Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]
[xbox] Xbox media center - Deel V
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 56 57 58 59 last
Nieuw TopicReg. datum: 05 november 2001
quote:Maeslant schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 13:20:
Bij updaten ook,
mijn xboxmediacenter.xml staat namelijk gewoon op c:\
die moet ik overschrijven met de nieuwe versie ? En savegames verdwijderen hoe doe ik dat het makkelijkste ?
de savegame zou je met het originele MS dashboard kunnen verwijderen, als je nog kunt ftp-en naar de xbox kun je ook op de E schijf de UDATA/0face008 folder weggooien
maar ik denk eerder dat je problemen komen omdat je de xbe van xbmc niet hebt overschreven met de nieuwe. die staat bij jou dan ook op de c schijf samen met de xml
cypher21 wijzigde dit bericht 03-03-2006 11:29 (16%)
Mazda 6 powered ;)
Hulde aan Schweino die iedere dag de moeite neemt om een nieuwe build online te gooien!
Eens even kijken of deze beter met FLAC om kan gaan
edit: Nee, dat jammer genoeg niet....
ZiegoM wijzigde dit bericht 03-03-2006 12:43 (9%)
\_Specs_/ [b]
Ik heb vandaag voor het eerst sinds 2 jaar geupdate, omdat mn oude versie films met bepaalde codec niet meer afspeelde. Moet wel zeggen dat het een aardige verbetering is met wat ik had.
Heb al wat leuke dingetjes aangepast, bezig met die nieuwe build te downloaden..
Hoe zit het met aanpassingen die je in je .xml bestand gedaan hebt na een update e.d.? Waar moet ik op letten met updaten?
Zijn er nog handige tips buiten die in de startpost zijn voor xbmc
"officiële" releasedatum zal 7 april zijn. Zie ook xbox-scene.quote:Fire69 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 08:47:
Ik vind hem wel mooi, maar vraag me af hoever ze er echt al mee zijn, want nu lopen ze gewoon de blades even af, maar ze laten verder nog niks van functionaliteit zien
Canon 5DMKII + een berg lenzen. richardbakker.com
Ik had een vraagje namelijk: Sinds een tijdje draai ik XBOX media center op mijn XBOX en alles draait perfect, ik update geregeld met de schweino builds waar ik tevreden over ben
Alleen .. ik heb dus een LCD TV zonder HDTV support maar wel met D-SUB (VGA 1280x1024max.) aansluiting en natuurlijk composite en scart (waar hij nu nog aan hangt). Het beeld is niet zo denderend natuurlijk, dus vandaar mijn vraag: zijn er nog andere oplossingen om beter beeld te krijgen?
Op ebay heb ik al eens gezocht en ben het volgende tegen gekomen:
http://cgi.ebay.nl/Magic-VGA-BOX-for-XBOX-PS2-GC-DVD-HI-RES-1024x-768-NEW_W0QQitemZ8264166598QQcategoryZ41015QQrdZ1QQcmdZViewItem
Magic VGA box
Hiermee kun je dus via de VGA aansluiting van de monitor beeld doorkrijgen. Alleen weet ik nu niet of dit apparaat het orgineel formaat bruikbaar maakt voor VGA signaal en of het nou daadwerkelijk het signaal omzet naar HDTV resoluties?
Alvast bedankt!
Settings -> Appearance -> Navigation sounds; die zet je op offquote:RekZ schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 11:35:
gebruik nu dus een paar uur de voor mij totaal nieuwe mediacenter, en hij bevalt prima. Alleen kan ik dat irritante opstartgeluidje niet weghalen? Heb daar nergens iets voor kunnen vinden
The Tweaker Pin Show | Bjusterbaarlik lekker
vuurwerkmoetblijven.petities.nl
Ok thnx, alleen nu zijn wel die 'klikjes' weg als ik door het menu beweeg, maar dat moet dan maar.quote:Peedjeeh schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 11:55:
[...]
Settings -> Appearance -> Navigation sounds; die zet je op off
Path van opstart geluid: "XBMC/Media/start.wav"quote:RekZ schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 14:10:
Ok thnx, alleen nu zijn wel die 'klikjes' weg als ik door het menu beweeg, maar dat moet dan maar.
Dat werkt nog beter, thnxquote:Smokehead schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 14:30:
[...]
Path van opstart geluid: "XBMC/Media/start.wav"
Reg. datum: 03 februari 2001
Maar nu heb ik nog 2 vragen :
1) In het hoofdmenu kan je de geluidssterkte instellen. (rechter joystick omhoog / omlaag). Dit is handig, maar nu juist het probleem : Hij loopt elke keer terug. Hij blijft niet staan, waar ligt dit aan ? Kapotte Joystick ? Of een bug ?
2) Ik heb een server met 1000 foto's van een vakantie, ik wil graag halverwege de map beginnen met foto's bekijken. Hoe kan ik dit met een slideshow ? Of is dit niet mogelijk?

Het is alleen bij de info schermen, de overige schermen doen het goed.
Iemand hier ook last van ?
Edit:
Voor de zekerheid nog een keer geupgrade:
• Alles bij de XBMC directory verwijderd en opnieuw geFTPed (FTP via Mod-chip)
• U+Tdata\Face008 verwijderd
Maar nog steeds hetzelfde
GoT wijzigde dit bericht 04-03-2006 20:08 (32%)
Voor de tree huggers: http://tweakers.net/gallery/sys/18154
Voor de compact lovers: http://tweakers.net/gallery/sys/19522
Voor de gear sletten: http://tweakers.net/gallery/sys/19610
Reg. datum: 11 januari 2002
quote:GoT schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 19:30:
Ik heb zojuist de versie van 04-03-2006 geupdate en nu krijg ik allemaal blokjes bij de info schermen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is alleen bij de info schermen, de overige schermen doen het goed.
Iemand hier ook last van ?
Edit:
Voor de zekerheid nog een keer geupgrade:
• Alles bij de XBMC directory verwijderd en opnieuw geFTPed (FTP via Mod-chip)
• U+Tdata\Face008 verwijderd
Maar nog steeds hetzelfde
Ja hier heb ik ook last van. Update naar versie van 05-03-2006 helpt ook niet.
Bovendien wordt het popup schermpje dat verschijnt na het drukken op het blauwe icoontje met de witte pijl omhoog (op het hoofdscherm), in de linker bovenhoek weergegeven. De keuzeopties die er instaan zoals scripts, KML, Quicktime browser etc staan niet in dit venster maar ergens midden in beeld.
Ook werkt Quicktime browser niet goed. Films worden wel gevonden en geupdate maar als je er één wilt afspelen komt de melding: "No Trailer has been found for this movie using the URL: etc."
Hierbij helpt de volgende fix ook niet:
Edit het Quicktimebrowser.py script op regel 490
code:
if sel != -1:
link = movie.getMov(sel)
Veranderen naar:
code:
if sel != -1:
link = movie.getMov(sel)
link = link.replace("h.i320", "h320")
link = link.replace("h.i480", "h480")
link = link.replace("h.i640", "h640w")
link = link.replace("_240.mov", "_m240.mov")
link = link.replace("_320.mov", "_m320.mov")
link = link.replace("_480.mov", "_m480.mov")
"I don't always know what I'm talking about, but I always know I'm right." -M. Ali-
Edit: Oki_doki, zover had ik het nog niet uitgezocht. Meer dingen die niet werken dus. Nou ja, hopelijk wordt het snel gefixt.
martdj wijzigde dit bericht 05-03-2006 14:30 (19%)
Reg. datum: 27 september 2002
Ik heb ineens een afspeel probleem met .vob Dit heeft altijd gewerkt, ik heb niks op mijn xbox/xmbc of compu veranderd en nu speelt hij ze niet af. Ik kies over het netwerk op mijn compu een film, klik op A om te openen maar dan gebeurt er niks. Ook lokaal op de HD van de xbox geen verschil.
Ik heb de nieuwste scweinko build er daana opgezet maar daar lopen mijn menus per direct vast? Snel dus weer terug naar een oudere 10/12/2005.
Iemand een idee?
Steeds loop het vast op
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| 05-03-2006 18:37:44 NOTICE Starting XBoxMediaCenter. Built on Oct 15 2005 05-03-2006 18:37:44 NOTICE Home Path Q is mapped to: C:\Apps\XBMC (Harddisk0\Partition2\Apps\XBMC) 05-03-2006 18:37:44 NOTICE Log File is located: Q:\xbmc.log 05-03-2006 18:37:44 NOTICE ----------------------------------------------------------------------- 05-03-2006 18:37:45 NOTICE loaded Q:\system\players\mplayer\ISO639-1.xml 05-03-2006 18:37:45 NOTICE loaded Q:\system\players\mplayer\ISO639-2.xml 05-03-2006 18:37:45 NOTICE initialize assignment:[static] network ip:[192.168.1.105] netmask:[255.255.255.0] gateway:[192.168.1.2] nameserver:[192.168.1.2] 05-03-2006 18:37:45 NOTICE use static ip 05-03-2006 18:37:45 NOTICE start timeserver thread 05-03-2006 18:37:45 NOTICE XBFileZilla: Starting... 05-03-2006 18:37:44 NOTICE XBFileZilla: Started 05-03-2006 18:37:44 NOTICE Start LED Control 05-03-2006 18:37:44 NOTICE Dim LCD On Playback 05-03-2006 18:37:44 NOTICE Checking the Date! 05-03-2006 18:37:44 NOTICE - Current Date is: 5-3-2006 05-03-2006 18:37:44 NOTICE start dvd mediatype detection 05-03-2006 18:37:44 NOTICE initializing playlistplayer 05-03-2006 18:37:44 NOTICE start fancontroller 05-03-2006 18:37:44 NOTICE load default skin:[Project Mayhem III] 05-03-2006 18:37:45 NOTICE KAICLIENT: Discovering Kai engine via UDP broadcast. 05-03-2006 18:37:45 NOTICE initialize done 05-03-2006 18:37:45 NOTICE Running the application... 05-03-2006 18:37:45 WARNING kernel32.dll fake function DisableThreadLibraryCalls called 05-03-2006 18:37:46 WARNING kernel32.dll fake function DisableThreadLibraryCalls called |
tatata wijzigde dit bericht 05-03-2006 19:40 (65%)
Het idee hierachter is dat je pc via je een inbelmodem een callerid krijgt, en deze doorstuurd naar de xbox via het programma YAC. (er zijn ook andere programma's, maar dit is de meest standaard, en in principe zijn ze hetzelfde)
Geen van deze programma's kan met isdn overweg.
In nederland werkt helaas het analoge modem callerid gebeuren voor geen meter, omdat je dan:
a: een nederlands modem moet hebben. Volgens mij werkt alleen een bepaald tornado modem...
b: Je daarnaast een nummerweergave abbo bij bijv. kpn moet afsluiten.
*Dit verschilt echter wel per telefoonmaatschappij dingetje. (kpn, etc etc.)
Om nu toch callerid op mijn xbox te krijgen (ik heb isdn), heb ik een vriend gevraagt om het open source programma YAC even aan te passen, zodat deze ook overweg kan met isdn. Hierin is deze jongen bijna geslaagt, het programma werkt al, maar na een paar keer dan raakt de capi (ofzow..) volgespammed, en dan werkt het callerid niet meer. Dit zit hem nog in de YAC software op de pc, en hier komen we ook nog wel uit.
Het probleem is nu echter, dat ik callerid op de xbox niet meer goed draaiend krijg.
Als ik op callerid.py klik op mijn xbox dan zegt ie van running, en na een halve seconde staat dat weer uit, en verder niks.
Als ik nu op mijn pc klik op test call naar de client, (ik heb als client ip 10.0.0.151 , dit is het ip van mijn xbox, de poorten staan goed) dan krijg ik helemaal niks te zien op mijn xbox. Hij zou ook een log aan moeten maken, wat ie ook al niet doet.
Volgens mij heeft het de eerste keer 1 keer goed gewerkt, maar dat was al enkele xbmc versie's en callerid.py versie's terug. (toen had ik het ook nog niet nodig, dat was meer voor de grap als test)
Ik heb zojuist heel xbmc naar de nieuwste 2 maart build van gassgiver geinstalleerd, en ook de save game van xbmc deraf gehaald.
Echter, het werkt nog steeds niet
Mocht er iemand ervaring mee hebben, of zo vriendelijk willen zijn callerid even uit te testen (kan zonder modem), dan zou ik hier heel dankbaar voor zijn.
Om callerid uit te testen:
Draai xbmcscripts op je xbox, ga naar communication, en download de onderste callerid plugin. (er staat een datum bij, die moeten we hebben)
Zet vervolgens met notepad even de configuratie van callerid.py in de map scripts even goed. Je moet hem instellen op yac (standaard), standaard poort (10629 ofzow, boeit niks, staat standaard goed, hebben we gecontrolleerd in de broncode van yac), en alle andere brut is niet van belang.
Nu kun je vervolgens op je pc (moet via netwerk verbonden zijn met je xbox natuurlijk) yac installeren:
http://sunflowerhead.com/software/yac/
Vervolgens kunnen we als we yac geopend hebben (modem selecteren boeit niks, doe maar iets waarmee hij opstart
Type het ip van je xbox in (in mijn geval was het dus 10.0.0.151).
(loop even snel naar je xbox, en open callerid.py in de map scripts)
Klik nu in de listeners... box op test listeners. Vervolgens vraagt ie iets, druk daar op ja.
Als het nu goed is, krijg je een yac test dingetje te zien op je pc, en ook op je xbox.
Dat het op je xbox ook gebeurd is, is te controleren door te kijken naar de callerid log bestand die is aangemaakt in je map scripts. (dit is een .txt bestand, en je ziet hem snel genoeg als ie er is.)
Mochten we callerid op de xbox hier werkend krijgen, en de bewerkte versie van YAC is af, dan posten wij die hier ook nog wel even, want ik neem aan dat er wel belang bij is.(het is vrijwel de enige manier om callerid fatsoenlijk werkend te krijgen op je xbox, en je hebt dus isdn ervoor nodig, + een isdn modem)
Daarnaast is dit dan ook de enige freeware programma (voor zover ik weet) die isdn callerid over je netwerk kan versturen. (handig voor bedrijven, die op alle pc's in het netwerk willen kunnen zien wie er belt, en er ook een log van willen hebben.)
Sorry voor de lange post
Reg. datum: 05 november 2001
bij de build van schweino zit nog een oud quicktimescript (1.36), je moet de nieuwste even van http://www.xbmcscripts.com/ afhalen en dan die dingen op regel 490 veranderen, dan doet ie et als et goed is wel. als je in de *.py kijkt staat bovenin het commentaar de versie, de nieuwste is 1.37quote:oki_doki schreef op zondag 05 maart 2006 @ 14:09:
[...]
Ja hier heb ik ook last van. Update naar versie van 05-03-2006 helpt ook niet.
Bovendien wordt het popup schermpje dat verschijnt na het drukken op het blauwe icoontje met de witte pijl omhoog (op het hoofdscherm), in de linker bovenhoek weergegeven. De keuzeopties die er instaan zoals scripts, KML, Quicktime browser etc staan niet in dit venster maar ergens midden in beeld.
Ook werkt Quicktime browser niet goed. Films worden wel gevonden en geupdate maar als je er één wilt afspelen komt de melding: "No Trailer has been found for this movie using the URL: etc."
Hierbij helpt de volgende fix ook niet:
Edit het Quicktimebrowser.py script op regel 490
code:
if sel != -1:
link = movie.getMov(sel)
Veranderen naar:
code:
if sel != -1:
link = movie.getMov(sel)
link = link.replace("h.i320", "h320")
link = link.replace("h.i480", "h480")
link = link.replace("h.i640", "h640w")
link = link.replace("_240.mov", "_m240.mov")
link = link.replace("_320.mov", "_m320.mov")
link = link.replace("_480.mov", "_m480.mov")
Mazda 6 powered ;)
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
De yac applicatie voor callerid met ondersteuning voor isdn is ook af.
Als iemand even wat space heeft voor ons, kunnen we het daar uploaden. (als er bijlang bij is)
Hiermee kun je dus als je een isdn modem hebt, de callerid verkrijgen als je gebeld word. (je krijgt dan telefoonnummer te zien van beller)
Dit kan je met deze applicatie dan doorsturen naar andere pc's, en ook de xbox. (xbox laat dan mooie popup zien)
Alles is nu getest, en werkt goed.
Volgens mij, helaas, (nog) nietquote:kareltje_de_grote schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:56:
Iemand een idee of het ook mogelijk is om films van google-video mbv XBMC te bekijken?
Ik heb al wat mappings gemaakt naar me server en wat scherm gecalibreerd en digitaal geluid aangezet en mijn HDTV kabel is onderweg
Zijn er scripts die ik echt moet hebben of andere instellingen?
quote:PnD schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 12:30:
Heeft iemand goede tips voor een beginnen XBMC-er? Heb de nieuwste versie..
Ik heb al wat mappings gemaakt naar me server en wat scherm gecalibreerd en digitaal geluid aangezet en mijn HDTV kabel is onderweg![]()
Zijn er scripts die ik echt moet hebben of andere instellingen?
XMBC skin script is opzich wel leuk.
Heb je trouwens grotere HD erin?
Heb je heel de startpost gelezen? Daar staan leuke dingen in voor een beginnend XMBC-er ( net als ik 3 weken)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 56 57 58 59 last
Dit topic is gesloten.