Inmiddels de A6Vm bijna een week in bezit en hij bevalt super !
Fijne laptop, goed scherm, lekker toetsenbord, super netwerkmogelijkheden (en wifi bereik is behoorlijk).
Helaas ben ik inmiddels wel tegen een groot nadeel aangelopen ...
Nadat ik de afgelopen week al een groot assortiment software had geinstalleerd waar ik normaal mee werk, liep ik gister tegen een probleem aan.
De HD was ingedeeld in 3 partities, een hiddenpartitie voor recovery, de windows c: partitie en een d: partitie.
Helaas ging er iets mis met mijn windowspartitie (bootloader overschreven) en dus kon windows niet meer worden gestart
Na alle mogelijke pogingen om deze te herstellen te hebben ondernomen, zonder resultaat, heb ik maar besloten om het systeem opnieuw te installeren.
Ik vermoed dat de recovery partitie de problemen veroorzaakt, deze hiddenpartitie haalt een trucje uit waardoor windows zelfstandig de boatloader niet kan herstellen.
Daarom heb ik dus besloten om alle partities te verwijderen om maar van die recovery partitie af te zijn.
Deze heeft geloof ik verder geen functie, behalve het installeren van je systeem wanneer je voor de eerste maal boot.
Het verwijderen levert ook weer 2gb extra HD ruimte op ...
Nadat de partities in orde zijn gebracht heb ik er een recovery cd ingestopt en de machine gereboot.
Nu ben ik inmiddels 2,5 uur en enkele reboots verder ... hij is nog steeds bezig ...
Ik moet zeggen dat ik niet zo gecharmeerd ben van dit recovery-cd systeem, want het duurt ontzettend lang en je bent erg beperkt t.o.v. een echte windows installatie cd.
Het is te hopen dat straks alles weer een beetje functioneerd en dat mijn belangrijke bestanden kunnen worden teruggezet ...
edit 1 ->
Inmiddels staat windows er op en komt het grote installeer en configureerwerk weer ...
De komende uren ben ik nog wel even zoet.
edit 2 ->
Bijna alles is weer up en running, maar dat heeft wel de nodige tijd en moeite gekost.
Er rest alleen nog wat installeer werk van enkele programma´s en wat configureerwerk.
Daar gaat ook nogwel de nodige tijd overheen, maar dat moet wel gaan lukken.
Gelukkig zijn de belangrijke backups van mijn bestanden goed teruggezet ... er is dus geen werk verloren gegaan

.
yohanman wijzigde dit bericht 05-03-2006 15:25 (15%)
Reden: Update 2