Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
nielsb14 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 21:43:
[...]

[...]

Formaat maakt helemaal niets uit in mijn geval, dus alle ideeën zijn welkom _/-\o_

Ik zou eens kijken naar de marantz 4600 (nu 299 euro, zie kieskeurig) of als je meer functionaliteit wilt de yamaha 750 die weer wel een tikkeltje duurder is. Harmon kardon is mooi spul, alleen de bediening ben ik niet zo'n fan van, ook het aantal opties is niet geweldig, wel een goede versterking.

Als speakers zou ik bij een 5.1 setje kijken naar bijvoorbeeld de mordaunt short genie set. Mijn voorkeur zou echter zijn om het iets langzamer op te bouwen, of je budget iets te rekken en een set te maken waarbij muziek (vooral in stereo) beter uit zijn vel komt, maar dat ligt natuurlijk aan je persoonlijke voorkeur!

Kijk dan eens naar een wharfedale setje (4 keer de 9.1's a 90 euro de stuk met bijpassende center, de sw150 subwoofer hierbij is alleen geschikt voor kamers tot 20m2, dus houd dat in je achterhoofd),
De andere optie is met mordaunt short te gaan, twee 904's (vloerstaanders) vooraan, en de 902's als rears.

Ga ook zeker eens bij een winkel luisteren... en kijk wat je voorkeuren zijn. Ga daarbij echt even zitten, het duurt vaak wel even voordat je echt hoort of iets je bevalt of niet. Veel goedkopere speakers proberen geluid te produceren wat op het eerste gehoor erg goed klinkt maar nogal snel kan gaan irriteren...

jorg

Update van mijn HT:

http://www.jellejanvanveelen.nl/fotos/harmony/CRW_6745.jpg

http://www.jellejanvanveelen.nl/fotos/harmony/CRW_6750.jpg

~ check ook mijn (foto) weblog \o/ ~ Meer weten over God? 28 september 2008 Free Entrance Rotterdam ~

quote:

Wat was je overtuiging om deze universele AB aan te schaffen? Waar ik een bijbaantje heb, verkopen wij ze ook. Nou ja "verkopen" een afstand bediening met een 5 cijferig prijskaartje verkoopt niet bepaald goed.

Is een kleuren display nu echt praktisch of toch meer een gadget?

Ik moet zeggen dat ik bij mijn nieuwe receiver nu eindelijk een AB heb die ingezet kan worden als universal remote. De meeste ABs die je bij receivers krijgt hebben dat, maar deze (Denon AVR-3806) is er ook eentje die niet alleen in theorie, maar ook in de praktijk en met veel gebruiksgemak je andere ABs kan vervangen. De AB die ik bij mijn Marantz SR4200 had kon ook van alles leren, maar het werkte gewoon niet prettig. De Denon AB heeft honderden presets, maar kan ook gewoon toets voor toets geprogrammeerd worden in no-time, zodat je precies de layout krijgt die je wil hebben. Het Kameleon-achtige context-sensitive touch screen (jaja) helpt natuurlijk enorm.

Absoluut de moeite waard om dat aspect goed mee te nemen bij de aanschaf van een stuk electronica, het scheelt je gewoon 100+ euro als je toch al in de markt bent voor een universal AB.

Dr. Strangelove wijzigde dit bericht 06-03-2006 11:23 (26%)

Intel Core 2 Duo E8400 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freeze Pro 7

infamous topic killer...
Reg. datum: 25 november 2005

quote:
SnackMasterFlex schreef op maandag 06 maart 2006 @ 11:17:
[...]

Wat was je overtuiging om deze universele AB aan te schaffen? Waar ik een bijbaantje heb, verkopen wij ze ook. Nou ja "verkopen" een afstand bediening met een 5 cijferig prijskaartje verkoopt niet bepaald goed.

5 cijferig? Is dat dus > 10000 of < 1000(dus met de centen erbij)

Yokohama, Japan

quote:
Dr. Strangelove schreef op maandag 06 maart 2006 @ 11:21:
Ik moet zeggen dat ik bij mijn nieuwe receiver nu eindelijk een AB heb die ingezet kan worden als universal remote. De meeste ABs die je bij receivers krijgt hebben dat, maar deze (Denon AVR-3806) is er ook eentje die niet alleen in theorie, maar ook in de praktijk en met veel gebruiksgemak je andere ABs kan vervangen. De AB die ik bij mijn Marantz SR4200 had kon ook van alles leren, maar het werkte gewoon niet prettig. De Denon AB heeft honderden presets, maar kan ook gewoon toets voor toets geprogrammeerd worden in no-time, zodat je precies de layout krijgt die je wil hebben. Het Kameleon-achtige context-sensitive touch screen (jaja) helpt natuurlijk enorm.

Absoluut de moeite waard om dat aspect goed mee te nemen bij de aanschaf van een stuk electronica, het scheelt je gewoon 100+ euro als je toch al in de markt bent voor een universal AB.
De Denon die je noemt is wel een paar klassen hoger dan de Marantz SR4200 (ben er nog steeds tevreden over). Maar je hebt wel gelijk dat je evt ook moet kijken naar de AB.
quote:
CR35 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 11:36:
[...]

5 cijferig? Is dat dus > 10000 of < 1000(dus met de centen erbij)
Pricewatch. Zo'n ¤ 150,00 dus. Dat is 5 cijfers, maar om dat nou een 5 cijferig bedrag prijskaartje te noemen 8)7

lord.farquaad wijzigde dit bericht 06-03-2006 12:07 (14%)

Acties: [view]

Door: Atlas Frontpage Admin/Mod SF/Paars fetisjist
quote:
Voor mij valt dit onder High-end ja :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

quote:
A. Qonsaides schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 13:42:
Ik denk dat het ook een Pioneer is, aangezien dat als je goed inzoomd op het foto'tje je ziet dat de naam van de fabrikant met een hoofdletter begint. Dit is wel zo bij de Pioneer en niet bij de Marantz.

Als toevoeging heb ik het volgende plaatje gevonden:

http://images.google.nl/images?q=tbn:ioiCiLnnSjf40M:vip.pioneer.no/presse/bilder/1104/plasma_living%2520.jpg

Raadsel opgelost ;)

A wizard knows much, but says little... A fool knows little, but says much.... which, my friend, are you?

Scherm opgehangen met een beugel van de gamma :)

Plaatje op imageshack (popups!)

quote:
A. Qonsaides schreef op maandag 06 maart 2006 @ 14:56:
[...]

Als toevoeging heb ik het volgende plaatje gevonden:

[afbeelding]

Raadsel opgelost ;)
offtopic:
Is dat hele plaatje nou CGI? Die appels en kersen iig wél.
Plaatje op imageshack (popups!)
quote:
SnackMasterFlex schreef op maandag 06 maart 2006 @ 11:17:
Wat was je overtuiging om deze universele AB aan te schaffen?

Goede reviews en goede ervaringen van mede-GoT'ers.

quote:
Waar ik een bijbaantje heb, verkopen wij ze ook. Nou ja "verkopen" een afstand bediening met een 5 cijferig prijskaartje verkoopt niet bepaald goed.

Die display is wel praktisch ja. Op het moment dat je een activity start, dan vraagt de remote of het allemaal gelukt is. Zo niet, dan gaat de help-functie stap voor stap dingen proberen tot het wel werkt.
Wat ook erg handig is, is dat je (naast de gewone knoppen) ook actions kunt toewijzen aan de knoppen naast het LCD, die je vervolgens een eigen naam kunt geven.

~ check ook mijn (foto) weblog \o/ ~ Meer weten over God? 28 september 2008 Free Entrance Rotterdam ~

quote:
lord.farquaad schreef op maandag 06 maart 2006 @ 12:04:
[...]

Pricewatch. Zo'n ¤ 150,00 dus. Dat is 5 cijfers, maar om dat nou een 5 cijferig bedrag prijskaartje te noemen 8)7

Bedankt voor de replie, zelf vind ik het toekennen van die functies niet dat geld waard. Kan mij niet voorstellen dat alle functies correct worden ondersteunt (ruimte voor overtuiging aanwezig).

Ik vind het wel een prachtige AB kwa design.

Excuses voor mijn wazige 5 cijferige omschrijving, maar op de zaak kost deze AB ongeveer 180 euro en ik wist niet zeker hoeveel hij in de pricewatch opbrengt (pure luiheid). Dus om te voorkomen dat ik een verkeerde prijs zou noemen, heb ik het maar lekker wazig gehouden.

Catdog Fanart.
Reg. datum: 02 september 2003

quote:
kiddyl schreef op maandag 06 maart 2006 @ 11:51:
[...]

De Denon die je noemt is wel een paar klassen hoger dan de Marantz SR4200 (ben er nog steeds tevreden over). Maar je hebt wel gelijk dat je evt ook moet kijken naar de AB.

Bij de Denon 1905 zit ook een afstandbediening die op bijna alles werkt, behalve op de excotische dvd spelers van de lidl. (maarja wie wilt nou zo apparaat in zijn audio rack hebben staan ?)

Ik heb hier ook de Denon 1705 gehad, maar de afstandbieding die daar bij zat werkt op haast geen enkele andere appratuur.

Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury

Audio Nerd
Reg. datum: 01 september 2002

quote:
ZiegoM schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 23:59:
[...]

Heb je ook nog andere speakers beluisterd?

Ik miste ook het laag en vond dat persoonlijk afbreuk doen aan het totale geluidsbeeld. Persoonlijk vond ik het laag toch wat erg afwezig en daarom ben ik verder gaan kijken. Verder zijn het hoog en mid echt fantastisch met die speakers, evenals het stereobeeld/ soundstage.
En je wordt er natuurlijk ook meteen verliefd op als je ze in het echt ziet/ aanraakt O+ zeer gevaarlijk is dat ;)

In ieder geval gefeliciteerd met je keuze! :)

Een beetje late reactie :)

Ik heb inderdaad meerdere speakers beluisterd. Zo heb ik een aantal bookshelf modellen waaronder de Rainmaker van Totem beluisterd, de Dynaudio Audience 52 SE en de nieuwe serie waarvan de naam mij even ontschoten is. De Sonus Fabers, Dali speakers ( deze spraken mij qua sound totaal niet aan), Elac speakers (deze vond ik mooi klinken maar ze zijn in mijn ogen oerlelijk waardoor ik ze dus al niet meenam in mijn keuze, want het oog wil ook wat!!) en de Sonus Faber.

Ik vond de Sonus Faber qua detail, samenhang van muziek, en de looks er toch enorm uitspringen. De bass mistte ik totaal niet en was een easy listning speaker wat niet overheersend klonk of opdringerig.

Mijn nordost kabel gaf wel enorm veel snelheid aan het geluid, en icm met mijn Arcam was dit een perfecte match. Ik hoefde voor mijn gevoel niet meer verder te zoeken!!! :)

De Totem Rainmaker was afgevallen omdat deze te duur was, de Dynaudio kon niet zo goed overweg met mijn rock muziek :(, want ze zijn prachtig, ook bij Jazz, maar bij rock sloegen ze een beetje dicht wat erg jammer was. Elac vond ik niet mooi in het geheel passen, Dali vond ik rommelig klinken. :)

Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne

Wat sta je nou te kijken!

quote:
SnackMasterFlex schreef op maandag 06 maart 2006 @ 16:27:
[...]

Bedankt voor de replie, zelf vind ik het toekennen van die functies niet dat geld waard. Kan mij niet voorstellen dat alle functies correct worden ondersteunt (ruimte voor overtuiging aanwezig).

Ik vind het wel een prachtige AB kwa design.

