Gathering of Tweakers

Quicksearch
Afternaft

Is er trouwens al iets meer bekend over de vermeend betere OC-ability van de AMD64 op AM2-lijn? Ik vraag dit omdat er een tijdje geleden een nieuwsbericht op de FP stond
quote:
Revisie F van de K8 is voorbereid op DDR2-800 en quadcore-ontwerpen, maar zou zich ook beter moeten laten (over)klokken dan de huidige revisie E. Een groot deel van de transistors (90%) is namelijk specifiek ontworpen om relatief traag te schakelen, waardoor de processor minder stroom weglekt en dus koeler blijft. Alleen delen van het ontwerp die zich op het zogenaamde 'kritieke pad' bevinden (dat uiteindelijk de maximale snelheid van de hele chip bepaalt) hebben snellere transistors. Slechts 1% van alle transistors is van het allersnelste soort. Hierdoor zou bijvoorbeeld 2,6GHz bereikt kunnen worden met dezelfde spanning die eerst nodig was voor 2,2GHz.
En ik er sindsdien nog maar weinig (lees: niets) meer over gehoord heb. Voor mezelf zou dit héél leuk zijn omdat ik dan mijn upgradeplannen ga uitstellen tot Q2/Q3 2006 :) Iemand?

Strijd tegen ziektes, sluit je nu aan bij Team MAD!

Afternaft

Blijkbaar geen AMD64 X2 5000+?
quote:
AMD Athlon 64 X2 5000+ Listing – “Mistake”, Says AMD.
Friday, 24 March 2006
A representative for Advanced Micro Devices said that the listing of unannouncedAmd Athlon 64 X2 5000+ processor in an official document was a “mistake” and should not be “there”. He denied to comment regarding the specifications or product positioning.

“It’s a mistake, shouldn’t be on the sheet,” said Damon Muzny, a spokesman for AMD. “It’s a typo for certain, just not sure what the mistake was yet. As there isn’t a 5000+ part for 939 or AM2 yet, I can’t give an official answer if that part is to come out in the future.”

Recently released official document of AMD titled “AMD Athlon 64 Processor Power and Thermal Data Sheet” lists AMD Athlon 64 X2 5000+ processor for socket 939 and claims that it has 2600MHz core-clock and 2MB of cache (1MB per core) – exactly the same specifications as compared to AMD Athlon 64 FX-60. On the other of the same document the chip is described as 2600MHz processor with 1MB of cache (512KB per core).

So far the correct specification is unclear, but on the afternoon of Thursday the data regarding the mysterious AMD Athlon 64 X2 5000+ was still inside the document.
Bron: HardwareXL

Wat voor n00b hebben ze daar dan achter de tikmachine dat je 2 cijfers verkeerd zet? B)

By the way, iemand anders nog wat over mijn post hierboven? :)

One Last Embrace..
Reg. datum: 01 maart 2002

Komen er mobo's met AGP voor AM2? Ik heb pas een GF 6600GT AGP gekocht en ik vind het wat zonde om die gelijk weer weg te moeten doen ;)

PSN: zAo82

quote:
zAo schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 22:08:
Komen er mobo's met AGP voor AM2? Ik heb pas een GF 6600GT AGP gekocht en ik vind het wat zonde om die gelijk weer weg te moeten doen ;)

AGP/PCI-E heeft (eigenlijk) niks met de socket te maken.
Waarom heb je dan nu nog een AGP kaart gekocht?

Rare vogel

quote:
zAo schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 22:08:
Jep, die komt er. Volgens dit artikel op hexus.net is er een moederbord van ECS gespot op CeBit met AGP én PCIe voor de nieuwe socket AM2. :)
quote:
VIA bring AGP and PCI Express to Socket AM2
Also on ECS's stand at CeBit, you'll find a mainboard called K8T890-A940, which uses VIA's K8T890 core logic (funnily enough!) to bring PCI Express and AGP to AMD's new socket and processor family.

_the_crow_ wijzigde dit bericht 29-03-2006 22:34 (4%)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

AMD 65nm geruchten update:
quote:
The Inquirer schreef
AMD is going to announce 65nm parts next week at a gala event. We are not supposed to know about it, so don't tell anyone that we are aware of it. About #*$*(% time. µ
En meteen een hulde van The Inq's heerlijke journalistieke stijl _/-\o_

Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Ek een sterke Jerke !!!

Hoe zit dat nu in elkaar over dat ddr-3 weer en andere socket nodig heeft ?
Als ik nu am2 neem kan ik later niet meer upgraden.? Ofzo.

Hoop het niet.

T E A M: Grutte Pier [Wa Oars] / Fryslān wer mei Kening \___ R@H#4

Logisch toch? DDR3 geheugen past niet in DDR2 geheugenbanken, dus je moet sowieso een ander moederbord ;)

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

quote:
gp500 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:10:
Hoe zit dat nu in elkaar over dat ddr-3 weer en andere socket nodig heeft ?
Als ik nu am2 neem kan ik later niet meer upgraden.? Ofzo.

Hoop het niet.
Dacht je de rest van je leven met AM2 te doen?

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=1554
quote:
Hacku schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:14:
Logisch toch? DDR3 geheugen past niet in DDR2 geheugenbanken, dus je moet sowieso een ander moederbord ;)

Is dat zo?
Ik weet niet of DDR3 inderdaad (fysiek) andere sloten gaat gebruiken.

Ek een sterke Jerke !!!

quote:
OlafvdSpek schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:32:
[...]

Dacht je de rest van je leven met AM2 te doen?

Ik hoop toch noch wel nog 1 keer goed te kunnen upgraden qua CPU.

Bij het uitkomen van Am-2 maar een goeie nemen en dan een jaar of iets meer weer upgraden.

T E A M: Grutte Pier [Wa Oars] / Fryslān wer mei Kening \___ R@H#4

Hoe kan ik de temperatuur uitlezen op mijn Athlon 64 3500+ processor? Er zit namelijk geen sensor op.... Kan je die ergens kopen ofzo?

AMD 3500+ / X1600XT / 4x512mb / A8N-E-FM / 2x 160GB WD

'A toy robot...'

quote:
mcandor schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 11:53:
Hoe kan ik de temperatuur uitlezen op mijn Athlon 64 3500+ processor? Er zit namelijk geen sensor op.... Kan je die ergens kopen ofzo?
Die zit op je moederbord ;), zie je in de bios bijvoorbeeld, of via Everest, etc

ja dat weet ik ook wel, maar de CPU temp zit er niet tussen, kan je die apart kopen oid om op de cpu te plakken ?

AMD 3500+ / X1600XT / 4x512mb / A8N-E-FM / 2x 160GB WD

Ik heb dit volgens mij al eens gevraagd maar toen was het hier nog niet bekend.

Maar is er nog wat van AMD te verwachten op s939 gebied? Komen er bijvoorbeeld nog F stepping Athlons (op 65 nm) uit voor s939 of is de huidige line-up het laatste wat we van s939 mogen verwachten?

Afternaft

Reageert er nog es iemand op mijn posts ook? B)

Voor de rest:
quote:
AMD headed for early 65 nano Chartered rollout

June is bursting out all over

By INQUIRER staff: donderdag 30 maart 2006, 16:22

THE DEAL between Advanced Micro Devices (AMD) and Singapore foundry Chartered Semi is set to bear fruit in June, according to a report in Fabtech.
Chartered will act as a second source for 65 nanometre AMD CPUs, but as Fabtech points out, the deal has been brought forward.

There's a sound business reason for that. AMD cannot supply all the processors it would like to - indeed we understand a chunk of its Opteron chips have been on allocation for some months now.
Bronnen: The Inquirer - FabTech

@Jejking
Blijkbaar heeft niemand een antwoord voor je ;)
Dat bericht staat ook op Tweakers, in het NL is misschien wat makkelijker:
nieuws: Eerste 65nm AMD komt mogelijk bij Chartered vandaan

Be Cool, Be Roel || Specs

Rare vogel

quote:
mcandor schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 12:23:
ja dat weet ik ook wel, maar de CPU temp zit er niet tussen, kan je die apart kopen oid om op de cpu te plakken ?
Je kan sensors kopen inderdaad. Maar daarnaast zit er een diode in je cpu en een sensor in de socket zelf.
quote:
Jejking schreef op zondag 02 april 2006 @ 13:38:
Reageert er nog es iemand op mijn posts ook? B)
offtopic:
De mensen die willen reageren doen dat echt wel hoor. ;) :>

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Ducati 999R Evolution

Even een bedenking: nu de Pentium stilletjes begint te verdwijnen (en zo ook Netburst), heeft de rating dan nog nut?
De rating van de K7 werd opnieuw geļntroduceerd om de vergelijking gemakkelijker te maken met de P4. (volgens AMD was dit omdat de Palomino het beter deed op gelijke klok dan zijn voorganger)

Maar nu is de kans enorm groot dat Conroe en co beter zullen presteren op gelijke frequentie. Hoe zal de PR+ dan nog bepaald worden? Of zal ze terug verdwijnen? Want ik vermoed dat binnenkort AMD cpu's zal leveren die gelijk geklokt kunnen zijn als de Intel cpu's. Ongeveer dezelfde situatie als het begintijdperk van de PIII en de K7

timdeh wijzigde dit bericht 28-04-2006 17:43 (7%)

2b or not 2b

ik heb net een socket 939 opteron 165 binnen gekregen met stepping: CCBWE 0551WPMW is dat wat voor het overclocken???
Reg. datum: 26 december 2005

Met een beetje googlen had je best iets kunnen vinden. Met waterkoeling en goed geheugen kan je de 2800 MHz halen. Met luchtkoeling kan je vast wel tot 2500 of 2600 MHz komen. Aldus google, ik heb zelf niet zo'n ding dus ik kan je niet laten delen in mijn ervaringen. Wel kan ik je uit ervaring vertellen, net als vrijwel iedereen die reageert op dit topic dat je met deze CPU's heerlijk kan overklokken. Je moet maar zien hoe ver je komt. Succes en post je resultaten even.
quote:
timdeh schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 09:08:
[...]

Niemand met een mening hierover?
AMD heeft ooit aangegeven dat de rating niet meer gebasseerd zou zijn op prestaties van de concurrent, maar dat het een op zichzelf staande rating was om modellen te kunnen onderscheiden. Marketingtechnisch is het voor de klant natuurlijk wel zo dat ze 4400+ al snel associeren met 4400 Mhz, maar officieel zou die vergelijking dus niet opgaan. Die Mhz bende is voor AMD dan ook geen reden om de rating weg te laten.

Be Cool, Be Roel || Specs

http://tweakers.net/pricewatch/cat/614

De eerste AM2 mainboards staan in de prijswatch, nu nog wachten op de CPU's en de tests. Ik heb van AMD al een uitgebreide prijslijst gezien, ze zullen agressief geprijst worden.

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws