Gathering of Tweakers

Quicksearch
    * Het Asus A6 ervaringen topic - Deel 5 *

http://members.lycos.nl/limietz/GoT/Asus_Notebooks/A6/images/00.jpg

Introductie ...

Welkom bij het 5e deel van het Asus A6 ervaringen topic. Deel 1 zag het daglicht op 4 maart 2005 door nickpancamo. Die het topic opende om aan te geven dat er een alternatief was voor de Asus M6 serie die al ruim 1 jaar op de markt is op moment van schrijven.

Net zoals de M6 serie is de A6 serie in verschillende smaken te verkrijgen. In totaal zijn er op dit moment dus 21 smaken. Ja je leest het goed!!! 21 smaken 8)7 |:( :X

Om te zien wat de grootste verschillen zijn heb ik deze in een tabel verwerkt. Deze is iets verderop in de startpost te bezichtigen.

Doel van dit topic

Lekker ervaringen uitwisselen over deze mooie laptop, aangeven dat er nieuwe drivers uit zijn en troubleshooting. Ik zal proberen de grote & lastige problemen op mijn forum te verwerken, of anders kunnen jullie die zelf neerzetten. Dan kunnen andere A6 gebruikers makkelijker kijken of hun probleem al besproken is en wat de oplossing kan zijn. Als het daar niet te vinden is dan is het aan te raden om je probleem hier duidelijk te omschrijven zodat dit later verwerkt kan worden.

Makkelijk zoeken in dit topic

Om iets makkelijk op te zoeken in dit topic en niet alle tig pagina's te hoeven doorzoeken doe het volgende, als je
/?limit=999

achter de thread-url zet krijg je alle posts te zien in dit huidige deel. Vervolgens met Ctrl-F zoeken of scrollen.

Vorige delen ...

Deel 1Alle posts van deel 1
Deel 2Alle posts van deel 2
Deel 3 Alle posts van deel 3
Deel 4Alle posts van deel 4
Deel 5Alle posts van deel 5

Notebook benchmark database

Kunnen jullie misschien jullie benchmarks daar posten :? Is namelijk wel een leuke database om jouw scores te vergelijken met de rest van de tweakers hier. :) Mijn score van mijn M6Ne staat er ook tussen, Mijn Score

De 21 smaken op een rijtje 8)7 |:( :X

Model:CPU:Chipset:GPU INTEGRATED:
A6LPentium-M, Dothan, 400MHzIntel 855 GMEmbedded Intel 855GME
A6NePentium-M, Dothan, 400MHzIntel 855 PMEmbedded Intel 855GME
A6FCore Duo, Core Solo, Celeron MIntel 945 GMZIntegrated 945GMZ
A6UAMD Turion of Sempron MobileSIS M760GX +
964L
Embedded SIS M760GX
SIS Mirage TM 2 Graphics Embedded
A6RpCore Solo, Celeron MATI Radeon Xpress 200MEmbedded ATI XPRESS 200
A6RCeleron M processor 360-380ATI Radeon Xpress 200MEmbedded ATI XPRESS 200M
A6MAMD Turion of Sempron MobileC51MV(C61) + MCP51Integrated C51-M

Model:CPU:Chipset:GPU ATI:
A6GPentium-M, Dothan, 400MHzIntel 855 PMATI Mobility Radeon 9700, 64MB
A6VPentium-M, Dothan, 533MHzIntel 915 PMATI Mobility Radeon X700, 64MB
A6VaPentium-M, Dothan, 533MHzIntel 915 PMATI Mobility Radeon X700, 128MB
A6KtAMD Turion of Sempron MobileSIS 756 +
SIS 964L
ATI Mobility Radeon X1600 64/128MB
A6JCore Duo 1.60GHz - 2.16GHzIntel 945 PMATI Mobility Radeon X1600 128MB
A6JaCore Duo 1.60GHz - 2.16GHzIntel 945 PMATI Mobility Radeon X1600 256MB

Model:CPU:Chipset:GPU NVIDIA:
A6KAMD Turion of Sempron MobileSIS 756 +
SIS 964L
NVidia GeForce 6200 with TurboCache;
supporting 128MB
A6VcPentium-M, Dothan, 533MHzIntel 915 PMNVidia GeForce 6200 with TurboCache
supporting 256MB/512MB TurboCache
A6JcCore Duo 1.60GHz - 2.16GHzIntel 945 PMNVidia GeForce Go7300 128MB
A6VmPentium M processor 730-770Intel 915 PMNVIDIA GeForce 7300 256MB with TurboCache
A6KmAMD Turion of Sempron MobileSIS 756 +
SIS 964L
NVIDIA GeForce 7300 with TurboCache
supporting 64MB, 128MB/256MB with TurboCache
A6TCAMD Turion of Sempron MobileC51MV(C61) + MCP51NVidia GeForce Go 7300 128/256/512MB
A6TAMD Turion of Sempron MobileC51MV(C61) + MCP51NVidia GeForce Go 7600 256MB
A6JmCore DuoIntel 945 PMNVidia GeForce Go7600 512MB

De overige specs

Display:
15.1" XGA/SXGA+
15.4" WXGA (1280*800) / WSXGA+ (1680*1050)

RAM:
DDR333 SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 2GB
DDR2 533/667MHz SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 2GB

Optical Drive:
CD-ROM: 24X, DVD-ROM 8X
DVD/COMBO
CD-R/RW:24X/24X, CD-ROM:24X, DVD-ROM:8X
DVD-Dual
DVD-R/RW:8X/4X DVD+R/RW: 8X/4X, CD-R/RW: 24X/10X, DVD-ROM:8X, CD-ROM: 24X

Card Reader
Build-in card reader support (SD/MMC/MS/MS PRO)

Fax/Modem/ LAN/ WLAN
Intel High Definition audio modem and 10/100/1000 Base T
PCI LAN on board
Pass and support worldwide regulation
IEEE 802.11b/g or IEEE 802.11a/b/g
Built-in Bluetooth™ (Optional)

Interface
1x EPP/ECP Parallel port/D-sub 25-pin
1 x Headphone-out jack
1 x Microphone-in jack
1 x Line-in Jack
1 x RJ11 Modem jack for phone line
1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert
4 x USB 2.0 ports, 1x IEEE 1394 port
1 x TV Out (S-Video)
1 x Type II PCMCIA 2.1 compliant
1 x SIR-115.2Kbps supported

Audio
Built-in Intel High Definition audio compliant audio chip, with 3D effect & full duplex
SoundBlaster Pro Compatible
Built-in stereo speakers (1W)

Battery Pack & Life
- 8 cells, 4800mAh, 71Whrs
- charging time: 4hrs/2.5hrs (System On/ Off) to 95%

AC Adapter
Output: 19 V DC, 3.42 A, 65W
Input: 100— 240V AC, 50/60Hz universal

Dimension & Weight
354 x 284 x 35.2 mm (W x D x H)
2.80 Kg (15", 8 cell battery pack)
2.85 Kg (15.4", 8 cell battery pack)

Supplied Accessories
Mouse
Carrying bag

Warranty & e-support
- 2-year limited global hardware warranty
- 1-year battery pack warranty
- On-line problem resolution through web interface (BIOS, Driver update)
- OS (Microsoft Windows XP) install/uninstall consultation
- Bundled software install/uninstall consultation
- ASUS software supporting (Liveupdate, Power 4 Gear+, ASUS Probe)

Nuttige links

Pricewatch Tweakers.net
Pricewatch voor Asus notebooks in heel de Benelux
Er zijn 8 versies van de ASUS A6 in de pricewatch, 14.1", 15.1" en 15.4" in verschillende configs. Dus neem zelf maar een kijkje.

Asus Global site:
A6 Series
A6L Series
A6Vc Series
A6Va Series
A6V Series
A6K Series
A6U Series
A6G Series
A6Ne Series

Overige links:
Duitse review met high res foto's

Fast And Furious Notebooks vs. Battery Life Drain, review van 4200, 5400, 7200 RPM notebook harddisks ten opzichte van performance.
[Laptops] Het Centrino topic deel 2

Plaatjes (clickable)

Disclaimer & Updates

Alle info die ik hier heb gebruikt is afkomstig van de sites die hierboven vermeld staan en info die ik van jullie mede-tweakers heb. Alle plaatjes worden zelf gehost dus als je ze wilt gebruiken vraag het even in verband met traffic. Tevens ben ik niet verantwoordelijk voor de info die hier verwerkt staat, mocht er iets niet kloppen ben ik bereikbaar via het e-mail adres in mijn profile.

Bij deze wil ik iedereen bedanken die bijgedragen heeft aan de info in deze topic.
Veel plezier in dit topic. Enjoy. :*).

• 09-07-2006 De 8 varianten aangevuld tot alle 21 varianten van de A6 serie..
  • 09-07-2006 Aanpassing startpost.
  • 27-05-2006 Opening deel 5.
Topic opgesteld door FongWan

FongWan wijzigde dit bericht 10-07-2006 20:35 (51%)

Powered by: Asus M6Ne | Canon Ixus 800 IS | HTC Tytn | Nokia 6300 | Nokia 6230

En Nokko heeft er weer een probleem bij, als ik de webcam start sluit het window af, start ik het vervolgens nogmaals is het beeld erg raar en sluit het weer af, en als ik het nog een keer start via deze computer komt er een BSOD...

Ik weet dat het overgrote deel zeer goede ervaringen heeft met de A6Va, en het is ook een prima laptop, maar mijn vertrouwens wordt er niet beter op na 2xRMA met een 3e in zicht.

Drivers al geupdate etc... goed, maandag weer telefoontje richting Asus.

ik ben in het bezit van de A6K met usb2.0 1.3Mp Webcam, maar ik vind dat hij alleen maar erg traag is eigenlijk meer plaatje voor plaatsje zeg maar.
Hebben meer mensen hier last van, of gebruik ik de verkeerde drivers.
Ik heb drivers gebruikt uit het vorige topic waar mee ik de boel heb ge-up-date.

http://www.google.com/sea...8&q=asus%20nb%20probe
1e hit: http://support.asus.com/d...?product=3&model=Z61A
2e download: ASUS NB Probe utility V3.0.0013

maar dat heeft niet het gewenst effect gehad hoor

NAC Breda

Weet iemand wat de Kern- en geheugenklokfrequenties zijn zoals ASUS die instelt op de A6Vc met 6200GO ? Is dat 350 / 200?
Weet iemand ook of de A6Km al uit is in Nederland en zo niet: wanneer dan wel?
Ik heb sinds een week de A6R, maar mijn geluid is echt ongelooflijk zacht en verrot.
Het lijkt net of het heel hoog is en elke vorm van bass ontbreekt.
Dit met zowel een Sennheiser koptelefoon als met een Technics koptelefoon.

Wie kan me uit de brand helpen?

Wat ik al geprobeerd heb:

SoundMAX drivers verwijderd en er opnieuw opgezet.
DirectX 9 geinstalleerd.

TENACIOUS D TIME!!!

Dat begint slecht.. alleen maar slechte ervaringen in de eerste posts van het nieuwe topic. :)

ingen vill veta var du köpt din tröja

Ok voor de duidelijkheid, ik heb op dit moment drie problemen, waarvan twee niet zo heel erg zijn, maar ze zijn er wel.

- De Matshita drive wil de 2e NL-recovery CD niet meer lezen, erg veel moeite met het herkennen van de CD, en als deze eenmaal herkend wordt komt Windows/recovery process met een leesfout en is alles mislukt.

* Drive is één keer vervangen door ASUS, heeft het probleem niet opgelost. Oplossing: Zelf windows installeren, of recovery CD kopieren op mijn PC die totaal geen moeite heeft met de CD.

- Accu, de eerste accu had na normaal gebruik na een maand of 2/3 al een wear level van 10%, ik kon er nog amper 1:30 uit persen met alles op laag en wifi uit. Tevens stopte deze accu met laden bij 99%, dus bleef het lampje constant branden.

*Accu is vervangen, wear level 2%, dus dat is goed, maar deze blijft soms wel 20 minuten hangen bij 99%, iets wat mij niet goed lijkt, ik wil bij deze ook even vragen of anderen daar ook last van hebben.

- Sja, en de webcam, maar dat staat bovenaan.

Weet iemand of ik misschien wat met Laptops4U kan regelen ofzo? Of ben ik sowieso afhankelijk van ASUS, want het RMA-gehalte wordt voor mij toch wat te hoog zo (mijn oude Packard Bell had dat niet eens..).

Frietsaus wijzigde dit bericht 29-01-2006 10:52 (10%)

Reg. datum: 02 maart 2003

het 20 minuten hangen blijven van je accu op 99% klopt wel denk ik, ik heb het ook en heb het ook wel bij andere laptops gezien.
Ik heb mijn systeem vrijdag ook even gerecoverd, maar nu werkt mijn scroll gedeelte van mijn touchpad niet meer, iemand anders die daar een oplossing voor heeft?
Heb al nieuwe synaptic drivers van de Asus site gehaald, maar hij wil het nog niet doen.

Ok, maar dat was ook niet echt een probleem voor mij, uiteindelijk laadt hij wel volledig op. Maar die webcam zit ik nog wel mee, ik ga maandag even LT4U of ASUS bellen, dan moet 'ie nog maar een keer RMA.

quote:
Eddos schreef op zondag 29 januari 2006 @ 11:15:
het 20 minuten hangen blijven van je accu op 99% klopt wel denk ik, ik heb het ook en heb het ook wel bij andere laptops gezien.
Ik heb mijn systeem vrijdag ook even gerecoverd, maar nu werkt mijn scroll gedeelte van mijn touchpad niet meer, iemand anders die daar een oplossing voor heeft?
Heb al nieuwe synaptic drivers van de Asus site gehaald, maar hij wil het nog niet doen.
Heb je ze toevallig in het BIOS uitgezet?? ;)

m'kay
Reg. datum: 27 april 2004

ik heb klein probleempje.. de tft van mijn huidige laptop (IBM thinkpad T42) is kapot gegaan. nu ben ik even gaan informeren wat het kost om het te laten repareren.. nou.. kost dus mooi 640 euro

tijd voor nieuwe laptop zou ik zeggen.. maar welke?

ik zit te twijfelen tussen A6U-B008H (Z92U-B072H) en een acer. mijn budget ligt zo rond de
750 euro. het probleem is dat ik soms wel een spellen speelde op mijn IBM. bv. NFS en COD. dat liep allemaal erg lekker moet ik zeggen. (zit een ATI radeon mobility 9600 in) maar nu ik zo dit forum lees denk ik niet dat een SIS chipset dit gaat trekken ofwel? wat raden jullie me aan?

[Microsoft Zune v2 80Gb] [ASUS A8N-E|AMD64 3200+ VENICE|ASUS EXTREME N7800GT 256MB|CORSAIR 2x512MB DDR400|MAXTOR 400GB SATA]

Reg. datum: 02 maart 2003

quote:
objectief2 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 05:38:
[...]

Heb je ze toevallig in het BIOS uitgezet?? ;)
Nee want voor de herinstallatie werkte het nog prima ;)

The high side of life!

Ik wou even weten als een van jullie ervaring heeft met de asus a5e? Dank u wel ik hoor het wel

Round en around again

Ik heb vorige week een nieuwe A6Va gekregen ("oude" was DOA) en nu heb ik net eens 3DMark05 gedraaid voor de grap. 3DMark en ook de Ati Display driver geeft aan dat ik een Ati X700 heb met 256 Mb geheugen. Volgens mij hoort er maar 128 Mb in te zitten. Ik heb verder wel gewoon 1024 Mb RAM en dat geeft Windows en 3Mark gewoon aan.

Heeft iemand misschien een verklaring hiervoor (buiten dan dat ik daadwerkelijk 256 Mb heb :) )
De oude A6Va had voor zover ik me herinner wel gewoon 128 Mb, maar dat kan ik nu niet meer controleren natuurlijk. Het betreft de standaard Windows XP home installatie die er al op stond. Ik zal straks eens de nieuwste Ati drivers downloaden en installeren.

EDIT:
Als ik door de Bios heenloop (versie A6VAAS.210), dan kan ik daar niet vinden over Hypermemory. Ik meende dat alleen die NVidia 6200 kaart gebruik maakte van Hypermemory, ik dacht dat die X700 eigen geheugen had van 128 Mb? Heb trouwens de display drivers ook vernieuwd nu, nog steeds 256 Mb.

djeejdjeej wijzigde dit bericht 31-01-2006 13:09 (19%)

Asus A6Va

Hypermemory is geactiveerd doordat je nieuwe laptop een nieuwer bios heeft.

quote:
djeejdjeej schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 10:05:
Als ik door de Bios heenloop (versie A6VAAS.210), dan kan ik daar niet vinden over Hypermemory. Ik meende dat alleen die NVidia 6200 kaart gebruik maakte van Hypermemory, ik dacht dat die X700 eigen geheugen had van 128 Mb? Heb trouwens de display drivers ook vernieuwd nu, nog steeds 256 Mb.
De 6200 maakt gebruik van TurboCache, niet van hypermemory. Op de x-series kan hypermemory aan of uit gezet worden.. hadden ze dat ook maar bij nvidia bedacht, zucht.. anyway, lijkt mij dat marteltor gelijk heeft. snel uitzetten als het nog kan, want je hebt er geen zak aan
Round en around again

Inderdaad, na wat zoeken op internet weet ik wat het verschil is, maar ik kan nergens iets vinden in de Bios om het uit te zetten. Heb net 3DMark05 score gehaald van 2642 met Hypermemory, lijkt me niet heel verkeerd met die standaard Windows install denk ik.

Is het verstandiger dan om het uit te zetten? Nu alleen nog uitvogelen waar dan...

EDIT:
Net al eens Atitray gedownload, misschien dat het daarin uit te schakelen was, maar ik heb hierin niets kunnen ontdekken, behalve dan dat het niet lekker draait en zorgt voor vastlopers. Boeltje maar weer verwijderd dus... alles loopt weer lekker (maar nog steeds wel met hypermemory dus)

djeejdjeej wijzigde dit bericht 31-01-2006 16:44 (32%)

Asus A6Va

Waar is het uit te zetten dan? Op mijn laptop is het bij mijn weten niet uit te zetten...

EDIT: * Het staat nu overigens uit bij mij, omdat ik een recovery had uitgevoerd. De standaard driver ondersteunt blijkbaar geen HyperMemory.

Overigens, heb eergisteren contact gehad met Laptops4U.nl, en ze vertelden mij dat ze er alles aan gaan doen om mijn problemen op te lossen. Ik ben benieuwd! :>

Frietsaus wijzigde dit bericht 01-02-2006 16:54 (73%)

Damn, die A6J is wel een erg mooie laptop :9
Precies wat ik wil, Duo core, 1gb ram, 15,4" etc. Alleen de prijs.. net even boven mijn budget (max 1200 ) en die dikke videokaart heb ik eigenlijk helemaal niet nodig.. :( Volgens mij kun je nergens een asus laptop 'customizen' met andere videokaart ofzo he? Zo'n X1600 lijkt me de prijs nogal verhogen.. met een simpeler kaartje zou dit dé laptop voor mij zijn..
quote:
Nokko schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 16:23:
Overigens, heb eergisteren contact gehad met Laptops4U.nl, en ze vertelden mij dat ze er alles aan gaan doen om mijn problemen op te lossen. Ik ben benieuwd! :>
Hou ons op de hoogte want die webcam is gewoon jammer op deze manier, of heeft iemand anders al een oplossing ??

NAC Breda

Als ik wat hoor zeg ik het wel. De webcam is nu echt erg, de ene BSOD na de andere, en als topje op de ijsberg, het beeld staat ook nog eens op de kop bij mij, ongeacht driverversie. :/

Edit: Dat de cam erg traag is klopt ja, vooral als het wat donkerder is bij mij op de kamer. Probleem is, ik had eerst een BisonCam NB Pro die echt in alle opzichten 100x beter was dan deze brakke D-MAX. Het beeld was sneller, minder pixxelig en gewoon erg veel mooier. Jammer, dat ik door een RMA een brakkere camera heb gekregen.'

Edit2: Ik hoor ook erg vaak een USB connect-disconnect geluidje van de webcam, en daarna komt een BSOD. Ik ga kijken of de cam uit te zetten is in het BIOS, baggerding. Edit: Dat gaat dus niet, heb em maar uitgezet in Windows, nu komen er geen BSOD's meer. Ik wacht met smart op het antwoord van LT4U, mocht dat niks worden, dan wordt het gewoon een RMA.

Frietsaus wijzigde dit bericht 02-02-2006 22:31 (80%)

weet iemand of deze laptop over een 4200rpm schijf beschikt of over een 5400rpm schijf beschikt?

Blueone wijzigde dit bericht 03-02-2006 12:10 (114%)

3700+ (SD) @3020 mhz - Sapphire X800GTO2 @ 605mhz core / 605mhz ram <= Boven xt-pe (voltmod) Volledige spec: Klik hier

quote:
Spacejam schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:49:
weet iemand of deze laptop over een 4200rpm schijf beschikt of over een 5400rpm schijf beschikt?
Dat wou ik nou ook net vragen. Ik denk dus dat ik er een met een 5400 60GB heb besteld maar het schijnt dat er dus verschillende varianten op de markt zijn, zowel 4200 als 5400. Naja als het een 4200RPM disk is gaat tie er lekker uit en komt er een 5400RPM in.

Centurion 5, OCZ Modsteam 520W, M2N-32-SLI Deluxe, AMD Athlon 64 6000+ X2, Zalman 9500AM2, 4x 1GB DDR2 800 Geil Ultra, Asus 8800GTS 640MB, WD 250 GB 16MB, WD 200GB 8MB, Club 3D Theatron Agrippa 7.1, Klipsch Promedia 5.1, Dell 30" 3007WFP-HC

had jij hem ook bij pcmegastore besteld? zoja zou je dan hier willen posten wat voor schijf erin zit.

3700+ (SD) @3020 mhz - Sapphire X800GTO2 @ 605mhz core / 605mhz ram <= Boven xt-pe (voltmod) Volledige spec: Klik hier

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws