Reg. datum: 15 januari 2005
TylerDurden187 wijzigde dit bericht 10-07-2006 16:37 (109%)
Reden: Anders geformuleerd :-P
This is my life and ít's ending one minute at a time...
GoT Index » Casemodding » [CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 4
Pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 42 43 44 45 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]TylerDurden187 wijzigde dit bericht 10-07-2006 16:37 (109%)
Reden: Anders geformuleerd :-P
TylerDurden187 wijzigde dit bericht 10-07-2006 16:49 (3%)
Pentium D930 @ 3,53Ghz | Gigabyte GA-8N-SLI | 2x Corsair 1GB DDR2 | 2x 300GB Seagate 7200.9 @ raid0 | 1x 500GB Samsung T166 | 1x 120GB Seagate 7200.7 | Asus N6800GT @ 425/1150 | Scythe Ninja | Dell 2007FP | Logitech MX400 | MS Natural Ergonomic 4000
quote:-DG- schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 10:45:
Ik heb nou de mappen van Destinator en ik heb FreeDrive.
Maar hoe kan ik in freedrive instellen dat hij die mappen moet gebruiken?
Want je kan toch de mappen van Destinator in Freedrive gebruiken?
In welke folder moet ik die mappen dan zetten?
TylerDurden187 wijzigde dit bericht 11-07-2006 11:40 (2%)
Reden: Spelfoutjes...
Intel Duo 2 Core E8400,Asus P5N32-e SLi,2x 1GB G-skill DDR800,2x XFX 9600GT Alpha Dog Edition 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"
quote:Ignition=ON.M2-ATX waits for 2-3 seconds then turns on the 5Vsb rail.After another second M2-ATX
sends an “ON ”signal to the motherboard via the 2 wires connected to the motherboard ’s ON/OFF pins.
The motherboard will turn ON and your system should start booting.
Asus A7V333|AMD Athlon XP 2400+|768MB DDR Dane-Elec| FX5200| Hitachi 200 gig 16mb cache|Microsoft Wireless Multimedia Desktop|Iiyama HM703UT 17"|Logitech Quickcam|Microsoft Sidewinder Gamepad|NEC4550
FXPKillaBee wijzigde dit bericht 18-07-2006 18:58 (98%)
Asus A7V333|AMD Athlon XP 2400+|768MB DDR Dane-Elec| FX5200| Hitachi 200 gig 16mb cache|Microsoft Wireless Multimedia Desktop|Iiyama HM703UT 17"|Logitech Quickcam|Microsoft Sidewinder Gamepad|NEC4550
TylerDurden187 wijzigde dit bericht 24-07-2006 10:11 (96%)
Acer 6465 wlmib
Acer 6465 wlmib
Het hangt er maar net van af wat je allemaal van plan bent te gaan doen met je carpc. Als je alleen een mp3'tje wilt afspelen, divxje spelen of navigatie doen, heb je ruim voldoende aan een Via bordje van bovende 1Ghz. Wil je ook echt gaan gamen (wie, ingodsnaam, doet dat toch in een auto!?) is het misschien handig om voor een Pentium-M processor te gaan. Ikzelf heb net een Via 1.5Ghz gekocht.quote:dreku88000 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 15:37:
* Moederbord; ik kan er een Epia moederbord in stoppen, maar waarom maakt niemand gebruik van een mATX moederbord (bv. Asus P5P800-VM)? Voor de ruimtebesparing hoef ik het niet te doen, wil de gehele pc toch in een self made box wegstoppen in de kofferbak. Verder passen alle standaard zaken op een 'gewoon' moederbord en zitten hier ook wat uitbreiding betreft alle mogelijkheden op. ook kun je (vooral ik met m'n grote handen) nog goed bij. Is het dan het stroomverbruik misschien?
quote:
Komen we meteen op het volgende punt,
* Voeding: ik zit te denken aan een M2 ATX voeding, is 160W volgens mij. moet wel voldoende zijn voor een systeem met DVD brander en wat usb spulletjes (BT & WiFi) verder probeer ik toch zoveel mogelijk alles een eigen aansluiting op de accu te geven (die overigens ook in de kofferbak ligt, dus da's handig)
quote:* HDD zit ik te denken aan een laptop schijf, maar zijn alle 2,5" schijven laptop schijven? Of kan ik die herkennen aan een bepaalde term of code in de beschrijving of artikel nummer? zit nu te denken aan een SAMSUNG SPINPOINT 2,5" 80 GB 5400 RPM, reacties?
quote:* DVD brander: hiermee heb ik eigenlijk hetzelfde punt als het moederbord, ik vind het geen probleem als dit geen laptop small-size-drive is, wat betreft ruimte gebruik. Zit er veel verschil in energieconsumptie van die dingen? Een 3,5" DVD brander kost geen drol tegenwoordig en ik ga toch geen schijfjes branden als ik aan het rijden ben, dus voor trillingen tijdens branden zie ik ook geen problemen.
quote:
Verdere opties en extra's
Als dit spel compleet is ben ik van plan om dit eerst samen te bouwen en te testen naast mijn thuis pc, zodat ik ook meteen WiFi interactie goed kan regelen en beveiligen. Iemand al eens geprobeerd om via WiFi WOL te regelen, zodat je met je thuis pc je carpc kunt opstarten, zonder dat je auto open hoeft ofzo en zodat je dan meteen beide pc's kunt syncen en mp3's over kunt gooien? Ben benieuwd of dit kan nl.
quote:Dan nog een vraag mbt tot inbouwen, ik heb ergens gelezen (volgens mij op meerdere reacties) dat men een extra buitenkantje van het touchscreen aangeschaft heeft om in te bouwen en dus het origineel te behouden voor eventuele miskleunen en latere verkoop. Waar kan ik zo's framepje aanschaffen? Dit heb ik niet echt kunnen vinden... Een extra dashboard deel om inbouw te verwezenlijken zal ik wel kunnen vinden (@ de sloperij) schat ik.
OBD-IIquote:
Als het werkt en het is ingebouwd (netjes, dus kan wel ff duren), wil ik ook nog eens kijken wat de mogelijkheden zijn voor wat betreft uitlezing van OBDII met carpc. Zie ik wel leuke zaken in die me ook extra inbouwwerk van oliedruk en -temp meters (heb ook clio 1.8 16v RSI en 205 1.9 GTI gehad en vond de genoemde meters wel handig) kunnen besparen (als dit realtime onder het rijden uit te lezen is natuurlijk...)
Verder komt de audio uiteindelijk ook geheel aan de carpc te hangen dus aansturen van versterkers is ook een punt waar ik me nog in moet verdiepen. Als je een interessante link met voorbeelden of aansluitschemas weet (van meerdere versterker aansluitingen op 1 pc) zou ik die graag eens doornemen.
Veel succes ermee, laat weten wat je er van gebakken hebt!quote:Volgens mij had ik nog meer vragen, maar daar kom ik nog wel op. Ben heel benieuwd hoe jullie ervaringen zijn met de genoemde punten. Als er foto's komen (duurt nog effe) zal ik ze zeker posten. Tot die tijd alvast bedankt voor alle reacties!!
Drive it like you can afford to fix it.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Roelveldhuyzen.nl - deviantART
Professioneel dierenknuffelaar :*)
Themnuts Dot Be Worklog -=Viva La Vida Verde=-
DVD's zijn 8 of 12 cm. Een 2,5" brander bestaat dus niet, want dat gaat nooit passen.quote:Spiller schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 13:08:
[...]
2.5" branders zijn zeker verkrijgbaar, maar schreeuwend duur (zeker in vergelijking met normale 3,5") maar ook hier heb je weer convertors voor nodig. Deze zijn overigens wel goed verkrijgbaar.
No more RC5... I'm searching for ET now!
Koreaans - Nederlands online woordenboek
Klopt, foutje van mij. Bedoelde gewoon een laptop-brander, zo'n plattequote:Bjorker schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 00:28:
[...]
DVD's zijn 8 of 12 cm. Een 2,5" brander bestaat dus niet, want dat gaat nooit passen.
Drive it like you can afford to fix it.
quote:Spiller schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 13:08:
OBD-II
Car-Audio
Vrijwel alles te vinden wat je zoekt, daar.
[...]
Veel succes ermee, laat weten wat je er van gebakken hebt!
dreku88000 wijzigde dit bericht 08-08-2006 12:21 (34%)
Acer 6465 wlmib
quote:dreku88000 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:02:
[...]
Inderdaad een overdaad aan info, thanks! Daar ben ik nog wel ff zoet mee...
Ohja, nog een andere vraag: externe harde schijven, zijn die een beetje schokbestendig denken jullie? Lijkt me beter dan 3,5"schijf, omdat ze bedoeld zijn om mee te nemen (duh). zou zoiets niet handig zijn om met USB en aparte voeding (met eventuele omvormer) aan te sluiten op je carpc? zo belast je de voeding van je carpc ook minder en kun je makkelijk je schijf meenemen om data (mp3 / films) over te gooien ofzo. Ook deze schijven zijn best betaalbaar en qua gigs ook interessant.
TylerDurden187 wijzigde dit bericht 09-08-2006 15:07 (9%)
GoT Index » Casemodding » [CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 4
Pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 42 43 44 45 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius