Omdat developers zich bewust zijn van het feit dat internet een openbaar medium is waar toegankelijkheid een grote rol speelt. Als devver moet je dus wel rekening houden met IE - of je nou wilt of niet.quote:Lemmeb schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:35:
[...]
Daar heb ik als gebruiker nog nooit wat van gemerkt, van al die bugs.
Rara hoe zou dat toch komen? Misschien omdat webdevelopers veel te veel naar de pijpen van MS dansen? Of misschien toch omdat IE zo'n hoogwaardig kwaliteitsprodukt is? De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Persoonlijk maakt het mij ook niet zoveel uit; ik krijg er immers gewoon voor betaald en de eindgebruiker draait wel op voor de extra ontwikkelingskosten
quote:
[...]
Daar ben ik me van bewust. Maar is dat dan de schuld van IE, of van al die webdevelopers die angstvallig bezig zijn de nukken van IE te omzeilen?
Microsoft heeft gewoon de laatste jaren teveel naar de eindgebruiker (die alles wel best vind) gekeken en te weinig naar de ontwikkelaars geluisterd. Hierdoor is de technologische vooruitgang op webdesign-gebied praktisch tot een stilstand gekomen, en dat is iets wat op de lange termijn voor niemand voordelig is (hoewel dat besef bij het grote publiek nauwelijks zal spelen).
Keerzijde is ook (hoewel dat de laatste jaren - dankzij o.a. de opkomst van alternatieve browsers - aan het veranderen is) dat nog te veel websites alleen met Internet Explorer bekeken kunnen worden.