Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Mosez schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:03:
[...]

Je tijd zeker geen auto dan? Of werkt in een kantoorpand met vensters? Veel getint glas is juist niet IR-doorlatend, om voor de hand liggende reden.

Het glas in het AV-meubel is getint en IR-doorlatend. Niet bijzonder, wel handig.
Getint glas ja, ik begreep alleen niet wat je wilde zeggen met IR-doorlatend glas. Ik zeg dan dus gewoon 'glas'. Doe gewoon, dan doe je al gek genoeg ;)

Dr. Strangelove wijzigde dit bericht 19-12-2005 21:12 (6%)

Intel Core 2 Duo E8400 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freeze Pro 7

I'm French...et alors?!?

quote:
Dr. Strangelove schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:12:
[...]

Getint glas ja, ik begreep alleen niet wat je wilde zeggen met IR-doorlatend glas. Ik zeg dan dus gewoon 'glas'. Doe gewoon, dan doe je al gek genoeg ;)
En mat glas dan? Laat dat IR stralen wel door?

-= G P P =-

The force is a powerfull ally

quote:
Mauce schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:19:
[...]

En mat glas dan? Laat dat IR stralen wel door?

IR is warmte...en volgens mij laat elk soort glas (dat geen meter dik is) wel IR door.

Offtopic: Dit vind ik trouwens wel gaaf: http://tweakers.net/ext/f/4e25c580984ef4b0d7c5429d6a53f78d/thumb.jpg

Edit: niet helemaal wakker nee :X 8)7

Who Am I? wijzigde dit bericht 19-12-2005 23:02 (38%)

KABOEM!!! Dyslectisch (ofzow)

quote:
Who Am I? schreef op maandag 19 december 2005 @ 22:18:
[...]

IR is warmte...en volgens mij laat elk soort glas (dat geen meter dik is) wel IR door.

Offtopic: Dit vind ik trouwens wel gaaf: [afbeelding]

Whaha idd ja :*)

Edit: Hmmm idd het scheelt bijna een uur....was ook nie helemaal wakker denk ;)

Road-runner83 wijzigde dit bericht 19-12-2005 22:49 (11%)

Reg. datum: 22 januari 2002

En wat betreft het autoraam is het getintte geen probleem, maar tegenwoordig zijn autoruiten warmtewerend en dat geeft dus wel problemen, ook met bijvoorbeeld navigatiesystemen.

Maar dit is wel off-topic aan het worden, het gaat uiteindelijk om zo veel mogelijk foto's...........

AFCADAM (211746)

Reg. datum: 27 januari 2000

quote:
hifiman schreef op zondag 18 december 2005 @ 23:21:
[afbeelding]

Dit is het beeld bij mij. Kan eenlcd op dlp beamertje van 1500 euro niet tegen op hoor. Ja nadelen zijn groot /zwaar enz. veel afstelwerk. Maar het is de moeite waard. (voor mij wel dan)
En dat zegt dus heel weinig een foto. Kan ik ook wel posten:

http://www.van-weert.com/~jag/Meuk/Projectie_1.jpg

Foto van geprojecteerde 2.35:1 film (the usual suspects) bij mij thuis. Met zo'n lelijke LCD projector geprojecteerd. Nee dan kan je idd veel beter een CRT van 60+ kg hebben die maar op 1 plek kan hangen in je kamer, heel lang moet opwarmen, weinig licht output heeft, moeilijk in gebruik is met veel geklooi met instellingen die af en toe weer herhaald moeten worden (zeker met een analoog chassis echt niet lachen). En hoge resoluties en CRT is ook niet echt een supercombinatie, zeker niet als je buizen niet erg groot zijn.
Tuurlijk die CRTs zijn beter met zwart, maar het zijn gewoon ondingen. En doen alsof ze totaal superieur zijn aan alle digitale projectoren is echt overtrokken, zeker met High Def. Doe mij maar een laatste generatie 720p LCD projector, prachtdingen :).

Hehe, dit soort plaatjes zorgen ervoor dat ik ook zo'n 720p beamertje op het programma zet :) Alleen die HD content... ik heb geen zin om langs illegale wegen aan al mijn films te moeten komen. Is dit ook een 720p film of is het een DVD die is geupscaled naar 720p?

Dr. Strangelove wijzigde dit bericht 20-12-2005 08:15 (18%)

Intel Core 2 Duo E8400 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freeze Pro 7

I've got the power

quote:
Mosez schreef op maandag 19 december 2005 @ 18:23:
[...]

Het is inderdaad een erg fraai meubel. Helemaal ingericht op AV-gebruik: koelsleuven in de planken en bodem, half open schuifpanelen achter, geintegereerde kabelgoten, IR-doorlatend glas. Tevens worden extra vensters meegeleverd en audio-doek in het geval je je speakers ook achter de deurtjes wilt. Wordt bovendien volledig voorgemonteerd geleverd: alleen de voeten moeten worden vastgeschroeft. Daar zitten overigens gelagerde wielen in weggewerkt, zodat je gemakkelijk toegang hebt tot de achterkant.

Als je dit meubel geleverd kunt krijgen in Nederland voor $1800,- zit je op een goudmijn. Ik zou er meteen 10 bestellen en een handeltje beginnen. Reken er maar niet op: dit ding moet op de boot -kost waarschijnlijk tussen de 300 en 500 euro aan verzendkosten.

Ik heb ook naar veel retailers hiervan gemaild,
en niemand is in staat het item naar nederland te verzenden. helaas :-(
Des te groter wordt de kick om het ding hier te krijgen. Nu moet en zal ik dat ding hier krijgen, al moet ik hem zelf gaan halen.

quote:
Jag schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 02:59:
[...]
En dat zegt dus heel weinig een foto. Kan ik ook wel posten:

[afbeelding]

Foto van geprojecteerde 2.35:1 film (the usual suspects) bij mij thuis. Met zo'n lelijke LCD projector geprojecteerd. Nee dan kan je idd veel beter een CRT van 60+ kg hebben die maar op 1 plek kan hangen in je kamer, heel lang moet opwarmen, weinig licht output heeft, moeilijk in gebruik is met veel geklooi met instellingen die af en toe weer herhaald moeten worden (zeker met een analoog chassis echt niet lachen). En hoge resoluties en CRT is ook niet echt een supercombinatie, zeker niet als je buizen niet erg groot zijn.
Tuurlijk die CRTs zijn beter met zwart, maar het zijn gewoon ondingen. En doen alsof ze totaal superieur zijn aan alle digitale projectoren is echt overtrokken, zeker met High Def. Doe mij maar een laatste generatie 720p LCD projector, prachtdingen :).
Een crt is er juist voor gemaakt om hoge resoluties te draaien, zeker de data reeks van barco. En met een 8incher kijk je echt wel naar een haarscherp bureaublad op 720p en zelfs ook 1080p, maar bijvoorbeeld de data 800/801 kan dat niet aan qua electronica.
Kind of Blue

Ok, ik volg dit topic al een tijd, dus nu post ik even mijn setje.

Foto's:

http://users.pandora.be/bull/got/thuis1.jpg

http://users.pandora.be/bull/got/thuis2.jpg

Geen detailfoto's v/d set, maar eerder foto's van een groter deel van de ruimte, en om de volgende reden : in tegenstelling tot de meeste mensen hier, is het bij ons de bedoeling dat het home-cinema gebeuren zo weinig mogelijk de rest v/d inrichting overheerst; stijl en smaak verschillen :)
Dus vandaar dat ik de foto's getrokken heb vanuit een ietwat ander standpunt, zodat je kan zien hoe de set in de kamer geplaatst is.

Het kastje waar de set momenteel opstaat moet weg, en op die plaats komt een inbouw-boekenrek, maar pas nadat we een haard hebben laten installeren.

Specs :
  • TEAC AG 7D receiver
  • Limit (=budget) DVD/CD speler
  • PS2
  • Grundig videorecorder
  • 42'' plasma : samsung PS-42P3S
  • Canton Movie QX 150 speakerset

Indruk : de meeste vrienden/familie die in onze woonkamer binnenkomen zeggen dat ze nog nooit iets gelijkaardigs gezien/gehoord hebben, maar dat ligt natuurlijk a/h feit dat we geen audio-/videofielen in onze kennissenkring hebben :p
Ik heb geen ervaring met speakersets etc, maar ik heb wel al een paar keer in een studio gezeten, en ik moet zeggen dat de klank van de set naar mijn normen & het budget zeer goed is; een zeer natuurlijk, ruimtelijk en 'vol' geluid. Een akoestische gitaar klinkt bijna als een echte akoestische gitaar, en je kan ze min of meer in de ruimte plaatsen. De DVD/CD-speler heeft een optische uitgang, dus de klank hiervan is goed.
De plasma-tv heb ik nu ongeveer 2 jaar, en ik moet zeggen dat dit een zeer goede aankoop geweest is. Ik heb nog wel wat problemen mbt de aansluiting van mijn dvd/plasma ( zie hier ) maar dit hoort natuurlijk niet thuis in dit topic.
De speakers die atm op de TV staan moeten nog weg; maar de audio-kabel van TV-> receiver trek ik liever tesamen met de beeld-kabel, vandaar nog de voorlopig oplossing.
Al bij al zijn we best trots op ons setje.

You got a letter from headquarters this morning. / What is it? / It's a big building where generals meet, but that's not important.

I've got the power

Het is me gelukt om dat meubel BDI avion 8529,
naar Nederland te kunnen krijgen. Echter gaat het me dan 4500 euro kosten voor de verzending,
1800 dollar voor het meubel, 21% invoerrechten, en dan de verzekering.
Kortom: laat maar :-(
Krijg morgen nog een bod binnen voor verzending maar dat zal dan ook wel niet onder de 1000 euro zitten. Dus dat is balen :(

quote:
xforce schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:21:
Het is me gelukt om dat meubel BDI avion 8529,
naar Nederland te kunnen krijgen. Echter gaat het me dan 4500 euro kosten voor de verzending,
1800 dollar voor het meubel, 21% invoerrechten, en dan de verzekering.
Kortom: laat maar :-(
Krijg morgen nog een bod binnen voor verzending maar dat zal dan ook wel niet onder de 1000 euro zitten. Dus dat is balen :(
Sodeju, da's wel erg veel geld voor een AV-meubel. Bummer. Nu moet je wel verhuizen naar de VS, net als ik.

Mooi zitten? Barcelona chair!

Ik had tussendoor nog even een vraagje. Ik zit nogsteeds te twijfelen of ik mijn cd speler (Marantz cd5001) digitaal of anoloog zou aansluiten. hieronder de keuzes waar ik tussen zit te twijfelen.
de monster cable z200d coax
http://www.monstercable.com/images_db/home_av/audio/z200dcx_glam.jpg
en de van den hul bay c5
http://www.hobo.nl/webwinkel/catalog/images/bayc5-hL2.jpg
de prijs van beide kabels is bijna hetzelfde maar ik weet alleen niet waar ik beter aan doe.

We Can't Get Enough

daar komje maar op een manier achter. proberen, je weet nooit welke DAC's+opamps beter zijn, die van je receiver of je dvd.
quote:
Fatalfelix schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:24:
Ik had tussendoor nog even een vraagje. Ik zit nogsteeds te twijfelen of ik mijn cd speler (Marantz cd5001) digitaal of anoloog zou aansluiten. hieronder de keuzes waar ik tussen zit te twijfelen.
[afbeelding]
en de van den hul bay c5
[afbeelding]
de prijs van beide kabels is bijna hetzelfde maar ik weet alleen niet waar ik beter aan doe.
Ik zou gaan voor analoog als je een cd speler hebt.

TCF Specs - Forza Scuderia Ferrari

Gadgetfetisjist

quote:
Fatalfelix schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:24:
Ik had tussendoor nog even een vraagje. Ik zit nogsteeds te twijfelen of ik mijn cd speler (Marantz cd5001) digitaal of anoloog zou aansluiten.

Dat hangt er maar net vanaf wat de D/A kwaliteiten van je versterker/voorversterker zijn. Als die de analoge kwaliteit van je CD-speler overtreffen dan is dat de betere optie. Zoniet, dan........ je raadt 't al.

quote:

hieronder de keuzes waar ik tussen zit te twijfelen.
[afbeelding]
en de van den hul bay c5
[afbeelding]

Waar je beter aan doet? Het geld in je zak houden en gewoon fatsoenlijke kabels kopen. Monster en Van Den Hul zijn IMHO zwaar overgewaardeerde en overpriced kabels. Mensen maken elkaar gek met de duurste kabels en naar mijn mening is het allemaal gebakken lucht. Gouden business.

Mijn speakers zijn intern bedraad met Van Den Hul maar dat is alleen maar omdat ik het voor een leuk prijsje van m'n vader kon overnemen. Verder heb ik alleen Oehlbach en QED kabels die een stuk redelijker geprijsd zijn. Onlangs heb ik de CD-speler (Arcam CD73 met AVP700 preamp) met zelfgemaakte RG58 koper/zilver coax plus vergulden Oehlbach plugjes aangesloten. Nul komma nul verschil met de QEDs die ik heb.

Misschien moet je even vermelden welke receiver/versterker je hebt.
Op een Sony instap zou ik hem analoog op de pre-ins aansluiten (gewone ingangen zijn zinloos, doet hij DA in cd-speler, AD en dan weer DA in receiver, tenzij je een Direct functie hebt).
Heb je daarentegen een mooie Rotel of hogere klasse Denon/Marantz/NAD enzovoort zou ik hem digitaal aansluiten. Je houdt dan de mogelijkheid van surround en bewerking en je hebt in stereo optimale kwaliteit.

Ik heb de voorloper van de CD5001, de CD5400 met dezelfde Crystal Semiconductors/Cyrrus Logic CS4392 DAC.
Het is een goede DAC, maar een Denon AVR-3805 heeft bijv. al betere Burr Brown DAC's.

p.s. Je moet de keuze digitaal/analoog nooit laten afhangen van de kabels. De DAC's maken een veel groter verschil en verschil in 'digitale' kabels is sowiezo alleen in uiterlijk. Als de afscherming dik genoeg is (vanaf 10 euro al) is het verschil nul.

Mac1987343 wijzigde dit bericht 20-12-2005 16:39 (17%)

Denon AVR1905, Marantz CD5400, Dali Blue 3003, 2002, Concept Center, MS 909W en Samsung LE32T51B

Gadgetfetisjist

Trouwens, ik zie nu pas dat je 100 dollar aan kabels wil gaan kopen voor een CD-speler van 330 dollar :X

Ik ga even uit van amerikaanse prijzen, maar dat maakt voor de verhouding weinig uit denk ik. Gekkenwerk als je het mij vraagt.

Ik heb mijn CD5400 analoog aangesloten via een Profigold goed afgeschermde kabel met vergulde connectors (alleen tegen oxidatie) van 15 euro. Dit werkt perfect.
Kabels van 100 euro geven geen meetbaar verschil. Een vriend op de TH Rijswijk heeft dat opgemeten. De hoeveelheid stroom is zo gering dat het eigenlijk niet uitmaakt.
Zoals ik al zei: digitaal is al helemaal alleen uiterlijk als je verder gaat dan 1 klasse hoger dan een standaard dropveter. Als je een kabel van 100 euro koopt had je beter 80 euro meer aan je cd-speler uit kunnen geven en 20 aan een kabel ;)
Ik snap dat een dropveter er niet uitziet en daarom heb ik voor mijn gemoedsrust een Profigold kabel gekocht en een Oehlbach digitale kabel.
Analoog merk ik verschil met een dropveter. Met de dropveter hoorde ik een plop als ik een lamp in de buurt aan of uitzette.
Verder dan 20 euro zou ik echter niet gaan voor een kabel van 1 meter.

Denon AVR1905, Marantz CD5400, Dali Blue 3003, 2002, Concept Center, MS 909W en Samsung LE32T51B

quote:
D4Skunk schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 12:38:
Ok, ik volg dit topic al een tijd, dus nu post ik even mijn setje.

Foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

Geen detailfoto's v/d set, maar eerder foto's van een groter deel van de ruimte, en om de volgende reden : in tegenstelling tot de meeste mensen hier, is het bij ons de bedoeling dat het home-cinema gebeuren zo weinig mogelijk de rest v/d inrichting overheerst; stijl en smaak verschillen :)
Dus vandaar dat ik de foto's getrokken heb vanuit een ietwat ander standpunt, zodat je kan zien hoe de set in de kamer geplaatst is.

Het kastje waar de set momenteel opstaat moet weg, en op die plaats komt een inbouw-boekenrek, maar pas nadat we een haard hebben laten installeren.

Specs :
  • TEAC AG 7D receiver
  • Limit (=budget) DVD/CD speler
  • PS2
  • Grundig videorecorder
  • 42'' plasma : samsung PS-42P3S
  • Canton Movie QX 150 speakerset

Indruk : de meeste vrienden/familie die in onze woonkamer binnenkomen zeggen dat ze nog nooit iets gelijkaardigs gezien/gehoord hebben, maar dat ligt natuurlijk a/h feit dat we geen audio-/videofielen in onze kennissenkring hebben :p
Ik heb geen ervaring met speakersets etc, maar ik heb wel al een paar keer in een studio gezeten, en ik moet zeggen dat de klank van de set naar mijn normen & het budget zeer goed is; een zeer natuurlijk, ruimtelijk en 'vol' geluid. Een akoestische gitaar klinkt bijna als een echte akoestische gitaar, en je kan ze min of meer in de ruimte plaatsen. De DVD/CD-speler heeft een optische uitgang, dus de klank hiervan is goed.
De plasma-tv heb ik nu ongeveer 2 jaar, en ik moet zeggen dat dit een zeer goede aankoop geweest is. Ik heb nog wel wat problemen mbt de aansluiting van mijn dvd/plasma ( zie hier ) maar dit hoort natuurlijk niet thuis in dit topic.
De speakers die atm op de TV staan moeten nog weg; maar de audio-kabel van TV-> receiver trek ik liever tesamen met de beeld-kabel, vandaar nog de voorlopig oplossing.
Al bij al zijn we best trots op ons setje.

Ziet er inderdaad netjes uit. Erg fraai die plasma vrij aan de muur.

Het valt me op dat-ie wel wat hoog hangt en vrij ver van de zitpositie, of is dat gezichtsbedrog? Hoe groot is de afstand van de bank tot de TV? Misschien kun je ook nog een fotootje posten vanaf/achter de bank.

En hoe heb je je kabelprobleem opgelost, of hoe ga je het oplossen? Ben altijd geinteresseerd in handige foefjes.

edit:
Ik lees net in het andere topic hoe je je kabels hebt lopen. Duidelijk.

Al met al ziet het er prima uit, evenwichtinge inrichting ook.

Mosez wijzigde dit bericht 20-12-2005 17:06 (3%)

Mooi zitten? Barcelona chair!

Two Thoughts Ahead!

quote:
Exirion schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:34:
[...]

Dat hangt er maar net vanaf wat de D/A kwaliteiten van je versterker/voorversterker zijn. Als die de analoge kwaliteit van je CD-speler overtreffen dan is dat de betere optie. Zoniet, dan........ je raadt 't al.

[...]

Waar je beter aan doet? Het geld in je zak houden en gewoon fatsoenlijke kabels kopen. Monster en Van Den Hul zijn IMHO zwaar overgewaardeerde en overpriced kabels. Mensen maken elkaar gek met de duurste kabels en naar mijn mening is het allemaal gebakken lucht. Gouden business.
...

Het ligt natuurlijk ook wat voor speakers en amp je hebt, maar ik kan je verzekeren dat bij een goede amp en speaker en het verschil tussen een goede en slechte kabel een verschil tussen dag en nacht is.

Dus gebakken lucht is het zeker niet. ;)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Reg. datum: 09 januari 2004

Kabeldiscussies zijn niet gewenst :)

eindeloos ja en nee gezever wordt dat weer....

100% No Soul Guaranteed

Gadgetfetisjist

quote:
Arx schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:08:
Het ligt natuurlijk ook wat voor speakers en amp je hebt, maar ik kan je verzekeren dat bij een goede amp en speaker en het verschil tussen een goede en slechte kabel een verschil tussen dag en nacht is.

Definieer goed en slecht. Ik zit m'n hele leven al tussen de high-end audio zut en draai met een installatie die een waarde vertegenwoordigt van minimaal 10 mille, en ik zeg je dat het verschil tussen een kabel van Oehlbach van pak weg 30 euro en een Monster kabel van 100 euro puur tussen je oren zit. Maar goed, deze discussie is eindeloos dus laten we maar meteen weer ophouden.

Ik probeer alleen maar mensen te beschermen die menen dat hun set alleen meetelt met de 'grote jongens' als er kabels van minimaal 100 euro aan hangen terwijl ze een CD-speler van 300 a 400 euro gebruiken. Dat is helemaal buiten proporties.

En over dat dag en nacht.... laat me toch niet lachen man......

Exirion wijzigde dit bericht 20-12-2005 17:15 (5%)

Bij deze eindig ik bovenstaande kabeldiscussie. :(

Nu weer even over de set van D4Skunk.

http://img484.imageshack.us/img484/4356/combo0yf.jpg

Okee, A zijn waarschijnlijk je rears. Maar wat zijn je fronts, B of C? En als B je fronts zijn, wat is C dan? En andersom. En hoe het ook is, wat een enorm hoogteverschil tussen je center en de rest.
Kortom, vragen, vragen, vragen...

lord.farquaad wijzigde dit bericht 20-12-2005 17:38 (6%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws