Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 20

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Kind of Blue
Reg. datum: 03 juni 2003

quote:
Trebbel schreef op woensdag 21 december 2005 @ 14:47:
D4Skunk:
Je living is er duidelijk een pak op vooruit gegaan.
Super ruim is ze niet, maar je benut het wel zo optimaal mogelijk.
Puik werk. _/-\o_

Thanks !!!

quote:

Maar ik heb wel een opmerking bij de eerste foto van je vorige post.
(die waar je kijkt naar je tv vanuit de zetel)

Er is niets mis met je vloer, ook niet met de kleur van je muur en ook niet met de kleur van je deuren, maar de drie samen passen totaal niet.
De kleur van je deuren is veel te donker. Afschuren en een lichter kleurtje opzetten!
(dek op de foto met je hand de deur maar eens af. Ziet er een pak beter uit he)

Het probleem ligt denk ik bij de slechte fotocamera... (allereerste casio exilim) De kleuren blenden normaliter veel meer, en de lampen steken zo veel niet af. Om een beetje zichtbaarheid te krijgen moest ik een zeer hoge belichtingstijd nemen, waardoor de contrasten niet kloppen... De camera geeft jammergenoeg ook donkere randen weer, waardoor de kleuren nog meer vern**kt worden.
IRL ziet het er veel beter uit... :)
Overal in onze woning hebben we trouwens de muren het verst van de ramen een iets donkerdere tint gegeven, wat de ruimte optisch vergroot. De muur waar de TV ophangt is dus ook een donkere variant v/d rest vd wookamer.

quote:

De muur waar je plasma tegen hangt is voor de rest vrij kaal. Ik zou het lampje boven je tv verwijderen en onder je tv een mooie kast plaatsen. Een klein plantje, fotootje van je vriendin/kinderen, een mooi lampje, etc.

Klaar is je living!

Ik begrijp wat je bedoelt, maar wij zijn eerder voorstander van een meer minimalistische aanpak in onze woonkamer... In onze hal/gang daarintegen hangen er dan weer een grote hoeveelheid kadertjes/fotos/...
Een kast zal er sowiezo niet komen, omdat dan het 'ruimtegevoel' zoek raakt.
Er staan enkel een barkast & tafel/stoelen in het andere gedeelte v/d living; het kastje waar de receiver op staat moet nog vervangen worden door een inbouw-boekenrek, en misschien dat er ooit nog wel een buffet-piano bijkomt.. Zo min mogelijk meubels is bij ons de leuze ;)
Boven en in de garage hebben we kasten/bergruimte in overvloed, dus ...
Toch bedankt voor de tip...

quote:
Edit: @Sproedie: Hmm, ik dacht dat dit topic juist bedoeld was om uw HT in al zijn glorie te tonen. Wat is dan nog het nut om foto's te nemen van je favoriete plek in huis? Kun je evengoed plaatjes uit de catalogussen van de leveranciers posten.
Daarbij, het oog wil ook wel eens verwend worden :P
Idd, alle tips zijn welkom...

You got a letter from headquarters this morning. / What is it? / It's a big building where generals meet, but that's not important.

Reg. datum: 09 december 2002

quote:
Jag schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 02:59:
[...]
En dat zegt dus heel weinig een foto. Kan ik ook wel posten:

[afbeelding]

Foto van geprojecteerde 2.35:1 film (the usual suspects) bij mij thuis. Met zo'n lelijke LCD projector geprojecteerd. Nee dan kan je idd veel beter een CRT van 60+ kg hebben die maar op 1 plek kan hangen in je kamer, heel lang moet opwarmen, weinig licht output heeft, moeilijk in gebruik is met veel geklooi met instellingen die af en toe weer herhaald moeten worden (zeker met een analoog chassis echt niet lachen). En hoge resoluties en CRT is ook niet echt een supercombinatie, zeker niet als je buizen niet erg groot zijn.
Tuurlijk die CRTs zijn beter met zwart, maar het zijn gewoon ondingen. En doen alsof ze totaal superieur zijn aan alle digitale projectoren is echt overtrokken, zeker met High Def. Doe mij maar een laatste generatie 720p LCD projector, prachtdingen :).

Ja ze nemen veel ruimte in beslag, opwarmen hooguit 5 minuten, driften is bij digi chasis eigenlijk geen sprake. Maar het kijkt zoveel relaxter tov een lcd op dlp.(ik wil geen regenboog of kippengaas effect of grijs ipv zwart) Meer filmischer of hoe je het ook wilt noemen. En HD materiaal is er nog weinig en kost relatief veel moeite om dat op een PJ te krijgen. Ja ik weet het, nieuwsgroepen/via HTPC doen , lukt allemaal , maar ook dat kost veel moeite. Dus het grotendeel van wat je kijkt is toch DVD) Dus roepen dan je graag 720P hebt is leuk alleen heeft niet veel nut. Dus ik draai (met nog ong 8000 draaiuren te gaan) lekker door. En tegen die tijd zijn digi projectors ook uitontwikkeld, en kan ik gerust 1080P draaien. Gelukkig is het beeld voor mij "erbij" en is de hoofdzaak geluid.
En een 1209 / cine9 is nog steeds superieur aan alles wat er verders op de markt is. Inclusief een sony ruby, maar die is ook weer bijna even groot en zwaar (kost ook 20.000 euro)
Maar je moet altijd doen waar je je goed bij voelt, en voor mij is dat CRT, en ik heb er de ruimte voor.

hifiman wijzigde dit bericht 21-12-2005 21:20 (35%)

cd=AA maestro, versterker- audio analogue meastro, speakers=Audio Physic virgo2 (modified) projector: barco 701s

Reg. datum: 29 september 2005

quote:
xforce schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:21:
Het is me gelukt om dat meubel BDI avion 8529,
naar Nederland te kunnen krijgen. Echter gaat het me dan 4500 euro kosten voor de verzending,
1800 dollar voor het meubel, 21% invoerrechten, en dan de verzekering.
Kortom: laat maar :-(
Krijg morgen nog een bod binnen voor verzending maar dat zal dan ook wel niet onder de 1000 euro zitten. Dus dat is balen :(

Xforce: ik heb ook wat gemaild na het zien van die foto :)

Nu kreeg ik dit terug:

Dear .........,

Thank you for your interest in our products.

Although we don’t have any direct dealers in the Netherlands, we do have dealers, actually distributors overseas. It would be possible to contact them, and see if they have local retailers near your area.

Onar Audiovisual in Athens, Greece
01130 2103463281

B&W Loudspeakers Vertieb (Germany)
011-49-5201-8717-0

CTC CAPITAL in Russia (and they also have a website)
70953634888

Another way would be to contact dealers, like RacksandStands.com or Inspiration by Scan Design directly to see if they can help you with your purchase. For example, http://www.av-outlet.com <http://www.av-outlet.com> is a possible dealer that can help you, however they require consumers to contact them for a rate, so that is another strong possibility. By doing a search of “BDI stands” or “BDI AV stands” you should be able to choose from array of sites, and it could be possible for some sites to ship internationally.

Thanks again and best regards,
Robin Vera Cruz
--
BDI
Becker Designed, Inc.
703.803.6900 phone
703.803.6903 fax
www.bdiusa.com

maybe heb je hier wat aan, er zijn dus ook gegadigden in Griekenland, Rusland maar vooral in: Duitsland!! :*)

Ik heb hem zelf ook
Reg. datum: 07 februari 2000

Wat een verademing is het toch altijd om met amerikaanse leveranciers contact te hebben zeg. Wat een klantvriendelijkheid, echt geweldig! Ik had dat ook toen ik een horloge bestelde bij een online juwelierswinkel, echt geniaal in klantencontact die amerikanen! _o_.

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

...........
Reg. datum: 25 november 2000

quote:
JvS schreef op donderdag 22 december 2005 @ 12:31:
Wat een verademing is het toch altijd om met amerikaanse leveranciers contact te hebben zeg. Wat een klantvriendelijkheid, echt geweldig! Ik had dat ook toen ik een horloge bestelde bij een online juwelierswinkel, echt geniaal in klantencontact die amerikanen! _o_.
Vind eerder dat het in Nederland vaak erg slecht is, uberhaupt is de algemene beleefdheid in landen als de vs en de uk een stuk beter als hier.

Watermanager
Reg. datum: 13 november 2000

quote:
Speedy_J schreef op donderdag 22 december 2005 @ 13:31:
[...]

Vind eerder dat het in Nederland vaak erg slecht is, uberhaupt is de algemene beleefdheid in landen als de vs en de uk een stuk beter als hier.

Volgens mij is JvS hier niet sarcastisch, maar oprecht. Correct me if I'm wrong.

Hier (in de VS) wordt Service doorgaans met een hoofdletter S geschreven, en dat merk ik vooral als ik weer eens terug in Nederland ben.

Mooi zitten? Barcelona chair!

...........
Reg. datum: 25 november 2000

quote:
Mosez schreef op donderdag 22 december 2005 @ 16:21:
[...]

Volgens mij is JvS hier niet sarcastisch, maar oprecht. Correct me if I'm wrong.

Hier (in de VS) wordt Service doorgaans met een hoofdletter S geschreven, en dat merk ik vooral als ik weer eens terug in Nederland ben.
Ik zeg ook niet dat het daar niet goed is eerder dat het in Nederland gewoon baggerslecht is, en in de VS dus zoals het hoort ;)

quote:
JvS schreef op donderdag 22 december 2005 @ 12:31:

Echt honderd procent mee eens!! Ik had laatst een boek uit amerika bestelt (via caiman.com): ten eerste een bedank e-mailtje voor de bestelling met een contactpersoon erin (persoonlijk dus!), daarna nog een mailtje toen het verzonden is. Het boek kwam beschadigd aan, mailtje gestuurd, dezelfde dag nog een mailtje terug dat ik hem niet hoefde op te sturen en een nieuwe kreeg. Ik een mailtje terug dat ik hem snel nodig had voor mijn studie, binnen 6 dagen lag hij op de mat!!

Nederland is echt barslecht, vooral via internet, maar ook winkels. Ze denken dat je helderziend bent, ik moet echter OVERAL achterna denken, en ze zijn vaak erg arrogant naar de klant toe, zelfs kleine winkeliers die het veel meer van customer intimacy moeten hebben :P

jorg

Audio Nerd
Reg. datum: 01 september 2002

quote:
Speedy_J schreef op donderdag 22 december 2005 @ 16:35:
[...]

Ik zeg ook niet dat het daar niet goed is eerder dat het in Nederland gewoon baggerslecht is, en in de VS dus zoals het hoort ;)
Dan tref jij toch echt de verkeerde zaken of mensen :X Die klantvriendelijkheid is hier ook aanwezig, maar je moet het gewoon treffen, hetzelfde in Amerika. Ben nooit zo gecharmeerd van die generaliserende opmerkingen. (8&gt;

Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne

DIY
Reg. datum: 23 januari 2000

quote:
Daklem schreef op donderdag 22 december 2005 @ 19:25:
[...]

Dan tref jij toch echt de verkeerde zaken of mensen :X Die klantvriendelijkheid is hier ook aanwezig, maar je moet het gewoon treffen, hetzelfde in Amerika. Ben nooit zo gecharmeerd van die generaliserende opmerkingen. (8&gt;
Maar helaas moet ik toch zeggen, dat het in Nederland (ook blij kleine detailisten) in mijn ervaring de klantvriendelijkheid vaak erg slecht is. Het komt op mij vaak over dat ik blij moet zijn om iets van ze te mogen kopen... Hopelijk kom ik bij de foute zaken terecht ... :D

Hoe meer je weet, hoe groter de grip op je levensomgeving

Reg. datum: 21 juni 2002

Jay, betere rears binnenkort voor noppes :P Slechter dan wat ik nu had kon niet, dus het is een verbetering :P

TCF Specs - Forza Scuderia Ferrari

Mooh?
Reg. datum: 09 november 2005

Eindelijk mag ik hier ook eens posten ;D

Vanavond eindelijk mn versterker en cd-speler opgehaald...en ze staan net 10 minuten aan en klinkt oningespeeld al geweldig :)

Cambridge Audio 540A
Cambridge Audio 540C V2 (lampje is andere kleur blauw als amp en ik erger me er nu al aan ;D)
Mordaunt-Short Avant 906
Profigold Interlink
2x5 meter 2,5mm2 Praxis kabel :angel:
Crappy Technika DVD speler (nog niet aangesloten en komt nog een 540D voor in de plaats)

Totale kosten: 930 Euro

http://img440.imageshack.us/img440/8999/img27057gp.jpg
http://img440.imageshack.us/img440/9966/img27095mo.jpg

Koeitje wijzigde dit bericht 23-12-2005 00:45 (14%)

Reg. datum: 04 november 2005

Mooi spul zeg! Ik denk erzelf ook af en toe aan om op cambridge over te stappen. :9
Hoe klinkt het nou i.v.m met je vorige set-up.
Is wel intressant want k draai zelf ook met die mordaunt shorts in surround.

Hezbollah

Het valt mij op de er vaak qua geluid wel mooie apparatuur staat, maar dat er dan zo een simpel klein tv'tje bij staat. Vinden jullie dan geluid zoveel belangrijker dan het beeld? Bij mij is het juist precies andersom!

Check mijn replies voor alle wijsheid op aarde....

Reg. datum: 25 februari 2001

Dt herken ik ook wel. Bij mij kwam de TV ook pas als laatste aan de beurt. Ik denk dat dat is omdat je je set als geheel bekijkt en de TV is maar één component daarin; het geluid daarentegen bestaat uit minimaal drie componenten: speakers (minimaal een paar), CD/DVD-speler, versterker. Die wil je ook nog eens allemaal op hetzelfde niveau hebben, dus dat kost nogal wat tijd en geld voor de meesten. Een goede hifiset bij elkaar zoeken is gewoon veel werk, alle verschillende componenten moet je kennen en dan ook nog eens uitzoeken hoe ze samengaan. En dan nog eens de bekabeling. De TV wordt dan snel vergeten, omdat dat maar één ding is wat eigenlijk grotendeels los staat van de rest van de set (hoewel dat snel verandert met de nieuwe AV receivers die een enorme hoeveelheid aan videomogelijkheden hebben, zoals switching, upconversion en scaling).

Dr. Strangelove wijzigde dit bericht 23-12-2005 09:40 (32%)

Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7

Vidi, Vici, Veni

quote:
Flyduck schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 09:12:
Het valt mij op de er vaak qua geluid wel mooie apparatuur staat, maar dat er dan zo een simpel klein tv'tje bij staat. Vinden jullie dan geluid zoveel belangrijker dan het beeld? Bij mij is het juist precies andersom!
Valt wel mee bij mij... Ik heb m'n speakers als laatste gekocht... Gelukkig blijkt nu, want ik wou persé géén flatscreen, en ben dus voor een 81cm loewe gegaan... Die nu niet meer geleverd worden... En tsjah, groter was er niet, dus het alternatief blijft voor mij een beamer... Maar die ga ik er nog wel een keer bijkopen...

www.carina-avensisclub.nl

Hezbollah

Ja de televisie kan dan wel 1 component zijn in het totaal,.. maar dan zit je een vette DVD film te kijken met meesterlijk geluid op een 51cm tv'tje , .. dan is toch de hele ervaring er niet??

Check mijn replies voor alle wijsheid op aarde....

Vidi, Vici, Veni

quote:
Flyduck schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 10:19:
Ja de televisie kan dan wel 1 component zijn in het totaal,.. maar dan zit je een vette DVD film te kijken met meesterlijk geluid op een 51cm tv'tje , .. dan is toch de hele ervaring er niet??
Nouja, wat dat betreft zit ik me meer te irriteren aan baggergeluid dan aan klein beeld... De plaatselijke bioscoop heeft namelijk echt geluid om te huilen... Helemaal nadat ik zelf m'n speakers had aangeschaft heb ik me daar echt mateloos aan zitten irriteren... :X

www.carina-avensisclub.nl

Mooh?
Reg. datum: 09 november 2005

quote:
Flyduck schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 09:12:

Tv was gratis, ik zeur niet =D. En ik kijk zelden film op mijn eigen kamer, meestal gewoon beneden op standaard phillips breedbeeld ding met pioneer surround gebeuren.

@Graft :En het bevalt goed, wat me erg logisch lijkt omdat ik eerst met een brakke Koda versterker, Lidl zuil speakers en een technika dvd speler draaide :D :o

En thuis film kijken zoals de bioscoop in Antwerpen gaat toch wel wat duiten kosten :D })
Is er ook helemaal klaar voor!

Long time, no see jongens! Wel, ik mag (net zoals Koei) ook weer eens wat nieuws posten, observe:
http://www.web-straat.be/hifi/cambridge001.jpg

http://www.web-straat.be/hifi/cambridge002.jpg

http://www.web-straat.be/hifi/cambridge003.jpg

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Reg. datum: 21 juni 2002

Ziet er goed uit Tom! :)

TCF Specs - Forza Scuderia Ferrari

Ik heb hem zelf ook
Reg. datum: 07 februari 2000

quote:
Flyduck schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 10:19:

Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb tijden een 72cm 4:3 televisie gehad, als je daar een 16:9 dvd op kijkt, hou je maar iets van 55-60cm diagonaal over dus en dat vond ik toch altijd een bijzonder gave bioscoop ervaring, door de 5.1 set met aardig goede kwaliteit speakers en vooral een goeie center en een sub.

Groter beeld is overigens nog gaver :). Nu ik bij Jag regelmatig op 100" High-defenition films zie, moet ik zeggen dat bij mij de drang naar een mooie 16:9 LCD projector kopen bijzonder aanwezig is! :)

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

Wat heeft CambridgeAudio eigenlijk voor vage felle witte lcd'tjes? :P

Ziet er wel leuk uit! :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Reg. datum: 21 oktober 2004

Mooi spul man! :9 De twijfel slaat alweer toe. ;)

DVD collectie Xerxes499: @ PSN: Laszlow

Is er ook helemaal klaar voor!

quote:
XanderH schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 15:22:
Wat heeft CambridgeAudio eigenlijk voor vage felle witte lcd'tjes? :P

Ziet er wel leuk uit! :)
Geen idee, leesbaarheid? Ik vind het display alleszins heel goed leesbaar :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: