quote:
chundo schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:08:
[...]
Ikzelf heb een 70BT van pioneer, de heeft wel geen A2DP, mischien is het mogelijk dit firmware matig te veranderen (meer is er uiteindelijk niet aan) en heb deze nieuw 400 euro betaald.
Verder ben ik tevreden van het toestel, als ik bel hoort de persoon aan de andere kant van de lijn niet dat ik via een carkit bel en dat is toch al veel waart.
Ik heb hem ook maar ben niet tevreden met de handsfree kwaliteit. Ik kan in de auto de andere kant prima horen maar de tegenpartij mij niet goed, ze vragen of ik soms bel met zo'n goedkoop handsfree setje uit de 5 euro bak. Nu moet ik wel bekennen dat ik veelal mensen bel die precies weten wat er te koop is en zij zijn veel kritischer. Ze horen veel het GSM geriedel door het gesprek heen en dat is zeer storend. Ik had op andere forums ook al gelezen dat anderen hier ook al last van hebben. Ik heb zelf ook al andere microfoons geprobeerd, betere aarding maar niets helpt. Aangezien niet iedereen er last van heeft, vermoed ik dat het aan de frequentie van de operator ligt. Ik gebruikte Vodafone; die heeft net als KPN voornamelijk 900 MHz frequenties. Wellicht dat Telfort, Orange en T-Mobile op 1800 MHz er minder last van hebben?
Daarnaast waren er ook andere zaken waar ik ontevreden over was en hem na een week er weer uit heb gehaald. Zo vond ik de gevoeligheid van de radio ontvanger beduidend lager dan mijn Renault radio. Ik rijd dagelijks een traject waar de 538 ontvangst nogal mager is. Met de Pioneer was het niet te doen, een en al geruis, AF overschakelingen, etc.
En tenslotte, de bediening. Op zich helemaal niets mis mee maar als je de ergonomie van de Renault autoradio gewend bent (knopjes aan de stuurkolom, display in het dashboard) dan is het toch weer vervelend om telkens de radio te moeten bedienen. Die zit dan ook nog eens achter de schakelpook waardoor die toch niet helemaal goed te bedienen is. Er zit natuurlijk wel een afstandsbediening bij maar dat is toch echt niet hetzelfde zoals Renault het oplost in de stuurkolom.
Al met al was deze Pioneer een diepe teleurstelling voor mij...
Ik heb contact gehad met iemand van Pioneer en die verzekerde mij dat er nooit een update / upgrade zou komen voor A2DP. Dat zou pas in het navolgende model komen, de
DEH-P9800BT. Wordt dus weer een nieuwe kopen.
Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in de
Sony MEX-BT5000.