Er is weer een nieuwe A2DP headset op de markt, dit keer een goedkopere variant. Hierbij de mail die ontving ter aankondiging:
Hierbij ontvangt u enige informatie m.b.t. de nieuwe Jabra Stereo Bluetooth Headset BT-320s welke wij met ingang van heden uit voorraad kunnen leveren.
De Jabra BT 320s werkt met nagenoeg iedere handset met het bluetooth stereo A2DP profiel,waarvan wij u bijgaand een
lijst toevoegen.
Natuurlijk kunt u hem ook weer pairen met een van de Jabra Bluetooth Stereo Music Adapters waarmee u binnen 10 mtr. draadloos naar keuze naar het geluid van uw Ipod, uw PC/Laptop of uw standaard MP3 speler of zelfs uw TV luisteren kan.
Als uw hardware ook nog eens over het besturingsprofiel AVRCP beschikt kunt u ook de bediening van het apparaat binnen dezelfde afstand op de headset regelen en tot slot kunt u er natuurlijk ook nog eens gewoon mee bellen en/of gebeld worden.
De Jabra BT 320 S is druipwaterdicht en dus ideaal voor mobiele mensen die ook onderweg bereikbaar willen blijven en thuis draadloos willen genieten van hun favoriete muziek ....
Hij heeft een adviesprijs van
¤ 79,95 (incl. BTW).
Meer informatie is te vinden op
http://www.jabra.com/Jabr...c/JabraBT320s/JabraBT320s.
De Nederlands importeur heeft mij ook een sample gestuurd en deze heb ik getest.
De BT320s is eigenlijk een losse clip waarop je iedere 3,5 mm stereo headset kunt aansluiten. Standaard wordt er een headsetje meegeleverd maar als het dan toch kan, gebruik ik liever mijn eigen favoriete headset (met die Sony oordopjes).
Pairen en connecten ging mij moeiteloos af. Ik heb hem getest op een Samsung E900, Qtek 9500 en Windows XP (met Jabra A320s + Widcomm stack).
De bediening gaat ook goed, al heb ik zelf het vermoeden dat de volumeregeling niet via AVRCP gaat maar via de ingebouwde audio"versterker". De Start/Pauze, Volgende en Vorige knopjes zitten aan de zijkant van de clip. Door de vormgeving is de bediening niet helemaal intuitief perfect maar na een paar uurtjes wennen kun je hem blindelings bedienen.
De geluidskwaliteit blijft een moeilijk punt om te testen. Alleen sommige C merken uit het verre oosten klinken duidelijk bagger, de rest klinkt goed, De headsets van de A merken vind ik persoonlijk net iets beter klinken maar dat komt omdat er vaak duurdere headsets bij geleverd worden. Bij deze Jabra zit een low-cost headsetje en toch klinkt het nog goed. Sluit je je eigen hoge kwaliteits headset er op aan, dan zul je direct verbetering merken. Je zou natuurlijk het uitganssignaal kunnen gaan meten en beoordelen maar ik vermoed dat er over het algemeen niet echt grote verschillen te vinden zijn.
Daarintegen is bij een 2.0+EDR versie wel de verbinding aanzienlijk stabieler ten opzichte van een 1.2 verbinding (geen plopjes bijvoorbeeld). De A320s is een 1.2 versie. Maar ja, wat wil je ook, hij kost maar 8 tientjes (leuke Sinterklaas tip!). De 2.0+EDR liggen meestal ruim over de 100 euries.
Mijn conlusie: wil je niet te veel geld uitgeven aan een A2DP headset, dan is dit een goede keuze.