Reg. datum: 26 januari 2004
http://www.winmetmsn.nl Dell Inspirion 9400 T7200 ; 2048MB 667MHz; 100gb 7200tr; 17" WUXGA (1920 x1200); 7900gs 256mb; Vista Ultimate legaal; Toshiba 320GB Extern HDwinmetmsn
Forum » Consumentenelektronica » LCD, Plasma, Projectie & Recording » Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Deel II
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 45 46 47 48 last
Reageer Nieuw Topichttp://www.winmetmsn.nl Dell Inspirion 9400 T7200 ; 2048MB 667MHz; 100gb 7200tr; 17" WUXGA (1920 x1200); 7900gs 256mb; Vista Ultimate legaal; Toshiba 320GB Extern HDwinmetmsn
quote:Mr RHS schreef op maandag 31 juli 2006 @ 15:53:heb onlangs een fijne Telefunken Breedbeeld van me ouders gekregen, helaas heeft die 1 defect en dat is dat het geluid eraan defect is. Hij is hiervoor al een enkele keer gerepareerd, daarom leek een work-around mij misschien handig en dacht ik aan tv kaartje. Het signaal van de tv-kaart lekker via de tv out naar de tv en dan het geluid over m'n 2.1 logitech setje moet prima zijn. Maar na dit topic een beetje te hebben doorgespit kreeg ik een beetje twijfels, want ik wel graag goed beeld en niet "zonder geluid" inruilen voor "met geluid en matig beeld". Denken jullie dat dit een handige oplossing is voor m'n probleem? En welke kaart zou hiervoor geschikt zijn, 't liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk (Ben je nou Nederlander, of niet)
Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501
Thanks for the tip!quote:The_Doman schreef op maandag 31 juli 2006 @ 19:41:
NB, controleer even of het audio signaal eventueel nog wel aanwezig is op de Audio/Scart uitgangen van de TV!, misschien is alleen de versterker van de TV defect en kun je de audio gewoon via de externe versterker laten lopen..
DFI Lanparty UT NF 590SLi-M2R/G | AMD Athlon 64 X2 5200+ @ 280x11=3,08Ghz | 4GB OCZ DDR2 PC6400 Platinum Rev. 2 | Leadtek Winsfast 7900GT in SLi @ 540/700 | 2x Samsung T166 320GB RAID 0, Seagate Barracuda 500GB| Lenovo 3000 N200| Intel Pentium DC T2310
tjong wijzigde dit bericht 07-08-2006 02:11 (42%)

;************************************************************************** ;************************************************************************** ;************************************************************************** ;************************************************************************** ;**** Mapeado de botones del mando a distancia para funcionar con el: ***** ;**** ***** ;**** Pinnacle Media Center ***** ;**** VLC/Imagenio ***** ;**** Media Portal ***** ;**** WINDOWS MCE2005 ***** ;**** ***** ;**** By Pino Productions 2005 ***** ;************************************************************************** ;************************************************************************** ;************************************************************************** ;************************************************************************** ; ; ; ; ; ; [default] ;************************************************************************** ;************************************************************************** ;Autorun ;HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run autorunkey=PMCRemote ;hardware ID: -1 = autodetect HWID=8 port=0 rc_filter=all rc_id1=1 rc_id2=15 ;************************************************************************** ;************************************************************************** ;WINDOWS MCE2005 key47=EXEC D:\WINDOWS\ehome\ehshell.exe ;************************************************************************** ;************************************************************************** ; ; ; ; ; ; [title -] [Media Center] ;************************************************************************** ;************************************************************************** ; Navigatie key63=KEYBOARD UP+^UP key62=KEYBOARD DOWN+^DOWN key61=KEYBOARD LEFT+^LEFT key59=KEYBOARD RIGHT+^RIGHT ; ; Selecteer key26=KEYBOARD ENTER+^ENTER ; ; Menu key29=KEYBOARD BACKSPC+^BACKSPC ; ; Numeriek key49=KEYBOARD 1+^1 key50=KEYBOARD 2+^2 key51=KEYBOARD 3+^3 key52=KEYBOARD 4+^4 key53=KEYBOARD 5+^5 key54=KEYBOARD 6+^6 key55=KEYBOARD 7+^7 key56=KEYBOARD 8+^8 key57=KEYBOARD 9+^9 key58=KEYBOARD 0+^0 ; ; Volume key15=KEYBOARD F9+^F9 key27=KEYBOARD F10+^F10 key60=KEYBOARD F8+^F8 ; ; Kanaal omhoog/omlaag key28=KEYBOARD PGDN+^PGDN key23=KEYBOARD PGUP+^PGUP ; ; Gelijk naar Live TV key38=KEYBOARD CTRL+T+^CTRL+^T ; ; TV Gids key24=KEYBOARD CTRL+g+^CTRL+^g ; ; Teletext key41=KEYBOARD CTRL+d+^d+^CTRL ; ; RECORD key39=KEYBOARD CTRL+r+^CTRL+^r ; ; Minimaliseren/Maximaliseren key45=KEYBOARD ALT+ENTER+^ALT+^ENTER ; ; Foto Zoomen key30=KEYBOARD ENTER+^ENTER ; ; TV key45=KEYBOARD CTRL+t+^CTRL+^t ; ; Radio key42=KEYBOARD CTRL+A+^CTRL+^A ; ; Afsluiten Media Center key47=KEYBOARD ALT+F4+^ALT+^F4 ; ; Doorspoelen vooruit key7=KEYBOARD CTRL+SHIFT+F+^CTRL+^SHIFT^F ; ; Doorspoelen achteruit key14=KEYBOARD CTRL+SHIFT+B+^CTRL+^SHIFT^B ; ; Afspelen key13=KEYBOARD CTRL+SHIFT+P+^CTRL+^SHIFT^P ; ; Pauze key21=KEYBOARD CTRL+p+^p+^CTRL ; ; Stop record key11=KEYBOARD CTRL+SHIFT+S+^CTRL+^SHIFT^S ; ; Vorige Pagina key22=KEYBOARD PGDN+^PGDN ; ; Volgende Pagina key19=KEYBOARD PGUP+^PGUP ; ;************************************************************************** ;************************************************************************** |
TomF wijzigde dit bericht 13-08-2006 23:18 (5%)
Reden: Foutje in de .ini
quote:HylkeSibtsen schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 19:33:
pfff na het lezen van dit topic, en nog een aantal andere, heb ik eigenlijk nog steeds geen oplossing gevonden voor mijn probleem. ik wil een (eenvoudige) tvkaart waar ik mijn playstation of xbox op kan aansluiten(via gele tulpaansluiting) zodat ik een spelletje kan spelen op een van de 2 consoles en deze dan niet persé op de televisie aan te sluiten. Het maakt me niet uit wat ik er verder mee kan of niet kan en of het apparaat intern of extern is. welke kaart voldoet het beste aan mijn wensen?
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
davej0h wijzigde dit bericht 15-08-2006 13:30 (15%)
SURFivor wijzigde dit bericht 15-08-2006 19:38 (16%)
TomF wijzigde dit bericht 15-08-2006 21:55 (22%)
grun
Bedankt, daar kan ik wel wat mee.quote:TomF schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 20:00:
Mischien eerst ff zoeken in de pricewatch?
grun
Als ik jou was zou ik dan voor deze gaan http://tweakers.net/price...150MCE-(OEM)-prijzen.htmlquote:HylkeSibtsen schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:04:
thnx. hmm... dat wordt een flinke zoektocht naar de goedkoopste dan.
In je bericht staan ook plaatjes die inderdaad een groot verschil laten zien. Ik snap eigenlijk niet goed waarom de Hauppauge PVR 150 desondanks zo populair is in dit forum. Anyway, zijn er dan kaarten die het signaal op een andere (lees: betere) manier behandelen? Een externe tuner wil ik niet gebruiken. Ik zoek een kaart met een zo hoog mogelijke beeldkwaliteit, vooral de scherpte vind ik belangrijk. Verder is hardwarematige MPEG encoden ook wel prettig. Het enige wat hij moet kunnen is het (kabel)TV signaal weergeven en opnemen, de rest interesseert me niet. Prijs is voor mij ook relatief onbelangrijk, alles beneden 150 euro komt in aanmerking. Welke zou jij dan nemen?quote:The_Doman schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 14:31:
Ik gebruik een externe tuner omdat de kwaliteit/verwerking van het composite signaal (tuner is intern ook aangesloten met composite) bij de PVR150/500 gewoon zeer slecht is. (tenminste onvoldoende voor mij)
Bij de drivers van de pvr150/500 is het beeld daarom standaard 'geblurred' doordat het slecht werkende comb filter (voor de composite verbinding) is uitgeschakeld.
grun
De beste camera is de camera die je bij je hebt...
Ik overweeg ook om deze aan te schaffen, maar ik lees op verschillende sites (waaronder het 'forum' van pczaak (woon daar toevallig in de buurt) dat het een hel is om dat ding te laten werken onder xp. zou dat echt zo balen zijn of zou het wel mee vallen?quote:TomF schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:18:
[...]
Als ik jou was zou ik dan voor deze gaan http://tweakers.net/price...150MCE-(OEM)-prijzen.html
Veel goedkoper krijg je geen 'goede' kaart
quote:paul52 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 20:42:
Hey
Ik snap het niet helemaal meer.
Ik ben op zoek naar een tv kaart en software met afstandbediening. Ik zil graag mce maar dat kan ik niet krijgen voor mijn pc. (kan alleen oem versies krijgen) Ik weet nou echt niet wat ik moet hebben. Ik heb PCzapper gezien maar dat is om door je afbeeldingen enz heen te bladeren. Maar ik wil graag tv op mijn pc en opnemen en ook nog fm radio
Wat is nou een goede kaart met software en afstandbediening om optenemen enz. Dus mce maar dan op Windows XP. En bestaan er ook tv kaarten waarmee je door je afbeeldingen heen kunt bladeren?
Just_a_Cow doet F@H bij Schapie
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 45 46 47 48 last