quote:
robertwebbe schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 17:12:
[...]
De informatie is wat verschillend. Op de buitenkant van de verpakking staat 2.0, in de handleiding 1.2, op de website 1.2 en in de Bluetooth Qualification staat dat die getest is op 2.0. Gezien dat laatste heb ik toch het sterke vermoeden dat het 2.0 is. Ik heb de vraag inmiddels uitgezet bij Nokia en ik verwacht binnenkort antwoord.
Misschien ga ik toch nog even afwachten wat het antwoord van Nokia wordt over die headset.
quote:
Excuus, het was niet de bedoeling om je functie verkeerd in te schatten

.
Overigens heb en blijf ik de afgelopen week twijfelen en twijfelen. Mijn eenvoudige eisen worden maar niet beantwoord in een product. Zo leek in eerste instantie die Pulsar 260 een goede optie, bluetooth 2.0, A2DP, AVRCP, mini-usb aansluiting, maar achteraf gezien weer geen 3.5mm aansluiting

. Maar ze blijken dus toch te vaak geen connectie meer te hebben met de telefoon, ringtone van de telefoon gaat soms niet meer over en van dat soort problemen.
Vervolgens zie ik de BT320s, deze heeft helaas bluetooth 1.2 (waarvan ik toch mijn twijfels heb of dit wel voldoende is), maar wel 3.5mm, A2DP, AVRCP, maar weer geen mini-usb oplaad mogelijkheid. Ik heb deze hele topic weer doorgelezen en daarbij kwam ik op een uitspraak wat mij nog meer deed twijfelen:
quote:
robertwebbe schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:43:
[...]
Mijn absolute favoriet is de Sony Ericsson HBH-DS970. De allerbeste geluidskwaliteit (vooral de bass), draagt lekker (ik loop liever niet over straat met een neckband), zeer stabiele verbinding (BT2.0), makkelijk te bedienen, echt een topper! De beste combinatis is trouwens (tot nu toe) de Sony Ericsson K800i, in dat toestel (2.0+EDR) is A2DP ook perfect geimplementeerd. Ik denk dat alleen de W850i en de W950i dit voorlopig nog kan overtreffen.
Dit was en is nog steeds een keuze. Deze heeft vrijwel alles, maar weer geen removable 3.5mm aansluiting voor andere oordopjes. Verder ben je verplicht om de lanyard nek ding te gebruiken ipv op je kleding kunnen vastklippen zoals de anderen. [Edit: en ook deze heeft geen mini-usb aansluiting voor opladen...]. Aargh, ik word gek

.
Op een rijtje mijn vrij simpele eisen:
- Bluetooth 2.0 + EDR + A2DP + AVRCP voor optimale geluidskwaliteit
- changable 3.5mm aansluiting voor oordopjes
- microfoon verwerkt in het apparaat
- mini-usb aansluiting en oplaad mogelijkheid en/of via AC adapter
- juist werking, geen problemen zoals bij de Pulsar 260
- normale, redelijke standby, spreek- en luistertijd (6+ uur bijv.)
- geen fancy witte dingetjes, maar gewoon nette uitstraling (liefst zwart

)
Waarom dit allemaal? Ik heb sinds kort een MDA Vario II met dus bluetooth 2.0 + EDR mogelijkheid. Tevens nog mijn oude K750i met naar ik meen ook bluetooth 2.0. Het lijkt me zonde om dan een headset te nemen met een verouderde bluetooth specificatie en niet de voordelen van de nieuwe versie te gebruiken.
Op dit moment een sterke twijfel tussen de SE HBH-DS970 (eerste instantie keuze) en de Jabra BT320s. Vooral omdat je zelf hem toch als favoriet beschouwt op dit moment, begint deze mijn lichte voorkeur te krijgen, mede dankzij zijn bluetooth 2.0 en jouw enthousiasme. Of is je favoriet alweer verandert in de loop van de tijd

. Ik mag toch aannemen dat je er veel verstand van hebt (gekregen) afgelopen tijd met al die testen voor je werk

.
Het enige wat ik me nog afvraag is of je aan al die kabeltjes nog hebt gestoord? Ik zie namelijk de microfoon en knopje om gesprek mee op te nemen in de kabel van je oordopjes verwerkt. En je krijgt ook nog de kabel die je om je nek doet en laat hangen... help?!

.
InsjaHH wijzigde dit bericht 14-11-2006 20:52 (4%)