Hoofdcategorieën
Topicacties

[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IX

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic

Acties: [view]

Door: crisp
Devver / Moderator WEB
Papa van Jeremy \o/
Reg. datum: 24 februari 2000

quote:
Lemmeb schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:35:
[...]

Daar heb ik als gebruiker nog nooit wat van gemerkt, van al die bugs. :+

Rara hoe zou dat toch komen? Misschien omdat webdevelopers veel te veel naar de pijpen van MS dansen? Of misschien toch omdat IE zo'n hoogwaardig kwaliteitsprodukt is? De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Omdat developers zich bewust zijn van het feit dat internet een openbaar medium is waar toegankelijkheid een grote rol speelt. Als devver moet je dus wel rekening houden met IE - of je nou wilt of niet.

Persoonlijk maakt het mij ook niet zoveel uit; ik krijg er immers gewoon voor betaald en de eindgebruiker draait wel op voor de extra ontwikkelingskosten :P
quote:

[...]

Daar ben ik me van bewust. Maar is dat dan de schuld van IE, of van al die webdevelopers die angstvallig bezig zijn de nukken van IE te omzeilen?

Microsoft heeft gewoon de laatste jaren teveel naar de eindgebruiker (die alles wel best vind) gekeken en te weinig naar de ontwikkelaars geluisterd. Hierdoor is de technologische vooruitgang op webdesign-gebied praktisch tot een stilstand gekomen, en dat is iets wat op de lange termijn voor niemand voordelig is (hoewel dat besef bij het grote publiek nauwelijks zal spelen).

Keerzijde is ook (hoewel dat de laatste jaren - dankzij o.a. de opkomst van alternatieve browsers - aan het veranderen is) dat nog te veel websites alleen met Internet Explorer bekeken kunnen worden.
Reg. datum: 30 juli 2000

quote:
Lemmeb schreef op zondag 22 januari 2006 @ 14:41:

Op het moment dat al die geweldige fantastische wereldschokkende nieuwe ontwikkelingen op web design/dev gebied werkelijk zo onmisbaar zouden zijn en meteen door het hele web gebruikt zouden worden, zou men massal overstappen op een andere browser die dat wel goed ondersteunt.
Kip en het ei ? :Z ;)
grrrr....
Reg. datum: 24 oktober 2000

quote:
OlafvdSpek schreef op zondag 22 januari 2006 @ 13:19:
[...]

Dan zou het (iets) later releasen toch ook geen nut hebben?
Iets later niet nee, maar -persoonlijk- vind ik zowiezo de releasecycle van de FF browsers veel te gehaast. Met veel versies raak je op een bepaald moment het overzicht als ontwikkelaar kwijt, en voor het testen is het uit kostenoogpunt al helemaal niet wenselijk dat je voor een hele range je produkt moet gaan testen. Ik vind dat Mozilla gezien de verantwoordelijkheden die ze met het stijgen van het marktaandeel op zich nemen, daar zeker aandacht aan zou moeten besteden. Het resulteerd er ook in, dat er gewoon meer tijd beschikbaar komt om goed te testen en die bugs met beide handen aan te pakken. :)

Rediscover the web!
Reg. datum: 16 oktober 2003

quote:
Gordijnstok schreef op maandag 23 januari 2006 @ 09:05:
[...]

Iets later niet nee, maar -persoonlijk- vind ik zowiezo de releasecycle van de FF browsers veel te gehaast. Met veel versies raak je op een bepaald moment het overzicht als ontwikkelaar kwijt, en voor het testen is het uit kostenoogpunt al helemaal niet wenselijk dat je voor een hele range je produkt moet gaan testen. Ik vind dat Mozilla gezien de verantwoordelijkheden die ze met het stijgen van het marktaandeel op zich nemen, daar zeker aandacht aan zou moeten besteden. Het resulteerd er ook in, dat er gewoon meer tijd beschikbaar komt om goed te testen en die bugs met beide handen aan te pakken. :)

Per hoeveel tijd zou jij dan een nieuwe versie zien verschijnen? Tussen 1.0 en 1.5 zat toch meer dan een jaar en dat vind ik wel een goede tijd. Anders duurt het ook lang voordat nieuwe functies geïntegreerd kunnen worden.
Wat betreft 1.0.x en 1.5.0.x versies: Als het goed is, hoef je als ontwikkelaar daarbij niet zoveel te testen, omdat het gewoon beveiligings of stabiliteitsoplossingen zijn.

Verder komt er komende zomer dan al wel Firefox 2.0 uit, maar de bedoeling is dat het vooral veranderingen in de userinterface zullen zijn. Grote veranderingen wat betreft rendering zullen pas in 3.0 te vinden zijn (begin 2007). Dan komt er bijv. een nieuw systeem om afbeeldingen te renderen (cairo).

Reg. datum: 03 augustus 2005

Gebruik al een hele tijd Firefox maar heb heb de laatste tijd nogal laast van pagina's die niet goed laden. Heb ooit wat in de config aangepast dat hij wat sneller ging, maar geen last van gehad totdat ik een paar weken terug afgesloten werd door chello (fout van hun). Sindsdien laat hij bepaalde pagina's half en stopt dan met laden.

http://www.gamersonly.nl/forum/images/firefox.JPG

Heeft iemand hier een oplossing voor?

pasta wijzigde dit bericht 27-01-2006 00:53 (3%)
Reden: Even plaatje verkleind

azijnzeikerd

De WoW site is momenteel drama, ze zijn er ook veel mee aan het klussen. Ook in IE geeft ie veel problemen (met name menu's).

Vraag die ik nog heb:

Ik wil een nieuwe tab kunnen openen met dezelfde locatie. Een tab kopieren dus eigenlijk. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

single

quote:
Bosmonster schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:34:
Ik wil een nieuwe tab kunnen openen met dezelfde locatie. Een tab kopieren dus eigenlijk. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

De Clone Tab optie zijn ze vergeten. :(
Er is wel een extensie die het kan, maar ik copy/paste het adres meestal maar gewoon.

Reg. datum: 15 augustus 2004

quote:
FreeShooter schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:28:
Gebruik al een hele tijd Firefox maar heb heb de laatste tijd nogal laast van pagina's die niet goed laden. Heb ooit wat in de config aangepast dat hij wat sneller ging, maar geen last van gehad totdat ik een paar weken terug afgesloten werd door chello (fout van hun). Sindsdien laat hij bepaalde pagina's half en stopt dan met laden.

[afbeelding]

Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik had ook het probleem dat ie plaatjes niet wilde laden, na wat extenties en de theme the hebben verwijderd was dat probleem opgelost. Momenteel gebruik ik onder 1.5 adblock, autocopy en roboform, mouse gestures en flashgot als extentie.

It's time to burn

quote:
De WoW site is momenteel drama, ze zijn er ook veel mee aan het klussen. Ook in IE geeft ie veel problemen (met name menu's).

Vraag die ik nog heb:

tab clicking options -> http://twanno.mozdev.org/

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

azijnzeikerd

quote:

Dank je, had de Duplicate tab inmiddels ook gevonden :)

Moest wel even de shortcut aanpassen, standaard pikt de developer toolbar ctrl-shift-t

Die tab clicking options ziet er ook wel erg interessant uit, eens installeren

Bosmonster wijzigde dit bericht 23-01-2006 17:32 (13%)

single

Google addict
Reg. datum: 03 november 2001

Wat ik jammer blijf vinden aan het hele firefox gebeuren ook al kunnen zij er helemaal niks aan doen is de ondersteuning van websites. Het komt me nu nog steeds voor dat bepaalde sites niet goed of zelfs verkeerd worden weergegeven. Opzich niet erg, alleen je bent nog steeds afhankelijk van die blauwe IE knop. Een voorbeeld is bijvoorbeeld independer.nl, de site werkt wel maar in IE ziet het er anders uit en kun je bij verschillende opties extra info opvragen. Ik vindt firefox een prachtige browser, zeer mooie en handige extensions maar soms moet je terug vallen op IE en dat maakt de total experience toch ff wat minder.
Het vervelende aan dit is alles, de sites die mijn ouders bezoeken (50+) zijn vaak IE only geschreven. Ik krijg het dus niet voor elkaar om het hele huishouden om te laten schakelen naar firefox.... sad but true!

People would make far better pictures if they spent time learning how to make great photos with what they already own instead of worrying about their tools

Dat is een totaal ander probleem en daar zijn oplossingen voor. Zie ook Websites die niet onder niet-IE browsers werken...(deel 2).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Google addict

quote:
Mr. Liu schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:38:
Dat is een totaal ander probleem en daar zijn oplossingen voor. Zie ook Websites die niet onder niet-IE browsers werken...(deel 2).
Ik denk niet dat je begrijpt waar ik op doel, topic titel gaat over wat wij gebruikers van firefox vinden. Ik geef duidelijk aan dat ik firefox een zeer prettige en mooie browser vindt. Enige waarmee ik zit is, is dat ik het niet breed in huiselijke kring kan door voeren. De meeste populaire sites die wij als tweakers bezoeken zijn al firefox compatibile, maar juist de sites waar het ouder publiek op komt (mijn ouders als voorbeeld) werken de sites half bakken of gewoon niet. Dit is dus wat ik van firefox vindt...

People would make far better pictures if they spent time learning how to make great photos with what they already own instead of worrying about their tools

It's time to burn

maar geef je nou firefox daar de schuld van? het zijn toch echt de webdevvers die die sites maken die hier 'schuldig' zijn...

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Google addict

quote:
Pretorian_ schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:53:
maar geef je nou firefox daar de schuld van? het zijn toch echt de webdevvers die die sites maken die hier 'schuldig' zijn...

AUB lees alsjeblieft wat er gepost wordt:

quote:
Miki schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:27:
Wat ik jammer blijf vinden aan het hele firefox gebeuren ook al kunnen zij er helemaal niks aan doen is de ondersteuning van websites. Het komt me nu nog steeds voor dat bepaalde sites niet goed of zelfs verkeerd worden weergegeven. Opzich niet erg, alleen je bent nog steeds afhankelijk van die blauwe IE knop....
Het ligt dus helemaal niet aan firefox, maar juist aan de dev'ers en zoals mr. Liu dat aanduidt is dat ook een ander topic. Waar het omgaat is dat het gebruik van firefox in een standaard gezin met vader+moeder en de kids firefox nog niet te gebruiken valt. Firefox is voor mijn ouders niet geschikt als vervanger en dat vindt ik jammer aangezien IE niet zo heel veilig is.

quote:
Miki schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:59:
[...]
Waar het omgaat is dat het gebruik van firefox in een standaard gezin met vader+moeder en de kids firefox nog niet te gebruiken valt. Firefox is voor mijn ouders niet geschikt als vervanger en dat vindt ik jammer aangezien IE niet zo heel veilig is.
Ik denk dat het hoog tijd wordt dat die sites dus hun bezoekersaantallen fors terug zien lopen. Lekker overschakelen op Firefox en als bepaalde sites het niet goed doen een vriendelijke e-mail naar de eigenaar sturen met de vraag waarom hij zijn goede geld verspild heeft aan een site die het niet doet onder een andere browser dan IE, waardoor hij marktaandeel kwijtraakt. Zeker voor commerciële sites is dat geen leuk nieuws >:) Verder is het op deze manier forceren ongeveer de enige manier om het kip-ei probleem te beëindigen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

It's time to burn

sorry miki, had het niet goed gelezen. de oplossing van Mr Liu lijkt me idd een goed idee. Maar aan de andere kant weet ik ook dat veel bedrijven (bedrijfjes) het echt niet zal boeien. Velen hebben geen echte webmaster (maar een bedrijf die het voor ze regelt) of iemand die over de website gaat waardoor het toch niet zal gebeuren. En als ze al gaan nadenken over zoiets gaan ze aan de bel trekken bij hun webdesign-bedrijf of webdevver en dat gaat geld kosten. Velen haken hier dan af, dat is het ze niet waard. Bovendien ligt het ook aan het antwoord dat ze van hun webdesign-bedrijf krijgen.
Met andere woorden: het aandeel van FF zal nog wel wat moeten stijgen, of FF moet tenminste echt goed inburgeren wil het een trend in gang zetten.

Pretorian_ wijzigde dit bericht 24-01-2006 00:48 (13%)

Acties: [view]

Door: crisp
Devver / Moderator WEB
Papa van Jeremy \o/
Reg. datum: 24 februari 2000

quote:
Pretorian_ schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 00:46:
Met andere woorden: het aandeel van FF zal nog wel wat moeten stijgen, of FF moet tenminste echt goed inburgeren wil het een trend in gang zetten.
Volgens mij is die trend al gaande, maar gaat het gewoon nog niet zo snel als sommigen graag zouden willen zien. Met een marktaandeel tussen de 10 en 20% van alternatieve browsers (vlak Safari en Opera ook niet uit!) zullen steeds meer bedrijven toch wel overstag moeten gaan, en naar mijn mening gebeurd dat ook wel...
Lágrimas negras
Reg. datum: 31 mei 2001

quote:
crisp schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 00:58:

Volgens mij is die trend al gaande, maar gaat het gewoon nog niet zo snel als sommigen graag zouden willen zien. Met een marktaandeel tussen de 10 en 20% van alternatieve browsers (vlak Safari en Opera ook niet uit!) zullen steeds meer bedrijven toch wel overstag moeten gaan, en naar mijn mening gebeurd dat ook wel...
Dat zit hem ook deels in het feit dat met Firefox veel beter te developen is dan met Internet Explorer. Firefox is onder de die-hard developers al zo populair dat websites eerst voor Fx wordt gemaakt, en dan aangepast voor IE waar dat nodig is. En ik durf best te beweren dat dat tegenwoordig wel the way to go is.

I finally found you, my personal slaughter. As an appetizer, I let you taste my daughter!
Call me sick but this is what I need. My only purpose here is for you to feed!

Mijn oplossing werkt zeker voor IT bedrijven. Ik heb het een keer meegemaakt dat ik een e-mail kreeg met een uitnodiging om mij in te schrijven bij een wervings- en selectiebureau naar aanleiding van mijn CV ergens op het internet. Mooi dat die website een browsercheck uitvoerde en zowel Firefox als Opera niet wilde accepteren terwijl die allebei een stuk nieuwer zijn dan de Internet Explorer versie die als minimum werd aangeraden. Dat resulteerde dus in een reply-mailtje van mij dat ik de website niet kon benaderen met een moderne, veilige browser en dat dat me toch echt wel tegen viel van een IT bedrijf. Ook meteen vermeld dat ik er nog wel eens over zou denken om me in te schrijven als de website een beetje aan de eisen van de moderne tijd voldeed. Dat is ondertussen gebeurd, maar ze hebben nog niks voor me kunnen betekenen.

start me up
Reg. datum: 23 juni 2000

Ik heb de nieuwste versie van Realplayer (10.5) geinstalleerd in combinatie met Firefox omdat ik Real over het algemeen beter vind streamen. Minder bijladen ed..
Als ik op IMDB een trailer wil zien dan zegt Firefox dat er plugins ontbreken, terwijl ik de nieuwste versie wel heb geinstalleerd. tv programma's als NOVA of cabaret streamt daarentegen wel goed zonder verdere meldingen.
Overigens druk ik wel op cancel in de laatste fase van de installatie (waar me om emailgegevens wordt gevraagd).

Hebben meer mensen hier last van?

Gigabyte MB K8VT800 AMD Athlon 64 | AMD Athlon64 2800+ , 512 DDRam, VGA GeForce FX5700 V 256Mb

Reg. datum: 03 augustus 2005

quote:

Ik heb het probleem met meerdere sites, niet alleen met de wow site. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

(Zie post op het bovenste gedeelte van de pagina)

Reg. datum: 07 januari 2000

Heb zojuist firefox geinstalleerd op winxp en wat is het een relaxte browser :)
Gebruikte em al op het werk om te "testen" en nu ook thuis.
Alles zit waar je het verwacht, tabs zijn lekker makkelijk maar ook het eenvoudig instellen en geen moeilijke settings zoals in IE. :)

Edit: Heb zojuist webmail van exchange 2003 gebruikt in firefox maar deze wordt niet goed weergegeven en je mist nogal wat opties die je met IE wel ziet. Is dit bekend en/of op te lossen?

SaturN wijzigde dit bericht 24-01-2006 18:29 (28%)

++?????++ Out of Cheese Error

Ik zit met een onhandigheidje in Firefox en ik zoek hiervoor eigenlijk een plugin. Ik heb al de user agent switcher om me bij bepaalde sites anders te kunnen identificeren (IE 6). Standaard staat deze natuurlijk op default Firefox instellingen, ik wil zoveel mogelijk webservers laten weten dat ik deze gebruik! Maar voor sommige sites gaat het compleet fout als ik me als IE 6 identificeer (Outlook Web Access) en voor andere sites gaat het fout als ik me als Firefox identificeer (Maconomy in dit geval).

Weet iemand of er een plugin is, die een user agent alleen switched voor een bepaalde tab of bookmark?

Nick_S wijzigde dit bericht 25-01-2006 11:03 (17%)

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

azijnzeikerd

Weet iemand of er een extension bestaat om net als in IE standaard de scrollbar ruimte te reserveren aan de rechterkant? Met gecentreerde ontwerpen verspringen sites namelijk vaak nu zodra er gescrolld moet worden, omdat die ruimte pas achteraf ingeruimd wordt...

single

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: