Gathering of Tweakers

Quicksearch
348 isniet hoog neej, hoe hoog is je hypotheek dan? want daar hangt het natuurlijk grotendeels vanaf.

een tiende meer of minder rente zal misschien 10-15 euro per maand schelen... dus dat is meer voor het gevoel dan dat je er daadwerkelijk iets van merkt.

Acties: [view]

Door: André Moderator WEB/GFX/DTE
Mijn hypotheek is 110.000, dus dat is wel minder dan jou natuurlijk. :) Mijn huis was een bouwval voor ik het betrok, ik heb er eerst een half jaar in moeten klussen. Maar goed, nu is hij wel zo rond de 30.000 meer waard.

André wijzigde dit bericht 10-02-2006 09:50 (15%)

andrescholten.nl, weblog over SEO, DHTML en Webanalytics

USA fan
Reg. datum: 31 oktober 2000

quote:
Chaoss schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 08:52:
Ze pakken het daar ook iets slimmer aan hij heeft de offerte op 3,9% 11jaar vast gezet, maar hij brengt de offerte pas uit op 3 april (dan staat hij 3 maand vast tot 3 juli) mocht de rente vantevoren stijgen, dan stuurt hij ons de offerte direct toe, en gaan we dan pas die kosten betalen.

heb je ook afgesproken wat er gebeurt als de rente daalt? In ons geval daalde de rente tussentijds twee keer en uiteindelijk is de laagste rente vastgezet, d.w.z. als je akkoord bent gegaan met de offerte.

quote:

en nu maar wachten tot maandag 3 juli..... dat duurt nog lang :/

Waarschijnlijk gaan we voor die tijd nog even contact opnemen met de verkopers om eens langs te komen, kunnen we even kennismaken en eventueel nog wat afmetingen opnemen van slaapkamers ed :P
ja, idd. het wachten duurt dan lang. Het beste kun je even contact opnemen zodat je vantevoren al maten kunt opmeten en materialen/meubels etc. kan kopen.

Mage wijzigde dit bericht 10-02-2006 11:35 (3%)

* -= Specs Athlon XP 2200+ =- -= Specs Duron 1200 =- *

als de rente daalt dan krijgen we een lagere rente... maar zowel de friesland bank als de Rabo zeiden dat de renten ging stijgen. Bij de rabo was de rente eignelijk al gestegen naar 4,1% maar we kregen 3,9

we hebben al een aantal meubels gekocht: [quote uit het "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen... deel 27" -topiv]

quote:
Chaoss schreef op maandag 06 februari 2006 @ 23:45:
we zijn zaterdag ff flink aan het shoppen geweest.

ik had via marktplaats een Boconcept meubel en salontafel gevonden. 12 maanden oud en nog als nieuw (verkocht ivm samenwonen) dus ik gebeld met die verkoper en we konden het voor een leuk prijsje ophalen (iets minder dan de helft van de nieuwprijs)

dus zaterdag een kar achter de 306 gehangen (die heeft wel een trekhaak :P) en naar Almere getuft om het spul op te halen

wand/tv meubel (incl planken etc.):
[afbeelding]

en een salontafel:
[afbeelding]

van de verkoper hoorden we dat die BoConcept (www.boconcept.nl) winkel vlakbij zijn huis zat dus zijn we daar ook gaan kijken. zeer mooi spul en we hebben direct maar wat inkopen gedaan.

keukentafel 6 persoons, uitgeschoven 8-10 persoons:
[afbeelding]

6x eetkamerstoel, maar dan met donkerblauw suede bekleding en alu-kleurige poten (zelfde kleur als dat middenstuk van de tafel):
[afbeelding]

bed en nachtkastjes (maar dan van lichtgekleurd hout zie ladenkast):
[afbeelding]

ladenkast (bed heeft ook deze kleur):
[afbeelding]

en ik dacht dat mn hobby's duur waren maar dit slaat echt alles, kheb nog nooit zoveel geld op 1 dag uitgegeven :roll:
plattegronden zaten bij het dossier wat we kregen... dus oppervlakte afmetingen zijn bekend.
hmmm vandaag een kopie gehad van het taxatieraport van de taxatie die de bank heeft laten uitvoeren tbv de hypotheek,

ze geven een waarde aan die 3000 euro lager is dan waar wij het voor gekocht hebben.... betekend dit dan ook dat we teveel betaald hebben :/ :?
Official Prozac Dealer!

Nee...

Als je makelaars een huis laten taxeren zal er altijd verschil tussen zitten. Een verschil van 3.000 is verwaarloosbaar. Als er nu 30.000 had tussen gezeten.. Tja..

Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense

USA fan

quote:
Chaoss schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 18:10:
hmmm vandaag een kopie gehad van het taxatieraport van de taxatie die de bank heeft laten uitvoeren tbv de hypotheek,

ze geven een waarde aan die 3000 euro lager is dan waar wij het voor gekocht hebben.... betekend dit dan ook dat we teveel betaald hebben :/ :?
in principe niet, je hebt namelijk betaald wat jullie het huis waard vonden. Het is natuurlijk altijd leuker om een hogere taxatiewaarde te zien dan waarvoor je het huis gekocht hebt, maar 3000 euro op een huis is verwaarloosbaar. Voor de bank is het van belang om de executiewaarde van je huis te bepalen en daarmee je max. hypotheek dus ook daar hoef je je geen zorgen over te maken.

ja maar ik liep met het idee rond dat we het huis redelijk goedkoop gekocht hadden in vergelijking met de vraagprijzen van de dezelfde huizen in dezelfde wijk :P

nouhja laten we dat gevoel dan maar aanhouden :+
USA fan

je moet ervan uitgaan dat de vraagprijs van huizen tegenwoordig altijd te hoog is tot wel 10% boven de taxatiewaarde! maar goed het gaat erom dat jullie er blij mee zijn, die 3000 euro waardestijging heb je zo verdiend, dat gaat vanzelf :)

in de prijsklasse waar wij zitten denk ik niet datje snel 10% van de prijs afkrijgt.

maargoed gaat er idd om dat we er blij mee zijn en ik heb nog steeds het gevoel nog geen cent teveel betaald te hebben.... ok die 275,- eurie die ik nu voor de taxatie moet betalen is voor hun wel lekker gemakkelijk verdiend! :/

maargoed we gaan lekker verder met wachten.... nog maar 4,5 maand dan is het zo ver! :+
USA fan

ja die taxatiekosten zijn idd. ook niet mis, maar gelukkig zijn die kosten aftrekbaar van de belasting. In ons geval wilde de verkopende partij ook een bankgarantie van 10% van de koopsom, dat kostte me ook nog eens 1% van dat bedrag.

quote:
Chaoss schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 18:10:

Lagere taxatie is gunstig, ook met het oog op je WOZ-waardebepaling. Het maakt verder helemaal niet uit. Vaak komt een taxatie ook nog eens uit op een bedrag dat 'nodig' is om de gewenste hypotheek te kunnen krijgen.
quote:
Canaria schreef op maandag 20 februari 2006 @ 15:00:
[...]

Lagere taxatie is gunstig, ook met het oog op je WOZ-waardebepaling. Het maakt verder helemaal niet uit. Vaak komt een taxatie ook nog eens uit op een bedrag dat 'nodig' is om de gewenste hypotheek te kunnen krijgen.

Voor je WOZ waardebepaling nemen ze vaak de verkoopprijs als het huis recentelijk verkocht is, aan een lage taxatie heb je dus niet zo veel.

Dat de taxatie vaak net hetzelfde is als dat je nodig moet hebben om je (top)hypotheek rond te krijgen is wel erg toevallig idd...

4 dagen werken als .Net ontwikkelaar en de 5e dag gegarandeerd besteden aan training en R&D? DM voor info!

quote:
P_de_B schreef op maandag 20 februari 2006 @ 15:04:
[...]

Dat de taxatie vaak net hetzelfde is als dat je nodig moet hebben om je (top)hypotheek rond te krijgen is wel erg toevallig idd...
Dat is niet echt toevallig, dit wordt gewoon afgesproken met taxateurs. Er kunnen natuurlijk geen wonderen verricht worden (een huis van 200K zal nooit op 250K worden getaxateerd), maar een 5K-7K op 200K is nooit een probleem (aldus mijn adviseur destijds). Het blijft immers een deel nattevinger werk.

Kuru Kuru Kururin

Is stuffi een inkomstenbron die meegenomen mag worden in het berekenen van een hypotheek? het is namelijk in mijn ogen een vaste inkomsten.

Je kan het proberen, maar het lijkt me erg sterk. Ten eerste is het 100% zeker dat deze inkomsten stoppen na 4(?) jaar, dus echt vast is het niet. Daarnaast is het per definitie al bedoeld voor het financieren van (de naam zegt het al) een studie, en niet voor het financieren van een hypotheek.
(Ik heb overigens nog nooit gehoord van studenten die iets overhouden aan hun stufi)

Spits ya in the face!

quote:
Richard schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 09:35:
Is stuffi een inkomstenbron die meegenomen mag worden in het berekenen van een hypotheek? het is namelijk in mijn ogen een vaste inkomsten.
vraag me toch echt af waar je mee bezig bent als je deze inkomsten gaat opvoeren om een hypotheek te krijgen
quote:
Il Ljama schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 11:37:
[...]

vraag me toch echt af waar je mee bezig bent als je deze inkomsten gaat opvoeren om een hypotheek te krijgen
Je kan ook normaal antwoorden. Hij vraagt het gewoon.

Acties: [view]

Door: André Moderator WEB/GFX/DTE
Ook al zou je stufi aan kunnen voeren als inkomen, je zult er naast ook nog een baan met een vast contract (dus niet tijdelijk) moeten hebben. Anders kun je het sowieso vergeten.

En in feite is stufi een tijdelijk inkomen dus ik denk niet dat er een bank is die er mee akkoord gaat :)

andrescholten.nl, weblog over SEO, DHTML en Webanalytics

Je stufi is volgens mij geen inkomen, het is een vergoeding...
Reg. datum: 16 september 2001

Slightly offtopic:
Weet iemand welke instanties hun gegevens ophalen bij de Gemeentelijke Basis Administratie? Met andere woorden: aan welke instanties hoef je je nieuwe adres niet door te geven?

Ontopic:
Wij hebben namelijk ook pas een huisje gekocht! Een koopje: E 237.000 ;)
Wel in Amstelveen, een nogal dure plaats.
Het huis ligt aan een straat met aan de ene kant de Amstel en de andere kant loop je zo de Middenpolder in. Heerlijk!

We hebben een aflossingsvrije hypotheek, met een beleggingsdeel. 6 jaar vast. Alles op het inkomen van m'n vrouw...

We zijn blij! :)

Spits ya in the face!

quote:
FrankGuthrie schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 13:14:
[...]

Je kan ook normaal antwoorden. Hij vraagt het gewoon.
je kan ook je verstand gebruiken en dat is toch wel handig bij het aangaan van een verplichting voor 30 jaar. sorrie hoor, maar als je zo'n onzinnige vraag stelt, is dit het antwoord
quote:
zeeg schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 13:35:
Wel in Amstelveen, een nogal dure plaats.

Zowel qua huis als qua OZB, ik ben Amstelveen net ontvlucht ;)

Gefeliciteerd.

Da's goeie shit

quote:
Il Ljama schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 13:39:
[...]

je kan ook je verstand gebruiken en dat is toch wel handig bij het aangaan van een verplichting voor 30 jaar. sorrie hoor, maar als je zo'n onzinnige vraag stelt, is dit het antwoord
Als het dat zelf kon bedenken had hj de vraag niet gesteld.
Spits ya in the face!

quote:
FrankGuthrie schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 13:56:
[...]

Als het dat zelf kon bedenken had hj de vraag niet gesteld.
Ervan uitgaande dat je denkt voordat je post wel ja. Je mag toch wel van iemand verwachten dat die even nadenkt over zaken voor je iets post. Je stufi per maand is bijna niks dus, los van de vraag of je het uberhaupt als inkomen mag zien, wat heb je er dan aan voor een hypotheek met de huidige marktprijzen?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws