Hoofdcategorieën
Topicacties

Bluetooth Stereo (A2DP) topic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 03 september 2006

quote:
justice_strike schreef op zondag 03 september 2006 @ 21:04:
wat ik mij nog wel afvraag is het volgende. Ik heb dan een qtek s100 (t-mobile mda ofzoiets) als ik dan een Sony Ericsson HBH-DS970 koop, een update doe op de stack. In hoeverre worden de functies van de Sony Ericsson HBH-DS970 ondersteund? Ik zag namelijk dat er een next track en previous track op zat en nog een paar andere knoppen. En dat er wat functie andere functies op zitten. Zal dat gaan werken? moet daar nog extra software voor geinstalleerd worden. Ik weet dat mijn telefoon op dit moment geen muziek streamed naar een bluetooth mono headset, zal dat anders zijn voor de stereo headset?

(heeft iemand dat toevallig al uitgeprobeerd, aangezien ik me kan voorstellen dat sommige deze combo al hebben)
ik heb de se hbh-ds970 nu een maandje icm qtek 8310, dus wm5 smartphone, ook de a2dp tweak/regedit gedaan. De headset is perfect in geluid, verbinden gaat super makkelijk, knoppen werken naar behoren. Op het schermpje geen namen en info van de nummers, wel inkomende nummer, maar wederom geen naam oid. Groot nadeel is dat bij beeindiging van een gesprek de telefoon niet terug gaat naar stereo audio, daarvoor moet je opnieuw paren... (ligt aan de telefoon). Ook de maximale afstand is gering; 1,5 - 3m, maar over het algemeen voldoende voor mij. Hopelijk wordt dit alles met een officiële update opgelost... Ook is het best zwaar voor mn telefoon: muziek gaat goed, maar een film/spelletje en stereo bleutooth trekt hij niet echt goed > veel haperingen.

Reg. datum: 25 juni 2001

quote:
yoghurtv schreef op zondag 03 september 2006 @ 22:51:
[...]

ik heb de se hbh-ds970 nu een maandje icm qtek 8310, dus wm5 smartphone, ook de a2dp tweak/regedit gedaan. De headset is perfect in geluid, verbinden gaat super makkelijk, knoppen werken naar behoren. Op het schermpje geen namen en info van de nummers, wel inkomende nummer, maar wederom geen naam oid. Groot nadeel is dat bij beeindiging van een gesprek de telefoon niet terug gaat naar stereo audio, daarvoor moet je opnieuw paren... (ligt aan de telefoon). Ook de maximale afstand is gering; 1,5 - 3m, maar over het algemeen voldoende voor mij. Hopelijk wordt dit alles met een officiële update opgelost... Ook is het best zwaar voor mn telefoon: muziek gaat goed, maar een film/spelletje en stereo bleutooth trekt hij niet echt goed > veel haperingen.
hoe moet ik me dat voorstellen die knoppen? werkt de next track previous track als een soort knop die je kan assignen? ik neem aan dat het niet zomaar met elke mp3speler werkt. Hopelijk komt er een registry tweak waarmee je toch de namen op je venster ziet. een nummer zekt me tegenwoordig echt weinig.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Reg. datum: 03 september 2006

quote:
justice_strike schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:40:
[...]

hoe moet ik me dat voorstellen die knoppen? werkt de next track previous track als een soort knop die je kan assignen? ik neem aan dat het niet zomaar met elke mp3speler werkt. Hopelijk komt er een registry tweak waarmee je toch de namen op je venster ziet. een nummer zekt me tegenwoordig echt weinig.

zoals r. webbe al heeft uitgelegd: 'Gelukkig ondersteunen ook steeds meer toestellen en headsets AVRCP (Audio Video - Remote Controle - Profile), hiermee kun je naar het volgende of vorige liedje bladeren zonder je telefoon uit je zak te moeten halen.'
AVRCP is dus een soort standaard, als je apparaat daar aan voldoet (zou het moeten) werken; vorige, volgende, pauze bij de hbh-ds970. Je moet dus ook voor windows mobile een programma hebben die het ondersteund: Windows media player kan het (maar die heeft geen equalizer en werkt onhandig vind ik), maar bijvoorbeeld PocketPlayer 2.8 ondersteund het ook. (tcmp voor zover ik weet niet)

Volume control is gewoon op de hbh-ds970 zelf, hij zet dus niet het volume van de telefoon niet zachter. Ik heb trouwens ook niet geprobeerd met meerdere apparaten zoals én mobiel én mp3speler te paren, ik gebruik mijn mobiel als mp3speler.

Reg. datum: 12 mei 2000

Ik was dit weekend in de Mediamarkt en daar zag ik de Logitech Wireless Headphones for MP3 hangen. Ik kon me niet inhouden en heb ze op de gok gekocht hopende dat ze a. kwalitatief goed zijn en b. te pairen was met mijn QTek 8310 Smartphone.

En wat blijkt: Er komt echt een heel erg goed geluid uit die logitech en hij is te pairen via AD2P met mijn 8310 :)

Alleen... als je hem wat harder aan zet kan de hele omgeving mee genieten...
En ik vind ze eigenlijk te groot. Maar dit komt vast omdat ik al zoveel jaar met in-ears rondloop.
Dus ze vallen helaas voor mij af...

Gelukkig heb ik alweer een potentiele afnemer gevonden :)

Nu maar hopen dat ze wat aan die breekbaarheid van de band gedaan hebben.

iPaq 3640, Qtek 8310, iPaq rx3715, Qtek S200, HTC P4350, HTC S710, HTC 3700

Reg. datum: 24 oktober 2002

Ik gebruik mijn I.tech clip IIIS met veel plezier icm me HP Ipaq 3715. Ik wil heel graag me laptop uitbreiden met bluetooth en graag met een PCMCIA kaart, die A2DP ondersteund. Weet iemand of dit te koop is, ik heb het nog niet kunnen vinden???

Reg. datum: 12 mei 2000

* Skillz wilt eigenlijk erg graag de i.tech clip R35/R38 in zwarte uitvoering. Zijn die ergens in NL te koop? Kan ze namelijk nergens vinden.

iPaq 3640, Qtek 8310, iPaq rx3715, Qtek S200, HTC P4350, HTC S710, HTC 3700

T630 -K750 -Z800 -K800 -P1

quote:
Roodje schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:29:
Ik gebruik mijn I.tech clip IIIS met veel plezier icm me HP Ipaq 3715. Ik wil heel graag me laptop uitbreiden met bluetooth en graag met een PCMCIA kaart, die A2DP ondersteund. Weet iemand of dit te koop is, ik heb het nog niet kunnen vinden???
Ze zijn nog aardig zeldzaam, hier is er een in de US dus ze bestaan wel :)
Je kan ook zoeken naar een compactflash kaart, deze kan met een verloop in het pcmcia slot.
Voor een heel zacht prijsje heb ik bij de Media Markt de laatste Itech Blueband in de vitrine op de kop getikt. Omdat er geen doosje en lader meer bijzat, heb ik er een losse lader bijgekocht. Kan iemand mij vertellen welk voltage de originele lader levert? Dan kan ik de adapter goed instellen. Tnx :).

Ow, en de kern is de pluspool, klopt dat? (andersom laadt de headset niet maar ik vraag het voor de zekerheid)

*edit*

Inmiddels de i.tech getest. Pairen gaat goed, headset wordt herkend als hands free voor de telefoonfunctie van mijn Qtek 9100. Wireless stereo activeren gaat echter fout. Even klinkt het windows mobile bevestigingssignaal en verschijnt een extra icoontje in de startbalk. Paar tellen later verdwijnt die echter weer. Muziek is hoorbaar en duidelijk stereo maar de kwaliteit is slechter dan FM radio. Ik heb nogmaals de A2DP patch geïnstalleerd en de pda gereset maar geen resultaat. De services die ik voor de headset kan kiezen zijn hands free (om te bellen), wireless stereo en headset (mic). Alleen voor de eerste blijft het vinkje staan, de andere 2 zijn na een refresh vanzelf weer uitgevinkt. Wat gaat er mis?

AgentSmith wijzigde dit bericht 08-09-2006 00:31 (62%)

Reg. datum: 25 juni 2001

hmm heb net mijn headset binnen. de sony hbh-ds970. mja erg goed doet hij het niet. had dus de stack al geupdate. Maar de headset wordt alleen gezien als een handsfree device. onder het tabje audio is ie niet te vinden. iemand suggestieS?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Mja, de geluidskwaliteit ligt dus gewoon aan de beperking van bluetooth. Met behulp van wat registertweaks heb ik de boel nog wat kunnen opkrikken maar erg bevredigend is het alemaal niet. Vooral de midrange klinkt nogal krakerig, wat dus vooral bij wat meer vocale nummers erg opvalt. Het gemiddelde pop-dancenummer klinkt wel oké. Gelukkig heeft de headset mij maar 25 euro gekost, want voor de meer gangbare prijzen mag je toch wel wat beters verwachten...

Waarom klinkt bluetooth zo crappy? Na jaren R&D mag je toch wel wat kwaliteit verwachten? :?
Ben ik nou zo kritisch of heeft de rest hier gewoon gehoorbeschadiging van teveel uitgaan? :/

Ik zie nu 2x een matig geluid met een smartphone, zou het met een 'gewone' K800 of Rokr niet beter gaan omdat bij deze gsm's extra aandacht aan het geluid is besteed :?
Ze hebben BT2.0 met edr aan boord dus 3Mb/s datarate.
Je zou eventueel kunnen kijken hoe het met een BT2.0 dongle op een pc werkt, dan weet je of de headset goed is of niet.
Voor ¤25,- wil ik wel een testje doen maar ruim ¤80,- voor een SE ds970 vind ik te gek, mijn bedrade hpm-70 klinkt perfect :)
^ Precies, toen ik de headset voor die prijs mee mocht nemen, durfde ik de gok wel te wagen. Zeker bij de Mediamarkt die nooit moeilijk doet als je iets binnen 10 dagen terugbrengt. Dat doe ik overigens niet want het kan inderdaad aan mijn pda liggen. Ooit koop ik wel een keer een nieuwe en dan werkt de headset misschien gewoon goed. En voorlopig voldoet het zo wel even op de fiets en in de trein :). Ben alleen wel een beetje een audiofiel dus gekraak kan ik me aardig aan storen.
Ik vind 't een geluid van mijn S200 icm met een BH-501 erg goed. En toch is die BH-501 een BT 1.2 device.

Is advocaat maar reageert hier op persoonlijke titel.

Reg. datum: 24 oktober 2002

quote:
Speedy-Andre schreef op donderdag 07 september 2006 @ 12:36:
[...]

Ze zijn nog aardig zeldzaam, hier is er een in de US dus ze bestaan wel :)
Je kan ook zoeken naar een compactflash kaart, deze kan met een verloop in het pcmcia slot.
Koning!! bedankt

Bub MC

Ik heb laatst m'n i-tech Bluecon35 II en i-tech Clip R35 getest als wireless in-ear monitor tijdens een live optreden echter ontdekte ik toen dat er een vertraging zit van zo'n 0.2 seconde in de transmissie. Iemand enig idee waar die vertraging wordt opgebouwd (dongle of headset) en of andere merken dat ook hebben? Reguliere in-ear sets van shure bv. kosten gauw 10x zoveel...vandaar.

Ik denk dat de vertraging in de omzetting zit bij zowel de zender als de ontvanger.
Het geluid moet immers eerst bestaan, dan wordt het gesampled en vervolgens verzonden met een protocol waardoor er tig bewerkingen zijn in het hele cirquit.
Theoretisch gezien verwacht ik de meeste vertraging bij de zender, de ontvanger hoeft niet zo gek veel te doen, al is de processingpower wel gering natuurlijk ;)
Reg. datum: 16 juni 2005

Ik heb nu al een tijdje een ITech Blueband Stereo bluetooth headset. Bevalt super en werkt boven verwachting met mijn PC :D

Probleem is alleen met mijn Nokia N90. Met de bijgeleverde Blueplayer software beginnen alle MP3's die een hogere kwaliteit dan 64kbps hebben na een tijdje te stotteren. Lijkt haast wel alsof de N90 niet genoeg CPU power heeft om het te decoderen en ook nog over bluetooth te sturen. Wel vreemd want ook oudere telefoons als de 6630 en 6670 zijn supported (terwijl die toch een tragere cpu hebben)
Iemand een oplossing voor dit probleem?

quote:
The_Shad0w schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 02:03:
Ik heb nu al een tijdje een ITech Blueband Stereo bluetooth headset. Bevalt super en werkt boven verwachting met mijn PC :D
Hoe heb jij die aan je pc hangen ? Want het ding is volgens mij hetzelfde als mijn Nokia, maar ik heb last van een ontzettende lag aan m'n laptop.

quote:
StevenK schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 07:44:
[...]

Hoe heb jij die aan je pc hangen ? Want het ding is volgens mij hetzelfde als mijn Nokia, maar ik heb last van een ontzettende lag aan m'n laptop.
Gewoon met een bluetooth dongle (en bluesoleil software). Lag heb ik geen last van geloof ik, maar je moet er niet mee gaan gamen dan gaat hij wel een beetje haperen. Maar voor muziek en films etc werkt hij perfect :)

Kan echt niemand de specs van de originele lader van de i.tech blueband even melden? :)

quote:
AgentSmith schreef op donderdag 21 september 2006 @ 04:25:
Kan echt niemand de specs van de originele lader van de i.tech blueband even melden? :)

Output 5.0VDC 200mA
Buitenkant van de aansluiting is de -

Reg. datum: 21 oktober 2005

Sinds gisteren heb ik dan ook de plantronics 590A headset. Aangesloten op de adapter (met 3.5mm plug) op pc en stereoinstallatie is het geluid prima, zeker voor bluetooth. Vervolgens heb ik de headset gepaired met mijn mda vario via bluetooth (A2DP profiel geactiveerd middels het installeren van een cab-bestandje). Verliep allemaal zonder problemen. Bellen gaat prima, goed te verstaan etc. Echter wanneer ik mp3 of andere geluidsbestanden luister (mediaplayer en tcpmp vind ik de geluidskwaliteit ervan tegenvallen. Er treedt een fluitende hoog frequente toon op de achtergrond, niet overdreven hard maar toch. Deze licht irritante toon wordt door passages met lage bass tonen gemaskeert, maar als je goed luistert is het nog gewoon aanwezig.

Herkent iemand dit fluitende geluid? Bijvoorbeeld icm met headsets van andere merken of icm met andere PDAs of smartphones. Wat zou ik hieraan kunnen doen.

Mijn gedachte ging uit naar de verschillende bluetooth versies. Plantronic's adapter werkt met bluetooth 2.0, de mda vario echter met v1.2. Zit er verschil in de verschillende bluetoothversies qua geluidskwaliteit?

le dj wijzigde dit bericht 21-09-2006 12:07 (4%)
Reden: ter aanvullig

quote:
The_Shad0w schreef op donderdag 21 september 2006 @ 08:31:
[...]

Output 5.0VDC 200mA
Buitenkant van de aansluiting is de -
Merci beaucoup _/-\o_. Tot nu toe laadde ik voor de zekerheid met 3 volt maar dat kan dus nog wat omhoog. De lader gaat tot 300mA dus ook dat is voldoende :).
Reg. datum: 19 september 2006

Agent Smith,
ik heb hetzelfde verhaal , mda vario, naar mediamarkt, aldaar werd de A2DP patch geinstalleerd, en de i tech blue band deed het prachtig, na 20 minuten, verdween het headset icoontje, en hoorde ik niets meer, na paren ging het weer even goed, maar na een dag hoordeik niets meer en verddwijnt het icoontje direct na pairen...

quote:
Pjiotte schreef op donderdag 21 september 2006 @ 23:09:
Agent Smith,
ik heb hetzelfde verhaal , mda vario, naar mediamarkt, aldaar werd de A2DP patch geinstalleerd, en de i tech blue band deed het prachtig, na 20 minuten, verdween het headset icoontje, en hoorde ik niets meer, na paren ging het weer even goed, maar na een dag hoordeik niets meer en verddwijnt het icoontje direct na pairen...
Dat heb ik ook, ik moet als ik muziek wil horen altijd ff in het bluetooth menu van m'n S200 'set as wireles stereo' kiezen. Maar 'wegvallen', nee dat heb ik nog nooit gehad.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: