quote:
Dank je, niet zelf bedacht trouwens. Heb redelijk wat hulp van buitenaf gehad bij veel zelfbouw dingen. Was ook erg goedkoop deze oplossing, en verstelbaar (scheelde een hele hoop moeilijk meetwerk).
quote:
Dr. Strangelove schreef op donderdag 15 december 2005 @ 11:13:
[...]
Met jou kan ik praten

Heat en de Thin Red Line zijn zwaar ondergewaardeerde films; Heat omdat die film alleen maar als een actiefilm wordt bekeken door mensen (terwijl de actie bijzaak is) en de Thin Red Line omdat hij ondersneeuwde onder de aandacht voor Saving Private Ryan (wat ik op het eerste half uur na een veel zwakkere film vind).
Grappig, dat is precies zoals ik er ook over denk. Saving Private Ryan heeft idd een indrukwekkende openingsscene en is technisch erg goed, maar verder niet veel bijzonders. Thin Red Line vind ik echt een zeer indrukwekkende film, echt heel mooi. Ik heb hem 2 keer gezien en met de derde keer ga ik denk ik wachten tot ie in high def uit is (ik heb hem op DVD liggen).
Heat is ook erg goed, schitterende sfeer wordt er in neergezet. Prachtige muziek ook. Ik vind het zoiezo een zeer goede soundtrack. En idd omdat beide films niet heel erg bijzonder hoog gewaardeerd worden vond ik het leuk om daar dan wel een poster van te hebben hangen. Een Lord of the Rings poster ofzo hoeft van mij niet zo.
quote:
lord.farquaad schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:17:
[...]
Kolere hé. Daar was ik wel even stil van. Enkele vraagjes/opmerkingen:
- Hoe kom je deze kamer binnen? Ik vermoed via de rechteronderhoek op de eerste foto. Of moet je ergens over een bank klimmen?
- Ik neem aan dat bij jouw de nadruk ligt op stereo luisteren? Ik zie nl. wel ergens een stukje rear (linksboven op de 5e foto), maar dat is het dan ook wel zo'n beetje.
- Inrichting is wel erg druk/vol (met zitmeubels). Is ook wel logisch, zo een installatie helemaal voor jezelf houden is ook niet echt sociaal
- En dan 'the big one': waar heb je die hoorns van gemaakt, toch geen cement/beton zeker?
- Je ziet hier maar een deel van mijn kamer. Rechts van de blauwe bank is een redelijk brede doorgang naar "het andere deel". Totale oppervlakte is 27m2, je ziet op de foto's de helft. De rest is ook niet zo bijzonder: koelkast, diepvriezer, kasten, bed, oven, enz.
- Lichte nadruk op stereo. Zo is mijn set ooit wel begonnen en ik luister nog steeds wel meer muziek dan films. Maar ik gebruik mijn projector ook wel een uur per dag gemiddeld denk ik. Ik heb geen kabel dus ik kijk alleen maar gedownloade films en series (Family Guy, The Office, BSG). Mijn set is nu ook gewoon 5.1. Surrounds zie je idd niet zo goed, de linker zie je net staan en de rechter staat op dat oude zwarte Yamaha subje. En moet ook eerlijk zeggen dat de sub op dit moment nog aan het wachten is op een Linkwitz Transform circuit, dus LFE wordt nu naar het front geroute.
- Ja, idd beetje druk en vol. Deze kamer inc inrichting is ook gewoon minder mooi dan mijn vorige kamer. Daar had ik ook peperdure superrelaxte vloerbedekking in liggen, dit is super cheap ass spul dat al vol met vlekken zit. De bank links kleurt ook niet echt lekker bij de rest. Maar goed, ik wilde een kamer waarin gewoon geleefd kon worden en met een fijne akoestiek. En dat is gelukt. Ik zou eigenlijk alleen nog mooie dimbare spotjes aan het plafond willen hebben, maar ik moet over een jaar uit deze kamer weg, dus weet niet of ik er nog meer tijd en geld in ga steken.
- Van gips
. Idee van mij pa nadat zo ongeveer alle opties voorbij waren gekomen. Het is een beetje moeilijk uit te leggen, kijk zelf maar:
Draaimal aan het proefdraaien, klik voor een filmpje
Draaimal aan het werk, klik voor een filmpje
Nog meer foto's van het draaien van de hoorn
Het resultaat

quote:
Ben ik ff blij dat ik een goede inboedelverzekering heb

. Kan je dat ff wegeditten? Om nou foto's van dure spullen icm met een adres online te hebben staan is nou net ff teveel van het goede

.