Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 18 februari 2002

* Topic history:

* Patch 1.09Diablo 2
* Diablo 2 Classic/LoD: Deel 1
* Diablo 2 Classic/LoD: Deel 2
* Diablo 2 Classic/LoD: Deel 3
* Diablo 2 Classic/LoD: Deel 4
* Diablo 2 Classic/LoD: Deel 5
* Diablo 2 Classic/LoD: Deel 6
* Diablo 2 Classic/LoD: Deel 7
* Diablo 2 Classic/LoD: Deel 8
* Diablo 2 Classic/LoD: Deel 9
* Diablo 2 Classic/LoD: Deel 10
* Diablo 2 Classic/LoD: Deel 11
* Diablo 2 Classic/LoD: Deel 12
* Diablo 2 Classic/LoD: Deel 13
* Diablo 2 Classic/LoD: Deel 14
* Diablo 2 Classic/LoD: Deel 15
* Diablo 2 Classic/LoD: Deel 16
* Diablo 2 Classic/LoD: Deel 17
* Diablo 2 Classic/LoD: Deel 18
* Diablo 2 Classic/LoD: Deel 19
* Diablo 2 Classic/LoD: Deel 20
* Diablo 2 Classic/LoD: Deel 21
* Diablo 2 Classic/LoD: Deel 22
* Diablo 2 Classic/LoD: Deel 23
* Diablo 2 Classic/LoD: Deel 24
* Diablo 2 Classic/LoD: Deel 25

* Links

* GOT SPELERSLIJST
* Blizzards Diablo site!
* Patch 1.11b
* Diabloii.net! meest bekende onofficiele Diablo II site
* Thread bij moomoofarm.nl! Heel overzicht van alle builds!
* The Arreat Summit (Blizzard's Diablo II site)
* Diablo2.com forum
* v1.11 Magic Find guide
* Diabloii.net Forums
* Site met statistieken van item drops e.d.
* Skill Calculator
* De Europe Ladder price list
* Weapon Speed Calculator
* Diablo II Playable Demo
* Character Builds/Guides Collection

* Irc

* Download mIRC hier
* Enkele channels (irc.quakenet.org):
* #dc.eu
* #diablo2.info
* #diablo2.trading

peke wijzigde dit bericht 15-03-2006 18:13 (4%)

When a man, or a woman, knows what he or she wants, the world steps aside.

Mooie opening :)

Nog even verder over dat magic find?
Jullie proppen toch niet al je items vol met magic-find items of wel? Want je hebt natuurlijk ook items die je zo hard gebruikt dat je eigenlijk niet meer zonder kan.

Of gaan jullie dan van die mules aanmaken?
Heeft er iemand misschien een site met tips om succesvol te zijn op Battle.Net? Ik vind alleen maar build-sites etc en van heel veel wordt al verwacht dat je al die terminology kent etc....
In sommige van de vorige topics staan wel wat afkortingen, dus die kan je even door kijken.

Misschien is het zowieso wel een idee om de TS weer wat uit te breiden met weer zo'n afkortingen lijstje en een account lijstje ofzo net zoals in de vorige topics ook weleens is gedaan :)

Wat kan je trouwens voor een complete key set krijgen?

FrostXL wijzigde dit bericht 29-01-2006 10:34 (13%)

quote:
armageddon_2k1 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 09:42:
Mooie opening :)

Nog even verder over dat magic find?
Jullie proppen toch niet al je items vol met magic-find items of wel? Want je hebt natuurlijk ook items die je zo hard gebruikt dat je eigenlijk niet meer zonder kan.

Of gaan jullie dan van die mules aanmaken?
Heeft er iemand misschien een site met tips om succesvol te zijn op Battle.Net? Ik vind alleen maar build-sites etc en van heel veel wordt al verwacht dat je al die terminology kent etc....

Je moet inderdaad niet te veel Magic Find hebben. Je moet je resist wel hoog kunnen houden, en je damage ook goed.

Hier een klein artikeltje uit de MF FAQ van Diabloii.net

quote:
How much Magic Find do I need?
There is no answer to this, but the more you have the better. Noticeably better results start around 80-100%, you'll really start to like it by 200-300%. By 500% or more virtually everything that drops is magical. Since v1.09 introduced diminishing returns, it's not especially useful to get higher than 350% or so, in terms of finding more Uniques and Sets, but the higher the better for normal play.

The main issue to consider is your killing speed, compared with the diminishing returns (see the table up this page a bit). Going from 500% to 1000% MF only increases your Uniques MF from 253% to 295%, which is just a 42% improvement. If your killing speed drops 50% due to lesser equipment when you go from 500% to 1000%, you'd be better off doing twice as many runs at 500%, since with so many more items found your odds of something good would be much higher.

The main reason you want really high MF is to counter the "what if" factor. If you're playing with 400% MF and could be at 700% but slower, and you find a rare Hydra Bow, or Rare Shako, you'll probably bang your head into the keyboard, thinking "what if". Tell yourself that in the long run your 400% and faster killing will pay off, and that the item would probably have been a Rare anyway. Then bang your head a few more times.

Powered
by
Angelina Jolie, Xbox 360, Arsenal, TUI Nederland, XFX 8800GTX

Reg. datum: 18 februari 2002

Ja ik heb even gekeken naar die lijstjes.
Het nadeel is dat daar al sprake was van een oude en nieuwe lijst, spelers komen en gaan en komen terug. :D
Daarom lijkt het me zinvoller om bijvoorbeeld je accountnaam en gametype (HCL, SCL, HCNL, SCNL, HCclassicL,...) in je signature te plaatsen zodat actieve posters elkander kunnen toevoegen in het spel. :)
/e/
Wat betreft de afkortingen:
95% van de spelers hier zijn doorgewinterde fans, deze mensen hebben geen baat bij een waslijst afkortingen. Volg even de links naar bijvb topic 17 als je de afkortingen wilt zien, het is zinloos om telkemaal de basics te vermelden voor een game van 5,6 jaar oud. :)

peke wijzigde dit bericht 29-01-2006 12:34 (30%)

When a man, or a woman, knows what he or she wants, the world steps aside.

WHAAAAA!!

quote:
corpseflayer schreef op zondag 29 januari 2006 @ 11:54:
Wat betreft de afkortingen:
95% van de spelers hier zijn doorgewinterde fans, deze mensen hebben geen baat bij een waslijst afkortingen. Volg even de links naar bijvb topic 17 als je de afkortingen wilt zien, het is zinloos om telkemaal de basics te vermelden voor een game van 5,6 jaar oud. :)
Whaaa wat een die hards zijn we eigenlijk >:) Er zijn weinig spellen die het zo lang uithouden en alsnog zo'n grote groep die hard players hebben... Wat dat betreft hulde aan blizzard! _/-\o_

Beter 10 bier in de boom dan 1 in de hand.... ik klim wel!

quote:
PizZa_CalZone schreef op zondag 29 januari 2006 @ 13:38:
[...]

Whaaa wat een die hards zijn we eigenlijk >:) Er zijn weinig spellen die het zo lang uithouden en alsnog zo'n grote groep die hard players hebben... Wat dat betreft hulde aan blizzard! _/-\o_

blizzard heeft een reputatie als het aankomt op goed in elkaar stekende spellen

kijk naar warcraft, starcraft, en diablo.. allemaal klassiekers die nu nog (met veel plezier) gespeelt kunnen worden.

kijk naar EA, en je ziet dat de gemiddelde leeftijd van een spel 6-10 maanden is oid..

ff nog over MF'en:
begin er neit te vroeg mee, ga eerst lekker levelen, en als je het idee hebt dat je (uit jezelf) niet echt hoger kunt worden doordat je items te laag zijn, ga dan MF'en

het is ook niet slim om jezelf dan opeens aan te kleden met puur MF gear, want dan ben je meestal ook snel dood. Voor softcore maakt dat niet zoveel uit, maar zeker de HC spelers zullen daar wat mee moeten oppassen.
Ik gok altijd ongeveer hoeveel ik kan hebben, en kijk vooral naar wat ik wil doen. Stel ik wil any runnen (deed ik vroeger altijd als er een ladder reset was geweest en ik nog geen items had) dan moet je een goede poison resistance hebben.
verder zijn er bij andy vrij veel fire immum, en soms wat lightning immum. Kortom, zorg dat je poison res hoog is, en zorg dat je merc niet in 1 klap van een ghoul dood gaat.
Na een aantal runs kan je dan heroverwegen of je genoeg MF heb, of dat je nog meer kan dragen. dan kan je dus items die bijv resistance geven vervangen door items die MF hebben.

Let er wel op dat je pas na een stuk of 100 runs echt kan zeggen of het lukt of niet.. ook moet je niet stoppen na 10 runs omdat er niks gevallen is. want, zoals al eerder gezegt, het is een kans-spel. Een goed item kan 10x achter elkaar vallen, maar ook 1x in de 100 jaar

|| This message was sent on 100% recyclable electrons. || basiep.nl || mijn fotos || Tent75 ||

Reg. datum: 28 april 2005

Ik doe heer een klein postje om up to date te blijven ;) Iemand met een beginnend char? Ik ga vanavond nog ff mn lvl6 sorcje boosten en het gaat altijd sneller met zn 2 of meer.

Even een noob vraagje tussen alle "die-hard" vragen :p

Ik speel wat Diablo II offline, maar ben echt totaal niet thuis in de verschillende builds etc., en ik doe dus maar wat mij goed lijkt.

Op mijn vorige character ging dit best goed en ik kon wel gewoon redelijk goed spelen, maar nu dat ik een nieuwe character heb aangemaakt, en ik ongeveer op hetzelfde level zit, voel ik dat ik veel zwakker ben.

Waarom mijn post ? Ik wou vragen wat volgens jullie de beste aura is om in te investeren.

Char :

Paladin, lvl 26

Strenght : 90
Dexterity : 57
Vitality : 49
Energy : 16

Ik gebruik nu Defiant, omdat het mij wel een nuttige skill leek, 100% verdediging erbij.

Er zijn wel "guides" om een bepaalde build te worden, maar die beginnen meestal vanaf het begin, en ik heb geen zin om een nieuwe char aan te maken.

Dus welke offensive/Defensive aura zouden jullie gebruiken als jullie met mijn char speelden ?

Secretus wijzigde dit bericht 29-01-2006 20:19 (2%)
Reden: typo

Fanatism is DE paladin skill :+

Powered
by

quote:
als je een hammerdin hebt ja.

@Secretus:

kijk hier eens:
http://d2skills.com
daar kan je bekijken hoe sterk je karakter word met bepaalde skills.

stats staan er niet op, maar voor praktisch alle builds geld:
genoeg strength om wapens te dragen (voor een paladin is dat 140 ofzo op lvl 90 als ik me goed herrinner)
genoeg dext voor blok (maar holy shield geeft voor paladin al aardige +blockchance erbij, dus hoef je niet zoveel dex)
geen of heel weinig mana erbij
rest in health

BasieP wijzigde dit bericht 29-01-2006 21:22 (49%)

|| This message was sent on 100% recyclable electrons. || basiep.nl || mijn fotos || Tent75 ||

Reg. datum: 21 oktober 2004

quote:
BasieP schreef op zondag 29 januari 2006 @ 20:55:
[...]

als je een hammerdin hebt ja.
hmm voor hammerdin is concentration iets :P handiger

quote:
masih schreef op zondag 29 januari 2006 @ 20:57:
[...]

hmm voor hammerdin is concentration iets :P handiger

um ja idd my bad :P
is alweer tijdje terug voor mij ;)

Reg. datum: 06 augustus 2004

http://img25.imageshack.us/img25/1928/assassin2js.jpg

;)

trouwens,

wat is beter: om te identifieën bij deckard cain of met een scroll...

Bulls wijzigde dit bericht 29-01-2006 22:26 (38%)

Wees niet te spoedig geërgerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.

quote:
WSaeNoTSoCK schreef op zondag 29 januari 2006 @ 22:25:
[afbeelding]

;)

trouwens,

wat is beter: om te identifieën bij deckard cain of met een scroll...
Als je dingen in je cube heb die je niet wil identifying gebruik je een scroll. Anders maakt het geen zak uit :+

Powered
by

quote:
Angeloonie schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:37:
[...]

Als je dingen in je cube heb die je niet wil identifying gebruik je een scroll. Anders maakt het geen zak uit :+
Als je dingen in je cube hebt die je niet wil identifying gebrui je een scroll? hoe bedoel je ? :D

@vuk:

als jij somige items ziet, bijv een 'dagger' die unique is, weet je zeker dat het een gull dager is.
dit item is (net als vele andere items) niet ge-id-t (unid) meer waard dan ge-id-t
zodoende wil je deze niet identifien.

verder maakt het idd geen zak uit hoe je je items identified :)

Ik bedoelde dus dat Cain alle items identified, dus ook degenen die jij misschien niet wil identifyen ;) Alles in je inventory (en ook cube als je die in je inventory hebt) :)

Powered
by

maar je hebt bijvoorbeeld 3 set item - amulets. Hoe weet je nu zeker dat je een TAL koopt ipv een cathans ofzo ( heeft cathan een amulet ? )

Verder wordt ik een beetje moe van battlenet :r Ik moet lopen om mf-runs te doen ( bowazon ) en ik krijg de hele tijd "server has been disconnected" en dan is de hele server weg :r moet ik weer HELEMAAL opnieuw lopen :r

Vuk wijzigde dit bericht 30-01-2006 01:41 (45%)

quote:
Vuk schreef op maandag 30 januari 2006 @ 01:40:
maar je hebt bijvoorbeeld 3 set item - amulets. Hoe weet je nu zeker dat je een TAL koopt ipv een cathans ofzo ( heeft cathan een amulet ? )
je 'koopt' niks 'identify' betekent 'identificeer'.
sowieso veranderd het item niet meer als hij gedropt is, maar je weet pas welke het is als je hem geidt hebt.
echter, van somige items is maar 1 set, of 1 unique, en zodoende weet je al van tevoren welke het is.
Tals amu valt daar dus niet onder, en zodoende is een set amu ook praktisch niks waard totdat er gebleken is dat het een tals is. ;)
quote:
Verder wordt ik een beetje moe van battlenet :r Ik moet lopen om mf-runs te doen ( bowazon ) en ik krijg de hele tijd "server has been disconnected" en dan is de hele server weg :r moet ik weer HELEMAAL opnieuw lopen :r
mm als dat zo is dan is je netwerk gewoon gaar, b.net is best brak opzich, maar rare dingen had ik altijd maar 1x per dag ofzo, en disconnects dus ook...

Reg. datum: 06 augustus 2004

quote:
Angeloonie schreef op maandag 30 januari 2006 @ 01:11:
Ik bedoelde dus dat Cain alle items identified, dus ook degenen die jij misschien niet wil identifyen ;) Alles in je inventory (en ook cube als je die in je inventory hebt) :)

ik heb al vaker ge identified met cain terwijl ik dingen in mn stash had die un-id'd waren en die blijven dat ook.

verder waarom is een un-id'd unique item meer waard dan id'd? voor op internet hem te verpatsen/ruilen ofzo?

en ik heb de laatste 3 potjes al 3x unique heavy gloves gevonden (bloodfist) en 2x boots (hotspur)
dat vind ik eigenlijk niet echt leuk want er is veel meer te vinden dan steeds dezelfde dingen.

Wees niet te spoedig geërgerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.

is domm

Misschien ga ik voor de lol een healing paladin bouwen, lijkt me wel grappig :+

Met dan deze skills (ik ga uit van 92 sp op lvl 80)

20 holy bolt
20 fist of heavens
20 meditation
20 prayer
4 holy shield

en dan alle prereq

Voor de lol lijkt dit me wel grappig, is er ook iemand die een idee heeft voor eq. Of dit al een keer geprobeerd heeft :P

WoW chars: domm lvl 70 druid ... dommx lvl 70 rogue

WHAAAAA!!

Je zal het misschien wel ff uithouden vanwege de hoge regen-rate. Maar echt effectief lijkt me deze build niet. Minions afmaken wordt vrij lastig zonder echte decent attack. Mja heb hier ook geen ervaring mee... misschien es kijken voor een guide die hierop lijkt..

http://www.battle.net/for...8&p=1&#post125048

Edit:

Een build die hier het meest op lijkt is volgens mij een cleric:
http://forums.diabloii.net/showthread.php?t=218044

PizZa_CalZone wijzigde dit bericht 30-01-2006 10:11 (17%)

is domm

ja die build van die cleric had ik wel gezien, maar die leek me niet echt goed, wel neem ik een deel van eq over dat zit wel goed uitgewerkt, maar holy bolt kan enkel undead dmgen. Dus dan hoef ik blessed hammer niet te maxen voor die dmg van holy bolt.

Ik denk dat je met holy bolt redelijk wat dmg kan doen, en zker kan spammen met high regen rate van mana + hp :)

WoW chars: domm lvl 70 druid ... dommx lvl 70 rogue

WHAAAAA!!

Wat ik zelf altijd een leuke build heb gevonden was een enchant sorc met een windforce en een item met piercing attack. Misschien dat ik daar maar weer eens aan moet gaan beginnen. Alleen een windforce scoren wordt wat lastig... 8)7

Echt zo'n abstracte build die enkel met de perfecte items goed werkt en nog eens heel leuk is om mee te spelen ook _/-\o_

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws