Reg. datum: 18 oktober 2005
Mijne is van Projecta en kost iets van ¤ 400,- dat past naar verhouding mooi bij de beamer die ik heb.quote:
GoT Index » Audio en HiFi » Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 21
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
[Nieuw Topic]Mijne is van Projecta en kost iets van ¤ 400,- dat past naar verhouding mooi bij de beamer die ik heb.quote:BeQuietAndDrive schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:01:
[...]
Ziet er erg mooi uit! Welk scherm heb je gekozen? Ik denk ook aan projecteren, en ik orienteer me momenteel op rolschermen. Ik lees wel dat ECHT goede schermen zo'n 1200-1600 euro kosten. Dat is wel jammer, ik dacht meer aan 400-500 euroEn heb je geen last van golven of bobbels in je scherm? Dat lees je ook wel eens bij rolschermen...
me dunkt dat je voor 400/500 euro een prima scherm in mekaar moet kunnen knutselen..quote:BeQuietAndDrive schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:01:
[...]
Ziet er erg mooi uit! Welk scherm heb je gekozen? Ik denk ook aan projecteren, en ik orienteer me momenteel op rolschermen. Ik lees wel dat ECHT goede schermen zo'n 1200-1600 euro kosten. Dat is wel jammer, ik dacht meer aan 400-500 euroEn heb je geen last van golven of bobbels in je scherm? Dat lees je ook wel eens bij rolschermen...
KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..
JC Ken wijzigde dit bericht 02-03-2006 12:44 (3%)
Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury
www.carina-avensisclub.nl
haha, hij is wel leukquote:MikeyMan schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:47:
Oeh, ik weet het woord...
Bullshit is het !
Krijg ik nu 20 ruggen?
" 1 muis maakt nog geen piepshow ! "
Mooi dat het alleen een kwestie van inspelen wasquote:JC Ken schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:43:
Update,
[afbeelding]
Fronts vervangen voor Tannoy Fusion 2, center MX 1 en de MX 2 nu als rears.
[afbeelding]
Zonder luidspreker doeken ziet het er jammergenoeg er niet uit![]()
(foto's zijn klikbaar)
In eerste instantie vond ik de Fusion 2 erg slecht klinken toen ik ze net binne had, gelukig was het een kwestie van inspelen waardoor ze nu zelfs iets beter klinken dan de mx 2.
Voor de oude setup kijk hier,
JC Ken in "Post hier foto's en specs van je home-ci..."
\_Specs_/ [b]
XBOX 360 Gamertag | Asus A8R32-MVP deluxe | X2 3800+ | Corsair 2048MB - 4000PT | PowerColorX1800XT | 3Dmark06
Het moet een rolscherm zijn bij mij, daarom. Ik heb geen zin in bobbels en dergelijke na een half jaar, bijvoorbeeld.quote:Gemineye schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:39:
[...]
me dunkt dat je voor 400/500 euro een prima scherm in mekaar moet kunnen knutselen..
www.DigitalRacing.nl
Ik heb een DVI -> HDMI kabel liggen op zolder (toekomstige kamer) maar daar staat nog niks aangesloten. Gipsplaten moeten nog tegen de muren, structuur en ga zo maar doorquote:BlowFish schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:20:
Misschien een beetje offtopic , maar ik zou graag willenw eten of jullie wat weten over hdmi kabels. Ik zoek namelijk een DVI -> HDMI kabel om mijn sony 26V bravia aan te sluiten.
Maakt het veel verschil in kwaliteits die kabels. Ik kan een cheape geen merk kopen en een KIMBER, is deze kimber veel beter ?
alvast bedankt
A7N8X-E | AMD XP 3200+ | 2048 MB | x800 Pro | 1400 GB | Tagan 480-U15 | Audigy 2 ZS | Logitech G5,G25 | Antec P180 | Vista | P5N32-E SLI | C2D E6600 | 4096 MB DDR2 | 8800 GTS 640 MB | 400 GB | Tagan 500-U35 | Audigy X-FI | Stacker 830 |
emm ... ok maar is niet echt een antwoord op mijn vraagquote:R-B schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:04:
[...]
Ik heb een DVI -> HDMI kabel liggen op zolder (toekomstige kamer) maar daar staat nog niks aangesloten. Gipsplaten moeten nog tegen de muren, structuur en ga zo maar door
XBOX 360 Gamertag | Asus A8R32-MVP deluxe | X2 3800+ | Corsair 2048MB - 4000PT | PowerColorX1800XT | 3Dmark06
Ligt er een beetje aan wat je verder hebt staan, geef zeker niet teveel uit aan kabels, het verschil is het niet waard, mooiere speakers/subwoofer en receiver/versterker geeft een betere winst in geluidskwaliteit. Kimber is trouwens wel goed, de 8 serie of...??quote:BlowFish schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 17:51:
[...]
emm ... ok maar is niet echt een antwoord op mijn vraagheel leuk verder wat je op je zolder kamertje doet maar is de KIMBER kavel een goede kabel ?
jorg
hm, tja dan kom je meteen in een wat andere prijsklasse, helaas.. Kan je misschien tweedehands iets vinden?quote:BeQuietAndDrive schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:46:
[...]
Het moet een rolscherm zijn bij mij, daarom. Ik heb geen zin in bobbels en dergelijke na een half jaar, bijvoorbeeld.
KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

J.C. SUP3RSTAR wijzigde dit bericht 02-03-2006 22:03 (16%)
Reden: Images verkeerd toegevoegd.
Volg gerust de meute, maar word geen kuddedier.

"Pull up your pants!"
quote:jappo112 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:24:
Center... Vind het wel zo strak om echt een center speaker te hebben. Aan de andere kan kan je beter op ieder kanaal dezelfde speaker hebben. Lekker homogeen. Daarom vind ik het ook zo jammer als mensen dan voor 602's nemen en achter 601's. Maar zo denk ik er over, boeit voor de rest ook niet echt. Wil hoe dan ook wel op het punt komen dat alles kasten gelijk zijn, dus alles s2. Anders hou je nog klankverschil. Probleem is ook dat een 602 niet magnetisch is afgeschermd en ik ben nog van de oude garde met mijn Sony beeldbuis.
Zit er sowieso aan te denken om de 602's vol te plakken met bitummen aan de binnenkant, denk datie dan een stuk lekkerder klinkt...
Het gaat niet zozeer om 5.1 of 6.1 of 7.1. Bioscopen zijn vaak ook maar 5.1 en hebben wel 16 surround speakers hangen. Ik vind zelf sowieso speakers aan de zijkant in plaats van achter je veel indrukwekkender klinken. Kan je je achterspeakers ook hard zetten, maar dat overheerst dan weer heel erg. met 7.1 kan je dan gewoon 4 surrounds gebruiken, desnoods met 5.1 aangestuurd (2 speakers per rear-chanel), dat klinkt naar mijn mening echt fantastisch (lekker diffuus, prima voor rear, komt toch geen muziek uit waar plaatsing belangrijk is).quote:Lord Elrond schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 09:01:
Daarbij komt het volgende probleem om de hoek zetten er zijn maar heel weinig 6.1 dvd titels
en 7.1 is al helemaal zeldzaam.
Dus je kunt beter je geld uit geven aan een goede 5.1 set dan een 7.1 maar dat is mijn mening.
Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.
Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels
quote:J.C. SUP3RSTAR schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 21:31:
Gave topic manne en vrouwen, ik heb het zo'n beetje gevolgd en trek hierbij de stoute schoenen aan.
Ik heb niet een zeer dure audiofiele set waar je van watertand maar ikzelf ben erg tevreden. (m'n portemonaie ook.)
Ik heb nogal een grote woonkamer en heb daarom gekozen voor wat grotere fronts voor een lekkere warme en volle film en muziek ervaring,. (Over de omvang en mijn denkwijze hierover zijn de meningen verschillend, maar ja ik ben ook pas na de aanschaf actief op fora gaan kijken, en ik weet nu inmiddels dat er kleinere speakers zijn die ook een aardig robbertje kunnen boemen.)
Mijn budget lag rond de 2500 euro maar daar ben ik, mede door de aanschaf van bijzaken zoals, speakerkabels en stands aardig overheen geschoten.
Veel verbeteringen heb ik gewoon met goedkope middelen zelf gedaan. Zo heb ik cones gemaakt om de spikes in te zetten. (2 rubberen pc voetjes met een 2 eurocent erin gekit.)
Ik heb m'n dvd speler getweaked. (opengemaakt, loodstrips met kit op de bodem en boven paneel geplakt. Boven het loopwerk een zwart papier geplakt om verstrooing van de laser tegen te gaan.
En ik heb het loopwerk volledig ingepakt met elastische kit om trillingen uit het loopwerk te houden.)
De verzwaring en stabilisering van de DVD speler geven meer detail en rust in het geluid. Kosten 17,50 voor dvd speler en 32 cent voor de spike- voetjes. (handig als je bij een computer groothandel werkt.)
Zoals je ziet heb ik geen subwoofer, en ga die ooit nog wel eens kopen.
Ik vind dat er genoeg bas uit de fronts komt. (vergeleken bij wat ik had.)
Als ik over een jaartje aan de sound gewend ben kan ik me nog een keer blij maken met een sub.![]()
Ben ook nog van plan een breedbeeld te kopen, en dat doe ik nog voor het WK voetbal.![]()
Een erg tevreden home cinema bezitter.
quote:JvS schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 22:49:
[...]
Maak je maar niet zo druk over dat "hetzelfde" zijn hoor, die speakers staan op een totaal andere plaats in je kamer en zullen echt totaal anders klinken, stuk voor stuk. Doe er maar eens een simpel ruisje overheen, zal je merken hoe extreem dat simpele ruisje al verschilt. Kan je je enorm druk maken over het (minieme) verschil tussen een naast elkaar staande S1 en S2 en dan hoor je het verschil dat je krijgt door plaatsing voor en achter in je kamer en dan denk je (meestal)... "Ja dat klinkt totaal anders met dezelfde speaker, dan maakt het inderdaad geen fuck uit of het dan ook nog een beetje extra verschilt"
.
Ow die center (CC6) vind ik persoonlijk een verschrikkelijk ding. Laagweergeven doet-ie flink, maar wel zo lelijk. Ik kan het slecht omschrijven, maar het lijkt alsof het vast zit, teveel mid-laag ofzo, klinkt totaal niet als een 602s1 (waar het laag juist wellicht wat te veel vrij spel heeft, lekkere vage termen, ik weet het). Ik heb hem zelf ook gehad en verkocht en ben via omzwervingen aan de chario syntar dialogue gekomen, die klinkt echt beter en past (daardoor?) echt veel beter bij de 602's.
Een CC6 is op marktplaats lekker veel geld waard (B&W en gele conussen verkoopt prima) en een syntar dialogue koop je 2e hands voor 100 euro. Ik zeg: aanrader
.
[...]
Het gaat niet zozeer om 5.1 of 6.1 of 7.1. Bioscopen zijn vaak ook maar 5.1 en hebben wel 16 surround speakers hangen. Ik vind zelf sowieso speakers aan de zijkant in plaats van achter je veel indrukwekkender klinken. Kan je je achterspeakers ook hard zetten, maar dat overheerst dan weer heel erg. met 7.1 kan je dan gewoon 4 surrounds gebruiken, desnoods met 5.1 aangestuurd (2 speakers per rear-chanel), dat klinkt naar mijn mening echt fantastisch (lekker diffuus, prima voor rear, komt toch geen muziek uit waar plaatsing belangrijk is).
Als ik later groot ben () komt hier ook een 7.1 speaker opstelling, perfecte fronts, super-center en 4 kleine (liefst platte of in-wall weggewerkte) hifi speakertjes als rear, lijkt me heerlijk
.
ZiegoM wijzigde dit bericht 02-03-2006 23:14 (41%)
\_Specs_/ [b]
Daar heb ik wel wat over te melden. Het is me namelijk opgevallen dat zo snel er een WK of EK voetbal aan zit te komen dan alle reclame foldertjes schreeuwen dat we allemaal een breedbeeld moeten kopen om het voetbal goed te kunnen bekijken. Nu kan het aan mij liggen, maar ik heb (op de Nederlandse zenders) nog nooit een voetbalwedstrijd in breedbeeld uitgezonden zien worden. Op Belgisch zenders weer wel, maar die snijden dan ook gewoon onder en boven een stripje weg...quote:J.C. SUP3RSTAR schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 21:31:
Ben ook nog van plan een breedbeeld te kopen, en dat doe ik nog voor het WK voetbal.
"Just because it is written, does not make it necessarily so..."//PSN: Shiver23
quote:Shiver23 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 23:20:
Valt een beetje buiten het topic, maar het is ongelofelijk zonde dat er niet meer in Pal Plus wordt uitgezonden........
Met het komende WK komen HDTV-beelden waarschijnlijk wel in breedbeeld de huiskamer binnen.
\_Specs_/ [b]
Ach dat is toch allemaal marketing gelul. Dat HD ready is gewoon om mensen die niet beter weten een duurdere tv te verkopen.quote:ZiegoM schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 23:26:
[...]
Dat is wel te hopen ja.
Ik ben overigens erg benieuwd of er veel mensen daadwerkelijk HDTV kunnen kijken in de zomer. Er zijn namelijk nog geen digitale-tv settop-kastjes die ook HDTV kunnen weergeven. Er moeten echt grote acties komen ą-la-UPC om ervoor te zorgen dat er nog iemand het WK in 1080i kan bekijken.
offtopic:
(wat waarschijnlijk weer moeten worden gescaled naar 720p voor de meeste televisies, zend dan gewoon 720p uit aangezien bijna alle HD-Ready tv's dat native ondersteunen en 1080i niet)
Wat ik hier van essent heb begrepen komt er HD tv wk voetbal in combinatie met Samsung als partner. Die gaat een TV en digitale ontvanger aan bieden voor HD WK Voetbal. Dan kan iedereen het toch. Kosten kastje los geloof ik rond de 400¤. (excuus voor off-topiq)quote:ZiegoM schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 23:26:
[...]
Dat is wel te hopen ja.
Ik ben overigens erg benieuwd of er veel mensen daadwerkelijk HDTV kunnen kijken in de zomer. Er zijn namelijk nog geen digitale-tv settop-kastjes die ook HDTV kunnen weergeven. Er moeten echt grote acties komen ą-la-UPC om ervoor te zorgen dat er nog iemand het WK in 1080i kan bekijken.
offtopic:
(wat waarschijnlijk weer moeten worden gescaled naar 720p voor de meeste televisies, zend dan gewoon 720p uit aangezien bijna alle HD-Ready tv's dat native ondersteunen en 1080i niet)
no comment
Shiver23 wijzigde dit bericht 03-03-2006 15:30 (25%)
"Just because it is written, does not make it necessarily so..."//PSN: Shiver23

ToniBraxton wijzigde dit bericht 03-03-2006 14:29 (35%)
"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Audio en HiFi » Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 21
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus