Hoofdcategorieën
Topicacties

[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 10

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Gekke ZBrush-verslaafde

Wat Kvdzanden zegt :)

• Die/dat achtergrondtekst/schild in het midden ("Schutto...") een paar tinten lichter maken zodat het minder druk wordt en de voorgrondtekst beter te lezen is.
• Lettertypes passen niet echt (vooral die in de schilden).
• Witte tekst (links in het "menu"-blok) op de gele achtergrond is 'onzichtbaar'.
• Lichtgrijs is ook geen goede keuze met zo'n lichte achtergrondkleur.
• TIP: Als tijdelijke opvultekst kan je Lorem Ipsum ... gebruiken.
• De trendy schuine streepjes zijn niet belangrijker dan de content en zouden dan ook wel een paar tinten lichter of donkerder mogen zodat ze niet zo naar je toe schreeuwen.
• Hier zou een lichte (!!) slagschaduw achter de blokken ('evenwijdig') misschien wel weer wat beter staan en de pagina wat duidelijker maken.

"The probability of life originating on earth is no greater than the chance that a hurricane sweeping through a scrap-yard would have the luck to assemble a Boeing 747"

quote:
Aardbei. schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 00:02:

• Die/dat achtergrondtekst/schild in het midden ("Schutto...") een paar tinten lichter maken zodat het minder druk wordt en de voorgrondtekst beter te lezen is.
• Witte tekst (links in het "menu"-blok) op de gele achtergrond is 'onzichtbaar'.
• De trendy schuine streepjes zijn niet belangrijker dan de content en zouden dan ook wel een paar tinten lichter of donkerder mogen zodat ze niet zo naar je toe schreeuwen.
• Hier zou een lichte (!!) slagschaduw achter de blokken ('evenwijdig') misschien wel weer wat beter staan en de pagina wat duidelijker maken.
Duidelijke taal :+

Canon 40d - 50mm f/1.8 - portfolio check mijn weblog www.koenvdzanden.nl

Water & Arctic Cooled!
Reg. datum: 14 februari 2004

quote:
Aardbei. schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 00:02:

Bedankt voor de tips, het is ook een van mijn eersten, ben in feite allang blij dat ik wat heb.... :)

Kleuren ga ik idd aanpassen, en de lettertype kleuren van menu's zijn nog standaart, want die heb ik nog niet aangepast :P en van de opvul tekst is ook een goede!

Bedankt! :D

[:- last.fm -:] [:- flickr -:]

heeft werk.

IK zou gewoon van af aan op nieuw beginnen.

Kies een paar kleuren die bijelkaar passen (door die foto heb je al grijs, dus zoek daar een kleur bij.). Die kleur voeg je met mate toe en niet zoals je nu hebt dat alles die kleur is. Wit als achtergrond kleur bij de content staat altijd wel netjes.

IK vind persoonlijk dat een familysite een rustige uitstralings moet hebben en die van jouw heeft alles behalve dat. Add niet teveel 'zooi' op de site en houd het overzichtelijk.

Je menu is daarnaast ook erg onduidelijk. Misschien kun je daar mooie knopjes voor maken ofzo.
Het lettertypes dat je overal als kopje gebruikt zou ik ook vervangen door een strakker/rustiger font.

(Tip: Dat familywapen kun je, als je hem verwerkt in een leuke pattern, op de background zetten ;) )

Misschien heb je hier nog wat aan ;)
adam a7

quote:
eXistenZ_NL schreef op donderdag 13 april 2006 @ 19:19:
Nieuwe site voor mezelf gemaakt:

[afbeelding]

Lekker strak designtje imho, maar ik zit nog met die grijze balk bovenaan die echt veel te saai is.

Ik vind je argument van "mensen met IE zien de site behoorlijk brak" (da's ook niet echt een elegante woordkeus) nergens op slaan om eerlijk te zijn. De tijd dat er "Designed for Netscape" of "Designed for IE" op sites stond is al eeuwen voorbij.

Dat wordt dus beter leren coden of concessies maken. Laat je source of stylesheet anders ook eens nakijken in WEB, dan kunnen ze je daar misschien vertellen wat je kunt verbeteren.

Times New Roman afschaffen voor het menu lijkt me in ieder geval al een goede keuze :P .

ableton live 7 | komplete 5 | phoscyon | en een beetje hardware

tijsdejonckheere.be

Plaatje op imageshack (popups!)
Website voor een heemkundige kring, het is aangepast zoals de klant het wil (behalve dan dat de klant het logo blauw wilde :s).

Bezoek mijn site hier!

Gekke ZBrush-verslaafde

quote:
Tijs D. schreef op zondag 16 april 2006 @ 21:25:
[afbeelding]
Website voor een heemkundige kring, het is aangepast zoals de klant het wil (behalve dan dat de klant het logo blauw wilde :s).

• De menunamen zijn veel te dubbel :)

Doet me ergens wel denken aan zaterdagnacht. Alleen vrees ik dat dit niet de bedoeling is van die website.

"The probability of life originating on earth is no greater than the chance that a hurricane sweeping through a scrap-yard would have the luck to assemble a Boeing 747"

tijsdejonckheere.be

quote:
Aardbei. schreef op zondag 16 april 2006 @ 23:49:
[...]

Doet me ergens wel denken aan zaterdagnacht. Alleen vrees ik dat dit niet de bedoeling is van die website.
Je kunt het toch duidelijk lezen? Misschien moet ik de witte achtergrondtekst wat verlichten. En wat vind je van de rest?

Bezoek mijn site hier!

Bravia Commercial o//
Reg. datum: 04 december 2003

quote:
Tijs D. schreef op zondag 16 april 2006 @ 23:57:
[...]

Je kunt het toch duidelijk lezen? Misschien moet ik de witte achtergrondtekst wat verlichten. En wat vind je van de rest?

Ziet er verder best netjes uit, alleen vind ik je menu wat té modern/trendy t.o.v. de rest van de site, maar dat is mijn mening.

Wat misschien wel beter is als de klant het logo blauw wil, de blikvanger mee veranderen? Dat geeft de site een beetje geheel :)
Het is inderdaad verstandiger te luisteren naar de klant zijn wensen.
Reg. datum: 22 januari 2006

wat sigs :P

http://img100.imageshack.us/img100/9444/newsprite5cw.jpg

http://img156.imageshack.us/img156/2944/riotkun1pa.jpg

quote:
heb je die pattern op de achtergrond mss voor mij staat wel pro

and back is gigi!

quote:

Als ik mij niet vergis uit de tijd dat ik nog met sigs rond liep was het de bedoeling dat een sig meer was dan gewoon een random plaatje ergens geplakt.

Die 2e ziet er wel iets beter uit, maar nog steeds erg de look van: knip/plak klaar methode. En leesbaar is hij al helemaal niet. En daar zijn sigs toch voor :?. Je naam.

Tip: gooi er eens wat van jezelf in, ipv ctrl-c / ctrl-v en resize momenten. Ik heb vroeger op de grotere sites altijd even gekeken wat anderen hadden en dan zie je dat iedere sig-maker zijn eigen stijl heeft (als hij een beetje goed is). Kijk is rond op de grotere sites waar ze nog sigs (:X) hebben.

n.b. op post hierboven:
* Flapmo slaps edit button to timoz.
* Flapmo slaps Dikke van Dale NL naar timoz.

Flapmo wijzigde dit bericht 24-04-2006 13:10 (33%)

Flapmo & Flapmule | DiabloII LoD account names
Story of my life =]

Losing my edge.
Reg. datum: 16 mei 2002

Moet ik meteen denken aan Clantemplates.com. Ben daar voorheen ook altijd actief geweest ('t forum lokte me op een gegeven moment totaal niet meer) en ookal was het soms irritant lezen met al die sigs, 't is wel het beste voorbeeld. Ze hebben ook een hele sectie daarvoor op hun site.

Last.fm | CC-TV
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
"Never forget 10/23/07"

Hey bedankt voior je comment maar ik ben het er niet helemaal mee eens,
Deze sig bijvoorbeeld vind ik nou niet echt random:

Ik heb de sprite er in laten blenden en alle effects zijn zelf gedaan met eigen cinema 4d renders.
Ik ken de site clantemplates maar daar ga ik nooit heen simpelweg omdat het niveau me daar te lagg ligt. Misschien heb je wel eens gehoort van Tagmonkey? Dat zijn de echte pro sig/tag sites.

Ik idn het niet erg dat je mijn werk klote vind maar leg het dan wat duidelijker uit.
Ik weet zelf dat ze niet erg slecht zijn want ik heb er al veel geld mee verdient.

Reg. datum: 16 augustus 2002

quote:
Tim0z schreef op maandag 24 april 2006 @ 14:38:
Hey bedankt voior je comment maar ik ben het er niet helemaal mee eens,
Deze sig bijvoorbeeld vind ik nou niet echt random:

Ik heb de sprite er in laten blenden en alle effects zijn zelf gedaan met eigen cinema 4d renders.
Ik ken de site clantemplates maar daar ga ik nooit heen simpelweg omdat het niveau me daar te lagg ligt. Misschien heb je wel eens gehoort van Tagmonkey? Dat zijn de echte pro sig/tag sites.

Ik idn het niet erg dat je mijn werk klote vind maar leg het dan wat duidelijker uit.
Ik weet zelf dat ze niet erg slecht zijn want ik heb er al veel geld mee verdient.

Ik ben het met Flapmo eens. De plaatjes geven inderdaad de indruk dat het "zo maar bij elkaar is geraapt". Dat je het expres zo hebt gedaan maakt daarbij niet echt uit. Ik vind dat de verschillende onderdelen niet echt bij elkaar passen en daarom dus geen geheel vormen. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening. Misschien dat anderen daar een hele andere visie op hebben.

Dat je er geld mee verdient wil natuurlijk niets zeggen over of het goed of niet goed is. McDonalds verdient ook veel geld met hamburgers, om nou te zeggen dat het hele goede burgers zijn....

.diesein

Een wallpaper voor een kennisje, die graag wat vrolijke kleuren op zijn beeldscherm wilde...
Ben er nog niet helemaal uit of ik het wat vind... De rechterkant oogt wat kaal, vind ik...

Plaatje op imageshack (popups!)
White Rabbit

http://img371.imageshack.us/img371/8827/bitch9re.jpg

Mijn laatste sig voordat ik gestopt ben met sigs maken...vind het niet leuk meer. Website's / logo's en banners maken ligt me beter heb ik ontdekt. :P

Last.fm - TomRunia.nl - iPod Classic 80 Gb - Xbox 360 Pro

quote:
monnick schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:03:
[afbeelding]

Mijn laatste sig voordat ik gestopt ben met sigs maken...vind het niet leuk meer. Website's / logo's en banners maken ligt me beter heb ik ontdekt. :P

Sorry maar dat kon ik een jaar geleden ook wel.

Modbreak:
Wil je dit soort reacties in het vervolg laten, dit soort arrogantie draagt helemaal niets bij aan het topic :/

André wijzigde dit bericht 24-04-2006 22:45 (17%)

GFX teh pwn!

quote:
BlaZe schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:12:
Een wallpaper voor een kennisje, die graag wat vrolijke kleuren op zijn beeldscherm wilde...
Ben er nog niet helemaal uit of ik het wat vind... De rechterkant oogt wat kaal, vind ik...

[afbeelding]
Weet je zeker dat je zo'n drukke achtergrond wilt?
quote:
Tim0z schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:12:
[...]

Alhoewel ik zeker ook niet onder de indruk ben, voegt je reactie natuurlijk weinig toe zo.

sdomburg wijzigde dit bericht 24-04-2006 18:19 (24%)

.diesein

quote:
[...]

NOFI, maar dude: you reek of arrogance...
Dit is een forum voor opbouwende kritiek, niet om te zeggen hoe goed je wel niet (denkt) te zijn!

quote:
sdomburg schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:17:
[...]

Weet je zeker dat je zo'n drukke achtergrond wilt?
Dat was ook mijn eerste idee... Maar hij valt best mee (of ik ben heel erg onrustig, kan tuurlijk ook :D) Onrust zit hem vooral in de kleuren denk ik.... ik ga nog een beetje aanklooien :)
Apple powered
Reg. datum: 17 januari 2006

http://martijn.atlantux.net/uploadbestanden/aerofreaky/design1.png

een (scherm)afbeelding in progres

Everything was going great, until I ran out of airspeed, altitude and ideas at the same time.

White Rabbit

quote:
[...]

Misschien heb ik dit ook wel een jaar geleden gemaakt? Weet jij veel. Ik vind het een beetje een domme reactie |:(

Last.fm - TomRunia.nl - iPod Classic 80 Gb - Xbox 360 Pro

Phat Winex
Reg. datum: 25 januari 2003

Goed zijn omdat je ergens pieken voor gevangen hebt, ben ik in dat geval dan geweldig? :'( :D :'(

Haha, ik heb laatst weer eens een beetje loos zitten autosoepen. Loze bezigheid, maar wel leuk om te doen. :)

http://i3.tinypic.com/w18m8g.jpg

Sjoewe wijzigde dit bericht 24-04-2006 22:35 (5%)

[ I love rock & roll, throw another bottle at the DJ baby ]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: