User icon: http://dainfagerholm.blogspot.it
Het grote Toyota-topic
Pagina: 1 2 3 4 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 last
Reageer Nieuw Topic- Toyota Yaris Turbo (150 pk)
Alleen geleverd in Zwitserland. Zijn maar 600 van gemaakt.

- Toyota Yaris Compressor (215 pk)
Ook alleen in Zwitseland geleverd.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Is ook geleverd in Japan als de Vitz/Yaris RS met 160PK. De Zwitserse varianten zijn door de importeur daar gebouwd. Er staat er regelmatig eentje te koop, maar voor minder dan 10K heb je die niet.quote:rimave schreef op donderdag 01 december 2011 @ 20:33:
Jammer dat niet alle Toyota modellen in NL geleverd zijn, want ik heb zo nog wel twee Toyota's op het lijstje staan, naast de Celica GT4:
- Toyota Yaris Turbo (150 pk)
Alleen geleverd in Zwitserland. Zijn maar 600 van gemaakt.
[afbeelding]
De P1 facelift is ook met compressor geleverd, die werden omgebouwd door TTE. Er is een tijdje iemand met een compressor actief geweest bij de Yarisclub. Die Yaris is uiteindelijk verkocht aan een dealer die er niet meer vanaf kwam (13k voor een Yarisquote:
Flickr
Toyota Yaris 1.3, 87 PK, plastic, spoilers, stickers, traag, nu even niet zo laag, beetje/veel/geen* schade (doorhalen wat nu even niet van toepassing is)
http://www.goauto.com.au/...175BB0F09CA25795D0021A2BFquote:He said WRX and STI sales were now suffering from the high fuel consumption and CO2 emissions of Subaru’s powerful boxer engines, so the more efficient BRZ – which is expected to emit around 160 grams per kilometre – could not come soon enough.
Als dat lukt dan valt de schade van de CO2 component van de BPM 'mee'.
3050 euro in het afvoerputje van de staat.
Was er mis mee? Scion is het 'jongerenmerk' van Toyota in USA. Zijn wel meer wagens die hier Toyota heten, die daar onder de Scion vlag uitkomen, al dan niet met iets aangepaste aankleding.quote:KappeNou schreef op donderdag 01 december 2011 @ 20:41:
@rimave: Yaris turbo was ook op de Japanse markt.
en ja hoor hier hebben we de 3e ook alweer.
De Scion FR-S![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Ze kijken gewoon onder welk submerk een model het best uitgebracht kan worden binnen een bepaalde markt, als blijkt dat in land X je zo'n ding beter als Daihatsu kan uitbrengen dan doen ze dat.
KappeNou wijzigde dit bericht 12-12-2011 18:35 (33%)

Vandaag even anderhalve ton op de teller gezet, op naar de volgende anderhalve ton
Avensis T22 1.6 Wagon Linea Terra
Intel Core 2 Duo E6600, Ati HD 5750 512MB, 3 GB PC5300 Kingston, Asus P5B, Creative Audigy 2 ZS, NX Ultra webcam, Inspire T7700 7.1, Samsung Syncmaster 2443BW. And last but not least: Asus EEE pc 1000HE
Dus jij was diegene die de file op de a2 veroorzaaktequote:Vlassie1980 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:46:
[afbeelding]
Vandaag even anderhalve ton op de teller gezet, op naar de volgende anderhalve ton
Liever een Kakker in een Asobak dan een Stakker in een Patserbak :D
Welk bouwjaar is ie?quote:Vlassie1980 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:46:
[afbeelding]
Schat, je zeurt pas als je klaagt over iets waar je zelf invloed op hebt.|| De enige juiste manier: blu-ray
Mei 2000quote:
LOL, nee ik reed via mijn sluiproute naar mijn werk. Dat gaat vaak over wegen waar je max 60 mag dus ik was het nietquote:RutgerM schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:57:
[...]
Dus jij was diegene die de file op de a2 veroorzaakte
Vlassie1980 wijzigde dit bericht 13-12-2011 20:56 (50%)
Intel Core 2 Duo E6600, Ati HD 5750 512MB, 3 GB PC5300 Kingston, Asus P5B, Creative Audigy 2 ZS, NX Ultra webcam, Inspire T7700 7.1, Samsung Syncmaster 2443BW. And last but not least: Asus EEE pc 1000HE
Wat doet het olie verbruik van die blokken? Want die eerste vvti blokken zopen nogal olie. Werd onder garantie wel eens het onderblok vervangen.quote:Vlassie1980 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 20:55:
[...]
Mei 2000
[...]
LOL, nee ik reed via mijn sluiproute naar mijn werk. Dat gaat vaak over wegen waar je max 60 mag dus ik was het niet
Rial spaak velgen te koop!|Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Weet iemand wat dat betekent? ik kan er met Google eigenlijk niks over vinden
Horen die altijd te branden of..? Was wel benieuwd eigenlijk. Misschien kan die economy-'stand' wel uit waardoor je wat meer vermogen hebt of zo?
Ik kan in ieder geval geen knopje met economy erop vinden.
Honda CRX
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Honda CRX
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Gewoon uitzetten, fuel economymeter in een sportautoquote:AzzKickah schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:40:
OK, vreemd.. Ze branden dus allebei altijd. Als je de auto op 't contact zet al.
Ik ergerde me dood aan dat ding in mijn MR2 tijdperk
Een hamer werkt wel goed.quote:
Beerkeeper wijzigde dit bericht 09-01-2012 10:56 (20%)
ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็
Hoequote:
Honda CRX
Opzich wel een fijne auto en een vooruitgang met 2 types geleden
Wat me opviel is dat ze nog steeds allemaal ouderwetse hoogtoerige benzine blokken hebben. Nog niet met de tijd mee gegaan en kleine turbo blokken met veel koppel erin hangen.
JT wijzigde dit bericht 09-01-2012 11:18 (4%)
Hij zuipt echt amper olie, heb hem nog nooit zelf bij moeten vullen. Laat ik altijd doen bij de jaarlijkse beurt.quote:Meneer aard schreef op donderdag 15 december 2011 @ 19:34:
[...]
Wat doet het olie verbruik van die blokken? Want die eerste vvti blokken zopen nogal olie. Werd onder garantie wel eens het onderblok vervangen.
Het is trouwens nog geen VVT-I blok dat erin ligt maar een 4A-FE. Was nog net van de eerste generatie.
Ik zou persoonlijk iets meer uit gevenquote:JT schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:18:
De duurste Avensis met benzineblok is 40k. De duurste Passat is 45k (tel ik de R even niet mee). Dat is al 5k verschil. Als we het over bijv Audi gaan hebben dan zie je dat de goedkoopste Audi benzine al 50k isDan hebben we het nog niet gehad over de verschillen in prijzen voor opties. Dat prijsverschil moet toch ergens vandaan komen.
Verschil met een qua uitrusting gelijkwaardige Audi haal je een full option Suzuki Swift nieuw voor
JT wijzigde dit bericht 09-01-2012 13:15 (8%)
Maar het is natuurlijk altijd het geval hoeveel geld heb ik over voor zoiets. Ik zou ook niet krom liggen voor een auto. Ik zou ook alleen een audi nemen als de vakantie en dakkapel ook mogelijk zijn
Maar 9 van de 10 auto's in die klasse zullen ook wel lease zijn. Tegenwoordig kan je bij een bedrijf maar 1 of 2 merken kiezen.
Yup, voor mij ook ! Het is nu éénmaal zo leuk als je auto elke dag start en terug aankomt zonder morren of porren. Dat al je lichten jaren en jaren blijven werken evenals de rest van de electronica. Ook leuk als je dat kunt combineren met een achterwielaangedreven roadster zoals een MR2. Ik neem er liever een betrouwbare, hoogtoerige benzinemotor bij dan een een "laagtoerig" turboblok waar om de zoveel jaar de turbo wegsmelt.quote:KappeNou schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:54:
[...]
Voor de meeste mensen is een toyota gewoon een betrouwbaar vervoer middel om zich van A naar B te verplaatsen.
Blij toe, de betrouwbaarheid is doorgaans beter en het benzineverbruik van die turboblokken is in het turbobereik niet heilig. Daarnaast betaal je voor een Passat een beste bak met centen meer als je een vergelijkbare wagen wilt hebben, laat staan als je naar Audi of iets dergelijks gaat kijken. We hebben toen naar een Passat gekeken en kwamen bijna 6K hoger uit. Daarnaast ben ik niet kapot van het rijden van een Passat, 't is allemaal erg gevoelloos (bak, stuur, koppeling, net zoals het meeste bij VAG).quote:KappeNou schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:57:
Wat me opviel is dat ze nog steeds allemaal ouderwetse hoogtoerige benzine blokken hebben. Nog niet met de tijd mee gegaan en kleine turbo blokken met veel koppel erin hangen.
Het enige nadeel voor de leaserijders: de diesels die er nu in zitten zijn meuk.

Meer foto's hier
EXX wijzigde dit bericht 17-01-2012 13:21 (8%)
Zijn er bekende dingen met dit model waar ik zeker op moet letten?
Hattrick: VII.337: The Drunk Dribblers (811211)
http://www.vaartland.nl/o...-wagon-2-0d4df-terra.html
Scheelt nogal in prijs als ik zonder garantie neem. Wat vinden jullie? Is de avensis daar betrouwbaar genoeg voor? Ik weet dat het een gok is, maar van 2000 euro verschil kun je wel aardig wat van laten repareren.
http://hawvie.deviantart.com/
Even door de ANWB ofzo laten doorlichten?quote:HawVer schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 22:08:
Ik heb een 'nieuwe' auto op het oog:
http://www.vaartland.nl/o...-wagon-2-0d4df-terra.html
Scheelt nogal in prijs als ik zonder garantie neem. Wat vinden jullie? Is de avensis daar betrouwbaar genoeg voor? Ik weet dat het een gok is, maar van 2000 euro verschil kun je wel aardig wat van laten repareren.
Nu ben ik zelf best handig en elektrotechniek is geen probleem voor mij, maar ik vraag me af of ik deze lampjes zelf kan vervangen en hoe ik achter het instrument paneel kan komen. Ik heb al op het internet gezocht maar kan niets vinden.
Heel iemand voor mij een tekening of een uitleg hoe ik daar bij kan komen of zeggen jullie, begin daar niet aan want dat is niet te doen?
Dus inderdaad, ergens een repair manual zoeken (vaak vind je ze ook online in PDF of HTML formaat op liefhebbersfora, dus begin eens bij de Avensis clubs). Naar de dealer gaan kan altijd nog als het niet lukt, maar vaak (iig bij de MR2 en Celica) is het een trucje, en als je eenmaal weet waar de schroefjes en klikkers zitten, heb je hem zo uit (en weer in) elkaar.
Als je enkel het instrumentenpaneel eruit wil, hoef je mogelijk alleen het knie-paneel onder het instrumentenpaneel los te schroeven. Daaronder komen dan de schroefjes tevoorschijn waarmee het instrumentenpaneel vast zit (aan de onderkant bij het stuur; aan de bovenkant enkel met palstic haakjes). Kan wel lastig zijn om hem langs het stuur weg te halen. Dit is iig de procedure voor de MR2
BAARDEI.NL <- Blog over Sneakers, Nintendo, Coole T-shirts, Prints, Toys & Japanse Auto's.
Een Altezza is volgens mij weer geleverd met 4-cilinder motoren, die Beams is volgens mij ook een 4-cilinder. Maar idd, de 2.0 6-cilinder staat niet echt bekend om z'n zuinigheid t.o.v. z'n prestatiesquote:Phuncz schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:02:
Een vriend van mij heeft een IS200, hij klaagt over het hoge verbruik (8-10L/100km of 10-12:1 km/L), de hoge rpm bij 120km/u (meer dan 3500rpm geloof ik) en de typische 1ste versnelling bij Toyota voertuigen. Positief is dan weer de kwaliteit, het interieur wat zeer degelijk is voor Japanse standaarden en de geluidsisolering. Natuurlijk is de handling en de inline-6 sound in orde
[XBL-Tag: TomNMGN] Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
Dat lijkt me na een geimporteerde AE86 en een Scion bB niet echt een probleem voor 'm.quote:BeF-Bacchus schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:20:
De BEAMS is een I4 toch, 3S-GE dacht ik? Is die wel in Nederland of zelfs maar Europa geleverd of wordt dat een gevalletje importeren?
Valt wel mee, je kan ook een hoop onderdelen uitwisselen met de Lexusversies die hier wel geleverd zijn of iig in Europa. Voor zo'n 6000-8000 pond heb je een Altezza Beams uit Engeland en voor nog iets meer eentje uit Japan die vaak in wat betere staat zijn. De BPM is wel even slikken, maar dat kan je vooraf berekenen en kan je dus rekening mee houden.quote:Lijkt me sowieso zeldzaam en dus kostbaar.
Flickr
Toyota Yaris 1.3, 87 PK, plastic, spoilers, stickers, traag, nu even niet zo laag, beetje/veel/geen* schade (doorhalen wat nu even niet van toepassing is)
Het lijkt me wel weer leuk om iets te hebben met een PK of 200 en er moet een kinderwagen inpassen
BAARDEI.NL <- Blog over Sneakers, Nintendo, Coole T-shirts, Prints, Toys & Japanse Auto's.
-tom-562 wijzigde dit bericht 20-02-2012 16:17 (12%)
Zoals al werd opgemerkt, ook met een 3S-GE (een modernere variant dan de 156 en later 175pk versies die wij hier hadden in de Celica en MR2). Deze doet 210pk (op papier; in de praktijk zitten ze er ietsjes onder), en wordt blacktop genoemd, naar het zwarte plastic deksel over de motor.quote:-tom-562 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:16:
Alleen met een 2JZ-GE en een 1G-FE(? weet ik niet zeker hoe dat blok heet).
Mij lijkt die Altezza me ook een gave auto; als ik ooit een achterbank nodig heb koop ik er ook eentje en zet ik m'n built 3S-GTE over
De Altezza RS200 (chassis code SXE10; er is ook een Altezza AS200, code GXE10, met de 2 liter I6 die wij ook in de Lexus IS200 kregen, maar die geen sportonderstel heeft, geen LSD etc, en veel minder aftermarket voor is) is veel meer een rijdersauto dan de IS, en er zijn veel onderstel- en handling-mods voor te krijgen (coilovers/dempers/differentiëlen etc). Ook motorische mods trouwens; van o.a. Tom's en TRD kun je compressor- en turbo kitjes kopen (al beginnen een hoop dingen inmiddels wel discontinued te raken, maar er is een levendige aftermarket handel, ook gebruikte parts).
Let wel op met die 4000-6000 pond exemplaren uit Engeland en Ierland. Er rijden daar aardig wat RS200's rond, maar op de liefhebbersfora staan de bewezen nette en vertroetelde auto's wel voor >10K pond te koop, en je ziet daar wel mensen om hulp vragen die zo'n "goedkoop" exemplaar kochten waar dan toch wel wat mis mee blijkt te zijn (afgetrapt). Het motortje is ondanks z'n hoge specifiek vermogen aardig sterk, maar zelfs Toyota-betrouwbaarheid kent z'n grenzen bij mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten zonder naar onderhoud of warmrijden te kijken...
Oh, en voor gebruik als familiewagen is 'ie niet super geschikt; die blacktop doet ook "maar" 1 op 10 ofzo, en ook al zit er een achterbank in, groot is 'ie niet van binnen (kinderwagen kan zelfs nog lastig zijn met wat bagage, en vier volwassenen gaan niet comfortabel zitten)... Het is toch meer een sportieve rijderswagen...
Ik heb hier een rits foto's verzameld van de Altezza: http://tweakers.net/gallery/944/fotoalbum/?MapID=8407
Met de optionele TRD-bodykit:

Beter dan de standaard "Lexus-look" (

Hier een lijst met TRD parts die je voor een RS200 kunt kopen (helaas al een boel discontinued): http://www.trdparts.jp/english/list_altezza.html. Veel onderstel mods, en als je een gecertificeerde racestal bent kon je ook de TRD blacktop parts kopen... Dan had je 300+ PK uit die 2.0 vierpitter

johnwoo wijzigde dit bericht 20-02-2012 20:31 (8%)
Volgens mij is het een kwestie van het stuur omlaag, rand losschroeven, en dan kun je het tellerhuis zo met vier schroeven losmaken.quote:kippy schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 20:03:
De laatste tijd gaan steeds meer dashboard lampjes van mijn toyota avensis 1998 kapot. Het begon met de verlichting achter de LCD voor tijd indicatie, daarna achter de kilometer stand en nu werkt ook mijn economisch rijden lampje niet meer.
Nu ben ik zelf best handig en elektrotechniek is geen probleem voor mij, maar ik vraag me af of ik deze lampjes zelf kan vervangen en hoe ik achter het instrument paneel kan komen. Ik heb al op het internet gezocht maar kan niets vinden.
Heel iemand voor mij een tekening of een uitleg hoe ik daar bij kan komen of zeggen jullie, begin daar niet aan want dat is niet te doen?
Mag ik jouw onwijs bedanken voor al deze info. Dit is ook het type auto waar ik naar zit te kijken.quote:
Volvo V40 1.9D Europa Nordic 2003 (MY2004) Black Sapphire - Volvo 440 1.8 GL Freeway 1993 (MY1993) Smoke Silver
Flickr
Volvo V40 1.9D Europa Nordic 2003 (MY2004) Black Sapphire - Volvo 440 1.8 GL Freeway 1993 (MY1993) Smoke Silver
Hier nog een, thanks voor the infoquote:Joopieboy schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:48:
[...]
Mag ik jouw onwijs bedanken voor al deze info. Dit is ook het type auto waar ik naar zit te kijken.
Duidelijk verhaal ook.

Toyota Verso-S by Alex Kamsteeg, on Flickr

Toyota Verso-S dashboard by Alex Kamsteeg, on Flickr

Mèt stickertuning!
Flickr
Toyota-fapperquote:AtleX schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:00:
Johnwoo lepelt dit uit zijn geheugen op, hij heeft er mij ook al eens over geïnformeerd toen ik er heel geïnteresseerd naar zat te kijken en ik bijna zo'n Altezza kocht en op een HK automeet hebben we ook bijna 2 uur over Toyota's staan praten.
Hier nog wat info over de verschillende uitvoeringen: http://www.japanvehicles.com/newcars/toyota/Altezza/main.htm
De RS200 is met korte 6-bak te krijgen (past goed bij die racy 3S-GE blacktop, maar voor cruisen niet bijster geschikt ivm hoog toerental en veel schakelen) en met automatische 5-bak met flippers achter het stuur (dan is de blacktop "gedowntuned" tot 200pk).
Er zijn 3 trim levels:
RS200 (base model): o.a. ABS en climate control, maar geen limited-slip diff, traction control, of lederen/verwarmde stoelen. 16 inch wielen. Van het base model zie je er niet veel.
RS200 Z-edition: limited-slip diff, traction control, mistlichten in voorbumper standaard, 17 inch wielen, lederen elementen (stuur, handrem), privacy glass, xenon als fabrieksoptie (weliswaar in gewone reflectorlamp). De meeste RS200's die je te koop ziet staan zijn Z-editions.
RS200 L-edition: xenon standaard, elektrisch verstelbare stoelen, optioneel lederen bekleding (de meeste L-editions hebben het wel)
De standaard uitlaat van een RS200 klinkt overigens al dikke prima
De bovenkant:

De onderkant:

AMD X2 4400@FX-60 - CNPS9500 - DFI Lanpary SLI-DR Expert - Corsair TWINX2048-3500LLPRO - 2x Hitachi Deskstar T7K250 250 GB - Western Digital Raptor 74 GB - EVGA 7800GTX 512MB 612/1800Mhz - X-Fi - Cooler Master Stacker - Cooler Master RS-550 - Dell 2405FPW
Heb je de peilstok wel eerst even afgeveegd/schoongemaakt, daarna pas erin/eruit om te kijkenquote:Danielson schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:02:
Ik heb een probleempje met het aflezen van de peilstok van onze Aygo, moet ik nu de bovenkant of de onderkant van de peilstok aflezen? De bovenkant staat namelijk aardig richting het minimum en de onderkant staat aan de max ???
De bovenkant:
[afbeelding]
De onderkant:
[afbeelding]
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Yupquote:cjdijk schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:32:
[...]
Heb je de peilstok wel eerst even afgeveegd/schoongemaakt, daarna pas erin/eruit om te kijken
AMD X2 4400@FX-60 - CNPS9500 - DFI Lanpary SLI-DR Expert - Corsair TWINX2048-3500LLPRO - 2x Hitachi Deskstar T7K250 250 GB - Western Digital Raptor 74 GB - EVGA 7800GTX 512MB 612/1800Mhz - X-Fi - Cooler Master Stacker - Cooler Master RS-550 - Dell 2405FPW
Mss ook met min en max erbij.
Toch beter kijken, en voorzichtig (zonder de randen de randen te raken) eruit halen is mijn tip.
Maar jij bedoelt zeker voor voor- of achterzijde van de peilstok ipv boven- onderkant?
Daar zit geen verschil in. Gewoon meten op het laatste beetje echte olie stuk.
ToyotaMR2 wijzigde dit bericht 19-03-2012 21:39 (26%)
Ohjah, zaterdag ga ik samen met een vriend van me kijken voor een Lexus LS400 (voor hem). Stiekem wil ik er ook 1, maar de vaste lasten zijn best hoog. Mij zou het rond de 150/160 euro per maand kosten; belasting en WA-verzekering, en dan heb ik niet de benzine meegeteld... (ik ben nu rond de 200 euro kwijt aan benzine per maand voor m'n Mazda 626 2.0). Ik ben benieuwd naar het daadwerkelijke verbruik, mss koop ik er dan ook 1
Gezien de kleur zit de olie er al een tijdje in, enig verbruik kan over het algemeen geen kwaad hier kan wel een beetje bij. Zou er niet meteen een hele liter ingooien in die kleine blokjes past niet zoveel.
Niet met draaiende motor peilen, geef de olie even de tijd om terug te lopen in het carter.
bouwfraude wijzigde dit bericht 20-03-2012 20:50 (11%)
www.spritmonitor.de is je vriend voor dit soort oudere wagens.quote:-tom-562 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:45:
Ohjah, zaterdag ga ik samen met een vriend van me kijken voor een Lexus LS400 (voor hem). Stiekem wil ik er ook 1, maar de vaste lasten zijn best hoog. Mij zou het rond de 150/160 euro per maand kosten; belasting en WA-verzekering, en dan heb ik niet de benzine meegeteld... (ik ben nu rond de 200 euro kwijt aan benzine per maand voor m'n Mazda 626 2.0). Ik ben benieuwd naar het daadwerkelijke verbruik, mss koop ik er dan ook 1
En het rijdt echt super, ongelofelijk hoe stil, comfortabel en vlot die auto is. Ik ben benieuwd wat het verbruik is. Anders ga ik er mss ook 1 kopen
Reg. datum: 21 maart 2007
Alles voor je konijntje op www.konino.nl
Flickr
Pagina: 1 2 3 4 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 last