Gathering of Tweakers

Quicksearch
Amber Tamblyn

quote:
THW Arie schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 12:08:
Ik post zo wel een stukje van m'n PVR350. Die heeft dezelfde hardware MPEG encoder als de PVR 150.

NOS Journaal

Opgenomen als 4mbit MPEG2.

Omgezet naar XviD/MP3.

Waarom niet met een hogere bitrate die MPEG2-stream opgenomen? Als je toch naar Xvid gaat omzetten (doe ik ook) kan de bron maar beter zo goed mogelijk zijn?

Oh ja; je cassettebandje draait de verkeerde kant op... :+

I'm sorry, did I just blow your head apart? | Tachyon Wiki | Specs

quote:
THW Arie schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 12:08:
Ik post zo wel een stukje van m'n PVR350. Die heeft dezelfde hardware MPEG encoder als de PVR 150.

NOS Journaal

Opgenomen als 4mbit MPEG2.

Omgezet naar XviD/MP3.
Ik vind de kwaliteit best goed, maar de resolutie is een beetje vaag. Dit is een 5:4 resolutie ipv 4:3

Dagen van gras, dagen van stro

quote:
Tachyon schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:24:
[...]

Waarom niet met een hogere bitrate die MPEG2-stream opgenomen? Als je toch naar Xvid gaat omzetten (doe ik ook) kan de bron maar beter zo goed mogelijk zijn?

Oh ja; je cassettebandje draait de verkeerde kant op... :+
Normaal gesproken zet ik niet om naar XviD, maar houd ik alles interlaced MPEG2.

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

High Def Rulez

heeft er iemand ervaring met de zolid xpert tv7134 van de aldi? en bevalt die?

Succes is measured by lifestyle | Audio/Muziek Freak 1ste klas

Amber Tamblyn

quote:
Noork schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:58:
[...]

Ik vind de kwaliteit best goed, maar de resolutie is een beetje vaag. Dit is een 5:4 resolutie ipv 4:3
720x576 is de standaard PAL/DVD-resolutie. Maar ik vind dat ook altijd een beetje raar, omdat gewone TV's ook 4:3 zijn. Sommige videokaart-drivers staan 768x576 toe, wat dan wel weer 4:3 is.

I'm sorry, did I just blow your head apart? | Tachyon Wiki | Specs

A2 United

quote:
lochtejans schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:16:
Ik zit er wellicht ook aan te denken om een TV-kaart te kopen om TV te kijken op m'n PC en ook om beeld op te nemen. Nu heb ik deze topic doorgelezen en gaan de meeste ervaringen over de Hauppauge WinTV PVR-150. Aangezien deze geen radio heeft heb ik de Pinnacle PCTV 110i en de LeadTek TV2000 XP Expert ook op het oog. Nu heb ik over deze TV-kaarten (haast) geen ervaringen kunnen vinden betreffende de beeldkwaliteit ten opzichte van andere TV-kaarten, oa de Hauppage PVR 150.
Is er iemand die een van deze kaarten heeft en zijn ervaringen wil delen?

Een heel ander vraagje:
aangezien ik de kaart onder windows XP wil gebruiken, dus geen MCE, kun je dan op een of andere manier met de bijgeleverde afstandsbediening bij de Hauppauge PVR-150 of de LeadTek TV2000 XP Expert ook bijv. winamp en windows media player aansturen? Is dit mogelijk met bijv. thirt party drivers/software?

Ik nu dusdanig te twijfelen tussen de LeadTek TV2000 XP Expert en de Hauppauge PVR-150. Het voordeel van de Leadtek is dat er ook radio mee ontvangen kan worden. Kan iemand me vertellen waarom ik juist voor de Hauppauge PVR-150 moet gaan ipv de Leadtek?

AMD Athlon 64 X2 4600+ Manchester| Asrock 939Dual-SATA2| 1x Dane-Elec 512 MB DDR400 + 1x Corsair 1GB DDR400| EVGA GeForce 8800GT KO|WD 160GB 7200 rpm 8mb cache (ATA) + WD 250GB 7200 rpm 8mb cache (SATA)| Creative SB Live 5.1|

Reg. datum: 17 augustus 2004

Hey,

Ik ben (opnieuw) opzoek naar een tv kaart.
Ik krijg een breedbeeld tft dus hij moet daarmee wel compatible zijn(weet niet of elke dat is).
Verder hoop ik ook op het beste kwaliteit natuurlijk.
Ook iets, ik wil graag een afstandsbediening(must), en, al het kan, teletekst (niet een must).
Ook moet ik mijn xbox(oude) erop aan kunnen sluiten
Mijn budget ligt rond de 60/70 euro.
Welke raden jullie me aan. Heb zelf wat gezocht maar heb er helemaal geen ervaring mee, dus vraag het liever aan de profs hier :o .

De LeadTek TV2000 XP Expert is wel intressant (van OP), hij heeft radio en is redelijk goedkoop.
De Pinnacle PCTV 110i lijkt daar wel een beetje op.
en de Hauppauge Pvr150 is wel weer wat duurder en heeft ook geen radio ondersteuning.

Wat is er beter aan de Hauppauge dan de Pinacle/LeadTek?
Of is het verschil de beeldkwaliteit?
En waarom willen sommige hier dat het met Dscaler compatible moet zijn, is de standaard software niet goed? of kan DScaler wat extra? Is de Leadtek ook compatible met DScaler?
Nog 1 ding: Kan je ook met de afstandsbediening je computer afsluiten, want soms wil ik dan wel in bed tv kijken en hem dan gelijk uitdoen en slapen, maar lukt dit dan?

Alvast bedankt _/-\o_

barzi wijzigde dit bericht 05-06-2006 11:32 (42%)

@lochtejans:
Ik heb m zelf nog niet, maar wil m gaan kopen omdat die ab van Hauppage ook voor meer gebruikt kan worden dan de tv:
- In Mediaportal
- en volgens mij ook in windows als muis

quote:
matsume schreef op zondag 04 juni 2006 @ 23:48:
Hey,

Ik ben (opnieuw) opzoek naar een tv kaart.
Ik krijg een breedbeeld tft dus hij moet daarmee wel compatible zijn(weet niet of elke dat is).
Verder hoop ik ook op het beste kwaliteit natuurlijk.
Ook iets, ik wil graag een afstandsbediening(must), en, al het kan, teletekst (niet een must).
Ook moet ik mijn xbox(oude) erop aan kunnen sluiten
Mijn budget ligt rond de 60/70 euro.
Welke raden jullie me aan. Heb zelf wat gezocht maar heb er helemaal geen ervaring mee, dus vraag het liever aan de profs hier :o .

De LeadTek TV2000 XP Expert is wel intressant (van OP), hij heeft radio en is redelijk goedkoop.
De Pinnacle PCTV 110i lijkt daar wel een beetje op.
en de Hauppauge Pvr150 is wel weer wat duurder en heeft ook geen radio ondersteuning.

Wat is er beter aan de Hauppauge dan de Pinacle/LeadTek?
Of is het verschil de beeldkwaliteit?
En waarom willen sommige hier dat het met Dscaler compatible moet zijn, is de standaard software niet goed? of kan DScaler wat extra? Is de Leadtek ook compatible met DScaler?
Nog 1 ding: Kan je ook met de afstandsbediening je computer afsluiten, want soms wil ik dan wel in bed tv kijken en hem dan gelijk uitdoen en slapen, maar lukt dit dan?

Alvast bedankt _/-\o_
Iemand? O-)

Prutz0r 4 Life
Reg. datum: 26 augustus 2005

quote:
Trance-Hill schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 20:40:
heeft er iemand ervaring met de zolid xpert tv7134 van de aldi? en bevalt die?

*hand opsteek* Ik zag de aanbieding hier ergens op GoT voorbij komen en besloot er maar 1 te halen. Voor die 35 euro kon ik me geen buil vallen dacht ik zo. Het kaartje heeft geen hardwarematige MPEG2 compressie en is ongeveer 3 sec. "sneller" dan de PVR150 MCE in m'n andere pc. Ook vind ik het beeld van die Zolid een stuk voller van kleur dan de PVR150 MCE terwijl ze allebei op hetzelfde kastje van KPN's digitale tv zijn aangesloten (PVR150 MCE via scart -> composite en Zolid via cheapo coax kabeltje).
De software die Zolid erbij levert is simpel maar effectief. Erg leuk ook dat je bijvoorbeeld je tv-beeld in kan stellen als je desktop. Je kan kiezen uit diverse formaten waarin je je opnames kan opslaan maar je hebt hier en daar een plugin/codec extra nodig, merkte ik. De radiofunctie van het kaartje is ook best aardig. Je krijgt er een flinke FM-antenne bij en de ontvangst is best goed voor een kaartje van 35 euro :)
Vanavond ga ik het allemaal weleens vergelijken op m'n nieuwe Acer AT3201W, ik heb net voor ik ging werken een (veel te dure) DVI-kabel gehaald zodat ik m'n MCE-pc via DVI aan kan sluiten. De Samsung decoder (single tuner) zit nu dus met scart -> scart op de tv, scart -> composite op de PVR150 MCE en via coax op de Zolid :+

06/06/06: Zoals hierboven vermeld heb ik gisteravond eens de verschillen tussen de Zolid en de PVR150 MCE zitten bekijken en ook vergeleken met het beeld zonder tussenkomst van een pc.

PVR150 MCE: Door de hardwarematige MPEG2 compressie loopt deze kaart een seconde of 3 achter vergeleken met de tv zelf (vergeleken met Picture in Picture). Daarnaast is het beeld een stuk fletser dan het signaal direct naar de tv en het signaal via de Zolid tv-kaart. Nog iets wat ik persoonlijk een beetje apart vind is dat de PVR150 MCE òf MCE2005 zelf het beeld op fullscreen op 4:3 laat en niet scaled naar 16:9.

Zolid Xpert tv7134: Geen hardwarematige MPEG2 compressie en loopt derhalve gelijk met het signaal wat rechtstreeks naar de tv gaat (ook weer vergeleken met Picture in Picture). Beeldkwaliteit van de tv en van de Zolid zijn nagenoeg gelijk. Allebei strakke, levendige kleuren. Ik moet alleen nog ff wat experimenteren om te zorgen dat ik beeld èn geluid op kan nemen met de Zolid. Wellicht dat m'n X-Fi een beetje te vol zit met mijn 5.1 setje erin geplugd of dat ik simpelweg de verkeerde line in heb geselecteerd, alhoewel ik wel gewoon het bijbehorende geluid hoor terwijl ik tv kijk over de Zolid.

FooLsKi wijzigde dit bericht 06-06-2006 15:49 (51%)
Reden: Vergelijking PVR150 MCE en Zolid Xpert TV7134 toegevoegd

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd!

@ matsume

Als je een breedbeeld TFT krijgt vraag dan eventueel een LCD TV (met het WK zijn er overal speciale acties. Dan ben je direct van veel problemen verlost (behalve dat je niet kan opnemen)

Hauppauge kaarten zijn steeds van heel goede kwaliteit. Maar mijn pvr 350 geeft wel steeds een kleine vertraging. Als je hierop een xbox of iets dergelijk wil aansluiten ga je helemaal gek worden. Weet wel niet of de andere types daar ook last van hebben.

De standaardsoftware is meestal de enige waar je de afstandsbediening mee kan gebruiken. Bij andere pakketen zoals D-Scaler ben je daar dus niets mee.

De PC afsluiten ga je vrijwel nooit kunnen via de standaard afstandsbediening..

quote:
Nonkel pleuris schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:59:
@ matsume

Als je een breedbeeld TFT krijgt vraag dan eventueel een LCD TV (met het WK zijn er overal speciale acties. Dan ben je direct van veel problemen verlost (behalve dat je niet kan opnemen)

Hauppauge kaarten zijn steeds van heel goede kwaliteit. Maar mijn pvr 350 geeft wel steeds een kleine vertraging. Als je hierop een xbox of iets dergelijk wil aansluiten ga je helemaal gek worden. Weet wel niet of de andere types daar ook last van hebben.

De standaardsoftware is meestal de enige waar je de afstandsbediening mee kan gebruiken. Bij andere pakketen zoals D-Scaler ben je daar dus niets mee.

De PC afsluiten ga je vrijwel nooit kunnen via de standaard afstandsbediening..

Ah bedankt,
Maar wat voor voordeel heeft de Hauppauge tov de Leadtek?
En is de LeadTek ook goede kwaliteit beeld/geluid?
En hoezo "word ik helemaal gek" als ik een xbox aansluit? O-) :P
en welke zou jij mij aanraden voor mijn budget (max 60/70 euro):
Ik wil graag goed tv kunnen kijken, radio af en toe luisteren. Opnemen ook af en toe.

barzi wijzigde dit bericht 06-06-2006 16:05 (9%)

En hoe zit het met digitale tv, heeft dat veel effect op de kwaliteit van de beelden die je met je tv-kaart opneemt?

A2 United

Ik kan wellicht tweederhands een Hauppauge WinTV PVR 150MCE Kit aankomen, dus met afstandsbediening.
Werkt deze kit dan ook gewoon onder Windows XP Pro met alle functies net als de normale Hauppauge WinTV PVR-150?

lochtejans wijzigde dit bericht 06-06-2006 16:04 (27%)

AMD Athlon 64 X2 4600+ Manchester| Asrock 939Dual-SATA2| 1x Dane-Elec 512 MB DDR400 + 1x Corsair 1GB DDR400| EVGA GeForce 8800GT KO|WD 160GB 7200 rpm 8mb cache (ATA) + WD 250GB 7200 rpm 8mb cache (SATA)| Creative SB Live 5.1|

quote:
lochtejans schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:56:
Ik kan wellicht tweederhands een Hauppauge WinTV PVR 150MCE Kit aankomen, dus met afstandsbediening.
Werkt deze kit dan ook gewoon onder Windows XP Pro met alle functies net als de normale Hauppauge WinTV PVR-150?

Volgens mij werkt de afstandbediening niet onder XP.(dat heb ik iig gelezen).
Maar heb zelf ook geen tv-kaart, zie mijn post hierboven
De hauppauge lijkt mij ook intressant, maar weet niet echt awt het verschil is tussen de MCE en de "normale", kan iemand dat in een rijtje uitleggen?(en heeft 1 van die 2 ook teletekst)?
Ik zit nu vooral te twijfelen tussen de Hauppauge pvr150(normaal, wil wel een afstandsbediening) en de LeadTek tv2000 XP Expert. De Leadtek vind ik een goede deal, erg goedkoop en toch veel mogelijkheden, maar weet niet of het beeldkwaliteit goed is(kan iemand miss met deze kaart een voorbeeld geven, in vorm van een filmpje)?
Maar de Hauppauge heeft weer de hardware mpeg2 de/encoder(1 van die 2 :P). Kan iemand misschien ook een voorbeeld laten zien in vorm van een filmpje van deze kaart?

barzi wijzigde dit bericht 06-06-2006 17:41 (45%)

@The_Doman: Ik kan dus beter de tuner met een S-Video aansluiting op de S-Video ingang van mijn TV aansluiten dan met een composietkabel, of hoe zit het precies in elkaar?

quote:
hp38guser schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 23:45:
Misschien een idee om een link te zetten naar irrimote.ini. Erg irritant namelijk ;)

Verder zou ik ook graag ook wat vergelijkingsmateriaal willen zien tussen TV-kaarten. Als dat er nog niet is zouden we dat misschien onder de Tweakers kunnen testen. Ikzelf heb een Aldi-kaart met SAA7134 chipset en doet het nog steeds erg goed :)
Heb jij die kaart aan de praat gekregen onder MCE? Ik heb al tig alternatieve drivers getest, mar geen succes. Er is 1 kaart met dvb erbij die BTA (als ik me nu niet vergis) drivers heeft voor onder MCE, Maar helaas geen sigaar. Ik heb ook die Zolid die hierboven genoemd word met de SAA7134 chipset.

makkie ;) wijzigde dit bericht 06-06-2006 21:46 (6%)

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Discovery Channel

MCE wil gebruik maken van de onboard "hardware" MPEG encoder op de TV-kaart
geen mpeg encoder = nogo @ MCE

die aldi kaartjes hebben dat dus niet :)

ThaHandy wijzigde dit bericht 06-06-2006 22:41 (22%)

Asus P5AD2 Premium | P4 560 3.6Ghz | Sapphire X1950XTX | 3GB Kingston DDR2-533 |
4*74GB raptors @ raid10 | 4*200GB @ raid5 @ promise sx4 s150 | Stacker case

quote:
matsume schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:06:
[...]

Volgens mij werkt de afstandbediening niet onder XP.(dat heb ik iig gelezen).
Maar heb zelf ook geen tv-kaart, zie mijn post hierboven
De hauppauge lijkt mij ook intressant, maar weet niet echt awt het verschil is tussen de MCE en de "normale", kan iemand dat in een rijtje uitleggen?(en heeft 1 van die 2 ook teletekst)?
Ik zit nu vooral te twijfelen tussen de Hauppauge pvr150(normaal, wil wel een afstandsbediening) en de LeadTek tv2000 XP Expert. De Leadtek vind ik een goede deal, erg goedkoop en toch veel mogelijkheden, maar weet niet of het beeldkwaliteit goed is(kan iemand miss met deze kaart een voorbeeld geven, in vorm van een filmpje)?
Maar de Hauppauge heeft weer de hardware mpeg2 de/encoder(1 van die 2 :P). Kan iemand misschien ook een voorbeeld laten zien in vorm van een filmpje van deze kaart?
Iemand?? :'(

Discovery Channel

3 min google

pvr150 vs pvr150MCE
http://www.diy-pvr-dvr-ht...l_and_MCE_Hauppauge_cards

ThaHandy wijzigde dit bericht 07-06-2006 18:22 (11%)

Asus P5AD2 Premium | P4 560 3.6Ghz | Sapphire X1950XTX | 3GB Kingston DDR2-533 |

quote:

Ik had het niet gevonden :+ .
heeft iemand hier de LeadTek TV2000 Expert? En kan die misschien wat opnemen om het beeldkwaliteit te laten zien? _/-\o_
Nog iets, ik las in dit topic dat ik niet echt mijn xbox kon aansluiten op de PVR150, omdat di een hardware mpeg2 encoder heeft, klopt dit?
En kan ik wel (makkelijk) opnemen (met de LeadTek) met mijn specs(doe dan verder niks op de computer), zonder happeren dus?:

Amd64 3000+
1024MB RAM
Asus A8N-sli
6800gt
250gb Seagate SATA 3GB hdd

Discovery Channel

quote:
matsume schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:58:
[...]

Ik had het niet gevonden :+ .
heeft iemand hier de LeadTek TV2000 Expert? En kan die misschien wat opnemen om het beeldkwaliteit te laten zien? _/-\o_
heb ik niet :P
quote:
Nog iets, ik las in dit topic dat ik niet echt mijn xbox kon aansluiten op de PVR150, omdat di een hardware mpeg2 encoder heeft, klopt dit?
uuh?
Wirf in "Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Dee..."
quote:
En kan ik wel (makkelijk) opnemen (met de LeadTek) met mijn specs(doe dan verder niks op de computer), zonder happeren dus?:
ja waarom niet? geen "zware" codec gebruiken :Y)
* beetje eigen research mag ook wel hoor :)

ThaHandy wijzigde dit bericht 08-06-2006 17:21 (30%)

quote:
ThaHandy schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:10:
[...]

heb ik niet :P

[...]

uuh?
Wirf in "Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Dee..."

[...]

ja waarom niet? geen "zware" codec gebruiken :Y)
beetje eigen research mag ook wel hoor :)

Wou graag dan met Divx opnemen of Mpeg2, trekt mijn computer dat? Wil natuurlijk niet een happerende film :D .
Ik zelf neem af en toe op, dus niet regelmatig. Raden jullie mij dan de Hauppauge aan of de Leadtek?(Welke beeldkwaliteit beter/geluid kwaliteit etc.)

quote:
matsume schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:18:
[...]

Wou graag dan met Divx opnemen of Mpeg2, trekt mijn computer dat? Wil natuurlijk niet een happerende film :D .
Ik zelf neem af en toe op, dus niet regelmatig. Raden jullie mij dan de Hauppauge aan of de Leadtek?(Welke beeldkwaliteit beter/geluid kwaliteit etc.)
Geen idee, wat heb je voor pc? , ah ik zie het al een Amd64 3000+. Volgens mij gaat dat fullscreen (768x576) erg moeizaam. In half pal (384x288) en misschien zelfs op 640x480 moet het nog wel te doen zijn. Ik denk dat je het beste kan capturen in Huffyuv of MJPEG en daarna kan converteren.

Noork wijzigde dit bericht 08-06-2006 17:25 (6%)

quote:
Noork schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:24:
[...]

Geen idee, wat heb je voor pc? , ah ik zie het al een Amd64 3000+. Volgens mij gaat dat fullscreen (768x576) erg moeizaam. In half pal (384x288) en misschien zelfs op 640x480 moet het nog wel te doen zijn. Ik denk dat je het beste kan capturen in Huffyuv of MJPEG en daarna kan converteren.

Huffyuv ken ik niet, Mpeg wel.
Dus gewoon opnemen in Mpeg1 en dan omzetten?
Kan ik dan wel in 768x576 opnemen?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws