Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ok, ze bevestigen wel snel m'n uitspraak :P
Hoewel het lange tijd niet zo goed ging met m'n virtuele portefeuilles, ben ik vandaag in 1 knal in twee beurscompetities naar de bovenste regionen in het klassement doorgestegen \o/
Ik heb met al m'n opties >100% winst, behalve met Ahold (die staat nog op -50% )
Binnenkort maar eens echt gaan beleggen... :)

Martin Sturm wijzigde dit bericht 27-01-2006 10:13 (8%)

Reg. datum: 28 januari 2000

Nou jongens voor iedereen die wat wil leren: check Corus vandaag! :D

- Overnamegeruchten stuwen de koers enorm op
- Zometeen een persbericht, is het waar (koers keihard omhoog?) of niet? (koers meteen terug)
- Handel in Mittal Steel stilgelegd

quote:
MARKET TALK: Corus stijgt 12% op speculatie staalsector

AMSTERDAM (Dow Jones)--Corus stijgt 12% op EUR 1,03. "Deze stijging is zeer speculatief, aldus handelaar Marvin Lambert van Kempen & Co. De handel in zowel Arcelor als Mittal is stilgelegd en dan wordt er bijvoorbeeld gespeculeerd op een overname, hetgeen tot een hogere waardering van de staalsector zou kunnen leiden. (RVD)
quote:
Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Mittal Steel neemt zijn Franse branchegenoot Arcelor
over. Dat meldt persbureau Reuters vrijdag, op basis van een anonieme bron.

De handel in het aandeel Mittal Steel is in Amsterdam op vrijdagochtend stilgelegd, volgens
een woordvoerder van de Autoriteit Financiele Markten (AFM) in afwachting van een
persbericht. Ook de handel in Arcelor op Euronext in Parijs is stilgelegd.

De staalsector in Europa is overigens ook nog in afwachting van een bericht van het Duitse
ThyssenKrupp. Het Duitse staalconcern kwam vrijdagochtend voorbeurs met een trading update
en naar verluidt zou bestuursvoorzitter Ekkehard Schulz om 10.00 uur met 'een belangrijke
mededeling' komen.

Enkele dagen geleden liet het Europese staalconcern Arcelor nog weten een akkoord te hebben
getekend met Dofasco voor de overname van het Canadese staalbedrijf. Arcelor betaalt CAD 71
cash per aandeel Dofasco, goed voor een totaal bedrag van ca. EUR 3,95 miljard.

Jeroen Molenaar
jeroen@bfn.com

dingen die je in de gaten gaat houden als je Corus hebt: Handelsscherm van je broker, bnr stream, rtlz stream, persberichten ;).

I love this so much...

Config

quote:
dingen die je in de gaten gaat houden als je Corus hebt: Handelsscherm van je broker, bnr stream, rtlz stream, persberichten ;).

Je moet nu eigenlijk opties kopen op Corus als je zo'n grote koersverandering verwacht.. gewoon zowel Calls als Puts... een van de twee wordt waardeloos, maar de winst van de andere compenseert dat verlies dan ruimschoots :)

Overigens gaan alle aandelen nu wel goed vandaag... Aalberts al +7% in 2 dagen.

Martin Sturm wijzigde dit bericht 27-01-2006 10:38 (11%)

De grootste koerssprong is al geweest imo. 11%...

Config

Ik zou eerder wat long puts voor een paar centen nemen, niet dat ik dat ga doen. :/
Als het gerucht niet uitkomt dan zakt t als poep inelkaar..

maar goed geen zin om me nu hierop te storten.

Das me net ff iets te gevaarlijk.. :*)

Ben alvast vooruit aan het kijken voor aankomende week en de week daarop.. als de beurs sluit rond 448 dan kunnen we een hoger koersdoel in perspectief nemen. Het ziet er allemaal erg mooi uit, ik zou haast zeggen dat het een bel is die binnenkort klapt maar we zitten dik boven de steun en over de weerstand heen dus ik heb weinig in te brengen.

Arsenius wijzigde dit bericht 27-01-2006 10:59 (65%)

Hmm, wie weet een linkje voor beginners? :P

En hoe kun je beter leren fondsbeleggen (waar moet je op letten daarbij, wanneer is een goed koopmoment), hier gaat het vaak over losse aandelen en alles daaromheen.

Tipje anyone?

het ultieme jaargetijde..... | #!/usr/bin/girl
Kunstnieuws dekleinekunstenaar.nl | Eigen werk: zomertje.nl | Vrolijke beestjes: gaasje.nl

left part of the evil twins

Gewoon gratis rekening bij Binck afsluiten, kun je met een schaduwportefeuille gaan beleggen. Kost niets, kun je wel de gevolgen van alle beslissingen in de gaten houden :)
Reg. datum: 24 januari 2006

Ikzelf ben nu reeds bijna een jaar bezig met beleggen, en wel via Keytrade Bank. In tegenstelling tot velen ben ik meteen begonnen met (US) opties, en ik heb het mij nog niet beklaagd eigenlijk. Waarom enkel in The States? Er zit veel meer beweging in dan in België of NL. De meest interessante opties zijn imho die van de Nasdaq, dat is de index. Meer info over de Nassy vindt je hierzo: http://en.wikipedia.org/wiki/Nasdaq

Meer info over Keytrade op www.keytrade.be. Per transactie betaal je $20, dus dat is zeer betaalbaar. Je kunt ook een virtuele portefuille aanmaken op Keytrade, maar remember...eens je met echte 'cash' gaat beleggen ga je er helemaal anders tegenaan kijken.

GreetZ
SDX

Probleem is dat je ook nog eens met de valutafluctuaties zit, of je moet een foreign account openen en daar het geld pas vanaf trekken op het moment dat het je uitkomt qua wisselkoers.

Qua opties: ik pak zelf altijd eigenlijk drie stuks, dan hoef ik maar 7,5cent te hebben om uit de kosten te zijn :) Hail Binck en zijn tarieven :)

Acties: [view]

Door: ACM Devver / Serveradmin
quote:
zomertje schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 14:04:
Hmm, wie weet een linkje voor beginners? :P

En hoe kun je beter leren fondsbeleggen (waar moet je op letten daarbij, wanneer is een goed koopmoment), hier gaat het vaak over losse aandelen en alles daaromheen.

Tipje anyone?
Bij www.iex.nl kan je een portefeuille aanmaken om mee te oefenen.

[13:34:02] <baa> maar fbsd schijnt nog steeds hopeloos schijnt

Ja maar schaduwportefeuilles zijn niet the real thing natuurlijk. Je kan onbeperkt kopen en verkopen en je leert totaal niet om te gaan met limieten, stop loss, etc.

Koop eerst eens een boek...;)

Config

Reg. datum: 24 januari 2006

Voor wie op de US markets actief is: Intel (INTC) en Cisco (CSCO) gaan serieuze winsten tegemoet in het komende jaar. Long term calls zijn dus zeer interessant. :7

GreetZ
SDX

quote:
[b][message=25096804,noline][...]Meer info over Keytrade op www.keytrade.be. Per transactie betaal je $20, dus dat is zeer betaalbaar. Je kunt ook een virtuele portefuille aanmaken op Keytrade, maar remember...eens je met echte 'cash' gaat beleggen ga je er helemaal anders tegenaan kijken.
[...]
Je bedoelt $2 dollar neem ik aan, want anders is het echt belachelijk duur. Bij IB betaal je 50 cent per optie.

Ik heb gisteren mijn hele portefeuille maar geflushed (5k verdiend in 4 maanden :P) maar zal dit topic wel in de gaten blijven houden :)

[10:59] <Rataplan> om een nu.nl-lezer te citeren: 'iPhone is geen bijvoeglijk naamwoord' ;)
[10:59] <Arnoud> voor mij wel, het is een synoniem van matig: wat een iPhone ontvangst met deze telefoon zeg!

La Marmotte

quote:
-RenE- schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 22:35:
[...]

Je bedoelt $2 dollar neem ik aan, want anders is het echt belachelijk duur. Bij IB betaal je 50 cent per optie.

20 dollar is toch niet echt veel. Bij Bick en Alex is het 3,75 per contract met een minimum van 13,50. Opzich is 20 dollar voor de kleine belegger veel maar voor de wat grotere belegger is het zeker interessant. Dan worden opties op LogicaCMG en Corus van 20 cent ook leuk. Dan kan je er gewoon 20 kopen tegen lage transactiekosten.

Edit: klein updateje van de startpost. Voelt iemand zich geroepen er nog wat leuks bij te voegen?

Janusz wijzigde dit bericht 28-01-2006 01:31 (9%)

Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.

tering, Corus is echt hard gegaan. Had ik niet verwacht, iig niet zoals dit .. Dikke 15 procent erbij 8)7
@ de mensen die zeggen dat ik moet gaan proefbeleggen. Ik ben al serieus bezig met fondsbeleggen (niet met een enorme hoeveelheid geld hoor) maar op dit moment sta ik op 25% rendement gedurende gemiddeld 2 jaar.

Ik vroeg me eigenlijk af of er goede koopmomenten zijn en waar je een fonds op kan beoordelen. Op dit moment gok ik gedeeltelijk op bewezen zaken en voor een groot deel ook op opkomende economieen (china, latijns amerika, oost europa en rusland) Het hele verhaal van opties en alles eromheen is mij veel te gedetailleerd, want daar waag ik me toch niet aan :P

Dus ik wil specifiek leren op t gebied van fondsbeleggen en het beoordelen van fondsen, en niet de in's en out's van de AEX :)

Kunstnieuws dekleinekunstenaar.nl | Eigen werk: zomertje.nl | Vrolijke beestjes: gaasje.nl

Voor een fonds moet je goede koopmomenten eigenlijk een beetje vergeten. Tenzij er sprake is van een marktbrede grote daling zullen beleggingsfondsen nooit hele grote schommelingen laten zien. De trend is over het algemeen stijgend. Nu kun je natuurlijk wel eens profiteren van kleine koersdips, maar dalingen van vele procenten zijn erg uitzonderlijk.

Hoe je dan een goed fonds moet selecteren is een beetje de vraag. Er zijn wel verschillende ratings voor, zoals de Sharpe-ratio en de Morningstar-rating, maar voor een groot deel zijn die ook afhankelijk van eenvoudig na te trekken indicatoren zoals rendement en volatiliteit. Op morningstar.nl kun je die met elkaar vergelijken. Zie voor uitleg over de Morningstar rating bijv. http://www.morningstar.nl...leType=Rating&lang=nl

Over het algemeen geldt hoe hoger de volatiliteit, hoe hoger het risico, hoe hoger het rendement. Een verstandige strategie lijkt mij bepalen hoeveel risico je wilt lopen en welke spreiding je in je portefeuille aan wilt houden. Vervolgens zoek je in elk 'segment' waarin je wilt beleggen de fondsen met de hoogste rating en daaruit maak je dat een keuze. Welk fonds dan uiteindelijk de beste resultaten biedt is natuurlijk altijd nog afwachten. Beleggen blijft ook een beetje je intuitie gebruiken natuurlijk :)

[10:59] <Rataplan> om een nu.nl-lezer te citeren: 'iPhone is geen bijvoeglijk naamwoord' ;)
[10:59] <Arnoud> voor mij wel, het is een synoniem van matig: wat een iPhone ontvangst met deze telefoon zeg!

En mazzel hebben dat het gewoon goed gaat :)

Acties: [view]

Door: ACM Devver / Serveradmin
quote:
Daniel schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 11:25:
Voor een fonds moet je goede koopmomenten eigenlijk een beetje vergeten. Tenzij er sprake is van een marktbrede grote daling zullen beleggingsfondsen nooit hele grote schommelingen laten zien. De trend is over het algemeen stijgend.

Ik heb een keer een overzicht gezien van het rendement op lange termijn bij domweg steeds X op een vaste dag in de maand in de beurs in te leggen (geloof eerste dag van de maand op de AEX of een andere index als voorbeeld gebruikt werd) vergeleken met dat wanneer je het beste moment van die maand nam. Het kwam er op neer dat het een paar procentpunten scheelde, maar niet noemenswaardig veel. Helaas weet ik niet meer waar ik dat gelezen heb, zou best eens op IEX geweest kunnen zijn.

quote:
Nu kun je natuurlijk wel eens profiteren van kleine koersdips, maar dalingen van vele procenten zijn erg uitzonderlijk.
Op de laatste twee weken na natuurlijk. Als je afgelopen maandag wat kocht had je nu al gauw 5% rendement te pakken op de wat meer volatiele fondsen.

[13:34:02] <baa> maar fbsd schijnt nog steeds hopeloos schijnt

Weet iemand een mooi software tooltje om koersinformatie te laten zien in een klein window op je scherm? Het zou erg makkelijk zijn als dit aanpasbaar was zodat ik zelf kan kiezen welke fondsen worden getoond. Uiteraard het liefst gratis, realtime is niet nodig

www.VoIPerized.com <-- low latency, high quality voice-conferencing program
System Specs + overzicht van mijn stilte mods

quote:
Januszjes schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 00:58:
[...]

20 dollar is toch niet echt veel. Bij Bick en Alex is het 3,75 per contract met een minimum van 13,50. Opzich is 20 dollar voor de kleine belegger veel maar voor de wat grotere belegger is het zeker interessant. Dan worden opties op LogicaCMG en Corus van 20 cent ook leuk. Dan kan je er gewoon 20 kopen tegen lage transactiekosten.

Edit: klein updateje van de startpost. Voelt iemand zich geroepen er nog wat leuks bij te voegen?

20 dollar is heel erg veel als je bij Interactive Brokers, dus ook voor kleine particulieren, maar 0,50 - 0,75 dollar betaald. Minimumbedrag is daar 1 dollar.

Opties op de AEX kosten daar 3 eur. Hierbij geldt geen minimumbedrag.

quote:
ACM schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 13:30:
[...]

Ik heb een keer een overzicht gezien van het rendement op lange termijn bij domweg steeds X op een vaste dag in de maand in de beurs in te leggen (geloof eerste dag van de maand op de AEX of een andere index als voorbeeld gebruikt werd) vergeleken met dat wanneer je het beste moment van die maand nam. Het kwam er op neer dat het een paar procentpunten scheelde, maar niet noemenswaardig veel. Helaas weet ik niet meer waar ik dat gelezen heb, zou best eens op IEX geweest kunnen zijn.

[...]

Op de laatste twee weken na natuurlijk. Als je afgelopen maandag wat kocht had je nu al gauw 5% rendement te pakken op de wat meer volatiele fondsen.
Op de meeste fondsen heb ik deze week ook weer een paar procent gewonnen inderdaad waarvan een aantal wel 5% ja. Toevallig ben ik ooit begonnen met een fondsje wat het nu heel goed doet :) Helaas heb ik geen duizenden euro's over om 'even' te investeren :)

Bijgaand een plaatje van de Dow. De indicatoren staan weer negatief ten opzichte van het koersverloop. Dat gebeurt wel vaker, die situatie kan wel een tijd voortduren. Het is echter goed om dat in de gaten te houden.

http://img518.imageshack.us/img518/7011/dji8fh.jpg

Het koersverloop kent een grote top terwijl:
• de MACD (onderste indicator); en
• de RSI,
beiden een lagere top zetten.

Een logische voortzetting lijkt mij een rit naar 11.000, om vervolgens weer zuidwaarts te gaan.

Da's goeie shit

La Marmotte

Opmerkelijk verloopt van de Dow Jones inderdaad Wekkel. Argumentje dat er ook voor de Aex nog wel meer in het vat zit.

Waar haal je deze grafieken eigenlijk vandaan? Normaal maak ik mijn eigen TA's altijd gewoon met de grafieken maker van Alex.nl. Werkt ook prima, alle indicatoren die ik wil gebruiken staan er wel.

Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws