Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Xbox media center - Deel V

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 56 57 58 59 last

Nieuw Topic
like in Pinda ^_^

Startpost heb ik gelezen ja, moet de shoutcast nog fixxen..
Heb er een 40gb harddisk inzitten, maar stream divx, muziek e.d. gewoon van mijn server af..

Skin script vindt ik niet zo interessant, maar bedankt voor je tip :)
Het gaat me meer om functionele dingen..
tvgids scriptje voor tv gids
en een dutchstreem progje ofzo, om veel tv-programma's zo van het internet te streamen.
Daarnaast kun je gewoon bij xbmc plugins rondkijken of er leuke plugins tussenzitten.

Heeft iemand ook een torrent plugin goed werkend?

like in Pinda ^_^

Kun je ook dvd's afspelen in xbmc?
Niet met eeen apart programma zoals dongle..

Dit omdat ik in xbmc 720p heb })
Arwen / Kayne

Yep, gewoon dvd'tje erin duwen, maar ik vind hem persoonlijk niet zo schitterend.
Stotterd af en toe, scherm is bij mij niet beeldvullend, geluid komt enkel via surround-setje en niet via tv, ...

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Reg. datum: 21 november 2000

En als je je geluid op analoog zet? Dan komt het geluid toch wel uit je tv? En dan nog, je hebt toch niet voor niets een surround set?

like in Pinda ^_^

Als ik een dvd-tje in me xbox heb en xbmc opstart gaat ie hem niet automatisch afspelen?
Als ik via dvd browse naar dvd drive en .vob file afspeelt flipt ie em en hoor ik af en toe wat geluid maar geen beeld..

Component kabel is wel een vette aanrader! Ik heb dat advanced hdtv pack van MS zelf, super..
Arwen / Kayne

quote:
RedDot schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 09:57:
En als je je geluid op analoog zet? Dan komt het geluid toch wel uit je tv? En dan nog, je hebt toch niet voor niets een surround set?

Als ik het op analoog zet, komt het idd via de tv. Maar ik wil het gewoon via beide (zoals het ms-dash het doet dus).
Soms heb ik helemaal geen zin om in surround te luisteren. :)

quote:
PnD schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:05:
Als ik een dvd-tje in me xbox heb en xbmc opstart gaat ie hem niet automatisch afspelen?
Als ik via dvd browse naar dvd drive en .vob file afspeelt flipt ie em en hoor ik af en toe wat geluid maar geen beeld..

Component kabel is wel een vette aanrader! Ik heb dat advanced hdtv pack van MS zelf, super..

Als je de dvd in je xbox steekt voordat xbmc is opgestart, doet hij het idd niet automatisch.
Als xbmc wel al is opgestart doet hij het wel, zoniet staan je autorun-settings niet juist.

Soms flipt hij idd, daarom dat ik het ook geen aanrader vind om te gebruiken.
Vaak gebruik ik nog de ms-dash om dvd's te kijken. Die ondersteund dacht ik ook gewoon 720p als je (zoals jij hebt) de hd-kabel gebruikt.

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

like in Pinda ^_^

Zal het morgen is allemaal uitgebreid testen :)
Reg. datum: 21 november 2000

quote:
Fire69 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:19:

Als je de dvd in je xbox steekt voordat xbmc is opgestart, doet hij het idd niet automatisch.
Als xbmc wel al is opgestart doet hij het wel, zoniet staan je autorun-settings niet juist.

Soms flipt hij idd, daarom dat ik het ook geen aanrader vind om te gebruiken.
Vaak gebruik ik nog de ms-dash om dvd's te kijken. Die ondersteund dacht ik ook gewoon 720p als je (zoals jij hebt) de hd-kabel gebruikt.

Voor zover ik weet ondersteunt MS dash geen 720p upscaling bij dvd kijken. En dan mis ik ook nog de geluidsvertraging die niet in te stellen is. Bij alle LCD tv's duurt het even voordat het beeld echt op de tv staat en dan is een audio delay van +- 0.2 fijn (kan ook als je een hippe versterker hebt). Ik ben dan ook de enige die zich daaraan stoort :).

Maar idd, dvd's kijken is nog niet 100% in xbmc.

Arwen / Kayne

Vertraging op het beeld bij LCD's? :? Ok, weer een reden om nog maar even geen LCD te halen dan (buiten het feit dat ik er het geld niet voor heb :P ). Maar ik heb dan blijkbaar wel al een hippe versterker :+

Ja Ja...

quote:
RedDot schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 13:56:
En dan mis ik ook nog de geluidsvertraging die niet in te stellen is. Bij alle LCD tv's duurt het even voordat het beeld echt op de tv staat en dan is een audio delay van +- 0.2 fijn (kan ook als je een hippe versterker hebt). Ik ben dan ook de enige die zich daaraan stoort :).

Ik denk dat delays bij de huidige LCD's al weer wat minder zijn geworden door de sterkere processors, mijn plasma heeft er geen last van, terwijl het vorige model dat wel had.

quote:
Maar idd, dvd's kijken is nog niet 100% in xbmc.

DVD's in XBMC is super ! Het is het enige wat ik ermee doe en alles upscaled naar 720p.
Voor mij betekent een DVD een .iso btw, en die streamen vanuit m'n netwerk, ik heb eerlijk gezegd nog nooit een DVD schijfje erin gestopt ;)

Welke DVD speler laat het trouwens toe om je scherm te kalibreren (en dan nog tijdens het spelen ook) en dan nog de audiodelay, samen met subtitle delay ?

Canon 5DMKII + een berg lenzen. richardbakker.com

Reg. datum: 19 april 2005

Ik ben van plan een xbox met mod te kopen, maar twijfel of ik een grotere HD erbij zal kopen (gebruik puur voor films/muziek). Is dit aan te raden, of kan je ook gemakkelijk via de netwerkaansluiting je filmpjes van je pc op je xbox gooien (las moeilijk gedoe met ftp)?

Reg. datum: 21 juni 2002

quote:
Prof.Dexter schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:46:
Ik ben van plan een xbox met mod te kopen, maar twijfel of ik een grotere HD erbij zal kopen (gebruik puur voor films/muziek). Is dit aan te raden, of kan je ook gemakkelijk via de netwerkaansluiting je filmpjes van je pc op je xbox gooien (las moeilijk gedoe met ftp)?
je kunt gewoon films via een share oid benaderen.

Reg. datum: 19 april 2005

quote:
m3gA schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:58:
[...]

je kunt gewoon films via een share oid benaderen.
OK bedankt, geen last van lags :9

Arwen / Kayne

quote:
bakman schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:35:

[...]

DVD's in XBMC is super ! Het is het enige wat ik ermee doe en alles upscaled naar 720p.
Voor mij betekent een DVD een .iso btw, en die streamen vanuit m'n netwerk, ik heb eerlijk gezegd nog nooit een DVD schijfje erin gestopt ;)

Welke DVD speler laat het trouwens toe om je scherm te kalibreren (en dan nog tijdens het spelen ook) en dan nog de audiodelay, samen met subtitle delay ?

Ik zeg ook niet dat de features die xbmc heeft ivm dvd niet super zijn!
Moest het allemaal werken zoals het hoort. ;)

like in Pinda ^_^

Ik speel wel dvd van een schijfje, maar heb een probleem het beeldvullend te krijgen..iemand tips? divx e.d vult ie wel netjes op..

Het is wel een retestrak beeldje op 720p, wat een reuze verschil mijn mijn dvd speler op component..
Arwen / Kayne

quote:
PnD schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:27:
Ik speel wel dvd van een schijfje, maar heb een probleem het beeldvullend te krijgen..iemand tips? divx e.d vult ie wel netjes op..

Het is wel een retestrak beeldje op 720p, wat een reuze verschil mijn mijn dvd speler op component..
quote:
Fire69 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 09:52:
[...]
Stotterd af en toe, scherm is bij mij niet beeldvullend , geluid komt enkel via surround-setje en niet via tv, ...
Same here dus :/

like in Pinda ^_^

Degene waarvan ik de kabel overgenomen heb zegt dat je in xbmc zelf ook 720p moet instellen, maar dit kan ik niet vinden in xbmc zelf maar alleen op het avalaunch dashboard.
Ja Ja...

quote:
PnD schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 11:12:
Degene waarvan ik de kabel overgenomen heb zegt dat je in xbmc zelf ook 720p moet instellen, maar dit kan ik niet vinden in xbmc zelf maar alleen op het avalaunch dashboard.

Ik heb het gezet via de msdash, dan nemen alle applicaties het ook over.

resolutie: Settings > appearance > screen resolution (720p 16:9)

upscaling: Settings > my videos > player >
- hardware overlays of high quality pixel shader
- check upsample to GUI resolution

postprocessing: alles uit

Stottert nooit.

Op een 16:9 scherm heb je altijd zwarte balken boven en onder, tenzij het een anamorphisch formaat is (LoTR etc) oid. Meeste films hebben gewoon balken, wil je stretchen ? :

tijdens het afspelen van een film >
play, A, 1x naar beneden, A, blader naar bladzij 2 > calibrate

Je kan ook:
play, A, 1x naar beneden, A, pixelratio of zoom-amount aanpassen

Viewmode staat bij mij altijd op stretch 16:9.

like in Pinda ^_^

Ik ga er vanavond is mee aan de slag :)

Snap alleen het stukje dat je zegt van altijd balken op een 16:9 scherm niet helemaal.
Breedbeeld op een breedbeeld tv zou normaal toch zonder balken moeten zijn?
That's a huge b*tch!
Reg. datum: 07 oktober 2003

quote:
Prof.Dexter schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:49:
[...]
OK bedankt, geen last van lags :9
Ik vind zelf me HD wel beter, 120gb helemaal vol proppen en dan beetje zappe tussen je films, kan me pc lekker uit blijven als ik ineens zin heb in een film of muziek :9

3210 | 8210 | 8310 | T630 | 6230 | K750i | D900 | e51 | 5800

Ja Ja...

quote:
PnD schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 12:05:
Ik ga er vanavond is mee aan de slag :)

Snap alleen het stukje dat je zegt van altijd balken op een 16:9 scherm niet helemaal.
Breedbeeld op een breedbeeld tv zou normaal toch zonder balken moeten zijn?
Dat zou je verwachten, maar dat komt door het moeilijke verhaal van aspect ratios.
Daar kun je op google erg veel over vinden.

bakman wijzigde dit bericht 10-03-2006 12:46 (21%)

Reg. datum: 30 oktober 2000

Hi,

Ik ben opzoek naar de xbox High Definition AV Pack, maar die lijkt wel nergens meer leverbaar? Weet iemand hier nog een adres die 'm heeft?
Ik kan 'm hier wel bestellen voor een goeie prijs: http://www.lik-sang.com/i...&products_id=1742&;
maar er staat: "Japanese version compatible with all US and JAP Xbox consoles sold worldwide" en
"High definition AV pack for all Xbox consoles (Except PAL)" maar dat moet toch niet uitmaken voor een gemodde xbox?

Reg. datum: 10 oktober 2003

quote:
odelay schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 18:18:
Hi,

Ik ben opzoek naar de xbox High Definition AV Pack, maar die lijkt wel nergens meer leverbaar? Weet iemand hier nog een adres die 'm heeft?
Ik kan 'm hier wel bestellen voor een goeie prijs: http://www.lik-sang.com/i...&products_id=1742&;
maar er staat: "Japanese version compatible with all US and JAP Xbox consoles sold worldwide" en
"High definition AV pack for all Xbox consoles (Except PAL)" maar dat moet toch niet uitmaken voor een gemodde xbox?
Normaals heb je niets aan de Xbox High Definition AV Pack met een PAL Xbox.

Echter, al is de Xbox gemod (soft/TSOP/chip) dan kan je Enigmah Video Switcher gebruiken om de Xbox NTSC uit te laten spugen (je kan hem ook weer zo terugzetten op PAL ermee). Zodra de Xbox NTSC geeft, kan je de High Definition AV Pack aansluiten om hierna alleen nog even de juiste HD-resoluties aan te zetten in MS Dashboard.

Op die websites waar ze de High Definition AV packs verkopen nemen ze aan dat je een NTSC Xbox hebt.

The Zep Man wijzigde dit bericht 10-03-2006 18:28 (14%)

like in Pinda ^_^

quote:
bakman schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 11:45:
[...]

Ik heb het gezet via de msdash, dan nemen alle applicaties het ook over.

resolutie: Settings > appearance > screen resolution (720p 16:9)

upscaling: Settings > my videos > player >
- hardware overlays of high quality pixel shader
- check upsample to GUI resolution

postprocessing: alles uit

Stottert nooit.

Op een 16:9 scherm heb je altijd zwarte balken boven en onder, tenzij het een anamorphisch formaat is (LoTR etc) oid. Meeste films hebben gewoon balken, wil je stretchen ? :

play, A, 1x naar beneden, A, blader naar bladzij 2 > calibrate

Je kan ook:
play, A, 1x naar beneden, A, pixelratio of zoom-amount aanpassen

Viewmode staat bij mij altijd op stretch 16:9.

Met calibreren gaat het idd netjes, maar geen zin voor elke dvd te calibreren en dan na een divx weer..
Dus hou het maar bij zwarte balken..beeld is toch te groot :p 82cm op 2 m kijkafstand..
Beeld is zo ontzettend scherp dat ik net bij lotr3 gewoon zag dat die olifanten digitaal erin zijn geplempt en scherper zijn :9~

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 56 57 58 59 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: