Hoofdcategorieën
Topicacties

[HDTV] High-Definition TV. Wat is het precies topic deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last

Reageer Nieuw Topic
Wat sta je nou te kijken!
Reg. datum: 17 januari 2001

Is dat niet Irdeto 2 revisie 3? Want dat zou betekenen dat bijna alle aanwezige apparatuur vervangen moet worden. En dat kan ik me niet voorstellen.
In eerste instantie was ik op zoek naar een DVD-speler met HD-functie. (Bijv. Kiss DV-600) en Samsung HDTV-ontvanger. Maar ombouwen van een PC is eigenlijk net zo makkelijk (en goedkoper). Ik wil alleen wel zeker weten dat ik niet met spul zit, wat na een korte tijd al niet meer doet wat het moet doen.

PSN: Shiver23

Hej
Reg. datum: 21 oktober 2001

quote:
Mikey5times schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:58:
Ik probeer die H.264 hardwareversnelling van Nvidia ook al een tijdje werkend te krijgen, ook al kan ik op m'n X2 3800+ High Definition toch wel goed bekijken.

Gepost door Dreamvoid - zondag 19 maart 2006 - 20:24
De H.264 acceleratie API is nu weliswaar in de drivers ingebouwd, maar de codec moet hier wel gebruik van maken. De laatste H.264 codecs van Nero en InterVideo doen dit, maar bv Quicktime en ffdshow doen dit nog niet. Je zal dus met Quicktime player geen verschil zien in de cpu belasting.

Dus het duurt idd nog even voordat je er echt veel aan hebt, als ik het goed begrijp. Volgens mij werkt die hardwareversnelling dus maar in een beperkt aantal gevallen.

Ik heb Forceware 84.21 geinstalleerd, samen met de nieuwste Nero en PureVideo. Als ik het enige HD filmpje van Nero Digital bekijk (The greatest game ever played) krijg ik allemaal groene en paarse blokjes te zien als ik de hardware acceleration aanzet in Nero Showtime... Lijkt me niet echt de bedoeling. Zonder hardware acceleration speelt ie trouwens prima op m'n 6800 GS.

Doe ik iets fout?

Weet iemand trouwens welke H.264 codecs die hardwareversnelling van Nvidia ondersteunen? Bij WMV werkt het dus wel als ik het goed heb?

Ik krijg alleen mpeg2 (.TS) met purevideo aan de praat :'(

Heb alleen maar problemen met dat purevideo, de ene 1080i film deinterlaced hij wel goed, de andere matig en sommige zijn echt waardeloos om te kijken.

Intel Core 2 Duo T7100 - 4GB ddr2 - Geforce 7900GT - 500GB F2 - Stacker - Enermax 400W - Dell 24"

Reg. datum: 08 januari 2000

quote:
Shiver23 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:54:
Is dat niet Irdeto 2 revisie 3? Want dat zou betekenen dat bijna alle aanwezige apparatuur vervangen moet worden. En dat kan ik me niet voorstellen.
In eerste instantie was ik op zoek naar een DVD-speler met HD-functie. (Bijv. Kiss DV-600) en Samsung HDTV-ontvanger. Maar ombouwen van een PC is eigenlijk net zo makkelijk (en goedkoper). Ik wil alleen wel zeker weten dat ik niet met spul zit, wat na een korte tijd al niet meer doet wat het moet doen.

Uhu die ja.
Maar zover ik weet kan je die Samsung ontvangers die er nu zijn ook niet upgraden naar een andere irdeto (een x vaag zitten lezen).

Enne, een 1080i stream hier kost maar 19% CPU (met PureVideo, zonder 26%).

Ballebek wijzigde dit bericht 27-03-2006 18:39 (6%)

Reg. datum: 27 september 2002

Hier ff een vraagje waar misschien nog niemand antwoordt op heeft. Het is net zoals voor veel mensen deze zomer het WK in Hidef te volgen. Ik wil dat ook doen met onze beamer (goede ervaring met EK 04), echter is het mij nog de vraag hoe ik dat allemaal ga bewerkstelligen. Ik draai namelijk nu al mij HD materiaal af via mijn Xbox360 en mijn Notebook als MCE pc. Wat ik dus wil gaan doen als UPC eindelijk zo ver is dat ik HDTV op mijn laptop kan ontvangen en deze kan streamen over het netwerk naar onze thuisbios in de kelder.
Ik heb alleen nog nergens een HD tv kaart mogelijkheid gezien voor een laptop, iemand al wel?

Dell Precision M4300, T7700 2.4 ghz, 4 Gb RAM, 320 GB 7200 RPM HD, Nvidia Quadro FX360 512MB, @ WUXGA Dell 2407WFP

Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
Boeiend schreef op maandag 27 maart 2006 @ 22:05:
Hier ff een vraagje waar misschien nog niemand antwoordt op heeft. Het is net zoals voor veel mensen deze zomer het WK in Hidef te volgen. Ik wil dat ook doen met onze beamer (goede ervaring met EK 04), echter is het mij nog de vraag hoe ik dat allemaal ga bewerkstelligen. Ik draai namelijk nu al mij HD materiaal af via mijn Xbox360 en mijn Notebook als MCE pc. Wat ik dus wil gaan doen als UPC eindelijk zo ver is dat ik HDTV op mijn laptop kan ontvangen en deze kan streamen over het netwerk naar onze thuisbios in de kelder.
Ik heb alleen nog nergens een HD tv kaart mogelijkheid gezien voor een laptop, iemand al wel?

Nee, en ik zou er maar rekening mee houden dat ze wel eens HDCP kunnen gaan gebruiken, dan kan je het voorlopig wel vergeten met je laptop (en je beamer waarschijnlijk ook).

En kabelmaatschappijen die een vrije merkkeuze apparatuur toestaan? Ik bedoel het niet zo gemeen, maar, geloof je het zelf nou..

Het is maar de vraag of er nieuwe PC hardware nodig gaat zijn voor h.264 op de kabel. Op de satelliet gaat men meteen over op DVB-S2 omdat het efficiënter is en daar moet de consument ook een nieuw kaartje voor kopen. Er zijn echter b.v. ook DVB-S(niet 2) MPEG4 uitzendingen geweest, en die kan je met je oude kaartje prima bekijken (als je een SW decoder op je PC hebt). Of DVB-C ook het veld moet ruimen is de vraag. En wat er dan voor in de plaats zou komen?

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 27-03-2006 22:43 (19%)

HDTV wordt bij mijn weten gewoon mpeg2 via DVB-C.
Ik weet nog niet hoe het met HDCP zal gaan. De testopstelling met de samsung decoder (voor alles behalve UPC) werd ook via component gedraaid.

Semoekber.

quote:
Shiver23 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:00:
Ohja, dat kan ook nog :D. Kost wel meer bandbreedte, maarja het kan natuurlijk prima.
quote:
Ik weet nog niet hoe het met HDCP zal gaan. De testopstelling met de samsung decoder (voor alles behalve UPC) werd ook via component gedraaid.
HDCP is waarschijnlijk alleen een flag, die kan je in theorie ook wel met de encryptie oid meezenden, denk ik..

Ik heb dit getypt hier -->
Reg. datum: 14 november 2000

quote:
Shiver23 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:00:
Die Samsung HDTV decoder wat TVHome gaat gebruiken was toch een MPEG4 apparaat.
http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2161

Dukey wijzigde dit bericht 28-03-2006 09:14 (4%)

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

...smijt met geld!

Ik kijk vrijwel geen normale televisie uitzendingen, daarbij geef ik niet zozeer om de kwaliteit van de normale televisie uitzendingen. Ik kijk voornamelijk actualiteitenprogramma's en dat is meer luisteren dan kijken ;) Wat ik wel vaak doe is een DVD kijken en die maakt voor zover ik begrijp niet gebruik van de hogere resoluties. Ook ben ik niet van plan een MCE me huiskamer in te slepen of te gaan gamen, ik heb daar toch geen tijd voor.

Als ik dat zo op een rij zet heeft het voor mij dus niet zoveel nut om een HD Ready TV te kopen?

When Everything Goes Wrong, Take The Easy Way Out

Semoekber.

quote:
ConZito schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 12:10:
Ik kijk vrijwel geen normale televisie uitzendingen, daarbij geef ik niet zozeer om de kwaliteit van de normale televisie uitzendingen. Ik kijk voornamelijk actualiteitenprogramma's en dat is meer luisteren dan kijken ;) Wat ik wel vaak doe is een DVD kijken en die maakt voor zover ik begrijp niet gebruik van de hogere resoluties. Ook ben ik niet van plan een MCE me huiskamer in te slepen of te gaan gamen, ik heb daar toch geen tijd voor.

Als ik dat zo op een rij zet heeft het voor mij dus niet zoveel nut om een HD Ready TV te kopen?
Tenzij je later nog eens een Blu-ray/HD-DVD speler gaat kopen, inderdaad.

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 30-03-2006 18:16 (6%)

...smijt met geld!

quote:
W3ird_N3rd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 18:15:
[...]

Tenzij je later nog eens een Blu-ray/HD-DVD speler gaat kopen, inderdaad.

Is dan in ieder geval iets om in het achterhoofd te houden. Nu zijn er vrijwel geen 37"/40" LCD tv's die niet HD Ready zijn , maar toch :)

Het is heel erg lastig kiezen vind ik, heel veel aanbod, heel veel prijzen, heel veel keuzes.

When Everything Goes Wrong, Take The Easy Way Out

The force is a powerfull ally
Reg. datum: 11 oktober 2002

quote:
ConZito schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 14:15:
[...]

Is dan in ieder geval iets om in het achterhoofd te houden. Nu zijn er vrijwel geen 37"/40" LCD tv's die niet HD Ready zijn , maar toch :)

Het is heel erg lastig kiezen vind ik, heel veel aanbod, heel veel prijzen, heel veel keuzes.
Het zijn er alleen al een heel stuk minder als je de schermen er uit pikt die fill HD ondersteunen. Die dus echt 1920x1080 pixels hebben. De meeste doen namelijk aan downscalen.

KABOEM!!! Dyslectisch (ofzow)

Ik heb hem zelf ook
Reg. datum: 07 februari 2000

mjah, alleen is die enorm hoge resolutie niet echt heeeeel erg belangrijk voor <40" schermen. Het verschil tussen PAL en 720P is echt ENORM, het verschil tussen 720p en 1080i is op die schermen niet zo heel erg groot. Met groot projecteren (100" en nog groter) gaan die verschillen wel meer toenemen.

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

Reg. datum: 16 maart 2004

Ik wil me ook een hdtv gaan aanschaffen als monitor + televisie. Maar ik heb op de coaxkabel een slechte ontvangst waardoor ik sneeuw zie op het scherm. Dit kan ik nog wel een beetje fixen maar helemaal weg zal ik het niet krijgen. Wanneer ik dit beeld op een hdtv wil weergeven, ziet dit er dan niet oerlelijk uit of valt dat mee?

Een hdtv heeft een resolutie. Wanneer ik games wil spelen op deze tv via de pc, kan ik dan wel gewoon 1600x1200 instellen of moet je je houden aan de tv resolutie? Ik neem aan dat voor beeld te krijgen via de pc geen speciale videokaart nodig is?

WD VelociRaptor 300gb 16mb // WD Raptor 76gb 16mb // 4x Maxtor DM10 300gb 16mb // 2x Seagate 320gb 16mb// 3x Samsung 500gb 16mb //

Semoekber.

quote:
---rrr--- schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 13:47:
Ik wil me ook een hdtv gaan aanschaffen als monitor + televisie. Maar ik heb op de coaxkabel een slechte ontvangst waardoor ik sneeuw zie op het scherm. Dit kan ik nog wel een beetje fixen maar helemaal weg zal ik het niet krijgen. Wanneer ik dit beeld op een hdtv wil weergeven, ziet dit er dan niet oerlelijk uit of valt dat mee?
Hangt van de TV en filters af. Overweeg een zooi betere kabels/versterkers/multitap of digitale TV.
quote:
Een hdtv heeft een resolutie. Wanneer ik games wil spelen op deze tv via de pc, kan ik dan wel gewoon 1600x1200 instellen of moet je je houden aan de tv resolutie?
Nee. Afhanklijk van de TV kan je wel een 4:3 resolutie instellen en zwarte balken krijgen, anders zal het beeld stretched worden. Het mooiste is het als je gewoon gamed in de native resolutie van de TV.
quote:
Ik neem aan dat voor beeld te krijgen via de pc geen speciale videokaart nodig is?
Hangt af van je videokaart en van de TV die je kiest. Beiden moeten tenminste één aansluiting hebben die hetzelfde is. Als je TV DVI/HDMI heeft krijg je het wel mooi aan de praat, anders D-sub en anders moet je opletten dat je een componentkabeltje bij je videokaart hebt.

Reg. datum: 16 maart 2004

quote:
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 14:09:

[...]

Het mooiste is het als je gewoon gamed in de native resolutie van de TV.

Dus eigenlijk een hdtv kopen met het relatief kleinste scherm maar met de hoogst mogelijke native resolutie. Uiteraard niet te klein want anders kan ik er geen tv op kijken.

Wat me wel nadelig lijkt en me ook een beetje van aanschaf weerhoudt is de verversingssnelheid van die tv's. 8ms zorgt denk ik wel voor wat ghosting bij games en snelle films waar ik nu met mijn crt totaal geen last van heb. Nu zullen er binnekort wel 4ms schermen komen maar hoe lang het duurt voordat die schermen <1200 euro kosten....

WD VelociRaptor 300gb 16mb // WD Raptor 76gb 16mb // 4x Maxtor DM10 300gb 16mb // 2x Seagate 320gb 16mb// 3x Samsung 500gb 16mb //

Met 8ms zal je waarschijnlijk weinig ghosting zien. Ga eens kijken en het zal je erg meevallen.
Met een relatief klein scherm (<37") is een extreem hoge resolutie niet heel erg zinnig. (Zeker gezien de prijs)
13xx maal 7xx is hoog genoeg. (En tegenwoordig redelijk standaard).

Mocht je erg geinteresseerd zijn in HDTV en je pc er ook op aan willen sluiten zou ik wel kijken naar een toetsel met HDMI en DVI.

Ik heb dit getypt hier -->
Reg. datum: 14 november 2000

quote:
Shiver23 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 14:36:
Met 8ms zal je waarschijnlijk weinig ghosting zien. Ga eens kijken en het zal je erg meevallen.
Met een relatief klein scherm (<37") is een extreem hoge resolutie niet heel erg zinnig. (Zeker gezien de prijs)
13xx maal 7xx is hoog genoeg. (En tegenwoordig redelijk standaard).

Mocht je erg geinteresseerd zijn in HDTV en je pc er ook op aan willen sluiten zou ik wel kijken naar een toetsel met HDMI en DVI.

Kleine aanrader als je een kleiner scherm wil is de Acer AL2671W. Dit is een 26 inch met 1280x768 pixels is officieel HDTV ready omdat hij HDMI ondersteund op zijn DVI ingang (een HDCP apparaat kun je dus aansluiten met een verloopkabel a 30-40 euro 8)7 ). Hij is zeker niet klein en wat ik vreemd vindt is dat hij akelig dicht in de buurt komt van een 32inch JVC breedbeeld van m'n ouders qua schermdiameter :?

Ik speel zowel via een PC als met een Xbox 360 spellen erop en heb geen last van ghosting of iets dergelijks terwijl de verversingstijd zelfs 16ms is (ik kan me overigens herinneren een iiyama tft gekocht te hebben die 16ms was, werd toen gezegd dat dit genoeg was om geen ghosting te hebben).

Zit verder vanalles op wat je van een moderne lcd-tv verwacht zoals PiP en allerlei ingangen zoals 2x RGB scart, DVI, VGA etc etc.

Prijs was 699 euro bij Mediamarkt.

Overigens zijn er meerdere 26inch'ers en die zitten allemaal rond die prijs.

link

Dukey wijzigde dit bericht 02-04-2006 09:50 (4%)

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Op 6 wielen
Reg. datum: 15 december 1999

quote:
Mikey5times schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:58:
Ik probeer die H.264 hardwareversnelling van Nvidia ook al een tijdje werkend te krijgen, ook al kan ik op m'n X2 3800+ High Definition toch wel goed bekijken.

Gepost door Dreamvoid - zondag 19 maart 2006 - 20:24
De H.264 acceleratie API is nu weliswaar in de drivers ingebouwd, maar de codec moet hier wel gebruik van maken. De laatste H.264 codecs van Nero en InterVideo doen dit, maar bv Quicktime en ffdshow doen dit nog niet. Je zal dus met Quicktime player geen verschil zien in de cpu belasting.

Dus het duurt idd nog even voordat je er echt veel aan hebt, als ik het goed begrijp. Volgens mij werkt die hardwareversnelling dus maar in een beperkt aantal gevallen.

Ik heb Forceware 84.21 geinstalleerd, samen met de nieuwste Nero en PureVideo. Als ik het enige HD filmpje van Nero Digital bekijk (The greatest game ever played) krijg ik allemaal groene en paarse blokjes te zien als ik de hardware acceleration aanzet in Nero Showtime... Lijkt me niet echt de bedoeling. Zonder hardware acceleration speelt ie trouwens prima op m'n 6800 GS.

Doe ik iets fout?

Weet iemand trouwens welke H.264 codecs die hardwareversnelling van Nvidia ondersteunen? Bij WMV werkt het dus wel als ik het goed heb?

Beetje laat, maar goed. Je hebt zeker een AGP-kaart? Zie: http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=12150&st=60

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 6600 GT :(

Reg. datum: 23 juni 2003

weet iemand al wanneer upc de kastjes gaat uitleveren?
over 2 maanden begint het WK al !

xm create bosz -c

quote:
davidgilmour schreef op zondag 02 april 2006 @ 13:00:
weet iemand al wanneer upc de kastjes gaat uitleveren?
over 2 maanden begint het WK al !
Ik wacht met smacht op de aanbieding van Philips & UPC om HDTV te nemen (mooie LCD tv met een 'gratis' jaar abbonement ofzo ;)).

rm -r *

Reg. datum: 08 mei 2005

altijd handig om te weten:

HDMI 1.0 - december 2002 : pixel rate 25-165MHz, 24 bit kleur
HDMI 1.1 - mei 2004 : DVD Audio toegevoegd
HDMI 1.2 - augustus 2005: 1bit digitale audio (SACD) en AC-koppeling voor PC's toegevoegd
HDMI 1.2a - december 2005: CEC (Consumer Electronics Control) toegevoegd

quote:

Is HDMI 1.2a backwards compatible with 1.2, 1.1 and 1.0?

Yes, the latest HDMI specification is fully backwards compatible with previous versions.

Asus P4P800 Deluxe, Intel P4 3,0 GHz HT, Asus X800XL 2xDVI, Kingston 1024MB Dual Channel Kit, Seasonic S12-430, Sony Playstation 2 met O2mod en PS2VGA kabel. Beide aangesloten op Acer AL922 en op een 63cm Televisie

Dus, als ik nu bijvoorbeeld een Hitachi 42PD7200 koop, en daar zit bijvoorbeeld HDMI 1.1 op, kom ik in de toekomst in de problemen of is een soort firmware upgrade mogelijk dan?

www.digitalracing.nl

Reg. datum: 20 januari 2002

Geen firmware upgrade mogelijk, HDMI 1.3 wordt eind 2006 verwacht.

Pain is a sign of weakness leaving the body.

Over de HDMI standaarden:

Volgens mij hebben de nieuwe standaarden van HDMI hebben met name te maken met hogere resoluties en toevoegingen van audio-mogelijkheden die met name van belang zijn av-receivers. Wanneer je een tv hebt met HDMI 1.1 krijg je daar in de (nabije) toekomst zeker geen problemen mee.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: