Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 21

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
TL1000S
Reg. datum: 26 maart 2002

quote:
Daklem schreef op maandag 20 februari 2006 @ 17:23:
Mag ik hieruit concluderen dat je de Paradigm "Zo goed als" gekocht hebt? :)

Ik heb ze nog niet besteld als je dat bedoeld. Maar psychologisch heb ik mijn keuze vrijwel zeker gemaakt. :)

quote:
Jag schreef op maandag 20 februari 2006 @ 17:26:

[...]
Hou er wel rekening mee dat die luisterruimtes qua laagweergave wat raar zijn. Die kleine heb je op de luisterplaats een bult in het laag waardoor kleine luidsprekers heel diepdoorlopend laag lijken te hebben. En in de grote ruimte heb je juist een dip in het laag op de luisterplek (iig wel zoals het ingericht stond toen ik er een jaar of wat geleden voor het laatst was).
De luisterruimte waar ik ze heb beluisterd is vrij klein en wel ongeveer gelijk met mijn huidige kamer (12m^2). Helaas stonden ze wel vrij dicht tegen de muur. De vloerstaanders die er stonden hadden allemaal een vrij bonkerig laag wat volgens mij ook kwam doordat ze erg dicht naast elkaar stonden.

\_Specs_/ [b]

Reg. datum: 27 januari 2000

Je kan kamers niet zomaar vergelijken op basis van vloeroppervlakte, het is wel wat ingewikkelder dan dat. Stond de "luisterbank" ook tegen de muur? Zo was het iig wel de laatste keer dat ik er was en dat gaf een redelijk vertekend beeld van de laagweergave van de speakers die we toen beluisterden (oa de 805).
Misschien dat het nog wel een idee is om te vragen of je ze een keer thuis mag proberen.

TL1000S

quote:
Jag schreef op maandag 20 februari 2006 @ 18:04:
Je kan kamers niet zomaar vergelijken op basis van vloeroppervlakte, het is wel wat ingewikkelder dan dat. Stond de "luisterbank" ook tegen de muur? Zo was het iig wel de laatste keer dat ik er was en dat gaf een redelijk vertekend beeld van de laagweergave van de speakers die we toen beluisterden (oa de 805).
Misschien dat het nog wel een idee is om te vragen of je ze een keer thuis mag proberen.
Nee, de luisterstoelen stonden ongeveer 1,5 meter van de achterwand waar ook nog een rek aanhing met apparatuur enz. Ik heb ook nog even staand geluisterd voor en van achter de stoelen en vond het verschil in laag wel meevallen. Overigens zit ik op mijn eigen kamer met mijn hoofd bijna tegen de achterwand en kan ik de speakers ook niet echt vrij zetten (ongeveer een 40-50 cm van de achterwand).

\_Specs_/ [b]

Audio Nerd
Reg. datum: 01 september 2002

ZiegoM,

Ga je nu ook terug naar Stereo, of blijf je je HT set houden?

Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne

Reg. datum: 25 februari 2001

quote:
Jag schreef op maandag 20 februari 2006 @ 17:26:
[...]
Een gesloten systeem haalt nooit de 15Hz -3dB zonder correctie. Dus ga er maar vanuit dat die erop zit. Is niet erg overigens, alleen de output bij 15Hz is natuurlijk zeer beperkt met een enkele 8" driver.
[...]
Dat allerlaagste octaaf boeit echt niet zo, maar er zijn wel veel andere mogelijke voordelen van een sub. Het voordeel van een instelbaar level is heel belangrijk zoals Zimzab al aanhaalde. En ook de ene speaker klinkt niet hetzelfde als de andere als ze ongeveer het zelfde frequentiebereik hebben. Subs klinken onderling ook heel erg verschillend. En zo kan een sub natuurlijk mogelijk ook veel mooier sublaag weergeven dan een full range speaker met hetzelfde bereik.

Maar er is wel 1 probleem met subs in stereo systemen waardoor ik stereo systemen zonder sub meestal beter vind klinken: en dat is dat er overlap in weergave zit tussen de sub en de full range speakers. Je hoort eigenlijk een high pass filter op de full range speaker te zetten en een low pass op de sub. Maar er zit altijd alleen maar een low pass op de sub. Dat is niet netjes en daardoor integreert een sub ook vaak zo lastig.
Je kan dan eigenlijk veel beter full range speakers maken met actief laag waarvan de level instelbaar is (en evt ook crossoverfrequentie) en met een input voor een LFE signaal.

Of gewoon goede full range speakers gebruiken met goede laagweergave uit zichzelf en sub echt alleen maar voor LFE gebruiken.
Alhoewel er best situaties zijn waarin een sub iets toevoegt zonder in de weg te zitten, vind ik het resultaat meestal teleurstellend. En ik zou zelf nooit kleine speakers met sub kopen voor stereo weergave, of ik zou het netjes crossen (en dan twee subjes gebruiken waarschijnlijk).
[...]
Ja idd ja, het loopt altijd heel snel uit de hand op fora en ik zou ook denken dat dat hierdoor komt.
For the record: deze discussie hebben we gisteren al afgesloten, ik ga er daarom niet inhoudelijk op in, ook al ben ik het er niet mee eens, zoals je allang hebt kunnen lezen.

Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7

Reg. datum: 18 december 2004

mijn slaapkamer stereo setje
wilde eigenlijk al lang de overstap maken naar surround maar ik ben bang dat ik dan te veel moet inleveren op stereo en mijn kamer is er ook veel te klein voor
zoals te zien op de foto's

klik op de foto's om te vergroten

http://home.planet.nl/~rossu440/stuff/th1.JPG

http://home.planet.nl/~rossu440/stuff/th2.JPG

http://home.planet.nl/~rossu440/stuff/th3.JPG

http://home.planet.nl/~rossu440/stuff/th4.JPG

http://home.planet.nl/~rossu440/stuff/th5.JPG

versterker : cyrus one
cd speler : nad c521bee
dvd speler : denon 1710 (te koop of ruil tegen nad speler)
speakers : vifa filigran zelfbouw
sub : rel quake (gesloten sub) staat overigens nu andersom als op de foto's (iemand op HT forum attendeerde mij erop dat deze zo hoort te staan)
tv : sony oud geval

zeer tevreden over het geluid al ben ik stiekem op zoek naar een nieuwe versterker
ik denk aan nad c320bee (of c352) op dit moment hoewel de cyrus in principe beter moet zijn is deze al wel goed versleten denk ik

TL1000S

quote:
Daklem schreef op maandag 20 februari 2006 @ 19:12:
ZiegoM,

Ga je nu ook terug naar Stereo, of blijf je je HT set houden?

Ik ga nu in ieder geval meer geld steken in stereo, maar het verkopen van mijn surround spullen levert niet zoveel op: ik kan het dus net zo goed houden.
Waarschijnlijk komt er na de speakers nog een externe dac en stereoversterker om stereo te verbeteren, en waarschijnlijk ook een passende center om bij films niet te veel verschil te hebben tussen de fronts en center.
Aan de achterkanalen vind ik persoonlijk de JBL e30's goed genoeg, daar ga ik niet meer in investeren. Bij films ben ik wat sneller tevreden dan bij muziek heb ik gemerkt.

\_Specs_/ [b]

quote:
ZiegoM schreef op maandag 20 februari 2006 @ 17:17:
Leuke set hierboven dennistjong, netjes in de woonkamer geintegreerd. :)

Ik ben net terug van de RAF Utrecht waar ik zeer waarschijnlijk mijn toekomstige luidsprekers heb beluisterd: Paradigm Reference Studio 20 bookshelfs :) . Het laag wat ik bij de Sonus Faber's miste is bij deze speakers wel wat meer aanwezig zonder dat het meteen te veel/niet strak wordt.
Het hoog/mid en het stereobeeld doen in ieder geval niet onder voor de SF's, iets wat ik erg belangrijk vindt.
Het enige nadeel is dat ze geen Sonus Faber's zijn met het daarbij behorende schitterende uiterlijk en afwerking :'( . Voordeel van de Paradigm's is dan weer dat ze goedkoper zijn :)

Verder heb ik ook nog geluisterd naar de Monitor Audio RS6 en RS8, KEF IQ7 en Reference Bookshelfs, Quad 11 en 12L, B&W 805N. Daarvan vond ik alleen de B&W 805 duidelijk beter klinken (vooral in het hoog) en de Quad 11 en 12L kwamen aardig dichtbij de Paradigms.

Nu eerst mijn JBL Northridge e80's verkopen mail me voor info

Ik heb de paradigm studio 20 speakers nu al een mandje of vier en ik vind het echt heel goede speakers voor de centen. Het enige minpuntje is dat als ze echt te dicht bij de muur staan (zoals bij mij helaas moet voorlopig) ze af en toe een beetje kastresonantie laten horen. Positief is echter het ver doorlopend laag, dit zijn zo'n beetje de enige bookshelves die ik ken die mezzanine van massive attack kunnen weergeven en de muren laten trillen. Ook de enorme afstraling is heerlijk, deze speakers hebben vrijwel geen sweetspot, wat het heerlijk maakt dat je niet constant op dezelfde plek moet zitten om het beste resultaat te hebben. Ze zijn verder behoorlijk laid-back en aan de warme/volle kant, maar dat wilde jij geloof ik toch? (dat is wat ik zelf ook prefereer) Het zijn gewoon heerlijk luisterspeakers... geen overanalytische/kille/scherpe speakers.

Ik ga trouwens morgen op speakerjacht... een beetje raar misschien na bovenstaande, maar ik wil toch vor grotere speakers gaan, aangezien ze in mijn ruimte van 30 m2 (en aangrenzende open keuken) net niet genoeg volume hebben, daarnaast heb ik gewoon het upgrade virus. Ik ga de jmlab profile 918 en alr jordan classic 5's oa beluisteren. Ik ben echter wel heel erg kritisch deze keer, ik ben enorm tevreden met de paradigm's (terwijl ik dat niet was op de speakers daarvoor) dus als het me niet bevalt laat ik ze gewoon lekker staan totdat er iets nieuws op mijn pad komt :)

jorg

TL1000S

quote:
kippekop schreef op maandag 20 februari 2006 @ 20:28:
[...]

Ik heb de paradigm studio 20 speakers nu al een mandje of vier en ik vind het echt heel goede speakers voor de centen. Het enige minpuntje is dat als ze echt te dicht bij de muur staan (zoals bij mij helaas moet voorlopig) ze af en toe een beetje kastresonantie laten horen. Positief is echter het ver doorlopend laag, dit zijn zo'n beetje de enige bookshelves die ik ken die mezzanine van massive attack kunnen weergeven en de muren laten trillen. Ook de enorme afstraling is heerlijk, deze speakers hebben vrijwel geen sweetspot, wat het heerlijk maakt dat je niet constant op dezelfde plek moet zitten om het beste resultaat te hebben. Ze zijn verder behoorlijk laid-back en aan de warme/volle kant, maar dat wilde jij geloof ik toch? (dat is wat ik zelf ook prefereer) Het zijn gewoon heerlijk luisterspeakers... geen overanalytische/kille/scherpe speakers.

Ik ga trouwens morgen op speakerjacht... een beetje raar misschien na bovenstaande, maar ik wil toch vor grotere speakers gaan, aangezien ze in mijn ruimte van 30 m2 (en aangrenzende open keuken) net niet genoeg volume hebben, daarnaast heb ik gewoon het upgrade virus. Ik ga de jmlab profile 918 en alr jordan classic 5's oa beluisteren. Ik ben echter wel heel erg kritisch deze keer, ik ben enorm tevreden met de paradigm's (terwijl ik dat niet was op de speakers daarvoor) dus als het me niet bevalt laat ik ze gewoon lekker staan totdat er iets nieuws op mijn pad komt :)

Ah een Paradigm eigenaar!
Waar heb jij ze gekocht?

Ik ben benieuwd of je wat beters vind, ik denk in ieder geval niet voor onder de 700 euro p.s.. En anders meteen even melden :P

\_Specs_/ [b]

Reg. datum: 12 december 2002

Even een heel klein vraagje, want ik kan het niet meer terugvinden:

Weet iemand en/of Femme (die dit uiteraard wel weet :P ) toevallig van welk merk zijn a/v meubel is?
Kort maar krachtig, alvast bedankt! :)

dawg almighty!

Reg. datum: 17 juli 2002

quote:
Ronaldo V schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:46:
Ik ben pas verhuisd dus heb ik weer een goede reden om mijn simpele home cinema te posten.

Het bestaat uit:
Hyundai 26 inch LCD tv (bevalt uitstekend gekocht voor 550 euro)
Panasonic SA-HT500
Philips dvd recorder
Sony platenspeler
Windows MCE pc (aangesloten op de tv en home cinema set via respectievelijk svideo en analoog audio)

Het is misschien niet super, maar het bevalt mij echt uitstekend. Geluid valt me niks niet tegen ook ben ik erg tevreden over de LCD.

Hier wat fototjes

[afbeelding]
De PC
[afbeelding]
De stuf
[afbeelding]
Totaalplaatje
[afbeelding]
Dvd collectie
[afbeelding]

ff een vraagje voor Ronald na aanleiding van zijn post in deel20 van het home-cinema topic.

Ik ben even benieuwd waar je die TV meubel/dressoir vandaan hebt of is het iets wat jezelf in elkaar hebt gezet?

Zelf ben ik namelijk op zoek naar iets nieuws. En ik vind deze wel erg makkelijk met die open vlakken. Meeste wat ik tot nu toe heb gezien is altijd een combinatie van een leeg vak met daarnaast een ruimte met deurtjes.

Reg. datum: 06 maart 2004

quote:
DVD schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:49:
[...]

ff een vraagje voor Ronald na aanleiding van zijn post in deel20 van het home-cinema topic.

Ik ben even benieuwd waar je die TV meubel/dressoir vandaan hebt of is het iets wat jezelf in elkaar hebt gezet?

Zelf ben ik namelijk op zoek naar iets nieuws. En ik vind deze wel erg makkelijk met die open vlakken. Meeste wat ik tot nu toe heb gezien is altijd een combinatie van een leeg vak met daarnaast een ruimte met deurtjes.
http://www.ikea.com/webap...entCats=15561*15639*15651

Volgens mij is dat 'm :-)

Reg. datum: 26 november 2002

quote:
dawg schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:13:

Weet iemand en/of Femme (die dit uiteraard wel weet :P ) toevallig van welk merk zijn a/v meubel is?
Eeen pastoe meubel.
Volledig huis verlicht met LED's 200 watt ...

p5w-dh:e6600+tuniq tower: 8800gts: 4gb ocz6400platrev2: 900gamingcase: 2xspinpoint 320mb raid 0: 2x tft 22"samsung226bw

quote:
dawg schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:13:

Je bedoeld deze?
quote:
Femme schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:50:
Dat was ik van plan om te doen als mijn set compleet is. Ik heb nu alle spullen binnen. De tv moet nog aan de muur gehangen en mijn htpc moet in het wandmeubel ondergebracht worden (waarvoor ik een extra gat moet zagen in mijn nieuwe Pastoe meubel :*) ) .
edit:
Te laat...
Reg. datum: 12 december 2002

Ja, dat was hem! Bedankt! :)

dawg almighty!

Vidi, Vici, Veni

quote:
JVS schreef op dinsdag 21 februari 2006:
Het voordeel van versterker op pootjes is dat het trillingen wegneemt die eventueel het geluid slechter zou maken, audiofiele oplossing dus, IMO alleen voor cd spelers in theorie nuttig.
Zou het niet zijn omdat anders de koptelefoonaansluiting en de aan en uitknop achter de onderkant van het deurtje zitten? ;)

www.carina-avensisclub.nl

Reg. datum: 17 juli 2002

quote:
Kast mist dan alleen de alminium pootjes :P

Catdog Fanart.
Reg. datum: 02 september 2003

Ik heb wat nieuwe High reso foto's gamaakt(klikbaar) met de camara van me zusje (ziet er stukke beter uit ;) ), natuurlijk heb ik in de tussen tijd al wat kabels weg gewerkt. Wat nog wel een probleem geeft is de DVI kabel die aan de korte kants is, en de toetsenbord / muis kabel waarvoor ik nog een oplosing moet verzinnen.
Plaatje op imageshack (popups!)

Met stofkappen

Appratuur

Rear left

Rear right

Specs,
Samsung 192T PVA scherm + CanalDigitaal via skystar 1(hardware mpg decoder)+progdvb
Tannoy MX 2 fronts
Tannoy MX 1 Center & rears
Tannoy MXC tijdelijk rear right

JC Ken wijzigde dit bericht 21-02-2006 15:30 (11%)

Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury

Reg. datum: 23 augustus 2004

Heb jij iets met cavia's ofzo ;)
quote:
JC Ken schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 14:26:
Ik heb wat nieuwe High reso foto's gamaakt(klikbaar) met de camara van me zusje (ziet er stukke beter uit ;) ), natuurlijk heb ik in de tussen tijd al wat kabels weg gewerkt. Wat nog wel een probleem geeft is de DVI kabel die aan de korte kants is, en de toetsenbord / muis kabel waarvoor ik nog een oplosing moet verzinnen.
[afbeelding]

Met stofkappen
[afbeelding]

Appratuur
[afbeelding]

Rear left
[afbeelding]

Rear right
[afbeelding]

Specs,
Samsung 192T PVA scherm + CanalDigitaal via skystar 1(hardware mpg decoder)+progdvb
Tannoy MX 2 fronts
Tannoy MX 1 Center & rears
Tannoy MXC tijdelijk rear right

Reg. datum: 18 februari 2006

opstelling beetje veranderd :)

kijkt wat lekkerder vanaf bureau en bed ;)

TL1000S

quote:
kippekop schreef op maandag 20 februari 2006 @ 20:28:
[...]

En? Heb je nog wat leuks gezien/ gehoord?

\_Specs_/ [b]

Reg. datum: 18 december 2004

nou de upgrade is gekomen !
een nieuwe nad c352 (nieuwste model) voor slechts 299 euro !

tevens nog een vraag: kan ik mijn woofer aansluiten op de preout van de c352 via een interlink ?
de aansluitterminals zijn niet zo groot als op de cyrus dus het past niet via de standaard neutrik plug (high level)

Reg. datum: 23 augustus 2004

Ik heb nog niet zo heel lang geleden m'n Teufel Concept E setje binnen (5.1). Vind het zelf een goed setje, werkt nu nog op onboard geluidskaart maar nieuwe geluidskaart is besteld :)

Woofer(10''):

deel van m'n bureau

Aiwa stereoset met philips 567 aangesloten.

Andere kant van het bureau

Ook nog 2 Philips MFB 567's met 2 ingebouwde eindversterkers. 1 van 40 watt voor de lage tonen en 1 van 20 watt voor midden en hogen tonen. 15Liter inhoud. afmetingen 540 x 330 x 275 mm. en een philips tv'tje

andere kant van de kamer:

Nog paar gegevens van Philips 567 speakers: Frequentie bereik 25 - 20.000 Hz. Ingangs gevoeligheid: Regelbaar tussen 1 Volt en 19 Volt voor aansluiting op stuurversterkers en laagohmige eindversterkers. Uitgangsvermogen van de versterker, 60 Watt continue, vervorming <0,1% (bij 40 Watt). Scheidingsfrequentie 500 Hz actief, 4kHz passief. Luidsprekers: Lage tonen AD 10100/MFB4. Middentoner AD 0210/SQ8 Hoge tonen AD 0161/T8.

Allegro ma non troppo
Reg. datum: 18 mei 2004

Mannen Experts, een technische vraag:

Versterker: Marantz SR-7500
Speaker: KEF Cresta 30
SUB: Rel Q150
Verder heb ik de sub via Low en High level aangesloten.

Aan de achterkant heb je de instelling voor Roll Off Contro(26 hz - 106 hz) ???? en de Mode Switch met 4 posities?
Phase:
Position 1/Line: 0 degrees phase, crossover engaged for low level input
Position 2/LFE: 0 degrees phase, crossover bypassed for low level input
Position 3/Line: 180 degrees phase, crossover engaged for low level input
Position 4/LFE: 180 degrees phase, crossover bypassed for low level input
Hoe werkt dit nu precies, want de handleiding is bagger. Wat betekenen de knoppen en hoe stel ik ze het beste in??

Hasmit

I wear my sunglasses at night
Reg. datum: 23 januari 2002

quote:
hasmit schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 09:07:
Mannen Experts, een technische vraag:

Versterker: Marantz SR-7500
Speaker: KEF Cresta 30
SUB: Rel Q150
Verder heb ik de sub via Low en High level aangesloten.

Aan de achterkant heb je de instelling voor Roll Off Contro(26 hz - 106 hz) ???? en de Mode Switch met 4 posities?
Phase:
Position 1/Line: 0 degrees phase, crossover engaged for low level input
Position 2/LFE: 0 degrees phase, crossover bypassed for low level input
Position 3/Line: 180 degrees phase, crossover engaged for low level input
Position 4/LFE: 180 degrees phase, crossover bypassed for low level input
Hoe werkt dit nu precies, want de handleiding is bagger. Wat betekenen de knoppen en hoe stel ik ze het beste in??
Lees de Topistart nog even, en bedenk jezelf dan waarom je zeker in dit topic geen antwoord gaat krijgen op je vraagn. Open hier gewoon even een nieuw topic voor - want de vraag is zeker wel te stellen denk ik :)

Wist ik veel dat ze ook nog een tweelingzus had... :p

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: