Reg. datum: 16 februari 2006
PNS-id - OzzieMann ; TruckingSim - Vetnek ; BFBC2 - OzzMeenyEck
Forum » General Chat » Werk en Inkomen » Ervaring met huis kopen
Schaamteloze spam: Your Rides, Mijn iPhone Apps
depl0y wijzigde dit bericht 29-05-2006 13:26 (24%)
dag van te voren gaat ook goedquote:Daniel schreef op maandag 29 mei 2006 @ 13:18:
Chaoosss: je hoeft je nog niet echt zorgen te maken, over het algemeen wil de notaris de stukken uiterlijk een week voor de overdracht hebben. De bank heeft gemiddeld een week nodig om de offerte rond te trekken dus je hebt nog ongeveer drie weken
doet niet aan icons, usertitels of signatures
Chaoss wijzigde dit bericht 29-05-2006 14:10 (3%)
http://www.audi-fan.nl - 100 jahre vorsprung durch technik
quote:Chaoss schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:20:
lekker heh veel geld uitgeven![]()
wij zitten in hetzelfde schuitje, wat we nu hebben is gewoon niets... dus ons motto was vanaf februari hard sparen en dan lekker veel nieuw spul kopen! als we het doen dan ook in 1x goed! woonkamer, eetkamer en slaapkamer wil ik ook gewoon mooi spul hebben staan. computerkamer / kantoor doen we low-budget met ikea spul. dan houden we nog 1 slaapkamer en een zolder over maar we weten nog niet precies wat we daar mee gaan doen.
overigesn heb ik voor het klussen 1500,- in mijn budget (jah ik werk met een budget) omgenomen is dat een beetje realistisch:
1.benedenverdieping - woon en eetkamer ligt al laminaat, de kozijen waren 2 jaar geleden wit geverft dus die laten we zo en ook hangen er beneden overal al lamellen die blijven hangendus het enige wat we beneden hoeven doen is behnag van de muren en glasvlies plakken + sauzen.
2.de hal - doen er eerst weinig aan (lees niets) ligt wel hetzelfde laminaat als in de woon en eetkamer.
3.de keuken is al klaar, alle inbouw apparatuur zit er al in hoeven alleen een paar spots gemonteerd te worden.
4. boven - onze slaapkamer moet laminaat in en behangen worden
5. boven - computerkamer komt ook laminaat te liggen + behang.
6. boven - overloop komt iig laminaat te liggen, behangen weten we nog niet.
ik heb uitgereken dat we voor de beneden verdieping ongeveer 50-55 meter glasvlies nodig hebben dat kost zo'n 75 euro en aan laminaar zijn we zo'n 300 euro kwijt, lijkt me dat ik dan redelijk uit meot komen met 1500 euro klus budget
doet niet aan icons, usertitels of signatures

Chaoss wijzigde dit bericht 30-05-2006 20:01 (9%)
16 maart hebben we de sleutel gekregen maar echt wonen een goede anderhalve maand denk ik zo.quote:Chaoss schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:00:
ziet er netjes uit! leuke meubels lekker strak daar hou ik wel van.... net als de keuken! mooi laminaat/parket ook!
hoe lang wonen jullie er nu?
quote:Chaoss schreef op maandag 29 mei 2006 @ 21:08:
magoed aan laminaat en glasvlies behang en gewoon behang zit ik op 500 euro.. dan hou ik 1000 euro over voor de kleine dingen.
Nederlands Arsenal Forum - Arsenalforum.nl
quote:Juggernaut schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:09:
[...]
16 maart hebben we de sleutel gekregen maar echt wonen een goede anderhalve maand denk ik zo.
quote:Gunner schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:16:
[...]
Heb je daarna nog geld over? Zoals ook al eerder gezegd, het gaat hem in de kleine dingen zitten. Vooral je laminaat berekening, als ik zo zie dat je alle verdiepingen wil gaan doen vrees ik dat je het niet met 300 euro gaat redden. Want wat voor laminaat wil je eigenlijk? Gamma huismerk of 'hogere' kwaliteit?
* Gunner is overigens tevreden over het Gamma huismerk laminaat
Chaoss wijzigde dit bericht 30-05-2006 20:28 (24%)

Leuke barkrukken, waar heb je die gekocht ?!quote:Juggernaut schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 17:33:
oki
[afbeelding]
keuken van bruggink keuken in hoogglans nachtblauw met alles geborsteld staal.
quote:
Chaoss wijzigde dit bericht 31-05-2006 15:13 (7%)
vorige week bij de gammaquote:
Chaoss wijzigde dit bericht 02-06-2006 12:27 (19%)
quote:nickvanozzie schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:07:
Het is inderdeaad vervelend dat het altijd zo op het laatste moment moet. Ik heb gisteren de overdracht gehad en we hebben onze ouders s 'avonds gelijk meegenomen om in het huis te kijken, we hebben 2 maanden geheim gehouden welk huis we gekocht hadden dus dat was wel grappig. Bij elk huis dat we voorbij reden wat te koop stond ben ik gestopt, ouders vragen: "Hebben jullie deze gekocht?" ik: "Nee!!! HAHAHAHAH". Tien huizen verder kwamen we eindelijk aan bij het huis waar ik "JA" kon zeggen. Morgen lekker klussen!!! SLOPEN SLOPEN EN NOG EENS SLOPEN.
Ik zal van de week wel wat "before" fotootjes plaatsen!
Think smart........ Act stupid........
Nieuwe PC is binnuh! SPECS: hier dus.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Voor zover ik weet krijg je bij een dergelijk hypotheekbedrag verplicht een keuring voor de levensverzekering. Of is het bedrag daarvan onder de 150.000 euro?quote:Chaoss schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 11:22:
yup zo hebben wij het ook gedaan (op advies van de rabo meneer), onze eigenlijke lening is 172.000 en de hypotheek is ingeschreven op 250.000, dus als ons inkomen het toelaat kunenn we in de toekomst altijd nog wat bijlenen voor een nieuwe keuken en/of badkamer
quote:Hyp Hyper schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 08:28:
[...]
Voor zover ik weet krijg je bij een dergelijk hypotheekbedrag verplicht een keuring voor de levensverzekering. Of is het bedrag daarvan onder de 150.000 euro?
Lekkere prijzen zijn dat, wij hebben 3,5 jaar geleden gekozen voor Gamma laminaat van ¤4,95 per m2 zodat we die later konden vervangen als we wat meer geld hadden. Maar het ligt er nog steeds bij alsof het gisteren gelegd is dus voorlopig gaan wij nog niets vervangen.quote:depl0y schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:55:
Wij betalen 37 euro per m2, maar dan hebben we ook echt al parket. Vind dat laminaat wel erg duur.
Wij leggen zelf de vloer, dat scheelt behoorlijk in de kosten.
andrescholten.net, SEO, Google Analytics en Site speed blog
Hulp nodig? Beschikbaar als zelfstandige ... ;)
En je kan nog 7x hetzelfde laminaat leggen voordat je de 35 euro gepasseerd bent...quote:André schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 08:57:
[...]
Lekkere prijzen zijn dat, wij hebben 3,5 jaar geleden gekozen voor Gamma laminaat van ¤4,95 per m2 zodat we die later konden vervangen als we wat meer geld hadden. Maar het ligt er nog steeds bij alsof het gisteren gelegd is dus voorlopig gaan wij nog niets vervangen.
Is op zoek naar een MS Dynamics NAV ontwikkelaar, trainees ook welkom! DM voor info!
is verplicht bij een _levensverzekering_ boven 150K (misschien niet bij alle verzekeraars, maar wel bij de meeste)quote:Chaoss schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 08:54:
[...]
En ik zou ook niet weten waarom een keuring bij een hypotheek onder de 150k wel verplicht is... klinkt nogal onlogisch.
quote:sverzijl schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 09:53:
[...]
is verplicht bij een _levensverzekering_ boven 150K (misschien niet bij alle verzekeraars, maar wel bij de meeste)
quote:Chaoss schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 08:54:
Weet iemand trouwens wat er gebeurd als de hypotheek niet rond is voor de overdracht? gaat de overdracht dan niet doorof heeft de bank een tijdelijke oplossing zodat de notaris/makelaar hun geld wel krijgen?
Chaoss wijzigde dit bericht 08-06-2006 10:29 (61%)
Dat bedoelde ik ook met mijn opmerking. Dat het bedrag voor de overlijdensrisicoverzekering misschien wél onder de 150.000 euro ligt... (hoeft niet gelijk te zijn aan hypotheekbedrag nl. bij mij is die maar de helft bv.)quote:sverzijl schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 09:53:
[...]
is verplicht bij een _levensverzekering_ boven 150K (misschien niet bij alle verzekeraars, maar wel bij de meeste)
quote:Chaoss schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 08:54:
Weet iemand trouwens wat er gebeurd als de hypotheek niet rond is voor de overdracht? gaat de overdracht dan niet doorof heeft de bank een tijdelijke oplossing zodat de notaris/makelaar hun geld wel krijgen?
Hyp Hyper wijzigde dit bericht 08-06-2006 10:32 (10%)
Dit houdt dus in dat er ook géén ontbindende voorwaarde is m.b.t "onder voorbehoud van financiering"quote:Ontbindende Voorwaarden
Artikel7 Op onderhavige overeenkomst zijn geen ontbindende voorwaarde van toepassing
Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense
quote:Cyberpope schreef op maandag 12 juni 2006 @ 21:04:
Zekerheid dat verkoop verkoop is... Dat is de reden. Als er kopers genoeg zijn is dit geen probleem.
Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense
quote:Hyp Hyper schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:31:
[...]
Ligt aan de flexibiliteit van de verkoper. Als het goed is staat in je koopovereenkomst ook 'of zoveel eerder of later als beide partijen overeenkomen'.
Chaoss wijzigde dit bericht 12-06-2006 22:51 (10%)
quote:Chaoss schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:41:
[...]
hmmm volgens mij stond in de koopovereenkomst zoiets van dat beide partijen 8 dagen de tijd hebben alles in orde te krijgen als er niet aan de voorwaarden voldaan wordt.
afgelopen vrijdag ben ik door de notaris gebeld om een afsrpaak te maken voor de overdracht! maandag 3 juli om 13:30 moeten we bij de notaris zijn... hij heeft overigens niet eens gevraagt of alles al in orde was met de hypotheek...
Als ik vrijdag nog niets gehoord heb van de levensverzekering bel ik weer met de Rabobank, daarna bel ik ook even met de makelaar omdat we sowiezo vlak voor de overdacht nog ff een rondje door het huis willen maken om te kijken of alles in orde is... dus daar even een afspraak voor maken.
als we vrijdag nog niets verder zijn met de levensverzekering is het dan verstandig om de makelaar daar over in te lichten? wat denken jullie?
nog 3 weken and counting...
So?
quote:Mr Knowitall schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 08:22:
[...]
De makelaar nu inlichten lijkt me nog niet nodig. Wat ik wel zou doen is niet wachten tot vrijdag met bellen van de Rabobank. Het duurt echt belachelijk lang voordat ze wat laten horen. Dus vanaf nu elke dag bellen, en maak ze duidelijk dat het nu echt wel krap begint te worden. Ik heb het idee dat je ergens onderop een stapel ligt.
Succes
quote:Chaoss schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 10:17:
Aankomende vijdag 2 weken geleden heb ik nog met de rabo gebeld, en 2 weken daarvoor ook, elke keer blet de rabo voor mij met interpolis... magoed steeds geven die aan dat "het in behandeling is".
na vrijdag begin ik toch echt te stressen aangezien het dan minder dan 2 weken is...
op welk moment zouden jullie de makelaar informeren dat de hypotheek nog niet rond is?
Hyp Hyper wijzigde dit bericht 13-06-2006 10:22 (17%)
quote:Chaoss schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 10:17:
[...]
ze hebben ongeveer 4-5 weken geleden mijn medisch dossier van de huisarts ontvangen... blijkbaar ben ik een moeilijk geval om te beoordelen. Aankomende vijdag 2 weken geleden heb ik nog met de rabo gebeld, en 2 weken daarvoor ook, elke keer belt de rabo voor mij met interpolis... magoed steeds geven die aan dat "het in behandeling is".
na vrijdag begin ik toch echt te stressen aangezien het dan minder dan 2 weken is...
op welk moment zouden jullie de makelaar informeren dat de hypotheek nog niet rond is?
So?
Ik heb eveneens 2 linkerhandenquote:crazyx schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:56:
Op dit moment proberen we de dingen rond de parket te regelen die er nu ligt. Die moet opgeschuurd worden en opnieuw gevernist. Maar nu hoor ik veel strijdige berichten langs verschillende kanten. Sommige mensen beweren dat je dat absoluut niet zelf kan, dat je dan putten en kringen krijgt, andere zeggen dat het wel best te doen is. Dus nu weten we niet goed wat we moeten doen. Heeft er iemand ervaring mee?
Opgelet, ik denk dat ik 2 linkerhanden heb (weet ik niet zeker, eigenlijk nog nooit veel van dat soort klusjes gedaan).
Woei!
Nog erger: Berekenen wat je uit denkt te gaan gevenquote:Daniel schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:08:
Ik ben al een beetje gestopt met bijhouden wat we allemaal uitgegeven hebben want daar krijg je echt buikkramp van
Hebben wij ook gedaan. We kwamen een slordige ¤10.000 tekort.quote:Richard schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:13:
[...]
Nog erger: Berekenen wat je uit denkt te gaan geven
Woei!
quote:SysRq schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:16:
[...]
Hebben wij ook gedaan. We kwamen een slordige ¤10.000 tekort.
Daniel wijzigde dit bericht 13-06-2006 22:33 (38%)
quote:Chaoss schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 10:57:
zojuist weer gebeld met de Rabobank, kreeg dit keer iemand anders aan de lijn en die vertelde me dat de overdracht sowiezo wel door zou gaan ook al was de levensverzekering nog niet rond... nou das iig een gerust-stelling.. en dat hadden ze ook wel eens eerder mogen zeggen.![]()
quote:magoe maandag over 2 weken om 13:30 is het zover
Da's mooi nieuws! Ik wist niet dat een hypotheekverstrekking gewoon door kan gaan als de levensverzekering nog niet rond is. Wellicht voldoende onderpand (ook eigen bijdrage aan koopsom?) of iets dergelijks?quote:Chaoss schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 10:57:
zojuist weer gebeld met de Rabobank, kreeg dit keer iemand anders aan de lijn en die vertelde me dat de overdracht sowiezo wel door zou gaan ook al was de levensverzekering nog niet rond... nou das iig een gerust-stelling.. en dat hadden ze ook wel eens eerder mogen zeggen.![]()
quote:MrSleeves schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:09:
[...]
Iets in deze richting?: Je hebt nu bij de Rabobank gewoon een aflossingsvrije hypotheek; alleen de koppeling met de levensverzekering is niet rond. Op zich geen drama lijkt me.
Wij kregen vorige week (of daarvoor) al de melding van de Hypotheker dat alles rond was en richting de notaris was. Wat dat betreft is alles geregeld.
[...]
Over 2 weken heb ik de sleutel: 30 juni 9:30 gaat het grote voorlezen (o.i.d.) beginnen. En om 9:00 (of iets eerder) het huis checken natuurlijk. Niet dat er veel veranderd is, want het stond toch al leeg.
quote:Hyp Hyper schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:05:
Da's mooi nieuws! Ik wist niet dat een hypotheekverstrekking gewoon door kan gaan als de levensverzekering nog niet rond is. Wellicht voldoende onderpand (ook eigen bijdrage aan koopsom?) of iets dergelijks?
Chaoss wijzigde dit bericht 16-06-2006 12:19 (9%)
| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid
quote:Chaoss schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:17:
verder zei hij ook dat hij nog nooit had meegemaakt dat een levensverzekering helemaal werdt afgekeurd, premie verhogingen gebeurden wel eens.
en anders kunnen we altijd nog een hypotheek zonder levensverzekering afsluiten... dat scheelt iig een bak premie!
edit: heb het net ff opgezocht wij hebben een hypotheek van totaal ¤181.400,- waabij we tot 100.000 aflossen (gedeeltelijk rechtstreeks, gedeeltelijk via bellegingen) en de rest is idd aflossingsvrij.quote:MrSleeves schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:15:
Ik heb het idee dat dat bij jou nu ook zo is. Het aflossingsvrije gedeelte zorgt voor belastingvoordeel en de verzekering ernaast voor het uiteindelijke aflossen aan het eind. Blijkbaar is dat voor de hypotheekverstrekker niet zo'n probleem als die koppeling later of op het laatste moment wordt gemaakt.
Chaoss wijzigde dit bericht 16-06-2006 15:10 (8%)
quote:Chaoss schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:55:
dat klinkt helemala niet logisch... die levnesverzekring heeft voor de bank ansich totaal geen nut... die is alleen nuttig dat wanneer een van ons beiden komt te overleiden dat dan de ander in het huis ka blijven wonen.
hebje dus geen levensverzekering en de persoon die achterblijft kan de hypotheek niet meer betalen dan heeft de bank het huis ansich als onderpand... en die kan dan verkocht worden.
Hyp Hyper wijzigde dit bericht 16-06-2006 15:14 (19%)
quote:Chaoss schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 15:09:
[...]
edit: heb het net ff opgezocht wij hebben een hypotheek van totaal ¤181.400,- waabij we tot 100.000 aflossen (gedeeltelijk rechtstreeks, gedeeltelijk via bellegingen) en de rest is idd aflossingsvrij.
MrSleeves wijzigde dit bericht 16-06-2006 15:29 (13%)
quote:Daniel schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 12:12:
Onze hypotheek is volledig aflossingsvrij maar we zijn van plan om als mijn vrouw ook werkt een deel af te gaan lossen.
quote:Nu zijn relatief lage maandlasten wat belangrijker, als zij ook een inkomen heeft is dat wat minder belangrijk en kunnen we geld in een pot gaan stoppen.
GoT-Papa clublid | F1Time: Jos van Rijn - C1G1
quote:Jopster schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 09:34:
[...]
Zelfde verhaal hier, alleen werkt mijn vrouw niet meer. Ik los echter nog wel af en probeer dat te doen zo lang het nog kan. Elk jaar aflossen scheelt toch weer een stuk aan maandlasten. Nu zijn de kinderen nog jong en ben je er nog niet zoveel geld aan kwijt. Dat verandert straks nog wel en dan kan je maar wat beter lagere lasten hebben.
quote:
Ik weet niet wat voor hypotheek jij hebt, maar mijn hypotheek heb ik afgesloten tegen 5,25% rente destijds. Een gemiddelde spaarrekening brengt momenteel zo'n 3,25% op. Een simpele rekensom leert dat je een dief van je eigen portomonnee bent als je de hypotheek niet aflost. Je stort het alleen in een, op het eerste gezicht, bodemloze put, maar het blijft uiteindelijk wel een investering.
Neemt niet weg dat een leuk bedrag op een spaarrekening ook een prettig gevoel kan geven.
Cyberpope wijzigde dit bericht 21-06-2006 10:09 (14%)
quote:Cyberpope schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 09:58:
Dus pas als ik 40.000 euro af ga lossen begint het me echt te schelen in maandlasten (maar ja.. dat lever ook weer meer rente op dus ook dan is het gunstiger om het in een depot te zetten ipv in je hyptheek).
quote:
Daarbij wat is die 20.000 euro nog over 30 jaar. Nu is het veel geld ja. Maar mijn ouders hebben zeer en zeer hard moeten twijfelen toen zij hun huis kochten. Alles was op het randje en het was toch wel heel veel geld. Erg veel. Moesten nog extra lenen bij ouders en broers..Dus hou zouden ze dat ooit terug betalen, maar was wel vrijstaand het huis..... Dat ging om 17.500 GULDEN in 1962.
Tel dan 30 jaar later.. Toen was die 17.500 gulden een schijntje om te betalen.
quote:
2 aspecten...
Neem je mee dat je van die 5,25% maar effectief een stuk minder betaald?? Zo blijft er van mijn 5% hypotheek, na hyptheekrente aftrek effectief slechts 3,45% overDus maak je rekensommetje wel goed, want de staat sponserd die 5,25%.
quote:En voor die 0,2% renteverschil heb ik het liever op mijn spaarrekening staan, waar ik indien mij dat uitkomt iets directer over kan beschikken als dat ik weer aan mijn hyptheek moet gaan rommelen om die op te hogen oid omdat ik geld nodig heb voor iets...
quote:Maar wellicht lul ik gemakkelijk omdat ik mijn hypotheek al niet afgesloten heb op maximale waarde. Echter mijn hyptheek had nog een stuk lager kunnen zijn. Maar het was gunstiger (fiscaal gezien) om dat in een fonds te zetten waarmee ik mijn maandlasten druk (door daar geld uit te halen) dan dat bedrag in mindering te brengen om mijn hyptheek. (net wat ik in mijn eerste paragraaf uitleg).
GoT-Papa clublid | F1Time: Jos van Rijn - C1G1
Chaoss wijzigde dit bericht 21-06-2006 11:56 (50%)
Chaoss wijzigde dit bericht 21-06-2006 11:58 (28%)
Chaoss wijzigde dit bericht 21-06-2006 12:13 (48%)
Aan welke 'ziektes' lijd jij dan? En bij welke maatschappij heb jij je verzekering?quote:MrSleeves schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:48:
In mijn geval had ik ook wel verwacht dat het e.e.a. mis kon gaan, maar alles ging best goed. Als ik jouw verhaal zo hoor, heb ik eigenlijk best "geluk" gehad
quote:Hyp Hyper schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:09:
[...]
Aan welke 'ziektes' lijd jij dan? En bij welke maatschappij heb jij je verzekering?
MrSleeves wijzigde dit bericht 21-06-2006 12:15 (43%)
Die premie bouw je op... een levensverzekering keert uit aan het eind van de looptijd. Het premie betalen is dus een soort van sparen en je lost daarmee dus een deel van je hypotheek af.quote:Chaoss schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:09:
maar de premie van de levensverzekering benje toch ook echt "kwijt"? of is dat iets watje uitgekeerd krijgt als je die 30 jaar overleeft?
premie van onze levens verzekering was overigens wel hoger. ik meen de iets van 140,-
Hangt wel van de levensverzekering af natuurlijk; officieel heet het een levensverzekering met winstdeling, geloof ik.quote:Hyp Hyper schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:11:
[...]
Die premie bouw je op... een levensverzekering keert uit aan het eind van de looptijd. Het premie betalen is dus een soort van sparen en je lost daarmee dus een deel van je hypotheek af.
veel succes en houd ons op de hoogte!quote:Chaoss schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:50:
afspraak met de rabo is verschoven anar vanmiddag, kwam er achter dat ik morgenochtend al een afpsraak op mn werk had staan, magoed hoe eerder hoe beter lijkt me.
denk dat we die verzekerings man ook nog ff bellen of die eventueel kan helpen.
quote:Chaoss schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:09:
[...]
denken jullie dat overstappen naar een andere hypotheek verstrekker verstandig is?
Think smart........ Act stupid........
Nieuwe PC is binnuh! SPECS: hier dus.
Wij hebben een levensverzekering met een gegarandeerde uitkering van ¤73000,- geen winstdeling dus, en alles wat meer is dan die ¤73000,- kunnen we of gebruiken om af te lossen of in ons eigen zak stoppen, maar dat zien we over 29 jaar en 11 maanden wel weer!quote:MrSleeves schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:15:
[...]
Hangt wel van de levensverzekering af natuurlijk; officieel heet het een levensverzekering met winstdeling, geloof ik.
quote:BazzH schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:57:
[...]
Het is zeker verstandig om nu opnieuw te gaan orienteren. Maar.... de termijn laat dat niet echt toe. Ik kan me voorstellen dat de Rabobank nu voor jou helemaal geen interessante keuze meer is en dat je misschien voordeliger uit kunt zijn bij een verstrekker als Bouwfonds.
Maar om eerlijk te zijn. Ik denk niet dat je dat nu nog rond gaat krijgen.
Chaoss wijzigde dit bericht 21-06-2006 13:41 (15%)
In elk geval is het inderdaad wel zo dat de verzekeringsmaatschappij altijd een deel van je af pakt, ze moeten toch ook geld verdienen! Dus daar al de term winstdeling wel vandaan komen!quote:MrSleeves schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:20:
Ik dacht dat de uitkering die je krijgt, de winstdeling is/heet. Wij hebben ook een gegarandeerde uitkering (wel lager).
quote:nickvanozzie schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:42:
Je kan altijd overstappen naar een andere hypotheek verstrekker. Dit gaat alleen vaak wel met een boete samen.
Als je een korte renteperiode kiest, dan kan je oversluiten zodra die verloopt. Maarja, dan is het wel weer de vraag hoe de rente dan is.quote:Chaoss schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:34:
[...]
nog 1 ding wat ik me afvraag:
kunje een hypotheek na een bepaalde tijd ook overzetten naar een andere hypotheek verstrekker? of zittten we er echt voor 30 jaar aan vast? want misschien is het een optie om eerst maar een te dure hypotheek bij de rabo te nemen en dan later wanneer we weer meer tijd hebben iets anders te zoeken (kost natuurlijk wel weer 1500,- afsluitprovisie).
Wij hebben onze hypotheek genomen met 3,9% voor 6 jaar. Een kleine gok want momenteel kan het beide kanten opgaan, ik hoop dat ie over 5,5 jaar op 3,0% staat!quote:Jaspertje schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:45:
[...]
Precies,
en tegenwoordig staat de rente heel laag, dus als je 6 jaar geleden een hypotheek hebt afgesloten tegen 7% rente, dan is het voordeliger om een nieuwe hypotheek af te sluiten tegen 4% rente. Daarmee zal je dan goedkoper uit zijn per maand,.. zelfs met de boete mee gerekend.
Het is ook heel erg afwachten of de rente gaat stijgen. En dus of het verstandig is om je hypotheek 10/15 of 20 (of langer) vast te zetten.. Zakt de rente, had je het misschien niet kunnen doen, stijgt ie... heb je een klein beetje geluk.;.
Ik hoop het ook voor jullie, wij hebben onze hypotheek 15 jaar op 4.1 vastgezet. 50% afl. vrij en 50% beleggingsquote:nickvanozzie schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:03:
[...]
Wij hebben onze hypotheek genomen met 3,9% voor 6 jaar. Een kleine gok want momenteel kan het beide kanten opgaan, ik hoop dat ie over 5,5 jaar op 3,0% staat!
quote:Jopster schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:40:
Ik heb ook geen maximale hyptoheek. Ik kan maximaal 10% aflossen op mijn hypotheek per jaar en dat doe ik ook tot nu toe. Ik kies liever voor zekerheid. Beleggen is en blijft een risicofactor. Je kunt er een goede gok mee nemen, maar ook een slechte.
Het is en blijft geheel persoonlijk hoe je hier tegenover staat. Vandaar ook de legio vormen die er bestaan. Gelukkig maar...
quote:Jopster schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:40:
Ik zou niet weten wat ik met dit soort bedragen zou moeten doen.![]()
quote:Chaoss schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:34:
nog 1 ding wat ik me afvraag:
kunje een hypotheek na een bepaalde tijd ook overzetten naar een andere hypotheek verstrekker? of zittten we er echt voor 30 jaar aan vast? want misschien is het een optie om eerst maar een te dure hypotheek bij de rabo te nemen en dan later wanneer we weer meer tijd hebben iets anders te zoeken (kost natuurlijk wel weer 1500,- afsluitprovisie).
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last
Dit topic is gesloten.
© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden
Uitgever van: