PSN: Shiver23
[HDTV] High-Definition TV. Wat is het precies topic deel 2
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last
Reageer Nieuw TopicEn die 32" is maar ¤667!!! Damn, da's HD kijken voor wel heel weinig geld
Hopelijk komen er ook nog 1080p modellen. Maar TV's moeten onderhand eens meer dan 1 HDMI ingang krijgen...
PSN-ID: Mikey5times
Reg. datum: 29 maart 2004
Reg. datum: 29 maart 2004
Maar de resolutie is zo te zien niet hd... want ik kan het nergens zien, ik neem aan dat ze daar anders wel trots op zouden zijn?
jorg
Reg. datum: 31 december 1999
Reg. datum: 31 december 1999
quote:Shiver23 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 15:00:
Van Philips komen er nog CRT HDTV's uit.
Ondersteunen 480p, 567p, 720p en 1080i. Via component én HDMI (met HDCP)
28 inch 16:9
29 inch 4:3
32" 16:9
[afbeelding]
En dit alles voor concurrerende prijzen. Zag de 28" voor ¤ 630,- op kieskeurig staan.
(Toch mijn CRT HDTV iets te vroeg gekocht, zo zonder HDMI)
w000t dat zijn echt wel leuke hebbedingetjes! Voor veel mensen is het toch onzin om een LCD te nemen, het kastje voor de oude TV staat er toch al, waarom zou je dan een platte TV willen? Levert je toch geen winst op.
Daarbij blijf je mooi beeld houden als je normaal PAL kijkt.
Echt breed worden? BodyBuilding Forum
Kon ik ook niet vinden, ook valt op dat het een 100Hz TV is, maar de verschillende HD resoluties alleen in 50 en 60 Hz te bekijken zijn. Nergens wordt gesproken over de echte maximale resolutie van het scherm, zoals bij bijvoorbeeld CRT monitoren wel gezien wordt.
Ik meende trouwens gelezen te hebben dat de CRT beeldbuizen al twee jaar nauwelijks meer ontwikkeld werden ten faveure van de platte technologien. Ik vraag me dan ook af of dit niet gewoon een oude beeldbuis is (wel een goede, met pixelplus touwens) met een HDMI-aansluiting...?
Ik meende trouwens gelezen te hebben dat de CRT beeldbuizen al twee jaar nauwelijks meer ontwikkeld werden ten faveure van de platte technologien. Ik vraag me dan ook af of dit niet gewoon een oude beeldbuis is (wel een goede, met pixelplus touwens) met een HDMI-aansluiting...?
www.digitalracing.nl
En? Alsof analoge PAL met 100Hz te zien is, daar gebruiken ze net zo goed een framedoubler.quote:BeQuietAndDrive schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:15:
Kon ik ook niet vinden, ook valt op dat het een 100Hz TV is, maar de verschillende HD resoluties alleen in 50 en 60 Hz te bekijken zijn.
quote:BeQuietAndDrive schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:15:
Kon ik ook niet vinden, ook valt op dat het een 100Hz TV is, maar de verschillende HD resoluties alleen in 50 en 60 Hz te bekijken zijn. Nergens wordt gesproken over de echte maximale resolutie van het scherm, zoals bij bijvoorbeeld CRT monitoren wel gezien wordt.
Hoe hoger de resolutie, hoe lager de refresh rate van het scherm.
En om een HD-signaal nu nog om te gaan zetten naar 100Hz is wel wat veel van het goede
Ja leuk, HD-prepared, dus net zoiets als plasma's met 852x480 resolutie en een HDMI ingang, ze kunnen wel met 720p en 1080i overweg, maar 1 op 1 weergeven gaat niet lukken.
Ik baal alleen wel dat mijn pas gekochte 32" CRT ( panasonic 32px30 ) geen HDMI ingang heeft, iets wat hier wel op zit.
Ik baal alleen wel dat mijn pas gekochte 32" CRT ( panasonic 32px30 ) geen HDMI ingang heeft, iets wat hier wel op zit.
Veni, vidi, vaginalis! | Ik kwam, Ik zag, en het was kut!
En waarom gaat 1op1 niet lukken? Bij CRT-tv hoef je niet te scalen.
Het is echt niet zo dat HD alleen iets is wat alleen voor LCD of Plasma is weggelegd. Een computermonitor kan ook al jaren hoge resoluties weergeven. (HDTV bestaat ook al sinds eind jaren 70, begin jaren 80 als ik me niet vergis)
Mijn (CRT)TV doet ook 1080i. En dat is echt 1080i. En als dat niet het geval zou zijn dan is het verschil niet te zien, want HD-beelden geeft hij echt perfect weer.
Het is echt niet zo dat HD alleen iets is wat alleen voor LCD of Plasma is weggelegd. Een computermonitor kan ook al jaren hoge resoluties weergeven. (HDTV bestaat ook al sinds eind jaren 70, begin jaren 80 als ik me niet vergis)
Mijn (CRT)TV doet ook 1080i. En dat is echt 1080i. En als dat niet het geval zou zijn dan is het verschil niet te zien, want HD-beelden geeft hij echt perfect weer.
En wat is in hemelsnaam het nut van een 4:3 scherm dat HD aankan
BiG-GuY wijzigde dit bericht 20-03-2006 23:35 (18%)
Gallery | Sony VAIO FZ21M | ASUS EeePC 901
Zwarte balken? Ik heb me er nooit aan kunnen storen.quote:BiG-GuY schreef op maandag 20 maart 2006 @ 23:30:
En wat is in hemelsnaam het nut van een 4:3 scherm dat HD aankande HD standaard is toch standaard 16:9
Reg. datum: 12 november 2003
Ik heb voorheen Moonlight player gebruikt om .ts bestanden
mee af te spelen, maar ik blijf de melding krijgen dat ie verlopen
is als ik een hd-bestand afspeel (op WMP 10). Heb Moonlight
verwijderd maar blijf de meldingen krijgen.
Iemand hier ervaring mee?
http://www.tomshardware.f...icle-moniteur-1199-1.html
Voor de franstaligen, en http://www.google.com/translate_t voor als je wat hulp nodig hebt.
Voor de franstaligen, en http://www.google.com/translate_t voor als je wat hulp nodig hebt.
Geen ervaring mee, maar ik speel .ts bestanden af via VLC. Dit werkt perfect en heb er nooit problemen mee. Misschien kun je dit als alternatief gebruikenquote:superpolm schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 20:29:
Ik heb voorheen Moonlight player gebruikt om .ts bestanden
quote:Aldmar schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 00:14:
[...]
Geen ervaring mee, maar ik speel .ts bestanden af via VLC. Dit werkt perfect en heb er nooit problemen mee. Misschien kun je dit als alternatief gebruiken
Blijf t probleem hebben als ik een andere speler gebruik,
dat is t probleem
Een vergelijking tussen Lotr 1 DVD en Lotr1 1080i.
KABOEM!!! Dyslectisch (ofzow)
Ik heb nu reeds een aantal HD films van verschillende bestandstypen. Wmv, .TS en h264.
Ik heb een P-M 1.6Ghz, 2GB ram, GF6600Go 128MB.
En eigenlijk is er geen enkele die afspeelt zoals ik het wil
- Wmv draait goed, maar purevideo hardware acceleratie wil niet werken... (toch jammer...)
- .TS draait ook goed, purevideo hardware acceleratie werkt, maar er is constant een dunne grijze balk onderin beeld. Dit is alleen in WMP, maarja, dat is ook het enige programma waar hardware acceleratie voor .TS in werkt. Het ligt dus waarschijnlijk aan purevideo. Het is alleen heel eventjes weg als in fullscreen de menubalken wegfaden.
- h264 draait op softwarematig codec slecht (haperingen etc.), ofwel niet genoeg processorkracht. En purevideo wil er niet mee werken. Heb alles al geprobeerd. oa alle software die hier wordt genoemd ; http://www.nzone.com/obje...revideo_requirements.html
Het schijnt dus zo te zijn dat je daarvoor nog even moet wachten... ?
Iemand nog tips?
Misschien moet ik maar gewoon een snellere proc kopen 
Ik heb een P-M 1.6Ghz, 2GB ram, GF6600Go 128MB.
En eigenlijk is er geen enkele die afspeelt zoals ik het wil
- Wmv draait goed, maar purevideo hardware acceleratie wil niet werken... (toch jammer...)
- .TS draait ook goed, purevideo hardware acceleratie werkt, maar er is constant een dunne grijze balk onderin beeld. Dit is alleen in WMP, maarja, dat is ook het enige programma waar hardware acceleratie voor .TS in werkt. Het ligt dus waarschijnlijk aan purevideo. Het is alleen heel eventjes weg als in fullscreen de menubalken wegfaden.
- h264 draait op softwarematig codec slecht (haperingen etc.), ofwel niet genoeg processorkracht. En purevideo wil er niet mee werken. Heb alles al geprobeerd. oa alle software die hier wordt genoemd ; http://www.nzone.com/obje...revideo_requirements.html
Het schijnt dus zo te zijn dat je daarvoor nog even moet wachten... ?
Iemand nog tips?
Intel Core 2 Duo T7100 - 4GB ddr2 - Geforce 7900GT - 500GB F2 - Stacker - Enermax 400W - Dell 24"
En met Cyberlink PowerDVD? Wil het dan ook niet werken?
Met Media Player Classic (in combinatie met ffdshow) kan je de grijze balk eraf croppen.
Looking for additional customers?
12.3% doesn't use Windows.
34.5% doesn't use Internet Explorer.
Die grijze balk is omdat 1080i eigenlijk 1088i is omdat het deelbaar door 16 moet zijn. Sommige decoders "snappen" dat en laten de grijze balk weg, maar vaak ook niet.
PureVideo is toch een directshow filter? Bij mij werkte het prima in MPC.
PureVideo is toch een directshow filter? Bij mij werkte het prima in MPC.
Damn wat een verschil. Ziet er geweldig uit.quote:Who Am I? schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 07:37:
Een vergelijking tussen Lotr 1 DVD en Lotr1 1080i.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Reg. datum: 28 april 2003
Reg. datum: 28 april 2003
Als ik zo eens naar die link kijk met die vergelijkings plaatjes van normaal dvd en hd dan moet ik wel huilen om de kwaliteit dvd speler die jij gebruikt. Als ik op mijn normale sony 100hz via scart lotr1 afspeel op mijn Cambridge audio dvd speler dan is dat mooier dan jouw plaatjes van de hd kwaliteit.
Ik wil hiermee natuurlijk niet zeggen dat hd poep is maar je kan het ook mooier maken dan dat het is. Met een fatsoenlijke dvd speler kom je namelijk een heel eind (verder dan we zien op de plaatjes
).
Ik wil hiermee natuurlijk niet zeggen dat hd poep is maar je kan het ook mooier maken dan dat het is. Met een fatsoenlijke dvd speler kom je namelijk een heel eind (verder dan we zien op de plaatjes
Dan heb je waarschijnlijk nog nooit een HD-film gezien, want dat ziet er echt superstrak uit. Niet te vergelijken met een DVD-speler (hoe duur ook).
In media player werkte het afspelen van .ts alleen nadat ik HDTV pump had geinstalleerd. Misschien dat het daar aan ligt...quote:superpolm schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 02:34:
[...]
Blijf t probleem hebben als ik een andere speler gebruik,
dat is t probleem
quote:Gieter schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:09:
Als ik zo eens naar die link kijk met die vergelijkings plaatjes van normaal dvd en hd dan moet ik wel huilen om de kwaliteit dvd speler die jij gebruikt. Als ik op mijn normale sony 100hz via scart lotr1 afspeel op mijn Cambridge audio dvd speler dan is dat mooier dan jouw plaatjes van de hd kwaliteit.
Ik wil hiermee natuurlijk niet zeggen dat hd poep is maar je kan het ook mooier maken dan dat het is. Met een fatsoenlijke dvd speler kom je namelijk een heel eind (verder dan we zien op de plaatjes).
Het verschil is, dat de plaatjes van de DVD screens zijn geresized naar 1920x1080 om goed te kunnen vergelijken. Anders zie je geen verschil omdat de pixeldichtheid het zelfde is.
Het is trouwens ook geen link van mij, maar van iemand anders.
KABOEM!!! Dyslectisch (ofzow)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last