ASUS A8N-SLI, A64-3500+, 2GB PC3200, Maxtor 250GB SATA, ASUS X850XTPE, Audigy2 ZS, NZXT Nemesis Elite.
Nouja, ik ben minstens even amateur als jij, ik ben net een weekje actief bezig met fotografie, maar misschien stel ik wel (te) hoge eisen aan m'n plaatjesquote:slash24 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 11:46:
[...]
Ik moet zeggen dat ik hem erg mooi vind hoor! Ik zie de onscherpte ook niet helemaal.... Maar dat is misschien omdat ik een echte amateur ben?!
Voor de streep geen staanplaatsen, niet spreken met de chauffeur tijdens de rit.

t lijken net een stel foute toupetjes op hun kop
Reg. datum: 01 februari 2004
Na 't overlijden van het dwergkonijn Tommy heeft m'n zusje weer een nieuw huisdiertje: Knabbel
Even snel wat indoorpics gemaakt:
Plaatje op imageshack (popups!)
Silent Thunder wijzigde dit bericht 04-06-2006 13:02 (13%)
// Nikon D300
// 10.5mm f/2.8 // 17-55mm f/2.8 // 70-200mm f/2.8 VR // TC-14E II

Gizmo, mijn jackfrutsel die vorige week is ingeslapen
Once you plop, you can`t stop!
quote:MaNiC_MiNd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 00:53:
[afbeelding]
Gizmo, mijn jackfrutsel die vorige week is ingeslapen
Gecondeleerd...was echt een liefje...
Mooie foto ook
-=Mastered The Arts Of Oblivion=-

Rockstarbase.com - Back in The Bizz - Here To Stay. ThomasHeinen.nl.My Media.
Reg. datum: 03 november 2005
Hier een foto van Terra, een cairn terrier, een lief en ondeugend beestje.

Sony A200 | Sony Grip VG-B30AM | Tamron SP AF 17-50 F2.8 | Sony AF DT 50 F1.8 | Tamron AF 55-200 F4-5.6 Di II | Seitec PS2 250Gb Imagetank | Kata 3n1-20

opzich kan ik hem heel langwerpig uitknippen, en enkel het hondje met het nestkastje op de foto nemen. Ik ben geloof ik alleen niet zo tevreden met mijn perspectief, dat mag van mij nog wat lager. Probleem is alleen dat het nogal een nerveus hondje is en ze niet echt goed kan foto-zitten
Henk wijzigde dit bericht 14-06-2006 19:31 (43%)
quote:
Golden Retrievers zijn liev
hier een foto van Luca, sinds vorige kerst bij ons (overgeplaatst), ze is nu 1.5 jaar

| Systeem specs | Canon EOS 550D | RadioGuide.fm! | HTC Desire, running Oxygen 2.1 |
Maar we hebben onze handen vol aan onze nieuwe hond (nog geen jaar oud), een flatcoated retriever, Ellis

Henk wijzigde dit bericht 14-06-2006 20:40 (15%)
Reg. datum: 31 mei 2005
.jpg)
Grote Versie
dit is een van mijn eerste foto's met mijn nieuwe Canon 350D
Dit is een van mijn twee katten, deze heet Pluis
Mooie foto!
User: Box? No earthquake Cleverbot: Run for your life! User: We did, nothing happens. Cleverbot: Then it is not your time to die.

Een meeuw die op de luchtstroom van de veerboot naar Terschelling meelift
Voor de streep geen staanplaatsen, niet spreken met de chauffeur tijdens de rit.
Dude echt een monsterlijk mooie foto. Welke instellingen heb je gebruikt en wat heb je met de nabewerking gedaan?quote:Vaal schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 09:12:
[afbeelding]
Een meeuw die op de luchtstroom van de veerboot naar Terschelling meeliftVorige week gemaakt.
www.njbe.nl/njfo
quote:Spauwer schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:54:
[...]
Dude echt een monsterlijk mooie foto. Welke instellingen heb je gebruikt en wat heb je met de nabewerking gedaan?
S 1/250 en F/11, Nikon D50 met een Sigma 55-200 op 62mm. Nabewerking wat levels en contrast, en natuurlijk geresized.
-edit-
linkje naar groot
Vaal wijzigde dit bericht 21-06-2006 12:48 (13%)
Mijn 8 jarige Kat Taz
Met Canon Ixus 65
Liekahh wijzigde dit bericht 21-06-2006 15:28 (11%)
Sjarrel - aka - El Liekahh
Reg. datum: 30 december 2005
damn, wat lijkt die kat veel op onze kat.....quote:not3pad schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 13:49:
Hier een foto van nog een van m'n katten, genomen met mijn nieuwe Nikon d50!(waarwel coolpix 2000!)
Hij ligt hier in zijn mand te "chillen" met z'n ietwat dikke lichaam.
[afbeelding]
Weer in de mand, dit keer net ietsje anders. (Afgekeken van een foto 2 pages terug)
[afbeelding]

nikon D50 met Sigma 24-70 f2.8

Origineel, voor de edit op advies van MartijnGizmo.
Dannr wijzigde dit bericht 26-06-2006 02:32 (28%)
Canon IXUS 850 IS | 28-105/2.8-5.8 | 3072 x 2304px | ISO 80-1600 | AiAF .:. martijnfoto.nl | Flickr | Vimeo
quote:MartijnGizmo schreef op maandag 26 juni 2006 @ 01:39:
Wat een ontzettend lelijke bokeh zeg.....
Ik dacht dat hij ondanks dat wel voldeed aan de "minimale fotografische kwaliteit" uit de startpost, maar als dat niet het geval is haal ik hem wel weg...
Canon IXUS 850 IS | 28-105/2.8-5.8 | 3072 x 2304px | ISO 80-1600 | AiAF .:. martijnfoto.nl | Flickr | Vimeo
Daar was ik al een poging toe aan het doen ja, maar dat lukte niet echt.... (kwartiertje later) Ok, met 3456px plaat aan de gang ipv 600 scheelt alquote:MartijnGizmo schreef op maandag 26 juni 2006 @ 02:02:
Je zou kunnen proberen om alleen de vogels te verscherpen en de achtergrond niet. Kun je ze misschien ook meteen wat lichter maken.
Heb nu de achtergrond ge-gaussian-blurt, de voorgrond (op opacity 50%) ge-shadow-highlight en ge-unsharp-masked, daarna naar 600 px verkleint en de voorgrond nog eens flink geunsharp-masked. Wat vind je er zo van? (ik heb de originele post ge-edit om de topic vervuiling een beetje te beperken).
Ongeacht het oordeel was het een leerzaam half uurtje voor mij, dankjewel
(hmm... ja... als ik het origineel met deze versie vergelijk was de bokeh inderdaad wel ontzettend lelijk
Dannr wijzigde dit bericht 26-06-2006 02:35 (7%)

Grote Versie
Dit vind ik een nette foto, maar volgens mij is de focus niet helemaal goed. Lijkt ook een beetje onscherp in deze thumb.

Grote Versie
Beetje gecropt, was lastige foto vanwege tegenlicht

Grote Versie
Ook gecropt. Helaas ook niet helemaal goed gefocust.
Je hebt net 1px te veel ge-shadow-highlight, aan de onderkant van de tak. Iig lijkt het daarop. Verder is hij nu best te doenquote:Dannr schreef op maandag 26 juni 2006 @ 02:33:
[...]
Daar was ik al een poging toe aan het doen ja, maar dat lukte niet echt.... (kwartiertje later) Ok, met 3456px plaat aan de gang ipv 600 scheelt al
Heb nu de achtergrond ge-gaussian-blurt, de voorgrond (op opacity 50%) ge-shadow-highlight en ge-unsharp-masked, daarna naar 600 px verkleint en de voorgrond nog eens flink geunsharp-masked. Wat vind je er zo van? (ik heb de originele post ge-edit om de topic vervuiling een beetje te beperken).
Ongeacht het oordeel was het een leerzaam half uurtje voor mij, dankjewel
(hmm... ja... als ik het origineel met deze versie vergelijk was de bokeh inderdaad wel ontzettend lelijk)
De hond is een Nova Scotia Duck Tolling Retriever, ook wel gewoon een Toller genoemt
Reg. datum: 28 juni 2006
Ik ben al jaren in het bezit van de Fuji S5000 (2002) en hij bevalt mij prima!!
Hier 2 foto's van een kat van mij!

Kom maar op met het commentaar ;-)
*heb ze bewerkt met Paint Shop Pro X, de laatste nieuwe 'hobby' van mij*
Gr. Sher
quote:Sheraja schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:59:
Oke.. ik ben een 'nieuwe'.. ;-)
Ik ben al jaren in het bezit van de Fuji S5000 (2002) en hij bevalt mij prima!!
Hier 2 foto's van een kat van mij!
[afbeelding]
[afbeelding]
Kom maar op met het commentaar ;-)
*heb ze bewerkt met Paint Shop Pro X, de laatste nieuwe 'hobby' van mij*
Gr. Sher
Ik zag net ook al in je groente/fruit topic dat er een soort heel fijn raster over je foto ligt. Is dit een "bewerking"? Zoja, het doet je foto's niet echt eer aan
En die kaders, daar was je ook al door iemand anders op gewezen, maar damn, vooral die bovenste. Er is meer kaderoppervlak dan foto.
1: de bovenste border, komop zeg, dat ziet er toch niet uit? De onderste kan op zich wel met de foto, alleen moet je hem dan wel met een wit randje doen als je hem op een wit forum post.
2: De 'canvas'-bewerking die je hebt gedaan komt écht niet mooi over op 800px breed.
3: De copyright-logo's zijn wel heel opvallend groot en te ver naar het midden toe.
En de foto's? Mwoah, niet echt geweldig. Mede door het canvas-ding lijkt de 2e onscherp, ook al is dat misschien niet zo. De 1e is misschien wel mooi.
Zoals je waarschijnlijk al merkt is op dit forum dit soort bewerkingen niet gebruikelijk. Een dunne border, kleine copyright-melding, mag nog net. Maar verder worden alleen 'basis'-bewerkingen echt gewaardeerd in FGS. Dingen waarvan de foto niet verandert, maar wel mooier wordt
hier onder de originele foto''s!

de onderste foto wilde ik jullie ook niet onthouden, deze hangt posterformaat in de huiskamer hier ;-)
ondanks dat niet de hele kop erop staat vond ik um wel geinig
Sheraja wijzigde dit bericht 29-06-2006 22:32 (45%)
ik gooi er gelijk ook even 1 tegenaan:

Crypter wijzigde dit bericht 30-06-2006 00:45 (77%)
X4 955 BE | HD6970 | 8192 MB DDR3 | en BF3!!!

Comments welkom natuurlijk.
ThomasW wijzigde dit bericht 30-06-2006 12:50 (15%)
ThomasvanderWillik.com | Facebook
5D2 | 14 | 35 | 85
Laatst nog 1 maar gelukkig had ik net de tussendeur in de kamer dicht gedaan zodat ie niet naar boven kon.. toen kon ik gelukkig die kikker zo oppakken en bij de sloot zetten....
Volgende keer zal ik ook eens proberen een foto te maken, mits de kat mij niet voor is ;-)
Foto's van de honden zijn overigens ook geweldig...

Plaatjes zijn klikbaar voor (hele) grote versies. Wel even opslaan en openen met windows picture en fax viewer of iets dergelijks.. Browser resizing ziet er niet uit
Commentaar is uiteraard welkom; houdt er wel rekening mee dat dit mijn 1ste try-out is
Pakjebakmeel wijzigde dit bericht 03-07-2006 14:13 (78%)
Reg. datum: 06 juli 2004
@Bouwfraude: helemaal top! Erg leuk gedaan met die wuppies op de achtergrond.
@Dannr: hartstikke mooi! Alleen jammer dat die takken te veel aandacht trekken. Zou misschien een betere foto zijn als de lucht de enige achtergrond was...
@Macconner: volgensmij is die foto van jou totaal onscherp? In ieder geval, als ik hem vergroot, dan zie ik niet echt een scherp punt. Misschien even unsharp mask eroverheen gooien...
Foto #1

EXIF: DPI: 230 | Resolutie: 600x451 pixels | Sluitertijd: 1/250 | Diafragma: F/3.6 | Focus: 51 mm
Misschien een beetje te onderbelicht, maarja, zoveel keus heb je 's avonds niet.
Wat vindt men hiervan? Wat kan beter? Zeg het me... hier leer ik van
flo_ wijzigde dit bericht 02-07-2006 17:21 (80%)
--- Documenten en foto's uploaden? Ik gebruik daarvoor basedir.net.
Klik voor hi-res
Heb er nog veel meer als jullie willen
Reg. datum: 01 december 2005
Canon EOS 350D - 17-70 Sigma - 70-300 Sigma

Van de achterburen van mn ouders, maar hij zit liever in de tuin van mn ouders. Het is de vraag of ie wel aandacht krijgt thuis
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Be Colorful | Tekeningen en mozaiek
Heb je die ook groter?quote:zomertje schreef op zondag 02 juli 2006 @ 17:20:
Een lief klein brutaal speels stuiterkatje:
[afbeelding]
Van de achterburen van mn ouders, maar hij zit liever in de tuin van mn ouders. Het is de vraag of ie wel aandacht krijgt thuis
http://dekleinekunstenaar...tories/katjes/grijsje.jpgquote:Koetjeboe schreef op zondag 02 juli 2006 @ 17:26:
[...]
Heb je die ook groter?Zou een mooie achtergrond hier worden....
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Be Colorful | Tekeningen en mozaiek
Reg. datum: 04 maart 2004
Wat een geweldige foto!quote:zomertje schreef op zondag 02 juli 2006 @ 17:20:
Een lief klein brutaal speels stuiterkatje:
[afbeelding]
Quadro! wijzigde dit bericht 02-07-2006 17:55 (3%)
w00t
Ach, moest er voor met mn buik in het gras, maar dat geeft niet als het dit oplevert. Het was een gaaf klein ding, had hem zo meegenomen.quote:Quadropluxor schreef op zondag 02 juli 2006 @ 17:55:
[...]
Wat een geweldige foto!lekkere houding van die kat en mooi depth of field

hijg hijg hijg

huh? had je wat?
Het blijft leuk, dieren fotograferen.
Ooh ja voor degene die het willen weten, de hond heet Max, is 9 jaar oud, bij ons geboren.
Moeder was kruising: Rottweiler - Ierse Wolfshond
Vader was kruising: Rottweiler - New Foundlander
Max is 75 cm hoog en weegt zo'n 65 kg.
(schoothondje)
Sheraja wijzigde dit bericht 02-07-2006 22:21 (34%)

quote:
Die eerste, heb je die misschien in 1240*1024
prachtige foto
US = the promised land. One day... One day!
.oisyn: [..] Ik kan me geen slechtere zoekterm voorstellen dan "C++ panel". Afgezien van "naveltruitje" oid. [...]
quote:snake903 schreef op zondag 09 juli 2006 @ 16:04:
[...]
Die eerste, heb je die misschien in 1240*1024
prachtige foto
U vraag wij draaien
http://www.justawitte.nl/background/kikker.jpg
Canon EOS 350D || Asus A8N-E || AMD Athlon 64 3000+ || 1GB TwinMos || nVidia GeForce 7800GTX || http://www.btracing.nl ||

Wat zei ik nou!

Pentax Optio 5Z (nogwat)
Kenzy von Hollandheim 6-12-1996 - 5-7-2009 - Gravity is not a version of the truth. It is the truth. Anyone who doubts it is invited to jump out a tenth story window.

gemaakt met de digi-cam van mn ouders, Olympus C-770
offtopic:
Part of the "Saturnus, wwwhizz & Mi©hel GoT Terro® Squad" :+
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.
Flash 25
Focal length 12.12mm
Exposure time 1/60s
Aperture 4.0
Metering Mode Evaluative
Camera make Canon
Camera model Canon DIGITAL IXUS 40
Sensor type OneChipColorArea
Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)
# 1

# 2

# 3

Siparti wijzigde dit bericht 12-07-2006 19:25 (27%)
60D // 430 EXII // 50 mm 1.8 // :')
#1 een scherpe foto van een grappig kijkende eend. Lekkere neutrale kleuren. Wellicht de volgende keer wat meer inzoomen en door de knieen om op dezelfde hoogte te komen.
#2 je bent met bewerken wat te ver doorgeschoten, je hebt nu een overbelichte koe die tegen een lelijk hek aan staat.
#3 standaard kiekje van koeien. Doordat links veel ruimte zit lijkt het wel of je te vroeg hebt afgedrukt. Om een interessante foto te maken zou je wat dichter bij kunnen gaan staan, of eens door de knieen om hun koppen van onder op de foto te zetten.
Als tip kan ik je meegeven: probeer eens met ongebruikelijke standpunten te spelen.
was littlejoannes

Justawitte wijzigde dit bericht 12-07-2006 23:13 (7%)
Heb je nog ruimte bovenin (ik zou hem namelijk iets minder krap croppen dan)?
website - 'Time is the essence of all photography' - Jeanloup Sieff -
* zoekt foto erbij... ruimte genoeg lijkt me zo. Zal morgen een iets ruimere crop maken.

website - 'Time is the essence of all photography' - Jeanloup Sieff -
Fuji Finepix S9500 / 1GB Extreme III CF / Hama Star 63 / Raynox DCR-250
Reg. datum: 29 oktober 2004
nu alleen nog de tekst "...Groeten van Texel!" toevoegen.
Now go away or I shall taunt you a second time!
Reg. datum: 04 november 2002
De poes:
De Koeien:
Het Hert:
Commentaar is altijd welkom, naast de tips & trics
Macsylver wijzigde dit bericht 14-07-2006 14:45 (10%)
Canon Stuff
Reg. datum: 27 januari 2005
Canon Eos 10D/Sigma 70-200 F2.8/sigma 150 F2.8 macro

De kat, Kazimier.
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

ik heb trouwens vraagke: Welke grote is het handigs om zo de foto;'s hier te plaatsen (bijv. 500x500 of 600x...)
JTdoenVK wijzigde dit bericht 15-07-2006 14:38 (28%)
www.JtdoenvK.deviantart.com
quote:
Die lijkt wel heel erg veel op de kat die hier rond loopt
Mijne is wel wat ouder maar verder lijken ze echt veel op elkaar.

Dit is 1 van mijn diertjes. Het is een tam albino ratje.
Foto gemaakt op iso400. Zwart wit is een modus van de camera, dus niet gesoept
Reacties plz
full time prutser

Helaas is de grond beetje overbelicht (en er zit een blaadje op zn poot)
Als je goed kijkt, is een klein beetje ruis zichtbaar. De foto was nogal onderbelicht, bij RAW verwerking heb ik dat digitaal opgelost.
Focal length: 75mm
Shutter speed: 1/250sec
Aperture: F/11
Iso-200
As a finishing touch, God created the Dutch!

Reg. datum: 04 april 2004

Daar kom ik zelf ook niet even op hequote:MBV schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 00:10:
@Robin_NL: geweldige timing! Overbelicht gras moet je toch wel kunnen corrigeren, zeker als hij onderbelicht was? Beetje met Shadow/Highlights, of fill light werken.

beter?
@remczero:
Je eerste foto vind ik compositioneel wel goed, alleen de achtergrond stoort. Je zei zelf al, niet zo beste plek om foto's te maken
Op de tweede foto is tommy te donker, de belichting is geloof ik goed ingesteld op het raam. Deze had je dus iets moeten overbelichten, maar liever had ik gezien dat je deze niet tegen het licht in zou fotograferen, dat gaat nu ten koste van contrast.
Hoop dat je dr wat mee kan
Robin_NL wijzigde dit bericht 26-07-2006 11:35 (37%)

Mijn hond Goofy
JTdoenVK, wow, leuke foto's!
Josh wijzigde dit bericht 26-07-2006 11:49 (17%)

dit was onze kat voor het eerst buiten bij de vijver.
quote:zomertje schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 15:35:
Die foto ziet er nogal bewerkt uit, klopt dat? Of doen die oogjes vanzelf zo?
die doen vanzelf zo ja... katteogen staan er zowiezo om bekend nogal veel licht 'terug te kaatsen'.
als je in het (schemer)donker een kat aankijkt, en hij jou, dan zie je een lichte vorm van dit effect zonder dat je er een flits ofzo voor nodig hebt. dat zal dan wel zijn omdat het een nachtdier is ofzo.
*edit*
quote van deze fantastische site:
quote:
Het licht wordt weerkaatst tegen de achterwand van het ,en naar buiten weerspiegeld.
Daardoor lijkt het oog in het donker te gloeien.
Zo kunnen katten heel goed kijken als het voor mensen te donker is om iets te zien.
MrWilliams wijzigde dit bericht 28-07-2006 15:45 (29%)
Elke minuut is een kans om je leven te veranderen. Abre los ojos.
ja dat is vanzelf gebeurd, zelfs zonder flits! het licht weerkaatst via het water in zn ogen, als je goed kijkt zie je ook dat er een licht puntje op zn echte oog zit.quote:zomertje schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 15:35:
Die foto ziet er nogal bewerkt uit, klopt dat? Of doen die oogjes vanzelf zo?
--- Documenten en foto's uploaden? Ik gebruik daarvoor basedir.net.
Ik heb een Canon powershot A510 gebruikt en omgekeerde poster als witte achtergrond.
Bouwlamp rechts en boven object. ISO waarde op 50.
Volgende dingen met Photoshop aangepast.
- remove noise (despeckle)
- Shadow/highlight
- Levels (witbalans opnieuw gepakt)
- Beetje Healing brush

Zou wel op- of aanmerkingen willen hebben
intermusic wijzigde dit bericht 29-07-2006 22:34 (10%)
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat voor ras is dit?quote:WSaeNoTSoCK schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 15:34:
[afbeelding]
dit was onze kat voor het eerst buiten bij de vijver.
"I've always been mad.
I know I've been mad, like the most of us are.
Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Spekkies

klikbaar en exif is aanwezig in de vergrote versie
iMac 24" early 2008 | Pad 32 GB | iPhone 4 32 GB | iPhone 3GS 32 GB | † iPone 3G 16 GB
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 32 33 34 35 last
Dit topic is gesloten.