Ik heb het gebrom inmiddels verholpen met behulp van de aardlus isolator van Conrad... maar die 15 euro had ik dus ook kunnen uitsparen

Hmmz.. nouja

Het werkt nu, en ik heb de isolator mooi weg gewerkt achter het dashboard, zie je helemaal niks van

Hij zit samen met de versterker en de adapter van de stroomvoorziening voor m'n laptop in het midden van het dashboard achter de plek waar de radio zat, alleen wat lager.. er past nog steeds een radio in eventueel, dus het zit helemaal niet in de weg..
Ik heb alle kabels tot nu toe mooi onder het middenconsole weg gewerkt, behuizing om m'n handrem en versnellingspook los geschroefd, daar de kabels onder gelegd, en het zooitje weer vast geschroefd.. en daarvandaan gelijk onder de bijrijders stoel, zie je helemaal niks van

De draden gaan ook onder de reling van de stoel door, dus de bijrijder kan naar hartelust zijn stoel verzetten zonder m'n kabels door te snijden
Verder heb ik het probleem met de power schakelaar ook opgelost

Ik heb het knopje dat er op zat half gesloopt, en met veel moeite de draden aan de contacten gesoldeerd zonder kortsluiting te veroorzaken

Even netjes met isolatie tape omwikkeld en het zit nu muur en muurvast.. komt niet zomaar meer los
Verder kreeg ik dankzij m’n pa een goed idee om de power button te monteren, links van het stuur zitten twee afdekplaatjes, die er ongeveer zo uit zien als de knoppen aan de rechterkant van het stuur (mistlampen, achterruit verwarming) , daar kun je voor luxere modellen nog twee knoppen in (laten) zetten… ik heb een van die afdek plaatjes er uit gehaald.. en ik had bij conrad een aantal druk knoppen besteld, en laten die drukknoppen nou net 2 millimeter minder breed zijn dan dat afdek plaatje
Ik heb dus het opstaande stukje van het afdekplaatje er uit gesneden met een scherp mesje.. een beetje bij geschuurd, en ik kon de drukknop er met een klein beetje moeite inschuiven, en die zit ook goed vast nu
Toen heb ik een kabel door m’n dashboard heen gehaald, van die knop, weer langs m’n versnellings pook en naar onder de bijrijders stoel, en die kan ik nu zo connecten aan de laptop als die op z’n plaats komt
Eenvoudig weg de draadjes op de plek van de knop aangesloten op de drukknop en lekker omwikkeld met isolatie tape, zit goed vast, kan ook niks meer mee gebeuren, en toen het afdekplaatje weer terug geklikt op zijn plaats en voila:
Ziet er best netjes uit al zeg ik het zelf
Nu is het nog steeds wachten op het scherm, voor ik daar weer echt mee verder kan