Excuses voor mijn wazige 5 cijferige omschrijving, maar op de zaak kost deze AB ongeveer 180 euro en ik wist niet zeker hoeveel hij in de pricewatch opbrengt (pure luiheid). Dus om te voorkomen dat ik een verkeerde prijs zou noemen, heb ik het maar lekker wazig gehouden.
Deze AB ondersteud echt alles. De meeste apparaten staan in de database van Logitech, die nog steeds groeit. Als dit niet het geval is, kan de afstandsbediening alles leren. Je sluit hem op je computer aan via USB dus programeren is niet al te lastig. Ik heb zelf de 525 die er tenminste nog uitziet als een normale AB. Helaas moet je wel even de tijd nemen om alles goed in te stellen. En het is absoluut even wennen om met 'activities' te werken. Zeker als je zelf met de hand apparaten aan gaat zetten. dan weet de ab dit niet en gaat er soms wel eens wat per ongeluk uit.

"Just because it is written, does not make it necessarily so..."//PSN: Shiver23

quote:
SnackMasterFlex schreef op maandag 06 maart 2006 @ 16:27:

De Logitech haalt (zoals Shiver23 ook al zegt) alles uit een online database. Daarin zitten tienduizenden merken en typen. Even een wizard doorlopen en binnen 10 minuten kun je je remote al gebruiken.
Ik heb 3 toetsen zelf moeten programmeren (de Harmony kan het IR commando dan gewoon van je oude remote leren), de rest ging volledig automatisch. Het meeste werk gaat zitten in het precies toekennen van functies aan de toetsen die je zelf wilt. Maar dat is finetuning :)

n.v.t.

Ik ga binnenkort maar is een foto maken van mijn setup!
Ik heb een versterker van 26 jaar oud! 8)
Even sparen voor een nieuwe. Hij geeft kuren, maar die zijn wel op te lossen met wat tikken. Niks anders werkt.
Ik wil een Harman Kardon! Die zijn prachtig _/-\o_

n.v.t.

Audio Nerd
Reg. datum: 01 september 2002

Wil je een HK alleen voor het uiterlijk, of om zijn prestaties?

Uitgaan puur op het uiterlijk is het slechtste wat je kunt doen.

Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne

quote:
Daklem schreef op maandag 06 maart 2006 @ 18:32:

Precies. Wie zou er anders een donkergrijs toestel kopen. :P

TCF Specs - Forza Scuderia Ferrari

Mijn eerste post in dit topic, ik heb al heel lang zitten lurken in dit topic. Ik hoop dat ik het doel van dit topic een beetje heb begrepen.

Ik had een klein vraagje, ik zie sommige home-cinema setups met van die mooie film posters, en aangezien ik een beetje aankleding op mijn kamer wil vroeg ik me af waar jullie deze posers vandaan halen. Ik heb al gevraagt bij onze lokale film verhuur zaak, maar die heeft alleen lelijke posters die meestal met plakband zijn vastgeplakt, en waar hoeken oid uit zijn.

En ik zoek posters om zegmaar in een mooi lijstje te hangen zodat het er toch nog strak uit ziet ;)

R3CoN wijzigde dit bericht 06-03-2006 19:23 (10%)

Reg. datum: 27 februari 2004

Naar mijn weten kan je die bij de expo halen, of anders even googlen.

n.v.t.

quote:
Daklem schreef op maandag 06 maart 2006 @ 18:32:

Prestatie(s)!
Meerdere mensen die ik ken (waaronder mijn pa) gebruiken HK, dus ik heb er al wel 'ervaring' mee.
En ze zijn natuurlijk ook mooi, en veel geld heb ik niet.
http://www.tnt-audio.com/jpg/680front.jpg
Harman/Kardon HK-680 dus. Wordt niet meer verkocht.

n.v.t.

n.v.t.

quote:
Dupje schreef op maandag 06 maart 2006 @ 18:33:
[...]

Precies. Wie zou er anders een donkergrijs toestel kopen. :P

Zwart dus :P

Waar geven jullie eigenlijk de voorkeur aan als het om versterkers/receivers gaat?
En niet al te duur s.v.p.
Bij voorbaat dank :)

n.v.t.

Wannabe Pirat

Deze gast heeft wel een hele brute sub rechts in de hoek staan . })

http://audiofuhrer.de/images/zit3.jpg

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws