Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
negerzoen schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:52:
...... Nog even over de betekenis van portret (het hoofd/schouder vs. hele lijf verhaal). Dit zegt Van Dale hedendaags Nederlands over portret:

• por▪tret

〈het portret; portretten〉
1 afbeelding van het gezicht van een persoon
2 persoonsbeschrijving
3 〈vaak pejoratief〉 persoon

Van Dale is geen handboek voor fotografie.
Ik denk dat de definitie van "portret" in de loop der eeuwen door fotografen en schilders is gezet. En daarbij gaat men verder dan alleen maar hoofd en schouders.

Nikon D70 || AFS DX 18-70 f/3.5-4.5G || AF-S VR 70-200mm f/2.8G ED IF || TC-17E II || Lexar Professional 80x 1GB || Sandisk Extreme III 2GB || Lowepro CompuTrekker AW || TOSHIBA Satellite Pro

Bohemian Love you ;)

Ben ik nu de enige die denkt dat heel die 'opdrachten topic' flopt? Ok, ik geef modjes enzo gelijk, maar het is toch niet normaal dat er zoveel discussie moet zijn en dat er in het topic zelf zoveel gemodereerd moet worden... Het oude (van redelijk lang geleden, nog voor de FG subforum) liep perfect, er was enkel te weinig volk die er aan mee deed.

Breng gewoon het oude ding terug, en laat dit gewoon liggen ( en geef toe dat het flopt). Het oude systeem was leuker, veel minder elitair. En zie dat de mensen op een eerlijke manier de categorie kunnen kiezen (wat ook een probleem was op het einde).

jvvv wijzigde dit bericht 28-05-2006 14:36 (12%)

burp

Kop eens wat anders...

Ik denk dat het in het geval van deze opdracht een slechte omschrijving van de opdracht was. Als je in het vervolg er duidelijk bij aangeeft dat het van mensen moet zijn, dan is deze hele discussie ook niet nodig. Dit staat dan wel los van de foto's die ver onder showcase niveau liggen.

Oeps.... Ik denk toch dat ik mijn mening over het begrip "portret" moet bijstellen.
Blijkbaar zijn er toch verschillende soorten portretten.
Tik onderstaande rijtje maar eens in in Google:
- Familieportret
- Gezinsportret
- Zelfportret (Autoportret)
- Groepsportret
- Kinderportret
- Sportportret
En dus ook - Dierenportret
En verzin er zelf nog maar een paar.

Niko70 wijzigde dit bericht 28-05-2006 14:55 (11%)

Nikon D70 || AFS DX 18-70 f/3.5-4.5G || AF-S VR 70-200mm f/2.8G ED IF || TC-17E II || Lexar Professional 80x 1GB || Sandisk Extreme III 2GB || Lowepro CompuTrekker AW || TOSHIBA Satellite Pro

Bohemian Love you ;)

quote:
Niko70 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:44:
Oeps.... Ik denk toch dat ik mijn mening over het begrip "portret" moet bijstellen.
Blijkbaar zijn er toch verschillende soorten portretten.
Tik onderstaande rijtje maar eens in in Google:
- Familieportret
- Gezinsportret
- Zelfportret (Autoportret)
- Groepsportret
- Kinderportret
- Sportportret
En dus ook - Dierenportret
En verzin er zelf nog maar een paar.
wat wil je hiermee bereiken? Ik zou het onder de noemer kinderachigplaatsen, maarja.

burp

quote:
Rowanov schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:37:
Ik denk dat het in het geval van deze opdracht een slechte omschrijving van de opdracht was. Als je in het vervolg er duidelijk bij aangeeft dat het van mensen moet zijn, dan is deze hele discussie ook niet nodig. Dit staat dan wel los van de foto's die ver onder showcase niveau liggen.

Mee eens, er was alleen geen "slechte omschrijving", alleen hielden moderators geen rekening met bredere interpretaties die ze blijkbaar niet willen. Het onderwerp "Geel" was juist een uitdaging voor creativiteit en originaliteit en "Portret" blijkbaar niet, en dat was niet duidelijk. Verder mankeert er mijns inziens niets aan de weekopdrachten.

De weekopdrachten worden verziekt door mensen die menen een foto te moeten posten. Ik heb nog aan geen enkele weekopdracht meegedaan omdat ik nog niet toevallig een foto bij de opdracht had en nog geen tijd heb gehad om er speciaal moeite voor te doen - en misschien is dat een voorbeeld voor anderen.

Dat het topic vol stond met dieren vind ik ook te ver gaan. Ik vind ook dat moderators kunnen verwachten van het volk dat "konijn en kat kijken elkaar aan" ongepast is na een aantal dierenfoto's.

Maargoed, ik kijk uit naar morgen; zien wat de moderators hiervan geleerd hebben.

/edit
Ik zie dat de fullsize van Floris weggehaald is. Floris in "Foto-opdracht week 21 - Portret". Hoop dat Grrrrrene dit niet alleen om "ons" heeft gedaan maar zelf ook inziet dat dit soort dingen niet de bedoeling zijn.

negerzoen wijzigde dit bericht 28-05-2006 15:07 (17%)

Canon 30D, 17-40mm f/4, 24-105mm f/4, 50mm f/1.8, 70-200mm f/4, 430EX
Leica R4 '82, 24mm f/2.8, 50mm f/2.0, 60mm f/2.8 macro, 135mm f/2.8

quote:
jvvv schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:33:
Ben ik nu de enige die denkt dat heel die 'opdrachten topic' flopt? Ok, ik geef modjes enzo gelijk, maar het is toch niet normaal dat er zoveel discussie moet zijn en dat er in het topic zelf zoveel gemodereerd moet worden... Het oude (van redelijk lang geleden, nog voor de FG subforum) liep perfect, er was enkel te weinig volk die er aan mee deed.

Breng gewoon het oude ding terug, en laat dit gewoon liggen ( en geef toe dat het flopt). Het oude systeem was leuker, veel minder elitair. En zie dat de mensen op een eerlijke manier de categorie kunnen kiezen (wat ook een probleem was op het einde).

Ik denk niet dat het opdrachtenidee aan het floppen is, er zijn behoorlijk wat mensen die gestimuleerd worden door de opdrachten en ook mooie foto's maken. Van die mooie foto's kan ik bijvoorbeeld weer erg genieten. Ook de creatieve manier waarmee sommigen omgaan met de opdracht, laat mijzelf ook weer meer 'out of the box' denken. Daarom vind ik een goed uitgevoerd dierenportret ook niet erg.

Het gaat naar mijn idee mis als 1: mensen foto's gaan posten die met de beste wil van de wereld niet op een showcase lijken. 2: mensen een orgineel idee als excuus gaan gebruiken om hun 'mooiste' foto's te 'spammen'.

Misschien dat wat actiever moderen aan deze punten wat kan doen. Ook al denk ik dat je voorzichtig moet zijn met het weggooien foto's die een andere interpretatie van een weekopdracht geven dat wat je vooraf zou verwachten. Als je eerst een opdracht 'Geel' geeft en daar het uiterste vraagt van het interpretatievermogen van de deelnemers, is het misschien niet heel gek dat mensen op dezelfde creatieve manier omgaan met de opdracht 'Portret'.

Als je dat wilt voorkomen, zul je met een betere omkadering van de opdracht moeten komen. De vraag is of dat wenselijk is.

It's hard enough to remember my opinions without remembering my reasons for them (The Streets)
XP | Debian | Kubuntu | Vista

Doet weer iets met vezels...

quote:
negerzoen schreef op zondag 28 mei 2006 @ 13:52:
[...]
Ik neem ook aan dat alle andere foto's als inzending bedoeld waren ja, en ik vind het merendeel ook niet in het betreffende topic passen, puur om de showcasewaardigheid. Maar wat bedoel je met "de enige andere foto die ik heb verwijderd heb"? Is het niet zo dat je alle dierenfoto's en niet-showcasewaardigefoto's weggesnoeid hebt?

Toff had een bewerking op een eerder geposte (afgekeurde) foto gepost, ook die heb ik verwijderd. Dat kun je natuurlijk ook onder het kopje "niet showcasewaardig" scharen :)

quote:
Showcasewaardig is trouwens altijd aan eigen mening onderworpen. Mijn inziens kan creativiteit en originaliteit ook bijdragen een showcasewaardigheid, zélfs een leuke beschrijving. De originaliteit verdwijnt rap na één of twee herhalingen van in dit geval dieren.

Helemaal mee eens.

quote:
Ik begrijp dat die van Floris een voorbeeld was. Echter, ik zei in mijn post: "Ik moet nog zien wat er gebeurt als men na een foto die volgens hun niet in de opdracht past een archieffoto post "om het goede voorbeeld te geven".".

Dat was misschien een ongelukkige actie ja, maar het voorbeeld was meer op "portret" dan op "archief" gericht. Ik heb de foto nu als URL gepost zodat hij niet meer zichtbaar is en er ook geen twijfel is of hij meedoet, OK?

quote:
[...]
Dat suggereerde ik inderdaad ja, maar ik kan je geloven. Ik vond het allerminst opvallend.

[...]
En dat is jammer ja, dat vind ik ook. En omdat niet iedereen zo'n gezond verstand heeft als jij en ik blijkbaar lijkt mij het logisch om in te grijpen na één of twee foto's die niet bij het onderwerp passen (om de originaliteit en creativiteit van de poster in zijn waarde te laten) in plaats van achteraf alles wegsnoeien als een andere moderator er wat van zegt (dat bedoelde ik Grrrrrene) én in het vervolg bij onderwerpen een duidelijke beschrijving of voorbeeld te zetten wanneer er een brede interpretatie mogelijk is waar moderators niet op zitten te wachten - jij en ik ook niet trouwens en we zijn niet de enige. Ik zeg dat dus niet als offence tegen mensen hier maar om de kwaliteit van die weekopdrachten te verhogen wat mijns inziens hard nodig is.

Tsja, maar soms zie je als mods ook niet wat een ander als interpretatie kan hebben bij het onderwerp. Aan de ene kant wil je dat misschien voorkomen door het onderwerp overduidelijk neer te zetten, aan de andere kant is het soms ook heel tof om een breed interpreteerbaar onderwerp te kiezen (zoals dat voorbeeld van "geel"). Als we meteen het idee hadden dat het fout zou lopen hadden we het wel duidelijker verwoord.

quote:
Nog even over de betekenis van portret (het hoofd/schouder vs. hele lijf verhaal). Dit zegt Van Dale hedendaags Nederlands over portret:

• por▪tret

〈het portret; portretten〉
1 afbeelding van het gezicht van een persoon
2 persoonsbeschrijving
3 〈vaak pejoratief〉 persoon

Maar ik blijf erbij dat creativiteit en originaliteit ook bijdragen aan de showcasewaardigheid en onder creativiteit versta ik ook uitzonderingen. Een merel met "persoonsbeschrijving" vind ik dus kunnen ;)

Mjah, dat is ook de betekenis van "portret" die ik in m'n hoofd had, maar dat vind ik nog geen reden om allerlei dieren op de foto te gaan zetten of in ieder geval niet op deze manier. Je moet de foto ook beoordelen, niet het hele verhaal er omheen. Een goede foto heeft IMO geen verklarende tekst nodig die hem wel geschikt maakt voor de weekopdracht.

quote:

Dat ben ik niet met je eens. Dit is een onderwerp waar discussie om is ontstaan. Daar leert iedereen van, maar dit had ook kunnen gebeuren in het oude systeem, al was het daar geen onderwerp dat door de mods bedacht was.

Laat ik dan heel openlijk vragen: wat wil men in FG? Strenge controle op kwaliteit en daarmee onlosmakelijk verbonden subjectiviteit en onenigheid over beslissingen van mods of willen we veel toestaan om het topic toegankelijker te maken voor users met minder fotografische skills?

Grrrrrene wijzigde dit bericht 28-05-2006 15:16 (15%)

Imitation is the sincerest form of flattery

quote:
Laat ik dan heel openlijk vragen: wat wil men in FG? Strenge controle op kwaliteit en daarmee onlosmakelijk verbonden subjectiviteit en onenigheid over beslissingen van mods of willen we veel toestaan om het topic toegankelijker te maken voor users met minder fotografische skills?

Er is ruimte voor beiden op dit moment: showcase en testcase materiaal, zowel in series als losse foto's in de solo-topic's. Ik ben zelf voor het stricter scheiden: voor showcasemateriaal hogere eisen stellen en die ook naleven, en dingen die in de twijfelzone vallen behoren in de testcase-topics :)

De weekopdracht valt op dit moment onder de noemer showcase, iets wat motiveert om erg kritisch naar je eigen werk te kijken voordat je het post. Ik denk dat dit zo moet blijven en dat je daar het meeste van leert, voor de losse foto waarop je commentaar wilt hebben kun je goed terecht in het solo-testcase topic denk ik :) Verplaats desnoods het testcasemateriaal in de weekopdracht naar het solo-testcasetopic, mits dat niet teveel werk op zou leveren voor de mods hier.

neographikal wijzigde dit bericht 28-05-2006 15:27 (9%)

quote:
jvvv schreef op zondag 28 mei 2006 @ 15:01:
[...]
wat wil je hiermee bereiken? Ik zou het onder de noemer kinderachigplaatsen, maarja.

Wat is daar nou kinderachtig aan?
Ik geef notabene toe dat ik wellicht van mening aan het veranderen ben. Ik durf dat toe te geven en dat is allerminst kinderachtig te noemen...in tegendeel zelfs.

quote:
Grrrrrene schreef op zondag 28 mei 2006 @ 15:13:
Dat was misschien een ongelukkige actie ja, maar het voorbeeld was meer op "portret" dan op "archief" gericht. Ik heb de foto nu als URL gepost zodat hij niet meer zichtbaar is en er ook geen twijfel is of hij meedoet, OK?
Ik vind een voorbeeld prima, maar dan in de openingspost bij een onderwerp die even een voorbeeldje nodig heeft en niet halverwege fullsize. Ik vind een link of thumbnail prima hoor.
quote:
Tsja, maar soms zie je als mods ook niet wat een ander als interpretatie kan hebben bij het onderwerp. Aan de ene kant wil je dat misschien voorkomen door het onderwerp overduidelijk neer te zetten, aan de andere kant is het soms ook heel tof om een breed interpreteerbaar onderwerp te kiezen (zoals dat voorbeeld van "geel"). Als we meteen het idee hadden dat het fout zou lopen hadden we het wel duidelijker verwoord.
Oke. Zelf komt bij mij bij het woord "portret" niet een dier in me op. Wel een familieportret met meerdere mensen bijvoorbeeld. Maar als mensen een andere interpretatie hebben en dingen gaan posten die niet de bedoeling zijn, zoals in dit geval dieren, kan je toch meteen ingrijpen na één of twee dieren en even zeggen dat dieren niet de bedoeling zijn, of iig niet origineel meer zijn en daarom niet meer passend bij het topic? De grens is moeilijk te trekken maar in dit topic gaat "snoei geeft bloei" niet op.
quote:
Mjah, dat is ook de betekenis van "portret" die ik in m'n hoofd had, maar dat vind ik nog geen reden om allerlei dieren op de foto te gaan zetten of in ieder geval niet op deze manier. Je moet de foto ook beoordelen, niet het hele verhaal er omheen. Een goede foto heeft IMO geen verklarende tekst nodig die hem wel geschikt maakt voor de weekopdracht.
Bij portret gaat het, zoals ook in Van Dale staat, ook om een persoonsbeschrijving. Een foto hoort inderdaad voor zich te kunnen spreken, maar een portret kan een uitzondering zijn. Een beetje uitleg over waarom iemand bijvoorbeeld zo kijkt, op die plek is of net een grote prestatie heeft geleverd kan voor mij meerwaarde geven aan de foto.
quote:
Ik denk dat een goede combinatie best mogelijk is en dus de keuze tussen de een of de ander niet van toepassing hoeft te zijn. In het algemeen vind ik dat showcase en testcase nu goed onderscheiden worden en als iemand een fout maakt hierop gewezen wordt. Ik vind dat dit zeker moet blijven.

Weekopdracht bestaat uit twee woorden:

Week: de foto moet die week gemaakt zijn. Ik heb erg veel respect voor mensen die in die week een prachtige foto kunnen schieten die bij de opdracht past. Aan de andere kant is een week maar zeven dagen en kan er niet verwacht worden dat mensen met prachtige foto's aankomen die in die week gemaakt zijn en ook nog eens bij het onderwerp passen. De lat mag dus wel iets lager gelegd worden wat betreft kwaliteit.

Opdracht: Kwaliteit is iets anders dan het onderwerp. Wat betreft onderwerp, dus wát er op de foto staat, mag er best strenge controle zijn. Originaliteit (eigen interpretatie dus ook) en creativiteit moeten gerespecteerd worden. Wanneer men elkaar gaat herhalen, zoals met dieren, trekt de originaliteit weg en maakt dus de foto al wat minder gepast en kan reden zijn om hem te verwijderen. Het hangt heel erg van de bedoeling van het onderwerp af in hoeverre originaliteit gewenst is en dit moet gewoon duidelijk aangegeven worden.

Mensen die een minder kwalitatieve foto maken, of dat nou aan de camera of aan de ervaring ligt, maar zich wél aan de opdracht houden verdienen gewoon een plekje in het topic en verdienen onderbouwende kritiek.

negerzoen wijzigde dit bericht 28-05-2006 15:41 (4%)

Pfew, wat lopen de gemoederen snel op zeg.
Laten we s.v.p. een beetje kalm blijven.
Volgens mij staat in de weekopdracht duidelijk e.e.a. omschreven over de kwaliteit van het te plaatsen materiaal. Daarnaast is de term "portret" vrij duidelijk gedefinieerd in de Nederlandse taal, wat niet betekend dat ik het zelf zo rechtlijnig intepreteer. Maar als je in de weekopdracht een foto van (laat ik objectief blijven) iets anders dan een mens plaatst, ben je de grenzen aan het opzoeken. Creativiteit is vaak aan "de grenzen" te vinden, maar daarbij loop je ook bewust een risico.
Als dan je foto verwijderd wordt heb je toch gewoon pech? Ik zou het zelfs accepteren als men de in mijn ogen "beste foto ooit" (staat hier niet, is er ook niet, te nuchter denk ik) zou verwijderen. Het is namelijk nog steeds een kwestie van smaak of iets mooi is of niet.
quote:
Niko70 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 11:40:
[...]
Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Je hebt altijd wel van die extreme paarden-fielen, katten-fielen of honden-fielen die hun dier als een mens zien en daar zelfs een portret van (laten) maken.

[knip]

Laten we niet op de man gaan spelen aub :)

Tjonge jonge.... Gaan we dit nu ook al verbieden?
Ik wilde hem niet beledigen of zo. Ik probeerde hier alleen maar gechargeerd aan te geven dat hij blijkbaar een emotionele band heeft met deze specifieke merel en dat het hier dus niet om een willekeurige merel ging.

"Even dimmen jij" van @negerzoen...dat vind ik pas te ver gaan!!!!

Remy wijzigde dit bericht 28-05-2006 18:51 (172%)

Die reactie had ik over het hoofd gezien, maar ook die is gemodbreaked. Als je het niet eens bent met zijn reactie kun je die ook gewoon aangeven met een topicreport (http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif bovenaan de pagina).

Jouw reactie was chargerend inderdaad, iets wat een discussie doorgaans niet ten goede komt en er werd al geirriteerd op gereageerd, dus ik heb hem maar iets aangepast zodat het vriendelijker overkwam.

Grrrrrene wijzigde dit bericht 28-05-2006 18:48 (27%)

quote:

Liep perfect? Welnee, toen hadden we discussie over wel/geen archieffoto's. En dat maandenlang.

Face it: GoT is een techforum en dat betekend dat de mensen hier (een groot deel in ieder geval) liever lullen dan foto's posten. Kijk maar hoe hard dit topic loopt ;)

Als je onvoldoende randvoorwaarden meegeeft bij een opdracht dan krijg je dus discussie, precies wat nu gebeurt. Overigens respect voor de modjes, ik kan me goed vinden in het toegepaste beleid omtrent de portret-discussie.

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

quote:
Grrrrrene schreef op zondag 28 mei 2006 @ 18:47:
Die reactie had ik over het hoofd gezien, maar ook die is gemodbreaked. Als je het niet eens bent met zijn reactie kun je die ook gewoon aangeven met een topicreport ([afbeelding] bovenaan de pagina).

Jouw reactie was chargerend inderdaad, iets wat een discussie doorgaans niet ten goede komt en er werd al geirriteerd op gereageerd, dus ik heb hem maar iets aangepast zodat het vriendelijker overkwam.

Oke.
Mijn oprechte excuses aan Toff. Ik probeerde hiermee alleen maar mijn statement wat kracht bij te zetten.
En "topicreport" kende ik nog niet. Thanks.

Acties: [view][quote]

Door: Remy Admin Fotografie
Styled light
Reg. datum: 08 februari 2002

quote:
breinonline schreef op zondag 28 mei 2006 @ 19:02:
...

Face it: GoT is een techforum en dat betekend dat de mensen hier (een groot deel in ieder geval) liever lullen dan foto's posten. Kijk maar hoe hard dit topic loopt ;)
Yeps, gelukkig is dit subforum specifiek bedoeld voor het posten (en becommentariëren!) van foto's. Op de andere plekken kan men idd gezellig lullen, zoals je dat noemt :)
quote:
Als je onvoldoende randvoorwaarden meegeeft bij een opdracht dan krijg je dus discussie, precies wat nu gebeurt. Overigens respect voor de modjes, ik kan me goed vinden in het toegepaste beleid omtrent de portret-discussie.
Randvoorwaarden zijn bij de opdrachten idd minimaal, en als je je er niet aan houdt, heb je het verwijderen en dergelijke helemaal aan jezelf te danken :P Het is zo simpel, maar blijkbaar voor een aantal toch lastig. Vreemd toch, maar goed. De weekopdracht duurt nog zo'n 4,5u, dus dan is dat gebeuren ook weer afgehandeld ;)

Daarna hebben we weer een fijne nieuwe uitdaging om wat moois van te maken :)
quote:
Ik vind dat er juist veel foto's gepost worden in showcase-, testcase- en verzameltopics. Dat de weekopdrachten minder lopen kan door vanalles komen: het onderwerp, het weer maar ik denk dat de lat ook vrij hoog ligt (minimaal showcasewaardig). Ik heb liever 20 middelmatige foto's (scherp, niet scheef, onderwerp duidelijk, voldoet aan opdracht) dan 5 showcase foto's - die kunnen ook wel in solo showcase of als eigen showcase.

Ik vind het juist leuk dat hier vooral wat technische mensen zitten. Die kijken anders naar foto's en zijn vaak geinteresseerd in de apparatuur :)

quote:
Ik ook, het had alleen wat eerder gemogen.

Wat een lef heeft Fairy om na die hele discussie toch nog zo'n foto te plaatsen.

Niko70 wijzigde dit bericht 28-05-2006 22:10 (5%)

Eh, ja, nadat Negerzoen dat sarcastisch in Fairy's topic genoemd had :X

En doe dan even een Topic Report inplaats van het zo te melden :)

breinonline wijzigde dit bericht 28-05-2006 22:12 (36%)

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

Loves Blue-eyess 4 ever
Reg. datum: 07 januari 2001

quote:
Niko70 schreef op zondag 28 mei 2006 @ 22:08:
Wat een lef heeft Fairy om na die hele discussie toch nog zo'n foto te plaatsen.

Rustig rustig. Ik lees van goh leuk voor het weektopic, dus ik post het ding zonder verder veel na te denken.

Maar hij is al weg hoor...relax

Ik kon me zelfs gekkere dingen herinneren dus dacht van dan kan dit prima, maar hier bleek het e.e.a. aan discussie over te zijn geweest die ik niet heb meegekregen

Fairy wijzigde dit bericht 28-05-2006 22:20 (26%)

EOS 5D | 17-40L | 24-70 2.8L | 70-200 2.8L IS + 1.4x + 2.0x TCII | 50mm 1.4 | 85mm 1.8 | 580EX + 430EX II
Blue-eyess isse mijn !

Geen probleem, kan gebeuren, vooral als je niet door hebt dat negerzoen's reactie sarcastisch bedoeld was ;)

Loves Blue-eyess 4 ever
Reg. datum: 07 januari 2001

quote:
Grrrrrene schreef op zondag 28 mei 2006 @ 22:19:
Geen probleem, kan gebeuren, vooral als je niet door hebt dat negerzoen's reactie sarcastisch bedoeld was ;)

Ja ik ben nou eenmaal niet zo slim ;)
Nee was er gewoon effe met de kop niet bij :*

Hoop dat jullie me nu wel weer liev vinden anders ga'k huilen :D

Fairy wijzigde dit bericht 28-05-2006 22:21 (15%)

EOS 5D | 17-40L | 24-70 2.8L | 70-200 2.8L IS + 1.4x + 2.0x TCII | 50mm 1.4 | 85mm 1.8 | 580EX + 430EX II
Blue-eyess isse mijn !

Ik dacht dat het gewoon om een beetje sarcastische actie ging om de spanningen een beetje te breken, kon er wel om lachen :P
Reg. datum: 02 april 2004

@Niko70: Excuus niet nodig. Om mezelf te ontzien ben ik even van dit draadje weggebleven en ik heb jouw reactie niet gelezen.

@Grrrrrene: Ik zie je minstens 3x beweren dat de door jou verwijderde thumb een bewerking van een afgekeurde foto was, die ook niet showcasewaardig was. Ik vraag me af hoe je daarbij komt. Het was een (heel klein thumbnailtje van een) eigen foto, waarop een een lammetje en een schaap, in tegenstelling tot die van MissApollyon, waarop slechts 1 schaap te zien was, waarbij het ging om de kop en blik van het MissApollyon-schaap (naar boven gericht) in tegenstelling tot die van mijn lammetje (recht vooruit), veroorzaakt door mijn lage camerastandpunt. De showcasewaardigheid van een voorbeeldje staat niet ter discussie (al is betreffende foto heus niet slecht). Kijk het nog maar eens na, als je me niet gelooft. Wel netjes dat je een linkje hebt teruggezet. Dank daarvoor, je geeft iig blijk van je goede bedoelingen.

@Iedereen: Het toekennen van een persoonlijkheid aan Karel de Merel JR wil niet zeggen dat ik gaga ben ofzo hoor (hoop ik;)). Het beest (eigenlijk zijn vader of zijn opa) heeft zijn naam gekregen van de buurvrouw. Het is wel zo dat merels een vast territorium hebben en dat we al zo'n 25 jaar over Karel spreken, als we de vaste tuinmerel bedoelen. Als ik in de tuin aan het spitten ben, komt Karel kijken of er wormen voor hem naar boven komen. Gooi je dan af en toe een worm zijn kant op, dan peuzelt hij hem lekker op. Dat soort dingen. Maar als Karel ooit wordt opgegeten door een van de vele katten uit de buurt, komt er gewoon weer een nieuwe Karel, misschien deze wel:Let op: het is maar een voorbeeld, ik ben er niet tevreden over maar ik heb nog geen betere, dus svp geen c&c op de kwaliteit ;).

Dat ik de knipactie van Grrrrrene ter discussie stelde hier was zeker niet alleen omdat mijn foto weggeknipt was (ik kan hem altijd nog in het solo show/testcasetopic zetten), maar omdat ik het zonde vo/ind van de draad, die nu bijna niet meer te volgen is. Er stonden best wel foto's tussen die met de beste wil ter wereld niet showcasewaardig te noemen waren (sommige zelfs van echte mensen), maar je kan niet zomaar foto's dagen later wegknippen en de posts plus reacties erop laten staan IMO.

Foto's die, naar het oordeel van een modje, niet passend zijn vervangen voor een linkje + modbreak is in mijn ogen een aardige tussenoplossing. Dan kunnen tweakers als ze dat willen zelf zien, wat er mis is met de betreffende foto, terwijl de grote lijn van de draad er niet door wordt verstoord.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws