Hoofdcategorieën
Topicacties

[Total Commander] Ervaringen en tips *

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 29 juni 2001

Stagelopers zonder TC ervaring op hun CV neem je toch niet aan ? tssssssssss :P

Reg. datum: 24 mei 2000

Ronduit fantastisch _/-\o_

Jammer alleen dat er geen native SSL opties ingebouwd kan worden vanwege de encryptie wetgeving in Zwitserland.
Ben niet echt tevreden met de plugins daarvoor maar da's weer afhankelijk van welke encryptie je moet gebruiken.

En idd, leuk een TC topic, kunnen we o.a. wat tips uitwisselen.

Voor nieuwe gebruikers, dubbelklik eens op de active blauwe vensterbalk.

mietde wijzigde dit bericht 01-02-2006 02:24 (23%)

Papa van Ruben sinds 13/5/2009
Reg. datum: 17 juli 1999

Total Commander is geweldig.

Waar de standaard explorer/verkenner vaak niet vooruit te branden is, of dingen gewoon NIET wil kopieeren/verplaatsen/verwijderen gaat dit met TC vaak met gemak.

Onmisbaar stukje software.

Nu eens al die plugins bekijken die hier genoemd staan, ken de meeste niet eens :o

Gamertag: Skoezie | Xbox stuk: RROD ;( weer retour. Game ON!

Teekmietoejorlieder!

Norton Commander... pfff

Het was zelfs eerst nog gewoon 'FileCommander' (onder OS/2) en 'FileCommander for Windows' :P

Merely/Xceed/Merely/Han/*gone* ... Kak! :(
Foto gallery || Mijn avonturen in Zwitserland

01000010 01101111 01110010
Reg. datum: 07 februari 2001

Ik vind dat Total Commander een beetje in de tijd blijft hangen. Nog steeds die lelijke oude user interface (kun je alleen aanpassen voor een andere lelijke interface door mods van anderen te installeren), geen mogelijkheid om files te selecteren door de eerste letter(s) in te typen. Het zijn zaken die je steeds weer terug ziet komen als request bij Total commander maar waar eigenlijk nooit gehoor aan word gegeven. De support vind ik overigens ook matig. Er komen redelijk vaak updates uit maar wanneer iemand een probleem heeft lijkt het nogal lang te duren of men word niet eens geholpen als ik zo diverse mensen hoor die het tooltje gekocht hebben.

Overigens zijn er legio gratis alternatieven die net zo goed zijn of aardig in de buurt komen. Kijk bijvoorbeeld ook eens naar FreeCommander: http://www.freecommander.com/
Teekmietoejorlieder!

quote:
Bor de Wollef schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:06:
..., geen mogelijkheid om files te selecteren door de eerste letter(s) in te typen.

Wel door het 'tag' popupje naar voren te toveren met de '+' van je numpad ;)
En dan bijvoorbeeld 'p*' en 'enter' en voila! :)

quote:
momania schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:22:
[...]

Wel door het 'tag' popupje naar voren te toveren met de '+' van je numpad ;)
En dan bijvoorbeeld 'p*' en 'enter' en voila! :)
Klopt, maar dat is niet de bedoeling. Ik wil naast taggen ook direct naar het goede bestand toespringen (je kent het vast van Windows Explorer, ik was misschien niet helemaal duidelijk). Deze basisfunctie zit gewoon niet in total commander afaik.
Teekmietoejorlieder!

quote:
Bor de Wollef schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:25:
[...]

Klopt, maar dat is niet de bedoeling. Ik wil naast taggen ook direct naar het goede bestand toespringen (je kent het vast van Windows Explorer, ik was misschien niet helemaal duidelijk). Deze basisfunctie zit gewoon niet in total commander afaik.

dus als je een 'p' typt dat je direct naar de files met p gaat?
Dat zit er echt wel in. Meestal in combinatie met de alt-toets (zoals iedereen het van filecommander is gewend)
Kan je iig gewoon instellen in 'configuration->operation->Quick Search' :)

Mind Control

Total Commander is 1 van de weinige tools waarvoor ik een licentie heb gekocht ;) .. Waarom?
Ik heb Total Commander al vanaf het prille begin. Mijn licentie is nog steeds geldig , dus geen licentie ugdate gezeik (bijbetalen) ..

Ik vind dat de maker van dit programma best wel een vergoeding mag hebben voor dit mooie stukje programmatuur :) ..

En zeg nou zelf ...28 Euro voor zo'n programma is toch eigenlijk niets :) ..

ps : TS , misschien licentie voorwaarden er bij zetten. programma is zonder licenties ook 100% werkbaar , maar voor 28 euro heb je een everlasting licence ;)

Voor studenten is het overigens maar 21 euro

om3ega wijzigde dit bericht 01-02-2006 09:44 (22%)

The hardest thing about buying a macbook is telling your parents you are gay.

quote:
momania schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:37:
[...]

dus als je een 'p' typt dat je direct naar de files met p gaat?
Dat zit er echt wel in. Meestal in combinatie met de alt-toets (zoals iedereen het van filecommander is gewend)
Kan je iig gewoon instellen in 'configuration->operation->Quick Search' :)
My bad. Je hebt helemaal gelijk. Grappig dat dit nog steeds als feature request voorbij komt redelijk vaak.
Teekmietoejorlieder!

quote:
Bor de Wollef schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 10:03:
[...]

My bad. Je hebt helemaal gelijk. Grappig dat dit nog steeds als feature request voorbij komt redelijk vaak.

Dit is ook een van _de_ features waarom ik TotalCommander zo fijn vind :)
Het zoeken gaat op deze manier zo enorm makkelijk imo.

Reg. datum: 14 april 2005

je echt dik relaxed progje, norton commander was moeilijk, windows commander was supercool maar wat nou pcies het vershil is met total comander haal ik er al niet eens uit. ik gebruik m vaak om te FTP'en, of lastige rarretjes te doen. eigenlijk zou je als je windows installeerd 3 opties moten hebbe; zovan n00b, amateur en nerd :P. als je dan voor nerd kiest krijg je verkenner die ' netzoveel' kan als total commander :) ook btw hulde aan het feit dat het gratiz is. had ik al gezegt dat ik groot fan ben?

http://specs.tweak.to/12504

whahoehaha
Reg. datum: 28 januari 2001

quote:
Bor de Wollef schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:06:
Ik vind dat Total Commander een beetje in de tijd blijft hangen. Nog steeds die lelijke oude user interface (kun je alleen aanpassen voor een andere lelijke interface door mods van anderen te installeren)
Das een kwestie van smaak, ik vind al dat teletubbie look vreselijk. Een programma moet het hebben van zijn functies en niet van zijn "looks" (ik schakel zowiezo alle skinachtige dingen uit bij ieder programma, zelf bij windows, :) )
quote:
geen mogelijkheid om files te selecteren door de eerste letter(s) in te typen. Het zijn zaken die je steeds weer terug ziet komen als request bij Total commander maar waar eigenlijk nooit gehoor aan word gegeven.
???, configuration > operation > quick search > letter only ?
quote:
Overigens zijn er legio gratis alternatieven die net zo goed zijn of aardig in de buurt komen. Kijk bijvoorbeeld ook eens naar FreeCommander: http://www.freecommander.com/
Mja maar niet met de plugin mogelijkheid die TC heeft....

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Reg. datum: 19 februari 2004

Het is denk ik net je eerste biertje... een beetje bitter...maar naar verloop van tijd...

21 euro is eigenlijk niks als je daarna altijd gratis kan updaten.
En hij stuurt netjes in een nette van binnen gesealde enveloppe:
- CD!
- Factuur (op papier)
- Quickstart Reference card (op papier)
- installatie instructie (op papier)

Het programma zelf is erg stabiel en kan echt veel meer dan je denkt, dit in combinatie met de snelle en nette replys van Ghisler en Co en de manier waarop je je total commander krijgt... is dit een aanrader om legaal thuis te hebben.

Ben benieuwd wat voor tips ik hier kan krijgen!

edit: even over de interface => _/-\o_ ik hoef al dat mooie "rotzooi" eromheen niet.
Wil je het mooier hebben:
meuktracker: Total Commander 6.54 public beta 3 => http://www.tweakers.net/r...ting&ParentID=1526616

guardian-spirit wijzigde dit bericht 01-02-2006 10:27 (16%)

quote:
guardian-spirit schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 10:24:

edit: even over de interface => _/-\o_ ik hoef al dat mooie "rotzooi" eromheen niet.
Wil je het mooier hebben:
meuktracker: Total Commander 6.54 public beta 3 => http://www.tweakers.net/r...ting&ParentID=1526616
Zoals ik al aangaf ben je daarmee afhankelijk van mods van anderen. Natuurlijk gaat het primair om de functies van het programma maar de interface looks raken worden nu toch wel heel erg bejaard imho. Plugins gebruik ik overigens niet. Ik zie weinig toegevoegde waarde daar (behalve de iso plugin misschien).
TCF
Reg. datum: 11 september 1999

quote:
N!co schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:24:
[...]
Jazeker kan dat. Klik maar eens op die string boven de filelist. :)
Aah thnx, ik zie het, je moet met links klikken en dan 2 seconden wachten. Dan kun je de string van het huige path kopieren. (ik had al vanalles geprobeerd met dubbelklik en rechtklik etc

Mar wijzigde dit bericht 01-02-2006 10:43 (3%)

Your life is as you narrate it
Reg. datum: 15 december 2000

Norton comander gebruikte ik vroeger altijd.. simpelweg omdat er niks beters was. Nu met total commander moet ik toegeven dat ik ook wel eens explorer (gewoon thumbnails bekijken) of weer iets anders gebruik (batch rename vaak irfanview).. ik vind het ietwat onvriendelijker in gebruik dan norton commander op een of andere manier.. :X of is het omdat ik al oud word? :P
Wat ik wel weer goed vind aan total commander is de zoekfunctie en ftp functie...... gewoon goed!

henkleerssen wijzigde dit bericht 01-02-2006 10:52 (27%)

Content management? Kijk eens naar Website baker

Ik heb altijd problemen met de FTP functie van Total Commander als ik grote files (>600MB) wil versturen. Op een gegeven moment hangt de verbinding dan gewoon. Pak ik een ander ftp programma dan werkt het wel gewoon. Is er overigens ook een manier om "show hidden files" voor FTP sessies default aan te zetten? Ik moet het nu elke keer aanklikken namelijk.
Reg. datum: 14 juni 2004

Plaatje op imageshack (popups!)

Mijn TC ziet er zo uit. Ik heb de icons vervangen door de Windows XP icons en ik gebruik alleen de visdirsize plugin. De rest wat ik nodig heb staat er standaard al in TC ingebouwd. Voor de rest kan ik alleen maar aansluiten bij de rest. :*)

Reg. datum: 19 januari 2004

Ik gebruik dit programma ook al tijden, ook al toen het nog windows commander heette. Er zijn genoeg mensen in mijn directe omgeving die het programma helemaal niks vinden, maar ik vind het juist heel prettig werken met 2 venster, het in een zip etc kunnen kijken enz enz. Geweldig programma

Licht ligt licht op de maag.

Ik gebruik nog steeds WC 5.10. Ik kan er mee lezen en schrijven. Snel een backupje op een webserver zetten, kijken in zip-files, veelgebruikte bestandstypen een eigen kleur geven, ideaal. Mijn editor voor F4 is Vim, lettertype Verdana en hij staat altijd open.
:)

The problem with perspective is that it's bidirectional.

NERD
Reg. datum: 15 september 2000

Ik vind de bestaande SFTP-plugins ook erg vervelend werken, niet zoals de 'gewone' FTP-functionaliteit die gewoon doet wat ie moet doen. Ik heb nu als halve oplossing een SFTP tunnelprogrammaatje (Tunnelier) om toch via de FTP-functies op een SFTP server te kunnen komen. Maar het is een beetje knullig dat het zo moet, suggesties zeer welkom.

Probeer ook eens de tabs: ctrl-t voor een nieuwe, en weer weghalen met ctrl-w. Vijf windowstotal commanders voor de prijs van 1! ;)

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Reg. datum: 14 juni 2004

quote:
Slein schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:14:
Probeer ook eens de tabs: ctrl-t voor een nieuwe, en weer weghalen met ctrl-w. Vijf windowstotal commanders voor de prijs van 1! ;)
Ik kan meer dan 5 tabs openen anders. ;)

Pinata wijzigde dit bericht 01-02-2006 15:17 (41%)

NERD
Reg. datum: 15 september 2000

*insert bijdehand statement over toe- en afnemende meeropbrengsten* ;)

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Reg. datum: 06 februari 2003

quote:
Abomination schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 00:44:
[...]
Er is een lister-plugin dat juist ook doet wat jij wilt (f3 ..tikketikke.. ram op escape ram op enter en klaar), mitst goed geconfigureerd.
zie: SynPlus.

Dank dank dank.

Ik ben zo'n verstokte Norton gebruiker dat ik tot grote hilariteit nog af en toe alt-f4 druk om een bestandje te editen, waarmee TC natuurlijk wordt afgesloten... even wennen dus, maar het is echt een koning programma.

O, en die visualdirsize plugin is heerlijk. Ik gebruikte altijd TreeSize, maar die kan nu wel weg.

edit: holy crap, en die brand-plugin... :9~

DeKoning! wijzigde dit bericht 01-02-2006 17:37 (4%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: