Gathering of Tweakers

Quicksearch
ik wil em ook zsm hebben ivm overgang naar orange vanaf vodafone waarbij ik mijn nummer wil behouden

quote:
GekkePrutser schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:42:
[...]

Met name de dure firmware-updates van Nokia (die je niet zelf kan doen) staan me erg tegen.
Alle firmware updates die ik op m´n 6230i heb laten doen waren gratis....?

Wat sta je nou te kijken!

Als je iedere keer naar een service center moet kan het wel duur worden :P
Maar een update kost volgens mij bij niemand geld.

"Just because it is written, does not make it necessarily so..."//PSN: Shiver23

MOOOOOOOOOOOH
Reg. datum: 20 september 2000

Ja wel hoor. Mn broer die sinds kort met mijn Nokia 9500 rondloopt heeft 2 weken geleden hem ook laten updaten. Kwam door mij omdat ik zei dat dat gratis was. Hij moest echter 45 eu betalen omdat het apparaat ouder dan 1 jaar was.

Bennie gek, ben een koe!

Aiii, Nokia komt rond juli met de N73.
Ook mooi.....
Even wachten tot ze allebei te koop zijn of blind de K800 halen? Ik heb al een aantal toestellen achter elkaar SE gehad. En tot volle tevredenheid. Maar ik wil eigenlijk ook wel weer eens iets anders proberen. Ziet er in iedergeval goed uit.
http://press.nokia.com/PR/200604/1046576_5.html
http://europe.nokia.com/press/public/global/phone/n_73/09_n73_lowres.jpg
http://europe.nokia.com/press/public/global/phone/n_73/05_n73_lowres.jpg

Hij lijkt wel een beetje op de sony vind ik.

swing - m35i - 3510i - k700i - k800i

Ja, op W800i inderdaad. Specs zijn prima zo te zien. Expected to be available from July/2006. Dat is 2 goeie maanden na de K800i. Hmm...verdorie, moest je dat nou posten...
Maar ik denk toch wel dat ik SE trouw blijf. De K800i komt met dezelfde specs namelijk, maar het design van beiden vind ik wel erg mooi.

AKA CamelSushi

Nokia zit er toch altijd ver naast met hun expected date! Ze zeggen juli, dan word het waarschijnlijk een leuk kerstkadootje! 8)7

PC: Fujitsu Siemens Laptop; GSM: SAMSUNG E900; CAMERA: PANASONIC DMC FZ7; CAR: Opel Corsa C 1.6 Sport

Kan interessant worden welke mooiere foto's kan maken.
Is Carl Zeis niet tegenwoordig een onderdeel van Sony? En zou het dan te verwachten zijn dat er in de camera ook een chipje van Sony zit?

Life is to short to spend behind your keyboard.

quote:
Ganymedus schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 14:31:
Kan interessant worden welke mooiere foto's kan maken.
Is Carl Zeis niet tegenwoordig een onderdeel van Sony? En zou het dan te verwachten zijn dat er in de camera ook een chipje van Sony zit?

Carl zeiss is een op zichzelf staande onderneming. en kan dus werken met verschillende fabrikanten als ze dat willen. tenzij dat ze met sony een bepaald contract hebben gesloten om alleen sony lenzen te leveren. maar dat lijkt me sterk.

Carl zeiss staat wel gelijk aan kwaliteit... moet ik zeggen

Carl zeiss
(http://www.zeiss.com/)

AseranO wijzigde dit bericht 25-04-2006 15:31 (5%)

-

Zolang het een plastic lensje blijft zal het verschil nooit heel groot zijn.
K750 maakt zelfs betere foto's dan de N90 (met CZ optics)

Maar grote verschil is wel dat N73 een Symbian toestel is en de K800 eentje met een gesloten OS waar alleen Java applets op kunnen. Verder ontloopt het elkaar niet zo veel volgens mij. Volgens mij wordt dit toestel echt rechtstreeks tegenover de K800 geplaatst om mee te concurreren. Wel interessant om in de gaten te houden, maar mijzelf kennende heb ik de K800 zodra deze in de winkel ligt.

[quote]Shiver23 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:48:
Zolang het een plastic lensje blijft zal het verschil nooit heel groot zijn.
K750 maakt zelfs betere foto's dan de N90 (met CZ optics)

Carl zeiss is een glazenlens zover ik weet. rest van de kwaliteit van de fotos heeft te maken met de type fotochipmodule lijkt mij. correct me if i'm wrong

-

quote:
Shiver23 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:48:

Maar grote verschil is wel dat N73 een Symbian toestel is en de K800 eentje met een gesloten OS waar alleen Java applets op kunnen. Verder ontloopt het elkaar niet zo veel volgens mij.

Andere verschillen:
- video resolutie: 352 x 288 (k800i: 176 x 144)
- extern geheugen: 128mb miniSD uitbreidbaar tot 2GB (k800i: 64mb en maar uitbreidbaar tot 1GB)
- grootte scherm: 2.4" (k800i: 2.0")

[Sig removed by administrator: Signature can not exceed 20GB]

je kan wel blijven vergelijken, er komt elk kwartaal wel een betere telefoon uit met nog betere functies, zo blijf je aan de gang

-

quote:
AseranO schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:29:
je kan wel blijven vergelijken, er komt elk kwartaal wel een betere telefoon uit met nog betere functies, zo blijf je aan de gang

Ja maar deze is net geintroduceert door nokia als de directe concurrent van de k800i.
Komt ook "rond" dezelfde tijd uit. Dus lijkt het me in dit geval niet meer dan logisch dat je gaat vergelijken toch?

quote:
Scidd0w schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:26:
Andere verschillen:
- video resolutie: 352 x 288 (k800i: 176 x 144)
- extern geheugen: 128mb miniSD uitbreidbaar tot 2GB (k800i: 64mb en maar uitbreidbaar tot 1GB)
- grootte scherm: 2.4" (k800i: 2.0")
Op de nokia site http://europe.nokia.com/nokia/0,,73864,00.html?name=n73 kan je ook nog wat foto's vinden van de achterkant met de camera. Zo te zien heeft de N73 geen 'echte' flits zoals de K800i maar een LED zoals de K750i had. Voor mensen die hem ook als zaklamp willen gebruiken wel een plus maar anders is een echte flitser veel beter.

Verder vind ik hem er wel mooi uit zien, het lijkt inderdaad een antwoord op de K-serie van SE. Ik geloof niet dat Nokia tot nu toe een foto-knop op de zijkant had zodat je hem horizontaal kan houden maar deze heeft dat wel.

Ik ben benieuwd naar de resultaten van de camera, als ik het zo zie is het lensje van de N73 veel kleiner, dus ik verwacht toch meer ruis in de foto's (minder licht). Maar daarvoor moeten we de eerste reviews afwachten vrees ik. Wel jammer, ik ging helemaal voor de K800 maar nu twijfel ik weer een beetje :)

Edit: Ik hoop dat ik niet off-topic ben, het gaat me hier ook vooral om de vergelijking K800-N73.

GekkePrutser wijzigde dit bericht 25-04-2006 16:46 (6%)

Sorry voor de discussie die ik gestart ben :)
Voor de K800 moet ik hoe dan ook nieuw kaartje kopen. Dus daarvoor hoef ik niet bij SE 'te blijven'. Hopelijk is er voor de launch van de K800 een preview van de N73 te vinden. Dan weten we misschien weer wat meer.

En de K800 heeft wel support voor mee geheugen. De kaartjes zijn momenteel alleen nog niet te krijgen groter dan 1GB.

quote:
Scidd0w schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:33:
[...]

Ja maar deze is net geintroduceert door nokia als de directe concurrent van de k800i.
Komt ook "rond" dezelfde tijd uit. Dus lijkt het me in dit geval niet meer dan logisch dat je gaat vergelijken toch?
tuurlijk, maar persoonlijk vind ik dat. ik kijk zelf ook wel rond alleen ga niet tot in detail vergelijken. Nokia en SE hebben allebei sterk herkenbare eigenschappen voor hun merk. het is maar net wat je eisen zijn voor een telefoon. het is vaak tussen SE en Nokia het een of het ander.

-

quote:
GekkePrutser schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:45:
[...]
Op de nokia site http://europe.nokia.com/nokia/0,,73864,00.html?name=n73 kan je ook nog wat foto's vinden van de achterkant met de camera. Zo te zien heeft de N73 geen 'echte' flits zoals de K800i maar een LED zoals de K750i had.

Ik kan uit die foto's niet opmaken dat het een led is. Volgens nieuwemobiel.nl heeft hij wel degelijk een flitser en een anti rode ogen voor-flits.

quote:
Shiver23 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:56:
[...]
En de K800 heeft wel support voor mee geheugen. De kaartjes zijn momenteel alleen nog niet te krijgen groter dan 1GB.

Is dit wel echt zo? Ik kan namelijk nergens vinden waar dit zwart op wit staat. Dit was voor mij namelijk een zeer negatief punt van de k800i. Heb je misschien een link voor me?

Edit:
Sorry ik zie nu in de whitepaper staan dat het "up to" 2GB is. Nog niet echt veel vind ik zelf. Voor mij persoonlijk zou ik voor muziek meer naar de 4GB willen maar toch.

Scidd0w wijzigde dit bericht 25-04-2006 17:24 (11%)

quote:
AseranO schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 17:09:
[...]
tuurlijk, maar persoonlijk vind ik dat. ik kijk zelf ook wel rond alleen ga niet tot in detail vergelijken. Nokia en SE hebben allebei sterk herkenbare eigenschappen voor hun merk. het is maar net wat je eisen zijn voor een telefoon. het is vaak tussen SE en Nokia het een of het ander.
Tuurlijk ieder zijn eigen mening. Ik persoonlijk zal nooit een nokia toestel kopen. Heb er gewoon iets tegen. Maar de voor en nadelen bekijken en vergelijken van concurrenten vind ik wel in een topic als dit thuishoren. Mocht ik hierin de enige zijn dan stop ik er gelijk mee hoor. ;)

Voor onze vergelijkers:

http://www.newmobile.nl/e...are.php?phone0_id=1884f59

weet niet of deze site al bekend was bij jullie maar ik vind m goed.

ik begin nu ook beetje te twijfelen. alleen juli duurt me te lang dus ga 100% voor de k800i

AseranO wijzigde dit bericht 25-04-2006 17:47 (28%)

-

Sow, ziet er goed uit, die N73. Heb nu enigzins de twijfel, maar het is een symbian en als je een klein beetje een snel menu wilt hebben, tja, koop dan in ieder geval géén symbian. Erger me nu soms al aan de traagheid van het fotomenu van de K750i....houd er rekening mee dat de N73 op dit punt nog vele malen langzamer zal zijn.
Videoresolutie en kwaliteit is (althans voor mij) verwerpelijk. Waarom maak je in godsnaam een video met een telefoon. Heb het één keer gedaan om te proberen, daarna heb ik de optie nooit meer gebruikt...zal niet eens weten of 't nog doet :P

Wat betreft de lens, stel je er niet teveel van voor. Kijk voor de gein maar eens wat voor een ophef er bij de N90 over gemaakt werd: "Het worden superfoto's nu de lens het beeld niet meer hinderd!", "Het is een Carl Zeiss en dus is 't altijd goed!"....bullshit. De foto's van de N90 vielen zwaar tegen en de K750i met een simpel plastic lensje (overigens was de lens van N90 ook plastic dacht ik, correct me if i'm wrong), dus was het een kwestie van de chip en de beeldverwerking. Daar heeft SE feitelijk meer kaas van gegeten dan Nokia, iets wat te zien is aan de foto's....

Vergeet inderdaad niet dat de K800i een flits heeft. Wat ik zo kan zien op de foto's is dat in de N73 écht geen flits hoor. Gewoon een simpele diode, weliswaar een grotere als bij andere toestellen, maar LED is LED en geen flits. Daarnaast is SE superdegelijk qua toestellen en software. Ziet er allemaal prima uit qua opbouw en uiterlijk en niet geheel onbelangrijk, de toestellen zijn erg robuust. Als ik daarentegen de Nokia's bekijk, daar kraakt altijd wel iets aan. Kan aan mij liggen, maar een telefoon mag nergens kraken of piepen, doet'ie dat wel, dan is 't kitsch. Kritisch maar reeel in mijn ogen.

Een ding wat zeker is, is dat het een gedegen concurrent van de K800i zal worden. Met name bij de mensen die Nokialiefhebber zijn en eigenlijk liever niet de K800i willen kopen omdat het een SE is maar eigenlijk wel de camera willen hebben. Al met al, denk dat het een goedverkopende telefoon wordt :)

SonyEricsson K800i =|= Panasonic Lumix TZ3

Bij link, http://www.newmobile.nl/e...are.php?phone0_id=1884f59, zie ik tussen de functies Zaklantaarn staan. Klopt dit echt en kan iemand dit misschien bevestigen? Ik kom het nergens anders tegen op het net.

Als dit zo is dan zijn er al twee (extern geheugen toch meer dan 1 gb mogelijk en dus een zaklantaarn) van de drie (lage video res) persoonlijke minpuntjes van dit toestel weggewerkt :P

de k800i heeft een xeon flits en een LED(zaklantaarn dus) LED kan je gebruiken om bij video's licht te hebben zoals bij de 750

hier te zien:
http://www.fs-newmobile.com/images/media/sonyericsson/k800i/sonyericssonprecebit2006%20(81).jpg

rechts LED links xeon

AseranO wijzigde dit bericht 25-04-2006 18:07 (49%)

-

quote:
AseranO schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:01:
de k800i heeft een xeon flits en een LED(zaklantaarn dus) LED kan je gebruiken om bij video's licht te hebben zoals bij de 750
hier te zien:
http://www.fs-newmobile.c...onprecebit2006%20(81).jpg
rechts LED links xeon

Zou wel super zijn want ik gebruik mijn k750i erg vaak als zaklamp. Maar ik kan er niks over vinden in de whitepaper of op het net.
Zou dat led geval naast de xenon flits niet een infrarood sensor kunnen zijn voor de lichtmeting? Dat was iig wat ik dacht dat het was.

Update:
Bij het nader bekijken van de foto hierboven kan het ook nog zo zijn dat van links naar rechts je zeg maar de xenon, de infrarood lichtmeter en dan helemaal rechts de led hebt?!?
Tevens zie ik een klein puntje onder het spiegeltje naast de lens. iemand een idee wat dat is?

Scidd0w wijzigde dit bericht 25-04-2006 18:17 (23%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws