Reg. datum: 29 maart 2004
quote:
Ik zou eens kijken naar de marantz 4600 (nu 299 euro, zie kieskeurig) of als je meer functionaliteit wilt de yamaha 750 die weer wel een tikkeltje duurder is. Harmon kardon is mooi spul, alleen de bediening ben ik niet zo'n fan van, ook het aantal opties is niet geweldig, wel een goede versterking.
Als speakers zou ik bij een 5.1 setje kijken naar bijvoorbeeld de mordaunt short genie set. Mijn voorkeur zou echter zijn om het iets langzamer op te bouwen, of je budget iets te rekken en een set te maken waarbij muziek (vooral in stereo) beter uit zijn vel komt, maar dat ligt natuurlijk aan je persoonlijke voorkeur!
Kijk dan eens naar een wharfedale setje (4 keer de 9.1's a 90 euro de stuk met bijpassende center, de sw150 subwoofer hierbij is alleen geschikt voor kamers tot 20m2, dus houd dat in je achterhoofd),
De andere optie is met mordaunt short te gaan, twee 904's (vloerstaanders) vooraan, en de 902's als rears.
Ga ook zeker eens bij een winkel luisteren... en kijk wat je voorkeuren zijn. Ga daarbij echt even zitten, het duurt vaak wel even voordat je echt hoort of iets je bevalt of niet. Veel goedkopere speakers proberen geluid te produceren wat op het eerste gehoor erg goed klinkt maar nogal snel kan gaan irriteren...
jorg