Gathering of Tweakers

Quicksearch
#apple
Reg. datum: 15 december 2000

Vandaag vers aangekondigd de Mac mini we zetten de discussie hier verder.
http://images.apple.com/macmini/images/indexports20060228.jpg
Mac mini - Specs:

• 1.5GHz Intel Core Solo or 1.66GHz Intel Core Duo processor
• Apple Remote with Front Row
• Up to 2GB memory4
• Intel GMA950 graphics processor
• DVI connector, VGA adapter
• Slot-loading optical drive
• Up to 120GB hard drive4
• Built-in gigabit Ethernet
• Analog and digital audio
• Expansion via USB and FireWire
• iLife ’06, Mac OS X Tiger
Mac mini - het reclame praatje:
Volgt vast nog..
Mac mini - Meer info:

• Algemene info: http://www.apple.com/macmini/
• Foto gallery: http://www.apple.com/macmini/gallery/

Because the people who are crazy enough to think they can change the world,
are the ones who do.
www.datacrash.net

DDPEEKIW

Zal die intel GMA950 niet een bottleneck zijn kwa grafische prestaties?

DDPEEKIW

Vanaf E. 649,-, duurdere versie kost E. 879,01

jasperj wijzigde dit bericht 28-02-2006 20:11 (54%)

Digital Nirvana

quote:
eviltweaker schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:09:

Denk dat wel heer erg mee gaat vallen. Een Mac heeft vergelen met een windows pc niet eens zo heel veel nodig qua geheugen e.d.

Ik vraag me alleen wel af hoe je nu de tv aan kunt sluiten op de mac mini.

3210 | J5 | 3330 | T200 | T68i | 6610 | 6230 | 6170 | 6230i | 3120 | S200 | 6233 | 6300 | E51

is een lief konijntje

quote:
natuurlijk, maar je gaat hier mee ook niet final cut pro'en... tis een internet/mail/mediathingie..

blup

quote:
Waarom? De oude videochip was een Radeon 9200 uit 2000 met 0,0 CoreImage hardwareondersteuning. Een recente, op een mini afgestemde chip van Intel zal per definitie al meer performance hebben. Daarnaast zal ie ook vast wel native ondersteuning voor CoreImage hebben.

WE HAVE MADE IT WITH TYPING AND MOUSE CLICKS - LAST.FM - FLICKR - IMDB

quote:
eviltweaker schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:06:
Beetje jammer van die intel onboard video

Inderdaad, even geleden dacht Apple er nog zo over (oude specificatiepagina van de Mac Mini)

quote:
Heb je wel eens geprobeerd een spelletje als Halo op een goedkope pc te spelen? Dan weet je vast al dat het klopt dat je daarop eigenlijk alleen maar 2D-spellen kunt spelen. Dat komt doordat een 'geintegreerde Intel grafische chip' een deel van de processorcapaciteit wegkaapt en geheugen wegsnoept bij het systeemgeheugen.

Reg. datum: 16 oktober 2003

op één van die geruchtensites stond dat je hem nu op je TV aan kon sluiten, maar ik zie geen S-video connector oid. Kan je een normale analoge TV ook op zon DVI port aansluiten?

-ohcyt
specs

tot 5,5 keer zo snel..... En natuurlijk is de vergelijking weer enorm scheef. Ze vergeleken de 1,2 ghz G4 met de 1,66 ghz core duo.

Ik wil die vergelijking 1,5Ghz G4 / 1,5Ghz core duo wel eens zien..... :(

MacBook | Nikon D40 | Canon Powershot A520

nou hoop ik stiekem dat ze de oude macminis voor een mooi prijsje nog gaan slijten, ik neem aan dat daar nog voldoende voorraad van is en dat niemand ze nu meer wil hebben voor de oude prijs.. aangezien ik geen idee heb eigenlijk hoe apple normaal met dit soort dingen omgaat, vraag ik me af of jullie dat wel hebben..

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

quote:
ohcyt schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:12:
op één van die geruchtensites stond dat je hem nu op je TV aan kon sluiten, maar ik zie gen S-video connector oid. Kan je een normale analoge TV ook op zon DVI port aansluiten?
DVI > S-video kabeltje kopen voor 20 euro. Maar waar de geruchtensites het over hadden was een mediatuner in de mini waarmee je dus via je mini tv mee zou kunnen kijken.

quote:
matiasjansen schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:14:
[...]

DVI > S-video kabeltje kopen voor 20 euro. Maar waar de geruchtensites het over hadden was een mediatuner in de mini waarmee je dus via je mini tv mee zou kunnen kijken.
maar er zit toch geen TV-in op? ik zienergens een antenneaansluiting... voor mij klinkt t allemaal weer als verkooppraatjes. Ze maken hun klanten wijs dat je er ook tv mee kan kijken, maar ondertussen...

-ohcyt
specs

quote:
ohcyt schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:17:
[...]

maar er zit toch geen TV-in op? ik zienergens een antenneaansluiting... voor mij klinkt t allemaal weer als verkooppraatjes. Ze maken hun klanten wijs dat je er ook tv mee kan kijken, maar ondertussen...

Waarom heb je een TV-in nodig om het op je tv aan te sluiten? je TV heeft toch zijn eigen tuner.. anders noem je het geen tv...

Als je TV wilt kijken op je beeldscherm heb je geen S-video nodig...

heb ik ook wat aan dit apparaat als ik met audio en softwaresamplers aan de gang wil? zo'n klein bakkie staat wel stoer op't podium namelijk.

quote:
19 dollar bij de apple store:
http://a248.e.akamai.net/7/248/2041/974/store.apple.com/Catalog/US/Images/m9267ga_125.gif

quote:
Algurgazan schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:13:
nou hoop ik stiekem dat ze de oude macminis voor een mooi prijsje nog gaan slijten, ik neem aan dat daar nog voldoende voorraad van is en dat niemand ze nu meer wil hebben voor de oude prijs.. aangezien ik geen idee heb eigenlijk hoe apple normaal met dit soort dingen omgaat, vraag ik me af of jullie dat wel hebben..
hier ben ik ook wel benieuwd naar

quote:
Eastman schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:19:
[...]

Waarom heb je een TV-in nodig om het op je tv aan te sluiten? je TV heeft toch zijn eigen tuner.. anders noem je het geen tv...

Als je TV wilt kijken op je beeldscherm heb je geen S-video nodig...

Ik wil niets, ik las alleen ergens dat je de nieuwe mini op de tv aan kon sluiten en ik was benieuwd hoe dan precies.

Leuk hoor zo'n media tuner, maar wat heb je eraan als je er geen tv-kabel in kan pluggen om zo "TV te kijken"?

-ohcyt
specs

quote:
Hij is iig beduidend minder dan de ouwe trouwe 9200 van Ati volgens mij.

Rekenaar | Ubuntu | Kernpower! | Determinist | Politiek dakloos

<---->
Reg. datum: 01 april 2004

staat een foutje in 't plaatje bij de netwerkpoort 10/000/1000 moet natuurlijk 10/100/1000 zijn :)

Aut bibat, aut abeat

quote:
ohcyt schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:36:
[...]

Ik wil niets, ik las alleen ergens dat je de nieuwe mini op de tv aan kon sluiten en ik was benieuwd hoe dan precies.

Leuk hoor zo'n media tuner, maar wat heb je eraan als je er geen tv-kabel in kan pluggen om zo "TV te kijken"?
Je hebt dan de Front Row interface op je tv, waardoor je vanuit je luie stoel films, muziek, foto's en dvd's kunt afspelen, met één interface voor alles. Bovendien kun je die media via het netwerk (Bonjour) van al je andere computers halen. Het werkt ook samen met iTunes voor windows. In feite vergelijkbaar met een MCE pc zonder tunercard erin, maar dan iets uitgebreider.

Any man who can hitch the length and breadth of the galaxy, rough it, slum it, struggle against terrible odds, win through, and still knows where his towel is is clearly a man to be reckoned with.

quote:
ohcyt schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:36:
[...]

Er zit helemaal geen TV-in op, dat was gewoon het "gerucht" dat ging voor de introductie. Apple maakt zn klanten niks wijs. Je kan het apparaat echter wel op de tv aansluiten dmv S-Video (TV-Out), maar dit kon ook al met de oude mini.

Matias wijzigde dit bericht 28-02-2006 20:48 (21%)

Aut bibat, aut abeat

quote:
Breepee schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:41:
[...]

Hij is iig beduidend minder dan de ouwe trouwe 9200 van Ati volgens mij.
Dat hangt er van af waar je het voor wilt gebruiken, zo blijkt:
quote:
In case anybody cares...the video chipset on this thing was MADE for home theater! It has hardware motion compensation, MPEG-2 hardware decoding, support for native HDTV resolutions and 16x9 aspect displays..among other nice stuff. It's NOT a big 3d gaming platform but definitely has the stuff for decoding video.

Any man who can hitch the length and breadth of the galaxy, rough it, slum it, struggle against terrible odds, win through, and still knows where his towel is is clearly a man to be reckoned with.

Het geheugen is ddr2, ik heb daar geen verstand van maar je moet kiezen tussen 2 x 256/512/1024. Betekend dit nou dat je niet (optimaal) 256 en bijv 1024 erin kan steken (moeten dit dus 2 dezelfde repen zijn)?

quote:
Hertog schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:47:
[...]

Dat hangt er van af waar je het voor wilt gebruiken, zo blijkt:

[...]
Heb je daar een bron van? Ik ben wel benieuwd naar de discussie daaromheen :)
quote:
Xaveer schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:13:
tot 5,5 keer zo snel..... En natuurlijk is de vergelijking weer enorm scheef. Ze vergeleken de 1,2 ghz G4 met de 1,66 ghz core duo.

Ik wil die vergelijking 1,5Ghz G4 / 1,5Ghz core duo wel eens zien..... :(

Volgens mij zien die wel te vinden hoor. Niet echt in een concrete bench zo snel, maar wel indirect. Op got was laatst nog een topic over HDTV op je laptop en elke P-M machine kon 1080i moeiteloos aan, ongeacht de grafische kaart. Een G4 op 1.5Ghz kan amper 720 aan!

Volgens mij is een 1Ghz P-M al een stuk sneller dan een 1.5Ghz G4. Bij volledig parallel lopende software zou dus een 500Mhz Core Duo een 1.5Ghz G4 er met gemak uit trekken. De enigste uitzondering is RC5 key breaking. Dat specificieke algoritme doet het waanzinning goed op de G4.

Pak je echter voor algemene taken de G5 dan zie je dat de Core Duo niet zo veel sneller is of zelfs langzamer. Er zijn 2 intel cores nodig om 1 G5 core (ongeveer) bij te houden op dezelfde clock. Wel is de 2 core intel combinatie zuiniger dan een enkele G5 core.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws