Google Wave Rules !! system specs - system specs back up
Reg. datum: 29 november 2000
Reg. datum: 29 november 2000
Nog handiger is het om een shortcut in te stellen. Configuration => Options => Misc. Kies een shortcut (ik heb Ctrl+Shift+P) en als command cm_CopyFullNamesToClip. Werkt perfect!quote:Mar schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 10:43:
[...]
Aah thnx, ik zie het, je moet met links klikken en dan 2 seconden wachten. Dan kun je de string van het huige path kopieren. (ik had al vanalles geprobeerd met dubbelklik en rechtklik etc
Ik heb enkele jaren geleden ook maar een Total Commander geinstalleerd...
heerlijke navigatie gewoon, lekker makkelijk alles wijzigen, ideaaal voor de developping van mijn PHP-sites etc...
Ik zal hem maar eens gaan updaten straks
Ik heb nu Total Commander 6.53
heerlijke navigatie gewoon, lekker makkelijk alles wijzigen, ideaaal voor de developping van mijn PHP-sites etc...
Ik zal hem maar eens gaan updaten straks
Ik heb nu Total Commander 6.53
Waa? Meukee \o/
Reg. datum: 11 juli 2001
Reg. datum: 11 juli 2001
Ik gebruik ook niet anders, sinds w3.1 of zo. Ik moest en zou een goede vervanging vinden voor NC
. Ik vind vooral ook die ftp functies heel handig. Op ongeveer elke pc waar ik meer dan een half uur moet werken, laat ik wel een versie achter
. Maar de meeste mensen die ik ken gebruiken het niet, het heeft blijkbaar nogal een grote leercurve of zo, geen idee. Maar als je het eenmaal gebruikt, wil je echt niet meer terug naar de onhandigheid van verkenner (verkenner roept gewoon frustratie op
)
Ik zet wel altijd als optie de muisinstellingen van windows. Dat vind ik toch handiger om te werken.
Ik zet wel altijd als optie de muisinstellingen van windows. Dat vind ik toch handiger om te werken.
Ik zal vanavond thuis even mijn lijstje met geïnstalleerde plugins posten, zitten aantal aardige tussen.
Ben sinds versie 3 (2 was in TurboPascal geschreven en werkte alleen in 16bit) helemaal aan Windows/TotalCommander en gebruik eigenlijk nooit de Explorer van Windows. Sinds ik een MDA Vario heb staat daar de TC pocketversion op en zorgt ook daar dat ik makkelijk bij bestanden/register kan komen
Ben sinds versie 3 (2 was in TurboPascal geschreven en werkte alleen in 16bit) helemaal aan Windows/TotalCommander en gebruik eigenlijk nooit de Explorer van Windows. Sinds ik een MDA Vario heb staat daar de TC pocketversion op en zorgt ook daar dat ik makkelijk bij bestanden/register kan komen
wheeler wijzigde dit bericht 02-02-2006 10:11 (9%)
Ja die heb ik ook standaard op m'n PPC te staan, hoewel ik dat wel wat minder vind werken dan de Windows versie...quote:wheeler schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 10:08:
Ik zal vanavond thuis even mijn lijstje met geïnstalleerde plugins posten, zitten aantal aardige tussen.
Waarom ik TC (als 1 van mijn 2 betaalde tools) zoveel gebruik?
Omdat het doet wat Windows niet kan, "overschrijf alleen oudere bestanden" directories vergelijken" via plugins .db(f) bestanden direct inkijken, film bekijken zonder dat ze meteen in mijn history komen, direct veel gebruikte directorys openen (zoals c:\program files\apache group\apache\htdocs) eventueel met doeldirectory direct in het andere scherm, direct commandline in de huidige directory, meer overzicht, minder scrollen, bestanden en directorys beter te sorteren, FTPén (hoewel ik dat ook veel doe uit EditPLus mijn default text (html/php) editor) Ik gebruikte vroeger ook veel NC en sinds 1999 toen ik weer proffesioneel ging ICTén is het standaard gereedschap. Bij mijn laatste sollicitatie zelfs al gemeld dat ik dat ging installeren en zelf (2) licentie heb. STaat bij mij gewoon altijd open.
Verkenner gebruik ik alleen zelden omdat die langzaam start, en ik blijf aan de lnkerkant scrollen met alle drivemappings die ik heb.
Tekortkomingen:
zoekresultaten niet te sorteren op grootte of datum
Maar 26 driveletters
direct aan te kiezen
Goed topic, die brand-plugin ga ik er thuis meteen op zetten.
Omdat het doet wat Windows niet kan, "overschrijf alleen oudere bestanden" directories vergelijken" via plugins .db(f) bestanden direct inkijken, film bekijken zonder dat ze meteen in mijn history komen, direct veel gebruikte directorys openen (zoals c:\program files\apache group\apache\htdocs) eventueel met doeldirectory direct in het andere scherm, direct commandline in de huidige directory, meer overzicht, minder scrollen, bestanden en directorys beter te sorteren, FTPén (hoewel ik dat ook veel doe uit EditPLus mijn default text (html/php) editor) Ik gebruikte vroeger ook veel NC en sinds 1999 toen ik weer proffesioneel ging ICTén is het standaard gereedschap. Bij mijn laatste sollicitatie zelfs al gemeld dat ik dat ging installeren en zelf (2) licentie heb. STaat bij mij gewoon altijd open.
Verkenner gebruik ik alleen zelden omdat die langzaam start, en ik blijf aan de lnkerkant scrollen met alle drivemappings die ik heb.
Tekortkomingen:
Maar 26 driveletters
quote:Boogie schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:10:
kan wel, moet je "feed to listbox" doen
hoe bedoel je dat?quote:Maar 26 drivelettersdirect aan te kiezen
21-10 (5743): En doe dan direct mee met 'De Apen'
22-10 (6118): Parkstad Power! :p
06-11 (0848): I love GoT
SMS "SIG bericht" naar 0614447538
Heb hem getest met DVD-R, DVD-RW zowel ISO als gewone dingen en werkt primaquote:Boogie schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:10:
Goed topic!
Ik heb gelijk een vraagje: Is het mogelijk in TC een bestand te "legen" ? Als ik een televisie-serie bekeken heb, gooi ik deze vaak niet weg om zo te voorkomen dat ik 2x dezelfde aflevering bekijk. Ik vroeg me dus af of het niet mogelijk is dit bestand te legen, dat het dus 0 bytes word.
Ik heb gelijk een vraagje: Is het mogelijk in TC een bestand te "legen" ? Als ik een televisie-serie bekeken heb, gooi ik deze vaak niet weg om zo te voorkomen dat ik 2x dezelfde aflevering bekijk. Ik vroeg me dus af of het niet mogelijk is dit bestand te legen, dat het dus 0 bytes word.
Reg. datum: 08 februari 2001
Reg. datum: 08 februari 2001
Dag allemaal,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervanger voor mijn Powerdesk (www.vcom.com). Het is op zich prima, maar crasht regelmatig en neemt veel geheugen in beslag. Daarom dacht ik dat Total Commander uitkomst zou kunnen bieden. Een ding wat ik niet kan vinden in Totalcmd is een goeie tree layout. Er is wel een tree layout, maar die vind ik niet erg overzichtelijk. MIjn powerdesk ziet er op dit moment zo uit:

Is deze setup precies na te bootsen in Totalcmd? En is er ook een website waar je die mooie icoontjes kan halen?
Bedankt! mcal
Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervanger voor mijn Powerdesk (www.vcom.com). Het is op zich prima, maar crasht regelmatig en neemt veel geheugen in beslag. Daarom dacht ik dat Total Commander uitkomst zou kunnen bieden. Een ding wat ik niet kan vinden in Totalcmd is een goeie tree layout. Er is wel een tree layout, maar die vind ik niet erg overzichtelijk. MIjn powerdesk ziet er op dit moment zo uit:

Is deze setup precies na te bootsen in Totalcmd? En is er ook een website waar je die mooie icoontjes kan halen?
Bedankt! mcal
nee, dat kan niet, maar ctrl+c filename - del file - new file - ctrl+v en je hebt een 0 bytes grote avi...quote:DesertStorm schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 22:34:
Goed topic!
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
quote:Cavie schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 09:51:
[...]
nee, dat kan niet, maar ctrl+c filename - del file - new file - ctrl+v en je hebt een 0 bytes grote avi...en een slimmerik hier zal daar best een scriptje of batchfile van kunnen maken (daar en ik te lui voor)
Dat is mijn huidige methode, maar dat is dus enorm traag
Ik heb nu ongeveer 11gb handmatig ge-edit, en dat ging redelijk.
grappig een topic over TC.
ik ben zo`n nieuwe generatie IT`er waar de FIPO het over heeft. Ik ben wel gestart vroeger met norton commander in dos dus, maar gebruik het programma eigenlijk nooit, heb het nu niet eens op m`n pc staan. Het is best een goed en fijn programma maar ben gewoon anders gewent, je leert jezelf dingen aan en TC is niet een van de basis dingen die je wordt aangeleerd (helaas).
ik ben zo`n nieuwe generatie IT`er waar de FIPO het over heeft. Ik ben wel gestart vroeger met norton commander in dos dus, maar gebruik het programma eigenlijk nooit, heb het nu niet eens op m`n pc staan. Het is best een goed en fijn programma maar ben gewoon anders gewent, je leert jezelf dingen aan en TC is niet een van de basis dingen die je wordt aangeleerd (helaas).
Vanaf heden ben ik Microsoft Certified Notepad Professional, nu nog m'n MS-Paint examen :/
Ik heb TC geïnstalleerd om er mee te spelen, maar ben niet onder de indruk. Dit komt voornamelijk doordat ik helemaal in-to 4NT ben en daar met het keyboard alles kan wat ik met TC ook zou kunnen.
Jammer, want zo te lezen is TC best populair.
Jammer, want zo te lezen is TC best populair.
Twitter! || KIKA || Bart Foundation || KWF || Slotje.com
wat ik me eigenlijk afvraag, kan je een nieuwe versie zo over een oude versie heen installeren?
Reg. datum: 20 februari 2004
Reg. datum: 20 februari 2004
Als het goed is worden als je hem over de bestaande heen installeerd gewoon je licentie en instellingen overgenomen.quote:The_Scarabial schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 10:23:
wat ik me eigenlijk afvraag, kan je een nieuwe versie zo over een oude versie heen installeren?
Hier nog een Windows Commander addict, en ja Windows Commander.
Ik ben blijven hangen op 4.03 :
[img=http://img505.imageshack.us/img505/7901/wc7ej.th.png]
Heerlijk programma, maar ik kan niet wennen aan de nieuwere versies.
Ik ben blijven hangen op 4.03 :
[img=http://img505.imageshack.us/img505/7901/wc7ej.th.png]
Heerlijk programma, maar ik kan niet wennen aan de nieuwere versies.
Domino wijzigde dit bericht 03-02-2006 10:36 (8%)
64 bit junkie.
Hmm, ik ken de Norton Commander inderdaad. Heb er niet veel mee gewerkt in good ol' dos...
Ik gebruik nu de verkenner omdat ik dat nu eenmaal gewend ben. Als er een nieuw OS of een nieuwe standaard feature in een OS zit wil ik die ook beheersen. Als ik nu op een pc werk waar geen total commander of zoiets staat stoort het me niet en kan ik op mijn eigen tempo gewoon werken. Hetzelfde toen bijvoorbeeld WindowsXP uit kwam. 90% van de mensen die ik kende stelde meteen zijn startmenu in zodat het er net als Windows 2000 uit zag.. Vond dat ook al zo vreemd...
Het zal vast zijn dat Total Commander erg fijn werkt als je er ervaring mee hebt, maar ik blijft gewoon bij de standaard Windows functionaliteit wat betreft bestands-beheer.
Ik gebruik nu de verkenner omdat ik dat nu eenmaal gewend ben. Als er een nieuw OS of een nieuwe standaard feature in een OS zit wil ik die ook beheersen. Als ik nu op een pc werk waar geen total commander of zoiets staat stoort het me niet en kan ik op mijn eigen tempo gewoon werken. Hetzelfde toen bijvoorbeeld WindowsXP uit kwam. 90% van de mensen die ik kende stelde meteen zijn startmenu in zodat het er net als Windows 2000 uit zag.. Vond dat ook al zo vreemd...
Het zal vast zijn dat Total Commander erg fijn werkt als je er ervaring mee hebt, maar ik blijft gewoon bij de standaard Windows functionaliteit wat betreft bestands-beheer.
http://specs.tweak.to/12662
"Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan." Dit is eigenlijk de hele essentie van TC 
Reg. datum: 19 januari 2003
Reg. datum: 19 januari 2003
ik ben al jaren fan van dit programma. In het dostijdperk ook al onmisbaar.
Ik denk dat ik die 21 ¤ van de week even overmaak. Dit soort projecten moet gesteund worden! (m'n 1e en enige legal programma dan
Ik denk dat ik die 21 ¤ van de week even overmaak. Dit soort projecten moet gesteund worden! (m'n 1e en enige legal programma dan
Total Commander 6.54 final is uit!
edit: tikfoutje...
edit: tikfoutje...
Henk007 wijzigde dit bericht 03-02-2006 17:20 (15%)
Reg. datum: 15 december 2000
Reg. datum: 15 december 2000
Heb al heel lang Totalcommander, na dat ik NC en Wincommander had kan dus eigenlijk ook niet zonder, heb echter nooit met plugins gewerkt.
Dank zij dit forum wil ik bv dat cd brand plugin gebruiken maar hoe start ik die op na installatie??
Dank zij dit forum wil ik bv dat cd brand plugin gebruiken maar hoe start ik die op na installatie??
Bing
bij je netwerklocaties staat nu een extra optie.
Ik moet zeggen dat ik hem ook geprobeerd heb na al het lof hier te lezen, maar het beviel me niet echt, hij's nogal traag, en had liever gewoon een rechtermuis functie oid gehad.
Ik moet zeggen dat ik hem ook geprobeerd heb na al het lof hier te lezen, maar het beviel me niet echt, hij's nogal traag, en had liever gewoon een rechtermuis functie oid gehad.
"Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt."
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last