Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Asus A6 serie deel 5

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 27 augustus 2005

Laptops4U.nl heeft besloten mij gratis een recovery pakketje toe te sturen, en een nieuwe harde schijf, zodat ik de oude daarna kan terugsturen. Echt waar, zulke topservice heb ik nog nergens anders gezien![/quote]

Ook ik keek op van hun service, ze kwamen de laptop zelf bij me thuisbrengen toen ik'm kocht.....uitzonderlijk!

Verder, ben ik een beetje vergeten hoe ik in het bios moet komen van m'n a6va...wie helpt me even? Scheelt me een hoop knoppen uitproberen.

Reg. datum: 28 augustus 2003

Haha, zelfde hier, notabene op een zondag. :P

Reg. datum: 14 augustus 2004

quote:
rene.brons schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 21:20:

Verder, ben ik een beetje vergeten hoe ik in het bios moet komen van m'n a6va...wie helpt me even? Scheelt me een hoop knoppen uitproberen.
F2 indrukken bij het opstarten. Staat ook onderaan bij het opstartscherm trouwens. Esc voor bootmenu en F2 voor BIOS ;)

Reg. datum: 20 januari 2004

Ik kwam vandaag op de website van ATI de specificaties van de Mobility Radeon X1600 tegen en daar stond "DVI 1.0 compliant / HDMI interoperable and HDCP ready". Nu heb ik een tijdje geleden wat (tweakers) nieuws verhalen gelezen over dit onderwerp. Ik vraag me nu af of die (DRM) sleutel voor de HDCP decodering in de MR X1600 is gebakken

nieuws: 'Huidige videokaarten ondersteunen geen HD-content' <-- dit nieuws bericht vermeld eigenlijk dat geen enkele kaart van ATI of NVIDIA die (DRM) decodering sleutel in zijn chip heeft gebakken.

nieuws: ATi verwijdert 'HDCP Ready' van website <-- en dit bericht meld dat ATI op de website onder de specificaties van videokaarten de zin "DVI 1.0 compliant / HDMI interoperable and HDCP ready" weghaalt

http://www.ati.com/products/mobilityradeonx1600/specs.html <-- en hier onderaan staat die zin "DVI 1.0 compliant / HDMI interoperable and HDCP ready".

Omdat bij de specificaties van de MR X1600 deze zin (nog) niet is weg gehaald vraag ik me af of er een decodering sleutel in de ATI kaart van de ASUS A6Ja is gebakken? Na verschillende reacties op het nieuwsbericht weet ik alleen nog niet wat beter zal zijn, met of zonder...

promo-1 wijzigde dit bericht 02-03-2006 00:13 (12%)

Zo nieuwe schijf zit erin, even een recovery uitvoeren (die nu overigens perfect werkt, bedankt LT4U!) en dan deze schijf controleren op fouten voordat ik 'em weer volstauw met programma's etc. :P

Reg. datum: 02 oktober 2001

quote:
Eddos schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 09:31:
Mee leren leven, de andere brander die ze leveren schijnt ook niet geweldig te zijn.
Persoonlijk heb ik na de RMA van mijn eerste brander geen problemen meer met deze TSST, en ik brand vrij veel..

Weet je toevallig wat ze gedaan hebben met je brander?
EN
Welk media gebruik je nu als ik vragen mag?
Het is de bedoeling dat ik er vrij veel mee ga branden dus het zou wel makkelijk zijn als ik meteen geschikte merk te pakken krijg :-)

Mijn laptop doet het weer perfect, draait nu al een aardige tijd achter elkaar op een LAN party.

Reg. datum: 02 maart 2003

quote:
Broodje schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 09:11:
[...]

Weet je toevallig wat ze gedaan hebben met je brander?
EN
Welk media gebruik je nu als ik vragen mag?
Het is de bedoeling dat ik er vrij veel mee ga branden dus het zou wel makkelijk zijn als ik meteen geschikte merk te pakken krijg :-)
Ik gebruik Memorex om te branden, en die werken over het algemeen prima. Ik brand vrij veel dvd's en dat gaat, als je de laptop zijn rust gunt, eigenlijk prima nu.

Reg. datum: 02 oktober 2001

quote:
Eddos schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 11:15:
[...]

Ik gebruik Memorex om te branden, en die werken over het algemeen prima. Ik brand vrij veel dvd's en dat gaat, als je de laptop zijn rust gunt, eigenlijk prima nu.
En wat hadden ze gedaan dat hij nu beter brandt, of had je andere problemen?

Reg. datum: 04 januari 2004

Heeeft iemand trouwens een 2de accu voor zijn A6Ja,en zo ja,waar heb je die gehaald.Ik wil dus misschien zo'n Laptop aanschaffen,maar wil er wel een 2de accu bij hebben.

Reg. datum: 02 maart 2003

quote:
Broodje schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 11:25:
[...]

En wat hadden ze gedaan dat hij nu beter brandt, of had je andere problemen?

Ik vond persoonlijk dat hij lang deed over het opspinnen, en dat het branden een vaag kras geluid maakte. Dit was blijkbaar gewoon iets wat bij de brander hoorde, want het model dat ik terugkreeg deed precies hetzelfde.
(en nee, het was niet mijn eigen speler, want die had ik gemerkt en de RMA die ik terugkreeg had dit niet).

Nog steeds niet helemaal naar mijn zin dus, maar het schijnt dus blijkbaar niet anders te kunnen.

Wat betreft de vraag over de 2e accu(post hierboven), ik ben zelf ook aan het informeren geweest naar een 2e accu voor mijn A6Va, en die was volgens 4launch nog niet beschikbaar.

Jammer, want ik wil graag een accu erbij voor tegen de tijd dat deze het heeft begeven.

Hoe komt het trouwens dat het overgrote gedeelte van de A6 laptops over een TSST drive beschikt, terwijl mijne, al 3x dezelfde Matshita UJ840 heeft gehad na een aantal RMA's.

Niet dat deze zo geweldig is overigens.. :P

quote:
Eddos schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 13:17:
[...]

Wat betreft de vraag over de 2e accu(post hierboven), ik ben zelf ook aan het informeren geweest naar een 2e accu voor mijn A6Va, en die was volgens 4launch nog niet beschikbaar.

Jammer, want ik wil graag een accu erbij voor tegen de tijd dat deze het heeft begeven.

Aha ok,bedankt,jammer dat ie nog niet beschikbaar is ;(

En hoe bevalt dfe A67Ja verder eigenlijk,nog wat noemenswaardige problemen met deze Laptop?.Is het beeld van het scherm eigenlijkeen beetje goed,scherp?

En hoe voelt het appraat verder aan,qua degelijkheid,krasgevoeligheid?

Is het bereik van de Wlan een beetje goed?

Raimond2 wijzigde dit bericht 04-03-2006 17:48 (26%)

Reg. datum: 10 maart 2001

quote:
kegeltje26 schreef op zondag 26 februari 2006 @ 17:18:
Hoi,

Ik heb in de MediaMarkt een Asus A6B00R gekocht
Ik zag hem nie in de OP staan dus.

Specs:
Intel Celeron M 380 proc
15,4 "scherm
DVDR/W
60 GB HD
Camera/ingebouwde mike
1 Lan/1 Modempoort
4 x USB
Cardreader
PMCIA slot
Firewire
Koptelefoon/mike aansluiting

Misschien kan deze nieuwe A6R er ook bij in de startpost, hij staat inmiddels wel op de asus site.

http://www.asus.nl/produc...l1=5&l2=24&l3=134

Wat zijn je eerste indrukken? maakt hij veel geluid? voelt hij stevig aan? zou je misschien een foto willen posten (online foto's zijn allemaal zo waardeloos). Heb je problemen met WLAN? (niet krijgen van dns gegevens enz). Waarom heb je hem bij MM gekocht (online is hij bijna 100 euro goedkoper pricewatch: Asus A6R-B001H (Cel 1.6Ghz; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home)) Kun je een indicatie geven van de gebruiksduur van de accu bij normaal gebruik?

Deel van mn vragen worden al beantwoord in: Asus laptop A6R-B001H onduidelijk over scherm: colorshine??

Maar een tweede gebruikerservaring is nooit weg.

Waar ik minder tevreden over ben is de ingebouwde Broadcom WLAN-adapter, die ga ik vervangen. De compatibiliteit met Acess Points is gewoon slecht. Verbinden lukt wel, maar bij veruit de meeste AP's pakt-ie de DHCP en automatische settings (DNS, Gateway) niet. Geen idee waarom, alles wat ik kon bedenken geprobeerd. Misschien kan iemand me een gouden tip geven?

Daar zit ik niet echt op te wachten..

Magnolia wijzigde dit bericht 05-03-2006 04:45 (48%)

Ontspan.

ondertitel ?
Reg. datum: 01 september 2005

Inmiddels de A6Vm bijna een week in bezit en hij bevalt super !

Fijne laptop, goed scherm, lekker toetsenbord, super netwerkmogelijkheden (en wifi bereik is behoorlijk).

Helaas ben ik inmiddels wel tegen een groot nadeel aangelopen ...
Nadat ik de afgelopen week al een groot assortiment software had geinstalleerd waar ik normaal mee werk, liep ik gister tegen een probleem aan.

De HD was ingedeeld in 3 partities, een hiddenpartitie voor recovery, de windows c: partitie en een d: partitie.
Helaas ging er iets mis met mijn windowspartitie (bootloader overschreven) en dus kon windows niet meer worden gestart
Na alle mogelijke pogingen om deze te herstellen te hebben ondernomen, zonder resultaat, heb ik maar besloten om het systeem opnieuw te installeren.
Ik vermoed dat de recovery partitie de problemen veroorzaakt, deze hiddenpartitie haalt een trucje uit waardoor windows zelfstandig de boatloader niet kan herstellen.
Daarom heb ik dus besloten om alle partities te verwijderen om maar van die recovery partitie af te zijn.
Deze heeft geloof ik verder geen functie, behalve het installeren van je systeem wanneer je voor de eerste maal boot.
Het verwijderen levert ook weer 2gb extra HD ruimte op ...

Nadat de partities in orde zijn gebracht heb ik er een recovery cd ingestopt en de machine gereboot.
Nu ben ik inmiddels 2,5 uur en enkele reboots verder ... hij is nog steeds bezig ...
Ik moet zeggen dat ik niet zo gecharmeerd ben van dit recovery-cd systeem, want het duurt ontzettend lang en je bent erg beperkt t.o.v. een echte windows installatie cd.

Het is te hopen dat straks alles weer een beetje functioneerd en dat mijn belangrijke bestanden kunnen worden teruggezet ...

edit 1 ->
Inmiddels staat windows er op en komt het grote installeer en configureerwerk weer ...
De komende uren ben ik nog wel even zoet.

edit 2 ->
Bijna alles is weer up en running, maar dat heeft wel de nodige tijd en moeite gekost.
Er rest alleen nog wat installeer werk van enkele programma´s en wat configureerwerk.
Daar gaat ook nogwel de nodige tijd overheen, maar dat moet wel gaan lukken.

Gelukkig zijn de belangrijke backups van mijn bestanden goed teruggezet ... er is dus geen werk verloren gegaan :).

yohanman wijzigde dit bericht 05-03-2006 15:25 (15%)
Reden: Update 2

Zo ... eindelijk dan toch de stap naar GoT gemaakt

Ik ben ook niet echt te spreken over de recovery cd, maar voor mij werkt het in ieder geval. Gebruik em wel altijd, omdat bij mij de installatie (iit sommige Packard Bell laptops) erg snel is, net als een verse Windows. :)

Even voor de elektro mensen: Ik was gister op een LAN, en het viel me op dat altijd als ik de stekker in het stop contact steek, er een vonk uit het ontstaat. Ik denk dat dit komt door deuken en groeven op de pennen, ik heb dit al een hele tijd maar gister was zowat de hele stekkerdoos blauw verlicht door een vonk? Kan dit kwaad? (verklaart het misschien mijn eerdere problemen?) en moet dit gefixed worden? Het hoort niet lijkt mij, vonken heb ik al sinds ik de laptop heb, maar zo'n grote? :/

Reg. datum: 30 oktober 2005

Weet iemand hoe de "Motorola SM56 Modem helper" applikatie uit de systemtray te verwijderen is ? Applikatie wordt meegeleverd bij een A6JA.. Bij voorbaat dank.

Reg. datum: 13 maart 2001

die recovery partitie kan dus gewoon verwijderd worden? (mits je die functie niet gebruikt (waarvan ik veel tweakers verdenk))

marteltor wijzigde dit bericht 05-03-2006 15:29 (40%)

Je kan hem verwijderen, mocht je willen recoveren, dat kan volledig via de meegeleverde CD's.

Reg. datum: 18 juni 2002

quote:
Weekkey schreef op zondag 05 maart 2006 @ 14:22:
Weet iemand hoe de "Motorola SM56 Modem helper" applikatie uit de systemtray te verwijderen is ? Applikatie wordt meegeleverd bij een A6JA.. Bij voorbaat dank.

Verwijder de software van de modem in configuratiescherm ofzo, reboot en ga naar apparaatbeheer en stel dan in dat windows het apparaat niet meer mag gebruiken (rechtermuisknop op de modem...)

quote:
marteltor schreef op zondag 05 maart 2006 @ 15:27:
die recovery partitie kan dus gewoon verwijderd worden? (mits je die functie niet gebruikt (waarvan ik veel tweakers verdenk))

Ik heb die gewoon verwijderd en nadien mijn win xp pro geïnstalleerd, geen problemen mee gehad. Nu heb ik zelf de win xp home van asus (engelse versie wel :?) geïnstalleerd met behulp van de recovery en driver cd en het werkt goed.

Juist ook aan de hand gehad dat hcontrol.exe crashte bij opstarten na hitmanpro geïnstalleerd te hebben. Dit is al de 2e keer, eerste keer kunnen oplossen met herstelpunt, maar nu heb ik gewoon ATK0100 verwijderd, nieuwe intel wireless drivers geïnstalleerd, ATK0100 terug geïnstalleerd en het werk goed.

quote:
pisart schreef op zondag 05 maart 2006 @ 15:41:
[...]

Verwijder de software van de modem in configuratiescherm ofzo, reboot en ga naar apparaatbeheer en stel dan in dat windows het apparaat niet meer mag gebruiken (rechtermuisknop op de modem...)

[...]

Ik heb die gewoon verwijderd en nadien mijn win xp pro geïnstalleerd, geen problemen mee gehad. Nu heb ik zelf de win xp home van asus (engelse versie wel :?) geïnstalleerd met behulp van de recovery en driver cd en het werkt goed.

Juist ook aan de hand gehad dat hcontrol.exe crashte bij opstarten na hitmanpro geïnstalleerd te hebben. Dit is al de 2e keer, eerste keer kunnen oplossen met herstelpunt, maar nu heb ik gewoon ATK0100 verwijderd, nieuwe intel wireless drivers geïnstalleerd, ATK0100 terug geïnstalleerd en het werk goed.

Hitman pro,schijnt meer kwaad te doen.als goed te doen,dus verwijderen die hap.bekijk dit maar eens:

http://www.hardware.info/forum/showthread.php?t=87322

Raimond2 wijzigde dit bericht 05-03-2006 16:38 (6%)

Hmm, dat valt me dus wat tegen. Ik heb het ondertussen toch al verwijderd. Nu kreeg ik juist bij een reboot weer een crash van hcontrol.exe, argh.

Reg. datum: 13 maart 2001

wel nieuwe intel wireless drivers geinstalleerd?

Ja, het werkte en toen ik rebootte voor windows updates, kreeg ik die error. Ik heb wel geen zin om iedere keer de intel drivers te installeren en dan dit enzo. Hopelijk brengen ze maar vlug een update voor uit.

wil iemand met een a6ja,de temps misschien posten,idle en als je b.v gegamed hebt?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: