Gathering of Tweakers

Quicksearch
Pairen is maar één keer nodig bij bluetooth-apparaten. Helaas moet je inderdaad elke keer "set as wireless stereo" selecteren, maar daarna heb ik geen last van uitvallers. Mijn enige tegenvaller is de geluidskwaliteit maar dat is ofwel een softwareprobleem (dat met AKU 3.2 opgelost zou zijn; helaas is AKU 3.2 nog in betafase met de nodige andere problemen), ofwel is de hardware niet geschikt voor cd-kwaliteit. De tijd zal het uitwijzen.

Uitvallers kunnen op een hardwareprobleem wijzen. Heb je hetzelfde probleem met andere bluetooth-apparaten?
quote:
AgentSmith schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 02:39:
Pairen is maar één keer nodig bij bluetooth-apparaten. Helaas moet je inderdaad elke keer "set as wireless stereo" selecteren, maar daarna heb ik geen last van uitvallers. Mijn enige tegenvaller is de geluidskwaliteit maar dat is ofwel een softwareprobleem (dat met AKU 3.2 opgelost zou zijn; helaas is AKU 3.2 nog in betafase met de nodige andere problemen), ofwel is de hardware niet geschikt voor cd-kwaliteit. De tijd zal het uitwijzen.

Uitvallers kunnen op een hardwareprobleem wijzen. Heb je hetzelfde probleem met andere bluetooth-apparaten?

Ik heb geen last van slechte geluidskwaltiteit met mijn blueband headset. Is perfect gewoon :)
(Gebruik Windows XP + Bluesoleil + Standaard bluetooth dongle)

Ook het pairen gaat met 1 druk op de knop en het bereik is ongeveer 10 meter (2 muren) _/-\o_

Met mijn telefoon (Nokia N90) is de kwaliteit slechter inderdaad

Shadow wijzigde dit bericht 23-09-2006 05:14 (5%)

Reg. datum: 19 september 2006

Agent Smith, ja ik denk dat de Vario het gewoon niet trekt, en het dus inderdaad om een hardware probleem gaat.

Ik kreeg op een ander draadje (A2DP en Vario) het voorstel om eerst AKU 2.0 te installeren, maar ik vrees dat dat weinig effect zal hebben.

Ik heb nog van niemand gehoord dat bluetooth A2DP en MDA vario een geslaagd huwelijk hebben.

Of iemand anders toch :? wel???

Voor de Wizard circuleren wel bètaversies van AKU3.2 rom's dus misschien dat die nog voor verbetering zorgen. Overigens is de kwaliteit met de huidige rom's wel beter dan bij veel andere pda's en smartphones, dus Wizard-bezitters mogen niet te hard klagen :).

Informatie over AKU-versies t/m 3.0: http://www.mobile-review.com/pda/articles/wm-aku-en.shtml

quote:
Bluetooth connectivity has gotten enhanced as well: from now on it supports FTP profile, better handles A2DP, whose quality gave rise to criticism lately.

AgentSmith wijzigde dit bericht 24-09-2006 01:18 (21%)

quote:
Pjiotte schreef op zondag 24 september 2006 @ 00:17:
Agent Smith, ja ik denk dat de Vario het gewoon niet trekt, en het dus inderdaad om een hardware probleem gaat.

Ik kreeg op een ander draadje (A2DP en Vario) het voorstel om eerst AKU 2.0 te installeren, maar ik vrees dat dat weinig effect zal hebben.

Ik heb nog van niemand gehoord dat bluetooth A2DP en MDA vario een geslaagd huwelijk hebben.

Of iemand anders toch :? wel???

De enige manier om erachter te komen is de proef op de som nemen. Gebruik een goede taskmanager en sluit overbodige processen, internetten en a2dp wil soms niet vlotten. Verder kun je proberen je device een performance-boost te geven door 'm te overclocken.

Ik ben overigens erg tevreden over de combi Motorola HT820 en de Vario ;)

quote:
AgentSmith schreef op zondag 24 september 2006 @ 01:15:
Voor de Wizard circuleren wel bètaversies van AKU3.2 rom's dus misschien dat die nog voor verbetering zorgen. Overigens is de kwaliteit met de huidige rom's wel beter dan bij veel andere pda's en smartphones, dus Wizard-bezitters mogen niet te hard klagen :).

Informatie over AKU-versies t/m 3.0: http://www.mobile-review.com/pda/articles/wm-aku-en.shtml
De versie die nu verkrijgbaar is voor de Vario bevat nog geen A2DP en de patch werkt daar ook niet op. Het is overigens geen stabiele versie dus mijn advies is deze rom nog even links te laten liggen.

Jerome! wijzigde dit bericht 24-09-2006 21:54 (29%)

Misschien dat de ROMs van T-Mobile de patch niet pakken, maar op andere Wizard's werkt A2DP, los van de kwaliteit, prima. Tenzij je per se geen andere ROM wilt, zou ik de laatste ROM van Qtek of i-Mate eens proberen. Of nog beter: Molski's aangepaste T-Mobile ROM. Daarop draait mijn Wizard beter dan ooit. En in alledrie de gevallen ben je ook meteen van die T-Mobile interface verlost.

De mindere kwaliteit van A2DP in Windows Mobile ligt ook aan de implementatie ervan door Microsoft. Het kan zomaar dat een AKU 3.x ROM de boel flink opkrikt. Nieuwere pda's van HTC bijv. met A2DP-ondersteuning leveren een betere A2DP-kwaliteit en dat kan zomaar aan de nieuwere software liggen.

AgentSmith wijzigde dit bericht 24-09-2006 22:40 (9%)

Gisteren kreeg ik de Nokia 8800d Sirocco Edition binnen (sw versie 03.51 dd. 28-07-06). Prachtig toestel en natuurlijk direct A2DP getest. Ik had hoge verwachtingen, eindelijk eens een Nokia met native A2DP en AVRCP, en dan ook nog BT2.0+EDR :)

http://nds3.nokia.com/pressphotos/public/global/devices/8800_sci/8800_01_low.jpg

Helaas zit ik nog te wachten op mijn Nokia HS-26W dus maar met andere merken getest.
Met de Sony Ericsson HBH-DS970 wou het helaas niet lukken :( Ik kon wel pairen maar niet connecten.

Toen maar eens met de i.Tech BlueBand (aka Nokia BH-501) getest en die deed het wel. Alleen.... soms gaat de muziek ineens even sneller, de pitch is niet constant. En na een paar keer spelen geeft het toestel aan dat het bestand beschadigd is. Dus maar een ander nummer er bij gezet, zelfde verhaal. Speel je vervolgens weer direct via de speaker van het toestel zelf af, dan is alles wel goed (constante correcte pitch en geen beschadigd bestand). Blijkbaar heeft de Muziekspeler software nog een probleem als je via bluetooth wilt luisteren.

Ook vond ik het nog jammer dat je niet tijdens het afspelen van een liedje via de speaker de menu functie 'Afspelen via Bluetooth' kon gebruiken. Ondanks dat de headset in bereik lag, vond die hem niet. Je moet dus eerst verbinden en dan pas de muziek starten.

Wat ik ook jammer vind is dat als je vanuit de gallerij een MP3 opent (terwijl de headset al verbonden is) dat hij het handsfree profiel gebruikt in plaats van A2DP, dan krijg je zo'n blikkerig 2x mono geluid.

Al met al dus blijkbaar toch nog een paar kinderziektes. Jammer, ik had zulke hoge verwachtingen. De 8800 kun je ook niet zelf updaten dus het is weer extra moeite om dit probleem op te lossen. Nu maar hopen dat Nokia snel met een update gaat komen :)

Wil je voor mij komen werken? http://nl.youtube.com/watch?v=0Ijzuu1Qopo

Ik had na mijn aanschaf van de Sony Ericsson M600i en het lezen van dit topic vol enthousiasme de I-tech Clip S35 aangeschaft. De geluidskwaliteit blijkt prima en ik vind het erg handig dat hem eventueel kan gebruiken met een andere koptelefoon of om aan te sluiten op stereo oid.
maar... :'( Helaas, blijft in combinatie met se m600i telkens na 2 minuten en 1 seconden muziek afspelen hangen. Telefoon blijft reageren. headset alleen na harde reset weer in leven te roepen.

Nu heb ik de headset getest met een Sitecom CN512 USB BT dongle en daar doet de headset het dus perfect mee. De headset is dus niet defect. Kan hem dan enkele uren lang gebruiken. Ligt het dan blijkbaar aan mijn m600i? :(

Als iemand met een ander model telefoon deze headset wil overnemen, reageer maar. compatibility is te vinden op http://www.itechdynamic.c...List/ClipS35_CompList.pdf en inderdaad daar staat de m600i niet bij |:(

Acties: [view][quote]

Door: Ginz Moderator Telecommunicatie
Trek 6500 powered

Er is een nieuwe firmware voor de 6280 uitgekomen, waarmee hij ondersteuning voor A2DP erbij heeft gekregen. Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
-

Reg. datum: 06 december 1999

Modbreak:
Zie het bericht hieronder van Giox ;)

Eggy wijzigde dit bericht 02-10-2006 12:32 (89%)

Trek 6500 powered

Je weet dat je daarvoor Vraag & Aanbod moet gebruiken? En dat het niet gewenst is om dit in dit forum te post. Je kan het beste gewoon in V&A je HBH-DS970 aanbieden en in je signature een link daarheen plaatsen

-
-

Reg. datum: 02 maart 2003

Zijn er hier ook mensen die al een headset hebben getest in combinatie met een Samsung E900?
Zoja, met welke headset en wat vind je van de kwaliteit hiervan?
Ik heb al gezien dat de E900 BT 1.2 heeft, maar zou graag wat gebruikerservaringen horen.

quote:
Giox schreef op donderdag 28 september 2006 @ 02:02:
Er is een nieuwe firmware voor de 6280 uitgekomen, waarmee hij ondersteuning voor A2DP erbij heeft gekregen. Ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit.
En? Werkte het? Welk versienr heeft die?

robertwebbe wijzigde dit bericht 05-10-2006 10:45 (7%)

Trek 6500 powered

Nog niet uitgetest... heb nog geen A2DP headset in de buurt momenteel.

-
-

Misschien wisten een aantal van jullie het al; de officiële release van Windows Vista zal standaard A2DP, AVRCP, HSP (headset) en HFP (handsfree) ondersteunen. _/-\o_

In de test releases (beta 2, rc1) lukte het mij nog niet om succesvol naar muziek te luisteren maar dat was te wijten aan het (nog) ontbreken van correcte devicedrivers. Ik heb verschillende headsets weten te pairen en de profielen worden ook keurig getoond.

http://www.robertwebbe.nl/vista-a2dp.jpg

http://www.robertwebbe.nl/vista-profiles.jpg

A2DP = Audio Sink
AVRCP = Remote Control
HSP = Headset
HFP = Handsfree Telephony

Ik hoop binnenkort via Logitech een beta devicedriver van de LS200 te krijgen.

Wat me ook nog opviel was dat als een headset zowel Handsfree als Headset ondersteunt, dat dan headset niet wordt aangevinkt, alleen handsfree. Op zich logisch gezien ze allebei hetzelfde doen alleen is handsfree een "rijker" (uitgebreider) profiel.

Zie voor meer info: http://download.microsoft.com/download/5/b/9/5b97017b-e28a-4bae-ba48-174cf47d23cd/CON011_WH06.ppt

robertwebbe wijzigde dit bericht 05-10-2006 12:13 (4%)
Reden: plaatjes toegevoegd

Reg. datum: 19 september 2006

quote:
Jerome! schreef op zondag 24 september 2006 @ 21:48:
[...]
Hoi jerome,
aha, bij jou dus wel, maar wat voor rom zit er op jou MDA Vario???

Groetjes, Pieter

De enige manier om erachter te komen is de proef op de som nemen. Gebruik een goede taskmanager en sluit overbodige processen, internetten en a2dp wil soms niet vlotten. Verder kun je proberen je device een performance-boost te geven door 'm te overclocken.

Ik ben overigens erg tevreden over de combi Motorola HT820 en de Vario ;)

[...]

De versie die nu verkrijgbaar is voor de Vario bevat nog geen A2DP en de patch werkt daar ook niet op. Het is overigens geen stabiele versie dus mijn advies is deze rom nog even links te laten liggen.

Door: Hoedje Moderator APL / PMD
look upon my face

Volgens mij is die hier nog niet langsgekomen. Er is weer een nieuwe headset uit. De Logitech® FreePulse™ Wireless headphones:

http://www.digitalmediathoughts.com/images/Freepulse_with_adapter.jpg

Ze zijn ook al gereviewed: http://www.ilounge.com/in...ulse-wireless-headphones/. Helaas zit er geen microfoon ingebouwd.

You can't tell famine from disease... You turn it off cause it turns you on. We all burn up under the sun. We're looking for you, I said... we're looking for you.

Wiiiiiiii

Even wat vraagjes over A2DP (natuurlijk gegoogled, maar geen antwoorden gevonden):

Ik heb de W850i en ga dus binnenkort hier ook mee aan de gang. Nu, de SE HBH DS970 ondersteunt verbinding met meerdere apparaten, dus dat je hem aan je laptop koppelt en aan je telefoon (bijv.). Maar... ik neem aan om gebruik te maken van A2DP dat je hardware dat moet ondersteunen? En dat je dan dus een Bluetooth 2.0 PCMCIA (in mijn geval) kaartje moet hebben? Zijn die er uberhaupt al? Dat lijkt me namelijk wel relaxed.

Ook nog iets anders: zijn er al autoradio's die A2DP ondersteunen? Dat lijkt me toch wel heel erg handig. Je zet je telefoon vol met leuke muziek.. en streamen maar naar je autoradio. Eventueel nog een microfoontje ergens in de auto en heb je ook meteen een leuke handsfree set.

Wii verlanglijstje: Bully: Scholarship Edition, Super Smash Brosh Brawl, RRR: TV Party, Samba de Amigo Wii, Simcity Creator, Lego Indiana Jones, Wii Music, Wii Sports Resort

Trek 6500 powered

quote:
Hoedje schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 17:31:
Volgens mij is die hier nog niet langsgekomen. Er is weer een nieuwe headset uit. De Logitech® FreePulse™ Wireless headphones:

[afbeelding]

Ze zijn ook al gereviewed: http://www.ilounge.com/in...ulse-wireless-headphones/. Helaas zit er geen microfoon ingebouwd.
Erg jammer dat er geen microfoon in zit... Dit is namelijk precies mijn smaak...

-
-

Maat van mij heeft die k800i van Sony Ericsson en wou ff kijken hoe je dat A2DP nou aanzet,
maar ik heb geen idee, op een ander ding kon je gewoon kiezen om te streamen daar kon ik dat
niet vinden, weet iemand hoe dat bij die moet? Hij zelf wist het ook niet, had volgens mij ook nog nooit van A2DP gehoord.

Projects: Lost Lagoon, Mystical Vision, Evenzio & Drazzic

A2DP is geen functie die aan te zetten is; Het is meer een compatibiliteit.

| TinuX Homepage | iPhone | MacBook + 23" ACD | Apple TV |
| www.tinux-design.nl | -- Jouw Webdesigner!? --

^ Niet helemaal waar. Op mijn pda moet ik na verbinding te hebben gemaakt (helaas) de A2DP-functie apart activeren.
quote:
TinuX schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:36:
A2DP is geen functie die aan te zetten is; Het is meer een compatibiliteit.

Je moet het toch wel ergens aangeven dat je hem wilt streamen. Op een PDA van een maat van mij heb je gewoon de functie 'streaming' die stuurt dan het Start Streaming procedure aan zodat hij in de streaming state komt.
Daarvoor zal ook nog een verbinding worden gemaakt zodat hij van het Idle naar de Open state gaat (zie GAVDP profiel)

Projects: Lost Lagoon, Mystical Vision, Evenzio & Drazzic

quote:
AgentSmith schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 01:14:
^ Niet helemaal waar. Op mijn pda moet ik na verbinding te hebben gemaakt (helaas) de A2DP-functie apart activeren.
Ja, bij PDA's moet je het meestal activeren (Acer N300 bijvoorbeeld; daar is van profiel een functie gemaakt) maar bij mobile telefoons hoeft dit meestal niet (in bovenstaand geval: K800) daar is het echt een compatibiliteit

TinuX wijzigde dit bericht 26-10-2006 09:24 (9%)

| TinuX Homepage | iPhone | MacBook + 23" ACD | Apple TV |
| www.tinux-design.nl | -- Jouw Webdesigner!? --

Trek 6500 powered

Wat TinuX bedoeld is dat je er in de meeste gevallen niet voor kan kiezen. Als twee A2DP devices met elkaar willen samenwerken, dat het toestel dat dan automatisch het A2DP profiel kiest als te gebruiken profiel.

Vergelijk het met een Quad-band toestel die de mogelijkheid bied om te bellen over de 4 verschillende GSM frequenties (850Mhz, 900Mhz, 1800Mhz en 1900Mhz) dat het toestel dan zelf de juiste frequentie kiest.

Dat het bij sommige WM5 devices wel nodig is om A2DP te selecteren, is een onhandigheid van WM5. Je zou namelijk ook niet steeds een GSM frequentie willen gaan moeten kiezen als je van netwerk of land verander.

-
-

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws