Hoofdcategorieën
Topicacties

[Mac mini Intel] Discussietopic en Mini-FAQ

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 43 44 45 46 last

Nieuw Topic
modulator malifer

Ik heb geen heel goede TV aan kunnen sluiten, maar op de TV van mijn ouders zag het er goed uit, en op mijn 20" Dell TFT met video-in zag het er ook wel goed uit, al zijn de letters wel wat blurry. Het is wel te bedienen, en op 800x600 kun je zelfs surfen. Dit was overigens met een iBook, die een vergelijkbare video adapter heeft.

Unum systema ad omnes eos regnandum... | Macbook Pro C2D 2.33 GHz / 2 GB / 250 GB / X1600 265 MB

Think Different
Reg. datum: 23 september 2000

als je wazige letters krijgt op een plasma/TV lcd oid via S-video what ever, moet je ff de font size vergroten (vereist ff een relogin of reboot)

System Preferences>Appearance>Font Smoothing Style :)
geen idee hoe het in NL heet

MacBook Pro 2.53 Ghz 4GB ram 15" Unibody - iMac 17" 1.25Ghz 768MB-ram - PowerBook 12" 1.33Ghz 1.25GB-ram - iPod 80Gig - iPhone 8GB | Canon dSLR EOS 350d | hificorner.nl

iJustin
Reg. datum: 21 maart 2004

quote:
The_DoubleU schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 18:05:
Kan iemand iets testen voor me, of laten weten of het volgende werkt?
Video/Muziek afspelen van een G5 harde schijf naar Mini, via een draadloos netwerk (11.g).
De G5 is aangesloten via kabel aan de router.
Niet via een G5 maar een XBOX: de mini ontvangt muziek en divx perfect, Met DVD 9GB backups is er enige opstart vertraging, daarna niet meer.

Reg. datum: 14 november 2000

quote:
The_DoubleU schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 22:09:
@Digistorm_
Bedankt, zo als altijd had die ik info eventjes later ook al gevonden.
Ik hoop dat al die adapters nog een beetje te doen is kwa kwaliteit.

Dan kun je veel beter kiezen voor S-Video adapter. Composiet multiplext de kleuren weer door elkaar, S-video houdt de kleuren gescheiden. Daarmee haal je een hogere scherpte, en dat zie je heel goed. Uiteraard ben je vrij exact op de beeldscherpte bij het aansluiten van computers.

Als ik mijn mini meeneem naar mijn moeders 42" plasma (met VGA kabel), dan heb je een erg prettige desktop. ;)

Oja, tip: met het programma DisplayConfigX kun je custom resoluties toevoegen aan je Mac. Bijvoorbeeld precies de PAL resolutie. 768x576. Als je dat doet haal je de beste beeldkwaliteit, daarvan ben ik overuigd. (Want er hoeft niets geschaald te worden).

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

quote:
Qorne schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 23:34:
als je wazige letters krijgt op een plasma/TV lcd oid via S-video what ever, moet je ff de font size vergroten (vereist ff een relogin of reboot)

System Preferences>Appearance>Font Smoothing Style :)
geen idee hoe het in NL heet
Is het niet wazig doordat je boven de fixed resolutie van 640*480 gaat werken, en je alles op het scherm propt?

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

Reg. datum: 08 januari 2000

Het is best leuk dat de CPU te vervangen is maar ik denk dat het hele ontwerp van de computer erop gebasseerd is dat er niet meer dan X wat verbruikt mag worden door de CPU en aangezien de voeding naar mijn inzicht niet echt een grote reserve heeft zal het wel eigenlijk onmogelijk zijn er een 2Ghz Core Duo in te plakken ?

Ga er wel 1 kopen nu mijn G4 1,25Ghz DP FW800 bijna verkocht is :)

ACSP, ACTC & ACSA certified

Kuru Kuru Kururin
Reg. datum: 22 augustus 2000

quote:
DiGiSTORM_ schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 22:46:
Ik heb geen heel goede TV aan kunnen sluiten, maar op de TV van mijn ouders zag het er goed uit, en op mijn 20" Dell TFT met video-in zag het er ook wel goed uit, al zijn de letters wel wat blurry. Het is wel te bedienen, en op 800x600 kun je zelfs surfen. Dit was overigens met een iBook, die een vergelijkbare video adapter heeft.

In dit topic wordt ook nog een beetje gesproken over de video-adapter, o.a. ook nog door mij:

mini dvi -> (s)video PAL en NSTC ?

In de apple-store kunnen mensen een zgn "Customer Rating" aan een product geven, alleen scoort hij daar niet zo goed. Ik heb het zoeens door zitten lezen, maar de mensen daar denken dat ze met zo'n adapter op de TV kunnen gaan werken (word ofzo) en daar is het natuurlijk niet de bedoeling voor. Ik heb een tweedehandsje op de kop kunnen tikken en deze geeft werkelijk een fantastich beeld (DivX op een Sony KV-21FQ10. Ik ben er iig erg blij mee.

Reg. datum: 25 oktober 1999

Heeft iemand de duo core al binnen of weet welke Apple strore deze al heeft?

Eindelijk mijn [Apple Mac MINI 1.66 DUO core, 2GB geheugen] binnen.
Nu nog wachten op mijn [Apple Macbook, 2.16Ghz, 2GB geheugen, 100GB 7200rpm HD]

Tweaker in Dublin

@Richard
Dus die adapter is prima voor video bekijken? Ik had toch geen plannen om de mini als pc tegebruiken op de tv, dus niet browsen oid.
Hoe zit het eigenlijk met de resolutie? Verspringt die nog steeds na een reboot? Het zou fijn zijn als je een profiel kan aanmaken die dan gebruikt wordt.

F1Time C3-G12 (Willem Gerritsen)

Kuru Kuru Kururin
Reg. datum: 22 augustus 2000

quote:
The_DoubleU schreef op zondag 05 maart 2006 @ 12:39:
@Richard
Dus die adapter is prima voor video bekijken? Ik had toch geen plannen om de mini als pc tegebruiken op de tv, dus niet browsen oid.
Hoe zit het eigenlijk met de resolutie? Verspringt die nog steeds na een reboot? Het zou fijn zijn als je een profiel kan aanmaken die dan gebruikt wordt.

Yep, adapter werkte prima voor DivX, heb em zomaar eventjes 2 minuten aangehad als test. Heb nog geen DVD op de Mini gedraaid met de adapter, dat wil ik eventueel nog wel een keer voor je testen.

Wanneer ik de Mini inderdaad boot met de adapter schiet de resolutie op 800*600. wanneer ik de Mini uitzet, en mijn monitor er op aansluit, dan start deze op 800*600 (zal wel zijn omdat dit een "veilige" resolutie is vrijwel elk scherm (TFT als CRT), en moet ik dit handmatig wijzigen, dat is dus het enige nadeel. ¤19,- is misschien wel een beetje duur, helaas kom je ze niet echt vaak (eigenlijk nooit) 2e hands tegen.

Think Different

OS X maakt automatische een profiel aan.
ik gebruik mijn PB bij diverse beeldschermen en beamers en hij onthoud exact de resolutie en het bijbehoorende achtergrond plaatje. bij elk scherm :) zowel DVI als VGA :)

MacBook Pro 2.53 Ghz 4GB ram 15" Unibody - iMac 17" 1.25Ghz 768MB-ram - PowerBook 12" 1.33Ghz 1.25GB-ram - iPod 80Gig - iPhone 8GB | Canon dSLR EOS 350d | hificorner.nl

Yokohama, Japan
Reg. datum: 25 april 2000

quote:
Ballebek schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 11:53:
Het is best leuk dat de CPU te vervangen is maar ik denk dat het hele ontwerp van de computer erop gebasseerd is dat er niet meer dan X wat verbruikt mag worden door de CPU en aangezien de voeding naar mijn inzicht niet echt een grote reserve heeft zal het wel eigenlijk onmogelijk zijn er een 2Ghz Core Duo in te plakken ?

Ga er wel 1 kopen nu mijn G4 1,25Ghz DP FW800 bijna verkocht is :)

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=91459

Deze gast heeft er een 2,16 Core Duo in gestopt en alles werkt goed. De CPU zelf is duurder dan de Mac Mini Core Solo die hij heeft gekocht 8)

kiddyl wijzigde dit bericht 05-03-2006 18:22 (6%)

Beginnend HiFi-freak
Reg. datum: 06 oktober 2005

Komen er nog meer versies van de mac mini (ik had een 2e al niet verwacht)

Als er een degelijke grafische kaart of een AGP slot in zou zitten had ik mijn pc direct verkocht :D

Marantz SR4300 | KiSS DP500 | Wharfedale Valdus 400 (x2)

Kleiduyf
Reg. datum: 21 november 2004

Moet je niet op rekenen. Er komen vast CPU upgrades, maar geen echt nieuwe versie.

MacBook | Nikon D40 | Canon Powershot A520

Beginnend HiFi-freak

jammer.. hoe is de grafische chip dan?

ik heb nu battle for middle earth 2 gekocht, en zit in een clan, dus het is zonde als ik het niet meer kan spelen |:(
(en ik heb net een 6600GT gekocht)

Kul wijzigde dit bericht 05-03-2006 22:13 (16%)

Think Different

als je goed wilt gamen moet je voor een iMac gaan die heeft nog een redelijke videokaart.
moet de game nog wel intel ready zijn. Al mijn PPC games lopen veeel beter (echt VEEEL) beter op mijn intel iMac, beter als op me vorige PM dual 2.3Ghz.

Alleen klappen de games er na 20min spelen uit :+ zal wel komen omdat het nog niet intel ready games zijn...

Hoow, voordat de Gamen vs Apple discussie begint met "goed" gamen, noem ik het "goed" gamen op een Mac het schijnt dat het op een PC allemaal geweldig gaat (is mij overigens nog nooit goed gelukt, gamen op een PC) maar de games die er voor de Mac zijn draaien op een snelle Mac goed.

Qorne wijzigde dit bericht 05-03-2006 23:22 (33%)

Beginnend HiFi-freak

Het is een intel-only game ;) (voor windoos)

als het klopt dat hij een x1600 van een iMac bijhoudt, kan hij het wel aan :)

Freude am Tanzen

quote:
KuL schreef op zondag 05 maart 2006 @ 23:31:
Het is een intel-only game ;) (voor windoos)

als het klopt dat hij een x1600 van een iMac bijhoudt, kan hij het wel aan :)
Denk niet dat dat klopt :+

WE HAVE MADE IT WITH TYPING AND MOUSE CLICKS - LAST.FM - FLICKR - IMDB

Beginnend HiFi-freak

ik wacht het wel even af :Y)

Made on a Mac

Eerste ervaring op TUAW: http://www.tuaw.com/2006/...e-solo-first-impressions/
Hij is niet al te positief over de nieuwe Mac Mini: een paar hardware glitches, en instabiele software. Meer ervaringen hiermee? Of heeft hij toevallig een verkeerd exemplaar?
Tweaker in Dublin

Afspelen van HD content gaat niet zonder problemen met de Solo.
Even afwachten op de review van de Duo en dan nog eens bedenken of de meer prijs waard is.

F1Time C3-G12 (Willem Gerritsen)

Reg. datum: 14 november 2000

Ik zit een beetje te kijken naar http://www.systemshootouts.org/processors.html

Op basis daarvan lijkt het alsof een 1.5 GHz Core Solo een beetje rond de 3,0 Pentium4 equivalenten zit (gelijk aan ruwweg Pentium M 750 1.86 GHz). Zou dat een beetje redelijk zijn of een overschatting? De Core Duo's in die tabel staan wel erg hoog ingeschaald!

In ieder geval is het duidelijk een stuk sneller dan de 1.25 GHz en 1.42 G4, alleen geen verdubbeling.

Als je af gaat op dit:
quote:
Playing these same videos on the first generation Mac mini G4 was like night and day. For comparison, the Deep Sea video resulted in solid playback at 480p, and brief moments of 24 fps at 720p, but more often than not, it was hovering around 18 with frequent dips into the 12-15 fps area.
Dan zou je processor dubbel zo snel moeten zijn als G4 1.25 om 720p geheel vloeiend af te spelen. En de Core Solo is dus niet dubbel zo snel.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

De (video)chipset kan wat leuke trucjes op HDTV gebied, schijnt ;)
Reg. datum: 04 december 2001

quote:
mr_a schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:13:
Ik zit een beetje te kijken naar http://www.systemshootouts.org/processors.html

Op basis daarvan lijkt het alsof een 1.5 GHz Core Solo een beetje rond de 3,0 Pentium4 En de Core Solo is dus niet dubbel zo snel.

Ik denk dat die 1.5Ghz Core Solo = 3.0 P4 wel redelijk klopt. De P-M was net iets minder dan 2x zo snel per clock vergeleken met een P4. Met wat informele benchmarks bleek bijvoorbeeld de 1.4Ghz P-M van een collega van mij net niet de 2.8Ghz desktop van mij in te halen, maar het scheelde weinig.

De Core Solo is per clock sneller dan een P-M, dus die factor 2 zou best kunnen.

Voorderest is de G4 de op 1 na traagste CPU per clock (alleen de P4 is per clock dus trager). Een 1.25Ghz P4 zou dus ongeveer de performance van een 1.4 a 1.5Ghz P4 hebben (behalve voor rc5 keybreaking). Het is geen exacte science op deze manier, maar een ruwe factor 2 sneller van de 1.5Ghz Core Solo tov de 1.25Ghz G4 zou dus best -ongeveer- kunnen.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 43 44 45 46 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: