Reg. datum: 29 juni 2001
Reg. datum: 29 juni 2001
Jammer alleen dat er geen native SSL opties ingebouwd kan worden vanwege de encryptie wetgeving in Zwitserland.
Ben niet echt tevreden met de plugins daarvoor maar da's weer afhankelijk van welke encryptie je moet gebruiken.
En idd, leuk een TC topic, kunnen we o.a. wat tips uitwisselen.
Voor nieuwe gebruikers, dubbelklik eens op de active blauwe vensterbalk.
mietde wijzigde dit bericht 01-02-2006 02:24 (23%)
Waar de standaard explorer/verkenner vaak niet vooruit te branden is, of dingen gewoon NIET wil kopieeren/verplaatsen/verwijderen gaat dit met TC vaak met gemak.
Onmisbaar stukje software.
Nu eens al die plugins bekijken die hier genoemd staan, ken de meeste niet eens
Gamertag: Skoezie | Xbox stuk: RROD ;( weer retour. Game ON!
Het was zelfs eerst nog gewoon 'FileCommander' (onder OS/2) en 'FileCommander for Windows'
Merely/Xceed/Merely/Han/*gone* ... Kak! :(
Foto gallery || Mijn avonturen in Zwitserland
Overigens zijn er legio gratis alternatieven die net zo goed zijn of aardig in de buurt komen. Kijk bijvoorbeeld ook eens naar FreeCommander: http://www.freecommander.com/
quote:Bor de Wollef schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:06:
..., geen mogelijkheid om files te selecteren door de eerste letter(s) in te typen.
Wel door het 'tag' popupje naar voren te toveren met de '+' van je numpad
En dan bijvoorbeeld 'p*' en 'enter' en voila!
Klopt, maar dat is niet de bedoeling. Ik wil naast taggen ook direct naar het goede bestand toespringen (je kent het vast van Windows Explorer, ik was misschien niet helemaal duidelijk). Deze basisfunctie zit gewoon niet in total commander afaik.quote:momania schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:22:
[...]
Wel door het 'tag' popupje naar voren te toveren met de '+' van je numpad
En dan bijvoorbeeld 'p*' en 'enter' en voila!
quote:Bor de Wollef schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:25:
[...]
Klopt, maar dat is niet de bedoeling. Ik wil naast taggen ook direct naar het goede bestand toespringen (je kent het vast van Windows Explorer, ik was misschien niet helemaal duidelijk). Deze basisfunctie zit gewoon niet in total commander afaik.
dus als je een 'p' typt dat je direct naar de files met p gaat?
Dat zit er echt wel in. Meestal in combinatie met de alt-toets (zoals iedereen het van filecommander is gewend)
Kan je iig gewoon instellen in 'configuration->operation->Quick Search'
Ik heb Total Commander al vanaf het prille begin. Mijn licentie is nog steeds geldig , dus geen licentie ugdate gezeik (bijbetalen) ..
Ik vind dat de maker van dit programma best wel een vergoeding mag hebben voor dit mooie stukje programmatuur
En zeg nou zelf ...28 Euro voor zo'n programma is toch eigenlijk niets
ps : TS , misschien licentie voorwaarden er bij zetten. programma is zonder licenties ook 100% werkbaar , maar voor 28 euro heb je een everlasting licence
Voor studenten is het overigens maar 21 euro
om3ega wijzigde dit bericht 01-02-2006 09:44 (22%)
The hardest thing about buying a macbook is telling your parents you are gay.
My bad. Je hebt helemaal gelijk. Grappig dat dit nog steeds als feature request voorbij komt redelijk vaak.quote:momania schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:37:
[...]
dus als je een 'p' typt dat je direct naar de files met p gaat?
Dat zit er echt wel in. Meestal in combinatie met de alt-toets (zoals iedereen het van filecommander is gewend)
Kan je iig gewoon instellen in 'configuration->operation->Quick Search'
quote:Bor de Wollef schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 10:03:
[...]
My bad. Je hebt helemaal gelijk. Grappig dat dit nog steeds als feature request voorbij komt redelijk vaak.
Dit is ook een van _de_ features waarom ik TotalCommander zo fijn vind
Het zoeken gaat op deze manier zo enorm makkelijk imo.
Reg. datum: 14 april 2005
http://specs.tweak.to/12504
Das een kwestie van smaak, ik vind al dat teletubbie look vreselijk. Een programma moet het hebben van zijn functies en niet van zijn "looks" (ik schakel zowiezo alle skinachtige dingen uit bij ieder programma, zelf bij windows,quote:Bor de Wollef schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:06:
Ik vind dat Total Commander een beetje in de tijd blijft hangen. Nog steeds die lelijke oude user interface (kun je alleen aanpassen voor een andere lelijke interface door mods van anderen te installeren)
???, configuration > operation > quick search > letter only ?quote:geen mogelijkheid om files te selecteren door de eerste letter(s) in te typen. Het zijn zaken die je steeds weer terug ziet komen als request bij Total commander maar waar eigenlijk nooit gehoor aan word gegeven.
Mja maar niet met de plugin mogelijkheid die TC heeft....quote:Overigens zijn er legio gratis alternatieven die net zo goed zijn of aardig in de buurt komen. Kijk bijvoorbeeld ook eens naar FreeCommander: http://www.freecommander.com/
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Reg. datum: 19 februari 2004
21 euro is eigenlijk niks als je daarna altijd gratis kan updaten.
En hij stuurt netjes in een nette van binnen gesealde enveloppe:
- CD!
- Factuur (op papier)
- Quickstart Reference card (op papier)
- installatie instructie (op papier)
Het programma zelf is erg stabiel en kan echt veel meer dan je denkt, dit in combinatie met de snelle en nette replys van Ghisler en Co en de manier waarop je je total commander krijgt... is dit een aanrader om legaal thuis te hebben.
Ben benieuwd wat voor tips ik hier kan krijgen!
edit: even over de interface =>
Wil je het mooier hebben:
meuktracker: Total Commander 6.54 public beta 3 => http://www.tweakers.net/r...ting&ParentID=1526616
guardian-spirit wijzigde dit bericht 01-02-2006 10:27 (16%)
Zoals ik al aangaf ben je daarmee afhankelijk van mods van anderen. Natuurlijk gaat het primair om de functies van het programma maar de interface looks raken worden nu toch wel heel erg bejaard imho. Plugins gebruik ik overigens niet. Ik zie weinig toegevoegde waarde daar (behalve de iso plugin misschien).quote:guardian-spirit schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 10:24:
edit: even over de interface =>ik hoef al dat mooie "rotzooi" eromheen niet.
Wil je het mooier hebben:
meuktracker: Total Commander 6.54 public beta 3 => http://www.tweakers.net/r...ting&ParentID=1526616
Aah thnx, ik zie het, je moet met links klikken en dan 2 seconden wachten. Dan kun je de string van het huige path kopieren. (ik had al vanalles geprobeerd met dubbelklik en rechtklik etcquote:N!co schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:24:
[...]
Jazeker kan dat. Klik maar eens op die string boven de filelist.
Mar wijzigde dit bericht 01-02-2006 10:43 (3%)
Wat ik wel weer goed vind aan total commander is de zoekfunctie en ftp functie...... gewoon goed!
henkleerssen wijzigde dit bericht 01-02-2006 10:52 (27%)
Content management? Kijk eens naar Website baker
Mijn TC ziet er zo uit. Ik heb de icons vervangen door de Windows XP icons en ik gebruik alleen de visdirsize plugin. De rest wat ik nodig heb staat er standaard al in TC ingebouwd. Voor de rest kan ik alleen maar aansluiten bij de rest.
The problem with perspective is that it's bidirectional.
Probeer ook eens de tabs: ctrl-t voor een nieuwe, en weer weghalen met ctrl-w. Vijf windowstotal commanders voor de prijs van 1!
-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)
Ik kan meer dan 5 tabs openen anders.quote:Slein schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:14:
Probeer ook eens de tabs: ctrl-t voor een nieuwe, en weer weghalen met ctrl-w. Vijf windowstotal commanders voor de prijs van 1!
Pinata wijzigde dit bericht 01-02-2006 15:17 (41%)
-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)
Reg. datum: 06 februari 2003
quote:Abomination schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 00:44:
[...]
Er is een lister-plugin dat juist ook doet wat jij wilt (f3 ..tikketikke.. ram op escape ram op enter en klaar), mitst goed geconfigureerd.
zie: SynPlus.
Dank dank dank.
Ik ben zo'n verstokte Norton gebruiker dat ik tot grote hilariteit nog af en toe alt-f4 druk om een bestandje te editen, waarmee TC natuurlijk wordt afgesloten... even wennen dus, maar het is echt een koning programma.
O, en die visualdirsize plugin is heerlijk. Ik gebruikte altijd TreeSize, maar die kan nu wel weg.
edit: holy crap, en die brand-plugin...
DeKoning! wijzigde dit bericht 01-02-2006 17:37 (4%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last