Hoofdcategorieën
Topicacties

Canon EOS 350D - Deel 5

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
...vraag maar...

quote:
SnoeiKoei schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:48:
* SnoeiKoei heeft sinds woensdag ook een EOS350D. Meteen maar een 1gig Sandisk CF Ultra II erbij gekocht. Maar ik vroeg me af: zijn er grote voor- en nadelen aan het gebruik van Microdrives ipv CF kaarten? Ik krijg de indruk dat Microdirves goedkoper zijn, maar minder voorradig, klopt dat?

Microdrives kunnen kapot gaan met
1) iets te stevig beetpakken aan boven/onderzijden
2) zeer gevoelig voor condens en temperatuurs verschillen
en blijven mechanische onderdelen.

Scheelt het nu veel in burst modus - een ultraII of een extremeIII kaartje?

Website | Canon 30D | MacBook Pro 17" 2.8Ghz 4GB 500 GB

...vraag maar...

Waarom zou iemand die een 350D koopt, enkel of juist EF-S lenzen kopen ipv EF?
EF kun je toch ook altijd gebruiken op een full-frame sensor, EF-S alleen op een cropped?

Website | Canon 30D | MacBook Pro 17" 2.8Ghz 4GB 500 GB

En dan ook nog maar alleen op de camera's die een EF-S mount hebben.

Reg. datum: 29 mei 2002

quote:
qless schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:14:
Waarom zou iemand die een 350D koopt, enkel of juist EF-S lenzen kopen ipv EF?
EF kun je toch ook altijd gebruiken op een full-frame sensor, EF-S alleen op een cropped?

Mag ik even linken: http://www.bobatkins.com/...non_questions_eos30d.html

Daarin staat het volgende waar ik het wel mee eens ben.

People ask if it makes sense to buy them in the light of the fact that Canon has suggested that they want to eventually move towards full frame sensors and EF-S lenses are not usable on full frame cameras. I think the answer is yes, they do make sense, for the following reasons (assuming you own a compatible 1.6x sensor camera and don't intend to go out and buy a full frame DSLR tomorrow).

* Eventually is a long time! I really can't see a full frame DSLR selling in the consumer price range (say under $2000) appearing in the next 3 years, maybe longer.

* When Canon indicated their goal was towards full frame sensors, they also said "except for entry level cameras", which suggests that the Digital Rebel line will stay at 1.6x for a very long time - and therefore EF-S lenses are here to stay too.

* You can sell a lens. You don't have to marry it! Digital Rebels probably outsell all other Canon DSLRs combined, and digital Rebels plus EOS 20Ds certainly do. There are therefore far more people out there with cameras that can accept EF-S lenses than people with cameras that can't. There is and probably always will be a good market for used EF-S lenses. Even if you buy an EF-S lens today and win the lottery tomorrow and go out and buy a 1Ds MkII, you'll be able to sell your EF-S lens for at least 80% of what you paid for it, maybe more. Even it it's 3 years old, you'll probably still get about 80% of what you paid for it. Good lenses hold their value.

* You buy lenses to use, not to store as investments. If you have an EF-S capable camera and you like the range of an EF-S lens, buy it and use it. If you buy a full frame camera "one day", you may still keep your old 1.6x camera as a backup, or, as above, you can sell the lens. People don't worry too much about buying a $20,000 gasoline powered car even though at some point in the future we'll all probably be driving hybrids, electric cars or hydrogen powered vehicles and gas will be $10/gallon. If you need it now and you can afford it, you buy it and use it now.

Ik heb zelf dan wel een cropfactor camera en geen EF-S lenzen, maar ik kan het zeker begrijpen dat mensen zonder te aarzelen een EF-S lens kopen. Vooral de opmerking dat je ze kan herverkopen vind ik een goed punt. De 2de handse markt is een populaire markt, zeker voor Canon apparatuur. Een scherpe lens die 100% technisch in orde is blijft scherp. Het is niet een accu of een automotor die je na jaren van gebruik met hevige slijtage doorverkoopt (je moet natuurlijk wel uitkijken voor krassen en dergelijke beschadigingen). :)

guillaumemay wijzigde dit bericht 31-01-2006 23:28 (4%)

5D | 20D | lenzen en objectieven | flitsers | laptop | computer | tv | mobieltje.. blabla

Reg. datum: 04 maart 2004

Heb een vraagje mbt tot de grip die ik net heb aangeschaft. Ik heb 2 verschillende soorten batterijen. Kan het kwaat om deze bijde in m'n grip te douwen?
De ene is 720mAh (orgineel Canon) en de andere is 1000mAh.
Canona
Reg. datum: 20 oktober 2005

Volgens mij niet, de tweede accu wordt ingeschakeld wanneer de eerste leeg is,
zoals je ook zou wisselen zonder de grip, denk dat het geen kwaad kan :)

30D | 350D | 18-50 | 50 | 85 | 70-200

Supercalifragilistic

quote:
madmark schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:30:
Heb een vraagje mbt tot de grip die ik net heb aangeschaft. Ik heb 2 verschillende soorten batterijen. Kan het kwaat om deze bijde in m'n grip te douwen?
De ene is 720mAh (orgineel Canon) en de andere is 1000mAh.
Is al vaker aan de orde geweest, kan gewoon.....

5D | 20-35 | 35/2 | 85/1.8 | 580EX | SB24's | PW's .:. martijnfoto.nl & Flickr

Reg. datum: 07 oktober 2001

quote:
Cyclonist schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:31:
Volgens mij niet, de tweede accu wordt ingeschakeld wanneer de eerste leeg is,
zoals je ook zou wisselen zonder de grip, denk dat het geen kwaad kan :)
ik denk dat ze gewoon parallel geschakeld zitten zodat je de capaciteiten van beide accu's op kunt tellen
quote:
qless schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:11:
[...]
Scheelt het nu veel in burst modus - een ultraII of een extremeIII kaartje?
De canon medewerker die bij de cursus aanwezig was in zwolle zei dat het extremeIII gewoon overkill was en de ultraII gewoon de beste keuze, gezien het feit dat de camera toch niet sneller is dan dat. Het extremeIII kaartje is alleen nuttig in je pc.

Canon 350D - Sigma 17-70mm EF-S 18-55mm - EF 75-300mm F/4-5.6 III - EF 50mm F/1.8 II - Speedlight 430EX - BG-E3 - Cir. pola - ND 1x & ND 4x - Omnibounce

Reg. datum: 12 december 2000

Ik behoor nu ook tot de eigenaren van een Canon, ben wel iets over mijn budget heen gegaan :o

Wat ik heb aangeschaft:
- Canon 350D Body
- Canon BG-E3 Battery Grip
- Tamron SP AF 28-75/f2.8 XR Si Macro
- Sigma AF 70-300/f4.0-5.6 DG APO Macro
- Jessops Lens Cleaning Kit
- Twee Hoya HMC UV-Filters
- Cullman Mini-Tripod Moskito (mini-statief)
- Sandisk Ultra II CF 2GB
- Sandisk CF 512MB

Wat word je toch verlekkerd bij die apparatuur zeg :{ Moet nu dus nog een tas erbij zoeken. Batterij zit nu in de oplader... morgen is even wat fototjes maken.

Power is nothing without control

oftewel oxje...
Reg. datum: 26 november 1999

nog steeds in de veen wonende oesie? :)

\o/

Reg. datum: 12 december 2000

quote:
oXygeN schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 18:55:
nog steeds in de veen wonende oesie? :)

Ik zie geen overeenkomst van jou vraag met dit topic :+

* Oesie heeft zojuist wat experimentele foto's gemaakt (echt cam testing) Zelfs dat vind ik al leuk.
Ook wel ondervonden dat uit de hand fotograferen niet te doen is met een wat lagere sluitertijd. Schenen we thuis toch een heel goed/mooi statief te hebben. Maar goed dat ik niet teveel had anders had ik nog een statief erbij gekocht. Afin, met statief kun je leuke fototjes maken :D

Oesie wijzigde dit bericht 03-02-2006 21:48 (38%)

Power is nothing without control

Reg. datum: 29 mei 2002

quote:
Oesie schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 18:06:
Ik behoor nu ook tot de eigenaren van een Canon, ben wel iets over mijn budget heen gegaan :o

Wat ik heb aangeschaft:
- Canon 350D Body
- Canon BG-E3 Battery Grip
- Tamron SP AF 28-75/f2.8 XR Si Macro
- Sigma AF 70-300/f4.0-5.6 DG APO Macro
- Jessops Lens Cleaning Kit
- Twee Hoya HMC UV-Filters
- Cullman Mini-Tripod Moskito (mini-statief)
- Sandisk Ultra II CF 2GB
- Sandisk CF 512MB

Wat word je toch verlekkerd bij die apparatuur zeg :{ Moet nu dus nog een tas erbij zoeken. Batterij zit nu in de oplader... morgen is even wat fototjes maken.
Leuke set. :) Veel plezier met je nieuwe spullen. Als je een goede rugtas zoekt voor een schappelijke prijs, dan heeft Foto Klein Professional in Rotterdam nog Lowepro Orion Trekker rugtassen in de aanbieding voor 44 euro ex btw. Maar goed, over fototassen bestaat ook weer een apart topic. :P

5D | 20D | lenzen en objectieven | flitsers | laptop | computer | tv | mobieltje.. blabla

Reg. datum: 29 augustus 2001

Ik ben sinds gisteren in het bezit van een nieuwe 350D kit. Nu ben ik er toevallig achter gekomen dat mijn broer nog ergens een Canon IX heeft liggen met een Canon 24-85mm Ultrasonic lens.

Nu werkt deze lens op de nieuwe camera ....maar aangezien ik een absolute leek ben wil ik dus eigenlijk even weten wat nou mijn voordeel/nadeel zou zijn tov de 18-55mm lens.

i7 920 @ 3.25Ghz | P6T Dlx | Sapp. 4870X2 | Corsair 6* 2GB DDR3-1600 | VEL.RAPTOR 150GB | RAPTOR 150GB | WD Cav 750GB | WD MYBOOK 1TB | X-FI MUSIC | DELL 2407WFP | VISTA ULT. UK | Full Specs

Mika rules!

Ik heb zo'n accu van e13.95 gekocht (van ViMAC, zie deel 4), maar ik heb vaak dat de camera ermee ophoudt en een knipperend accu-symbooltje in het display laat zien. Soms na een paar foto's (stuk of 10). Uit-aan zetten van de camera heeft geen effect, alleen de accu eruit halen en even wachten helpt wel. Daarna kan ik soms wel 30 foto's maken, en dan weer hetzelfde, dus zonder tussendoor t op te laden.

Ik laadt de accu op met de orginele Canon lader, is dat het probleem, of heb ik een klote accu (dubbeltje op de eerste rang verhaal)?

Powermac G5 casemod / PC specs / Macbook Pro 15.4", 2 GB mem, 7200rpm 100 GB HDD / iPhone US 8GB

Supercalifragilistic

quote:
Tranzy schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 12:38:
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een nieuwe 350D kit. Nu ben ik er toevallig achter gekomen dat mijn broer nog ergens een Canon IX heeft liggen met een Canon 24-85mm Ultrasonic lens.

Nu werkt deze lens op de nieuwe camera ....maar aangezien ik een absolute leek ben wil ik dus eigenlijk even weten wat nou mijn voordeel/nadeel zou zijn tov de 18-55mm lens.
Het voordeel is iets meer bereik (85 ipv 55mm), het nadeel is dat die lens niet al te geweldig is. De analoge 28-90 kitlens of ook je 18-55 is bijv. een stuk beter. Maar als je hem gratis kunt krijgen is het natuurlijk altijd leuk om een beetje wegwijs te worden qua bereik etc. De lens heeft wel Ring USM, wat natuurlijk een groot pluspunt is.

quote:
MartijnGizmo schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 13:32:
[...]

Het voordeel is iets meer bereik (85 ipv 55mm), het nadeel is dat die lens niet al te geweldig is. De analoge 28-90 kitlens of ook je 18-55 is bijv. een stuk beter. Maar als je hem gratis kunt krijgen is het natuurlijk altijd leuk om een beetje wegwijs te worden qua bereik etc. De lens heeft wel Ring USM, wat natuurlijk een groot pluspunt is.

Niet helemaal waar. Als die lens champagne/zilver kleurig is, wat bij de Canon IX zou moeten, dan is het juist een heel scherp exemplaar uit die serie en als non-wide-walk-around objectief :p een zeer fijn ding. Als je hem kan overnemen, meteen doen!

Oja, voor je groothoek zou je wel de kitlens ernaast moeten houden. 18mm is een groot verschil ten opzichte van 28mm. Dat kan je zelf zo ook constateren, zet hem op je camera en experimenteer wat :)

breinonline wijzigde dit bericht 04-02-2006 13:46 (13%)

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

Canona
Reg. datum: 20 oktober 2005

quote:
zonoskar schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 13:28:
Ik heb zo'n accu van e13.95 gekocht (van ViMAC, zie deel 4), maar ik heb vaak dat de camera ermee ophoudt en een knipperend accu-symbooltje in het display laat zien. Soms na een paar foto's (stuk of 10). Uit-aan zetten van de camera heeft geen effect, alleen de accu eruit halen en even wachten helpt wel. Daarna kan ik soms wel 30 foto's maken, en dan weer hetzelfde, dus zonder tussendoor t op te laden.

Ik laadt de accu op met de orginele Canon lader, is dat het probleem, of heb ik een klote accu (dubbeltje op de eerste rang verhaal)?
Terugsturen naar de leverancier lijkt me, een nieuwe accu zou het feilloos moeten doen natuurlijk :)

30D | 350D | 18-50 | 50 | 85 | 70-200

Het is inderdaad een champange/zilver kleurige lens. Ik had ook iets horen vallen dat ik "iets" met 1.6 zou moeten vermenigvuldigen ?

i7 920 @ 3.25Ghz | P6T Dlx | Sapp. 4870X2 | Corsair 6* 2GB DDR3-1600 | VEL.RAPTOR 150GB | RAPTOR 150GB | WD Cav 750GB | WD MYBOOK 1TB | X-FI MUSIC | DELL 2407WFP | VISTA ULT. UK | Full Specs

Supercalifragilistic

quote:
Tranzy schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 13:59:
Het is inderdaad een champange/zilver kleurige lens. Ik had ook iets horen vallen dat ik "iets" met 1.6 zou moeten vermenigvuldigen ?
Ik kan het je wel allemaal uit gaan leggen, maar het is denk ik makkelijker als je de Technische FAQ in dit forum even doorleest. Jou vraag over "iets vermenigvuldigen" slaat op de cropfactor en de beeldhoek vergeleken met 35mm. Hier staat er meer over: http://gathering.tweakers...ssages/1015813#Cropfactor

Ik ben nu verschillende sites en boeken aan het doornemen. Dus ik zal ook niet van je vragen dat uit te leggen ;)

Reg. datum: 09 augustus 2005

Ik ben al geruime tijd aan het lurken in dit topic, met als reden de komende aanschaf van een 350d. Nu heb ik een vraag: Bij een aantal webwinkels (waaronder broer konijn, zoals foto konijnenberg hier vaak genoemd lijkt te worden :D ) zie ik twee verschillende 350d-met-kit-lens staan:

1. Canon EOS 350D 18-55 Kit Black (795, link)
2. Canon EOS 350D 18-55 USM kit Silver (819, link)

Heeft de tweede kit dus een andere kitlens? En zo ja, is de USM die 24 euro extra waard?

peace man.

Die USM kit heeft een sneller en stiller focussende lens. Dat is alles, misschien wel 24 euro waard ja.
Supercalifragilistic

quote:
Simon schreef op maandag 06 februari 2006 @ 17:06:
Die USM kit heeft een sneller en stiller focussende lens. Dat is alles, misschien wel 24 euro waard ja.
Maar je krijgt dan wel een zilveren body, iets wat veel mensen niet willen:
http://i1.tinypic.com/nbt20o.jpg

Loves Blue-eyess 4 ever
Reg. datum: 07 januari 2001

quote:
MartijnGizmo schreef op maandag 06 februari 2006 @ 17:28:
[...]

Maar je krijgt dan wel een zilveren body, iets wat veel mensen niet willen:
[afbeelding]
Ow een zilveren, the horror.... :|

EOS5DII + Grip|16-35L2.8II||24-70L2.8|70-200L2.8IS||50mm1.4|85mm1.8|430EXII|580EX|
Acc: 1.4+2.0x TCII | Cactus V4 1t+2r

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: