Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
DonnieD schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 14:31:
Zojuist een Mini itx Voom carpc behuizing besteld + een M1-ATX voeding. Kan niet wachten om te gaan beginnen met bouwen
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1
:9~

die ziet er idd leuk uit :).
dat kastje waar ga je die maken. voor of achterin de auto ?

quote:
454ss schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 15:37:
[...]

picturez pleaze...

(voor de beeld-vorming ;) )

http://us.autos1.yimg.com..._dashboard_11_346x270.jpg

hierboven de link zit ffies zonder webspace om het plaatje te hosten dus dan maar zo.

Met wel spul lijmen jullie eigenlijk je monitor in je dash want dat plamuur gaat naar mijn weten op ten duur scheuren. op mp3car.com praten ze over bondo maar wat dat nou weer is?

Bondo is een soort autoplamuur

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

Kastje komt voorin de auto. Zal net in de holle ruimte van het dashboard passen.

mensen bekent met de psx schermen zijn die makkelijk op de carputer aan te sluiten

http://www.inkoopacties.net/ia/3sll7l8j/1/nrfp2bn5

quote:
wd200 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:18:
mensen bekent met de ps2 schermen zijn die makkelijk op de carputer aan te sluiten

http://www.inkoopacties.net/ia/3sll7l8j/1/nrfp2bn5
welkom op GoT,
[HOWTO] ps one lcd in pc

Ghannes wijzigde dit bericht 20-02-2006 23:20 (62%)

Met dashboard ben ik inmiddels begonnen. Eerst alles netjes met supermontagekit vastgezet voordat ik met polyster plamuur en glasvezel aan de gang ga.....

http://static.flickr.com/38/103839243_11e7b93ccd.jpg?v=0
http://static.flickr.com/29/103839244_79c726b831.jpg?v=0

DonnieD wijzigde dit bericht 24-02-2006 18:07 (7%)

Update:
Inmiddels bezig met de polyester plamuur. Helaas ging het niet in 1 keer goed, dus straks moet het nog een keer met een dun laagje.

http://static.flickr.com/45/112601199_2a067b92f5.jpg?v=0

http://static.flickr.com/55/112600701_5842ff8d55.jpg?v=0

http://static.flickr.com/40/112600704_9885dae9b1.jpg?v=0

DonnieD wijzigde dit bericht 14-03-2006 23:45 (32%)

30K 06..... op naar de 33K

Helaas zie ik niets...

Ik kan nu aan een laptop komen (gratis) 1,2 Ghz P3 met 40 GB HDD
Probleem is tot nu toe even de voeding. Er zit een adapter bij van 230~ naar 20vdc, lijkt mij een beetje onzinnig om van 12vdc naar 230vac naar 20vdc te gaan.

Kan ik daar gewoon de volgende adapter op aansluiten? deze

Extera wijzigde dit bericht 07-03-2006 14:00 (24%)

Overklokken.info - 100% Overklokken! Overklokken begint bij overklokken.info

Reg. datum: 05 januari 2005

quote:
Extera schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 13:58:
Helaas zie ik niets...

Ik kan nu aan een laptop komen (gratis) 1,2 Ghz P3 met 40 GB HDD
Probleem is tot nu toe even de voeding. Er zit een adapter bij van 230~ naar 20vdc, lijkt mij een beetje onzinnig om van 12vdc naar 230vac naar 20vdc te gaan.

Kan ik daar gewoon de volgende adapter op aansluiten? deze

Het is inderdaad wat onzinnig om eerst naar 230 te gaan en dan weer terug. Naast dat het omslachtig is en nogal wat ruimte kost, is het rendement ook niet om over naar huis te schrijven.

Dit zou een veel betere oplossing zijn. Ik zou wel even informeren of dit omzettertje geschikt is voor vol-continu gebruik en niet bedoelt is om sporadisch je laptop op te laden. Daarnaast moet je ook controleren of dit ding geschikt is qua stroomverbruik. Deze DC-DC converter kan maximaal 3,5 A leveren bij 20 volt. Als je laptop 3 ampere nodig heeft zou ik er nog eens over nadenken omdat de converter dan bijna continu "op z'n tenen moet lopen". Heeft je laptop 2,5 A of minder nodig dan zou ik het wel aandurven.

Sowieso moet je die sigarettenaansteker-plug er af knippen en de kabel gewoon aan je bestaande bedrading van je auto solderen. Die sigarettenaansteker-pluggen zijn shit en maken vaak slecht contact en zijn daardoor eigenlijk niet betrouwbaar genoeg voor het voedingscircuit van je laptop. Helemaal als je een laptop zou gebruiken zonder of met een slechte accu.

En een gratis laptop die goed werkt moet je niet afslaan. Kijk wel even of dat ding voldoende geheugen heeft en of je dat (tegen niet al te astronomische kosten) nog kunt uitbreiden indien nodig.

Daar heb ik wat aan :) mijn eerste gedachte er achter was ook het rendement er achter. Ik kan niet veel stroomgebruikers meer gebruiken omdat er al een behoorlijke audio in de kofferbak zit.

Overigens lijkt het mij ook slim om hier een condensator tussen te zetten, de accu kan dan aan de overige gebruikers constanter stroom leveren omdat deze niet constant word leeggetrokken.
(Gaat om een versterker van 720w rms/2400watt piek en een woofer van 600w rms en 1200w piek, hier komt later nog een 4 kanaals bij)

op de adapter staat 20Vdc - 3,5A dus dan zou deze adapter die 6.0A kan leveren ruim voldoende zijn.

Over de sigarettenaansluiting; ik heb 12V uit m'n dashbordkast-verlichting gehaald, hier komt spanning op zodra ik het contact aanzet. (misschien een goede tip die ik in de startpost kan opnemen) ik bedoel dan de draadje's die naar het lampje toegaan, dus voor de schakelaar die aangaat als je het kastje opent.

Ik ga hier 2 draadje's aan vastsolderen en een blokje maken (kroonsteentje's) zodat ik makkelijk 12v heb. De laptop komt denk ik in een docking station onder mijn stoel of die van de bijrijder.

In de laptop zit een dvd-rom/cd-rw slimline. Als ik hier een verlengkabel voor kan vinden/maken zou het natuurlijk top zijn deze onder het scherm weg te werken.

voorlopig gaat mijn geld eerst in een ander project. Hierna een scherm aanschaffen :) een vga verlengkabel heb ik ook al liggen. Ik houd jullie op de hoogte.

Extera wijzigde dit bericht 08-03-2006 09:15 (29%)
Reden: Tekstopmaak, toevoegingen en leestekens

Reg. datum: 05 januari 2005

Ik ken de specs niet van je laptop wat betreft de voeding, maar ik zou dan zeker voor de iets zwaardere gaan. Die is niet zo heel veel duurder en biedt meer zekerheid.

Wat betreft de aansluiting van de verlichting van je dahboardkastje nog even dit:
- Ook je binnenverlichting is afgezekerd voor een bepaald amperage. Als je daar meerdere stroomverbruikers op aan gaat sluiten (laptop, beeldscherm, etc.) heb je kans dat de zekering springt. Dit zal dan bijvoorbeeld kunnen zijn als je laptop draait en je de deur open doet waardoor je binnenverlichting gaat branden. Er van uitgaande natuurlijk dat het lampje in je dashboardkastje op de binnenverlichting zit, net als vaak de verlichting van het instrumentenpaneel.
- Kijk ook naar de bedrading naar dit lampje mocht je een zwaardere zekering willen gaan gebruiken.
- Omdat de aansteker veel stroom trekt (en dus zwaarder gezekerd is), is dit vaak de ideale plek om stroom voor je carPC van af te tappen. Er vanuit gaande dat je de aansteker niet gebruikt. :Y)

Voor je DVD-Rom/CDRW-drive kun je het beste een budget USB-kastje kopen plus een IDE naar laptopaansluiting converter. USB kun je namelijk veel makkelijker verlengen dan IDE!!!

-56.8c Prommy killer !

Persoonlijk zou ik de stroom direct van de accu halen (met een zekering er tussen uiteraard) maar pas aan laten gaan zoals je wilt (dus met de binnenverlichting / dashbord / contact etc) door middel van een relais. Zo belast je de originele lijnen nauwelijks en kun je de boel appart afzekeren.

Daar heb ik nog niet aan gedacht.

Wat dus minder is, is dat mijn sigaretten aansteker niet werkt. Ik ben gister achter het dashbord gedoken, en zag dat hier geen draadje's op aan waren gesloten, ook zag ik toevallig wat stekkers losbungelen (ik keek niet met het doel stroom ergens vandaan te halen, maar tbv m'n audio.)
Ik zal vanavond even kijken of ik de sigaretten aansteker weer werkend krijg (goede kabels erbij zoeken en aansluiten.)

Ik heb ben nog bezig met een project ( zie DOC) wat voorrang heeft. Ik ben maar een student ;) en een lilliput scherm schud ik niet zomaar uit m'n mouw. Maar door deze laptop heb ik toch de mogelijkheid gekregen om vrij goedkoop een car-pc te bouwen.

Spec's van de laptop nog even:

Dell Latitude C610
1,2 Ghz P3 Mobile
512 MB Intern
DVD rom/Cd-rw
40 GB HDD
Misschien met dockin station (zou mooi zijn)

Extera wijzigde dit bericht 08-03-2006 11:58 (4%)

goed topic dit, erg mooie en uitgebreide startpost ook!

Gistere begonnen met het aanpassen van me dash.

Zodra ik webspace heb zal ik wat posten hierzo of op het carputerforum.nl misschien is het handig om die in de startpost op te nemen.

Als iemand nog een soort van startscherm/programma nodig heeft die opstart na het booten van je pc, mail me dan even. Je kan daarmee elk programma starten die je regelmatig gebruikt in je auto.

Ik kan menu's bouwen, zoals je zelf wilt. En die zijn ook nog makkelijk te bedienen met je vingers :) .

Wat het kost? >:) nop .... is een hobby van me! :9 :*)

www.jzfotografie.eu - Nikon D60, 17-55mm f2.8 ED-IF AF-S, Nikon 50mm f1.8 Series E, Nikon SB-600, LowePro Flipside 300 & Crumpler Pretty Boy 4000 XL bag

HDSPA is ook traag...

quote:
Jeroenz18 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 21:28:
Als iemand nog een soort van startscherm/programma nodig heeft die opstart na het booten van je pc, mail me dan even. Je kan daarmee elk programma starten die je regelmatig gebruikt in je auto.

Ik kan menu's bouwen, zoals je zelf wilt. En die zijn ook nog makkelijk te bedienen met je vingers :) .

Wat het kost? >:) nop .... is een hobby van me! :9 :*)
Wat maak je dan en waarmee? Het klinkt een beetje overbodig namelijk, de meeste van de carpcs laden na het opstarten een Frontend (Roadrunner, Frodo, etc) die ook alle programa's kunnen starten. Of bedoel je wat anders?

Nederhop teksten: http://www.zdclan.nl

Edit... never mind...

Jeroenz18 wijzigde dit bericht 11-03-2006 20:53 (96%)

www.jzfotografie.eu - Nikon D60, 17-55mm f2.8 ED-IF AF-S, Nikon 50mm f1.8 Series E, Nikon SB-600, LowePro Flipside 300 & Crumpler Pretty Boy 4000 XL bag

Mensen ik heb een probleempje

Nu (met die kou) heb ik even in mijn auto gezeten achter die carpc zonder de motor aan(+per ongeluk mijn koplampen aan) voor 20 minuten...
En nu is mijn accu leeg :'( .
Het systeempje is een 1000 mhz duron zonder veel extra poespas op een 160w M2 voeding...
Hoe kan dit?????

Het leven is een ziekte... iedereen gaat eraan dood.

Nouja blijkbaar trekt het dan toch meer stroom.. wat ik uit sommige topics ook begreep is dat mensen nbijv. een extra accu en dynamo inbouwen zodat je dit soort dingen niet meer zo makkelijk hebt. Anders dan dit ben ik bang dat je er niets meer aan kunt doen.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

TurboCharged Supra Driver

160w voeding is wat de voeding maximaal kan leveren... wat ie daarvoor uit je accu haalt is een ander verhaal ;) En uiteraard trekt je schermpje ook nog wel een paar wattjes weg... en ik neem dan maar even voor het gemak aan dat je ook je geluid had aanstaan ? Eventueel via een versterker ?

Moet ik doorgaan ?

ICE aan hebben staan op een accu die niet bijgeladen word is gewoon niet snugger, leer je meestal "the hard way" ;)

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Gewoon vuist regel hanteren, spelen met ice dus ook je carpc motor aan. Het spaart je versterkers het spaart je accu en het scheelt je gewoon het gezeur van een lege accu.

Zoals ik al een aantal post hier boven heb beloofd zou ik pics posten wanneer ik hosting zou hebben gevonden.

Zie hier het topic:
http://www.carputerforum.nl/carpc/showthread.php?t=1604

Wel lid worden en ook posten natuurlijk >:)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws