Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Ginz schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:50:
De nieuwste firmware update van de Nokia 6131 zorgt er ook voor dat dit toestel eindelijk A2DP ondersteuning krijgt (zoals ze ver voor de lancering al belooft hadden).
Guido, heb je het zelf al getest?
Nokia heeft wel vaker gemeld dat het erin zou zitten maar in de praktijk bleek het dan wel eens anders...

quote:
InsjaHH schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:01:
[...]
Hmm.. laat ik dit nou een weekje te laat gelezen te hebben, dan had ik misschien nog voor deze gekozen ipv de Plantronics Pulsar 260. Ik *dacht* dat deze een 3.5mm ingang had, maar daar kwam ik van een koude kermis thuis: het is een 2.5mm headset dat erop aangesloten moet worden.
Is een verloopstekkertje dan misschien een goed idee voor je? :)
quote:
InsjaHH schreef op donderdag 09 november 2006 @ 20:37:
[...]
Wat bedoel je precies met plopjes? Dat het geluid tijdens het gesprek hapert en niet vloeiend is?

Ik had zelf nog een vraag, ik weet niet of je dat getest hebt met je Qtek 9500. Zelf heb ik een MDA Vario II, dus dat zal wel vergelijkbaar moeten zijn. Als je gebeld wordt met deze headset gepaired aan je telefoon en tevens luisterend naar muziek bijv. (dus alle profielen, zowel handsfree en bluetooth stereo, aan), hoor je dan wel je telefoon afgaan met je ingesteld beltoon en trilsignaal?
Of hoor je deze niet en probeert hij 'm via je oordopjes te sturen (wat vaak niet doorkomt) en trilt je telefoon alleen maar?
Met plopjes bedoel ik die hele korte onderbrekingen tijdens de stream. Je kunt het inderdaad betitelen als haperingen en dat het geluid niet perfect vloeiend is.

Ik heb hem getest met meerdere toestel waaronder de Qtek 8500. Als je muziek aan het luisteren bent en je wordt gebeld, dan wordt de muziek in pauze gezet en hoor je het interne belsignaal van de Jabra (een simpele ti-die-die-duut). Uiteraard belt (en indien ingesteld trilt) het toestel zelf ook nog (met zijn eigen ringtone). Ik had alleen de eerste keer even heel kort even mijn eigen MP3 ringtone maar die werd snel onhoorbaar om daarna de interne ringtone te horen. De tweede keer dat ik testte kreeg ik dat niet meer...

Wil je voor mij komen werken? http://nl.youtube.com/watch?v=0Ijzuu1Qopo

Acties: [view][quote]

Door: Ginz Moderator Telecommunicatie
Trek 6500 powered

Robert,

Helaas heb ik nog steeds niet de A2DP headset gevonden die ik wil. Daarom heb ik het bijvoorbeeld bij deze ook alweer niet kunnen testen. Dit is iets van op papier...

Ik hoop wel snel een mooie headset te kunnen bemachtigen, maar ben er nog niet over uit welke.

Degene die jij als beste heb gestest bevalt mij gewoon niet. ik wil namelijk een headset met hoofd of nekband, want draadjes in een Bluetooth headset is voor mij niet te begrijpen..

Ps. Moet je 8800 nog een update krijgen?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
-

quote:
robertwebbe schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 22:01:
Met plopjes bedoel ik die hele korte onderbrekingen tijdens de stream. Je kunt het inderdaad betitelen als haperingen en dat het geluid niet perfect vloeiend is.

Ik heb hem getest met meerdere toestel waaronder de Qtek 8500. Als je muziek aan het luisteren bent en je wordt gebeld, dan wordt de muziek in pauze gezet en hoor je het interne belsignaal van de Jabra (een simpele ti-die-die-duut). Uiteraard belt (en indien ingesteld trilt) het toestel zelf ook nog (met zijn eigen ringtone). Ik had alleen de eerste keer even heel kort even mijn eigen MP3 ringtone maar die werd snel onhoorbaar om daarna de interne ringtone te horen. De tweede keer dat ik testte kreeg ik dat niet meer...

Kijk eens aan, heel veel dank voor deze informatie. Ik vermoedde al dat dat gewoon moest kunnen (headset gepaired, ringtone en trillen via de telefoon mits ingesteld). Dat was dus *niet* het geval bij de Plantronics Pulsar 260, daar kreeg je simpel weg de ringtone nooit te horen, ondanks dat je 'm wel degelijk op ringtone + trillen tegelijkertijd had gezet. Gelukkig heb ik 'm terug mogen brengen, dus ik ben meteen van de 2.5mm aansluiting af (maar helaas ook een headset :9).

Over de plopjes nog gesproken, heb je eraan geirriteerd? Aangezien je zelf had aangegeven dat vrijwel iedere bluetooth 1.2 headset er last van heeft, vraag ik me dat af. Ik zit sterk te overwegen om de Jabra BT320s aan te schaffen, maar ik heb geen zin om iedere seconde een hapering te horen en degene aan de andere kant niet te verstaan. Ik geloof dat Jabra echter alleen maar bluetooth 1.2 headsets uitbrengt, wat betreft de naam hebben ze toch een best goede reputatie?

Wat betreft het laden van de BT320s, zit daar nu een mini-usb aansluiting verwerkt zodat je 'm met een kabeltje via je PC kunt opladen? Of hebben ze daar een eigen aansluiting voor gemaakt, waardoor je verplicht bent om de bijgeleverde AC adapter te moeten gebruiken?

Kan deze overigens ook opnieuw automatisch pairen met een device dat al eerder is gepaired met de headset? Zodat je niet steeds het ritueel hoeft te herhalen?

Overigens lijkt me de plaatsing van de apparaat, aangezien daar de microfoon zit, wellicht lastig? Ik neem aan dat je 'm toch redelijk dichtbij je mond moet plaatsen (ter hoogte van borst / overhemd zakje) om enigszins duidelijk over te komen bij de tegenpartij? Of kan je 'm gerust verder naar beneden laten hangen en toch nog duidelijk overkomen :?.

Alvast dank voor je antwoord op deze vele vragen :o.

InsjaHH wijzigde dit bericht 12-11-2006 11:32 (12%)

Ik zou graag jullie advies willen over de aanschaf van een bluetooth headset

Ik zit te denken aan de Pulsar 260 of de Jabra BT320s

Ik wil ze gebruiken in combinatie met mijn Nokia 6021 en mijn Ipod Nano met Jabra a125s (ipod connector). Ik ben benieuwd of je de bovenstaande headsets kan gebruiken met de Nokia en de Ipod? Zo ja, schakelt hij dan automatisch tussen de Nokia en Ipod? (als je gebeld wordt)

Hoe zit het trouwens met AD2P? Ik begreep dat de Nokia 6021 dit niet heeft, maar je kan hem wel gebruiken toch? Je hebt dan alleen mono geluid ipv stereo geluid toch?

Ik hoop dat jullie wat antwoorden voor mij hebben

quote:
InsjaHH schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:26:
[...]
Over de plopjes nog gesproken, heb je eraan geirriteerd? Aangezien je zelf had aangegeven dat vrijwel iedere bluetooth 1.2 headset er last van heeft, vraag ik me dat af. Ik zit sterk te overwegen om de Jabra BT320s aan te schaffen, maar ik heb geen zin om iedere seconde een hapering te horen en degene aan de andere kant niet te verstaan. Ik geloof dat Jabra echter alleen maar bluetooth 1.2 headsets uitbrengt, wat betreft de naam hebben ze toch een best goede reputatie?
Ik kan me er snel aan irriteren maar dan ben ik ook wel redelijk verwend op dit gebied. Het is echt niet iedere seconde dat je een hapering hoort, het is eerder een paar keer achter elkaar binnen 5 minuten ofzo. Ik vermoed dat het veroorzaakt word doordat alle 2,4 MHz ISM frequenties dan even vol zitten en dat er gewoon even te weinig beschikbare bandbreedte is. Mijn kantoor staat vol met speledingetjes die aan staan waarvan veel bluetooth en wifi gebruiken en ik kan me goed voorstellen dat het dan wel eens mis wil gaan... In een gewone huis-tuin-keuken omgeving zal je er denk ik minder last van hebben. De reden dat 2.0+EDR er minder last van heeft is dat de datasnelheid 3x hoger is dan 1.2. Er is dus meer tijd en ruimte voor foutcorrectie.
quote:
Wat betreft het laden van de BT320s, zit daar nu een mini-usb aansluiting verwerkt zodat je 'm met een kabeltje via je PC kunt opladen? Of hebben ze daar een eigen aansluiting voor gemaakt, waardoor je verplicht bent om de bijgeleverde AC adapter te moeten gebruiken?
Er zit helaas geen USB-achtige aansluiting op maar een GN Netcom aansluiting. Deze vind je op alle Jabra headsets maar ook op allerlei andere merken die GN Netcom maakt. Ik heb zelf bijvoorbeeld een USB naar GN Netcom adapterkabeltje in de auto van mijn BT500, die werkt er ook op. :)
quote:
Kan deze overigens ook opnieuw automatisch pairen met een device dat al eerder is gepaired met de headset? Zodat je niet steeds het ritueel hoeft te herhalen?
Ik heb het niet getest maar volgens de technische specificaties zou hij de laatste 8 moeten onthouden. Hij zal gaan zoeken volgens de last in - first try. Als je er in de tussen tijd dus 7 in hebt staan, kan het even duren voordat je een verbinding hebt.
quote:
Overigens lijkt me de plaatsing van het apparaat, aangezien daar de microfoon zit, wellicht lastig? Ik neem aan dat je 'm toch redelijk dichtbij je mond moet plaatsen (ter hoogte van borst / overhemd zakje) om enigszins duidelijk over te komen bij de tegenpartij? Of kan je 'm gerust verder naar beneden laten hangen en toch nog duidelijk overkomen :?.
Ik heb hem bij de knoopgaatjes van mijn overhemd gehangen en ondanks dat het microfoongaatje dan naar beneden gericht zit, kon de andere kant mij nog prima verstaan. Het microfoontje zat dan uiteindelijk iets van 10-12 cm van mijn mond en ik draaide tijdens het gesprek mijn hoofd naar verschillende kanten. Ik testte dit vanuit mijn kantoor, een relatief stille omgeving. Maar vergeleken met andere testen scoorde deze headset normaal. Als je hem onder je dikke winterjas hebt zitten werkt dit natuurlijk als demper. Maar aangezien hij druipwaterdicht is, kun je hem zo aan je jas monteren dat hij buiten hangt. :*)

quote:
robertwebbe schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:42:
Ik kan me er snel aan irriteren maar dan ben ik ook wel redelijk verwend op dit gebied. Het is echt niet iedere seconde dat je een hapering hoort, het is eerder een paar keer achter elkaar binnen 5 minuten ofzo. Ik vermoed dat het veroorzaakt word doordat alle 2,4 MHz ISM frequenties dan even vol zitten en dat er gewoon even te weinig beschikbare bandbreedte is. Mijn kantoor staat vol met speledingetjes die aan staan waarvan veel bluetooth en wifi gebruiken en ik kan me goed voorstellen dat het dan wel eens mis wil gaan... In een gewone huis-tuin-keuken omgeving zal je er denk ik minder last van hebben. De reden dat 2.0+EDR er minder last van heeft is dat de datasnelheid 3x hoger is dan 1.2. Er is dus meer tijd en ruimte voor foutcorrectie.

Ik vermoed dat je inderdaad gelijk hebt. Af en toe kan ik bijvoorbeeld ook niet met mijn mobiele telefoon communiceren (vanaf laptop), omdat op dat moment mijn wireless verbinding ook aanstond. Daarbij moet je ook erbij denken dat ik vrijwel naast de accesspoint zat (per toeval). Als ik het zo hoor kan ik misschien wel beter wachten op een bluetooth 2.0 versie van deze headset. De alternatieven zijn er vrijwel niet: de Pulsar 260 (waarmee ik dus problemen heb ondervonden), SE HBH-DS970 (geen verwisselbare oordopjes, overbodige LCD scherm dat niet werkt icm andere telefoon dan SE's), MSI FS310 (niet leverbaar in Nederland)... of heb jij nog een ander voorstel voor me? :9.

quote:
Er zit helaas geen USB-achtige aansluiting op maar een GN Netcom aansluiting. Deze vind je op alle Jabra headsets maar ook op allerlei andere merken die GN Netcom maakt. Ik heb zelf bijvoorbeeld een USB naar GN Netcom adapterkabeltje in de auto van mijn BT500, die werkt er ook op. :)

Is zo'n dergelijk kabeltje verkrijgbaar in de winkel? Ik vind het wel een erg groot gemis, aangezien ik niet zo'n zin heb om voor de zekerheid waarschijnlijk zo'n groot, vierkant AC adapter steeds moet meenemen. Even gegoogled gaf mij geen antwoorden, alleen dat het bij sommige andere headsets wel meegeleverd werd (zoals jouw BT500 dus).

quote:
Ik heb hem bij de knoopgaatjes van mijn overhemd gehangen en ondanks dat het microfoongaatje dan naar beneden gericht zit, kon de andere kant mij nog prima verstaan. Het microfoontje zat dan uiteindelijk iets van 10-12 cm van mijn mond en ik draaide tijdens het gesprek mijn hoofd naar verschillende kanten. Ik testte dit vanuit mijn kantoor, een relatief stille omgeving. Maar vergeleken met andere testen scoorde deze headset normaal. Als je hem onder je dikke winterjas hebt zitten werkt dit natuurlijk als demper. Maar aangezien hij druipwaterdicht is, kun je hem zo aan je jas monteren dat hij buiten hangt. :*)
Dat is mooi om te horen, verstaanbaarheid blijft toch het allerbelangrijkste van het telefoneren :). Hij presteert in elk geval niet onder de maat. Uit je verhaal, kan ik ook opmaken dat je nooit problemen hebt gehad met de pairverbinding? Dat je bijvoorbeeld plotseling niet verstaanbaar was op een bepaald moment? Daarmee doel ik op het feit dat hij wel gepaired was met je telefoon, je een gesprek opneemt, maar dan niet hoorbaar bent voor de tegenpartij (alsof het een verbindingsfout is tussen headset en telefoon zeg maar).

Batman = Róbin's sidekick
Reg. datum: 19 september 2004

quote:
InsjaHH schreef op maandag 13 november 2006 @ 00:08:
[...] MSI FS310 (niet leverbaar in Nederland)[...]
Over die MSI FS310: ik heb een Duitse webshop gevonden die ook in Nederland levert: Avitos

Inclusief verzenden komt het dan op ongeveer 61 euro. :)

Specs: ThorinStorm
Een 0 is slechts een 1 in de ontkenningsfase...

quote:
InsjaHH schreef op maandag 13 november 2006 @ 00:08:
[...] Als ik het zo hoor kan ik misschien wel beter wachten op een bluetooth 2.0 versie van deze headset. De alternatieven zijn er vrijwel niet: de Pulsar 260 (waarmee ik dus problemen heb ondervonden), SE HBH-DS970 (geen verwisselbare oordopjes, overbodige LCD scherm dat niet werkt icm andere telefoon dan SE's), MSI FS310 (niet leverbaar in Nederland)... of heb jij nog een ander voorstel voor me? :9.
Nokia BH-500 (aka HS-39W)?
quote:
Is zo'n dergelijk kabeltje verkrijgbaar in de winkel? Ik vind het wel een erg groot gemis, aangezien ik niet zo'n zin heb om voor de zekerheid waarschijnlijk zo'n groot, vierkant AC adapter steeds moet meenemen. Even gegoogled gaf mij geen antwoorden, alleen dat het bij sommige andere headsets wel meegeleverd werd (zoals jouw BT500 dus).
Ik heb even voor je gebeld en officieel zijn ze niet los verkrijgbaar. Maar ik heb wel een oplossing voor je; als je de importeur belt (Battrex in Delft 015-2616059, vraag naar Alex) en het vriendelijk vraagt, heb je grote kans dat ze je er één gratis of voor een paar euries versturen. Ze hebben altijd wel wat DOA's liggen van andere modellen waar ze wel standaard in zaten. Ik heb ze ook direct de tip gegeven om te kijken of het mogelijk is om ze er standaard bij de doen in een volgende shipment. Maar of dat ooit gebeurd zullen we moeten afwachten.
quote:
[...]Dat is mooi om te horen, verstaanbaarheid blijft toch het allerbelangrijkste van het telefoneren :). Hij presteert in elk geval niet onder de maat. Uit je verhaal, kan ik ook opmaken dat je nooit problemen hebt gehad met de pairverbinding? Dat je bijvoorbeeld plotseling niet verstaanbaar was op een bepaald moment? Daarmee doel ik op het feit dat hij wel gepaired was met je telefoon, je een gesprek opneemt, maar dan niet hoorbaar bent voor de tegenpartij (alsof het een verbindingsfout is tussen headset en telefoon zeg maar).
Nope, geen enkele last van gehad. Dat is meer iets van vroeger, ik kom het niet zo heel vaak meer tegen bij de A merken. Ik denk dat dat veroorzaakt werd door een slechte implementatie van de standarisering, het zou immers nooit mogen gebeuren. Maar de BT320s scoorde wat dat betreft super, in één keer goed gepaird en telkens zonder problemen geconnect.

quote:

Helaas is ook deze (volgens de Nokia website) bluetooth 1.2.

quote:
robertwebbe schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:51:
Ik heb even voor je gebeld en officieel zijn ze niet los verkrijgbaar. Maar ik heb wel een oplossing voor je; als je de importeur belt (Battrex in Delft 015-2616059, vraag naar Alex) en het vriendelijk vraagt, heb je grote kans dat ze je er één gratis of voor een paar euries versturen. Ze hebben altijd wel wat DOA's liggen van andere modellen waar ze wel standaard in zaten. Ik heb ze ook direct de tip gegeven om te kijken of het mogelijk is om ze er standaard bij de doen in een volgende shipment. Maar of dat ooit gebeurd zullen we moeten afwachten.

Heel heel veel dank voor het uitzoeken! _/-\o_. Ik ga vanmiddag meteen even een belletje doen, ik sta op 't punt om 2x Jabra BT320s aan te schaffen, ook meteen eentje voor mijn werkgever. Ik heb dus wel 2 USB kabeltjes nodig, hopen dat dat goed komt. Je geeft aan, vraag naar Alex. Werkt daar maar 1 Alex en volsta ik met voornaam of heb ik zijn achternaam ook nog nodig? :). Ik zal jouw naam ook wel laten vallen, waarschijnlijk weet hij dan wel precies waarover ik 't heb.

quote:
robertwebbe schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:51:
Nope, geen enkele last van gehad. Dat is meer iets van vroeger, ik kom het niet zo heel vaak meer tegen bij de A merken. Ik denk dat dat veroorzaakt werd door een slechte implementatie van de standarisering, het zou immers nooit mogen gebeuren. Maar de BT320s scoorde wat dat betreft super, in één keer goed gepaird en telkens zonder problemen geconnect.

Dan mogen ze bij Plantronics met dat model nog eens goed achter de oren krabben, want dat is me al te vaak gebeurd in de korte tijd dat ik 'm uitgebreid had gebruikt / getest. Verder heb je me toch mooi overgehaald, ben toch enthousiast geworden (zal ook wel aan je verkoopskills liggen ;)). Nu nog dat USB kabeltje en ik ben weer helemaal blij.

Mocht het vanmiddag niet lukken, kan ik misschien nog een poging wagen via jou? Je hebt natuurlijk meer en betere contacten met de importeur :9.

Kan iemand mij vertellen hoe ik precies zorg dat ik audio kan streamen van mijn d600 (als Source) met een Bluemoon = bluetooth module + achterliggende A2DP support (als Sink). Moet je ze eerst pairen via Bluetooth of hoeft dat niet.. authorization of niet? let me know

Projects: Lost Lagoon, Mystical Vision, Evenzio & Drazzic

quote:
Drazzic schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:09:
Kan iemand mij vertellen hoe ik precies zorg dat ik audio kan streamen van mijn d600 (als Source) met een Bluemoon = bluetooth module + achterliggende A2DP support (als Sink). Moet je ze eerst pairen via Bluetooth of hoeft dat niet.. authorization of niet? let me know
Het is een beetje een open deur... maar zit er geen handleiding bij de Bluemoon dan?

Normaal zet je je Bluemoon in pairingmode, dan ga je met je D600 zoeken naar nieuwe bluetooth apparaten, je selecteert dan je Bluemoon, meestal moet je een standaard PIN code intoetsen (0000 of 1234) en dan wordt die gepaired. Tijdens de pairing wordt er gekeken welke bluetooth profielen beide apparaten ondersteunen en corresponderen worden opgeslagen. In jouw geval zullen dan denk ik de HFP (handsfree), HSP (headset) en A2DP (hifi stereo) zijn.

Na de pairing wordt die meestal ook direct verbonden (ge-connect) zodat direct de muziek van de mediaspeler omgeleid wordt naar je headset. Als je op een ander moment de muziek wil omleiden naar je headset dan zit er in de mediaspeler onder de Opties een keuze voor Afspelen via Bluetooth.

quote:
InsjaHH schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:14:
[...] Helaas is ook deze (volgens de Nokia website) bluetooth 1.2.
De informatie is wat verschillend. Op de buitenkant van de verpakking staat 2.0, in de handleiding 1.2, op de website 1.2 en in de Bluetooth Qualification staat dat die getest is op 2.0. Gezien dat laatste heb ik toch het sterke vermoeden dat het 2.0 is. Ik heb de vraag inmiddels uitgezet bij Nokia en ik verwacht binnenkort antwoord.
quote:
[...] Je geeft aan, vraag naar Alex. Werkt daar maar 1 Alex en volsta ik met voornaam of heb ik zijn achternaam ook nog nodig? :).
Er werkt maar 1 Alex. Als je hem zegt dat je dan ook 2 BT320's gaat kopen, wil die je vast wel helpen.
quote:
[...] Verder heb je me toch mooi overgehaald, ben toch enthousiast geworden (zal ook wel aan je verkoopskills liggen ;)).
Ik ben geen verkoper, ik ben technisch productmanager ;)
quote:
[...] Mocht het vanmiddag niet lukken, kan ik misschien nog een poging wagen via jou? Je hebt natuurlijk meer en betere contacten met de importeur :9.
Natuurlijk.

quote:
robertwebbe schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 17:12:
[...]
De informatie is wat verschillend. Op de buitenkant van de verpakking staat 2.0, in de handleiding 1.2, op de website 1.2 en in de Bluetooth Qualification staat dat die getest is op 2.0. Gezien dat laatste heb ik toch het sterke vermoeden dat het 2.0 is. Ik heb de vraag inmiddels uitgezet bij Nokia en ik verwacht binnenkort antwoord.

Misschien ga ik toch nog even afwachten wat het antwoord van Nokia wordt over die headset.

quote:
robertwebbe schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 17:12:
Ik ben geen verkoper, ik ben technisch productmanager ;)
[...]

Excuus, het was niet de bedoeling om je functie verkeerd in te schatten :).

Overigens heb en blijf ik de afgelopen week twijfelen en twijfelen. Mijn eenvoudige eisen worden maar niet beantwoord in een product. Zo leek in eerste instantie die Pulsar 260 een goede optie, bluetooth 2.0, A2DP, AVRCP, mini-usb aansluiting, maar achteraf gezien weer geen 3.5mm aansluiting :/. Maar ze blijken dus toch te vaak geen connectie meer te hebben met de telefoon, ringtone van de telefoon gaat soms niet meer over en van dat soort problemen.

Vervolgens zie ik de BT320s, deze heeft helaas bluetooth 1.2 (waarvan ik toch mijn twijfels heb of dit wel voldoende is), maar wel 3.5mm, A2DP, AVRCP, maar weer geen mini-usb oplaad mogelijkheid. Ik heb deze hele topic weer doorgelezen en daarbij kwam ik op een uitspraak wat mij nog meer deed twijfelen:

quote:
robertwebbe schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:43:
[...]
Mijn absolute favoriet is de Sony Ericsson HBH-DS970. De allerbeste geluidskwaliteit (vooral de bass), draagt lekker (ik loop liever niet over straat met een neckband), zeer stabiele verbinding (BT2.0), makkelijk te bedienen, echt een topper! De beste combinatis is trouwens (tot nu toe) de Sony Ericsson K800i, in dat toestel (2.0+EDR) is A2DP ook perfect geimplementeerd. Ik denk dat alleen de W850i en de W950i dit voorlopig nog kan overtreffen.

Dit was en is nog steeds een keuze. Deze heeft vrijwel alles, maar weer geen removable 3.5mm aansluiting voor andere oordopjes. Verder ben je verplicht om de lanyard nek ding te gebruiken ipv op je kleding kunnen vastklippen zoals de anderen. [Edit: en ook deze heeft geen mini-usb aansluiting voor opladen...]. Aargh, ik word gek :9.

Op een rijtje mijn vrij simpele eisen:
- Bluetooth 2.0 + EDR + A2DP + AVRCP voor optimale geluidskwaliteit
- changable 3.5mm aansluiting voor oordopjes
- microfoon verwerkt in het apparaat
- mini-usb aansluiting en oplaad mogelijkheid en/of via AC adapter
- juist werking, geen problemen zoals bij de Pulsar 260
- normale, redelijke standby, spreek- en luistertijd (6+ uur bijv.)
- geen fancy witte dingetjes, maar gewoon nette uitstraling (liefst zwart ;))

Waarom dit allemaal? Ik heb sinds kort een MDA Vario II met dus bluetooth 2.0 + EDR mogelijkheid. Tevens nog mijn oude K750i met naar ik meen ook bluetooth 2.0. Het lijkt me zonde om dan een headset te nemen met een verouderde bluetooth specificatie en niet de voordelen van de nieuwe versie te gebruiken.

Op dit moment een sterke twijfel tussen de SE HBH-DS970 (eerste instantie keuze) en de Jabra BT320s. Vooral omdat je zelf hem toch als favoriet beschouwt op dit moment, begint deze mijn lichte voorkeur te krijgen, mede dankzij zijn bluetooth 2.0 en jouw enthousiasme. Of is je favoriet alweer verandert in de loop van de tijd :?. Ik mag toch aannemen dat je er veel verstand van hebt (gekregen) afgelopen tijd met al die testen voor je werk :>.

Het enige wat ik me nog afvraag is of je aan al die kabeltjes nog hebt gestoord? Ik zie namelijk de microfoon en knopje om gesprek mee op te nemen in de kabel van je oordopjes verwerkt. En je krijgt ook nog de kabel die je om je nek doet en laat hangen... help?! :o.

InsjaHH wijzigde dit bericht 14-11-2006 20:52 (4%)

quote:
robertwebbe schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 16:47:
[...]
Het is een beetje een open deur... maar zit er geen handleiding bij de Bluemoon dan?

Normaal zet je je Bluemoon in pairingmode, dan ga je met je D600 zoeken naar nieuwe bluetooth apparaten, je selecteert dan je Bluemoon, meestal moet je een standaard PIN code intoetsen (0000 of 1234) en dan wordt die gepaired. Tijdens de pairing wordt er gekeken welke bluetooth profielen beide apparaten ondersteunen en corresponderen worden opgeslagen. In jouw geval zullen dan denk ik de HFP (handsfree), HSP (headset) en A2DP (hifi stereo) zijn.

Na de pairing wordt die meestal ook direct verbonden (ge-connect) zodat direct de muziek van de mediaspeler omgeleid wordt naar je headset. Als je op een ander moment de muziek wil omleiden naar je headset dan zit er in de mediaspeler onder de Opties een keuze voor Afspelen via Bluetooth.

Ja zo doe ik het min of meer de services die hij herkent zijn Handsfree, Headset, Audio/Video. Volgens de D600. Connecten/pairen etc. gaat goed. Handsfree verbinding loopt gewoon zoals hij hoort. Echter heb ik een probleem als ik een stream wil op zetten. In het programma zou je eerst open stream moeten doen, daar selecteer je het gewenste device (dit geval dus de d600) en dan zou hij een stream moeten openen. Maar volgens dus log wordt deze stream gesloten dus er gaat iets mis, maar heb geen idee wat het kan kunnen zijn. Hij geeft verder geen error code of iets dergelijks mee. Heb jij misschien een idee?

Als ik ze geconnect heb en via music > play via > A/V headset vind hij hem goed, als ik dan die aan klik krijg ik dit:
Open request received
Codec: SBC, Length: 4
Content. Prot.: NONE, Length: 0
A2DP_OpenStreamRsp() returned Pending.
Stream Closed

hier wordt ie ook gelijk gesloten om 1 of andere mysterieuze reden.

Drazzic wijzigde dit bericht 15-11-2006 08:46 (9%)
Reden: extra test

quote:
Drazzic schreef op woensdag 15 november 2006 @ 08:40:
Ja zo doe ik het min of meer de services die hij herkent zijn Handsfree, Headset, Audio/Video. Volgens de D600. Connecten/pairen etc. gaat goed. Handsfree verbinding loopt gewoon zoals hij hoort. Echter heb ik een probleem als ik een stream wil op zetten. In het programma zou je eerst open stream moeten doen, daar selecteer je het gewenste device (dit geval dus de d600) en dan zou hij een stream moeten openen. Maar volgens dus log wordt deze stream gesloten dus er gaat iets mis, maar heb geen idee wat het kan kunnen zijn. Hij geeft verder geen error code of iets dergelijks mee. Heb jij misschien een idee?

Je zegt het eigenlijk zelf al een beetje. Er mist een profiel bluetooth stereo / hifi stereo (of hoe dat ook weer precies mag heten, 'k kan er even niet op komen). Dit profiel zorgt er dan voor dat je muziek stream via je oordopjes zal afspelen.

Aangezien dit profiel er niet tussen komt te staan en je hem dus ook niet kunt selecteren voor gebruik, werkt het afspelen van muziek over je oordopjes niet. Ondersteunt de D600 overigens A2DP?

quote:
InsjaHH schreef op woensdag 15 november 2006 @ 08:45:
[...]

Je zegt het eigenlijk zelf al een beetje. Er mist een profiel bluetooth stereo / hifi stereo (of hoe dat ook weer precies mag heten, 'k kan er even niet op komen). Dit profiel zorgt er dan voor dat je muziek stream via je oordopjes zal afspelen.

Aangezien dit profiel er niet tussen komt te staan en je hem dus ook niet kunt selecteren voor gebruik, werkt het afspelen van muziek over je oordopjes niet. Ondersteunt de D600 overigens A2DP?
Audio/Video (the remote AV headset enables to listen to the music) is dat profiel heb ook Audio remote control btw (the remote BT device supports remote control function to other devices) . Ja de d600 ondersteunt A2DP. Dus dat is het probleem niet.

quote:
InsjaHH schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:41:
Vervolgens zie ik de BT320s, deze heeft helaas bluetooth 1.2 (waarvan ik toch mijn twijfels heb of dit wel voldoende is)
Ik heb een 1.2 headset (nokia 501) en mijn handsfreesetje (HS-26W) is afaik 2.0 en het geluid van die laatste is stukken helderder dan van die eerste.

Is advocaat maar reageert hier op persoonlijke titel.

@robertwebbe

Ik heb zojuist twee BT320s aangeschaft in de hoop van een goede afloop. Echter zie ik maar steeds geen profiel staan voor bluetooth stereo bij het pairen met mijn MDA Vario II, terwijl ik 100% weet dat zowel de ondersteuning bij de telefoon als de headset aanwezig is (A2DP) protocol.

Alle buttons, play, pause, stop, forward, backward werken allen perfect, meteen zonder aarzeling. Dus het AVRCP gedeelte werkt perfect. Maar het geluid gaat nog altijd over de speaker van de telefoon. Heb jij nog enig idee hoe / waarom en of dit te fixen is? Ik neem aan dat je die functionaliteit ook had getest en het met jouw Qtek wel heeft gewerkt :?.

Edit: rechtermuis op de Jabra BT320s item in je Bluetooth instellingen geeft een grijze text "Inst. als draadloos stereo", waardoor deze dus niet is te selecteren. "Als handsfree instellen" kan weer wel geselecteerd worden, maar dat wisten we al dat dat wel werkte..

Edit2: de profielen die ik zie nadat hij gepaired is, is slechts het Handsfree profiel. Dus Headset en Hifi stereo profielen zie ik er niet tussen staan... which means geen muziek over je oordopjes?

InsjaHH wijzigde dit bericht 15-11-2006 20:53 (26%)

Batman = Róbin's sidekick
Reg. datum: 19 september 2004

Bij het navragen of de MSI FS310 in Nederland leverbaar was, kwam een winkel met het volgende alternatief: http://www.ovislink.nl/BT-120AR.htm
Lijkt me nogal een B-merk; ik weet niet of Robertwebbe hier ervaringen mee heeft gehad?

Specs: ThorinStorm
Een 0 is slechts een 1 in de ontkenningsfase...

Wiiiiiiii

Zijn er al PCMCIA Bluetooth 2.0 met ondersteuning voor A2DP + AVRCP beschikbaar in Nederland? Die dan in combinatie met de SE HBH DS970 (of wat het ook maar is)... dan is het nog eens handig muziek luisteren thuis en onderweg (in combo met je SE W850i :P).

Wii verlanglijstje: Bully: Scholarship Edition, Super Smash Brosh Brawl, RRR: TV Party, Samba de Amigo Wii, Simcity Creator, Lego Indiana Jones, Wii Music, Wii Sports Resort

Reg. datum: 21 oktober 2005

quote:
robertwebbe schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:40:
[...]
Plantronics Pulsar 590A is A2DP and AVRCP compatible (2.0)
Voor bovenstaande headset heb ik een nieuwe bluetooth dongle nodig (huidige is conceptronic BT10 v1.1). Welke bluetooth dongle werkt optimaal met de plantronics, wat raden jullie aan? Is daarbij EDR noodzakelijk?

quote:
Drazzic schreef op woensdag 15 november 2006 @ 08:40:
[...]
Open request received
Codec: SBC, Length: 4
Content. Prot.: NONE, Length: 0
A2DP_OpenStreamRsp() returned Pending.
Stream Closed
Waar zie jij dergelijke debugging informatie? Heb je een analyzer draaien?
quote:
Drazzic schreef op woensdag 15 november 2006 @ 08:48:
[...]
Audio/Video (the remote AV headset enables to listen to the music) is dat profiel heb ook Audio remote control btw (the remote BT device supports remote control function to other devices) . Ja de d600 ondersteunt A2DP. Dus dat is het probleem niet.
Hoe oud is je D600? De allereerste softwareversie had zover ik mij nog kan herinneren een bug in de A2DP implementatie. Een softwareupdate (=garantie) is dan de oplossing. Dat is het enige dat ik kan bedenken, bij mij werkt de D600 prima met A2DP in combinatie met allerlei headsets.

quote:
InsjaHH schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:41:
[...]
Misschien ga ik toch nog even afwachten wat het antwoord van Nokia wordt over die headset.
Antwoord van Nokia betreffende de BH-500:

--------------------------------------------------------------------------------
Van: ... @nokia.com
Verzonden: woensdag 15 november 2006 9:47
Aan: Robert Webbe
Onderwerp: RE: Vraag

Robert,

De product specificaties zeggen ook 1.2.

Bluetooth 1.2 with following profiles:
o Headset Profile (HSP) 1.0
o Handsfree Profile (HFP) 1.5
o Advanced Audio Distribution Profile (A2DP) 1.0
o Audio Video Remote Control Profile (AVRCP) 1.0

Als ik kijk in de BT specificaties dan is er behalve EDR (enhanced data rate met zijn verschillende modes) geen vershil tussen 1.2 en 2.0 (zie pag. 151 BT specs).

Ik vermoed dat voor de BT Qualification verwezen wordt tegen welke specs ze getest hebben, zonder dat het toestel ook alle toeters van die specs ondersteunt.

Gr, Benny

quote:
InsjaHH schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:19:
@robertwebbe

Ik heb zojuist twee BT320s aangeschaft in de hoop van een goede afloop. Echter zie ik maar steeds geen profiel staan voor bluetooth stereo bij het pairen met mijn MDA Vario II, terwijl ik 100% weet dat zowel de ondersteuning bij de telefoon als de headset aanwezig is (A2DP) protocol.

Alle buttons, play, pause, stop, forward, backward werken allen perfect, meteen zonder aarzeling. Dus het AVRCP gedeelte werkt perfect. Maar het geluid gaat nog altijd over de speaker van de telefoon. Heb jij nog enig idee hoe / waarom en of dit te fixen is? Ik neem aan dat je die functionaliteit ook had getest en het met jouw Qtek wel heeft gewerkt :?.

Edit: rechtermuis op de Jabra BT320s item in je Bluetooth instellingen geeft een grijze text "Inst. als draadloos stereo", waardoor deze dus niet is te selecteren. "Als handsfree instellen" kan weer wel geselecteerd worden, maar dat wisten we al dat dat wel werkte..

Edit2: de profielen die ik zie nadat hij gepaired is, is slechts het Handsfree profiel. Dus Headset en Hifi stereo profielen zie ik er niet tussen staan... which means geen muziek over je oordopjes?
In theorie zou het gewoon prima moeten werken... Ik ga er vanuit dat je de standaard truukjes als rebooten al doorlopen bent? Ik zet het even uit bij Jabra, zodra ik antwoord heb laat ik het je weten. Ik heb mijn eigen MDA Vario 2 in Utrecht liggen bij een partner van ons, als ik daar kom (misschien vanmiddag nog even) dan zal ik eens testen of het bij wel lukt i.c.m. de BT320s.

quote:
Thorin schreef op woensdag 15 november 2006 @ 23:55:
Bij het navragen of de MSI FS310 in Nederland leverbaar was, kwam een winkel met het volgende alternatief: http://www.ovislink.nl/BT-120AR.htm
Lijkt me nogal een B-merk; ik weet niet of Robertwebbe hier ervaringen mee heeft gehad?
Deze heb ik zelf niet getest. Ik verwacht dat hij prima zal werken maar toch zou ik mijn collega's niet adviseren om hem op te nemen in het assortiment. De redenen hiervoor is dat de prijzen van de A merken inmiddels al flink gedaald zijn waardoor het prijsverschil wat je verwacht met een B merk te klein wordt. De massa wil echt liever een A merk voor dit soort producten. En het past niet in het assortiment. De vraag naar A2DP producten is nog zo klein dat er nu nog niet verstandig is om een breed en diep assortiment te maken. Op dit moment zul je vooral één low- en één high-range product zien en als je mazzel hebt een mid-end. Maar naarmate de markt zich ontwikkelt en de fabrikanten meer producten maken, zal het assortiement toenemen,

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws