Reg. datum: 30 november 2002
[HDTV] High-Definition TV. Wat is het precies topic deel 2
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 30 november 2002
quote:W3ird_N3rd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 16:06:
[...]
Kijk ook naar de huidige DVD spelers met HDMI poort. Deze ondersteunen ook HDCP. Dit kán niet anders dan doordat de versleuteling in de speler ligt, want DVD's ondersteunen helemaal geen HDCP.
Ik heb de spec ook niet doorgelezen, maar zoals ik het begreep is HDMI idd gewoon een beveiligde verbinding tussen twee apparaten. Zie het als een soort van SSH inlog van het ontvangende apparaat op het uitzendende apparaat. De content die over deze verbinding verstuurt wordt staat hier compleet los van. Een speler kan dus een HDCP verbinding met een TV opbouwen en hierover gewoon een lokaal gegenereerd onscreen menu sturen. In het geval van een blu-ray decrypt de blu-ray speler dus eerst de AACS encryptrie van de blu-ray disk, en encrypt dan weer volgens HDCP.
Het systeem kan op 2 manieren omzeilt worden: (niet gekraakt maar omzeilt)
1) De fabrikant van de blu-ray player encrypt het uitgaande signaal niet.
2) De fabrikant van de display verkoopt z'n HDCP decrypter chip als een apart aparaatje ipv dat het die alleen in z'n displays stopt.
In beide situaties zullen de fabrikanten hun licentie snel kwijtraken en kunnen dan niet meer aan nieuwe chips komen. Geval 2) is al eens gebeurd. Zoals ik al eerder poste, hier stond een stuk over in een Ct van een tijd geleden.
Reg. datum: 08 mei 2005
quote:henk_DE_man schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 23:14:
[...]
Geval 2) is al eens gebeurd. Zoals ik al eerder poste, hier stond een stuk over in een Ct van een tijd geleden.

deze dus.
Foto's en specificaties van Samsung HDTV decoder
Afgelopen gaven vrijdag Casema, Essent en Samsung in Hilversum de aftrap voor HDTV in Nederland. Vanaf mei zullen de kabelleveranciers enkele HDTV kanalen aanbieden en voor ontvangst en decodering van de HDTV beelden is een nieuwe ontvanger nodig. In eerste instantie zal alleen Samsung deze leveren, de kabelaars gebruiken echter een open systeem zodat ook andere bedrijven in kunnen stappen en decoders kunnen bouwen. De enige kabelmaatschappij die een andere koers vaart is UPC, aangezien zij van een ander scramblingsysteem gebruik maken is het niet mogelijk om de Samsung settop-box op binnen het gebied van UPC te gebruiken. Binnen enkele weken zal UPC meer informatie vrijgeven over de Philips decoder die zij zullen gebruiken.

De Samsung DCB-360R MPEG2 / MPEG4 HDTV decoder voor kabelnetwerken.
DVD.nl was afgelopen vrijdag op het mediapark om met eigen ogen te zien wat de DCB-360R van Samsung in huis heeft. Hieronder vind je een aantal foto's van de decoder en de (onofficiële) specificaties
Specificaties Samsung DCB-360R:
- Werking volgens DVB-C
- Geschikt voor MPEG2 en MPEG4, beide zowel SD als HD in 720p en 1080i
- Embedded Irdedo2 smartcardreader
- Optisch digitale audio uitgang
- HDMI digitale audio / video uitgang, met HDCP
- 2X Scart aansluiting (TV en VCR), alleen voor een down-sampled PAL signaal.
- Composiet Video uitgang, alleen voor een down-sampled PAL signaal.
- Stereo analoge audio uitgang
- Component Video uitgang (geschikt voor signalen tot 1080i) onduidelijk is nog wat de werking van de component video uitgang zal zijn bij signalen die HDCP vereisen.
- standaard SD-Video upscalen naar 720p en 1080i.

MarcelDamhuis wijzigde dit bericht 05-03-2006 18:08 (102%)
Asus P4P800 Deluxe, Intel P4 3,0 GHz HT, Asus X800XL 2xDVI, Kingston 1024MB Dual Channel Kit, Seasonic S12-430, Sony Playstation 2 met O2mod en PS2VGA kabel. Beide aangesloten op Acer AL922 en op een 63cm Televisie
Wat dacht je van marktaandeel? Netzoals ze dat bij breedband internet gebruik meten.quote:W3ird_N3rd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 15:29:
[...]
Ik zou er gewoon bijna een emo.gif voor posten.. Op dit moment liggen een aantal landen al een eind voor, sterker nog : de andere landen hebben gewoon al iets, wij hebben niets. Op welke manier wil NL ooit nog een koppositie krijgen? De eerste met HDTV op de kabel? (dat vind ik weinig boeiend, maar ok) De eerste met 50 HDTV zenders?
...
Die Samsung decoder ziet er goed uit! Ik vind alleen de prijs van 300,- nog wel erg veel. Hopelijk doet een Casema nog een leuke actie ofzo. Ik benieuwd!
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Reg. datum: 27 augustus 2005
AMD Athlon 64 3000+, S754. MSI K8N Neo 2 platinum. Sapphire X800 XT-PE. 1024 mb Kingston geheugen.
Hopelijk bieden de kabelaars die decoder in een pakket deal aan met die spatz. Los zijn ze geloof ik nogal duur (259,- ofzo?).
Opzich vind ik 300,- niet overdreven duur ALS er een volwassen aanbod van zenders is. Ik ben bang dat het echter een middelmatige thema/sport bedoening zal blijven voorlopig, en dan is die 300,- + abonnements kosten, wel erg duur.
Ook heb je met die standaard decoder natuurlijk weer geen opname mogelijkheden
Reg. datum: 31 december 1999
Echt breed worden? BodyBuilding Forum
720P zal ook via component gaan, behalve als het signaal via flags er om vraagt omdat niet toe te staan. Als die flag gezet is, dan zal het apparaat het downscalen naar 720*576 en eventueel kunstmatig wat storingen toevoegen (kunstmatige color bleeds etc) zodat het er ongeveer uit zal gaan zien als een oude analoge PAL uitzending via coax.quote:Red devil schreef op zondag 05 maart 2006 @ 16:14:
Ben erg benieuwd of het 720p signaal ook via component wordt doorgegeven. Zo niet, dan is het geen HD voor mij.
Voor de lijnen gaat dat mischien nog wel redelijk op, maar helaas is de horizontale verhouding wat minder makkelijk. Deze is 2 2/3.quote:Bartjuh schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 21:18:
[...]
Jah, denk ik ook,de 1080p standaard zou beter zijn. Want een 1080p bron op een 720p beeld laten zien kan ook redelijk optimaal zoals ik het zie. Want om exact 2 beeldlijnen wordt er 1 weggelaten. Maar dan gaat er op zich niet veel detail verloren denk, althans, niet minder dan het kunnen van de 720p tv.
quote:W3ird_N3rd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 13:36:
Er komt geen CAM, je zal alleen decoders kunnen gebruiken die de kabelaars goedkeuren en je zal je TV/beamer in de vuilnisbak moeten gooien omdat ze HDCP gaan vereisen.
HDCP zal waarschijnlijk niet een vereiste worden.
Lijkt me raar gezien het feit dat de samsung hdtv decoder uitgerust is met een component aansluiting
bron
Maar oke, stel dat ze dat wel vereisen voor het digitale signaal.
Dan kan je gelukkig nog steeds met het analoge signaal via component kijken.
job wijzigde dit bericht 05-03-2006 18:14 (18%)
Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging
Reg. datum: 23 juni 2003
Ik lees ook net dat mijn Samsung LE26R51B HDCP ondersteund?? Dat zou een hoop zorgen voor mij weghalen (HD-DVD/Blu-ray) en begin dan ook steeds optimistischer te worden.
Ik kijk op dit moment digitale tv via de Samsung Decoder kan ik die straks wegzetten? Of kan de HD decoder ook de eerdere standaard nog aan? Dus heb ik straks 2 set-top-boxen nodig of zou de nieuwe HD Decoder voldoende zijn voor mijn Digitale HD en SD beelden?
Edit\ @ hierboven: Heel simpel gezegd: Ja
Banjy wijzigde dit bericht 05-03-2006 18:31 (4%)
Reg. datum: 31 december 1999
quote:job schreef op zondag 05 maart 2006 @ 18:09:
[...]
Idd, dat realiseer ik me nu eigenlijk pas, waarom zouden ze moeilijk gaan doen over component?
Dat is analoog, maar vaak geen probleem voor de meeste oude HD-apparaten.
Echt breed worden? BodyBuilding Forum
Ze doen moeilijk omdat component in de ogen van de produktie maatschappij een "evil" standaard is. Ze hopen dat die zo snel mogelijk weggaat.quote:Red devil schreef op zondag 05 maart 2006 @ 18:35:
[...]
Idd, dat realiseer ik me nu eigenlijk pas, waarom zouden ze moeilijk gaan doen over component?
Dat is analoog, maar vaak geen probleem voor de meeste oude HD-apparaten.
Reg. datum: 30 september 2001
Die Spatz is al een tijdje niet meer leverbaar (ben al een hele tijd hopeloos op zoek naar één) en als ik me niet vergis was de prijs ook een stuk meer dan ¤ 259.quote:henk_DE_man schreef op zondag 05 maart 2006 @ 15:11:
...
Hopelijk bieden de kabelaars die decoder in een pakket deal aan met die spatz. Los zijn ze geloof ik nogal duur (259,- ofzo?).
...
(
quote:Arx schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:58:
[...]
Wat dacht je van marktaandeel? Netzoals ze dat bij breedband internet gebruik meten.Maargoed.
Oh, kan ook nog, ben alleen niet onder de indruk.
Dan krijgen we dus een misselijke hoeveelheid aan reclame hiervoor. Nou wat ik ben ik blij met de koppositie
Laat ze liever voorschrijven dat er verplicht een CAM ondersteund moet worden. Dan werkt *alle* apparatuur.quote:henk_DE_man schreef op zondag 05 maart 2006 @ 15:11:
Waarom de f*ck moet UPC nou weer een eigen systeem gebruiken? Kan de overheid niet eens dwingend voorschrijven dat elke kabelaar in Nederland het zelfde systeem moet gebruiken?
Nee dat kan niet. Volgens HDCP moet de analoge uitgang alles downscalen naar 960*540. There you go.quote:job schreef op zondag 05 maart 2006 @ 18:09:
HDCP zal waarschijnlijk niet een vereiste worden.
Lijkt me raar gezien het feit dat de samsung hdtv decoder uitgerust is met een component aansluiting
bron
quote:W3ird_N3rd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 00:27:
[...]
Dan krijgen we dus een misselijke hoeveelheid aan reclame hiervoor. Nou wat ik ben ik blij met de koppositie.
Goh, kun je nu ook toekomst kijken? Beetje bullshit argument
Als we die breedband internet verhaal er even bij pakken dan zul je het er waarschijnlijk mee eens zijn dat een koppositie geleid heeft tot lagere prijzen. Nou snap ik zelf ook wel dat die markt niet zo open ligt als bij de kabel TV, maar wie weet krijgen we straks een tweede HDTV voor de helft van de prijs.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Je bent een beetje alles zo negatief mogelijk aan het uitleggen en trekt maar rare conclusies uit je eigen gedachtenspinsels. Je hebt altijd marketing, je hebt altijd nieuwe producten en je hebt er altijd reclame voor. Wees maar gerust dat HDTV in zijn eentje niet zal zorgen voor ineens veel meer reclame enzo..quote:W3ird_N3rd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 00:27:
[...]
Dan krijgen we dus een misselijke hoeveelheid aan reclame hiervoor. Nou wat ik ben ik blij met de koppositie.
Ik weet dat je geshockeerd bent van de AACS en HDMI beperkingen van HD content op schijf (waarvan ik verwacht dat fabrikanten er uiteindelijk wel op terug van gaan komen, ik download tot die tijd in elk geval mijn HD content wel, terwijl ik best wel zou willen kopen, maar nooit iets met DRM erop).
Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.
Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels
Nee, het was een voorspelling. Of die uitkomt moeten we maar afwachten.quote:
Lagere prijzen.. Hmm.. Zou in theorie kunnen, alleen is daar wel concurrentie voor nodig qua kanalen. Ik weet niet of we dat ooit zullen krijgen, b.v. Canal+ in NL (SD) heeft op dit moment ook niet echt concurrentie afaik (en die zijn ook duur).quote:Beetje bullshit argument, de Robijn reclames moeten namelijk ook nog uitgezonden worden.
Als we die breedband internet verhaal er even bij pakken dan zul je het er waarschijnlijk mee eens zijn dat een koppositie geleid heeft tot lagere prijzen. Nou snap ik zelf ook wel dat die markt niet zo open ligt als bij de kabel TV, maar wie weet krijgen we straks een tweede HDTV voor de helft van de prijs.
Een voorspelling is iets anders dan een conclusie he?quote:JvS schreef op maandag 06 maart 2006 @ 15:44:
[...]
Je bent een beetje alles zo negatief mogelijk aan het uitleggen en trekt maar rare conclusies uit je eigen gedachtenspinsels.
Ik vrees meer voor Compuserve taferelen. Dat je er op een gegeven moment echt overal mee om je oren geslagen zal worden..quote:Je hebt altijd marketing, je hebt altijd nieuwe producten en je hebt er altijd reclame voor. Wees maar gerust dat HDTV in zijn eentje niet zal zorgen voor ineens veel meer reclame enzo..
quote:Ik weet dat je geshockeerd bent van de AACS en HDMI beperkingen van HD content op schijf (waarvan ik verwacht dat fabrikanten er uiteindelijk wel op terug van gaan komen, ik download tot die tijd in elk geval mijn HD content wel, terwijl ik best wel zou willen kopen, maar nooit iets met DRM erop).
Dat is juist de reden dat ik niet die hoop reclame wil. Puur en alleen door de reclame zou het dan een relatief succes worden en zou iedereen de beperkingen moeten accepteren. Laat het iig eerst maar rustig sudderen, liever later een product waar goed over is nagedacht dan een stuk bagger nu.
Maarja de industrie kennende zal het er wel niet van komen.
Ik wíl juist graag betalen voor mijn content, alleen vraag ik om een product zonder achterlijke beperkingen en voor een redelijke (niet achterlijk laag, ook niet achterlijk hoog) prijs. Ik vind het serieus vervelend dat de mediaindustrie soms zulke mooie producten maakt en vervolgens het eigenlijk gewoon onmogelijk maakt om ervoor te betalen. Want de producten tóch kopen en vervolgens de gepirate versie gebruiken geeft naar de industrie het signaal af dat je de beveiligingen wel OK zou vinden.
Net als met de aangehaalde vergelijking met breedband internet, van mij hoeft helemaal niet iedereen aan het breedband internet of aan de HDTV. Goede dekking, beschikbaarheid voor verschillende apparaten (stel je voor dat je alleen Planet internet zou mogen gebruiken met een Compaq PC), de eerste zijn, veel kanalen hebben zijn allemaal dingen die imho interessanter zijn dan zoveel mogelijk mensen eraan helpen.
Maargoed dat is imho dus. Marktwerking kan zeker interessant zijn, maar ik heb mijn twijfels of die er veel gaat komen eigenlijk. Maar wie weet.
AMD Athlon 64 3000+, S754. MSI K8N Neo 2 platinum. Sapphire X800 XT-PE. 1024 mb Kingston geheugen.
Reg. datum: 23 juni 2003
quote:henk_DE_man schreef op zondag 05 maart 2006 @ 21:23:
[...]
Ze doen moeilijk omdat component in de ogen van de produktie maatschappij een "evil" standaard is. Ze hopen dat die zo snel mogelijk weggaat.
ze hebben het toch zelf op de markt gegooid?
ik kan het prima vinden op me SD plasma met component
native resolutie en refresh rate van Samsung LE27T51B.
ik denk dat de refreshrate 8 ms is, maar weet het niet zeker.
en heeft deze tv hdcp? denk van wel maar weet het niet zeker.
native resolutie heb ik geen idee.
En als iemand deze hier heeft, wat vind je ervan.
Maar het probleem is, apple gebruikt in de .mov bestanden AAC decodering. CoreAVC heeft de plug-in voor AAC weggehaald, wegens auteursrechtenkwestie oid. Ik heb de plugin (aac.plg) wel kunnen vinden. Nu krijg ik niet meer de foutmelding "MPEG4 AAC Audio decoder not included! It was removed from the official install package because of intellectual property considerations.", maar geluid heb ik ondertussen nog steeds niet.. Heeft iemand een oplossing hiervoor?
ik gebruik als player nu dus TCPMP
Robin_NL wijzigde dit bericht 07-03-2006 15:30 (5%)
As a finishing touch, God created the Dutch!
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last