Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Skillz schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 20:38:
Goed, ik zag vanmiddag iemand lopen met de Logitech Bluetooth Stereo Headset en tsja...ze zijn echt te groot voor mijn smaak. Dus de HP/Logitech/Toshiba gaat het niet worden.

Verder heb ik nu gekeken naar die Sony Ericsson HBH-DS970, alleen draag je dus een koortje om je nek + 2 draden naar je oor? Dat vind ik toch echt teveel draad, maar dat is persoonlijk.

Nu viel mijn oog op de Clip serie van i.Tech, heb je daar ervaring mee?
En dan met name de Clip R35 of de Clip S38.

Ik heb zelf de Clip II en Clip IIIs. Het is bijna allemaal hetzelfde bij i.Tech, alleen de behuizing is iets anders. De i.Tech's doen het trouwens erg goed, alleen zit er op mijn versie geen AVRCP en dat vind ik tegenwoordig toch wel onmisbaar. Ik weet niet wat voor muziek je graag luistert maar als er veel bass in zit, dan is de Sony Ericsson toch duidelijk beter. Al die i.Tech'jes zijn trouwens BT1.2; als je dan een 2.0 toestel hebt, koop dan toch echt liever een 2.0 headset, dat merk je echt.

En die draadjes van de Sony Ericsson, dat valt best wel mee. In eerste instantie dacht ik ook dat dat misschien toch iets te veel is maar nu ik hem een poosje gebruik, ben ik blijer met deze constructie dan de i.Tech. Als je hem even niet in wilt, dan laat bij de SE de touwtjes gewoon bungelen (ze hangen niet in de weg). Bij de i.Tech moet hem dan echt opruimen zeg maar (de clip is bedoelt als trekontlasting).

Wil je voor mij komen werken? http://nl.youtube.com/watch?v=0Ijzuu1Qopo

Acties: [view][quote]

Door: Ginz Moderator Telecommunicatie
Trek 6500 powered

Na jou ervaringen gelezen te hebben, zou ik graag op jouw advies uit willen gaan en de SonyEricsson headset kopen. Alleen hét nadeel van de SonyEricsson blijft naar mijn mening toch dat het een draadje is. Ik snap dat in ieder geval de 2 delen door middel van een draadje met elkaar verbonden moeten worden en dat dit eigenlijk natuurlijk maar op 2 manier kan, de nekband en de losse draadjes.

Moeilijk.... Maar de markt voor deze producten groeit gelukkig wel.

Trouwens, weet je ook iets van een ASUS A2DP headset? Ik was afgelopen maart bij de CeBit en zag daar toen een chineese fabriekant staan die een hele comfortabele headset had gemaakt, maar die het zelf niet onder zijn eigen naam, maar die van ASUS uit zou brengen. Bekend?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
-

quote:
Giox schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 00:08:
Na jou ervaringen gelezen te hebben, zou ik graag op jouw advies uit willen gaan en de SonyEricsson headset kopen. Alleen hét nadeel van de SonyEricsson blijft naar mijn mening toch dat het een draadje is. Ik snap dat in ieder geval de 2 delen door middel van een draadje met elkaar verbonden moeten worden en dat dit eigenlijk natuurlijk maar op 2 manier kan, de nekband en de losse draadjes.

Moeilijk.... Maar de markt voor deze producten groeit gelukkig wel.

Trouwens, weet je ook iets van een ASUS A2DP headset? Ik was afgelopen maart bij de CeBit en zag daar toen een chineese fabrikant staan die een hele comfortabele headset had gemaakt, maar die het zelf niet onder zijn eigen naam, maar die van ASUS uit zou brengen. Bekend?

Ik heb hem helaas vandaag thuis laten liggen maar ik zal een paar foto's voor je maken terwijl ik hem om heb. Er is trouwens naast de clip en de neckband nog een andere vormfactor, de headset (Plantronics Pulsar 590A). Maar als je daar mee op straat loopt denkt iedereen dat je een wanna-be piloot bent :).

Ik ken geen headset van Asus en ik vind er ook zo snel even niets van terug. Chinese fabrikanten nemen het ook niet zo nou met het merkenrecht dus het zou me niet verbazen dat ze dat er even op gespoten hebben om aandacht te trekken en dat Asus hier niets van weet. Ik heb even gegoogled en vind er ook helemaal niets van terug. Heel veel van dat spul uit Azie is overigens leuk van buiten maar crap van binnen. In Europa hebben wij de kwaliteitslat toch aanzienlijk hoger liggen dan Azie en de meeste van die onbekende merken geef ik na 10 minuten testen al een negatief advies.

robertwebbe wijzigde dit bericht 12-07-2006 09:17 (13%)

He Giox,

Als topicstarter en als bovengemiddeld A2DP geïnteresseerde heb ik wellicht een leuk voorstel voor je... Zullen wij samen voor deze topic een VLOG (video blog) maken van alle A2DP headsets die ik hier heb?

Zijn er uberhaupt trouwens wel geïnteresseerden?

Trek 6500 powered

Dat lijkt me fantastisch

-
-

quote:
r.webbe schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 09:24:
He Giox,

Als topicstarter en als bovengemiddeld A2DP geïnteresseerde heb ik wellicht een leuk voorstel voor je... Zullen wij samen voor deze topic een VLOG (video blog) maken van alle A2DP headsets die ik hier heb?

Lijkt me erg vet om te kunnen zien :)

Hoe is het draagcomfort van zo'n i.Tech Clip? Kan je hem bv op de kraag bevestigen of slaat je kraag dan dubbel?

iPaq 3640, Qtek 8310, iPaq rx3715, Qtek S200, HTC P4350, HTC S710, HTC 3700

quote:
Jerome! schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 21:09:
[...]
Hoogstwaarschijnlijk heb je een headset afkomstig uit een Aziatische batch die gebreken blijkt te hebben, of compleet nep is. Ik spreek uit ervaring.
Mijn advies is als je nog niet betaald hebt onder de koop uit te komen. Op xda-developers heb ik over mijn bevindingen gepost. Daar zijn een 5-tal mensen die ook dezelfde problemen hebben (met name brakke kwaliteit headset en wegvallen geluid om de 30 seconden)

Nu ik een originele Nederlandse headset heb is er niets aan de hand en zou ik niet zonder willen. Als er behoefte is aan een foto wil ik deze wel maken, laat maar horen.
Ik hoop van niet. Dit is hem HT820 Ebay
Het is niet refurbisched iig.
Post maar een foto, ik ben wel nieuwschierig.
Ik heb nog nooit slechte ervaring gehad met het bestellen van producten uit HK, al heb ik dan nooit echte merk artikelen besteld.
Onder de koop kan ik niet meer uit, als ie nep is merk ik het wel :D

Laten we hopen dat je ongelijk hebt in deze.

Trek 6500 powered

quote:
r.webbe schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 09:05:
[...]

Ik heb hem helaas vandaag thuis laten liggen maar ik zal een paar foto's voor je maken terwijl ik hem om heb. Er is trouwens naast de clip en de neckband nog een andere vormfactor, de headset (Plantronics Pulsar 590A). Maar als je daar mee op straat loopt denkt iedereen dat je een wanna-be piloot bent :).

Ja, dat bedoelde ik. Een band van de ene oor na de andere oor, of dat nu via je hoofd of via je nek gaat.

quote:
Ik ken geen headset van Asus en ik vind er ook zo snel even niets van terug. Chinese fabrikanten nemen het ook niet zo nou met het merkenrecht dus het zou me niet verbazen dat ze dat er even op gespoten hebben om aandacht te trekken en dat Asus hier niets van weet. Ik heb even gegoogled en vind er ook helemaal niets van terug. Heel veel van dat spul uit Azie is overigens leuk van buiten maar crap van binnen. In Europa hebben wij de kwaliteitslat toch aanzienlijk hoger liggen dan Azie en de meeste van die onbekende merken geef ik na 10 minuten testen al een negatief advies.
Nee, dat was geen fabrikant die er ASUS opgespoten heeft. Het is een fabrikant die zelf een A2DP headset ontwikkeld en ASUS `m laat verkopen. Toen ik vroeg waar ik die headset kon kopen adviseerde ze me te gaan wachten op het moment dat ASUS `m uit bracht

-
-

Door: Hoedje Moderator APL / PMD
look upon my face

quote:
r.webbe schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 09:24:
He Giox,

Geweldig idee! Het is vooral interessant hoe groot/klein de headsets zijn als iemand ze op heeft _/-\o_

You can't tell famine from disease... You turn it off cause it turns you on. We all burn up under the sun. We're looking for you, I said... we're looking for you.

quote:
noki_JA schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 11:02:
[...]

Ik hoop van niet. Dit is hem HT820 Ebay
Het is niet refurbisched iig.
Post maar een foto, ik ben wel nieuwschierig.
Ik heb nog nooit slechte ervaring gehad met het bestellen van producten uit HK, al heb ik dan nooit echte merk artikelen besteld.
Onder de koop kan ik niet meer uit, als ie nep is merk ik het wel :D

Laten we hopen dat je ongelijk hebt in deze.

Dat stond er bij mij ook, de verkoper is echter anders. Echter, als het product fake is of uit een slechte batch heb je er niets aan dat 'ie nieuw of niet refurbished is. Als je het hetzelfde typenummer hebt wat in het topic Mild skipping/lagging Moto 820 op xda-developers besproken wordt vrees ik het ergste voor je.

Morgen heb ik vrij en zal ik aan de slag gaan met een camera >:) Overigens overall vind ik de headset prima werken, maar het ziet er apart uit dus mensen kijken op straat naar je zeker als je aan het bellen bent ;). Maar het geluid is super en dat is voor mij het allerbelangrijkste.
Het eerste wat ik overigens gedaan heb is die blauwe feestverlichting uitgezet; dat zag er helemaal niet uit!

quote:
Jerome! schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 00:17:
[...]

Dat stond er bij mij ook, de verkoper is echter anders. Echter, als het product fake is of uit een slechte batch heb je er niets aan dat 'ie nieuw of niet refurbished is. Als je het hetzelfde typenummer hebt wat in het topic Mild skipping/lagging Moto 820 op xda-developers besproken wordt vrees ik het ergste voor je.

Morgen heb ik vrij en zal ik aan de slag gaan met een camera >:) Overigens overall vind ik de headset prima werken, maar het ziet er apart uit dus mensen kijken op straat naar je zeker als je aan het bellen bent ;). Maar het geluid is super en dat is voor mij het allerbelangrijkste.
Het eerste wat ik overigens gedaan heb is die blauwe feestverlichting uitgezet; dat zag er helemaal niet uit!

Ik had gisteren nog even research gedaan. Er zijn 3 HT820 verkopers op Ebay, waarvan 2 volgens mij dezelfde zijn (Dhr. en Mevr. Wong).
- samwong2062 (hier komt die van mij vandaan)
- carmenwong0208
- taibosan
Bij allen staan er negatieve feedbacks ten aanzien van het geleverde product. Bij Sam W. geen negatieve feedback tav ht820.

Ik had gisteren al dat XDA topic gebookmarked. Mooi dat je je geld terug hebt! Heb je dat ding ook terug moeten sturen?

quote:
noki_JA schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 12:36:
[...]

Ik had gisteren nog even research gedaan. Er zijn 3 HT820 verkopers op Ebay, waarvan 2 volgens mij dezelfde zijn (Dhr. en Mevr. Wong).
- samwong2062 (hier komt die van mij vandaan)
- carmenwong0208
- taibosan
Bij allen staan er negatieve feedbacks ten aanzien van het geleverde product. Bij Sam W. geen negatieve feedback tav ht820.

Ik had gisteren al dat XDA topic gebookmarked. Mooi dat je je geld terug hebt! Heb je dat ding ook terug moeten sturen?

Nee ik heb na een Paypal klacht ingediend te hebben mijn geld terug gekregen. Hoewel de verkoper mij nu op notie onbetaald opject heeft gezet zal mij worst wezen, daar lig ik nog mee in de clinch met Ebay. Ik verwacht dat ook zij dat keurig afhandelen. De verkoper heeft me niet gesommeerd het ding terug te sturen, in de Paypal klacht had ik gezegd dat ik OF een origineel wilde OF mijn geld terug. Ik heb mijn geld terug gekregen dus dacht dat het afgesloten was totdat ik een week terug die mail van Ebay kreeg over een aantekening, maar goed.

Ontopic: foto's van de Moto HT820 in actie zijn te doenloaden via: http://rapidshare.de/files/25751308/Foto_s_HT820.rar.html Veel plezier ermee.

Jerome! wijzigde dit bericht 13-07-2006 19:20 (19%)

+1 Inzichtvol

quote:
Jerome! schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 19:19:
[...]

Nee ik heb na een Paypal klacht ingediend te hebben mijn geld terug gekregen. Hoewel de verkoper mij nu op notie onbetaald opject heeft gezet zal mij worst wezen, daar lig ik nog mee in de clinch met Ebay. Ik verwacht dat ook zij dat keurig afhandelen. De verkoper heeft me niet gesommeerd het ding terug te sturen, in de Paypal klacht had ik gezegd dat ik OF een origineel wilde OF mijn geld terug. Ik heb mijn geld terug gekregen dus dacht dat het afgesloten was totdat ik een week terug die mail van Ebay kreeg over een aantekening, maar goed.

Ontopic: foto's van de Moto HT820 in actie zijn te doenloaden via: http://rapidshare.de/files/25751308/Foto_s_HT820.rar.html Veel plezier ermee.

Gelukkig heb je ze via Rapidshare geupt, denk dat je het in het vervolg beter via photobucket.com kan doen, want dit is wel heel erg irritant, voor de rest wat ik al eerder zij mijn voorkeur gaat hier naar uit.
Met een BT500 headset valt er namelijk niet echt muziek mee te luisteren heb ik al gemerkt :7
(wel leuk iig dat het kan :Y) )

Burton '08 - '09, Backside 720º, Ladies, why aren't you riding?‏
Underworld X360 GamerTag MacBook + iMac

quote:
Jerome! schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 19:19:Nee ik heb na een Paypal klacht ingediend te hebben mijn geld terug gekregen. Hoewel de verkoper mij nu op notie onbetaald opject heeft gezet zal mij worst wezen, daar lig ik nog mee in de clinch met Ebay. Ik verwacht dat ook zij dat keurig afhandelen. De verkoper heeft me niet gesommeerd het ding terug te sturen, in de Paypal klacht had ik gezegd dat ik OF een origineel wilde OF mijn geld terug. Ik heb mijn geld terug gekregen dus dacht dat het afgesloten was totdat ik een week terug die mail van Ebay kreeg over een aantekening, maar goed.

Oh dat is dan echt netjes afgehandeld door Ebay.
Bedankt voor de foto's! Het is wel een toeter, maar dat maakt me niet uit. (Ik vind het nu belangrijker dat ie het gewoon doet)

Vraagje: Hoe waarschijnlijk is het dat als je nu een nieuwe gsm koopt zonder a2dp, dat-ie dan in de toekomst door een fw-upgrade wel a2dp ondersteunt ?

(Ik doel in dit geval specifiek op de nog te verschijnen SE z550i en z710i. Laatstgenoemde heeft standaard a2dp. Ik vind die z550i eigenlijk mooier, want kleiner).

Asus PB2-F, PII-400 192Mb, Imac G3-500 384Mb, Ibook G3-600 384Mb

Door: DaannO Moderator WBM / TP
quote:
Baldrick schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 22:54:
Vraagje: Hoe waarschijnlijk is het dat als je nu een nieuwe gsm koopt zonder a2dp, dat-ie dan in de toekomst door een fw-upgrade wel a2dp ondersteunt ?

(Ik doel in dit geval specifiek op de nog te verschijnen SE z550i en z710i. Laatstgenoemde heeft standaard a2dp. Ik vind die z550i eigenlijk mooier, want kleiner).
Nee, bij zulke toestellen niet. Het moet er echt ingebakken zijn hardware matig, dit is later niet te verhelpen met een software update.

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Doe mee aan mijn interview en maak kans op o.a een Stereo Bluetooth headset!

quote:
Baldrick schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 22:54:

Die kans is (zeer) klein. Dit omdat ze de specificaties al vast hebben staan (in een white-paper) en die specificaties gaan ze niet even veranderen. Dan brengen ze eerder een nieuw toestel op de markt wat in dit geval Sony Ericsson meer geld opleverd. (daar draait het om tegenwoordig)

Bijv: De kans dat de videoresolutie van de K800 hoger wordt (wat mákkelijk kan) is ook heel erg klein.
SonyEricsson zal dan eerder een toestel op de markt gaan brengen die (erg) goed is in video's opnemen. De lage video resolutie van de K800 kondigd dat aan. Ik denk dat we een HD Videorecorder-telefoon van SE kunnen verwachten.

En, idd, het is ook hardwarematig zoals DaannO zegt.

TinuX wijzigde dit bericht 14-07-2006 23:08 (3%)

| TinuX Homepage | iPhone | MacBook + 23" ACD | Apple TV |
| www.tinux-design.nl | -- Jouw Webdesigner!? --

quote:
DaannO schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 22:59:
[...]

Nee, bij zulke toestellen niet. Het moet er echt ingebakken zijn hardware matig, dit is later niet te verhelpen met een software update.

Jammer.
Ik las echter op die lijst van Robbert Webbe dat bijvoorbeeld de Nokia 8800 dit ondersteunt na een bepaalde fw-upgrade. Vandaar mijn vraag. :)

Asus PB2-F, PII-400 192Mb, Imac G3-500 384Mb, Ibook G3-600 384Mb

Reg. datum: 27 februari 2004

Is er al een lijst met alle headsets en hun plus/mins?
Volgens mij wordt de startpost niet echt bijgehouden namelijk, jammer, want ik wil dr wel erg graag eentje kopen voor mijn T-mobile MDA Vario, maar welke? Suggesties iemand?

Sven

quote:
Dwin schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 23:41:
Is er al een lijst met alle headsets en hun plus/mins?
Volgens mij wordt de startpost niet echt bijgehouden namelijk, jammer, want ik wil dr wel erg graag eentje kopen voor mijn T-mobile MDA Vario, maar welke? Suggesties iemand?

Sven

Heb dus alleen ervaring met de Motorola HT820

Pro: Geluid vele malen beter dan standaard oordopjes
Gaat lang mee (12 uur staat in het boekje)
Heeft een mini-usb oplader aansluiting ideaal want dat is dezelfde als de Vario
Heeft ingebouwde telefoonheadset, en je kunt de muziek starten stoppen etc vanaf de headset
Con: Na een aantal uur achter elkaar op gehad te hebben begin ik het wel te voelen aan mijn oren

En wat over het algemeen geldt dat je gewoon opvalt met zo'n ding op je hoofd. Bekijk de foto's maar van een paar replies terug. Zowieso zou ik je aanraden de A2DP patch of AKU.2.3 rom op je vario te knallen en een telefoonwinkel binnenlopen en het zaakje testen.

Reg. datum: 27 februari 2004

Dankje voor de reply, iemand bekend met deze serie:

http://www.ever-e.com/chanpin/T900.asp

Trek 6500 powered

quote:
DaannO schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 22:59:
[...]

quote:
TinuX schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 23:06:
[...]
En, idd, het is ook hardwarematig zoals DaannO zegt.

Helaas is dat niet helemaal het geval.

A2DP is een stukje software, wat achteraf doormiddel van een firmware update erbij gezet kan worden. Helaas zullen veel fabrikanten dat helaas niet doen, maar het is echt wel mogelijk.

Ginz wijzigde dit bericht 15-07-2006 20:52 (17%)

-
-

Die Motorola headset ziet er goed uit maar is wel vrij lomp. Natuurlijk is de geluidskwaliteit het belangrijkst maar een beetje plattere speakertjes mag best. Is bijv de Logitech HS200 al ergens te krijgen?

Trek 6500 powered

Robert, weet jij iets van deze Kenwood headset? Dit is een van de eerste plaatjes van een stereo bluetooth headset die op het internet te vinden waren, maar zelfs Kenwood Nederland weet er niks van.

http://www.3dnews.ru/documents/3765/bt_kenwood.jpg

BTW: Heb je mijn email ontvangen? Of is `ie misschien in je spamfilter blijven hangen.

-
-

Reg. datum: 02 augustus 1999

Heb sinds een paar weken de Jabra 620 gesynched met mijn Qtek S100 (magician) met BT stack uitbreiding.

Goed :
  • Eerste keer pairen ging makkelijk
  • BT audio enablen ging vrij vlot, wel wat vertraging in de initiele connectie
  • Headset functie knop start gelijk de voice dialer op en ik kan inspreken. Erg fijn.
  • Ziet er gelikt uit
Slecht :
  • Kwaliteit is echter niet zo best. Het lijkt wel alsof de frequenties worden afgekapt.
  • Overdreven bass in het geluid
  • Alleen Windows Mediaplayer word ondersteunt. Dit is zeer onhandig omdat deze apart moet worden opgestart, steeds weer de library selecteerd moet worden om muziek te krijgen en de pauze knop sluit het hele programma af :?
  • Headset gaat na een tijdje irriteren aan je oren.
  • Geen mogelijkheid om voor en achteruit te spoelen (ik dacht dat dat kon :'(
  • Geen aparte knoppen om te pairen of uit te zetten. Dezelfde knop vasthouden en wachten tot ie knippert of permanent blauw word. Dat is nogal onhandig als je in de auto zit en je het ding op je hoofd hebt :(
Mijn vragen :
  1. Bestaat er een beter muziekprogramma wat A2DP en AVRCP ondersteunt ? Ik gebruikte voorheen PocketMusic en vond die wel fijn. Grote knoppen die makkelijk te bedienen waren. Maar ja, die werkt dus niet met BT audio of AVRCP.
  2. Bestaat er betere BT software welke het makkelijker maakt om te pairen en BT audio te enablen/disablen ? Ik loop namelijk niet altijd met dat ding rond en soms wil ik gewoon dat de speakers het doen. Dan moet ik nu apart BT eerst uitzetten, disablen etc. En om het weer aan de gang te krijgen moet ik een heuze reset doen :(
Al met al ben ik niet zo tevreden. Heb er een A320 dongle bij en heb er al mee geskyped maar nog geen audio mee beluisterd. Misschien dat die kwaliteit beter is :?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws