Gathering of Tweakers

Quicksearch
]HuT[ Rayzman-JT-NL
Reg. datum: 24 februari 2003

Hoe is de performance van een boxed koeler op een X2 4400? Niet alleen kwa koelprestaties maar ook geluids niveau. Ik zit namelijk te twijfelen of ik een Zalman 9500 erbij moet nemen of niet.

specs JO,JOE, BF42, BFV ,BF2, ARMA, GTR,GTR2

Ben dus aan het twijfelen om mijn huidige 3500+ te upgraden naar dualcore, maar wil toch weten wat ik beste kies (prijs/prestatie X2 tov Opteron)

Ik ben nu al een hele tijd aan het zoeken geweest naar een vergelijkende test van X2 en (dual core) Opteron, maar kan die nergens vinden.

Iemand ergens een dergelijke benchmark gevonden?

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Verbeter me als ik het mis heb hoor, maar volgens mij is er niet echt een duidelijk verschil, bijde 2x 1 Mb l2 cache, gelijke core's en even veel pinnetjes. Ik denk dat ze gewoon 100% hetzelfde zijn dus in benchmarks.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

quote:
Rayzman schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 13:26:
Hoe is de performance van een boxed koeler op een X2 4400? Niet alleen kwa koelprestaties maar ook geluids niveau. Ik zit namelijk te twijfelen of ik een Zalman 9500 erbij moet nemen of niet.
Goede vraag, want daar zat ik namelijk ook aan te denken. Ik heb een Opteron 175 besteld (ligt nu op het postkantoor) en als het goed is zit daar ook de nieuwe boxed koeler bij. Ben benieuwd hoe die presteert t.o.v. de Zalman 9500. Iemand die hier die nieuwe boxed koeler al getest heeft?
LianLi Fanclub

quote:
MaTr1x schreef op maandag 13 februari 2006 @ 11:17:
[...]

Goede vraag, want daar zat ik namelijk ook aan te denken. Ik heb een Opteron 175 besteld (ligt nu op het postkantoor) en als het goed is zit daar ook de nieuwe boxed koeler bij. Ben benieuwd hoe die presteert t.o.v. de Zalman 9500. Iemand die hier die nieuwe boxed koeler al getest heeft?
Ik zelf heb de boxed koeler van de 180 geprobeerd, en die presteert iets slechter dan mijn Shuttle ICE koeler. 30 voor de boxed koeler, t.o.v. 27 met de ICE koeler. Beiden uiteraard met Arctic Silver 5, de standaard rotzooi ga ik niet gebruiken. Dit is getest zonder PowerNow, aangezien dat niet werkt bij mij O-)

V350!

quote:
benlanka schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 22:31:
Ik zit met een probleem, of eigenlijk meer een vraag. Sinds dit weekend ben ik de gelukkige eigenaar van een Athlon 64 X2 3800+ (Toledo core). Volgens de FAQ en div. andere sites zou ik met deze processor + stepping eindelijk zonder problemen 4x512mb = 2gb geheugen (8 rows) op DDR400 en in Dual Channel moeten kunnen draaien. Voorlopig is niets minder waar, ik kom niet verder dan DDR333 in Dual Channel. Met 2 reepjes draait alles prima op DDR400.

In de BIOS van mijn moederbord, een Asus A8V-DeLuxe, heb ik al de instelling "2T command" op "Enabled" gezet, dat hielp echter niet. Forceren naar DDR400 via de manuale geheugeninstellingen veranderde ook niets. De geheugenreepjes die ik gebruik zijn van Kingston en Elixir, dat kan het niet zijn dunkt me. Iemand een idee wat het kan zijn of moet ik toch overgaan op 2x1gb reepjes?
Heb ik ook "last" van met mijn Opty 146 op een Asus A8R-MVP en 4 x 512 MB double-sided geheugen. Gelukkig heb ik mijn proc overgeklockt naar 2500 MHZ en mijn geheugen draait hierbij op 208 MHz.

Socket AM2 launch op 6 juni:
AMD has a fixed date for its socket AM2 launch. We can now finally confirm that AMD has decided to rename its socket and to call it socket AM2. All of the dual core performance, mainstream and extreme gaming versions of the AM2 CPUs will sample by the end of this month. The production of these socket AM2 based CPUs or revision F is scheduled for April 30th while the channel orders will begin on May the 15th.

As of Tuesday, June the 6th, you will be able to buy these CPUs in the stores. AMD plans to reveal the CPUs at Computex, the Taipei based show. DDR 2 memory should boost the Athlon's performance but we still wonder why AMD didn't wait a while and adopt the upcoming DDR3. Some memory manufacturers think that now is the right moment to move from DDR one to DDR 2 as the cost is almost the same, and with DDR 2 667 or DDR 2 800 you can really see the performance difference.

AMD will continue to use its brands as Athlon 64 FX dual core processor, Athlon 64 dual core processor and Athlon 64 single core processor.

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

One Last Embrace..
Reg. datum: 01 maart 2002

quote:
Hacku schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 11:52:
Socket AM2 launch op 6 juni:

[...]
Mooi dat er nu een releasedate is, tijd om na te denken. Ik zat te hopen op begin april. Zouden de s939 X2's flink gaan dalen?

PSN: zAo82

Geen idee hoe AMD het zal aanpakken. Als AMD de AM2 socket vlug wil pushen dan verwacht ik eerder dat de s939 cpu's duurder zullen worden. AMD heeft zoiets al eerder gedaan met de Semprons: de socket A versies duurder gemaakt zodat iedereen socket 754 ging kopen :)

Last buy van s754 en s939 is december, last delivery Feb (Q1 2007). Dus in een goede 6 maanden willen ze de transitie plaats laten vinden, erg kort... dus dan kun je zelf welk bedenken wat de strategy zal zijn.

Eindelijk dezelfde socket voor Semprons en Athlons. Ik had eigenlijk verwacht dat de s939 Semprons ook wel voor consumenten beschikbaar zouden worden maar dat is dus niet gebeurd.

Sinds deze week heb ik een AMD 3700+ s939 op een Asus A8N5X mobo. Werkt goed allemaal, maar ik krijg de Cool'n'Quiet functie niet werkend.

In het BIOS staat de functie enabled. Ik heb de processordriver uit de startpost gedownload en geinstalleerd en opnieuw opgestart.

Als ik nu met AMD Power Monitor controleer wat de snelheden zijn, blijft hij steevast 2200Mhz aangeven en 1.350V. Energieschema staat ingesteld op minimaal energieverbruik. Wat doe ik fout/wat vergeet ik?

Desktop: Intel E6850, Asus P5K Deluxe, 2GB PC6400, X1900XT, X-Fi Platinum, Raptor 150GB, Samsung 226BW 22"
Laptop: Asus A6T
Sound: Logitech Z-5500 + Sennheiser HD 555

'A toy robot...'

Download de driver voor AMD Athlon 64 Cool en Quiet op www.amd.com en installeer.

dan doet ie het!

Dat is dezelfde driver als uit de startpost hoor, en die heeft ie al geprobeerd ;)

'A toy robot...'

Ow dat wist ik niet, ik ben ook geen startpost man, is veel te lang, too much information!

The Inquirer moet ook eens grappig doen 8)7

Interessanter is dat de toekomstige FX serie waarschijnlijk 4MB cache zal krijgen.
http://www.theinquirer.net/?article=29738

quote:
Aight! schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 22:15:
Download de driver voor AMD Athlon 64 Cool en Quiet op www.amd.com en installeer.

dan doet ie het!
Die heb ik dus inderdaad al gedownload en geinstalleerd. Maar wat dan? Hij blijft gewoon op max. performance draaien..

Desktop: Intel E6850, Asus P5K Deluxe, 2GB PC6400, X1900XT, X-Fi Platinum, Raptor 150GB, Samsung 226BW 22"

'A toy robot...'

Dan doe je driver unstallen, je bios disable, dan driver installenen, reboot, in bios aanzetten en kijken of hij het doet.

Heeft hij niet altijd 100% load of zo?

quote:
Aight! schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 23:23:
Dan doe je driver unstallen, je bios disable, dan driver installenen, reboot, in bios aanzetten en kijken of hij het doet.

Heeft hij niet altijd 100% load of zo?

Dat heb ik nu gedaan. Echter nog altijd is hij niet van de 2200mhz af te krijgen volgens AMD Power Monitor.

CPU load is nu 0 tot 3% ..

quote:
B-Buster schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 12:15:
Dat heb ik nu gedaan. Echter nog altijd is hij niet van de 2200mhz af te krijgen volgens AMD Power Monitor.

CPU load is nu 0 tot 3% ..
BIOS update?

Mr Majestic

AMD Socket AM2 Roadmap Shakeup

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=850

Leuk artikel inclusief informatieve tabellen over modellen .

Help!!!! wijzigde dit bericht 17-02-2006 13:21 (31%)

quote:

Bios is nu geupdate, maar ook nu werkt het nog steeds niet.

Edit: na het register opgeschoont te hebben en de laatste versie van de Asus site geplukt te hebben werkt het wel.

Thnx voor de adviezen.

B-Buster wijzigde dit bericht 17-02-2006 16:18 (27%)

Hello,

6 Juni kom ik terug van een lange reis door Azie. Gelijk als ik terug kom wil ik mijn nieuwe computer kopen en dan komt dus ook de M2 uit. Verschijnen er veel moederborden? Want ik wil mijn pc gelijk in Juni kopen. Denken jullie dat de X2 dan veel goedkoper is? Ik wil de X2 4600 kopen en crossfire, ik hoop dat dat snel kan met de M2

De eerste M2 benches... natuurlijk zijn dit very early engineering samples.
Zoals ik eerder al vermelde zal een 3800+ s939 tov een 3800+ m2 niet veel verschillen.

http://www.tomshardware.c...amds_socket_am2_platform/

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws