Gathering of Tweakers

Quicksearch
Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

http://crew.tweakers.net/shittyoldman/got/homecinemaheader2.jpg
Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 21
Na een hele mooie reeks foto's en specs, zijn we aangekomen in deel 21!
Je zou kunnen zeggen dat het ooit allemaal eens begonnen naar aanleiding van een topic van tbusquet (link), waar veel plaatjes van zijn subwoofer project en HT ruimte werden gepost. Ook bij anderen ontstond de drang om plaatjes van de eigen HT te posten. Helemaal nadat een vervolgtopic (link) werd gestart. Zo ontstond het idee van het eerste "Post-hier-je-foto's topic".

Wat willen we graag
Er gelden wat richtlijnen voor dit topic. Hieronder wat we graag zien:
  • Natuurlijk foto's van je home cinema set, dat is echter geen vereiste. Als je graag je stereo set met ons wilt delen is dat natuurlijk ook prima. Liefst zelfgemaakte foto's. Als je niet over een digicam beschikt of er aan kunt komen mag je ook gerust je specs posten, maar probeer er dan wat plaatjes bij te zoeken (van de fabrikant) om het nog interessant te houden ;)
  • Als je toch al foto's aan het maken bent, doe dat dan niet alleen van je apparatuur en scherm of TV, maar pak ook wat mee van de ruimte, de zitlocatie, speakerplaatsing, etc. Die Marantzen hebben we nou wel gezien, een beetje variatie mag best :P
  • Foto's die misschien onnuttig lijken zijn ook prima. Denk aan de achterkant van een receiver, de aansluitterminals van een speaker, de golfbalstructuur van een basreflexpijp, de inputs van een projector, etc. Voor de HT-freaks is dat namelijk erg interessant.
  • Uiteraard worden een beetje degelijke kwaliteit foto's meer gewaardeerd dan die van je 5 jaar oude 120x90 webcam. Grote foto's is ook prima, maar deze moet je absoluut resizen en de kleinere versie voor het forum gebruiken. Zie onderaan deze post voor meer info.
Wat willen we liever niet
Er zijn ook wat dingen die we liever niet zien in dit topic gezien het daar niet voor bedoeld is of sowieso niet op dit forum past. Let hier even op.
  • Ga niet om de 100 posts weer nieuwe foto's van je eigen set neerzetten. Als je je eigen set te vaak showt hebben we het op den duur wel gezien. Of je moet iets ingrijpends hebben veranderd wat het waard is om direct te vermelden, of je moet nieuwe foto's hebben van iets dat je voorgaande keer niet hebt laten zien. Het topic gaat snel, niet iedereen zal stukken terugbladeren, dus je hoeft die post dan niet te editten maar je kunt dan gewoon een nieuwe plaatsen, zolang het maar niet steeds hetzelfde is.
  • Het is niet verstandig om hier een uitgebreide "wat-moet-ik-kopen" discussie te starten. Dit is sowieso al niet echt gewenst binnen AVH (de volgorde is: eerst zelf op onderzoek uitgaan, winkels bezoek, speakers luisteren, en dan terugkomen voor je ervaringen en een discussie, want dan weet je namelijk waar je over praat :) ), maar dit topic is er dus eigenlijk ook niet voor. Het is makkelijker voor jezelf en zeker voor anderen om dit gescheiden te houden. Dat geldt eigenlijk ook voor alle andere vragen behalve degene die gerelateerd zijn aan een HT set. Vragen waarvoor je geen topic "mag" openen stel je hier ook niet. Dat is niet om vervelend te doen, maar zonder die regel wordt het nogal een onoverzichtelijk boel.
  • Liever ook geen Bose discussies en zeker geen kabel discussies. Met name die laatste lopen vaak uit tot flames en andere ongein. Een conclusie wordt niet getrokken. Laat op dit gebied anderen ook in hun waarde. Als jij niks moet hebben van duurdere kabels is dat prima, maar ga geen discussie aan met iemand die daar wel graag geld aan besteed. En andersom gaat hetzelfde op.
  • Iedereen heeft een set van een andere klasse. De ene heeft een Cine 9 hangen en een über geluidje, de ander nauwelijks een 14" TV met Trust speakers. Ga elkaar niet uitlachen. Dat je thuis op de grond loopt de krijsen van het lachen is best, maar het komt niet zo leuk over als je dit op het forum laat weten.
  • Het gaat dus om je Home Cinema. Nu is de definitie hiervan wellicht wat lastig vast te stellen, het gaat om de plek waar jij je films kijkt. Echter kan dit ook gewoon achter je PC monitor zijn met een surround speakersetje. Nu valt dit gevoelsmatig niet echt onder "Home Cinema" en er zijn ook weinig mensen die het interessant vinden. Je moet het maar zo zien, als je set enkel uit PC onderdelen bestaat, post het dan maar liever niet. Het is ook weer niet verboden ofzo, als het er gewoon erg goed uitziet heb ik er weinig moeite mee. Het is een beetje een gevoelskwestie. Maar als straks de helft enkel uit PC setjes bestaat zal dit kennelijk moeten worden verscherpt :P.
Wat hebben we al gehad
Een berg links naar voorgaande topics:

Post hier foto's en specs van je home-cinema!
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 9
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 11
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 16
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 17
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 18
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 19
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 20

Foto's uploaden, posten, resizen, etc
Voor de mensen met wat minder forum ervaring ;) bij deze een overzichtje van de mogelijkheden bij het posten van foto's.

De benodigde webspace
Je hebt webspace nodig waar je je plaatje op kunt parkeren om vervolgens dit plaatje op het forum te laten zien. Je kunt dus niet een attachment bij je bericht voegen (iets dat op sommige andere fora wel werkt). Je moet voor je eigen ruimte zorgen.

Hiervoor kun je de ruimte gebruiken die veelal beschikbaar wordt gesteld door je internet provider. Deze is te benaderen via FTP. Meer info en instructies zijn de vinden bij je provider. (bijv. Planet, @Home, xs4all)

Een andere optie is een 'picserver' gebruiken, bijvoorbeeld http://picserver.student.utwente.nl/ of http://www.imageshack.us

De benodigde 'tags'
De nieuwe lay-out van GoT laat het toe ongeresizede plaatjes te posten, maar denk eraan, niet iedereen heeft deze functie aanstaan/gebruikt de nieuwe lay-out, dus resize altijd je plaatjes :>

Om een plaatje te tonen in je post kun je de volgende tags gebruiken:

[img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Waarbij je dus de url van je plaatje tussen de img tags zet. Dit gebruik je voor normale plaatjes, met een normale bestandsgrootte en normale afmetingen (zo rond de 640x480).

[img=512,,1]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Dit gebruik je voor plaatjes die een slagje groter zijn, bijv. 1024x768, maar nog steeds een normale bestandsgrootte (ca 100KB per stuk ofzo). Door de opgegeven waarde '512' wordt het plaatje verkleind afgebeeld, maar een linkje naar het origineel welke opent in een nieuw venster.

Voor hele grote plaatjes met een ruime bestandsgrootte moet je zogeheten thumbnails gebruiken. Ofwel: een kleine versie van het plaatje welke je tevens gebruikt als link naar de grote versie. Je kunt hier niet van de resize functie van het forum gebruik maken omdat mensen alsnog het hele bestand moeten downloaden, het wordt enkel verkleind weergegeven. Voor mensen met een tragere verbinding is het niet fijn om eerst 2MB te downloaden voor 3 plaatjes (bovenop de rest van het topic). (gebeurt het toch dan wordt je post ge-edit en worden er links van gemaakt).
Deze code dien je dan te gebruiken:

[url=http://www.domeinm.nl/plaatje.jpg]
[img]http://www.domein.nl/thumbnail.jpg[/img][/url]
Let dus op het verschil tussen plaatje.jpg (de grote versie) en thumbnail.jpg (de kleine versie).

Bij de preview van je bericht kun je op het knopje Check images klikken. Dit zorgt ervoor dat de afmetingen van de images automatisch bij de img tags gezet worden. Dit komt het linken naar een bepaalde post in dit topic ten goede.

En verder
En verder veel plezier :), bij problemen kun je een TopicReport (TR) sturen middels het handje bovenaan. En pats er lekker op los :P

Owja, je kunt ook nog verder kletsen op irc.tweakers.net in kanaal #audio
Directe link

jij was gestopt... open dan niet weer een topique :P
quote:
Dr. Strangelove schreef op zondag 19 februari 2006 @ 21:48:
Lijkt me een plan, de argumenten zijn wel weer geplaatst, het overtuigen van het gelijk is meestal een veel lastigere zaak waar ik me verder niet in ga mengen ;)

Deze week heb ik eindelijk alle hardware weer in bezit (i.e. camera) om wat plaatjes te schieten... als ik ook de tijd en de zin kan vinden zal ik zelf wat on-topic posten.
Doe dat idd, ik kan me dat uitzicht van de vorige keer nog herinneren :9~

quote:
Guido schreef op zondag 19 februari 2006 @ 22:36:
jij was gestopt... open dan niet weer een topique :P

[...]

Doe dat idd, ik kan me dat uitzicht van de vorige keer nog herinneren :9~
Ik blijf nog even ''actueel'', om de draad misschien weer op te pakken. Momenteel is de interesse gewoon even weg. Hopen dat het ''gevoel'' voor Hifi en HT terugkomt :P
Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

quote:
Barry schreef op zondag 19 februari 2006 @ 22:40:
[...]

Ik blijf nog even ''actueel'', om de draad misschien weer op te pakken. Momenteel is de interesse gewoon even weg. Hopen dat het ''gevoel'' voor Hifi en HT terugkomt :P
Kan je misschien even uitleggen wat er aan de hand is? Ben je ziek? :P Of is het gewoon dat je even gestopt bent met upgraden?

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

quote:
zimbab schreef op zondag 19 februari 2006 @ 22:42:
[...]

Kan je misschien even uitleggen wat er aan de hand is? Ben je ziek? :P Of is het gewoon dat je even gestopt bent met upgraden?
Uit met mijn vriendin. Dan moet je de oude draad weer oppakken en dat kan soms moeilijk zijn.
ik ga binnenkort een Sanyo Z1 overnemen van iemand..

daarbij heb ik natuurlijk ook nog een leuk projectie schermpje nodig aangezien ik geen witte rechte muren heb. nu kwam een vriend met een scherm dat te vinden is @ ia.net

http://www.inkoopacties.net/i/p/n/dnf5szdz.jpg

Naam: Projectie Scherm Electrisch 100inch 16:9

Beschrijving: 100" elektrische breedbeeld projectie schermen
Zware kwaliteit doek met een zwarte arcering rondom voor een super beeld.
Achterzijde doek is zwart en laat absoluut geen licht door.

Maten doek: 2 mtr. breed bij 1,25 mtr. hoog.
Maten frame: 2.32 mtr. lang bij 8 cm diameter.
Gainfactor: 1.1
Materiaal doek: canvas
Materiaal behuizing: staal / aluminium

kent iemand dit doek? zo ja, wat vind je vna dit doek.. aanrader? owja kosten vna het doek: ¤ 125,=

ReseTTim wijzigde dit bericht 19-02-2006 23:04 (3%)

Compaq = Computers often make people quite angry!
Nikon D50 + 18-70mm f3.5-4.5G + 70-210mm f4.0 + lensbaby 2.0 + SB-600, handgrip & Sony HC40 DVcam

quote:
Uit met mijn vriendin. Dan moet je de oude draad weer oppakken en dat kan soms moeilijk zijn.

Of een nieuwe. Concentreer je op de muziek, in plaats van je set. Juist nu is dat belangrijk :)

Take care pal!

Dr. Strangelove wijzigde dit bericht 19-02-2006 23:02 (34%)

Intel Core 2 Duo E8400 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freeze Pro 7

Phat Winex
Reg. datum: 25 januari 2003

Repost dan maar :{

http://audiofuhrer.de/images/zit1.jpg

http://audiofuhrer.de/images/zit3.jpg

http://icecanoe.nl/sjoewe/img/audio/marantzclose.jpg

http://audiofuhrer.de/images/werk1.jpg

En ik ben volkomen tevreden op het moment B)

Specs:
Setje 1:
Marantz 1070
Mission M33 BiWire aangesloten op de twee kanalen ( de kabels moesten korter dus tja waarom niet zo dan :+ )
Akai 206 AP
Philips CD150

Setje 2:
Sony Ta-F170
Wharfedale Diamond IV
PC
Kat v1.0a :+

Sjoewe wijzigde dit bericht 19-02-2006 23:07 (30%)
Reden: Specs:

[ I love rock & roll, throw another bottle at the DJ baby ]

Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

quote:
Barry schreef op zondag 19 februari 2006 @ 22:52:
[...]

Hmmmm.....das minder voor je. Sterkte dan maar!

quote:
Sjoewe schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:02:
Repost dan maar :{

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En ik ben volkomen tevreden op het moment B)

Specs:
Setje 1:
Marantz 1070
Mission M33 BiWire aangesloten op de twee kanalen ( de kabels moesten korter dus tja waarom niet zo dan :+ )
Akai 206 AP
Philips CD150

Setje 2:
Sony Ta-F170
Wharfedale Diamond IV
PC
Kat v1.0a :+

Nice! Maar volgens mij is de grootste update het nieuwe pand of niet? Ziet er wel netjes uit......nog steeds anti-kraak?

Edit: en wat een heersende poster van Kraftwerk!

zimbab wijzigde dit bericht 19-02-2006 23:21 (3%)

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

I wear my sunglasses at night

@Barry: Psst, je bent de link naar deel 20 vergeten in de TS

Wist ik veel dat ze ook nog een tweelingzus had... :p

Phat Winex
Reg. datum: 25 januari 2003

quote:
zimbab schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:20:

Nice! Maar volgens mij is de grootste update het nieuwe pand of niet? Ziet er wel netjes uit......nog steeds anti-kraak?

Edit: en wat een heersende poster van Kraftwerk!

Nee, gelukkig geen anti-kraak meer, dat was ik echt goed zat zo langzamerhand :)

Die Kraftwerk poster heb ik een keer uit een 'neem-maar-mee-anders-gooien-we-het-weg' bak gevist bij de cd-boer. Ik vind 'm zelf ook echt prachtig namelijk :)

[ I love rock & roll, throw another bottle at the DJ baby ]

Reg. datum: 22 januari 2002

quote:
ReseTTim schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:01:
ik ga binnenkort een Sanyo Z1 overnemen van iemand..

daarbij heb ik natuurlijk ook nog een leuk projectie schermpje nodig aangezien ik geen witte rechte muren heb. nu kwam een vriend met een scherm dat te vinden is @ ia.net

[afbeelding]

Naam: Projectie Scherm Electrisch 100inch 16:9

Beschrijving: 100" elektrische breedbeeld projectie schermen
Zware kwaliteit doek met een zwarte arcering rondom voor een super beeld.
Achterzijde doek is zwart en laat absoluut geen licht door.

Maten doek: 2 mtr. breed bij 1,25 mtr. hoog.
Maten frame: 2.32 mtr. lang bij 8 cm diameter.
Gainfactor: 1.1
Materiaal doek: canvas
Materiaal behuizing: staal / aluminium

kent iemand dit doek? zo ja, wat vind je vna dit doek.. aanrader? owja kosten vna het doek: ¤ 125,=
Ik vindt het bij een scherm altijd heel moeilijk om af te gaan op de specs. Er zijn zo veel factoren van belang. Aan de andere kant is dat niet echt duur en wellicht een gokje waard.

AFCADAM (211746)

Je bent deel 20 vergeten bij de links naar oudere delen.

Dat krijg je met dat luie copy pasten ;)

Edit:
Hmmz, spuit 11...

Trasos wijzigde dit bericht 20-02-2006 01:40 (13%)

Reg. datum: 04 oktober 2000

quote:
Das juist een reden om je hobby weer op te pakken lijkt me zo.......tijd over ;)

Handtekening

DUTCH-FALCON

-*-*-*-*-*-*-*--*-

Falcon2107 wijzigde dit bericht 20-02-2006 11:32 (103%)

BF2 STATS
E8500 + MSI P7N, 9800GX2, 4 GB 1066, 1 TB HDD, CM 850W,Creative SB XF-I

850 csi
Reg. datum: 30 november 2001

voor als ik hem ooit wil verkopen een reclame bordje gemaakt :)

Plaatje op imageshack (popups!)

Je moet maar niks te doen hebben ;)

@barry... Zie het positief ==> meer geld voor leuke spulletjes/muziek...

Maar evengoed vervelend... Sterkte man ;)

www.carina-avensisclub.nl

'k had onderstaande in de verkeerde topic gepost, zag net dat er weer nieuwe thread was geopend...

Na een poosje al die mooie sets (en interieurs) te hebben bekeken, hierbij dan ook mijn bijdrage.

Vorig jaar overgestapt op een 5.1 HTC, deze bestaat uit de volgende componenten:
- Receiver: Harman Kardon AVR 130
- SACD/DVD speler: Philips DVD763SA
- Speakers: JBL SCS 200.5, steunen van Vivanco.
- Televisie: Philips Matchline 72 cm
- En voor degenen die het interessant vinden: de meubels zijn van de ontwerper Hans Daalder. Helaas is het AV meubel wat krapjes.

Bekabeling heb ik gebruikt van Vivanco: goede prijs/prestatieverhouding. De DVD speler is zowel optisch als via 6 analoge kanalen gekoppeld. Optisch voor DVD/CD weergave, analoog voor SACD weergave. De twee voorste kanalen zijn via Sharkwire interconnects gekoppeld.

Nu wat foto's:
Voorkamer:
http://www.dennis-miranda.demon.nl/pics/audio/1.JPG
Opstelling:
http://www.dennis-miranda.demon.nl/pics/audio/2.JPG
Rechtervoorspeaker:
http://www.dennis-miranda.demon.nl/pics/audio/3.JPG
Achteropstelling:
http://www.dennis-miranda.demon.nl/pics/audio/4.JPG
Speakerdetail:
http://www.dennis-miranda.demon.nl/pics/audio/5.JPG
AVR en DVD:
http://www.dennis-miranda.demon.nl/pics/audio/6.JPG
AB's:
http://www.dennis-miranda.demon.nl/pics/audio/7.JPG

Ik luister er voornamelijk muziek mee: radio, DTS CD's en SACD's. Wellicht dat de TV nog eens wordt vervangen door een Ambi-light LCD, maar waarschijnlijk gaat deze matchline nog wel een paar jaar mee

Dennis

quote:
dennistjong schreef op maandag 20 februari 2006 @ 16:01:
....
- En voor degenen die het interessant vinden: de meubels zijn van de ontwerper Hans Daalder. Helaas is het AV meubel wat krapjes.
Dennis
Tv-Opzetkast Base met 1-Lade of 1-Klep, dat is hem, koop dan ook een dressoir, daar pas alles wel in
http://members.lycos.nl/aquintas/IMGP2117stripped.jpg

Sony Bravia KLV-32A10

Dat zal me een aardig geluidje geven....

ergo: heb je ook nog audiospul?

www.carina-avensisclub.nl

@ranzige_pad
Tja, een dressoir. Past helaas niet, te breed. We hebben een prachtig jaren30 huis, maar met te veel hoeken en dies meer zij. En daar komt bij dat de versterker zonder kabels al 40 cm diep is en het dressoir ook... past dus niet.
Overigens is het niet de serie Basic maar Roots van Daalder.

Binnenkort wil ik die drie AB's vervangen door één: de Philips SBCRU760.

TL1000S

Leuke set hierboven dennistjong, netjes in de woonkamer geintegreerd. :)

Ik ben net terug van de RAF Utrecht waar ik zeer waarschijnlijk mijn toekomstige luidsprekers heb beluisterd: Paradigm Reference Studio 20 bookshelfs :) . Het laag wat ik bij de Sonus Faber's miste is bij deze speakers wel wat meer aanwezig zonder dat het meteen te veel/niet strak wordt.
Het hoog/mid en het stereobeeld doen in ieder geval niet onder voor de SF's, iets wat ik erg belangrijk vindt.
Het enige nadeel is dat ze geen Sonus Faber's zijn met het daarbij behorende schitterende uiterlijk en afwerking :'( . Voordeel van de Paradigm's is dan weer dat ze goedkoper zijn :)

Verder heb ik ook nog geluisterd naar de Monitor Audio RS6 en RS8, KEF IQ7 en Reference Bookshelfs, Quad 11 en 12L, B&W 805N. Daarvan vond ik alleen de B&W 805 duidelijk beter klinken (vooral in het hoog) en de Quad 11 en 12L kwamen aardig dichtbij de Paradigms.

Nu eerst mijn JBL Northridge e80's verkopen mail me voor info

ZiegoM wijzigde dit bericht 20-02-2006 17:17 (4%)

\_Specs_/ [b]

Audio Nerd
Reg. datum: 01 september 2002

Mag ik hieruit concluderen dat je de Paradigm "Zo goed als" gekocht hebt? :)

Daklem wijzigde dit bericht 20-02-2006 17:27 (11%)

Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne

Reg. datum: 27 januari 2000

quote:
Dr. Strangelove schreef op zondag 19 februari 2006 @ 18:42:Ik denk dat ik je opmerkingen over electronische correctie ook maar als ongeinformeerd beschouw.
Een gesloten systeem haalt nooit de 15Hz -3dB zonder correctie. Dus ga er maar vanuit dat die erop zit. Is niet erg overigens, alleen de output bij 15Hz is natuurlijk zeer beperkt met een enkele 8" driver.
quote:
Jij gaat er blijkbaar voluit dat we allemaal 'volwaardige' speakers hebben staan die tot 20Hz gaan. Die van mij gaan maar tot 30Hz en zoals ik en vele anderen met mij hebben ervaren loont het wel degelijk om die extra 15Hz er ook bij te halen. Je staat redelijk alleen in je opvatting dat subs niks te zoeken hebben in een stereosysteem onder audiofielen, dat weet ik wel. Dat het in jou systeem misschien niet klinkt dat kan zijn, maar voor velen is een goed afgestelde sub wel degelijk een bijdrage.
Dat allerlaagste octaaf boeit echt niet zo, maar er zijn wel veel andere mogelijke voordelen van een sub. Het voordeel van een instelbaar level is heel belangrijk zoals Zimzab al aanhaalde. En ook de ene speaker klinkt niet hetzelfde als de andere als ze ongeveer het zelfde frequentiebereik hebben. Subs klinken onderling ook heel erg verschillend. En zo kan een sub natuurlijk mogelijk ook veel mooier sublaag weergeven dan een full range speaker met hetzelfde bereik.

Maar er is wel 1 probleem met subs in stereo systemen waardoor ik stereo systemen zonder sub meestal beter vind klinken: en dat is dat er overlap in weergave zit tussen de sub en de full range speakers. Je hoort eigenlijk een high pass filter op de full range speaker te zetten en een low pass op de sub. Maar er zit altijd alleen maar een low pass op de sub. Dat is niet netjes en daardoor integreert een sub ook vaak zo lastig.
Je kan dan eigenlijk veel beter full range speakers maken met actief laag waarvan de level instelbaar is (en evt ook crossoverfrequentie) en met een input voor een LFE signaal.

Of gewoon goede full range speakers gebruiken met goede laagweergave uit zichzelf en sub echt alleen maar voor LFE gebruiken.
Alhoewel er best situaties zijn waarin een sub iets toevoegt zonder in de weg te zitten, vind ik het resultaat meestal teleurstellend. En ik zou zelf nooit kleine speakers met sub kopen voor stereo weergave, of ik zou het netjes crossen (en dan twee subjes gebruiken waarschijnlijk).
quote:
zimbab schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:36:Ja.....dat gebeurt ook wel eens, maar volgens mij komt dat vaak ook omdat dit toch een beperkte vorm van communicatie is waar de nuances niet altijd helemaal overkomen.
Ja idd ja, het loopt altijd heel snel uit de hand op fora en ik zou ook denken dat dat hierdoor komt.
quote:
ZiegoM schreef op maandag 20 februari 2006 @ 17:17:
Leuke set hierboven dennistjong, netjes in de woonkamer geintegreerd. :)

Ik ben net terug van de RAF Utrecht waar ik zeer waarschijnlijk mijn toekomstige luidsprekers heb beluisterd: Paradigm Reference Studio 20 bookshelfs :) . Het laag wat ik bij de Sonus Faber's miste is bij deze speakers wel wat meer aanwezig zonder dat het meteen te veel/niet strak wordt.
Het hoog/mid en het stereobeeld doen in ieder geval niet onder voor de SF's, iets wat ik erg belangrijk vindt.
Hou er wel rekening mee dat die luisterruimtes qua laagweergave wat raar zijn. Die kleine heb je op de luisterplaats een bult in het laag waardoor kleine luidsprekers heel diepdoorlopend laag lijken te hebben. En in de grote ruimte heb je juist een dip in het laag op de luisterplek (iig wel zoals het ingericht stond toen ik er een jaar of wat geleden voor het laatst was).

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws