Hoofdcategorieën
Topicacties

[HDTV] High-Definition TV. Wat is het precies topic deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last

Reageer Nieuw Topic
Hej
Reg. datum: 21 oktober 2001

quote:
W3ird_N3rd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 13:35:
Die grijze balk is omdat 1080i eigenlijk 1088i is omdat het deelbaar door 16 moet zijn. Sommige decoders "snappen" dat en laten de grijze balk weg, maar vaak ook niet.

PureVideo is toch een directshow filter? Bij mij werkte het prima in MPC.

Purevideo is idd een directshow filter. Volgens mij is purevideo nog niet helemaal goed uitontwikkeld... andere decoders laten namelijk geen balk zien :)

quote:
Remco56 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 12:29:
Met Media Player Classic (in combinatie met ffdshow) kan je de grijze balk eraf croppen.

In media player classic speelt hij hem gewoon goed af zonder grijze balk. Maar purevideo wordt dan ook niet gebruikt wat resulteert in 1.5x hogere proc load zo ongeveer. Maar ik kan hem alsnog vlekkeloos afspelen dus dat is geen probleem. Van mij hoeft dat purevideo alleen te werken voor h264 :+

quote:
Shiver23 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 10:28:
En met Cyberlink PowerDVD? Wil het dan ook niet werken?
Nope, ook geïnstalleerd, de nieuwste ;) Hardware decoding aangevinkt bij de opties.

Intel Core 2 Duo T7100 - 4GB ddr2 - Geforce 7900GT - 500GB F2 - Stacker - Enermax 400W - Dell 24"

Reg. datum: 12 november 2003

quote:
Aldmar schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:48:
[...]

In media player werkte het afspelen van .ts alleen nadat ik HDTV pump had geinstalleerd. Misschien dat het daar aan ligt... :)
Ja klopt die heb ik ook, heb deze ff verwijderd, maar blijf de melding krijgen. :(

Reg. datum: 11 februari 2006

Ik probeer die H.264 hardwareversnelling van Nvidia ook al een tijdje werkend te krijgen, ook al kan ik op m'n X2 3800+ High Definition toch wel goed bekijken.

Gepost door Dreamvoid - zondag 19 maart 2006 - 20:24
De H.264 acceleratie API is nu weliswaar in de drivers ingebouwd, maar de codec moet hier wel gebruik van maken. De laatste H.264 codecs van Nero en InterVideo doen dit, maar bv Quicktime en ffdshow doen dit nog niet. Je zal dus met Quicktime player geen verschil zien in de cpu belasting.

Dus het duurt idd nog even voordat je er echt veel aan hebt, als ik het goed begrijp. Volgens mij werkt die hardwareversnelling dus maar in een beperkt aantal gevallen.

Ik heb Forceware 84.21 geinstalleerd, samen met de nieuwste Nero en PureVideo. Als ik het enige HD filmpje van Nero Digital bekijk (The greatest game ever played) krijg ik allemaal groene en paarse blokjes te zien als ik de hardware acceleration aanzet in Nero Showtime... Lijkt me niet echt de bedoeling. Zonder hardware acceleration speelt ie trouwens prima op m'n 6800 GS.

Doe ik iets fout?

Weet iemand trouwens welke H.264 codecs die hardwareversnelling van Nvidia ondersteunen? Bij WMV werkt het dus wel als ik het goed heb?

PSN-ID: Mikey5times

Reg. datum: 10 januari 2001

Ik heb een vreemd probleem. Ik ben in het gelukkige bezit van een JVC CRT TV met 1080i (werkelijk) input. Ik heb ergens een paar .ts bestanden gevonden om te testen maar... helaas Hij wil ze niet vloeiend afspelen. Media Player Classic laat het redelijk zien, hapert alleen verschrikkelijk en die grijze balk. Media Player en MCE2005 laten het bestand helemaal niet zien. Video is niet af te spelen zegt die. Vreemde is dat op mijn gewone desktop systeem die bestanden wel vloeiend worden afgespeeld. Ff de systemen op een rijtje:

MCE2005
- AMD64 3200+ (Venice)
- 512 Mb Intern
- x1300 Ati videokaart (128mb)
- Asus Xpress200 moederbord
- codecs: PureVideo / HDTV Pump / ffdshow

Desktop
- AMD64 3200+ (eerste serie)
- 1024 Mb intern
- 9550 Ati videokaart (128Mb)
- Shuttle Barebone
- codecs: PureVideo / ffdshow

Opmerkelijk is dat het desktop systeem de PureVideo codec gebruikt voor het afspelen van het HDTV materiaal. Het MCE systeem gebruikt die niet. Kan ik dit instellen ergens?
Heel hartelijk dank alvast voor de geboden hulp!

(edit: Ik heb ook het installeren van PowerDVD al geprobeerd, diet hielp ook niet. Zoomplayer is nog een optie misschien)

Camiel wijzigde dit bericht 24-03-2006 22:15 (7%)

Reg. datum: 12 juni 2001

.ts bestanden draaien op mijn systeem het best in videolan vlc. In vlc heb ik echter wel een smalle grijze balk onder het videobeeld als ik die .ts bestanden afspeel.

Ik heb inmiddels zoomplayer ook al geprobeerd en de laatste versie van PureVideo geïnstalleerd maar dat heeft ook niet geholpen. Videolan zal ik ook nog eens proberen. Jammer, ik zou het liefst gewoon via MediaCenter de files willen kunnen starten.
Erg duidelijk te izen is dat de TV veeeeel scherper wordt als je de resolutie via component-out opschroeft naar HDTV 1080i, ineens is zelfs de desktop leesbaar!

quote:
BeQuietAndDrive schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:15:
Kon ik ook niet vinden, ook valt op dat het een 100Hz TV is, maar de verschillende HD resoluties alleen in 50 en 60 Hz te bekijken zijn. Nergens wordt gesproken over de echte maximale resolutie van het scherm, zoals bij bijvoorbeeld CRT monitoren wel gezien wordt.

Ik meende trouwens gelezen te hebben dat de CRT beeldbuizen al twee jaar nauwelijks meer ontwikkeld werden ten faveure van de platte technologien. Ik vraag me dan ook af of dit niet gewoon een oude beeldbuis is (wel een goede, met pixelplus touwens) met een HDMI-aansluiting...?
Op een duits forum vond ik wat meer informatie. En dat is bedroevend!! Slechts een ondersteuning van HDTV. De beeldbuis heeft 625 lijnen waarvan 576 effectief. Standaard PAL formaat dus. HDTV zal altijd gescaled worden.

Wat sta je nou te kijken!
Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
FlappieNL schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 15:44:
Ik heb inmiddels zoomplayer ook al geprobeerd en de laatste versie van PureVideo geïnstalleerd maar dat heeft ook niet geholpen. Videolan zal ik ook nog eens proberen. Jammer, ik zou het liefst gewoon via MediaCenter de files willen kunnen starten.
Erg duidelijk te izen is dat de TV veeeeel scherper wordt als je de resolutie via component-out opschroeft naar HDTV 1080i, ineens is zelfs de desktop leesbaar!
Hoe heb je dit scherp gekregen precies? Want ik heb dus ook een JVC CRT HDTV maar beeld op de desktop was (met een ATI-kaart) niet bepaald leesbaar.

PSN: Shiver23

Ik heb gewoon de 1080i instellingen gebruikt die beschikbaar komen als je de component aansluiting gebruikt. Het is wel heel klein de lettertjes maar wel veel duidelijker als een gewone SVHS aansluiting.

Het probleem met het niet afspelen van .ts bestanden heb ik nog niet opgelost. Ik zal het bestand eens omzetten naar een xvid-HD en misschien nog eens een schone installatie proberen.

Reg. datum: 23 juni 2003

ik heb 3 vragen

1. als je nu een film uit de jaren 80 neemt toen er nog geen super video cameras bestonden,
bijvoorbeeld BTTF deel 1.
Die is nu uit op DVD. Als ze hem straks omzetten naar HD wordt dat dan stukken beter?

Ik snap dat als je nu in HD opneemt en het als een DVD uitbrengt de kwaliteit minder is ( niet super veel minder, ik heb een concert van Lindsey Buckingham opgenomen in HD, super op DVD ).

2. Wanneer komt UPC met de HD kastjes?

3. Ik heb een SD scherm met COMPONENT. Gaat dat ook werken met het UPC kastje?

Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
davidgilmour schreef op zondag 26 maart 2006 @ 15:55:
1. als je nu een film uit de jaren 80 neemt toen er nog geen super video cameras bestonden,
bijvoorbeeld BTTF deel 1.
Die is nu uit op DVD. Als ze hem straks omzetten naar HD wordt dat dan stukken beter?

Hangt er vanaf met welk materiaal het opnemen/de montage precies gedaan is.

BTTF is op dit moment nog niet beschikbaar in HD. We weten dus niet zeker wat de kwaliteit is.

Neem The Terminator (1984). Wat wazig, niet helemaal duidelijk of het in HD is opgenomen ja of nee. Lifeforce (1985), zelfde. Allebei zover ik weet films die geen uitzonderlijk hoog budget hadden.

Maar kijk dan Robocop (1987), er zit wat ruis in het beeld maar het detail is duidelijk hoger dan PAL. Total Recall (1990), weinig ruis en detail is ook hoger dan PAL. Terminator 2 (1991), perfect, alleen in echt donkere scenes wat ruis.

En kijk dan weer Dave (1993), een film waar ik nooit eerder van hoorde en dus waarschijnlijk een lager budget. Het lijkt wel HD, maar toch.. Echt scherp is het niet. Zit qua kwaliteit dichter bij T1 dan T2.

Wat betreft Back to the Future. Op IMDB kan ik bij deel 1 niets over budget vinden, maar Robert Zemeckis had al een aantal films voor BTTF gedaan, dus wellicht hoefde hij het niet met super-budget meuk te doen.

James Cameron deed maar 2 andere films voor hij The Terminator deed.

Wat betreft BTTF2 (1989) en BTTF3 (1990) zou ik zeggen dat die haast wel HD moeten zijn. De eerste film was een succes, en daarna krijg je meestal een groter budget voor een vervolg, en bovendien was de techniek 4 jaar verder.

Maar het blijft speculatie en inschatten, want je weet niet of er is bezuinigd op beeldkwaliteit ergens in het proces, dat kan altijd.
quote:
Ik snap dat als je nu in HD opneemt en het als een DVD uitbrengt de kwaliteit minder is ( niet super veel minder, ik heb een concert van Lindsey Buckingham opgenomen in HD, super op DVD ).
Hangt maar net van de bron af, en van de instellingen bij het encoden voor DVD..
quote:
2. Wanneer komt UPC met de HD kastjes?
Geen idee
quote:
3. Ik heb een SD scherm met COMPONENT. Gaat dat ook werken met het UPC kastje?
Vast wel, of je moet via S-video/composite aansluiten, maar sowieso zal het beeld niet zichtbaar beter worden met je SD scherm.

Reg. datum: 08 januari 2000

Zit ik net nieuwe kanalen te scannen met mijn DVB-C kaartje in mijn PC; kom ik opeens 3 HD streams tegen :)
Ziet er mooi uit!

Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
Ballebek schreef op zondag 26 maart 2006 @ 21:26:
Zit ik net nieuwe kanalen te scannen met mijn DVB-C kaartje in mijn PC; kom ik opeens 3 HD streams tegen :)
Ziet er mooi uit!
Welk gebied/provider/frequentie/wat is er te zien?

quote:
W3ird_N3rd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 22:11:
[...]

Welk gebied/provider/frequentie/wat is er te zien?
Den Haag / Casema / 456000 en 464000 / 3x een HD1 stream van 20,1Mbit waarvan 2 met een demo loop filmpje met een gaar MIDI muziekje :P

Ok cool. Welke DVB-C kaart heb je (Speciaal HD of werkte dat gewoon)?
Werkt deze icm WMC?
Hoe heb je het opgelost met je smartcard?

quote:
Shiver23 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 08:54:
Ok cool. Welke DVB-C kaart heb je (Speciaal HD of werkte dat gewoon)?
Werkt deze icm WMC?
Hoe heb je het opgelost met je smartcard?

Is een Twinhan CA kaart heeft ingebouwde CA met een Alphacrypt CAM en een Casema DTV smartcard.
Werkt niet met Media Center (heb ik veel tijd in zitten maar werkt niet :()

Ballebek wijzigde dit bericht 27-03-2006 09:07 (8%)

Two Thoughts Ahead!
Reg. datum: 07 november 2001

Kun je eens een paar screenshots posten? Kunnen we de kwaliteit beoordelen :P.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

quote:
Arx schreef op maandag 27 maart 2006 @ 09:18:
Kun je eens een paar screenshots posten? Kunnen we de kwaliteit beoordelen :P.

Koop zelf een TV kaart! 8)

http://www.grizz.speedxs.nl/GOT/HDMeisje.jpg
Jammergenoeg net een rare blur eroverheen geen zin om nog is 10min op haar te wachten...

http://www.grizz.speedxs.nl/GOT/HDBenz.jpg
Stukkie beter.

http://www.grizz.speedxs.nl/GOT/SDTracktorTom.jpg
Zo ziet normale digitale TV eruit via Casema.

Is dat deze? (Ik vind alleen CI)

quote:

Ja klopt is die ja (zit onder de codeine op het moment dus sommige dingen gaan wat vager dan normaal zoals 100 typo's per post maken...)

Twinhan Cab-CI

Wax on, wax off....
Reg. datum: 17 november 2005

quote:
W3ird_N3rd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 13:35:
Die grijze balk is omdat 1080i eigenlijk 1088i is omdat het deelbaar door 16 moet zijn. Sommige decoders "snappen" dat en laten de grijze balk weg, maar vaak ook niet..
Dit heb ik bij sommige films ook, alleen ik speel ze af via de xbox 360. Iemand enig idee hoe ik het daar weg kan krijgen ? :?

Tweaking is good for you Daniel-san !

quote:
MrMiyagi schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:39:
[...]

Dit heb ik bij sommige films ook, alleen ik speel ze af via de xbox 360. Iemand enig idee hoe ik het daar weg kan krijgen ? :?
Gek genoeg zie ik het wel op de screenshots maar niet terugkomen in het venster van DVBViewer :)

Hoe is verder je ervaring met de kaart? Of zijn er inmiddels betere alternatieven dat je weet?
Ik las dat je contact met ze hebt gehad. In de toekomst wel WMC-support? Of zit dat er voorlopig niet in?

Reg. datum: 20 december 2004

Ik heb hier ook een digi ontvanger in mn pc en heb net zitten kijken bij die frequenties.. maar ik vind helemaal niks ( Casema in Heemskerk )

quote:
Shiver23 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:08:
Hoe is verder je ervaring met de kaart? Of zijn er inmiddels betere alternatieven dat je weet?
Ik las dat je contact met ze hebt gehad. In de toekomst wel WMC-support? Of zit dat er voorlopig niet in?

Kaart is perfect, doet alles wat ik wil.
Het is ook de nieuwste DVB-C kaart die er is (zover ik op internet heb gevonden) en ook de enige die echt met HDTV support adverteert.
Het probleem met MCE is dat MCE geen encrypted kanalen doet en guess what: Alles is encrypted bij Casema. Nou gaan er ook geruchten rond dat het vanaf morgen afgelopen is met DVB-C op je PC (niet gecertificeerd door Casema) vanwege het Irdeto 3 systeem.
Niemand kan hier iets over vertellen verder.

Die HD streams zijn voorlopig alleen in Den Haag te ontvangen ving ik vandaag op bij een product manager van Casema. Die zijn voor de diverse Demo's die gegeven worden hier in Den Haag e.o.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: