Hoofdcategorieën
Device Settings
Reg. datum: 16 juni 2009

Dit topic is erg rustig geworden.... :o heb wat gelezen van de 52 pagina's 8)
en er veel van geleerd...

Wil een headset voor zowel muziek streamen vna m'n laptop (en mobiel zou grappig zijn, maar hoefde niet), en voor in de auto en onderweg een headset.

De carkit van m'n citroen C4 is namelijk ontzettend bagger!

Ik had een plantronics model voyager pro, maar die vond ik in de auto te zacht en het ding wilde geen headset spelen op m'n laptoppie (toen nog xp). laptop en headset zijn gejat uit m'n auto, dus ik moest wat anders.

Een "over het oor" headset zat ik niet echt op te wachten, omdat ik daar van die warme zweetoren in krijg...

verder is draadloos gebruik bij skype belangrijk - ik vergeet anders wel eens dat ik vastzit en dan wordt óf je oor of het snoertje afgerukt :?

De sony-ericsson HBH-IS800 en de MW600 stonden op m'n lijstje, maar de website van SE is zo vaag, daar zijn de specs nou niet echt duidelijk en of die headsets het door Robert Webbe genoemde lijstje met protocollen aankan is haast niet terug te vinden. Zoals elk groot bedrijf doen ze er bij SE alles aan om te zorgen dat je geen vragen stelt, heb wel een mailtje gestuurd maar geen zin om nog weer dagen te wachten... O-)

DUSSssss vannacht maar een BH905 besteld én een BH-214 .. in de hoop dat m'n werkgever m'n declaraties gewoon zoals altijd blind aftekent :+

oh ja en een bluetooth dongle mét EDR - hoewel ik nou niet precies begreep of dat speciaal nodig is en wat het voorstelt.

Die headset dus toch, omdat ik gok dat in de auto zo'n microfoon van de BH214 niet voldoende het geraas onderdrukt van eh iets meer dan 120 km/u én ik het wel eens wil beleven om te kunnen slapen in een vliegtuig... zonder wakker te blijven van de herrie.... :z

ik ben erg benieuwd hoe die dingen werken en of t allemaal aan de praat te krijgen is!!!

Robert Webbe

Als je doet wat je leuk vindt hoef je nooit te werken. Alles over tablets
Volg mij op twitter: http://twitter.com/robertwebbe

Word wordt nooit Perfect
Reg. datum: 08 oktober 2001

quote:
Super geluid inderdaad.
Wat ik echter niet begrijp is hoe je het apparaat nu gewoon simpel UIT zet. BT kun je uitzetten en de noise cancellation tech schijnt ook energie te kosten. Maar als je beide uit zet kun je verder niks doen. Is dat de standby stand waarover in de manual wordt gesproken?

FX 8120 @ 4027 MHz - GA 970-UD3 - Agility 3 - Sapphire HD 6850 semi passive

Robert Webbe

Volgens mij is die standby als je bluetooth aan laat staan (ANC uit). Als je bluetooth ook uit zet dan kun is die maanden later nog steeds bruikbaar.

Word wordt nooit Perfect
Reg. datum: 08 oktober 2001

quote:
robertwebbe schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:14:
Volgens mij is die standby als je bluetooth aan laat staan (ANC uit). Als je bluetooth ook uit zet dan kun is die maanden later nog steeds bruikbaar.
Ok, merci. maar ik begreep juist dat BT automatisch uit gaat als er geen signaal is, maar kennelijk blijft ie dan toch nog standby (wat dat dan ook moge zijn).

FX 8120 @ 4027 MHz - GA 970-UD3 - Agility 3 - Sapphire HD 6850 semi passive

_Sp[A]nX_
Reg. datum: 28 januari 2002

Ik heb dit topic even rond gebrowsed en ik heb de Nokia headset goed bekeken alleen is deze net buiten mijn budget.

Ik heb een bluetooth HP headset (logitech f-0361a) die ik vroeger (jaar geleden) koppelde met mijn windows mobile telefoon.

Geluidskwaliteit vond ik subliem... maar aan al het goede komt een einde....

Andere telefoon, Android, nooit meer werken. Zodra ik hem koppel scheid hij er mee uit. headset was alleen voor windows mobile bedoeld dus ergens snap ik dat wel.

Maar nu ... ik wil voor weinig geld dezelfde kwaliteit hebben.

Kan iemand een alternatief aandragen? In principe alleen bedoeld voor telefoon/laptop(win7x64) koppeling. (laptop niet echt nodig)

Damn it's good 2b a Tweaker!

Reg. datum: 30 december 2002

Een collega van mij heeft deze :

pricewatch: Sennheiser MM 100 (Zwart)

En die is er wel over te spreken. Werkt gewoon goed en er komt goed geluid uit (dat heb ik dan wel zelf geprobeerd). Ik heb zelf twee Sennheisers, dus ben er wel over te spreken. Alleen zijn het geen van beide BT modellen.

...heeft geleerd vandaag te doen wat morgen pas moet gebeuren

Robert Webbe

Wederom een geniaal A2DP product: de BeeWi BBR100 stereo bluetooth audio bridge

Ze liggen o.a. bij BelCompany voor 29 euro.

Reg. datum: 27 november 2011

een Laptop of notebook heeft vaak maar een "paar meter" bereik.
De Sony werkt denk ik wel goed alleen de "andere kant" heeft" minder bereik.
Daar ligt denk ik de oorzaak van de haperingen.
Al geprobeerd met ander apparaat?

Ga een nieuw in doos kopen op Marktplaats voor rond de 25 euro........ proberen waard.
Zeker gezien het feit dat het een 2-way blue tooth is dus zenden en ontvangen, zenden is weer leuk voor headset en/of koptelefoon.

Tis wel meer dan een jaar later maar ach dat boeit niet ;w
quote:
Dutchphoto schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:02:
[...]

Dat zal toch een probleem blijven, die afstand.

Ik zoek er wel eentje omdat de afstand die ik moet overbruggen niet te groot is, 2 a 3 meter.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27212

LI(E)V!
Reg. datum: 24 september 2001

Iemand ervaring met de Creative WP-250? Lijkt mij ideaal voor tijdens het sporten maar kan er, buiten creatives eigen site, nergens iets over vinden.....

Hans favoriete radiostation

Sorry dat ik zo'n oud topic omhoog schop, maar dit is echt het topic waar mijn vraag thuishoort. Ik heb eigenlijk een vraag voor robertwebbe, gezien hij de persoon is die veel headsets heeft kunnen testen. Na het lezen van zijn oude review heb ik tijden geleden een Sony Ericsson HBH-DS970 gekocht. Eigenlijk vooral vanwege het feit dat ik graag veel bass wil hebben bij het beluisteren van MP3 via mijn telefoon (Sony Ericsson P990i). Ook moet hij geschikt zijn voor het voeren van een telefoongesprek (met microfoon). En graag een onopvallend in-ear model, tevens geschikt voor buiten (op de fiets). Inderdaad was deze headset helemaal naar mijn wens. _/-\o_

Helaas is mijn headset inmiddels versleten, en niet meer leverbaar, dat geldt zelfs voor zijn opvolger de Sony Ericsson HBH-DS980. Nu heb ik een Sony Ericsson MW600 gekocht. Maar ben hier toch niet helemaal tevreden over. Het kan ook zijn dat ik er nog een beetje aan moet wennen, maar mogelijk is er toch een consessie gedaan door Sony Ericsson om de prijs laag te houden? Nu zit ik te twijfelen over de Sony Ericsson HBH-IS800. Deze is wel een stuk duurder, wat ik op zich geen probleem vind, maar zou het zonde vinden deze te kopen als hij uiteindelijk ook niet bevalt. Heeft iemand deze inmiddels getest, hoe is het geluid in vergelijking met de HBH-DS970/980 (met name de lage tonen)?

Of kan ik beter een losse hoofdtelefoon kopen ter vervanging van die standaard bij de HW600 zit (3.5mm stekker). Ook omdat er volgens mij geen prettige volume regelaar op de IS800 zit (met slechts 1 knop?). Een gewone (2-knops) volume regelaar op de headset vind ik ook wel fijn. Die IS800 lijkt me ook meer eentje die het voornamelijk van zijn kleine afmetingen moet hebben, mogelijk niet zo van de goede geluidsweergave? De Sony Ericsson HBH-DS220 heeft volgens mij ook zo'n onhandige 1-knops volumeregelaar. Of kan ik beter helemaal een nieuwe (bluetooth A2DP/AVRCP) headset kopen? Welke zou ik dan moeten kiezen? Graag een update van jouw bevindingen, robertwebbe. Nog even mijn wensen kort samengevat:

Bluetooth (A2DP/AVRCP) headset.
Goede geluidskwaliteit (veel bass).
Onopvallend (klein, in-ear model).
Knop voor gesprek beantwoorden.
Knoppen voor volume harder/zachter.

Voor mij overbodige opties zijn:
Ingebouwd geheugen(slot) voor MP3s.
Ingebouwde FM-radio.

Edit: Op internet vond ik ook nog de Sony Smart Wireless Headset Pro. Zo te zien voldoet deze aan mijn wensen, maar het lijkt dat deze nog niet te koop is? Die extra Android functies werken waarschijnlijk niet op mijn P990i (Symbian) telefoon, maar ik neem aan dat A2DP/AVRCP wel gewoon werkt? Dus ik bedoel dat ik alleen wat info mis in het display, maar wel gewoon muziek kan luisteren en bellen? http://www.sonymobile.com...art-wireless-headset-pro/ en http://www.clove.co.uk/sony-smart-wireless-headset-pro

cjdijk wijzigde dit bericht 28-04-2012 08:51 (10%)
Reden: Sony Smart Wireless Headset Pro

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Robert Webbe

Ik heb zojuist een e-mailtje gestuurd naar de vrienden van Sony Mobile met de vraag of die al leverbaar is en of ik een review sample kan krijgen. Als die binnen is laat ik het je weten. En als die echt zo goed is dan we hopen dan kun je zelf wel een keer komen spelen, ik zie dat je in Veenendaal woont. Mijn werkplek is aan de Wageningselaan.

By the way, wordt het niet eens tijd voor een nieuwe? De P990i staat bij mij al in het museum :)

robertwebbe wijzigde dit bericht 28-04-2012 13:20 (19%)

Hans favoriete radiostation

quote:
robertwebbe schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 13:17:
Ik heb zojuist een e-mailtje gestuurd naar de vrienden van Sony Mobile met de vraag of die al leverbaar is en of ik een review sample kan krijgen. Als die binnen is laat ik het je weten. En als die echt zo goed is dan we hopen dan kun je zelf wel een keer komen spelen, ik zie dat je in Veenendaal woont. Mijn werkplek is aan de Wageningselaan.

By the way, wordt het niet eens tijd voor een nieuwe? De P990i staat bij mij al in het museum :)

[video]
Mooi zo, ik kijk er al naar uit, leuk dat je in Veenendaal werkt, komt mij goed van pas. Mijn telefoon is inderdaad even oud als dit topic. Vind ik niet erg, ik houd er toch niet van om allerlei gadgets aan iedereen te laten zien. Hij moet gewoon doen wat ik ermee wil: bellen, agenda met echt qwerty toetsenbord, mp3's luisteren, foto's maken, internet, e-mail, navigatie, verder niet. Reden voor aanschaf nieuwe: Als er iets is wat ik niet kan (inclusief defecten na garantie). Geen reden voor aanschaf nieuwe: Leeftijd. Wel valt mij op dat ik nooit iemand zie met zo'n telefoon, dat maakt hem wel weer uniek. :P

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Robert Webbe

Via Twitter kreeg ik gisteren nog de reactie "In de loop van mei komt deze headset beschikbaar.".
Zodra ik hem laat ik het je weten.

robertwebbe wijzigde dit bericht 29-04-2012 17:05 (23%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011