Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 17 augustus 2004

quote:
matsume schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:23:
[...]

Zal ik doen.
Ik ben net thuis, en heb hem nog iet ontvangen, en ook geen papiertje met erop dat de postbode morgen weer terug komt. Ik hoop nog dat ie vandaag komt >:)

Edit: Ik heb hem binnen! beeldkwaliteit is erg goed vind ik zelf.
Maar hier heb ik wat opgenomen(niet op beste kwaliteit, maar moet ook wat uitproberen):
http://rapidshare.de/file..._20060615_171606.mpg.html

hoop dat jullie(twijfelaars) er wat aan hebben.

Ik ben er zeer tevreden mee alleen heb ik nog een vraagje:

Dscaler is mooier beeld dan de standaard software vind ik. Alleen werkt mijn ab daar niet, wat ik wel een must vind. Weet iemand een software die ook mooier beeld geeft dan de hauppauge software, maar ook de ab het doet(eventueel met een getweakte ini oid)? _/-\o_

En weet iemand hoe je de zenders op volgorde kan zetten?(met hauppauge software). Ik kan nu alleen de naam veranderen maar niet de zender nummer.

Iemand?
En nog iets, met welke software nemen jullie op?
heb een aantal geprobeerd en vind mediaportal als beste eruit komen, goede kwaliteit, en niet te groot (1uur = 2,4gb). Alleen ik heb zelf liever niet zoals dat(media center iets), heb liever een progammatje. Ook gaat het zappen bij Mediaportal erg langzaam. Mijn ab doet het daar wel dat is wel een grote voordeel. Maar waarmee nemen jullie op? Liefst kunnen scheduelen, timeshifting hoef ik niet perse.

Ktss

quote:
matsume schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:16:
[...]

Iemand?
En nog iets, met welke software nemen jullie op?
heb een aantal geprobeerd en vind mediaportal als beste eruit komen, goede kwaliteit, en niet te groot (1uur = 2,4gb). Alleen ik heb zelf liever niet zoals dat(media center iets), heb liever een progammatje. Ook gaat het zappen bij Mediaportal erg langzaam. Mijn ab doet het daar wel dat is wel een grote voordeel. Maar waarmee nemen jullie op? Liefst kunnen scheduelen, timeshifting hoef ik niet perse.
Ik heb ook de pvr 150 en ik neem op met win mce, werkt allemaal lekker soepeltjes en de kwaliteit is ook zeker goed te doen :)

Waarom?

quote:
-Thunder- schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:18:
[...]

Ik heb ook de pvr 150 en ik neem op met win mce, werkt allemaal lekker soepeltjes en de kwaliteit is ook zeker goed te doen :)

Werkt je ab daar ook?(bij de non-mce versie)
En kan je met mediaportal/mce ok een klein schermpje doen? zoals wintv van hauppauge?

barzi wijzigde dit bericht 16-06-2006 17:07 (14%)

Ktss

quote:
matsume schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:23:
[...]

1.Werkt je ab daar ook?(bij de non-mce versie)
2.En kan je met mediaportal ok een klein schermpje doen? zoals wintv van hauppauge?
1.Ja, lees mijn TS eens, ik heb ook de non Mce version.
2.Je bedoeld gewoon een klein venster neem ik aan, ja dat kan.

-Thunder- wijzigde dit bericht 16-06-2006 17:08 (6%)

Waarom?

quote:
-Thunder- schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 17:07:
[...]

1.Ja, lees mijn TS eens, ik heb ook de non Mce version.
2.Je bedoeld gewoon een klein venster neem ik aan, ja dat kan.

Een klein scherm bedoel ik niet mee dat ik het menu zie en dan onderin een klein scherpje maar ik bedoel een klein venstertje met alleen een rand erom heen.(die je zelf van groote kan veranderen). Ik heb dus geen MCE dus kan het nog niet uittesten.

Trouwens wirf, ik lees in dit topic dat je een eigen geschreven prog hebt, om het de coderen naar divx. Zou je die naar mij kunnen sturen? (email in profiel)

barzi wijzigde dit bericht 16-06-2006 23:59 (14%)

Take 6

Waarom geen aandacht voor satelliet-TV-kaarten?

Er zijn vele modellen te koop, vanaf 40 euro. Schotels heb je vanaf 20 euro, LNB's vanaf 6 euro, kabel zo'n 10 euro, maar het kan allemaal ook (véél) duurder... Als buis gebruik ik twee inelkaar geschoven oude droogmolenbuizen (lagen bij het grof vuil); scheelt weer >50 euro. ;)
Bij meerdere satellieten heb je een grotere schotel en extra koppen en een schakelaar (diseqc switch) nodig: vanaf 60 euro extra. Of koop een rotor (vanaf 50 euro).

Wil je ook de Nederlandse kanalen zien, dan koop (of maak) je een phoenix kaartlezer (c. 20 euro) voor de Canal Digital chipcard (80 euro + 20 euro registratie + 3~20 euro abonnement).
Je kunt ook sateliet-TV-kaarten met een CI-houder kopen. Die zijn duurder, en je moet er ook weer een CAM-module bijkopen, die de chipkaart uitleest.

Wil je kijken naar het ene kanaal en andere kanalen opnemen of meerdere TV's aansluiten, dan heb je twee of meer tuners nodig, en twin of quad LNB's. Meerdere tuners lukt niet met elk merk Sat-TV-kaart.

Je kunt ook nog (one way) internetten, of leechen wat anderen surfen.

Er zijn nu setjes te koop van Technisat bestaande uit een Skystar2 kaart en een Multytenne - een 45 cm schoteltje voor 4 satellieten. In Duitsland vanaf 125 euro, in Nederland vanaf 132 euro - als ze hem kunnen leveren. Kleine schotels hebben wel eerder problemen met zware onweerswolken en sneeuwval: een paar keer per jaar een kwartier geen beeld.

Hiermee kun je theoretisch zo'n 2500 TV-kanalen en 1500 radiokanalen ontvangen. Deels gecodeerd (maar die liggen af en toe open: streng verboden te kijken - strafbaar!). Veel commerciële rotzooi. Veel exotische kanalen. Enkele kwaliteitszenders. Soms DVD-kwaliteit, soms twee keer zo goed als DVD, soms zelfs High Definition, maar soms ook slechte VHS-kwaliteit (06-kanalen).
Je kunt (nog) niet twee Skystars2 tegelijk draaien - dus niet kijken en opnemen tegelijk.

De Skystar2 beeldkwaliteit (en ook die van de Twinhan) werd door C'T als zeer goed beoordeeld. Of de 45cm schotel ook goed is kan ik niet zeggen: sommigen zijn er zeer tevreden mee.

Misschien kanb iemand ook een poll maken met wat vor software iemand gebruikt om tv te kijken, en 1 om tv op te nemen.

Mensen ik heb een PVr 150(non-mce), en heb wel teletekst. Dan wel niet met de standaard hauppauge software, maar met mediaportal/christv wel. Ik dacht eerst dat het gewoon via internet ging, maar toen ik mijn router uitzetten en het toen nog eens probeerde werkte het ook. De non-mce heeft dus ook teletekst(of ik heb een gelukers editie) maar het is uitgezet in de standaard hauppauge software 8)

Heb nu MCE erop: Heb nu de drivers geinstalleerd en dat mce driver(van hauppauge.tv), de ab werkt wel(zoals in Startpost) maar de tv kaart zelf niet. Hij ziet hem wel maar staat: decoder fout. Iemand?

barzi wijzigde dit bericht 18-06-2006 10:16 (93%)

A2 United

quote:
matsume schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 12:52:
Misschien kanb iemand ook een poll maken met wat vor software iemand gebruikt om tv te kijken, en 1 om tv op te nemen.

Mensen ik heb een PVr 150(non-mce), en heb wel teletekst. Dan wel niet met de standaard hauppauge software, maar met mediaportal/christv wel. Ik dacht eerst dat het gewoon via internet ging, maar toen ik mijn router uitzetten en het toen nog eens probeerde werkte het ook. De non-mce heeft dus ook teletekst(of ik heb een gelukers editie) maar het is uitgezet in de standaard hauppauge software 8)

Heb nu MCE erop: Heb nu de drivers geinstalleerd en dat mce driver(van hauppauge.tv), de ab werkt wel(zoals in Startpost) maar de tv kaart zelf niet. Hij ziet hem wel maar staat: decoder fout. Iemand?
Zou je misschien effe het bereik van de afstandsbediening kunnen testen? :P

AMD Athlon 64 X2 4600+ Manchester| Asrock 939Dual-SATA2| 1x Dane-Elec 512 MB DDR400 + 1x Corsair 1GB DDR400| EVGA GeForce 8800GT KO|WD 160GB 7200 rpm 8mb cache (ATA) + WD 250GB 7200 rpm 8mb cache (SATA)| Creative SB Live 5.1|

quote:
lochtejans schreef op zondag 18 juni 2006 @ 20:47:
[...]

Zou je misschien effe het bereik van de afstandsbediening kunnen testen? :P
even getest, maar ik kan maar tot 5 meter ver in mijn kamer, dus ik weet niet of die verder kan of niet. Maar hij kan sowieso 5 meter, ik weet niet of ie nog verder lukt(dat kan ik dus niet testen) :+

Weet iemand hoe je in MCE de zenders op volgorde kan zetten?

barzi wijzigde dit bericht 19-06-2006 20:04 (8%)

Ik heb de Hauppauge Win TV PVR 150 gekocht maar ik krijg op geen enkele zender goed beeld. Alle zenders storen. Ook zat er geen oogje in de doos voor de afstandsbediening.

Weet iemand hoe ik de zenders goed krijg? fine-tunen werkt niet. Heb Windows XP

Dagen van gras, dagen van stro

quote:
luurtsema schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:41:
Ik heb de Hauppauge Win TV PVR 150 gekocht maar ik krijg op geen enkele zender goed beeld. Alle zenders storen. Ook zat er geen oogje in de doos voor de afstandsbediening.

Antenne-versterker kopen.

Een TV-kaart heeft doorgaans een sterker signaal nodig om een ruisvrij beeld te krijgen.

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

quote:
THW Arie schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:45:
[...]

Antenne-versterker kopen.

Een TV-kaart heeft doorgaans een sterker signaal nodig om een ruisvrij beeld te krijgen.

Dit heb ik al gekocht en aangesloten.

Geluid is wel goed, beeld absoluut niet. Ik kan ook nergens gewoon de frequenties intypen, alleen schuiven met een balk.

luurtsema wijzigde dit bericht 23-06-2006 15:55 (19%)

Reg. datum: 21 september 2003

quote:
luurtsema schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:41:

Wat bij mij goed werkte was van de site van de kabelboer de frekwenties van de diverse zenders halen en deze handmatig invoeren. Is wel wat werk maar werkt zeker beter als de zenders niet precies op het kanalenraster zitten.

Just_a_Cow doet F@H bij Schapie

quote:
jeronimo2003 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 21:47:
[...]

Wat bij mij goed werkte was van de site van de kabelboer de frekwenties van de diverse zenders halen en deze handmatig invoeren. Is wel wat werk maar werkt zeker beter als de zenders niet precies op het kanalenraster zitten.

Waar kan ik deze dan precies intypen?

Ik kan geen frequenties intypen, maar een schuifbal verplaatsen, en daar staat dan geen frequentie, maar waardes van -50 tot 50.

Discovery Channel

quote:
luurtsema schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:26:
[...]

Waar kan ik deze dan precies intypen?
ikke ook niet weten, ik weet niet een wat voor programma je daarvoor gebruikt }:O
quote:
Ik kan geen frequenties intypen, maar een schuifbal verplaatsen, en daar staat dan geen frequentie, maar waardes van -50 tot 50.

bij een 20+, 45- 53+ frequentie tabel is het makkelijker te zoeken op frequentie ipv kanalen
even het volgende even indegaten houden:

land NL
kabel aansluiting: antenna (niet kabel)

ThaHandy wijzigde dit bericht 25-06-2006 01:01 (4%)

Asus P5AD2 Premium | P4 560 3.6Ghz | Sapphire X1950XTX | 3GB Kingston DDR2-533 |
4*74GB raptors @ raid10 | 4*200GB @ raid5 @ promise sx4 s150 | Stacker case

nuttig.

ik ben ook op zoek naar goeie tv kaart. Ik ga gewoon men analoge kabel erop aansluiten.

mijn eisen.
- best mogelijke beeld kwaliteit
- goed geluid.
- goeie software, en drivers.
voor de rest maakt het me niet veel uit.

Hauppage hoor ik vaak problemen over de kwaliteit. Leadtek weet ik weinig van, pinnacle zijn vaak slechte drivers. Terratec weet ik ook weinig van. Dus ik heb geen idee welke ik nou het beste kan nemen. Graag advies
quote:
Zenix schreef op zondag 25 juni 2006 @ 19:10:
ik ben ook op zoek naar goeie tv kaart. Ik ga gewoon men analoge kabel erop aansluiten.

mijn eisen.
- best mogelijke beeld kwaliteit
- goed geluid.
- goeie software, en drivers.
voor de rest maakt het me niet veel uit.

Hauppage hoor ik vaak problemen over de kwaliteit. Leadtek weet ik weinig van, pinnacle zijn vaak slechte drivers. Terratec weet ik ook weinig van. Dus ik heb geen idee welke ik nou het beste kan nemen. Graag advies
Staat er niet genoeg in dit topic over ;)

quote:

FooLsKi, zou jij misschien screencaps van je beeldkwaliteit kunnen posten. Ik heb namelijk ook de Zolid xpert tv7143 van de aldi, en ik vind de beeldkwaliteit nogal tegen vallen. Nu kan dit ook door mijn coax kabel komen, maar dat weet ik dus niet.
Verschillende zenders krijg ik maar niet gevonden, andere zenders hebben alleen mono geluid en anderen erg veel last van ruis.
Als de tvkaart bij anderen goed beeld geeft zal ik een duurdere coax kabel halen, maar ik geef liever geen geld uit als het niet nodig is (en dat is wanneer blijkt dat de tvkaart niet beter kan).
screencaps van mijn zolid xpert tv 7143
Zelf heb ik geprobeerd:
-Opnieuw automatisch zenders scannen
-Ik heb zelf geprobeerd handmatig de frequenties te selecteren
-Andere coax kabel proberen (geen idee of die beter was dan de huidige)

Nijverdal

Reg. datum: 08 november 2005

Beste mensen,

Ik had/heb een vraag.

heeft de My Cinema-P7131Dual van asus nou wel of geen Hardware MPEG2 decoder ?

Terug in het topic staat een oud bericht waar instaat van niet. Maar op sites kan ik niks vinden,

Wat Vinden jullie trouwens van de XFX NVTV kaart.

Ik ben nu invasion aan het opnemen op Veronica, ik zal eens een klein stukje op het internet gooien straks, dan kunnen jullie de kwaliteit zien.

Mvg,
Dave

Cosmopoliet

quote:
ThaHandy schreef op zondag 25 juni 2006 @ 00:59:
[...]

ikke ook niet weten, ik weet niet een wat voor programma je daarvoor gebruikt }:O

[...]

bij een 20+, 45- 53+ frequentie tabel is het makkelijker te zoeken op frequentie ipv kanalen
even het volgende even indegaten houden:

land NL
kabel aansluiting: antenna (niet kabel)
Ik loop sinds gisteren te pielen, ik zal de instellingen eens instellen zoals hierboven staat. Echter in WINTV2000 kan ik ook nog een kiezen uit een aantal pal-formaten. Welke moet ik hebben? Pal B staat er in ieder geval niet tussen :S

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Reg. datum: 21 september 2003

In wintv2000 kan ik PAL BGHIDK selecteren wat voor NL de goede instelling is.

Just_a_Cow doet F@H bij Schapie

Ik heb al een tijdje een Hauppauge pvr 150(non mce) en draai het onder MCE, met behulp van ed startpost. Nu wou ik vandaag mijn xbox(oude) erop aansluiten, en heb dit gedaan, maar ik kom 2 problemen tegen:

1. Ik heb hem aangesloten met de gele stekker, maar ik dacht/denk altijd dat de gele alleen voor beeld is, maar hoe krijg ik dan geluid?

2. Ik heb hem dus aangesloten, maar waar kan ik het dan zien? Met de standaard software kan ik kiezen ui svideo, ext 1 en ext 2, en alle 3 zijn het niet. Of moet ik dit met een speciale progamma doen? zo ja, welke? zo nee, wat doe ik fout?

bedankt _/-\o_

Waarom zou je een Hauppauge pvr 150 kopen? Voor het zelfde geld heb je een WinTV-PCI FM die wel gewoon voro Xp gemaakt is (ik hoorde dat er problemen zijn met de 150mce oem icm xp) + deze kaart kan in divx opnemen? Laatste voordeel: de afstandbediening schijnt onder xp niet te werekn bij de 150?

ZIe ik iets over het hoofd?

quote:
matsume schreef op zondag 23 juli 2006 @ 13:42:
Ik heb al een tijdje een Hauppauge pvr 150(non mce) en draai het onder MCE.......
1. Ik heb hem aangesloten met de gele stekker, maar ik dacht/denk altijd dat de gele alleen voor beeld is, maar hoe krijg ik dan geluid?
De audio moet je apart aansluiten op de mini-jack audio-input van de tv-kaart, waarschijnlijk heb je daarvoor nog een verloopstekkertje voor nodig zoals op dit plaatje te zien is:
http://i6.photobucket.com/albums/y207/CX23882-19/STB_Retail.jpg
quote:
matsume schreef op zondag 23 juli 2006 @ 13:42:2. Ik heb hem dus aangesloten, maar waar kan ik het dan zien? Met de standaard software kan ik kiezen ui svideo, ext 1 en ext 2, en alle 3 zijn het niet. Of moet ik dit met een speciale progamma doen? zo ja, welke? zo nee, wat doe ik fout?

Jammer maar helaas, dat gaat NIET werken.
Windows Media Centre (what's in a name, haha) heeft deze (basis) functie na al die jaren nog steeds niet. 8)7
Je kunt de interne Tuner niet gebruiken in combinatie met de externe A/V aansluitingen.
Het is kiezen voor Tuner of externe A/V (settop boxmode), beiden tegelijk is niet mogenlijk.
Alle andere Media centre software heeft deze functie (uiteraard!) wel!!
Zie ook:
Forum XPMCE: Video camera werkt niet, Via de front composiet aansluiting

Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501

quote:
roliroli12 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 13:08:
Waarom zou je een Hauppauge pvr 150 kopen? Voor het zelfde geld heb je een WinTV-PCI FM die wel gewoon voro Xp gemaakt is (ik hoorde dat er problemen zijn met de 150mce oem icm xp)

Het grote voordeel van de PVR150/MCE is de ingebouwde hardware MPEG2 encoder wat enorm scheelt in processorbelasting.
Beide versies va de PVR150 werken zowel onder XP als XP-MCE, de basis hardware/drivers zijn hetzelfde....
Alleen groot nadeel van de PVR150 is de belabberde kwaliteit van de composite signaal verwerking :(

Hauppauge NL Forum: Pvr 150, beeldkwaliteit
XPMCE forum: Kwaliteit TV-kaart
SHSPVR Forum: Poor Picture Quality with PVR 150 MCE Analog Capture

Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws