Hoofdcategorieën
Topicacties

[HDTV] High-Definition TV. Wat is het precies topic deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 09 februari 2003

quote:
W3ird_N3rd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 01:42:
[...]

Ja dat bedoelde ik. Idd, even vergeten, dat kan je uitzetten :P. Geen probleem dan :).

[...]

Bigger is better in dit geval :). Bij twijfel, neem wat groter, dan heb je bij slecht weer ook nog ontvangst.

Voor Astra 2 volstaat in heel Nederland een 60 cm schotel. Ik zit in bijna uiterste Noord Oosten van Nederland (Grens Zuid-Groningen/Drenthe) en dus in het gebied waar het signaal al zwakker zou moeten zijn. Ik heb een 88 cm schotel die is uitgericht op de Astra 1 en waar een extra LNB opzit die uit het brandpunt is geplaatst en op die manier de Astra 2 ontvangt. Met die laatste constructie breng je de effectiviteit van zo'n 88 cm schotel terug naar die van een 60 cm schotel voor wat betreft de uit het brandpunt geplaatste LNB. De enige keren dat bij mij het beeld uitvalt is tijdens zeer zware sneeuw- of onweersbuien, maar dan valt het beeld op alle zenders uit, dus ook op Astra 1. Dit gebeurt ongeveer twee of drie keer per jaar gedurende een kwartier of zo. Toen er vorig jaar begin maart zoveel sneeuw viel bij ons (50 cm in 1 nacht) heb ik geen beelduitval gehad.

Als je ALLEEN Astra 2 wilt kijken heb je voldoende aan een 60 cm schotel. Het signaal van die satelliet is in Nederland sterker dan de officiele kaartjes willen doen geloven(sommige transponders komen harder binnen dan Astra 1 zelfs...) en ik vermoed dat dat politieke redenen heeft. Astra 2(D) heeft namelijk een spot-beam die specifiek is bedoeld voor het Verenigd Koninkrijk en dankzij die spotbeam hebben de BBC en ITV kunnen besluiten om FTA te gaan uitzenden zonder dat ze problemen zouden krijgen met auteursrechten die alleen betaald zijn voor het VK terwijl ze in heel Europa gratis te ontvangen zouden zijn. Die spotbeam heeft echter toch een behoorlijke overspill, waardoor in een groot deel van West Europa de zender op die satelliet probleemloos te ontvangen zijn. Het verval is wel heel dramatisch aan de randen van de beam, in Berlijn heb je al een serieus grote schotel nodig om de BBC nog te kunnen ontvangen terwijl hier in het uiterste (noord) oosten van Nederland een 60 cm nog voldoet. Trouwens, in het VK wordt tegenwoordig veel gewerkt met schoteltjes van 45 cm.

Macbook Pro 15" Unibody 250 GB 4 GB 2.4 GHz

Reg. datum: 08 mei 2005

Humax PR 1000 HD, Pace DS810 KP en Quali-TV QS1080IR HD Recievers, de eerste twee zijn ook al geschikt voor MPEG-4. en een special over Premiere HD. alles (helaas) alleen in het duits.

Voor de TS: voor 720p heb je minimaal 1280x800 resolutie nodig, en voor 1080p 1920x1200,
Ook trekt de Elecard Mpeg2 decoder behoorlijk wat cpu kracht, voor op mijn Dell Latitude d800 laptop gebruik ik de Ligos MPEG Decoder uit het ACE Mega Codecs Pack , hiermee zijn HD1 rips prima te bekijken op mijn laptop.

MarcelDamhuis wijzigde dit bericht 26-02-2006 19:11 (59%)

Asus P4P800 Deluxe, Intel P4 3,0 GHz HT, Asus X800XL 2xDVI, Kingston 1024MB Dual Channel Kit, Seasonic S12-430, Sony Playstation 2 met O2mod en PS2VGA kabel. Beide aangesloten op Acer AL922 en op een 63cm Televisie

Reg. datum: 13 september 2003

Ik ben toch ook wel heel erg geinteresseerd in die HDTV van Sky. Is er al iemand die meer weet hoe je dat in NL kunt bestellen. Dat van die tussen bedrijfjes, kent iemand die?

Even lopen googlen over dat Sky en het lijkt me echt helemaal te gek!!! Alleen dat 'elk moment' is lichtelijk overdreven. Op de fora zit ook al iedereen er op te wachten. Enkele dealers in de UK hebben al wel wat info gehad, maar nog niemand weet het precies. Schijnt ook dat er (-zucht-) eerst weer eens ge-pilot moet gaan worden zodat er maar slechts 2 miljoen mensen max uit midden Engeland een abonnement mogen nemen.

De kans dat een tussen handelaartje daaruit een abonnement kan scoren om die in NL door te verkopen lijkt me dus erg klein. Ik denk dat we eerst maar eens moeten gaan wachten tot heel Engeland toegang heeft en dat is bijna zeker nog wel een jaar verder!

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
MarcelDamhuis schreef op zondag 26 februari 2006 @ 15:53:
en een special over Premiere HD. alles (helaas) alleen in het duits.

Hebben de Duitsers geen interesse in mooie originele Engelse soundtracks? Is er daar helemaal niemand die zich irriteert aan slecht gekozen stemmen, het ontbreken van lipsync en soms erg sterk verminderde geluidskwaliteit doordat de originele stemmen eruit gefiltert moeten worden :? ;(

[edit]
quote:
Neben der deutschen Synchronfassung in Dolby Digital 5.1 werden die meisten Filme parallel dazu in der Originalfassung gezeigt, die sich über die Options-Taste des Receivers anwählen lässt.
Mijn Duits is niet perfect, maar volgens mij begrijp ik wel wat hier staat >:) _o_
quote:
flowerp schreef op zondag 26 februari 2006 @ 19:53:
Ik ben toch ook wel heel erg geinteresseerd in die HDTV van Sky. Is er al iemand die meer weet hoe je dat in NL kunt bestellen. Dat van die tussen bedrijfjes, kent iemand die?

https://www.satshop.nl/catalog/index.php?cPath=42 denk ik?

W00t, kijk eens op kingofsat.. Intelsat 907. Discovery HD Theater uit de U.S. of A., FTA met DVB-S2!

Ben benieuwd voor hoelang :o

*baalt dat hij niet kan kijken*

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 26-02-2006 21:11 (22%)

Semoekber.

Toch een nieuwe post waard : op Intelsat 907 is niet alleen Discovery HD maar ook ABC HD, ESPN HD en NBC HD zichtbaar, volgens kingofsat allemaal FTA :o :o :o

Iemand die dit kan bevestigen? Iemand meer info?

Reg. datum: 13 september 2003

quote:
W3ird_N3rd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 20:46:
[...]
Hebben de Duitsers geen interesse in mooie originele Engelse soundtracks? Is er daar helemaal niemand die zich irriteert aan slecht gekozen stemmen, het ontbreken van lipsync en soms erg sterk verminderde geluidskwaliteit doordat de originele stemmen eruit gefiltert moeten worden :? ;(

Weinig hebben daar interesse in helaas, simpel weg omdat ze het niet gewend zijn. Wij hier zijn vanaf het begin originele soundracks gewend en willen daarom juist geen suffe nasynchronisatie. Dit is een goed voorbeeld van dat mensen vaak niet de dingen willen die ze echt willen maar gewoon willen wat ze altijd gewend zijn. (maar dit is een lichtelijk offtopic statement hier ;) )

Anyway, m'n vriend woont vlak bij de Duitse grens en in de Duitse videotheken had je meestal wel een klein rekje OV (Original Version) banden. Met de DVD zijn er natuurlijk zowieso al wat meer filmen die een originele soundtrack hebben, dus mischien dat de Duitsers er toch zo een beetje kennis mee maken. In de bioscopen is het trouwens helemaal huilen daar. Echt heel weinig OV materiaal :(

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Ik heb hem zelf ook
Reg. datum: 07 februari 2000

Er wordt ook weinig gefilter hoor, die stemmen zitten gewoon op een apart spoor, dat opnieuw gedubt wordt over de rest van de soundeffects (die er dus niet onder lijden). maar dat is allemaal wel heel offtopic.

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

Semoekber.

quote:
JvS schreef op maandag 27 februari 2006 @ 00:00:
Er wordt ook weinig gefilter hoor, die stemmen zitten gewoon op een apart spoor, dat opnieuw gedubt wordt over de rest van de soundeffects (die er dus niet onder lijden). maar dat is allemaal wel heel offtopic.

Oh, ik checkte de Duitse soundtrack van Total Recall eens en die was vreselijk. De andere geluiden waren opeens veel doffer, duidelijk in de freqentie geknipt.

Dat zal dan met nieuwe films wel beter zijn.

Reg. datum: 04 december 2001

quote:
JvS schreef op maandag 27 februari 2006 @ 00:00:

Het is nog een beetje ontopic omdat we voor HD voorlopig nog naar het buitenland moeten. Duitsland gaat ook met HD beginnen dus dat is ook een mooie kans voor ons. Alleen zit natuurlijk helemaal niemand te wachten op die lamme nasynchronisatie, dus wat de Duitsers precies van plan zijn hiermee is wel een beetje ontopic ;)

Weet iemand eigenlijk wat de plannen van Frankrijk/Belgie zijn mbt tot HD?

Semoekber.

quote:
henk_DE_man schreef op maandag 27 februari 2006 @ 21:19:
[...]

Het is nog een beetje ontopic omdat we voor HD voorlopig nog naar het buitenland moeten. Duitsland gaat ook met HD beginnen dus dat is ook een mooie kans voor ons. Alleen zit natuurlijk helemaal niemand te wachten op die lamme nasynchronisatie, dus wat de Duitsers precies van plan zijn hiermee is wel een beetje ontopic ;)
Idd, helaas wel. Dom dat Canal+ ofzo niet HD gaat. Ik blijf erbij dat zo'n filmkanaal relatief eenvoudig om te zetten is. En een filmkanaal is ook één van de beste redenen om een HD decoder/TV aan te schaffen.
quote:
Weet iemand eigenlijk wat de plannen van Frankrijk/Belgie zijn mbt tot HD?

België heeft Euro1080.

Frankrijk heeft op dit moment TPS HD ("Presentations"), HD Forum (waarschijnlijk een promozender), Satmode HD Promo en Canal+ HD Promo draaien op de satelliet.

Doen ze in Frankrijk eigenlijk ook aan nasynchroniseren of hebben ze daar wel gewoon subs?

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 27-02-2006 22:16 (5%)

Two Thoughts Ahead!
Reg. datum: 07 november 2001

quote:
W3ird_N3rd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:14:
[...]

Dom dat Canal+ ofzo niet HD gaat. Ik blijf erbij dat zo'n filmkanaal relatief eenvoudig om te zetten is. En een filmkanaal is ook één van de beste redenen om een HD decoder/TV aan te schaffen.

[...]

Dan heb jij vorige week wat gemist, want AlleenOpEen (oude Canal+) gaat HDTV in juni.

quote:

...
Chellomedia, onderdeel van UPC-moeder Liberty Global, borduurt met de kanalen voort op de film- en sportrechten die vorig jaar van Canal+ zijn overgenomen. Sport1 en Film1 zijn inmiddels als digitale betaalzenders in de markt gezet. Daar komen straks de HDTV-kanalen bij, aldus een woordvoerder van de onderneming.
...
Aldus nu.nl. En met straks, bedoelen ze juni. Dus dat valt mee. :9

Arx wijzigde dit bericht 28-02-2006 08:39 (3%)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

It is I, Leclerq
Reg. datum: 03 april 2000

Nu vraag ik me 1 ding af, kan een HDTV die 1080i ondersteunt ook 720p weergeven of zal die dit niet op zo'n kwaliteit kunnen doen als de hdtv's die alleen 720p ondersteunen dit kunnen.

Phenom II X4 955, Gigabyte MA790XT-UD4P, 8GB RAM, XFX Radeon HD4890 XXX, Cooler Master 620m

T@C
Reg. datum: 26 mei 2002

quote:
ErikH schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 17:29:
Nu vraag ik me 1 ding af, kan een HDTV die 1080i ondersteunt ook 720p weergeven of zal die dit niet op zo'n kwaliteit kunnen doen als de hdtv's die alleen 720p ondersteunen dit kunnen.
Een lcd monitor of tv die 1080i ondersteund zal ook 720p kunnen ondersteunen. Alleen zal de video die in 720p is worden uitvergroot naar 1080i. Dit zal dan gepaard zijn met kwaliteits verlies. Ik zelf heb op mijn dell 2405fpw een paar 720p flims gekeken en daarbij was de kwaliteit zeer goed te noemen. Je ziet wel het verschil in kwaliteit tussen 720p en 1080i films.

shop smart shop s-mart

Semoekber.

quote:
irencus schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:34:
[...]

Een lcd monitor of tv die 1080i ondersteund zal ook 720p kunnen ondersteunen. Alleen zal de video die in 720p is worden uitvergroot naar 1080i. Dit zal dan gepaard zijn met kwaliteits verlies. Ik zelf heb op mijn dell 2405fpw een paar 720p flims gekeken en daarbij was de kwaliteit zeer goed te noemen. Je ziet wel het verschil in kwaliteit tussen 720p en 1080i films.
Dat denk ik niet. 1080i50 b.v. zal deinterlaced worden en weergegeven op 1080p50, en 720p zal alleen upscaled worden naar 1080p en niet interlaced gemaakt. Ik zou werkelijk niet weten waarom je dát zou doen. Daarbij, dat kost alleen maar extra geld, óók nog een een interlacer in een TV bouwen.

Reg. datum: 04 december 2001

quote:
ErikH schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 17:29:

Eigenlijk laat deze vraag heel goed de idioterie van de 2 HDTV resoluties zien. Het probleem is dat veel HDTV schermen fixed raster zijn (momenteel plasma & LCD). Tussen 1080 en 720 zit geen gehele factor (namelijk 1.5), waardoor scaling dus altijd onevenredig moet gebeuren en dus kwaliteist verlies gaat opleveren.

Als strax de uitzendingen helemaal gemixed 720p en 1080i zijn dan kun je eigenlijk met geen enkel scherm optimaal kijken. 720P native weergeven op een 1080i scherm is geen optie, dat wordt VEELS te klein en voorderest moet je dus altijd scalen. In de praktijk valt het nadeel overigens wel mee en ziet het scalen er meestal ook weer niet zo beroerd uit, maar het is toch jammer dat ze niet gewoon in 1 keer voor 1080p zijn gegaan.

Hej
Reg. datum: 21 oktober 2001

quote:
henk_DE_man schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:53:
[...]
Eigenlijk laat deze vraag heel goed de idioterie van de 2 HDTV resoluties zien. Het probleem is dat veel HDTV schermen fixed raster zijn (momenteel plasma & LCD). Tussen 1080 en 720 zit geen gehele factor (namelijk 1.5), waardoor scaling dus altijd onevenredig moet gebeuren en dus kwaliteist verlies gaat opleveren.

Als strax de uitzendingen helemaal gemixed 720p en 1080i zijn dan kun je eigenlijk met geen enkel scherm optimaal kijken. 720P native weergeven op een 1080i scherm is geen optie, dat wordt VEELS te klein en voorderest moet je dus altijd scalen. In de praktijk valt het nadeel overigens wel mee en ziet het scalen er meestal ook weer niet zo beroerd uit, maar het is toch jammer dat ze niet gewoon in 1 keer voor 1080p zijn gegaan.
Jah, denk ik ook,de 1080p standaard zou beter zijn. Want een 1080p bron op een 720p beeld laten zien kan ook redelijk optimaal zoals ik het zie. Want om exact 2 beeldlijnen wordt er 1 weggelaten. Maar dan gaat er op zich niet veel detail verloren denk, althans, niet minder dan het kunnen van de 720p tv.

Intel Core 2 Duo T7100 - 4GB ddr2 - Geforce 7900GT - 500GB F2 - Stacker - Enermax 400W - Dell 24"

cheese man
Reg. datum: 30 oktober 2002

quote:
W3ird_N3rd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:14:
[...]
Doen ze in Frankrijk eigenlijk ook aan nasynchroniseren of hebben ze daar wel gewoon subs?
Na een weekje 'skiën' in de mist kan ik je vertellen dat Frankrijk netjes alles nasynchroniseert. :/ Erg lastig te volgen, dat 'Rapport Minoritaire'.
offtopic:
Subtiele "Bookmarked!" ;)

Looking for additional customers?
12.3% doesn't use Windows.
34.5% doesn't use Internet Explorer.

Two Thoughts Ahead!

Ongelovelijk. Ik lees zojuist in de krant dat Nederland een koppositie wil gaan innemen binnen Europa op het gebied van HDTV. Hoewel ik eerst wel de kat uit de boom wil kijken, vind ik dit nieuw wel fantastisch nieuws!

Naast het voetbal willen ze Euro1080, Discovery HD (yeah baby!) en National Geographic HD aanbieden. :D Casema gaat dit tot eind dit jaar GRATIS (!!) aanbieden. Daarna zal er een Premium pakket (begin 2007) aangeboden worden met 8 HDTV kanalen. Essent heeft soort vergelijkbare plannen maar biedt het tot eind juli dit gratis aan. Maar het lijkt me niet dat dit voor de HD kanalen van Film1 en Sport1 geldt.

Ik ben nog wat skeptisch, maar ik vind dit goed nieuws! _/-\o_ Oja, geen woord over de decoder van 300,- euro. Waarschijnlijk dat je gewoon de volle pond moet betalen.

http://www.telegraaf.nl/i...voor_voetbal_in_HDTV.html

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Semoekber.

quote:
Arx schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 13:17:
Ongelovelijk. Ik lees zojuist in de krant dat Nederland een koppositie wil gaan innemen binnen Europa op het gebied van HDTV.

Koppositie m'n neus. Engeland en Duitsland liggen mijlen op ons voor. Sterker nog, die hebben alles al werkende. Zelfs België kan tenminste nog zeggen dat ze Euro1080 hebben. Ook Zweden heeft al een zender in de lucht (MPEG2 dat wel). Frankrijk lijkt 2 zenders operationeel te hebben, maar daar zijn geloof ik niet de meest boeiende dingen te zien.

Dus, Nederland koppositie, loop naar de maan. Hoeveel uitzendingen zie jij al in breedbeeld?

Tenzij al die andere landen nu opeens allemaal een paar jaar gaan liggen slapen krijgen wij nooit een koppositie.
quote:
Hoewel ik eerst wel de kat uit de boom wil kijken, vind ik dit nieuw wel fantastisch nieuws!

Naast het voetbal willen ze Euro1080, Discovery HD (yeah baby!) en National Geographic HD aanbieden. :D Casema gaat dit tot eind dit jaar GRATIS (!!) aanbieden. Daarna zal er een Premium pakket (begin 2007) aangeboden worden met 8 HDTV kanalen. Essent heeft soort vergelijkbare plannen maar biedt het tot eind juli dit gratis aan. Maar het lijkt me niet dat dit voor de HD kanalen van Film1 en Sport1 geldt.

Ik ben nog wat skeptisch, maar ik vind dit goed nieuws! _/-\o_ Oja, geen woord over de decoder van 300,- euro. Waarschijnlijk dat je gewoon de volle pond moet betalen.

http://www.telegraaf.nl/i...voor_voetbal_in_HDTV.html

Er komt geen CAM, je zal alleen decoders kunnen gebruiken die de kabelaars goedkeuren en je zal je TV/beamer in de vuilnisbak moeten gooien omdat ze HDCP gaan vereisen.

Ik heb er niet langer een positief gevoel bij. HDTV, het beeld is op zich schitterend, maar alle ellende die erbij meekomt?

Ik ga kijken of ik een schoteltje aan de praat kan krijgen. Wat ik daar precies zal (kunnen O-)) kijken weet ik nog niet. Ja, Anixe zal zeker kunnen, maar of die Engelse soundtracks met de films mee gaan sturen? Kabel heeft voor mij behoorlijk afgedaan iig.

Overigens niet dat aanbieders als Premiere geen HDCP vereisen. Het is overal 1 pot nat. Maar één ding weet ik zeker : ik ga m'n beeldscherm niet vervangen.

Two Thoughts Ahead!

quote:
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 13:36:
[...]
Dus, Nederland koppositie, loop naar de maan. Hoeveel uitzendingen zie jij al in breedbeeld?
Wacht even: Nederland WIL de koppositie in gaan nemen. Zoals ik al zei ik ben skeptisch, maar ik vind dit initiatief dat ze het willen proberen echt fantastisch! (Hoewel ik ook wel dat ze dat niet zullen krijgen.) Maar inderdaad, er zijn nog veel te weinig BB uitzending. Ik las er laatst nog een onderzoek over en toen bleek dat nog maar 11% van de uitzendingen BB was. Jammer inderdaad. Maar nu ze de koppositie willen komt het er dan volgende jaar echt van. Wie weet, het ijs gaat ook niet over 1 nacht en daar is tijd voor nodig.

Semoekber.

quote:
Arx schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 13:54:
[...]

Wacht even: Nederland WIL de koppositie in gaan nemen. Zoals ik al zei ik ben skeptisch, maar ik vind dit initiatief dat ze het willen proberen echt fantastisch! (Hoewel ik ook wel dat ze dat niet zullen krijgen.) Maar inderdaad, er zijn nog veel te weinig BB uitzending. Ik las er laatst nog een onderzoek over en toen bleek dat nog maar 11% van de uitzendingen BB was. Jammer inderdaad. Maar nu ze de koppositie willen komt het er dan volgende jaar echt van. Wie weet, het ijs gaat ook niet over 1 nacht en daar is tijd voor nodig.

Ik zou er gewoon bijna een emo.gif voor posten.. Op dit moment liggen een aantal landen al een eind voor, sterker nog : de andere landen hebben gewoon al iets, wij hebben niets. Op welke manier wil NL ooit nog een koppositie krijgen? De eerste met HDTV op de kabel? (dat vind ik weinig boeiend, maar ok) De eerste met 50 HDTV zenders?

Dat lijkt mij weer niet zo nodig.. 50 zenders, kijk je daar ook echt naar? Wat ik nodig heb is Discovery (en liefst alle Discovery kanalen, ook science enzo, maar die zijn er nog niet allemaal in HD), een filmzender en een muziekzender in HD. Velen willen dan nog een sportzender in HD. De rest, iig alles wat ik kan bedenken, boeit gewoon niet zo. Het nieuws hoef ik morgen nog niet in HD te zien.

Duitsland heeft Discovery/film/sport al in HD draaien, en als Premiere van een beetje kwaliteit is heb je in principe ook niet erg veel meer nodig. Muziekvideo's worden afaik nog niet (vaak?) in HD geschoten, dus daar zullen we nog ff op moeten wachten. De behoefte aan de overige zenders in HD is veel kleiner volgens mij, en daar is ook minder in HD geschoten content.

Ofwel, Duitsland is er gewoon al zo'n beetje. Die zijn nu al waar NL ergens later dit jaar hoopt te zitten. Imho, van een koppositie kan al onmogelijk meer sprake zijn, tenzij NL met het einde van dit jaar *alle* zenders in HD heeft of iets dergelijks. Daarvoor zijn ze gewoon al te ver in het buitenland.

Misschien bedoelden ze iets anders. Maar ik denk dat ze gewoon te enthousiast waren. Of ze hadden het toch over die kabel. Dat vind ik niet echt een prestatie om eerlijk te zijn, decoders uitdelen en een paar encoders neerzetten, bij wijze van spreken.

Nederland kan best gaan doen om met HD net zo ver te komen als Duitsland, natuurlijk. Maar koppositie, neuh.

Reg. datum: 18 februari 2004

Trouwens, al zou Philips nu opeens decorders gaan leveren ZONDER HTCP, en ze opeens worden de kabellaars gedwongen door dat AACS bedrijf (of hoe die beveiliging ook heet), kijken we straks dan alnsog met 920x540? :z

AMD Athlon 64 3000+, S754. MSI K8N Neo 2 platinum. Sapphire X800 XT-PE. 1024 mb Kingston geheugen.

Semoekber.

quote:
Denizz schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 15:35:
Trouwens, al zou Philips nu opeens decorders gaan leveren ZONDER HTCP, en ze opeens worden de kabellaars gedwongen door dat AACS bedrijf (of hoe die beveiliging ook heet), kijken we straks dan alnsog met 920x540? :z

AACS heeft hier volgens mij niets mee te maken. Wat ík me afvraag is waar de HDCP encryptie plaatsvindt.

AACS is een kopieerbeveiliging voor BR/HD-DVD schijfjes. Dat staat hier los van.

HDCP is een geëncrypte verbinding tussen videodevice en monitor.

Irdeto, Nagravision, Viaccess, Videoguard en anderen zijn encryptiemethoden voor DVB.

Wat weten we zeker? Betaalzenders zullen encrypted worden met 1 van laatstgenoemde methoden (Essent zal b.v. waarschijnlijk Irdeto gebruiken). Dat hoeft geen probleem te zijn, zolang je de smartcard niet verkracht kan je dat gewoon decrypten met een geschikte CAM.

Daarbovenop komt voor films nog eens HDCP. Wat ik mij afvraag : zullen de betreffende zenders encrypted worden verstuurd met Nagravision/etc en HDCP, of alleen Nagravision/etc en een HDCP flag.

Ik heb het sterke vermoeden dat het een HDCP flag gaat worden.

Nu moet je weten, Nagravision en al die anderen, daar is waarschijnlijk omheen te komen als ze geen CAM willen verkopen. Dat mag niet maarja pech :P.

Dan zit je nog met HDCP. Er zijn dus 2 mogelijkheden. Of je zit na het decrypten van het signaal met een signaal dat nog steeds in HDCP encrypted is. Het videodevice geeft dit signaal zonder aanpassing door aan het beeldscherm, en als het beeldscherm HDCP aankan zal het decrypted worden.

Maar dat wil je niet. Nu weet je misschien nog wel pas op de FP.. Videokaarten vanaf de Radeon 8500 konden HDCP aan. Alleen zaten de juiste keys er niet in.

Nu vraag ik mij af. Wat moet je met keys in een videokaart. Juist. Encrypten. Grote kans dus dat het hele HDCP gebeuren client-side is.

En dan kunnen wij al onze rechten weer terugkrijgen :

Om (met een PC) op te kunnen nemen hoeven we alleen software te hebben die de HDCP flag negeert.

Mocht dit niet lukken (vraag het me af), dan nog is alle hoop niet verloren. Als videokaarten moeten encrypten.. Precies. Ik denk dat er een heel aardige kans is dat wanneer videokaarten met HDCP wat meer op de markt komen er een firmwareflash zal verschijnen waardoor de videokaart opeens "vergeet" het beeld te encrypten, maar ondertussen toch de software vertellen dat het een HDCP videokaart is. Standalone decoders zouden mogelijk hetzelfde kunnen ondergaan.

Kijk ook naar de huidige DVD spelers met HDMI poort. Deze ondersteunen ook HDCP. Dit kán niet anders dan doordat de versleuteling in de speler ligt, want DVD's ondersteunen helemaal geen HDCP.

En hiervoor hoef je de keys niet eens te weten.

Maargoed, juich nog niet te vroeg, want dit is maar een theorie, en ik heb niet alle specs van DVB-S2, Nagravision, Irdeto en Videoguard gelezen. Mocht blijken dat HDCP encryptie wel daadwerkelijk de bron scrambled, dan weet ik het zo nog niet.

Wat betreft je oorspronkelijke vraag, die begrijp ik niet helemaal. Als de theorie juist is en Philips maakt een speler zonder HDCP welke de HDCP flag zou honoreren, dan krijgen we inderdaad 960*540. Ook op een eventueel aanwezige component aansluiting zullen de decoders in ieder geval met zekerheid 960*540 weergeven.

Ik heb iig nog wel een beetje hoop wat betreft TV-zenders. Maar ik vind het jammer dat ze m'n geld niet willen. Ik ben best bereid om te betalen voor m'n content, maar niet zo. Nouja, dan zal ik m'n best doen om het te kraken, ik zal plezier beleven tijdens het kijken, en ik zal aan ze denken. Want m'n geld, dat willen ze niet. Maar ik zal aan ze denken :).

Reg. datum: 18 februari 2004

Mja, ik heb er geen last van, mijn TV heeft HTCP (Samsung LE26R41B). Alleen er staan nog 2 HD-ready TV's in huis. Alle 2 zonder HTCP. En er zouden nog duizenden mensen die tijdens het kopen van een nieuwe TV hebben gekeken op HD-ready omdat ze wisten wat HDTV was (zoals ik).
Dat HTCP op mijn TV zat was pure toeval, maar dit verhaal kwam dus een tijdje nadat de HD-ready TV's goed gingen verkopen openbaar. Ik vind het zo erg voor de mensen die hun TV voor de HDTV hebben gekocht, dat ze het dan niet kunnen bekijken voor zo'n STOMME kopieer beveiliging die binnen de kortste keren word gekraakt. 8)7 |:(

(-1 Flamebait/troll ;) )

AMD Athlon 64 3000+, S754. MSI K8N Neo 2 platinum. Sapphire X800 XT-PE. 1024 mb Kingston geheugen.

Hej
Reg. datum: 21 oktober 2001

quote:
Denizz schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 16:11:
Mja, ik heb er geen last van, mijn TV heeft HTCP (Samsung LE26R41B). Alleen er staan nog 2 HD-ready TV's in huis. Alle 2 zonder HTCP. En er zouden nog duizenden mensen die tijdens het kopen van een nieuwe TV hebben gekeken op HD-ready omdat ze wisten wat HDTV was (zoals ik).
Dat HTCP op mijn TV zat was pure toeval, maar dit verhaal kwam dus een tijdje nadat de HD-ready TV's goed gingen verkopen openbaar. Ik vind het zo erg voor de mensen die hun TV voor de HDTV hebben gekocht, dat ze het dan niet kunnen bekijken voor zo'n STOMME kopieer beveiliging die binnen de kortste keren word gekraakt. 8)7 |:(

(-1 Flamebait/troll ;) )
HDCP :)

Maar wees maar niet bang, komt heus wel iets voor :)

Intel Core 2 Duo T7100 - 4GB ddr2 - Geforce 7900GT - 500GB F2 - Stacker - Enermax 400W - Dell 24"

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: