AFCADAM (211746)
De mijne, ik vind Rotel echt niet mooi. Die handgrepen aan de zijkant... oei.quote:Daklem schreef op maandag 26 december 2005 @ 11:23:
[...]
Tussen welke componenten zal dat ding niet prachtig staan![]()
Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7
Heeft de mijne nietquote:Dr. Strangelove schreef op maandag 26 december 2005 @ 14:25:
[...]
De mijne, ik vind Rotel echt niet mooi. Die handgrepen aan de zijkant... oei.
Die vind ik dan ook wat beter, maar het is me allemaal zo hoekig bij Rotel. De volume knop en andere draaiknoppen zijn ook allemaal van die cilindervormige dingen, er zitten gewoon geen rondingen op die dingen. Rondingen zijn fijnquote:
Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7
Kamertje verbouwen in HT-room
Op de eindversterker sluit je je luidsprekers aan. De voorversterking doet enkel de voorsterkering (logisch...) zoals volumeregeling, bronnenkeuze, toonregeling... De eindversterking versterkt dan dat laagvolume signaal naar luidsprekerniveau.quote:Rainesh schreef op maandag 26 december 2005 @ 14:47:
ik lees laatste tijd dat mensen veel over voorversterkers en eindversterkers praten enzo maar ik snap het hele verhaaltje niet helemaal. Hoe zit het dan met de aansluitingen en op welke sluit je dan je luidsprekers aan?
quote:Dr. Strangelove schreef op maandag 26 december 2005 @ 14:39:
[...]
Die vind ik dan ook wat beter, maar het is me allemaal zo hoekig bij Rotel. De volume knop en andere draaiknoppen zijn ook allemaal van die cilindervormige dingen, er zitten gewoon geen rondingen op die dingen. Rondingen zijn fijn
En ik vind dat juist weer mooi. Lekker simpel....
CA & arcam zien er ook een beetje uit zo toch?
lowfi wijzigde dit bericht 26-12-2005 14:54 (6%)
100% No Soul Guaranteed
De oudere Alpha serie van Arcam vind ik dan weer gruwelijk lelijk. Ziet er echt cheap uit. CA is wel erg mooi, maar teveel schermverlichting. Bij mijn Denon CD-speler kan ik dat gelukkig uitschakelen. Ik stoor mij al enorm aan dat ene velle LED lampje op mijn Parasound EV.quote:lowfi schreef op maandag 26 december 2005 @ 14:53:
[...]
quote:Exirion schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:24:
Misschien dat ik wat foto's kan maken als ik met de kerst/nieuwjaar bij m'n ouders ben. Daar liggen 4 prints met 4 complete voedingen klaar.
Zoals beloofd nog wat foto's. De 4 DC-gekoppelde klasse-A mosfet prints:

De voedingen:

Verder nog een hele mooie Focal 27cm woofer waarmee een TL subwoofer gebouwd gaat worden:

Dat wordt een hele grote kast dus het wordt nog even zoeken naar een redelijke opstelling in m'n huidige woonkamer
Ik heb d'r zin in
quote:Exirion schreef op maandag 26 december 2005 @ 15:09:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
De voedingen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Verder nog een hele mooie Focal 27cm woofer waarmee een TL subwoofer gebouwd gaat worden:
[afbeelding]
Dat wordt een hele grote kast dus het wordt nog even zoeken naar een redelijke opstelling in m'n huidige woonkamer
Ik heb d'r zin in
Bouw een soort van wand TL, net als Deepspace. Maar dan eentje die gewoon op de grond staat. Lijkt mij ideaal met dergelijke (grote) kasten.
Mooie spullen trouwens. Schiet maar op met bouwen, want ik lust die Marantz amp wel
Als je je er zo aan stoort dan wil ik je parasound wel hebbenquote:Barry schreef op maandag 26 december 2005 @ 14:57:
[...]
De oudere Alpha serie van Arcam vind ik dan weer gruwelijk lelijk. Ziet er echt cheap uit. CA is wel erg mooi, maar teveel schermverlichting. Bij mijn Denon CD-speler kan ik dat gelukkig uitschakelen. Ik stoor mij al enorm aan dat ene velle LED lampje op mijn Parasound EV.
Er komt eerder een Parasound bij dan dat er eentje weg gaatquote:Zoetepils schreef op maandag 26 december 2005 @ 16:31:
[...]
Als je je er zo aan stoort dan wil ik je parasound wel hebbenIk hou wel van wat blauwe lampjes
maargoed... ik kan me wel voorstellen dat je je irriteert aan 1 zo'n fel lampje. Maar zo'n parasound amp is wel erug vet hoor. Als ik het geld er voor (over
) heb dan wordt dat mijn eerste upgrade denk ik.
quote:lowfi schreef op maandag 26 december 2005 @ 14:53:
[...]
Idd, ik houd daar ook wel van, van simplesse.
Arcam
Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne
Arcam heeft aan de voorkant weinig platte oppervlaktes, die zijn allemaal gekromd, de knoppen zijn veel al licht konisch uitgevoerd. Dat geeft het geheel een veel vloeiender en subtieler uiterlijk vind ik. De oude Delta's waren verschrikkelijk, evenals de oude Alpha's, maar de nieuwere Alpha's waren best aardig om te zien. Helaas was de fascia van plastic gemaaktquote:lowfi schreef op maandag 26 december 2005 @ 14:53:
[...]
Dr. Strangelove wijzigde dit bericht 26-12-2005 17:33 (4%)
Mooi, ik ben altijd wel voor zelfbouwprojectjes. Heb je toevallig een schema je amp zoals die gaat worden?quote:Exirion schreef op maandag 26 december 2005 @ 15:09:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
De voedingen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb d'r zin in
Mooi zitten? Barcelona chair!
Reg. datum: 20 mei 2003
Atacam Nexus 7. 70cm hoog dus. Precies goede hoogte.
En wat verandert het geluid als je het 70 cm hoger plaatst geweldig.
Zal straks ff wat fotos maken.
PS. Ik ben wel benieuwd waar mensen hun omhulsel voor hun posters vandaan halen. zodat het netjes staat.
Sproedie wijzigde dit bericht 27-12-2005 12:30 (21%)
PS2 & PC Gamer
quote:Sproedie schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 12:29:
Eindelijk zijn dan mijn nieuwe speakerstand binnen.
Atacam Nexus 7. 70cm hoog dus. Precies goede hoogte.
En wat verandert het geluid als je het 70 cm hoger plaatst geweldig.
Zal straks ff wat fotos maken.
PS. Ik ben wel benieuwd waar mensen hun omhulsel voor hun posters vandaan halen. zodat het netjes staat.
Ben van plan om dezelfde speaker stands aan te schaffen voor de rear maar vroeg me eigenlijk af tot welk gewicht ze stevig staan en wat de maximale grote van de box mag zijn dit alles stond niet op de atacama audio site zelf. Wat voor gewicht en grote speakers gebruik jij ervoor ik heb zelf 2 zelfbouw speakers van 13kg ps met een grootte van (bxhxl) 32x52x24 zouden ze op deze stands kunnen of kan ik beter naar andere kijken ?
en heeft het trouwens nut als ik de stands met spikes aan de onderkant op een tegel plaats die op zijn beurt weer op het tapijt staat zodat m'n ouders beneden niet zoveel last hebben van de bas zegmaar zoiets van boven naar beneden:
---speaker
///stands
---spikes
///tegel
...eventuele rubbertjes of schokdempers (vibrapods) aan de onderkant van de tegel
---tapijt
als iemand nog andere ideeen heeft geef dan even een reactie thnx.
Fatalfelix wijzigde dit bericht 27-12-2005 13:16 (22%)
We Can't Get Enough
Reg. datum: 20 mei 2003
quote:Dr. Strangelove schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 13:23:
Oppervlakte van de Atacama stands aan de bovenkant is ruwweg 12 x 18 cm. Jou boxen hebben een oppervlak van 24 x 32 cm. Persoonlijk vind ik dat krap. Ik heb de Atacama's ook en ze staan erg stabiel als je de spikes goed afstelt, maar een speaker van 50cm hoog met een veel groter grondoppervlak is vragen om problemen.
Precies.
Die van mij passen er goed op. Het zijn oude KLH's. Dus niet bepaald bekend. In de toekomst worden deze vervangen door Kef Q1's
Hier het geheel. (de fronts etc. zijn al vervangen center ook en ik gebruik die center van deze foto nu dus als rears)
Sproedie wijzigde dit bericht 27-12-2005 13:38 (19%)
PS2 & PC Gamer
Reg. datum: 17 december 2003
quote:yash schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 13:19:
De dvd speler uit doos!
Volledig in werking op zn plaats!
modbreak: Probeer het nog eens maar dan met plaatjes van fatsoenlijke grootte, zo wordt het topic onbruikbaar.
dan maar met linkjes :
http://img383.imageshack.us/img383/4109/dvopdoos4pt.jpg
http://img516.imageshack.us/img516/3071/dvdspeler0to.jpg
[ help me (A) ]
Dupje wijzigde dit bericht 27-12-2005 13:59 (6%)
Guido wijzigde dit bericht 27-12-2005 14:36 (8%)
Reden: ff wat geaccentueerd voor barry >:)
Kwaliteiten gaan trouwens voor design. Ik vind het een hele mooie speler!
Waarom staat je center op z'n zijkant? Dat de meeste centers afstralen in de breedte komt door de plaatsing van de units, daar moet ook je filter aan voldoen en je hebt er een 2e woofer bij nodig. Probeer 'm eens rechtop, misschien is het een verbeteringquote:Sproedie schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 13:35:
[...]
Precies.
Die van mij passen er goed op. Het zijn oude KLH's. Dus niet bepaald bekend. In de toekomst worden deze vervangen door Kef Q1's
[afbeelding]
Hier het geheel. (de fronts etc. zijn al vervangen center ook en ik gebruik die center van deze foto nu dus als rears)
[afbeelding]
Dit topic is gesloten. ![]()