Gathering of Tweakers

Quicksearch
Gadgetfetisjist

quote:
JvS schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 13:13:
Een soortgelijke klank is altijd uitgesloten. Zelfs al zet je 5keer dezelfde speaker weer, akoestische effecten op de weergave zijn VEEL en veel groter dan het verschil in filters en dergelijke.

Nu overdrijf je. De invloed van de plaatsing van de speakers in de ruimte is vooral voor het laag (zeker met het oog op staande golven) aanzienlijk. Voor de rest is het echter toch vooral de klank van de speakers die het meest bepalend is voor de uiteindelijke klank op de plek waar je zit.

quote:
Ook dat idee dat je 5keer hetzelfde merk moet hebben en dat het anders waardeloos is, is onzin.

Het is onzin in zoverre dat speakers van 1 merk totaal verschillend kunnen klinken dus "alles hetzelfde merk" is geen enkele garantie dat het lekker met elkaar matcht. Aan de andere kant hebben merken vaak een voorkeur voor bepaalde systemen/basisontwerpen en filterontwerpen met bijbehorende kleuring, en dat kan voor grote klankverschillen zorgen.

Daar staat tegenover dat de betere merken die allemaal naar neutrale weergave streven, en niet zelden dezelfde (merken en/of types) units inkopen, best met elkaar kunnen matchen. Het is zoeken en veel luisteren, maar van verschillende merken kun je heel goed speakers tegenkomen die prima samen klinken in een 5.1 setup.

quote:
iolas1977 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 20:21:
[...]

Die zijn ook erg strak ja, redelijk onbetaalbaar voor mij :P

Die Elac's 209 JET van mij waren al vrij duur(900 eu per stuk), waren destijds(en waarschijnlijk nu nog) wel een van de betere speakers in die prijsklasse.

Kzit me alleen af te vragen of mijn versterker misschien niet een beetje aan de lichte kant is voor deze Elac's. Ik heb een Onkyo TX-SR601E eraan hangen. Iemand hier ervaring met de 700 serie van Onkyo(zeker als ie kan vergelijken met dit model)?

heb ff voor je op de elac page in het archieve gekeken en daar vond ik dit

Products: ELAC 209 JET
Dimensions H × W × D 1030 × 200 × 285 mm
Gross Volume 58 l
Weight 19 kg
Principle 2½-ways, bass reflex
Woofer 2 × 180 mm AS cone
Tweeter 1 × JET
Recom. Amplifier Power
at Nominal Impedance 30-300 W / channel

Crossover Frequencies 2,500 / 2,700 Hz
Sensitivity 90 dB / 2.83 V / 1 m
Nominal Impedance
suitable for amplifiers (from ... to) 4 Ohm
4 ... 8 Ohm
Minimum Impedance 3.5 Ohm at 190 Hz
Frequency Range 32 ··· 35,000 Hz
Nominal / Peak Power Handling 160 / 200 W

jouw Onkyo receiver heeft 6x120watt lijkt me dus wel genoeg aangezien de minimale vereisden 30w per kanaal is

We Can't Get Enough

Reg. datum: 01 november 2002

Update van de Home-Theatre :P

Er is een pakje afgeleverd.

http://users.telenet.be/theebag/Home%20Theatre/Subwoofer/Sub001.jpg

Wat zit er in ?

http://users.telenet.be/theebag/Home%20Theatre/Subwoofer/Sub002.jpg

Peerless XLS10 gekoppeld aan een BK elec versterker ( 275W rms)

http://users.telenet.be/theebag/Home%20Theatre/Subwoofer/Sub003.jpg

Wat is hij klein ...

http://users.telenet.be/theebag/Home%20Theatre/Subwoofer/Sub101.jpg

Overige specificaties :

Variable Freq bass filter and 18 Litre Sealed Enclosure
Frequency Response at -6dB: 17Hz
Amplifier Input / Output Impedance: High Level 100K - Low Level 10K
Gain Control Range: 60dB
Drive Unit Impedance: 4 Ohm
Dimensions:340D X 355H x 290W
Weight: 17.5kg
True 275W continuous discrete Bipolar amplifier
Downward Firing 250mm (10") Peerless XLS10

Verder info:
http://www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers/XLS200-DF.htm

Hij is verbonden met een Canare LV77S kabel.

Ervaringen heb ik nog nauwelijks, hij is net binnen en ik heb er nog niet lang naar geluisterd.
Maar wat ik al gehoord heb, :9~ . Hele andere ervaring dan met de vorige sub MS907W.

Theebag wijzigde dit bericht 17-12-2005 22:12 (3%)

quote:
Dupje schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 21:39:
[...]

Ik heb ook een mini-upgrade :P

[afbeelding]

We zien: dikke speakerkabel (monitor das hifi Cobra silver 2.5) naar center, 2 monitor das hifi bananen en 4 profigold bananen voor de rear speakers. De andere 2 monitors (uit set van 4) hangen aan achterkant center:

[afbeelding]
Ik heb vandaag mijn JBL E90's binnen gehad en ik wilde het metalen plaatje die tussen de speakeraansluitingen zat vervangen door een stuk speakerdraad, maar dat was toch zoo een gedoe en nu zie ik dat jij op je Center een simpele kabel hebt met een aansluiting erop. Hoe heb je dat gedaan en kan je me er wat meer over vertellen.

Kamertje verbouwen in HT-room

Audio Nerd
Reg. datum: 01 september 2002

quote:
Rainesh schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 23:10:
[...]

Ik heb vandaag mijn JBL E90's binnen gehad en ik wilde het metalen plaatje die tussen de speakeraansluitingen zat vervangen door een stuk speakerdraad, maar dat was toch zoo een gedoe en nu zie ik dat jij op je Center een simpele kabel hebt met een aansluiting erop. Hoe heb je dat gedaan en kan je me er wat meer over vertellen.
Deze brugjes op de kef speaker zitten standaard al op de speaker. geweldig :) Echter zijn ze met een stuk speakerdraad en spades gemakkelijk zelf te maken! precies hetzelfde effect.

Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

* JT zit te genieten van We Were Soldiers :) En als je nog geen sub hebt dan is een bassreflex speaker in een hoek voor de verandering wel weer is lachen :P Ik heb de sok maar ff uit de pijp gehaald :P

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

Reg. datum: 06 augustus 2004

quote:
Theebag schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 22:08:
Update van de Home-Theatre :P

Er is een pakje afgeleverd.

[afbeelding]

Wat zit er in ?

[afbeelding]

Peerless XLS10 gekoppeld aan een BK elec versterker ( 275W rms)

[afbeelding]

Wat is hij klein ...

[afbeelding]

Overige specificaties :

Variable Freq bass filter and 18 Litre Sealed Enclosure
Frequency Response at -6dB: 17Hz
Amplifier Input / Output Impedance: High Level 100K - Low Level 10K
Gain Control Range: 60dB
Drive Unit Impedance: 4 Ohm
Dimensions:340D X 355H x 290W
Weight: 17.5kg
True 275W continuous discrete Bipolar amplifier
Downward Firing 250mm (10") Peerless XLS10

Verder info:
http://www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers/XLS200-DF.htm

Hij is verbonden met een Canare LV77S kabel.

Ervaringen heb ik nog nauwelijks, hij is net binnen en ik heb er nog niet lang naar geluisterd.
Maar wat ik al gehoord heb, :9~ . Hele andere ervaring dan met de vorige sub MS907W.
mooi hout :9 is de speaker van de sub beter als hij naar beneden richt?

Wees niet te spoedig geërgerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.

Zo. Eindelijk eens de foto's van mijn camera gehaald en geupload. Ik had afgelopen zomer al eerder eens een aankondiging gedaan, maar hier is dan mijn volledige HT:

- Arcam DV79 DVD-speler
- Arcam AVR300 Receiver
- Pioneer PDP-4360HD Plasma TV
- Quad L-Series speaker-set (12L front, 11L rear, L-Centre en L-Subwoofer)

Ik heb ook nog een NAD C541i CD-speler (niet afgebeeld) om een beetje mee te hobbien. Deze heb ik laatst omgebouwd van 240 naar 120 volt en gaat waarschijnlijk als loopwerk dienen voor mijn zelfbouw DAC.

De boel is aan elkaar geknoopt met:

- Wireworld Ultraviolet 5 HDMI kabel
- Van den Hul D - 102 III HYBRID analoge interlink
- Ixos XHD608 digitale interlink
- QED XT400 X-tube speaker kabel (fronts)
- QED Silver Anniversary BiWire Speaker kabel (rears en center)
- Cobalt Cable Ultimate Subwoofer Cable

De front speaker zijn gebi-amped, dus die hebben de dubbele hoeveelheid speaker kabel aangesloten zitten.

En wat vind ik ervan? In een woord: fanatastisch! Vooral van HDTV-uitzending hier in de V.S. val je helemaal van je stoel, compleet met Dolby Digital 5.1 geluid en al. Dan hoef je meteen geen DVD meer.

Genoeg gekletst, nu eerst de plaatjes:

http://picserver.org/i/5884FY48LM52/p.jpeg
Overzicht

http://picserver.org/i/3WX41FL6E8LQ/p.jpeg
Luisterpositie

http://picserver.org/i/B580QR72N3NW/p.jpeg
Center, front, sub en Barcelona Chair

http://picserver.org/i/15Y8O5324H76/p.jpeg
Arcam DVD-speler en receiver. Geweldig ook in in analoog stereo

http://picserver.org/i/IDS0DN1D27C3/p.jpeg
Media receiver van de Pioneer 4360. Hier zit alles in, dus maar 2 kabels naar het scherm

http://picserver.org/i/9IC743G2BB7U/p.jpeg
HDTV uitzending in 1080i (INHD). Het meubel is overigens van BDI

http://picserver.org/i/VUUKRR37PO9D/p.jpeg
Nemo

http://picserver.org/i/E69IY1IFJ41L/p.jpeg
Nemo close-up

Daar dan, de heleboel bij elkaar. Roept u maar!

Mosez wijzigde dit bericht 18-12-2005 03:58 (3%)

Mooi zitten? Barcelona chair!

Reg. datum: 17 december 2003

quote:
Mosez schreef op zondag 18 december 2005 @ 02:20:
Zo. Eindelijk eens de foto's van mijn camera gehaald en geupload. Ik had afgelopen zomer al eerder eens een aankondiging gedaan, maar hier is dan mijn volledige HT:

- Arcam DV79 DVD-speler
- Arcam AVR300 Receiver
- Pioneer PDP-4360HD Plasma TV
- Quad L-Series speaker-set (12L front, 11L rear, L-Centre en L-Subwoofer)

Ik heb ook nog een NAD C541i CD-speler (niet afgebeeld) om een beetje mee te hobbien. Deze heb ik laatst omgebouwd van 240 naar 120 volt en gaat waarschijnlijk als loopwerk dienen voor mijn zelfbouw DAC.

De boel is aan elkaar geknoopt met:

- Wireworld Ultraviolet 5 HDMI kabel
- Van den Hul D - 102 III HYBRID analoge interlink
- Ixos XHD608 digitale interlink
- QED XT400 X-tube speaker kabel (fronts)
- QED Silver Anniversary BiWire Speaker kabel (rears en center)
- Cobalt Cable Ultimate Subwoofer Cable

De front speaker zijn gebi-amped, dus die hebben de dubbele hoeveelheid speaker kabel aangesloten zitten.

En wat vind ik ervan? In een woord: fanatastisch! Vooral van HDTV-uitzending hier in de V.S. val je helemaal van je stoel, compleet met Dolby Digital 5.1 geluid en al. Dan hoef je meteen geen DVD meer.

Genoeg gekletst, nu eerst de plaatjes:

[afbeelding]
Overzicht

[afbeelding]
Luisterpositie

[afbeelding]
Center, sub en Barcelona Chair

[afbeelding]
Arcam DVD-speler en receiver. Geweldig ook in in analoog stereo

[afbeelding]
Media receiver van de Pioneer 4360. Hier zit alles in, dus maar 2 kabels naar het scherm

[afbeelding]
HDTV uitzending in 1080i (INHD). Het meubel is overigens van BDI

[afbeelding]
Nemo

[afbeelding]
Nemo close-up

1 vd sjiekste sets die ik heb gezien hier en elders! Echt mooi hoor!

[ help me (A) ]

Chemie het leukste wat er is.

Je speakers zitten via bi-wire aangesloten en niet bi-amp of ik moet iets gemist hebben in de specs.

Ik loop meestal als een KIP met KOP rond.

quote:
leonbong schreef op zondag 18 december 2005 @ 02:34:
Je speakers zitten via bi-wire aangesloten en niet bi-amp of ik moet iets gemist hebben in de specs.

Nou, niet gemist hoor -ik was wellicht wat summier met mijn informatie.

De AVR300 is een 7.1 receiver die ik in een 5.1 opstelling gebruik. De 2 ongebruikte kanalen kunnen ingezet worden om de "high" of de "low" terminals van de front speakers apart aan te sturen.

De receiver heeft voor deze modus een instelling in het setup menu en deze opstelling wordt dan ook officieel door Arcam ondersteund.

Audio Nerd
Reg. datum: 01 september 2002

Mosez,

Werkelijkwaar een prachtige set. Arcan, QUAD, Pioneer plasma.

erg mooi! gefeli. :D

Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne

Supermooie set.. mooie meubels om het af te maken, en je speakerdraad (behalve bij je ene front) erg mooi weggewerkt, hoe heb je dat nu gedaan bij je rears, door de muur getrokken of??

jorg

Reg. datum: 04 november 2005

@Theebag.

Mooi ding man! ik zat een tijdje terug zwaar te twijfelen om je MS sub te kopen.
Maar hoeveel heb je er voor betaald als ik vragen mag. Ik zoek ook nog een sub..en deze is echt.. :D :9~

Reg. datum: 09 januari 2004

Op die site staat 280 pond, ziet eruit als een rel trouwens :)

Mosez ook mooie setup, meubels en alles bij elkaar enzo :)

100% No Soul Guaranteed

Schitterende set Mosez! :)
En zoals Daklem zegt Rainesh, die kabelbruggen zijn standaard kef. Het is nog maar sinds de iQ reeks dat ze dat zo doen. Op m'n Q3's ziet het er zo uit:

http://users.pandora.be/administrator/GoT/audio/Q3aansluiting.jpg

Nu had ik de laatste dagen wat last van dat het geluid van m'n rechtste speaker precies af en toe wat afnam in volume. De oorzaak was dat de klemmen van de speakerkabel gewoon wat los zaten :o . Blijkbaar komen die vanzelf wat los na zoveel tijd. Dan maar beneden eens gaan kijken in de huiskamer (zelfde serie) en ja hoor, daar waren ze zelfs nog losser, ik kon de speakerkabel er gewoon uittrekken... Volgende maand maar eens kijken om ook op m'n fronts zo'n kabelbruggen te maken en bananas aan de speakerkabel hangen. :)

TCF Specs - Forza Scuderia Ferrari

@ Mosez

Hoi

Moet zeggen een hele mooie setup en mooi verwerkt in je huiskamer erg strak maar toch ook weer speels .

L.E

Mac powered

quote:
Zo. Eindelijk eens de foto's van mijn camera gehaald en geupload. Ik had afgelopen zomer al eerder..
Nice, vooral ook die stoel :P

Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.

quote:
kippekop schreef op zondag 18 december 2005 @ 11:16:
Supermooie set.. mooie meubels om het af te maken, en je speakerdraad (behalve bij je ene front) erg mooi weggewerkt, hoe heb je dat nu gedaan bij je rears, door de muur getrokken of??

Thanks allemaal voor de kudos! Altijd prettig om je werk gewaardeerd te zien.

De kabels voor de fronts zijn eigenlijk niet echt weggewerkt, maar liggen half achter de stands en half onder de kast. Dubbele QED XT400 X-tube per speaker is een flinke hoop materiaal; dit type kabel is coaxiaal en dus niet bepaald dun. De QED Silver Anniversary BiWire Speaker kabel voor de rears is een stuk platter al viel het wegwerken nog niet mee.

Hier in Amerika zijn alle muren afgewerkt met "dry wall" (gipsplaat). Daar is redelijk makkelijk een gat in te boren maar vervolgens moet je nog wel door de vloer. Dat heb ik dus gedaan: eerst een groot werkgat zagen in de muur van 30x30 cm, zowel achter het AV-meubel als achter de bank. Vervolgens gaten geboord in de vloer om de kabels door te voeren. In de kelder (souterrain eigenlijk) zitten grote spots in het plafond en door deze tijdelijk te verwijderen kon ik de kabel over het kelder-plafond trekken, onder de kamervloer door dus. Aan de andere kant weer omhoog, werkgaten sluiten met orginele plaat minus klein gat in het midden en netjes afwerken. Alles bij elkaar toch een dag werk of zo.

Nog even over de Quad L-Series speaker-set. Ik heb deze set "op de groei" gekocht. In mijn woonkamer klinkt-ie al erg goed; genereert zowel een brede als diepe sound-stage met veel detail, ook bij lage volumes. Ik denk echter dat de set het ook goed blijft doen echter in ruimtes die 2 tot 3 keer zo groot zijn, dus dat maakt het een goede investering.

De sub is echt een beest. Als ik 's-avonds films kijk moet ik 'm doorgaans 10-15 dB downtunen omdat anders de buren geen leven meer hebben. Gelukkig gaat dat heel eenvoudig omdat de Quad op afstand bedienbaar is (met kleine remote control) en tot 4 pre-sets kan vasthouden.

De sub verbreedt ook de lage tonen beleving aanzienlijk in stereo-modus zonder dat je kunt zeggen waar de speakers ophouden en de sub begint. Precies zo als het hoort dus. Overigens prefereer ik te luisteren naar 2 kanaals muziek in de "Direct" modus, volledig analoog. De Arcam receiver schakelt in die modus het digitale gedeelte volledig uit. De 12L's hebben voldoende "punch" van zichzelf en voor de meeste muziek heb ik de sub eigenlijk niet nodig.

Moraal van dit verhaal? Sla de Quad L-Series vooral niet over als je opzoek bent naar nieuwe speakers of een updrade. Je zult verbaasd zijn over de dynamiek van deze speakers. De afwerking is ook fantastisch (verschillende soorten houtvineer en 7 lagen piano-lak), dus goed voor de WAF.

Even een vraagje tussendoor....

Nee, niet doen. Dit is géén tussendoorvraagjestopic maar een show je HT topic. Voor technische off-topic vragen even de search gebruiken of desnoods eigen topic beginnen.

Abbadon wijzigde dit bericht 18-12-2005 18:47 (95%)

If you do something, do it good.

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

Dat heet een scartadapter.

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

DVE

quote:
Fatalfelix schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 21:54:
[...]

heb ff voor je op de elac page in het archieve gekeken en daar vond ik dit

Products: ELAC 209 JET
Dimensions H × W × D 1030 × 200 × 285 mm
Gross Volume 58 l
Weight 19 kg
Principle 2½-ways, bass reflex
Woofer 2 × 180 mm AS cone
Tweeter 1 × JET
Recom. Amplifier Power
at Nominal Impedance 30-300 W / channel

Crossover Frequencies 2,500 / 2,700 Hz
Sensitivity 90 dB / 2.83 V / 1 m
Nominal Impedance
suitable for amplifiers (from ... to) 4 Ohm
4 ... 8 Ohm
Minimum Impedance 3.5 Ohm at 190 Hz
Frequency Range 32 ··· 35,000 Hz
Nominal / Peak Power Handling 160 / 200 W

jouw Onkyo receiver heeft 6x120watt lijkt me dus wel genoeg aangezien de minimale vereisden 30w per kanaal is

tnx Felix, maar ik bedoelde eigenlijk of de speakers en de versterker een beetje in dezelfde klasse vallen :P

Kmoet die Onkyo altijd wel redelijk open draaien voordat er een beetje geluid uit komt ;)

Fear accompanies the possibility of death. Calm shepherds its certainty

quote:

naaaiiiis!
* Sven heeft binnenkort ook weer wat nieuws

Een magnat Vector Needle Center 10 zilver :)
http://redcoon.nl/res/product_200/resource_18505.jpg
voor slechts 51 euro, dat paste nog wel in m'n budget. Van 4.1 naar 5.1 :Y)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws