Je studiefinanciering is inderdaad zoals hierboven genoemd een uitkering ten gunste van studie, en moet dus opgegeven worden onder ontvangen vergoedingen voor studiekosten.
Verder is het niet toegestaan om middelen (huisvesting, inrichting studieruimte) als studiekosten te rekenen.
Zelf ben ik een "uitwonende student", en heb dus geconcludeerd dat het ongunstig is om zelf je centjes te verdienen, een thuiswonende student ontvangt minder vergoeding (stufi) en kan daardoor wel een aanzienlijk bedrag aftrekken van zijn belastbaar inkomen, beetje krom imo.
Een vrouwtje op het belastingkantoor meldde mij "dat ik toch meer stufi ontvang dan een thuiswonende". Dat is naar mijn inzicht niet om belastingnadeel te compenseren, maar de hogere kosten (huisvesting, voer en inrichting studieruimte).
Verder ontopic:
Uw aftrekpost ziektekosten voor specifieke uitgaven kan verhoogd worden met 65% als uw drempelinkomen niet hoger is dan 30.357. Uw drempelinkomen is het totaal van uw inkomsten en aftrekposten in box 1, 2 en 3, maar zonder uw persoonsgebonden aftrek. (uit het programma)
U mag voor uw huisapotheek (zoals aspirine, laxeermiddelen, pleisters en verband) een vast bedrag van 23 per persoon per jaar meetellen. (uit het programma)
Dit is ongeacht de uitgaven, ook als deze minder dan ¤23 zijn (onder voorbehoud, uit m'n hoofd)
ColdSTone wijzigde dit bericht 08-02-2006 20:05 (4%)