Vind ik eigenlijk best een goed idee. Zou een mooie 'stage' worden voor FGS.quote:
- 'Time is the essence of all photography' - Jeanloup Sieff -
GoT Index » Show-, test- & verzamelcases » FGS feedback topic
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 31 32 33 34 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Vind ik eigenlijk best een goed idee. Zou een mooie 'stage' worden voor FGS.quote:Zoefff schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:37:
Er kan bijvoorbeeld een extra topictype gemaakt worden dat onder de stickies hangt, maar boven de normale topics. Een goede showcase kan je daar bijvoorbeeld een week of 2 inzetten, als "beloning" en om hem onder de aandacht te brengen.
- 'Time is the essence of all photography' - Jeanloup Sieff -
Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.
neographikal wijzigde dit bericht 24-04-2006 21:11 (6%)
Weet je dat zeker?quote:omdat de meeste foto's op het einde pas ingestuurd worden
Er mag nog altijd commentaar gegeven worden in het oude topic, daarom blijft dat nog open. Het is echt niet zo dat als er op maandagochtend een nieuwe opdracht is, de oude verboden terrein isquote:en dan alweer een nieuw topic start
Dat komt wel bij de contests, voorlopig kijken we even hoe dit gaat, het is pas net 2 weken aan de gang hè, geef het even tijdquote:Of, toch een waardering voor foto's, een winnaar en een goeie tweede ofzo. Dat wordt weer moeilijk, maar nodigt wel uit tot kwalitatief goeie shots.
quote:Zoefff schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:15:
Een evaluatiepost op het einde is natuurlijk prima, maar dat kan iedereen die dat wil doen. Het is je misschien niet opgevallen, maar juist om die reden zijn de topics gewoon nog open en hangt er geen slotje aan. Je eerste argument gaat imho dus niet op, ook op foto's die laat ingestuurd worden, kan nog gewoon commentaar gegeven worden.
neographikal wijzigde dit bericht 25-04-2006 12:34 (21%)
quote:Remy schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:19:
[...]
Weet je dat zeker?
Foto-opdracht week 15 - Streetlife: 13 foto's totaal, waarvan 4 in de laatste 2 dagen.
Foto-opdracht week 16 - Contact/interactie: 17 foto's totaal, waarvan 8 in de laatste 2 dagen.
Van de huidige opdracht is het nog niet te zeggen omdat die nog 5,5 dag loopt.
Beetje uitkijken met uitspraken als die niet kloppen hè Garyu
[...]
Er mag nog altijd commentaar gegeven worden in het oude topic, daarom blijft dat nog open. Het is echt niet zo dat als er op maandagochtend een nieuwe opdracht is, de oude verboden terrein is
[...]
Dat komt wel bij de contests, voorlopig kijken we even hoe dit gaat, het is pas net 2 weken aan de gang hè, geef het even tijd
Om er hier even op te reageren, anders gaat het nogal offtopic, er staan veel meer foto's die in een tijdsbestek van 1-2-3 dagen door dezelfde poster worden gepost. Als je dit niet wil hebben, prima natuurlijk, maar wees dan wat consequenter en reageer dan niet zo richting mij; je post komt namelijk niet heel vriendelijk over.quote:Remy schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:45:
Uh neo, dit is het solo showcasetopic hèMaak dan een apart topic aan als je er meerdere hebt van een serie. Zie ook uit de TS:
[...]
edit:
[...]
En dat is dus niet de bedoeling hèAls je (bijna) dagelijks een foto in solo showcases post, gaat het hele principe van dit topic scheef: anderen ook de ruimte/tijd geven om foto's te posten en te becommentariëren. Zoek dan zelf gewoon die beste uit van een paar en post die, en de rest niet. Wat is er zo moeilijk aan om dat te begrijpen?
Als je dat opvalt, maak dan een TR aan: nu zo'n post van 'zij doen het ook!' om je eigen posts daar te rechtvaardigen is een beetje kinderachtig hèquote:er staan veel meer foto's die in een tijdsbestek van 1-2-3 dagen door dezelfde poster worden gepost.
Dat ik zo richting jou reageer komt doordat het opvalt: 2 foto's binnen 24u. Daarom postte ik even of je je aan de richtlijnen van het topic wilde houden, zo simpel is het. Niks meer, niks minder. Als je dat niet rechtvaardig vindt, moet je je a) je aan de richtlijnen van het topic houden en b) een TR aanmaken als het je opvalt dat iemand meermaals in korte tijd een foto post. Anders heeft een topic als solo showcasefoto's geen zinquote:Als je dit niet wil hebben, prima natuurlijk, maar wees dan wat consequenter en reageer dan niet zo richting mij; je post komt namelijk niet heel vriendelijk over.
quote:Remy schreef op maandag 08 mei 2006 @ 11:27:
[...]
Als je dat opvalt, maak dan een TR aan: nu zo'n post van 'zij doen het ook!' om je eigen posts daar te rechtvaardigen is een beetje kinderachtig hè
[...]
Dat ik zo richting jou reageer komt doordat het opvalt: 2 foto's binnen 24u. Daarom postte ik even of je je aan de richtlijnen van het topic wilde houden, zo simpel is het. Niks meer, niks minder. Als je dat niet rechtvaardig vindt, moet je je a) je aan de richtlijnen van het topic houden en b) een TR aanmaken als het je opvalt dat iemand meermaals in korte tijd een foto post. Anders heeft een topic als solo showcasefoto's geen zin
quote:Buism01 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 20:50:
Het ontgaat me werkelijk waarom er zo een heisa wordt gemaakt over "showcase" waardig. Als iemand dit niet "showcase" waardig vindt; dan kan diegene zich onthouden van commentaar lijkt me.![]()
quote:
Ja, sorry hoor. Maar dan doe je toch gewoon niet mee. Of plaats hier een suggestie voor een opdracht.quote:jvvv schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:28:
[...]
En daarom mogen ze niet in vraag gesteld worden?
Marja, ik vind het niet echt een opdracht. Bij een opdracht verwacht ik meer iets concreet (zoals streetlife dat een beetje was). Dit is meer een richtlijn (zoals landschap dat ook was). Wie beslist eigenlijk het 'thema'?
Nikon D70 || AFS DX 18-70 f/3.5-4.5G || AF-S VR 70-200mm f/2.8G ED IF || TC-17E II || Lexar Professional 80x 1GB || Sandisk Extreme III 2GB || Lowepro CompuTrekker AW || TOSHIBA Satellite Pro
Buism01 wijzigde dit bericht 22-05-2006 23:18 (6%)
Canon 350d, Canon 28-135mm.....beginner
Dat is zeker meer dan waar, maar je komt daar door te oefenen en te oefenen en nog eens te oefenen. En dat oefenen kun je laten zien in een eigen testcase, waar meer ruimte is voor work in progress om het zo even te noemen. In de weekopdracht wordt een bepaald niveau geëist en dat moet in specifieke topics ook kunnen, er is ruimte genoeg om ergens anders de foto's te plaatsen vind ikquote:Buism01 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 23:17:
Ja, sorry hoor. Maar dan doe je toch gewoon niet mee. Of plaats hier een suggestie voor een opdracht.
Mmm, vreemde houding! Ik respecteer je mening, maar ik kan er werkelijk helemaal niets mee.
Ik heb de afgelopen week-opdrachten bekeken en eerlijk gezegd begrijp ik werkelijk niet waar sommige mensen de arrogantie vandaan halen om anderen onderuit te halen. Ik neem aan dat je een structurele basis wil hebben voor het forum? Dan ben je ook afhankelijk van fris bloed in je gelederen. Dat betekent concreet, dat niet altijd de foto's van die kwaliteit zullen zijn die hier wordt geeist. Dat betekent neit dat deze man/ vrouw in de toekomst niet "show-case" kiekjes kan maken.
Daar hebben we de testcases voor: zie ook in de FGS Policy dit stuk:quote:dat niet altijd de foto's van die kwaliteit zullen zijn die hier wordt geeist. Dat betekent neit dat deze man/ vrouw in de toekomst niet "show-case" kiekjes kan maken.
quote:Testcases zijn topics waar je als lerende fotograaf je foto's kwijt kan die je wel wil showen, maar waarvan je het idee hebt dat ze beter kunnen. Zo kan je commentaar op je techniek en creativiteit ontvangen en ervan leren.
Daar zijn de weekopdrachten niet (specifiek) voor bedoeld: dergelijke 'leerfotografie' kan je doen in de testcases of, als je maar 1 foto te posten hebt waar je feedback op wil, in het solo testcase foto topicquote:Het lijkt me een stuk constructiever om kritiek te leveren op een manier die ik zou classificeren als "show-case".
quote:
Daar zijn de weekopdrachten niet (specifiek) voor bedoeld: dergelijke 'leerfotografie' kan je doen in de testcases of, als je maar 1 foto te posten hebt waar je feedback op wil, in het solo testcase foto topic
Juist in de weekopdrachten willen die showcasekwaliteit hebben om het de moeite waard te maken om naar te kijken, en dat mensen dus hun uiterste best doen voor die foto's
Buism01 wijzigde dit bericht 23-05-2006 01:32 (53%)
quote:Buism01 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 23:17:
Ik heb de afgelopen week-opdrachten bekeken en eerlijk gezegd begrijp ik werkelijk niet waar sommige mensen de arrogantie vandaan halen om anderen onderuit te halen. Ik neem aan dat je een structurele basis wil hebben voor het forum? Dan ben je ook afhankelijk van fris bloed in je gelederen. Dat betekent concreet, dat niet altijd de foto's van die kwaliteit zullen zijn die hier wordt geeist. Dat betekent neit dat deze man/ vrouw in de toekomst niet "show-case" kiekjes kan maken.
Niko70 wijzigde dit bericht 23-05-2006 07:50 (13%)
Reden: typfouten
Nikon D70 || AFS DX 18-70 f/3.5-4.5G || AF-S VR 70-200mm f/2.8G ED IF || TC-17E II || Lexar Professional 80x 1GB || Sandisk Extreme III 2GB || Lowepro CompuTrekker AW || TOSHIBA Satellite Pro
Deze opmerking was ook bedoeld voor “jvvv”. Als die het niet eens is met de regels of zelfs de opdracht al helemaal niks vindt, dan moet die gewoon niet meedoen met deze opdracht en eventueel zelf suggesties aandragen.quote:
Niko70 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 22:07
Ja, sorry hoor. Maar dan doe je toch gewoon niet mee. Of plaats hier een suggestie voor een opdracht.
Buism01 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 23:17:
Mmm, vreemde houding! Ik respecteer je mening, maar ik kan er werkelijk helemaal niets mee.
Niko70 wijzigde dit bericht 23-05-2006 07:53 (16%)
Bij Idols zijn dat soort deelnemers er vaak zelf heilig van overtuigd dat ze wel goed kunnen zingen. In dat geval worden ze er door de jury keihard op gewezen dat ze gewoon echt slecht zijn.quote:Zoefff schreef op maandag 22 mei 2006 @ 23:47:...... Vergelijk het bijvoorbeeld met de Idols voorronden. Daar komen ook een hoop hele aardige mensen langs, die voor geen meter kunnen zingen. Ga dan ook niet zingen, en doe lekker je eigen ding waar je wél goed in bent.......
Ja, zo zwart-wit moet je het natuurlijk ook niet nemenquote:Niko70 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 08:23:
[...]
Bij Idols zijn dat soort deelnemers er vaak zelf heilig van overtuigd dat ze wel goed kunnen zingen. In dat geval worden ze er door de jury keihard op gewezen dat ze gewoon echt slecht zijn.
Dat soort gevallen kom je hier ook tegen. Ik voel me dan niet geroepen om deze mensen keihard neer te sabelen, maar gewoon netjes commentaar te geven.
Oeps, misschien ben ik wel zo'n geval. Hoe kom ik daar dan achter?quote:Zoefff schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:22:
[...]
Ja, zo zwart-wit moet je het natuurlijk ook niet nemenIk voel ook geen behoefte om mensen keihard neer te sabelen en zal dat ook niet doen, maar je begrijpt de vergelijking wel
GoT Index » Show-, test- & verzamelcases » FGS feedback topic
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 31 32 33 34 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus