Hoofdcategorieën
Topicacties

Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Deel II

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 45 46 47 48 last

Reageer Nieuw Topic
Weet iemand hoe ik het Wintv2000 programma aan de praat kan krijgen op een media center pc? Als ik op mijn pc aan het werk ben wil ik nl tv kijken in een klein venster met wintv2000 zonder de grote media center applicatie op te starten.

http://www.winmetmsn.nl Dell Inspirion 9400 T7200 ; 2048MB 667MHz; 100gb 7200tr; 17" WUXGA (1920 x1200); 7900gs 256mb; Vista Ultimate legaal; Toshiba 320GB Extern HDwinmetmsn

Reg. datum: 31 juli 2006

Beste Tweakers,

heb onlangs een fijne Telefunken Breedbeeld van me ouders gekregen, helaas heeft die 1 defect en dat is dat het geluid eraan defect is. Hij is hiervoor al een enkele keer gerepareerd, daarom leek een work-around mij misschien handig en dacht ik aan tv kaartje. Het signaal van de tv-kaart lekker via de tv out naar de tv en dan het geluid over m'n 2.1 logitech setje moet prima zijn. Maar na dit topic een beetje te hebben doorgespit kreeg ik een beetje twijfels, want ik wel graag goed beeld en niet "zonder geluid" inruilen voor "met geluid en matig beeld". Denken jullie dat dit een handige oplossing is voor m'n probleem? En welke kaart zou hiervoor geschikt zijn, 't liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk (Ben je nou Nederlander, of niet)

Dank voor de moeite

groet Rudolf

Reg. datum: 26 augustus 2005

quote:
Mr RHS schreef op maandag 31 juli 2006 @ 15:53:heb onlangs een fijne Telefunken Breedbeeld van me ouders gekregen, helaas heeft die 1 defect en dat is dat het geluid eraan defect is. Hij is hiervoor al een enkele keer gerepareerd, daarom leek een work-around mij misschien handig en dacht ik aan tv kaartje. Het signaal van de tv-kaart lekker via de tv out naar de tv en dan het geluid over m'n 2.1 logitech setje moet prima zijn. Maar na dit topic een beetje te hebben doorgespit kreeg ik een beetje twijfels, want ik wel graag goed beeld en niet "zonder geluid" inruilen voor "met geluid en matig beeld". Denken jullie dat dit een handige oplossing is voor m'n probleem? En welke kaart zou hiervoor geschikt zijn, 't liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk (Ben je nou Nederlander, of niet)

Dit is niet echt de handigste oplossing en de beeldkwaliteit zal nogal eens fors tegen kunnen vallen.
Het goedkoopst / eenvoudigst ben je uit door gewoon een (Stereo) VCR aan te sluiten op de externe ingang van de TV en deze te gebruiken als tuner.
Een digitale decoder is natuurlijk ook een eventuele optie!

NB, controleer even of het audio signaal eventueel nog wel aanwezig is op de Audio/Scart uitgangen van de TV!, misschien is alleen de versterker van de TV defect en kun je de audio gewoon via de externe versterker laten lopen.. :)

Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501

Reg. datum: 31 juli 2006

quote:
The_Doman schreef op maandag 31 juli 2006 @ 19:41:

NB, controleer even of het audio signaal eventueel nog wel aanwezig is op de Audio/Scart uitgangen van de TV!, misschien is alleen de versterker van de TV defect en kun je de audio gewoon via de externe versterker laten lopen.. :)
Thanks for the tip!

Reg. datum: 08 november 2005

Ik ben opzoek naar iemand met een tv kaart die gebaseerd is op NVidia's NVTV chip.

Waarom ? Ben opzoek naar het stukje software dat bij elke NVTV kaart word geleverd, namelijk: ForceWare Multimedia

Ik had eerder al een rely geplaatst dat ik wat opnames zou planten.

Was er toen niet van gekomen, dus heb het vandaag even gedaan.

De opnames heb ik eerst geconvert naar MPEG (in mediaportal) en heb ik daarna geknipt in MS Movie Maker, waardoor het .wmv bestanden zijn.

Er is een opname van Ned 3 en een opname van mijn Xbox 360 COD2 gameplay (waarvan mij opviel dat de kwaliteit heel erg in de buurt komt van het echte xbox signaal (als ik me computer op tv aansluit)).
Beide opnames zijn zo'n 8 mb.

Call of Duty 2 Gameplay Short.wmv

Nederland 3 Opname Short.wmv

Water-Cooled

He,

Binnenkort ga ik op kamers en in plaats van een tv wil ik een tvkaart in mijn pc zetten incl afstandsbediening. Nu vind ik het opnemen geen probleem.. het enige wat ik wil is een goed functionerende kaart met afstandsbediening en de beeldkwaliteit moet natuurlijk ook wel een beetje goed zijn. Opnemen doe ik toch niet. Nu zie ik dat de Hauppauge WinTV 150 erg populair is, maar die vind ik toch een beetje aan de dure kant...

Is er duidelijk verschil te merken tussen de WinTV 150 en bijv de Pinnacle PCTV 110i (30 euro goedkoper) of de WinTV Go (ook 30 euro goedkoper)? Ik zie door de bomen het bos echt niet meer en heb geen flauw idee welke ik nou moet nemen.

Hopelijk kan iemand me hierbij helpen

DFI Lanparty UT NF 590SLi-M2R/G | AMD Athlon 64 X2 5200+ @ 280x11=3,08Ghz | 4GB OCZ DDR2 PC6400 Platinum Rev. 2 | Leadtek Winsfast 7900GT in SLi @ 540/700 | 2x Samsung T166 320GB RAID 0, Seagate Barracuda 500GB| Lenovo 3000 N200| Intel Pentium DC T2310

Reg. datum: 24 mei 2006

Ik heb de Pinnacle PCTV 110i. En die bevalt mij zeer goed.

Alleen met het installeren moet je even kijken of je de goede cd neemt want dat staat er niet echt goed in. Want ze zeggen een cd met een stikker op de hoes maar dat zijn ze alle 2. Dus dat was even gokken en ik gokte toevallig de verkeerde cd :S

Maar voor de rest doet die het echt goed. Alleen is het wel lastig dat het geluid een klein beetje achter loopt maar daar merk je eigenlijk vrij weinig van. Dat achter lopen van het geluid is overigens niet altijd!!

Reg. datum: 03 augustus 2002

Vooraf excuses als mijn vraag al eerder is gesteld.
Welke TV-kaart (< 100 euro) moet ik nemen als ik deze vooral wil gebruiken om beeld op te nemen van de kabel. Mijn leverancier is CAIWAY en ik heb dus een digitaal (40 zenders) als analoog signaal (20). Mijn digitale ontvanger gebruik ik nu zelden (alleen voor BBC)
Ik lees vaak dat de in de BBG aangeprezen Hauppauge niet uitmuntend in kwaliteit is.

inmiddels wel meer informatie gevonden (o.a. in de FAQ)
helaas niet echt concrete informatie over welke kaarten geschikt zijn voor digitaal signaal over de kabel. Wie heeft er ervaring? bv bij CAIWAY?

tjong wijzigde dit bericht 07-08-2006 02:11 (42%)

Reg. datum: 12 augustus 2006

Hallo voordat ik met tv kaarten aan de slag ben gegaan heb ik eerst dit forum gelezen. Ik heb een pinnacle 50i de software van pinnacle is gewoon een ramp en veels te onstabiel.
Ik heb het aan de praat gekregen met windows media center met behulp van WINDVR3 (niet gratis)
Hier een screenshot van mijn media center.
http://img155.imageshack.us/img155/2858/sbs6xv1.jpg
Ook heb ik de bijgeleverde afstandsbediening aan de praat gekregen in media center je moet hiervoor
de pinnacle tv center installeren daarna ga je naar deze map:

C:\Program Files\Pinnacle\Shared Files\Programs\Remote en maak je hier een backup van.
Nu de-installeer je pinnacle tv center en zet je de backup van de remote map weer terug.
Nu open je de profiles.ini selecteer alles en delete alles en vervang het met deze:

;**************************************************************************
;**** Mapeado de botones del mando a distancia para funcionar con el: *****
;**** *****
;**** Pinnacle Media Center *****
;**** VLC/Imagenio *****
;**** Media Portal *****
;**** WINDOWS MCE2005 *****
;**** *****
;**** By Pino Productions 2005 *****
;
;
;
;
;
;
[default]
;Autorun
;HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
autorunkey=PMCRemote
;hardware ID: -1 = autodetect
HWID=8
port=0
rc_filter=all
rc_id1=1
rc_id2=15
;WINDOWS MCE2005
key47=EXEC D:\WINDOWS\ehome\ehshell.exe
;
;
;
;
;
;
[title -]
[Media Center]
; Navigatie
key63=KEYBOARD UP+^UP
key62=KEYBOARD DOWN+^DOWN
key61=KEYBOARD LEFT+^LEFT
key59=KEYBOARD RIGHT+^RIGHT
;
; Selecteer
key26=KEYBOARD ENTER+^ENTER
;
; Menu
key29=KEYBOARD BACKSPC+^BACKSPC
;
; Numeriek
key49=KEYBOARD 1+^1
key50=KEYBOARD 2+^2
key51=KEYBOARD 3+^3
key52=KEYBOARD 4+^4
key53=KEYBOARD 5+^5
key54=KEYBOARD 6+^6
key55=KEYBOARD 7+^7
key56=KEYBOARD 8+^8
key57=KEYBOARD 9+^9
key58=KEYBOARD 0+^0
;
; Volume
key15=KEYBOARD F9+^F9
key27=KEYBOARD F10+^F10
key60=KEYBOARD F8+^F8
;
; Kanaal omhoog/omlaag
key28=KEYBOARD PGDN+^PGDN
key23=KEYBOARD PGUP+^PGUP
;
; Gelijk naar Live TV
key38=KEYBOARD CTRL+T+^CTRL+^T
;
; TV Gids
key24=KEYBOARD CTRL+g+^CTRL+^g
;
; Teletext
key41=KEYBOARD CTRL+d+^d+^CTRL
;
; RECORD
key39=KEYBOARD CTRL+r+^CTRL+^r
;
; Minimaliseren/Maximaliseren
key45=KEYBOARD ALT+ENTER+^ALT+^ENTER
;
; Foto Zoomen
key30=KEYBOARD ENTER+^ENTER
;
; TV
key45=KEYBOARD CTRL+t+^CTRL+^t
;
; Radio
key42=KEYBOARD CTRL+A+^CTRL+^A
;
; Afsluiten Media Center
key47=KEYBOARD ALT+F4+^ALT+^F4
;
; Doorspoelen vooruit
key7=KEYBOARD CTRL+SHIFT+F+^CTRL+^SHIFT^F
;
; Doorspoelen achteruit
key14=KEYBOARD CTRL+SHIFT+B+^CTRL+^SHIFT^B
;
; Afspelen
key13=KEYBOARD CTRL+SHIFT+P+^CTRL+^SHIFT^P
;
; Pauze
key21=KEYBOARD CTRL+p+^p+^CTRL
;
; Stop record
key11=KEYBOARD CTRL+SHIFT+S+^CTRL+^SHIFT^S
;
; Vorige Pagina
key22=KEYBOARD PGDN+^PGDN
;
; Volgende Pagina
key19=KEYBOARD PGUP+^PGUP
;

Verander het pad boven aan naar shell.exe naar het pad waar jij media center hebt geinstallerd.

Je kant alle commands veranderen naar eigen zin.
Hier 2 handige sites hiervoor
http://www.pinnaclefancenter.com/html/grundlagen_remote.html
http://www.microsoft.com/...ardresults.asp?Product=42

Ik heb dit van een spaans forum en heb deze aangepast.

Ik heb nu tevreden over de pinnacle kaart zolang je maar geen software van pinnacle zelf gebruikt. :)

Ik hoop dat ik iemand hiermee help het heeft mij wel veel geholpen!

TomF wijzigde dit bericht 13-08-2006 23:18 (5%)
Reden: Foutje in de .ini

Reg. datum: 06 januari 2006

pfff na het lezen van dit topic, en nog een aantal andere, heb ik eigenlijk nog steeds geen oplossing gevonden voor mijn probleem. ik wil een (eenvoudige) tvkaart waar ik mijn playstation of xbox op kan aansluiten(via gele tulpaansluiting) zodat ik een spelletje kan spelen op een van de 2 consoles en deze dan niet persé op de televisie aan te sluiten. Het maakt me niet uit wat ik er verder mee kan of niet kan en of het apparaat intern of extern is. welke kaart voldoet het beste aan mijn wensen?

quote:
HylkeSibtsen schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 19:33:
pfff na het lezen van dit topic, en nog een aantal andere, heb ik eigenlijk nog steeds geen oplossing gevonden voor mijn probleem. ik wil een (eenvoudige) tvkaart waar ik mijn playstation of xbox op kan aansluiten(via gele tulpaansluiting) zodat ik een spelletje kan spelen op een van de 2 consoles en deze dan niet persé op de televisie aan te sluiten. Het maakt me niet uit wat ik er verder mee kan of niet kan en of het apparaat intern of extern is. welke kaart voldoet het beste aan mijn wensen?

Een goedkope (= zonder hardware encoding) PCI kaart.

De meeste kaarten verschillen vooral in Tuner ontvangst, maar omdat jij die helemaal niet gaat gebruiken zou ik gewoon de goedkoopste nemen.

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

mischien is de MSI N-Vidia NVTV Whitebox van 18 euro voor een kaartje wat ?

Echter heeft deze kaart WEL hardware encoding

Geen idee wat de kwaliteit is, maar als deze het zelfde is als mijn xfx kaart met de nvidia chip; zie je boven 2 fragmentjes!

davej0h wijzigde dit bericht 15-08-2006 13:30 (15%)

Ik wil een gewone, simpele TV-kaart om gewoon televisie op te kunnen kijken.

Die Dazzle*TV is dan toch prima?

en wat is het nut van hardware encoding?

SURFivor wijzigde dit bericht 15-08-2006 19:38 (16%)

Die dazzle tv niet nemen of je moet minmaal een 2ghz processor hebben en verder helemaal niets ander doen op je tv terwijl je aan het tv kijken bent.

Bijvoorbeeld internetten en tv kijken wil haast niet (ik heb een amd 3500+) dus ik heb hem ingeruild voor een hauppage pvr 150 met mpeg2 encoder die gebruikt dan maar 25% van me processor integenstelling tot de dazzle tv/pinnacle kaartjes die bijna 80 % gebruiken en het zappen gaat dan ook wat sneller ook omdat de processor minder word belast.

De beste koop is nu gewoon een hauppauge pvr kaart blijf weg van de pinnacle/dazzle kaartjes met de softwarematige mpeg2 encoder.

Ik heb zelf gekozen voor de Hauppauge pvr 150 retail en niet de 150mce omdat ik hierbij een afstandsdeniening krijg en ik toch geen gebruik van de analoge radio optie internet versie in win mce werkt net zo goed. En 33 euro voor een win mce afstandsbediening vind ik toch een beetje afzetterij.. terwijl de hauppauge remote het net zo goed doet. O-)

TomF wijzigde dit bericht 15-08-2006 21:55 (22%)

Reg. datum: 11 april 2004

Welke webwinkel in Nederland verkoopt All-in-Wonder kaarten? Zowel Google als de productsurvey kan me niet helpen, het lijkt wel alsof die dingen in Nederland nauwelijks te krijgen zijn.

grun

Mischien eerst ff zoeken in de pricewatch?

http://tweakers.net/price...0&priceMax=&land=

quote:
TomF schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 20:00:
Mischien eerst ff zoeken in de pricewatch?
Bedankt, daar kan ik wel wat mee.

grun

thnx. hmm... dat wordt een flinke zoektocht naar de goedkoopste dan.

quote:
HylkeSibtsen schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:04:
thnx. hmm... dat wordt een flinke zoektocht naar de goedkoopste dan.
Als ik jou was zou ik dan voor deze gaan http://tweakers.net/price...150MCE-(OEM)-prijzen.html

Veel goedkoper krijg je geen 'goede' kaart

quote:
The_Doman schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:31:
Ik gebruik een externe tuner omdat de kwaliteit/verwerking van het composite signaal (tuner is intern ook aangesloten met composite) bij de PVR150/500 gewoon zeer slecht is. (tenminste onvoldoende voor mij)
Bij de drivers van de pvr150/500 is het beeld daarom standaard 'geblurred' doordat het slecht werkende comb filter (voor de composite verbinding) is uitgeschakeld.
In je bericht staan ook plaatjes die inderdaad een groot verschil laten zien. Ik snap eigenlijk niet goed waarom de Hauppauge PVR 150 desondanks zo populair is in dit forum. Anyway, zijn er dan kaarten die het signaal op een andere (lees: betere) manier behandelen? Een externe tuner wil ik niet gebruiken. Ik zoek een kaart met een zo hoog mogelijke beeldkwaliteit, vooral de scherpte vind ik belangrijk. Verder is hardwarematige MPEG encoden ook wel prettig. Het enige wat hij moet kunnen is het (kabel)TV signaal weergeven en opnemen, de rest interesseert me niet. Prijs is voor mij ook relatief onbelangrijk, alles beneden 150 euro komt in aanmerking. Welke zou jij dan nemen?

grun

Mijn Koetje
Reg. datum: 13 oktober 2001

Misschien niet de bedoeling hier. Maar ik had een vraag over tuners in een laptop.
Ik kan ervoor kiezen om 200euro? extra uit te geven voor een tv kaart intern. Maar ik wil eigenlijk gewoon een willekeurige laptop kopen en dan een usb?firewire? tv kaartje erbij.
Wanneer usb hier snel genoeg voor is, welk kaartje raden jullie dan aan. Gewoon voor simpel tv te kijken.

De beste camera is de camera die je bij je hebt...

quote:
TomF schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:18:
[...]

Als ik jou was zou ik dan voor deze gaan http://tweakers.net/price...150MCE-(OEM)-prijzen.html

Veel goedkoper krijg je geen 'goede' kaart
Ik overweeg ook om deze aan te schaffen, maar ik lees op verschillende sites (waaronder het 'forum' van pczaak (woon daar toevallig in de buurt) dat het een hel is om dat ding te laten werken onder xp. zou dat echt zo balen zijn of zou het wel mee vallen?

Reg. datum: 20 augustus 2006

Hey
Ik snap het niet helemaal meer.
Ik ben op zoek naar een tv kaart en software met afstandbediening. Ik zil graag mce maar dat kan ik niet krijgen voor mijn pc. (kan alleen oem versies krijgen) Ik weet nou echt niet wat ik moet hebben. Ik heb PCzapper gezien maar dat is om door je afbeeldingen enz heen te bladeren. Maar ik wil graag tv op mijn pc en opnemen en ook nog fm radio
Wat is nou een goede kaart met software en afstandbediening om optenemen enz. Dus mce maar dan op Windows XP. En bestaan er ook tv kaarten waarmee je door je afbeeldingen heen kunt bladeren?

Reg. datum: 21 september 2003

quote:
paul52 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 20:42:
Hey
Ik snap het niet helemaal meer.
Ik ben op zoek naar een tv kaart en software met afstandbediening. Ik zil graag mce maar dat kan ik niet krijgen voor mijn pc. (kan alleen oem versies krijgen) Ik weet nou echt niet wat ik moet hebben. Ik heb PCzapper gezien maar dat is om door je afbeeldingen enz heen te bladeren. Maar ik wil graag tv op mijn pc en opnemen en ook nog fm radio
Wat is nou een goede kaart met software en afstandbediening om optenemen enz. Dus mce maar dan op Windows XP. En bestaan er ook tv kaarten waarmee je door je afbeeldingen heen kunt bladeren?

De hauppage PVR350 heeft dit allemaal, alleen het door afbeeldingen bladeren is met de mee geleverde software volgens mij niet mogelijk.

Een ander voorbeeld is de pinnacle PCTV 50i, is ook met afstandsbediening, maar zonder mpeg encoder.

Just_a_Cow doet F@H bij Schapie

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 45 46 47 48 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: