Gathering of Tweakers

Quicksearch
Nee dat begrijp ik maar bijv. iets anders ik heb bijv. een koptelefoon die ook A2DP compatible is en een K800, dan moet je toch ergens aangeven dat je muziek wilt gaan streamen naar die koptelefoon het is toch niet zo dat als ik langs loop dat ie gelijk muziek gaat afspelen, hij moet toch wel weten dat je dat wilt doen?

Met m.a.w. hoe krijg je het voor elkaar dat je muziek op je bijv. telefoon gestreamt wordt?

Bij die quadband wordt dat gewoon geselecteert als je gaat bellen, maar bij dit dan?
Als ik gewoon muziek aan zet gaat ie toch niet gelijk automatisch streamen naar niks?

Of is het zo als je hem hebt gepaird met een bijv. een koptelefoon en je gaat muziek afspelen dat ie dan automatisch gaat streamen naar die koptelefoon?

Drazzic wijzigde dit bericht 26-10-2006 10:38 (28%)

Projects: Lost Lagoon, Mystical Vision, Evenzio & Drazzic

Acties: [view][quote]

Door: Ginz Moderator Telecommunicatie
Trek 6500 powered

quote:
Drazzic schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 10:37:

Met m.a.w. hoe krijg je het voor elkaar dat je muziek op je bijv. telefoon gestreamt wordt?

Jouw headset heeft naast het A2DP profiel ook nog een Headset en Handsfree profiel, die biede een andere functie hebben dan het A2DP profiel. Dus er moet wel ergens een keuze gemaakt worden welk profiel te gebruiken

quote:
Bij die quadband wordt dat gewoon geselecteert als je gaat bellen, maar bij dit dan?
Stel dat jouw netwerk (stel KPN) de mogelijkheid bied om via 2 verschillende frequenties te bellen, dan is het goed mogelijk dat je daarvoor ook een keuze had kunnen maken
quote:
Als ik gewoon muziek aan zet gaat ie toch niet gelijk automatisch streamen naar niks?

Nee, want je kan naast het streamen via A2DP er ook voor kiezen om het gewoon via de speakers of de wired headset te beluisteren. Hoe je dat precies bij elke telefoon aangeef is mij niet bekend, omdat ik vreemd genoeg nog geen A2DP headset en telefoon heb. :|

quote:
Of is het zo als je hem hebt gepaird met een bijv. een koptelefoon en je gaat muziek afspelen dat ie dan automatisch gaat streamen naar die koptelefoon?
Hopelijk kan een iemand met ervaring hier antwoord op geven.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
-

Nu weet ik eigelijk nog niks :) iemand?
Heeft iemand trouwens het specification document van AVDTP?

Deze kan dan toch ook wel aan je hifi via tulp stekkers gekoppeld worden
http://www.s60.at/hardware/hwpics/audiogateway.jpg

als ik het duits goed begrijp ;) http://www.s60.at/hardware/audiogateway.htm

#teambvd channel op IRC server SorceryNet

Weet ik niet mijn duits is ook niet zo goed hoe ik het lees kan het niet. Ze zeggen volgens mij dat iedereen zich wel kan voorstellen dat je je muziek aansluit via normale audio(tulp) kabels op een versterker o.i.d. Maar dat het nu via bluetooth gaat.. maarja ik kan ook geen duits dus ja :)

Even een beetje een crosspost van het TyTN topic, maar ik vermoed dat hij hier beter staat (heb deze thread niet eerder gezien).

Ik kom net van de MediaMarkt vandaan en heb daar uitgebreid een bluetooth headset Plantronics Pulsar 260 mogen uitproberen. Werkt eigenlijk perfect, goed bereik en in eerste instantie wat pairproblemen, maar dat lag aan een instelling op de Vario II zelf.

Ik vraag me wel af of iemand hier toevallig verdere ervaringen mee heeft. Dit is precies wat ik zoek (eigenlijk zat ik te kijken naar de eerder genoemde Sony Ericsson HBH-DS970), deze kan ik zelfs switchen met mijn eigen oordopjes (let wel, voor headset toepassingen moet je dus wel een microfoontje eraan hebben hangen).

Muziek getest met Windows Media en de knopjes werkten allemaal gewoon netjes. Ook deze is Bluetooth 2.0 met AD2P en AVRCP (2.0). Het enige punt: ik kan nergens ervaringen van andere gebruikers vinden.

Onderstaande link het het enige zowat dat ik kon vinden. Zou hij echt zo nieuw op de markt zijn?
http://www.plantronics.co...l?id=pr_20060726_1211_dut

Heeft iemand misschien ervaringen met de SE HBH-DS970? Ik heb ze hier voorbij zien gaan, maar ik vroeg mij af of diegene ook daadwerkelijk zien *wie* er belt en niet alleen het nummer op het LCDtje zien. Of is dat enkel weggelegd voor bijzondere SE telefoons?

Trek 6500 powered

quote:
Majapro schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:55:
Deze kan dan toch ook wel aan je hifi via tulp stekkers gekoppeld worden
[afbeelding]

als ik het duits goed begrijp ;) http://www.s60.at/hardware/audiogateway.htm
Ja. En voor zover bekend kan je dit ding gebruiken voor audio streaming vanaf je stereo (naar een A2DP headset) en vanaf je telefoon naar je stereotoren..

-
-

Wiiiiiiii

Een stukje terug vroeg ik me af of er ook auto-radio's waren met A2DP... Nu heb ik deze gevonden:

http://www.sony.nl/view/S...mp;category=ICA+CD+Tuners

Deze kan de streaming audio via bluetooth aan, via A2DP... Ik weet nog niet of hij ook je Walkman Player kan bedienen met de knopjes op de radio (zou wel toch...?).. en of hij bijv. ook als handsfree set kan dienen, maar zoiets is toch eigenlijk best wel leuk? :)

Loop je naar de auto toe met je HBH700 setje.. stapt in de auto, radio aan, headset uit, en zo lekker verder rijden met je muziek over de auto stereo. Pff...

Wii verlanglijstje: Bully: Scholarship Edition, Super Smash Brosh Brawl, RRR: TV Party, Samba de Amigo Wii, Simcity Creator, Lego Indiana Jones, Wii Music, Wii Sports Resort

quote:
InsjaHH schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 08:38:
-knip-
Heeft iemand misschien ervaringen met de SE HBH-DS970? Ik heb ze hier voorbij zien gaan, maar ik vroeg mij af of diegene ook daadwerkelijk zien *wie* er belt en niet alleen het nummer op het LCDtje zien. Of is dat enkel weggelegd voor bijzondere SE telefoons?
Ik gebruik 'm met de W850i en daarbij komt de naam in beeld. Ik neem aan dat dat voor alle telefoons geldt.

Specs || Blog || PS3 Games: Burnout Paradise/RSV2/NFS Pro Street/GTA IV/MotorStorm/Uncharted/Ratchet&Clank

Mijn MDA vario geeft alleen het telefoonnummer. Is gok ik afhankelijk van het bluetooth telefoonboek profiel.

Overigens connect mijn headset volledig automatisch via A2DP en wanneer windows media player aanstaat, speelt ie het netjes allemaal af.

Voordeel ten opzichte van wired headset: de muziek speelt gewoon door wanneer je je toestel op standby zet, waar windows media player gewoon stopt als je wired afspeelt. Hij zal hem wel minder standby zetten dan wired, maar ik vind het enorm handig.

Hij schakelt ook gewoon netjes over naar headset profiel en terug, wanneer nodig.

three2five wijzigde dit bericht 28-10-2006 02:28 (68%)

quote:
three2five schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 02:26:
Mijn MDA vario geeft alleen het telefoonnummer. Is gok ik afhankelijk van het bluetooth telefoonboek profiel.

Overigens connect mijn headset volledig automatisch via A2DP en wanneer windows media player aanstaat, speelt ie het netjes allemaal af.

Voordeel ten opzichte van wired headset: de muziek speelt gewoon door wanneer je je toestel op standby zet, waar windows media player gewoon stopt als je wired afspeelt. Hij zal hem wel minder standby zetten dan wired, maar ik vind het enorm handig.

Hij schakelt ook gewoon netjes over naar headset profiel en terug, wanneer nodig.

Goed, dank voor je reactie, ik vermoed dat hij hetzelfde zal doen met de MDA Vario II. Dan zie ik verder het nut er niet van in als ik niet de naam van de beller kan zien: ik kan toch niet tientallen nummers gaan onthouden joh :).

Dan ga ik binnenkort wel zo'n Pulsar 260 halen, kan ik eventueel nog switchen van oordopjes / headset ook. Mja oke, geen LCD schermpje, maar dat is dan ook weer niet zo super erg in dit geval.

Vraag in het algemeen: als je telefoon (bijv. mijn "oude" K750i) geen A2DP ondersteund en je die HBH-DS970 of Pulsar 260 aansluit, selecteert hij dan gewoon "mono" headset / handsfree en kan je 'm alsnog gewoon gebruiken? Mag ik dat zo logischerwijs aannemen? Zodat je er dus wel simpelweg mee kunt bellen..

De DS970 kiest welk profiel van hem gevraagd word. Wanneer je met een normaal bluetooth toestel (Siemens s55 bijvoorbeeld) connect met DS970, kan je er gewoon mee bellen.

quote:
ChrisM schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:49:
Een stukje terug vroeg ik me af of er ook auto-radio's waren met A2DP... Nu heb ik deze gevonden:

http://www.sony.nl/view/S...mp;category=ICA+CD+Tuners

Deze kan de streaming audio via bluetooth aan, via A2DP... Ik weet nog niet of hij ook je Walkman Player kan bedienen met de knopjes op de radio (zou wel toch...?).. en of hij bijv. ook als handsfree set kan dienen, maar zoiets is toch eigenlijk best wel leuk? :)

Loop je naar de auto toe met je HBH700 setje.. stapt in de auto, radio aan, headset uit, en zo lekker verder rijden met je muziek over de auto stereo. Pff...

http://www.pioneerelectro...76_4313_291832622,00.html

Deze heeft ook A2DP support

Nikon D70 - AF-S 18-70mm

Ook maar eens een plantronics pulsar 590A gehaald...

Headphone aan de praat gekregen op m'n laptop... want m'n smartphone is nog niet binnen... (wou d headphone wel op beide gebruiken...

Nou ben ik nogal van de bluetooth en niet van de kabels; heb daarom ook een bluetoothmuis...

Apart werken ze prima maar als ik ze tegelijk gebruik werken ze beide brak... haperend geluid (echt slecht) en een haperende muis...

is de bandbreedte van bluetooth dan op... zou toch zeggen dat de 2.0+EDR die op m'n Asus A8 zit afdoende zou moeten zijn of gebruikt A2DP zoveel bandbreedte dat je dan ernaast geen bluetoothapparaat mee fatsoenlijk kan gebruiken?

Nikon D70

Net contact gehad met Logitech i.v.m. de HS200 en HS210.

Volgens oude berichten zouden deze in de lente van 2006 in de verkoop gaan. Tot op heden is er nog geen HS200 of 210 te bestellen (zag er wel een aantal op een duitse site, weet niet of dit pre order is aangezien me duits nogal slecht is).

Een medewerker van Logitech wist me te melden dat deze headsets halverwege december pas worden uitgebracht. Dus nog even gedult.

Trouwens ligt het aan mij of is er weinig keuze bij bluetooth stereo? Plantronics, Motorola en Jabra zijn de enige die ik in de winkel heb zien liggen.

Batman = Róbin's sidekick
Reg. datum: 19 september 2004

Nog niemand ervaringen (gevonden) over die MSI FS110? Leek mij wel ideaal om dan de Sony HPM-70 van een vriend van me mee te gebruiken dan. De MSI-site geeft echter wel aan dat't een bluetooth 1.2 is. Maar deze: FS310 is misschien een nieuwe versie?
-edit: hmz, de Quick Guide (hier te vinden) doet me wel denken dat het een nieuwe, bt 2.0 versie is.
Ik zal eens MSI mailen over de beschikbaarheid hiervan, als ik een adres kan vinden.

Thorin wijzigde dit bericht 07-11-2006 00:40 (17%)

Specs: ThorinStorm
Een 0 is slechts een 1 in de ontkenningsfase...

Er is weer een nieuwe A2DP headset op de markt, dit keer een goedkopere variant. Hierbij de mail die ontving ter aankondiging:

Hierbij ontvangt u enige informatie m.b.t. de nieuwe Jabra Stereo Bluetooth Headset BT-320s welke wij met ingang van heden uit voorraad kunnen leveren.

De Jabra BT 320s werkt met nagenoeg iedere handset met het bluetooth stereo A2DP profiel,waarvan wij u bijgaand een lijst toevoegen.

Natuurlijk kunt u hem ook weer pairen met een van de Jabra Bluetooth Stereo Music Adapters waarmee u binnen 10 mtr. draadloos naar keuze naar het geluid van uw Ipod, uw PC/Laptop of uw standaard MP3 speler of zelfs uw TV luisteren kan.

Als uw hardware ook nog eens over het besturingsprofiel AVRCP beschikt kunt u ook de bediening van het apparaat binnen dezelfde afstand op de headset regelen en tot slot kunt u er natuurlijk ook nog eens gewoon mee bellen en/of gebeld worden.

De Jabra BT 320 S is druipwaterdicht en dus ideaal voor mobiele mensen die ook onderweg bereikbaar willen blijven en thuis draadloos willen genieten van hun favoriete muziek ....
Hij heeft een adviesprijs van ¤ 79,95 (incl. BTW).

Meer informatie is te vinden op http://www.jabra.com/Jabr...c/JabraBT320s/JabraBT320s.

http://www.journaldugeek.com/images/2006_08/jabra_bt320s.jpg

De Nederlands importeur heeft mij ook een sample gestuurd en deze heb ik getest.
De BT320s is eigenlijk een losse clip waarop je iedere 3,5 mm stereo headset kunt aansluiten. Standaard wordt er een headsetje meegeleverd maar als het dan toch kan, gebruik ik liever mijn eigen favoriete headset (met die Sony oordopjes).

Pairen en connecten ging mij moeiteloos af. Ik heb hem getest op een Samsung E900, Qtek 9500 en Windows XP (met Jabra A320s + Widcomm stack).

De bediening gaat ook goed, al heb ik zelf het vermoeden dat de volumeregeling niet via AVRCP gaat maar via de ingebouwde audio"versterker". De Start/Pauze, Volgende en Vorige knopjes zitten aan de zijkant van de clip. Door de vormgeving is de bediening niet helemaal intuitief perfect maar na een paar uurtjes wennen kun je hem blindelings bedienen.

De geluidskwaliteit blijft een moeilijk punt om te testen. Alleen sommige C merken uit het verre oosten klinken duidelijk bagger, de rest klinkt goed, De headsets van de A merken vind ik persoonlijk net iets beter klinken maar dat komt omdat er vaak duurdere headsets bij geleverd worden. Bij deze Jabra zit een low-cost headsetje en toch klinkt het nog goed. Sluit je je eigen hoge kwaliteits headset er op aan, dan zul je direct verbetering merken. Je zou natuurlijk het uitganssignaal kunnen gaan meten en beoordelen maar ik vermoed dat er over het algemeen niet echt grote verschillen te vinden zijn.

Daarintegen is bij een 2.0+EDR versie wel de verbinding aanzienlijk stabieler ten opzichte van een 1.2 verbinding (geen plopjes bijvoorbeeld). De A320s is een 1.2 versie. Maar ja, wat wil je ook, hij kost maar 8 tientjes (leuke Sinterklaas tip!). De 2.0+EDR liggen meestal ruim over de 100 euries.

Mijn conlusie: wil je niet te veel geld uitgeven aan een A2DP headset, dan is dit een goede keuze.

Wil je voor mij komen werken? http://nl.youtube.com/watch?v=0Ijzuu1Qopo

quote:
Erik070 schreef op maandag 06 november 2006 @ 14:30:
Trouwens ligt het aan mij of is er weinig keuze bij bluetooth stereo?
Plantronics, Motorola en Jabra zijn de enige die ik in de winkel heb zien liggen.
Inmiddels zijn ook de Nokia's in Nederland verkrijgbaar:
Nokia HS-12W is A2DP and AVRCP compatible (2.0)
Nokia HS-34W (aka BH-601) is A2DP and AVRCP compatible (1.2)
Nokia HS-39W (aka BH-500) is A2DP and AVRCP compatible (2.0)
Nokia HS-71W (aka BH-501) is A2DP and AVRCP compatible (1.2)

Ook de Sony Ericsson (my personal favorite):
Sony Ericsson HBH-DS970 is A2DP and AVRCP compatible (2.0)

En ik heb ook de i.Tech headsets zien liggen:
i.Tech BlueBAND is A2DP compatible (1.2)
i.Tech Clip IIIs Headset is A2DP compatible (1.2)

quote:
robertwebbe schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:22:
[...]
Inmiddels zijn ook de Nokia's in Nederland verkrijgbaar:
Nokia HS-12W is A2DP and AVRCP compatible (2.0)
Nokia HS-34W (aka BH-601) is A2DP and AVRCP compatible (1.2)
Nokia HS-39W (aka BH-500) is A2DP and AVRCP compatible (2.0)
Nokia HS-71W (aka BH-501) is A2DP and AVRCP compatible (1.2)
Inmiddels ? Die BH-501 heb ik toch al een paar maanden :)
quote:
i.Tech BlueBAND is A2DP compatible (1.2)

Zoals ik 't kan zien, is die indentiek aan de BH-501.

Maar er zijn dus nog steeds geen 2.0 koptelefoons, alleen oordopjes :(

Is advocaat maar reageert hier op persoonlijke titel.

quote:
StevenK schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:25:[...]
Maar er zijn dus nog steeds geen 2.0 koptelefoons, alleen oordopjes :(
Plantronics Pulsar 590A is A2DP and AVRCP compatible (2.0)
http://image.compusa.com/prodimages/28/2c5e80cd-65c0-4b22-8727-8e78e0ecd02d.gif

quote:
robertwebbe schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:40:
[...]
Plantronics Pulsar 590A is A2DP and AVRCP compatible (2.0)
Hm.. Dan hou ik 't nog maar ff bij deze Nokia :)

Is advocaat maar reageert hier op persoonlijke titel.

quote:

Hmm.. laat ik dit nou een weekje te laat gelezen te hebben, dan had ik misschien nog voor deze gekozen ipv de Plantronics Pulsar 260. Ik *dacht* dat deze een 3.5mm ingang had, maar daar kwam ik van een koude kermis thuis: het is een 2.5mm headset dat erop aangesloten moet worden.

Ik zie dat die Jabra dan wel weer Bluetooth 1.2 is, maar de mogelijkheid heeft om je eigen oordopjes aan te sluiten zonder de de microfoon functionaliteit te missen. Dat weegt in mijn ogen toch iets meer dan dat Bluetooth 2.0 :(.

Maar goed, geen klagen over de Plantronics, de oordopjes klinken heerlijk (doen niet onder aan de Sharp MD-33, Sennheiser CX300) en met Bluetooth 2.0 en ook nog eens voor 8 tientjes.

Trek 6500 powered

De nieuwste firmware update van de Nokia 6131 zorgt er ook voor dat dit toestel eindelijk A2DP ondersteuning krijgt. (zoals ze ver voor de lancering al belooft hadden)

Het lijkt erop dat Nokia langzaam aan al hun nieuwste toestellen via een firmware update gaan voorzien van A2DP ondersteuning. Lijkt mij in ieder geval een goed plan

-
-

quote:
robertwebbe schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:14:
Daarintegen is bij een 2.0+EDR versie wel de verbinding aanzienlijk stabieler ten opzichte van een 1.2 verbinding (geen plopjes bijvoorbeeld). De A320s is een 1.2 versie. Maar ja, wat wil je ook, hij kost maar 8 tientjes (leuke Sinterklaas tip!). De 2.0+EDR liggen meestal ruim over de 100 euries.

Mijn conlusie: wil je niet te veel geld uitgeven aan een A2DP headset, dan is dit een goede keuze.

Wat bedoel je precies met plopjes? Dat het geluid tijdens het gesprek hapert en niet vloeiend is?

Ik had zelf nog een vraag, ik weet niet of je dat getest hebt met je Qtek 9500. Zelf heb ik een MDA Vario II, dus dat zal wel vergelijkbaar moeten zijn. Als je gebeld wordt met deze headset gepaired aan je telefoon en tevens luisterend naar muziek bijv. (dus alle profielen, zowel handsfree en bluetooth stereo, aan), hoor je dan wel je telefoon afgaan met je ingesteld beltoon en trilsignaal?

Of hoor je deze niet en probeert hij 'm via je oordopjes te sturen (wat vaak niet doorkomt) en trilt je telefoon alleen maar?

Batman = Róbin's sidekick
Reg. datum: 19 september 2004

Een update over die MSI fs310:
Ik heb een mailtje terug gekregen van MSI; het lijkt er niet op dat het binnenkort zal worden verkocht in Nederland:

quote:
Hallo Robin,

Op dit moment zijn er nog geen plannen om dit apparaat te gaan verkopen in NL en omstreken. Ik zou je dus niet kunnen vertellen of we dit apparaat nog gaan verkopen.

Support Team

Mystar Computer B.V.
[...]
Heel jammer... zou precies zijn wat ik wil!

Specs: ThorinStorm
Een 0 is slechts een 1 in de ontkenningsfase...

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws